Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 22 d'abril de 2021, de la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial, per la qual s'estableix el calendari per a la inscripció i la realització de les proves d'ingrés i d'accés als ensenyaments elementals i professionals de Música i de Dansa de la Comunitat Valenciana per al curs 2021-2022. [2021/4305]

(DOGV núm. 9071 de 28.04.2021) Ref. Base de dades 003839/2021


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Conselleria d'Educació, Cultura i Esport
    Grup temàtic: Autoritzacions administratives
    Descriptors:
      Temàtics: centre d'ensenyament



La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, dedica el títol I, capítol VI, secció primera, als ensenyaments artístics i promou l'adquisició de competències fonamentals per al desenvolupament acadèmic de l'alumnat. Així mateix, el Reial decret 1577/2006, de 22 de desembre, pel qual es fixen els aspectes bàsics del currículum dels ensenyaments professionals de Música regulats per la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, així com el Reial decret 85/2007, de 26 de gener, pel qual es fixen els aspectes bàsics del currículum dels ensenyaments professionals de Dansa regulats per la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, constitueixen, junt amb el que disposa la llei orgànica esmentada, la normativa bàsica d'aplicació en aquesta matèria.



D'altra banda, el Reglament general de protecció de dades (RGPD) Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016 i la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals (BOE 294, 06.12.2018), introdueixen una sèrie de canvis i novetats als quals és necessari adaptar els actuals tractaments. El RGPD esmenta expressament la necessitat que s'apliquen mesures tècniques i organitzatives apropiades per la persona responsable, amb la finalitat de garantir que el tractament és conforme amb el que es disposa en el reglament.



Com a conseqüència d'això, durant el procés d'admissió per al curs 2021-2022, s'ha de tindre en consideració la Resolució de 28 de juny de 2018, de la Sotssecretaria de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es dicten instruccions per al compliment de la normativa de protecció de dades en els centres educatius públics de titularitat de la Generalitat, on hi haja tractaments de dades de caràcter personal. D'aquesta forma, durant aquest procés s'exposaran únicament aquelles dades necessàries per a garantir la transparència del procediment. Igualment, les persones sol·licitants tindran accés, de forma privada, a l'estat de la seua sol·licitud en aquells moments del procediment que siga necessari, això és, quan es publiquen els llistats d'admesos.



La Resolució de 14 de febrer de 2019, de la Secretaria Autonòmica d'Educació i Investigació, per la qual es dicten instruccions davant diversos supòsits de no convivència dels progenitors per motius de separació, divorci, nul·litat matrimonial, ruptura de parelles de fet o situacions anàlogues, i d'aplicació en els centres docents sostinguts amb fons públics d'ensenyaments no universitaris de la Comunitat Valenciana, en l'apartat cinqué, punt 2, estableix que en el procediment de sol·licitud d'admissió, a més de la documentació prevista en la normativa vigent en matèria d'admissió, se sol·licitaran les dades i la signatura dels dos progenitors, quan de la informació facilitada en la sol·licitud es deduïsca que concorren supòsits de no convivència dels progenitors per motius de separació, divorci, nul·litat matrimonial, ruptura de parella de fet o situacions anàlogues, i estableix per a aquest fi les actuacions necessàries en el procediment d'admissió.

D'una altra banda, les administracions educatives han de vetlar perquè s'adopten les mesures necessàries per a garantir la igualtat d'oportunitats, la no-discriminació i l'accessibilitat universal de les persones amb discapacitat que s'hi presenten.

A la Comunitat Valenciana, els diferents desenvolupaments curriculars dels ensenyaments artístics elementals i professionals de Música i de Dansa, mitjançant disposicions finals, autoritzen la conselleria competent en matèria d'educació a dictar les disposicions necessàries per a aplicar-los i desenvolupar-los. D'altra banda, els aspectes d'ordenació acadèmica en aquests ensenyaments es regulen en l'Ordre 28/2011, de 10 de maig, de la Conselleria d'Educació, per la qual es regula l'admissió, l'accés i la matrícula en aquest àmbit, modificada per l'Ordre 49/2015, de 14 de maig, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport. Tenint present també la Llei 26/2018, de 21 de desembre, de la Generalitat, de drets i garanties de la infància i adolescència.



Així, amb la finalitat de concretar les dates per a l'ingrés i l'accés als ensenyaments elementals i professionals de Música i de Dansa, es dicta el calendari per a la inscripció i la realització de les proves d'ingrés i d'accés als ensenyaments elementals i professionals de Música i de Dansa per al curs 2021-2022.

Per tot això, en virtut de les competències que em confereix el Decret 173/2020, de 30 d'octubre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, aquest òrgan resol dictar i aprovar la concreció del calendari per a la inscripció i la realització de les proves d'ingrés i accés als ensenyaments elementals i professionals de Música i de Dansa per al curs 2021-2022.



Apartat únic

S'aprova el calendari per a la inscripció i la realització de les proves d'ingrés i d'accés als ensenyaments elementals i professionals, inclòs en l'annex únic, a què s'hauran d'ajustar els conservatoris i els centres autoritzats d'ensenyaments artístics de Música i de Dansa de la Comunitat Valenciana per al curs 2021-2022.





DISPOSICIONS FINALS



Primera

La present resolució produirà efectes l'endemà de ser publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Segona

Contra la present resolució, que no esgota la via administrativa, les persones interessades podran interposar un recurs d'alçada davant de la Secretaria Autonòmica d'Educació i Formació Professional, en el termini d'un mes a comptar a partir de l'endemà de ser publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, de conformitat amb els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



València, 22 d'abril de 2021.– El director general de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial: Manuel Gomicia Giménez.







ANNEX ÚNIC

Calendari per a la inscripció i la realització de les proves d'ingrés i d'accés als ensenyaments elementals i professionals de Música i de Dansa per al curs 2021-2022



Primer. Àmbit d'aplicació

Aquest calendari serà aplicable en els conservatoris i en els centres autoritzats per a impartir ensenyaments elementals i professionals de Música i de Dansa en l'àmbit de gestió de la Comunitat Valenciana, per al curs 2021-2022.



Segon. Calendari per a la inscripció i la realització de les proves d'ingrés i d'accés als ensenyaments elementals

1. El calendari per a les proves d'ingrés en el primer curs s'ajustarà als terminis següents:

a) Inscripció: des de les 09.00 hores de l'1 juny fins a les 15.00 hores del 9 de juny de 2021.

b) Realització de les proves: del 2 al 10 de setembre de 2021.

Els centres docents podran sol·licitar una autorització per a ampliar excepcionalment el període de realització de les proves fora del termini establit, en què al·leguen les causes que justifiquen i motiven la necessitat d'ampliar aquest període. La sol·licitud haurà de tramitar-se en la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial, que resoldrà aquesta sol·licitud d'autorització en el termini màxim d'un mes des del moment de rebre-la; s'entendran desestimades les sol·licituds si no es dicta resolució expressa en aquest termini.

2. Quant a les proves d'accés a un curs diferent del primer, el calendari serà el següent:

a) Inscripció: des de les 09.00 hores de l'1 de juny fins a les 15.00 hores del 9 de juny de 2021.

b) Realització de les proves: durant el mes de setembre, després de les d'ingrés en primer curs i abans de l'inici del període lectiu del curs.



A més, els centres docents podran sol·licitar una autorització per a poder iniciar les proves d'ensenyaments elementals fora del termini establit, indicant les dates previstes i justificant-ho convenientment. En qualsevol cas, s'hauran de respectar les dates estipulades en aquesta resolució per a la resta de fases del procediment, tenint en compte que el procés de matriculació s'iniciarà i finalitzarà en el mes de setembre i serà posterior a la finalització de les proves. D'aquesta manera, l'alumne o l'alumna o, si escau, els seus representants legals hauran de triar el moment de realització de la prova, la qual no afectarà la matrícula al setembre. Cada centre docent informarà de les dates autoritzades abans de la inscripció en les proves.

La Llei 26/2018, de 21 de desembre, de la Generalitat, de drets i garanties de la infància i adolescència, en el títol II, capítol VII, Dret a l'educació, article 47, recull la prioritat en l'accés al centre educatiu de les xiquetes, xiquets i adolescents en acolliment residencial, en acolliment familiar o en guarda amb finalitats d'adopció; de forma que, si reuneixen els requisits, tindran prioritat en el procés d'admissió de cada convocatòria.



Tercer. Calendari per a la inscripció i la realització de les proves d'accés a ensenyaments professionals

1. La primera convocatòria anual de les proves d'accés, tant al primer curs com a un curs diferent del primer, es regirà segons el calendari següent:

a) Inscripció: des de les 09.00 hores del 10 de maig fins a les 15.00 hores del 17 de maig de 2021.

b) Realització de la prova: del 14 de juny al 2 de juliol de 2021.

2. La segona convocatòria anual tindrà el calendari següent:

a) Inscripció: des de les 09.00 hores de l'1 de juliol fins a les 15.00 hores del 9 de juliol de 2021.

b) Realització de les proves: del 2 al 10 de setembre de 2021.



Quart. Prova d'ingrés i d'accés

1. La inscripció a les proves d'ingrés a primer curs o d'accés a cursos diferents del primer dels ensenyaments elementals de Música i de Dansa, així com per a realitzar les proves d'accés tant a primer curs com a cursos diferents del primer dels ensenyaments professionals de Música i de Dansa en els conservatoris públics de la xarxa de centres docents de la Generalitat Valenciana es realitzaran, exclusivament, de forma telemàtica mitjançant l'aplicació web habilitada a aquest efecte per la conselleria competent en matèria d'educació.

L'adreça web de l'aplicació serà accessible des de l'apartat d'Ensenyaments de Règim Especial de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, o directament mitjançant aquests enllaços:

Ensenyaments elementals:

http://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=15946

Ensenyaments professionals:

http://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=17074



Una vegada emplenada i registrada la sol·licitud telemàtica, aquesta quedarà arxivada, com a documentació per a poder realitzar les respectives proves d'ingrés i/o accés, en el conservatori o conservatoris on desitgen realitzar les esmentades proves, i s'assumiran les condicions en referència a la veracitat de tota la documentació enviada. A més, tot l'alumnat que realitze la prova, o si és el cas mares/pares o tutors legals, hauran de portar la justificació del registre d'enviament de la sol·licitud, generada del procés telemàtic, junt amb els originals de tota la documentació, el dia de l'examen (per a poder ser acarada per part del personal del conservatori).

En el cas de famílies on els progenitors no estiguen convivint per motius de separació, divorci o situació anàloga, la signatura dels dos no serà necessària en el moment de la inscripció telemàtica, però sí que hauran de portar aquest document signat pels dos progenitors, el dia de la realització de la prova juntament amb tota la documentació per a la seua comprovació. Això també es farà extensible al moment de formalització de matrícula i, en aquest cas, sí que es requeriran totes dues signatures.

Atés que es tracta d'un procediment d'accés i, si escau, admissió que es desenvolupa per canals telemàtics, detectada alguna de les situacions previstes en l'apartat cinqué, punt 2, de la Resolució de 14 de febrer de 2019, de la Secretaria Autonòmica d'Educació i Investigació, per la qual es dicten instruccions per a la seua aplicació en els centres docents sostinguts amb fons públics d'ensenyaments no universitaris de la Comunitat Valenciana davant diversos supòsits de no convivència dels progenitors per motius de separació, divorci, nul·litat matrimonial, ruptura de parelles de fet o situacions anàlogues, la sol·licitud de les dades es realitzarà en el moment de la formalització de la matrícula, davant el centre, i amb les signatures dels dos progenitors o tutors legals.

Conforme a la normativa reguladora vigent, es retornaran les taxes sempre que es renuncie a la prestació o servei dins del període de matriculació o inscripció establit en la convocatòria, o dins del període d'esmena a les llistes d'admesos. Fora d'aquests terminis, haurà d'acreditar-se causa de força major. En tot cas, no haurà d'haver-se fet ús del servei o prestació. El procediment per a la devolució de les taxes serà:



a) Sempre que es donen els requisits establits en la normativa vigent, es podrà sol·licitar la devolució de la taxa per mitjans telemàtics indicades en el següent enllaç: http://www.ceice.gva.es/va/web/ensenanzas-regimen-especial/devolucio-taxes1

b) Llevat que s'indique expressament el contrari, la presentació telemàtica de la sol·licitud de devolució d'ingressos indeguts, comportarà l'autorització a l'Administració competent, perquè realitze la notificació de la resolució d'aquesta sol·licitud, per mitjans electrònics.

2. Una vegada finalitzat el termini d'inscripció, els conservatoris i centres autoritzats d'ensenyaments artístics professionals de Música i de Dansa faran públiques les llistes provisionals d'alumnes el dia 14 de juny, en el cas dels ensenyaments elementals de Música i de Dansa; en el cas dels ensenyaments professionals, el dia 21 de maig per a la primera convocatòria, i el dia 15 de juliol per a la segona convocatòria. Les persones candidates excloses disposaran de tres dies hàbils per a poder esmenar la causa que haja motivat la seua exclusió. Així mateix, les persones candidates que hagen detectat errors en les seues dades hauran de comunicar-ho a la secretaria del centre per escrit en el mateix termini, perquè siguen esmenats. Les reclamacions, si escau, s'adreçaran a la directora o director del conservatori o centre autoritzat d'ensenyaments artístics professionals corresponent.

3. Una vegada esmenats els possibles errors, s'exposaran en els espais destinats a la informació de cada centre (taulers d'anuncis, lloc web oficial...) les llistes definitives d'alumnes inscrits en les proves d'ingrés i/o d'accés a ensenyaments elementals i professionals de Música i de Dansa, en els conservatoris d'ensenyaments artístics professionals de Música i de Dansa, en les dates següents:



– Ensenyaments elementals: el dia 18 de juny de 2021.

– Primera convocatòria d'ensenyaments professionals: el dia 27 de maig de 2021.

– Segona convocatòria d'ensenyaments professionals: el dia 21 de juliol de 2021.

4. En el cas dels conservatoris municipals i centres autoritzats, seran aplicables els terminis estipulats en aquestes instruccions. En el cas que alguna de les convocatòries no es realitzara per part d'aquests centres, tenint autoritzat l'ensenyament, la persona titular o la direcció d'aquests haurà d'informar sobre aquesta situació de forma fonamentada a la direcció territorial d'Educació pertinent.



Cinqué. Protecció de dades

Les proves d'ingrés i accés als ensenyaments elementals i professionals de Música i de Dansa, objecte de la convocatòria, requereixen el tractament de dades personals de les persones sol·licitants de l'admissió a les proves o de les persones representants legals, en els termes següents:

a) Responsable del tractament: Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, amb domicili a l'avinguda de Campanar, 32, 46015 València, contacte protecciodedadeseducacio@gva.es

b) Categoria i origen de les dades a tractar: dades personals identificatives, de contacte, d'ocupació, econòmiques, de circumstàncies socials, categories especials de dades, altres dades especialment protegides i de qualsevol altra naturalesa que siguen recollides a través de formularis, consulta a plataformes autonòmiques d'interoperabilitat (d'ara en avant PAI) o a altres administracions públiques en cas que no existisca oposició a aquesta consulta, d'acord amb l'article 28 de la Llei 39/2015, i documentació que entreguen les persones sol·licitants i representants legals.

Si la documentació presentada conté dades de terceres persones, prèviament a la comunicació d'aquestes dades a la Conselleria les per-sones sol·licitants i representants legals han d'informar aquestes persones interessades sobre el tractament de les seues dades per la Conselleria en els termes previstos en aquest article.

c) Finalitats del tractament i base jurídica: amb base jurídica en el compliment d'una missió realitzada en interés públic, en l'exercici de poders públics i en el compliment de les obligacions legals segons les normes reguladores d'aquesta convocatòria i altres normes aplicables, incloent-hi les que regulen el tràmit electrònic, les dades personals es tractaran per a tramitar i gestionar la realització de les proves d'accés als cicles formatius de grau mitjà i superior de formació professional, expedició de certificats d'haver superat les proves i resolució de possibles reclamacions.

d) Destinataris de les dades: d'acord amb les lleis i per a complir una missió realitzada en interés públic o en l'exercici de poders públics conferits a la Conselleria, les dades personals podran ser comunicades tant a la PAI, per a comprovar les dades de sol·licitants o situacions socioeconòmiques previstes per a la baremació, com a altres administracions i institucions públiques, entre les quals es troben, sense caràcter limitatiu, òrgans de caràcter autonòmic, local, estatal i de la Unió Europea, òrgans judicials i Ministeri Fiscal, Tribunal de Comptes, Corts Valencianes, Sindicatura de Comptes, IGAE, Defensor del Poble, Síndic de Greuges, Agència Valenciana Antifrau, Delegació de Protecció de Dades i altres tercers subjectes de dret privat amb interés legítim i/o dret d'accés en el procediment. Si és el cas, les dades podran ser tractades a instàncies de la Conselleria per terceres persones encarregades del tractament.

e) Les dades no seran objecte de transferències internacionals.

f) Totes les dades sol·licitades a través del formulari de sol·licitud, així com la documentació vinculada, són necessàries per a poder tramitar la sol·licitud. La falta de comunicació d'aquestes dades a la Conselleria comportarà les conseqüències previstes per l'ordenament jurídic.

g) Termini de conservació de dades: les dades personals es conservaran durant el temps necessari per a complir la finalitat per a la qual es recapten i pels terminis establits en les normes vigents per a complir obligacions i responsabilitats legals. Seran suprimides d'acord amb el que s'estableix en la normativa d'arxius i documentació.



h) Drets: la persona interessada pot exercitar els drets d'accés, rectificació, supressió, oposició, limitació al tractament, portabilitat i no ser objecte d'una decisió basada únicament en el tractament automatitzat, a través de les següents vies:

– Tràmit electrònic que es pot consultar en la pàgina web de la Conselleria www.ceice.gva.es, en l'apartat Registre de tractament de dades.



– Enviant la petició a qualsevol de les adreces següents: postal: avinguda de Campanar, 32.46015 València, electrònica:

protecciodedadeseducacio@gva.es

– De manera presencial, aportant la sol·licitud corresponent a través del registre.

L'exercici dels drets requereix la identificació inequívoca de la persona interessada o d'aquella que la represente.

i) Dret a reclamar davant l'autoritat de control: la persona interessada pot presentar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (www.aepd.es) si considera no atesos els seus drets o vulnerat el tractament de les seues dades personals. Prèviament pot contactar amb la Delegació de Protecció de Dades de la Generalitat Valenciana a través de dpd@gva.es o dirigint-se al passeig de l'Albereda, 16 – 46010 València.

Més informació sobre el tractament de dades personals consultant el Registre de tractament de dades en

http://ceice.gva.es/va/registre-de-tractament-de-dades





Sisé. Difusió i supervisió

Les direccions dels conservatoris i centres autoritzats i la Inspecció d'Educació vetlaran pel compliment de tots els preceptes continguts en aquesta resolució i informaran sobre el contingut d'aquesta norma als diferents membres de la comunitat educativa.

Mapa web