Ficha docv

Ficha docv









ORDRE 12/2021, de 15 d'abril, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, per la qual es convoquen proves selectives d'accés a l'agrupació professional funcionarial, serveis de suport sociosanitaris i educatius de l'Administració de la Generalitat, ajudant de menjador, APF-05-03, convocatòria 180/18, torn de promoció interna, pel sistema de concurs oposició corresponents a l'oferta d'ocupació pública ordinària de 2018 per a personal de l'Administració de la Generalitat. [2021/3928]

(DOGV núm. 9067 de 22.04.2021) Ref. Base de dades 003597/2021






El Decret 224/2018, de 14 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova l'oferta d'ocupació pública de 2018 per a personal de l'Administració de la Generalitat, conté 5 llocs de treball de l'agrupació professional funcionarial, serveis de suport sociosanitaris i educatius de l'Administració de la Generalitat, ajudant de menjador, APF-05-03, que hauran de ser convocats per torn de promoció interna, mitjançant el procediment ordinari i el sistema de concurs oposició.



De conformitat amb el que s'estableix en el Decret 224/2018, i en exercici de les atribucions conferides per l'article 9.1.i de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana (d'ara en avant, LOGFPV), i vista la proposta de la Direcció General de Funció Pública,



ORDENE



Primer

Convocar proves selectives d'accés a l'agrupació professional funcionarial, serveis de suport sociosanitaris i educatius de l'Administració de la Generalitat, ajudant de menjador, APF-05-03, torn de promoció interna, pel sistema de concurs oposició i procediment ordinari, per a cobrir 5 lloc de treball.



Segon

Les proves selectives es regiran pel que s'estableix en el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic; en l'LOGFPV; en el Decret 3/2017, de 13 de gener, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana; en les altres normes de general i pertinent aplicació, i pel que es disposa en les següents



Bases de la convocatòria



1. Objecte de la convocatòria

1.1. Aquesta convocatòria té per objecte la selecció de personal, mitjançant el sistema de concurs oposició i procés ordinari, per a cobrir 5 lloc de treball de l'agrupació professional funcionarial, serveis de suport sociosanitaris i educatius de l'Administració de la Generalitat, ajudant de menjador, APF-05-03, pel torn de promoció interna.



1.2. En el cas que, com a conseqüència de l'execució de l'oferta o ofertes d'ocupació pública en què es fonamenta la publicació de la present ordre, es convocaren, pel torn lliure idèntics llocs als inclosos en aquesta convocatòria, només es podrà concórrer a un dels torns convocats, i serà motiu d'exclusió la presentació de sol·licituds a tots dos torns, per la qual cosa caldrà optar per un.

Així mateix, les persones que concórreguen pel torn de promoció interna hauran d'optar per una de les modalitats oferides.

1.3. Els llocs de treball que queden sense cobrir pel torn de promoció interna, després de la finalització del corresponent procés selectiu, s'acumularan als llocs oferits per torn lliure de l'oferta o ofertes corresponents.



2. Condicions generals dels aspirants

2.1. Per a l'admissió a aquestes proves selectives, els aspirants hauran de reunir, a més de les condicions previstes en l'article 56 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, en relació amb l'article 53 de l'LOGFPV, els requisits següents:



2.1.1. Ser personal funcionari de carrera de l'Administració de la Generalitat dels cossos, escales o agrupacions professionals funcionarials a què es fa referència en aquest apartat per a cadascuna de les modalitats, i haver prestat serveis efectius durant almenys dos anys en el cos, l'escala o l'agrupació professional funcionarial des del qual s'accedeix, tal com estableix l'article 119 de l'LOGFPV.



La modalitat d'accés a la promoció interna serà la promoció interna horitzontal, prevista per al personal funcionari de carrera que pertanga a un altre cos, escala o agrupació professional funcionarial del mateix subgrup de classificació professional.

2.2. Les condicions per a l'admissió per a les proves hauran de reunir-se en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantindre's durant tot el procés selectiu, fins al moment de presa de possessió.

2.3. L'Administració podrà requerir, en qualsevol moment, a les persones aspirants que acrediten el compliment dels requisits exigits per a participar en el procés, així com la veracitat de qualsevol dels documents que hagen d'aportar-hi.

Si no s'acrediten els requisits o no s'aporten els documents, en el termini dels deu dies hàbils següents a la notificació del requeriment, la persona aspirant podrà quedar exclosa del procés selectiu.



2.4. No podrà participar en aquest procediment selectiu el personal que ja tinga la condició de funcionari de carrera del cos objecte d'aquesta convocatòria.



3. Accés de persones amb diversitat funcional

3.1. L'òrgan tècnic de selecció (d'ara en avant, OTS) establirà per a les persones amb diversitat funcional que ho requerisquen, i així ho sol·liciten, les adaptacions necessàries per a la realització de les proves. Aquesta petició s'haurà de formular en la sol·licitud de participació en aquest procés selectiu, en la forma que s'indica en la base 4.4.

3.2. Si durant el desenvolupament del procés selectiu se suscitaren dubtes raonables respecte a la compatibilitat funcional d'una persona inicialment admesa, l'OTS podrà sol·licitar el corresponent dictamen de la Comissió d'Estudi de la Diversitat Funcional. En aquest cas, la persona inicialment admesa hi podrà participar condicionalment, i la resolució definitiva sobre l'admissió o l'exclusió quedarà en suspens, fins a la recepció d'aquest dictamen.



4. Forma i termini de presentació de sol·licituds

4.1. El termini per a la presentació de sol·licituds serà de vint dies hàbils, a comptar a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

4.2. Les sol·licituds es presentaran per via electrònica, d'acord amb el que s'estableix en l'article 14 del Decret 3/2017. A aquest efecte, és necessari estar registrat per a l'ús del sistema d'identificació i signatura electrònica Cl@ve o posseir un certificat digital de signatura electrònica, o DNIe, tal com es recull en l'annex III d'aquesta convocatòria; emplenar el formulari habilitat en el portal de l'Administració de la Generalitat http://sede.gva.es (Cercador d'ocupació pública, Descripció: 180/18, tramitar amb certificat) i realitzar el pagament telemàtic de la taxa.

La presentació electrònica requerirà el compliment successiu dels passos següents:

a) L'emplenament i inscripció en línia.

b) El pagament electrònic de la taxa corresponent.

c) El registre electrònic de la sol·licitud.

4.3. No seran admeses i, consegüentment, quedaran excloses del procés selectiu aquelles persones que, havent abonat la taxa no hagen registrat la sol·licitud electrònicament, sense perjudici del que s'indica en l'apartat següent.

Quan, per motius tècnics no imputables a les persones interessades a participar en aquest procediment selectiu, i havent abonat la taxa corresponent de forma telemàtica, no fora possible completar el procés de signatura i registre de la sol·licitud de manera electrònica i, consegüentment, no figuren en la relació provisional de persones admeses i excloses per a la realització de les proves, aquelles hauran d'esmenar la sol·licitud en la forma prevista en la base 6.3 d'aquesta convocatòria.



4.4. Les persones aspirants amb diversitat funcional que requerisquen mesures d'adaptació per a la realització de l'exercici, en el moment d'emplenar la sol·licitud hauran d'observar les prescripcions següents:

4.4.1. Indicar en la sol·licitud el tipus de diversitat funcional que posseeixen i assenyalar el que procedisca en cada cas: (F) física, (P) psíquica, (S) sensorial.

4.4.2. Concretar el tipus de mesures que necessiten fent-ho constar en l'apartat corresponent de la sol·licitud, entre les que hi apareguen, i que són les següents:

1. Eliminació de barreres arquitectòniques i taula adaptada a la cadira de rodes.

2. Ampliació del temps de duració de la prova. Per a l'aplicació d'aquesta mesura, les persones aspirants hauran d'adjuntar, obligatòriament, un certificat expedit per l'òrgan oficial competent que especifique el diagnòstic i el temps d'ampliació que precisa, expressat en nombre de minuts.

3. Augment de la grandària dels caràcters del qüestionari, per dificultat de visió.

4. Necessitat d'intèrpret, a causa de diversitat funcional auditiva.

5. Sistema Braille d'escriptura, o ajuda d'una persona per invidència.

6. Unes altres, especificant-les en la casella corresponent.



5. Drets d'examen i forma de pagament

5.1. Els drets d'examen són de 10 euros.

5.1.1. Bonificacions

a) La presentació de la sol·licitud de participació en les proves per mitjans telemàtics tindrà una bonificació del 10 % de la quota íntegra, que s'aplicarà de forma automàtica en realitzar el pagament, la presentació i registre electrònic de la sol·licitud.

b) Les persones que acrediten formar part d'una família nombrosa de categoria general o d'una família monoparental de categoria general, gaudiran d'una bonificació del 50 % de la quota íntegra acumulable a la fixada en l'apartat a anterior, per a la qual cosa hauran de marcar l'apartat «Bonificacions» de la sol·licitud telemàtica, i s'aplicarà de forma automàtica en realitzar pagament, la presentació i registre electrònic de la sol·licitud.

5.1.2. Exempcions. Estan exemptes del pagament de la taxa:

a) Les persones que acrediten un grau de diversitat funcional igual o superior al 33 %. S'aplicarà automàticament en realitzar el pagament, la presentació i el registre electrònic de la sol·licitud i marcar l'apartat «Exempcions» de la sol·licitud telemàtica.

b) Les persones que acrediten formar part d'una família nombrosa de categoria especial o d'una família monoparental de categoria especial. S'aplicarà automàticament en realitzar el pagament, la presentació i el registre electrònic de la sol·licitud i marcar l'apartat «Exempcions família nombrosa especial» de la sol·licitud telemàtica.

c) Les dones víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten aquesta condició mitjançant qualsevol dels mitjans de prova previstos en els articles 9.1 i 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, així com, qui acredite estar en situació d'exclusió social mitjançant el corresponent document expedit per l'òrgan competent en matèria de benestar social de l'ajuntament de residència. S'aplicarà automàticament en realitzar el pagament, la presentació i el registre electrònic de la sol·licitud i marcar l'apartat «Altres» de la sol·licitud telemàtica.

5.2. En cap cas, el pagament de la taxa eximirà del tràmit de registre electrònic de la sol·licitud.

La falta de justificació de l'abonament dels drets d'examen o de la presentació dins del termini i en la forma escaient en el registre electrònic corresponent de la sol·licitud, determinarà l'exclusió de la persona aspirant.

5.3. Pertocarà la devolució de les taxes per drets d'examen en els supòsits i a través dels procediments contemplats en l'article 1.2-6 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes.





6. Admissió de les persones aspirants

6.1. Les persones aspirants queden vinculades per les dades que hagen fet constar en les seues sol·licituds, i només podran sol·licitar-ne la modificació mitjançant un escrit motivat, dins del termini establit en la base 4.1 per a la presentació de sol·licituds.

6.2. Acabat el termini de presentació de sol·licituds, i després de la verificació que s'ha realitzat el pagament dels drets d'examen, la Direcció General de Funció Pública dictarà una resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, que contindrà la relació provisional de persones admeses i excloses per a la realització de les proves, i distingirà, si escau, les que hi accedisquen pel contingent de reserva per a diversitat funcional.

6.3. Les persones aspirants podran, en cas d'error, exclusió o de no figurar en la relació provisional de persones admeses i excloses, esmenar electrònicament els defectes en què hagen incorregut en la sol·licitud, o realitzar les al·legacions que consideren convenients en el termini de deu dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació de la resolució a què es refereix la base anterior, d'acord amb el que s'estableix en l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

A aquest efecte, hauran de seguir les instruccions que s'indiquen en la resolució per la qual es publique la relació provisional d'admesos i exclosos. Especialment, aquelles persones aspirants que no hagen pogut completar la presentació i registre de la sol·licitud electrònicament per motius tècnics, tal com es preveu en la base 4.3, hauran d'annexar-hi, en tot cas, un justificant de l'intent de la presentació i registre de la sol·licitud o la sol·licitud, i el pagament electrònic de la taxa, o, si escau, el document que acredite l'aplicació de les bonificacions o exempcions corresponents, tot això realitzat en el termini previst en la base 4.1 per a la presentació de sol·licituds.

6.4. En tot cas, a fi d'evitar errors i, en el supòsit de produir-se, esmenar-los dins del termini i en la forma escaient, les persones aspirants que no apareixen en la relació provisional de persones excloses i, a més, que les seues dades personals i altres circumstàncies consignades en la sol·licitud consten correctament en les relacions de persones admeses.

6.5. Transcorregut el termini anterior, vistes les al·legacions i, si escau, esmenats els defectes, es dictarà una resolució que elevarà a definitiva la relació de persones admeses i excloses per a la realització de les proves i distingirà, si escau, les que hi accedisquen pel contingent de reserva per a diversitat funcional, i es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

6.6. En la resolució per la qual es faça pública la relació definitiva de persones admeses a aquest procediment selectiu, s'establiran, amb almenys quinze dies d'antelació, la data, el lloc i l'hora d'inici del primer exercici, així com l'ordre de crida d'aquestes, que s'iniciarà en la lletra «F», d'acord amb el resultat del sorteig celebrat el dia 7 de gener de 2019 (DOGV 8473, 28 de gener).



7. Proves selectives

7.1. Procediment de selecció

El procediment de selecció és el de concurs oposició, i constarà d'una fase d'oposició, de caràcter obligatori i eliminatori, i d'una fase de concurs, de caràcter obligatori.

7.2. Desenvolupament de la fase d'oposició

La fase d'oposició constarà d'un exercici únic, de caràcter obligatori i eliminatori.

7.2.1 Exercici únic

7.2.1.1. Consistirà a contestar per escrit un qüestionari de trenta preguntes teoricopràctiques, que es formularan sobre el temari recollit en l'annex I.

7.2.1.2. El temps de realització de l'examen serà determinat prèviament per l'OTS, i en cap cas serà inferior a seixanta segons per pregunta, que, en tot cas, es formularan amb quatre respostes alternatives, de les quals només una serà la correcta.

7.3. Qualificació de l'exercici

La puntuació màxima que es podrà obtindre en la fase d'oposició serà de 65 punts.

Per a superar la fase d'oposició serà necessari obtindre un mínim de 32,5 punts en aquest exercici.

El nivell de coneixements mínims exigits per a aconseguir els 32,5 punts en l'exercici serà contestar el 50 % de respostes correctes netes. Les contestacions errònies es valoraran negativament amb una penalització equivalent a un terç del valor de cada contestació correcta, i les contestacions en blanc no puntuaran ni penalitzaran. La fórmula de correcció és:

Respostes correctes netes = nre. d'encerts – (nre. d'errors/3)

Una vegada establides les respostes correctes netes, es convertiran en puntuacions finals mitjançant una distribució proporcional.

7.4. Fase de concurs

Només podran participar en la fase de concurs les persones que hagen superat la fase d'oposició. Els mèrits al·legats hauran d'haver sigut obtinguts amb anterioritat a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies, i únicament es computaran fins a aquest moment.

La puntuació màxima de la fase de concurs serà de 35 punts que es distribuiran d'acord amb el barem que figura en l'annex II.

7.5. Puntuació final del concurs oposició

La puntuació final del concurs oposició s'obtindrà sumant la puntuació obtinguda en totes dues fases.

A continuació, es configuraran les llistes que corresponguen, d'acord amb els llocs oferits en la base 1.1, ordenades per puntuació de major a menor, que s'interrompran quan el nombre de persones incloses en aquestes coincidisca amb el nombre de llocs convocats. Aquestes constituiran les llistes definitives de persones aprovades.

Quan es produïsquen empats, es dirimiran de la manera següent: s'atendrà, en primer lloc, la puntuació més gran obtinguda en la fase d'oposició i, si persistira l'empat, es dirimirà per la puntuació més gran obtinguda en els diferents apartats del barem del concurs, pel mateix ordre en el qual hi apareguen.

En cas de persistir l'empat, si fora entre persones de diferent sexe, es dirimirà a favor del sexe femení en cas que estiga infrarepresentat dins del col·lectiu de persones que formen part del cos, escala o agrupació professional funcionarial objecte d'aquesta convocatòria en la data de la publicació.

Finalment, si encara persistira l'empat, aquest es dirimirà per ordre alfabètic del primer cognom de les persones aspirants empatades, començant per la lletra «F», d'acord amb el resultat del sorteig celebrat el 7 de gener de 2019 (DOGV 8473, 28 de gener).



8. Desenvolupament de la prova selectiva

8.1. Convocatòria per a la celebració de la prova

L'exercici de la fase d'oposició no es realitzarà fins que no hagen transcorregut un mínim de tres mesos a comptar des de la data de la publicació de la present convocatòria, i es realitzarà en el lloc, la data i l'hora que s'establisca en la resolució per la qual s'aprove i publique, en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, la llista definitiva de persones admeses per a la realització de les proves; haurà d'haver-hi un termini no inferior a quinze dies hàbils entre la publicació i la data de realització de la prova.

8.2. Concurrència a la crida per a la realització de la prova

8.2.1. Les persones admeses seran convocades per a la realització de l'exercici en crida única.

8.2.2. Perdran el dret quan es personen als llocs de celebració una vegada iniciades les proves o quan no hi assistisquen, encara que es dega a causes justificades.

No obstant això, en el supòsit de concórrer-hi causa de força major, l'OTS podrà apreciar les circumstàncies al·legades i admetre la persona aspirant, sempre que es posen de manifest amb la deguda antelació, no haja finalitzat l'exercici corresponent i aquesta admissió no menyscabe el principi d'igualtat.

Especialment, si alguna de les aspirants no poguera completar el procés selectiu a causa d'embaràs de risc o part, degudament acreditat, la seua situació quedarà condicionada a la finalització d'aquest i a la superació de la fase que haja quedat ajornada, i aquesta no podrà demorar-se de manera que es menyscabe el dret de la resta de les persones aspirants a una resolució del procés ajustada a temps raonables, la qual cosa haurà de ser valorada per l'OTS. En tot cas, la realització de la prova tindrà lloc abans de la publicació de la llista d'aspirants que han superat el procés selectiu.

Les mateixes previsions s'aplicaran a les víctimes de violència de gènere quan acrediten degudament que no poden assistir-hi per motius de seguretat.

8.3. Regles generals per a la realització de la prova

8.3.1. Les persones aspirants hauran d'observar les instruccions de l'OTS o del personal col·laborador durant la celebració de la prova, amb vista a l'adequat desenvolupament d'aquesta.

Qualsevol alteració en el normal desenvolupament de la prova per part d'una persona aspirant quedarà reflectida en l'acta corresponent, i podrà continuar l'exercici amb caràcter condicional, fins que resolga l'OTS sobre l'incident.

8.3.2. Abans de l'inici de l'exercici, quan s'estime oportú durant el desenvolupament d'aquest, en la recollida després d'haver finalitzat, i sempre que ho considere convenient el personal col·laborador o l'OTS, es comprovarà la identitat de les persones aspirants mitjançant l'exhibició del DNI, NIE, passaport o permís de conduir emés a Espanya, sense que per a aquest efecte siguen vàlides les fotocòpies compulsades d'aquests documents; també es podrà sol·licitar l'exhibició, si escau, de l'exemplar de la sol·licitud d'admissió per a les proves de la persona interessada.

8.3.3. En les proves, l'OTS adoptarà les mesures que siguen necessàries per a garantir l'anonimat en la valoració d'aquestes, i seran anul·lats tots els exercicis que continguen alguna marca que puga identificar-ne l'autoria.



9. Llistes de persones aprovades i fase de concurs

9.1. En finalitzar l'exercici de la fase d'oposició, l'OTS publicarà la relació de persones que han superat la prova amb expressió del seu nom, cognoms, document d'identitat anonimitzat i la puntuació obtinguda. S'entendrà que han superat la fase d'oposició únicament les persones que hagen obtingut la puntuació mínima exigida per a superar l'exercici.



9.2. A les persones incloses en les llistes esmentades se'ls concedirà un termini de deu dies hàbils perquè presenten, obligatòriament, un currículum acompanyat del full d'autobaremació degudament emplenat i de tots aquells documents acreditatius dels mèrits que hi declaren, i previstos en l'annex II, degudament compulsats. Si els mèrits que s'al·leguen ja consten en el Registre de Personal de la Generalitat, únicament serà necessari esmentar-los en el currículum, sense aportar els documents corresponents. Només es valoraran els mèrits al·legats en el currículum i que s'hagen fet constar en el full d'autobaremació.



9.3. Una vegada realitzada la valoració dels mèrits, l'OTS publicarà les llistes provisionals de persones que han superat la fase d'oposició, amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs, i desglossada en els diferents apartats del barem, i se'ls concedirà un termini de deu dies hàbils perquè formulen les reclamacions que estimen pertinents en relació amb la baremació.

Amb caràcter excepcional, i amb l'autorització prèvia de la Direcció General de Funció Pública, en aquells processos selectius massius en els quals el nombre de persones que han superat la fase d'oposició i, consegüentment, hagen d'aportar els mèrits corresponents a la fase de concurs, supere àmpliament el nombre de places convocades, l'OTS podrà acordar la revisió i valoració dels mèrits d'aquelles persones que, atesa la puntuació final de totes dues fases, tinguen possibilitats d'obtindre plaça en el procés selectiu de què es tracte.

9.4. Resoltes les possibles reclamacions, l'OTS, mitjançant un anunci, publicarà les llistes definitives amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs, desglossada en els diferents apartats del barem. Aquesta publicació servirà de notificació a les persones interessades, així com la relació definitiva de persones aprovades, per ordre de puntuació total, a què es refereix la base 7.5.

En cap cas, l'OTS podrà declarar que ha superat el procés selectiu un nombre de persones superior al de llocs de treball convocats, tenint en compte el que es preveu en les bases 1 i 11 d'aquesta convocatòria.





10. Relació definitiva i presentació de documents

10.1. L'OTS elevarà a la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, perquè les publique en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, les relacions definitives de persones aprovades per ordre de puntuació total, perquè en el termini de vint dies hàbils, a comptar des de l'endemà de la publicació, aporten davant de la Direcció General de Funció Pública els documents següents:

a) Fotocòpia del DNI o NIE.

b) Declaració jurada de no haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm mitjançant procediment disciplinari, de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni estar inhabilitada o inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies del cos, agrupació professional funcionarial o escala objecte de la convocatòria. En el cas del personal laboral, no estar inhabilitada o inhabilitat per sentència ferma o com a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament de forma procedent, per a exercir funcions similars a les pròpies de la categoria professional a la qual es pretén accedir.

Si es tracta de persones nacionals d'uns altres estats, no estar inhabilitades o en situació equivalent ni haver sigut sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedisca, en els mateixos termes, en el seu estat, l'accés a l'ocupació pública.

c) Certificat mèdic acreditatiu de posseir la capacitat física i psíquica necessària per a l'acompliment de les funcions dels llocs de treball oferits.

d) Qui supere les proves selectives, acreditarà els seus coneixements de valencià mitjançant la presentació dels certificats, diplomes o títols que hagen sigut homologats per la Generalitat, o mitjançant la realització d'un exercici específic a aquest efecte. El personal que no puga acreditar aquests coneixements haurà de realitzar els cursos de perfeccionament que, a aquest efecte, es realitzaran a través de l'Institut Valencià d'Administració Pública (IVAP) en coordinació amb la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

Segons el que es preceptua en l'article 20 del Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs i mobilitat del personal de la funció pública valenciana, qui supere les proves selectives, acreditarà els seus coneixements orals de valencià o A2, mitjançant un certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

10.2. Les persones que superen les proves selectives i que van sol·licitar una de les exempcions o bonificacions de les que s'estableixen en la base 5, hauran de presentar, addicionalment, una fotocòpia compulsada dels documents acreditatius de la concurrència de tal exempció o bonificació.

10.3. Les persones seleccionades que, dins del termini indicat, i excepte casos de força major, no presenten la documentació acreditativa dels aspectes indicats o les que, a la vista d'aquesta documentació, no posseïsquen algun dels requisits exigits, no podran ser nomenades personal de l'Administració de la Generalitat, sense perjudici de la responsabilitat en què puguen haver incorregut per falsedat en les sol·licituds de participació.

10.4. No obstant el que es disposa en els apartats anteriors, d'acord amb el que s'estableix en l'article 28 de la Llei 39/2015, l'òrgan gestor del procés selectiu podrà verificar la realitat de les dades declarades i la veracitat dels documents aportats o, si escau, demanar-les electrònicament a través de les seues xarxes corporatives o d'una consulta a les plataformes d'intermediació de dades o altres sistemes electrònics habilitats a l'efecte, especialment les relatives a la condició de personal amb diversitat funcional, família nombrosa, titulació acadèmica, certificat expedit per la JQCV, llevat que la persona interessada manifeste expressament que no hi presta el consentiment, i marcarà per a això la casella continguda en el formulari de la sol·licitud.



11. Nomenament com a personal funcionari de carrera

Transcorregut el termini de presentació de la documentació es dictarà resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, i es procedirà al nomenament com a personal funcionari de carrera del cos, escala o agrupació professional convocat, prèvia adjudicació d'un lloc de treball d'acord amb la puntuació obtinguda.



Amb la finalitat d'assegurar la cobertura de les places convocades, quan es produïsquen renúncies de les persones seleccionades, abans del seu nomenament o presa de possessió, o en el cas que aquestes no complisquen els requisits de la base 10 anterior, l'òrgan convocant podrà requerir de l'OTS relació complementària de les persones que seguisquen a les propostes per al seu possible nomenament com a personal funcionari de carrera.





12. Òrgan tècnic de selecció

12.1. L'OTS designat per a realitzar el procés selectiu corresponent a aquesta convocatòria, estarà integrat per cinc persones, que ostentaran la titularitat de la presidència, la secretaria i tres vocals, i s'haurà de designar el mateix nombre de persones suplents.



12.2. La relació nominal de les persones que integren l'OTS serà publicada amb una antelació mínima d'un mes respecte de la data de començament de les proves, mitjançant una resolució que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, en la forma prevista en la base 13.

12.3. L'OTS podrà sol·licitar la designació de personal col·laborador de caràcter administratiu o de personal col·laborador de suport tècnic que estime oportú, per a l'adequada realització de les proves.

12.4. Correspon a l'OTS exercir les funcions relatives a la determinació concreta del contingut de la prova en la fase d'oposició i a la qualificació de les persones aspirants després de realitzar-la, així com baremar els mèrits al·legats per aquelles en la fase de concurs i, en general, adoptar totes les mesures que siguen necessàries amb vista al correcte desenvolupament de les proves selectives.

12.5. Les persones integrants de l'OTS, així com el personal col·laborador de suport tècnic, hauran d'abstindre's de participar-hi i podran ser recusades per les persones interessades quan concórreguen en elles circumstàncies de les previstes en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Així mateix, hauran d'abstindre-s'hi les persones integrants de l'OTS que hagen fet tasques de preparació de persones aspirants en els cinc anys anteriors a la publicació d'aquesta convocatòria.

12.6. A l'efecte de comunicacions i de qualsevol altra incidència, l'OTS tindrà la seu en la Direcció General de Funció Pública, carrer de la Democràcia, 77, torre 4, 46018 València.

12.7. A l'efecte de gratificacions i indemnitzacions, l'OTS i el personal col·laborador a què fa referència l'apartat 3, es regirà pel que es disposa en el Decret 24/1997, d'11 de febrer, del Consell, sobre indemnitzacions per raó del servei i gratificacions per serveis extraordinaris, modificat pel Decret 95/2014, de 13 de juny.

12.8. El funcionament de l'OTS s'adaptarà al que s'estableix la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i altra normativa vigent, amb subjecció, quant al desenvolupament i execució del procediment selectiu, a les resolucions i instruccions dictades per l'òrgan gestor i altres competents en matèria de funció pública, així com als protocols establits a l'efecte de garantir la transparència i l'anonimat en la correcció d'exercicis.



13. Publicitat

Totes les resolucions que dicte l'òrgan competent, així com els acords i/o notes informatives emesos per l'OTS, es publicaran en la seu electrònica de la Generalitat, portal de l'Administració de la Generalitat (http://sede.gva.es, Cercador d'ocupació pública, descripció: 180/18), i en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública.





14. Recursos

14.1. Aquesta convocatòria i tots els actes administratius que es dicten en el desenvolupament del procés selectiu, posen fi a la via administrativa. Contra aquests podrà interposar-se un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, davant del mateix òrgan que ha dictat l'acte contra el qual es recorre, d'acord amb el que es disposa en els articles 123 i 124, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o, directament, un recurs contenciós administratiu davant dels jutjats contenciosos administratius de València, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb el que s'estableix en els articles 8, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Tot això sense perjudici que les persones interessades puguen fer ús, si escau, de qualsevol altre que estimen procedent.

14.2. Contra els acords i actes de tràmit de l'OTS, si aquests últims decideixen directament o indirectament sobre el fons de l'assumpte, determinen la impossibilitat de continuar el procediment o produeixen indefensió o perjudici irreparable a drets i interessos legítims, podrà interposar-se un recurs d'alçada davant de la consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la publicació del corresponent acord, tal com indiquen els articles 121 i 122, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



València, 15 d'abril de 2021.– La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública: Gabriela Bravo Sanestanislao.





ANNEX I

Agrupació professional funcionarial, serveis de suport sociosanitaris i educatius de l'Administració de la Generalitat, ajudant de menjador, APF-05-03



TEMARI

(Matèries específiques)



1. Condicions higienicosanitàries. Manipulador d'aliments. Normativa actual vigent sobre aquest tema. Reglamentació tècnica sanitària actual d'aplicació en menjadors col·lectius.

2. La Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals: objecte, àmbit d'aplicació i definicions. Drets i obligacions en l'àrea de cuina.

3. Decret 123/2001, de 10 de juliol, del Govern Valencià, pel qual s'aprova el Reglament dels serveis de prevenció de riscos laborals en l'àmbit de l'administració de la Generalitat Valenciana i els seus organismes autònoms.

4. Manipulació d'aliments. Higiene dels locals i útils de treball. Hàbits higiènics del manipulador. Higiene personal. Neteja de rebostos i cambres frigorífiques.

5. Contaminació dels aliments: Definicions i exemples. Conseqüències de la multiplicació de gèrmens en els aliments. Fonts de contaminació dels aliments.

6. Malalties de transmissió alimentària. Definicions. Causes i elements de transmissió de malalties.

7. Transport i emmagatzematge. Conservació dels aliments: refrigeració, congelació, productes no peribles.

8. Coneixement de la composició nutritiva dels aliments. Alimentació i nutrició: definició i diferents formes de classificació dels aliments Concepte d'aliment. La piràmide dels aliments. Conceptes bàsics sobre els diferents tipus de dietes.

9. El sistema d'anàlisi de perills i punts de control crítics (APPCC) en la indústria alimentària. Principis i prerequisits.

10. Control de plagues i gestió de fems. Mesures de prevenció de plagues. Maneig de deixalles i fems.





ANNEX II

Agrupació professional funcionarial, serveis de suport sociosanitaris i educatius de l'Administració de la Generalitat, ajudant de menjador, APF-05-03



BAREM FASE CONCURS



En la fase de concurs a què es refereix la base 7.4 d'aquesta convocatòria, la valoració dels mèrits s'efectuarà d'acord amb el barem següent:

A) Experiència professional: màxim, 20 punts

1. Es valorarà l'experiència professional de les persones que hi accedeixen pel torn de promoció interna, d'acord amb el següent barem:

1) Experiència en llocs de treball de naturalesa funcionarial en l'Administració de la Generalitat i en altres administracions públiques que siguen d'igual grup/subgrup de titulació i amb funcions corresponents a les del cos, escala o agrupació professional funcionarial convocada: 0,15 punts per mes treballat.

2) Experiència en llocs de treball de l'Administració de la Generalitat o d'altres administracions públiques, que siguen diferents dels previstos en l'apartat anterior: 0,12 punts per mes treballat.

3) Experiència en llocs de treball del sector públic Instrumental de la Generalitat que siguen d'igual grup/subgrup de titulació i amb funcions corresponents a les del cos, escala o agrupació professional funcionarial convocada: 0,05 punts per mes treballat.

4) Experiència en llocs de treball del sector privat i del sector públic instrumental dependent d'administracions públiques diferents de la Generalitat, que siguen d'igual grup/subgrup de titulació i amb funcions corresponents a les del cos, escala o agrupació professional funcionarial convocada: 0,03 punts per mes treballat.

En cap cas es valorarà l'experiència professional obtinguda en l'acompliment de llocs de treball reservats a personal eventual.

2. L'experiència professional s'acreditarà, si escau, mitjançant la presentació dels documents següents:

1. Els treballs per a administracions públiques s'acreditaran sempre mitjançant un certificat oficial de l'òrgan competent.

2. La resta dels treballs per compte d'altri, mitjançant el contracte de treball en el qual s'especifique la categoria convocada i el certificat o vida laboral que acredite haver cotitzat a la Seguretat Social durant tot el temps que s'al·legue en el grup de cotització corresponent a la categoria de les places convocades.

3. Per al supòsit de professionals i autònoms, llicència fiscal o IAE on s'acrediten els epígrafs corresponents a la categoria convocada, així com certificat o vida laboral que acredite haver cotitzat a la Seguretat Social durant tot el temps que s'al·legue. Quan siga procedent, i en substitució d'aquests documents, s'aportarà un certificat oficial que acredite haver cotitzat en el règim especial o en la mutualitat corresponent.

En cap cas, la puntuació màxima que es podrà aconseguir per experiència podrà superar els 20 punts.

B) Uns altres mèrits: màxim, 15 punts

1. Valencià: màxim, 6 punts

El coneixement del valencià es valorarà fins a un màxim de 6 punts, amb l'acreditació prèvia d'estar en possessió del corresponent certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements del Valencià, d'acord amb l'escala següent:

– Coneixement oral o A2: 1,00 punt

– Grau elemental o B1: 2,00 punts

– Nivell B2: 3,00 punts

– Grau mitjà o C1: 4,00 punts

– Grau mitjà o C1+ llenguatge administratiu o llenguatge en els mitjans de comunicació: 5 punts

– Grau superior o C2: 6,00 punts

La valoració del coneixement del valencià s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut.

2. Idiomes comunitaris: màxim, 6 punts

Es valorarà el coneixement de llengües oficials de la Unió Europea, diferents de la llengua espanyola, segons els nivells especificats, i s'acreditarà documentalment mitjançant títols, diplomes i certificats expedits per les escoles oficials d'idiomes, per les universitats espanyoles que seguisquen el model d'acreditació d'exàmens de l'Associació de Centres de Llengües d'Educació Superior (ACLES), així com tots aquells indicats en l'annex del Decret 61/ 2013, de 17 de maig, del Consell, pel qual s'estableix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres a la Comunitat Valenciana, tenint en compte les modificacions posteriors per mitjà d'una ordre de la conselleria competent en matèria d'educació.

El coneixement de l'idioma comunitari es valorarà fins a un màxim de 3 punts per curs o l'equivalència si es tracta de cicles de l'escola oficial d'idiomes, o de nivells o certificats segons el Marc Europeu Comú de Referència (nivell bàsic, nivell intermedi i nivell avançat), d'acord amb l'escala que es detalla en la taula adjunta a aquest punt.



La valoració del coneixement de l'idioma comunitari s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut en cadascun dels idiomes comunitaris.

Les equivalències entre els ensenyaments regulats pel Reial decret 967/1988, de 2 de setembre, i les regulades pels reials decrets 944/2003 i 1629/2006, de 29 de desembre (Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig), i per la disposició final primera del Decret 138/2014, de 29 d'agost (Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre), són les que es detallen en la taula adjunta a aquest punt.









3. Titulació acadèmica: màxim, 6 punts

Es valorarà amb 3 punts cada títol acadèmic oficial, igual o superior al que s'exigeix en la convocatòria per a l'accés, exclòs aquest, fins a un màxim de 6 punts.

4. Formació complementària: màxim, 6 punts

4.1. Cursos de formació

Es valoraran els cursos de formació i perfeccionament el contingut dels quals estiga relacionat amb les funcions de les places que es convoquen, de duració igual o superior a quinze hores, que hagen sigut cursats per la persona aspirant i que hagen sigut convocats o homologats per qualsevol centre o organisme públic de formació, d'acord amb la següent escala:

De 100 o més hores: 0,25 punts

De 75 o més hores: 0,20 punts

De 50 o més hores: 0,15 punts

De 25 o més hores: 0,10 punts

De 15 o més hores, 0,05 punts

En cap cas es puntuaran els cursos que pertanyen a una carrera universitària, els cursos de doctorat i els dels diferents instituts de les universitats quan formen part del pla d'estudis del centre, ni els cursos derivats de processos selectius, promoció interna, plans d'ocupació, adaptació del règim jurídic a la naturalesa dels llocs que s'ocupen ni els cursos d'idiomes.

4.2. Màsters universitaris

Es valoraran els màsters universitaris oficials o propis de cada universitat no inclosos en l'apartat titulació, conformement a l'escala següent:

Per màster de menys de 90 crèdits: 1 punt

Per màster de 90 o més crèdits: 2 punts

La formació complementària es valorarà fins a un màxim de 6 punts.

En cap cas, la puntuació màxima que es podrà aconseguir per uns altres mèrits podrà superar els 15 punts.







ANNEX III

Sistemes d'identificació i signatura



Cl@ve (sistema de signatura recomanat)

Es tracta d'una plataforma comuna per a la identificació, autenticació i signatura electrònica. És un sistema interoperable i horitzontal que evita a les administracions públiques haver d'implementar i gestionar els seus sistemes d'identificació i signatura, i als ciutadans i les ciutadanes haver d'utilitzar mètodes d'identificació diferents per a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.

Cl@ve permanent: està orientada a accessos habituals i a l'ús de la signatura en el núvol. Per a usar el sistema, únicament es necessita haver obtingut prèviament la credencial electrònica d'identificació mitjançant algun dels procediments previstos. Per a això cal registrar-se en el sistema de manera presencial, en alguna de les oficines de registre adherides al sistema, o per internet, utilitzant un certificat electrònic reconegut.

Més informació: www.clave.gob.es



Certificat ACCV: certificats en suport programari

Els certificats qualificats de ciutadà en suport programari emesos per l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV) es proporcionen en el navegador web. Permeten signar i xifrar missatges de correu electrònic segur, la identificació d'usuaris i usuàries davant dels serveis telemàtics i la signatura electrònica i el xifratge de documents en tota mena d'aplicacions. Alguns exemples d'ús són la Seu Electrònica de l'Agència Tributària, la Seu Electrònica de la Seguretat Social, la Seu Electrònica del Cadastre, la Seu Electrònica Generalitat, etc.



Més informació: https://www.accv.es/ciudadanos/



DNIe

Tal com recull la Declaració de Pràctiques de Certificació del DNI, els certificats electrònics podran utilitzar-se:

– Com a mitjà d'autenticació de la identitat. El certificat d'autenticació (digital signature) assegura al titular, en la comunicació electrònica, acreditar la seua identitat davant de qualsevol.

– Com a mitjà de signatura electrònica de documents. Mitjançant la utilització del certificat de signatura (non repudition), el receptor o la receptora d'un missatge signat electrònicament pot verificar l'autenticitat d'aquesta signatura i demostrar així la identitat del signant, sense que aquest puga repudiar-lo.

– Com a mitjà de certificació d'integritat d'un document. Permet comprovar que el document no ha sigut modificat per cap agent extern a la comunicació.

Més informació: https://www.dnielectronico.es/portaldnie/

Mapa web