Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 9 d'abril de 2021, de la consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, per la qual es convoquen les ajudes per al foment de races autòctones en perill d'extinció per a l'exercici 2021 a la Comunitat Valenciana. [2021/3788]

(DOGV núm. 9064 de 19.04.2021) Ref. Base de dades 003447/2021




L'Ordre 15/2014, de 20 d'octubre, de la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua va aprovar les bases reguladores de les subvencions destinades al foment de races autòctones en perill d'extinció. En el seu apartat quart s'estableix la forma i el termini de presentació de sol·licituds i d'acord amb l'apartat catorze la quantia total màxima de l'ordre, com també la línia de subvenció que la finança, que es faran públics anualment mitjançant la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana d'una resolució del conseller de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua per la qual s'estableixen els imports globals per a cada exercici.

Posteriorment, l'Ordre 25/2016, de 8 d'agost, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, la modificà i l'adaptà al Reial decret 181/2015, de 13 de març, pel qual es modifica el Reial decret 1625/2011, de 14 de novembre, pel qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions destinades al foment de les races autòctones espanyoles que al seu torn va adaptar aquesta regulació a les noves normes de la Unió Europea en matèria d'ajudes al sector agrari, en concret al Reglament (UE) núm. 702/2014, de la Comissió, de 25 de juny de 2014, a la normativa europea i nacional esmentada anteriorment en els aspectes que es recullen en el consegüent annex únic.

Les bases reguladores i el procediment de concessió es recullen en l'Ordre 15/2014, de 20 d'octubre, de la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua. Aquesta ajuda per al foment de races autòctones va ser comunicada per l'Administració General de l'Estat a la Comissió Europea i registrada amb el codi SA.40300.

Finalment, amb la publicació de l'Ordre 5/2021, d'1 de març, de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, per la qual es modifica la vigència de l'Ordre 15/2014, de 20 d'octubre, de la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, per la qual s'aproven les bases reguladores de les subvencions destinades al foment de races autòctones en perill d'extinció i s'hi convoquen per a l'exercici 2014, s'ha establit que aquestes ajudes estaran vigents mentre es mantinga el Reglament (UE) núm. 702/2014, de la Comissió, de 25 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda en els sectors agrícola i forestal i en zones rurals compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, les seues modificacions o pròrrogues.

Per tant, i a fi de convocar les ajudes per a l'exercici 2021 i establir el procés de sol·licitud i tramitació de l'ajuda, a proposta del director general d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, resolc:



Apartat primer. Objecte

Convocar, per a l'exercici 2021, l'ajuda per al foment de races autòctones regulada mitjançant l'Ordre 15/2014, de 20 d'octubre, de la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, per la qual s'aproven les bases reguladores de les subvencions destinades al foment de races autòctones en perill d'extinció.



Apartat segon. Línia pressupostària i import

L'ajuda regulada en aquesta resolució es concedirà en l'exercici 2021 amb càrrec a l'aplicació pressupostària de la línia S3082000, capítol 4, del programa 714.80 d'Agricultura i ramaderia, per la quantia global màxima de 48.000,00 euros.



Apartat tercer. Termini de presentació de sol·licituds

El termini de presentació de sol·licituds per a l'exercici 2021 serà d'un mes comptador a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte de l'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Les persones sol·licitants, atés que en tot cas són persones jurídiques i, per tant, estan obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, hauran de presentar les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat, en la URL http://www.gva.es/va/proc1979.

Les sol·licituds han de signar-se amb el certificat digital de la persona física o jurídica que presenta la sol·licitud o, si escau, amb el certificat digital del seu representant. Així mateix, la resta de documents que s'hi adjunten, quan siga procedent, hauran d'estar signats electrònicament per les persones que siguen competents per a això.

Mitjançant la presentació de la sol·licitud, la persona sol·licitant manifesta sota la seua responsabilitat que totes les dades recollides en aquesta i en la documentació que s'hi adjunta són verídiques i que està en possessió de la documentació que així ho acredita, i queda a la disposició de la Generalitat per a la presentació, comprovació, control i inspecció posterior que considere oportú.

Si cap de les associacions presenta la seua sol·licitud presencialment, serà requerida perquè l'esmene a través de la presentació electrònica. A aquest efecte, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en la qual haja sigut realitzada l'esmena.

En cas que l'associació actue per mitjà de representant, s'haurà de procedir a la corresponent inscripció d'aquest en el Registre de Representants (http://www.accv.es/ciudadanos/registro-de-representantes/).



L'òrgan gestor del procediment ha d'estar autoritzat per la persona interessada per a poder consultar dades d'estar al corrent d'obligacions tributàries. En cas contrari, la persona interessada haurà d'aportar els documents acreditatius corresponents.

L'òrgan gestor d'aquest procediment està autoritzat per a consultar la informació següent: dades d'identitat i estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social. No obstant això, si la persona interessada desitja oposar-s'hi, és imprescindible que indique la informació concreta a la consulta de la qual s'oposa i els motius que ho justifiquen. Si s'hi oposa, queda obligat a aportar els documents acreditatius corresponents.



D'acord amb el que s'estableix en la disposició addicional huitena de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, i en l'article 4 de la Llei 40/2015, d'octubre, l'òrgan gestor podrà verificar aquelles dades manifestades per les persones interessades amb la finalitat de comprovar l'exactitud d'aquestes. La potestat de verificació implica l'accés a les dades següents que consten en la Base de Dades Nacional de Subvencions: consulta de concessions i ajudes, i consulta d'inhabilitacions.





Apartat quart. Justificació

La justificació de les inversions o despeses aprovades davant l'Administració es realitzarà abans del dia 15 de novembre de 2021, tal com estableix l'apartat huité de l'Ordre 15/2014, de 20 d'octubre, de la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua.



Es consideraran despeses subvencionables aquelles activitats mampreses o serveis rebuts efectuats després de la presentació i acceptació de la sol·licitud.



Apartat cinqué. Delegació de competències

Es delega en el director general competent en matèria de ramaderia, la concessió i denegació de les ajudes previstes en aquesta resolució.





Apartat sisé. Protecció de dades de caràcter personal

El procediment administratiu derivat d'aquesta norma comporta el tractament de dades de caràcter personal en el marc del que es disposa en el Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, i en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.



La informació relativa al tractament de les dades de caràcter personal es troba disponible en el Registre d'Activitats de Tractament publicat en la pàgina web de la conselleria competent en matèria d'agricultura/medi ambient. En concret, la informació bàsica del tractament és la següent:

– Nom del tractament: ajudes en matèria agrícola, agroalimentària i desenvolupament rural de la conselleria competent en matèria d'agricultura.

– Identitat de la persona responsable del tractament: persona titular de la sotssecretaria de la conselleria amb competències en matèria d'agricultura.

– Finalitat del tractament: gestionar ajudes en matèria agrària, agroalimentària i desenvolupament rural.

Exercici de dret: pot exercir el dret d'accés, rectificació, supressió, limitació, oposició i portabilitat de les seues dades de caràcter personal de manera presencial o telemàtica de conformitat amb el que preveu l'enllaç següent: http://www.gva.es/va/proc19970.

Reclamacions: sense perjudici de qualsevol altre recurs administratiu o acció judicial, qualsevol persona interessada té dret a presentar una reclamació en l'Agència Espanyola de Protecció de Dades si considera que el tractament de dades personals que el concerneixen infringeix la normativa en matèria de protecció de dades.

Pot obtindre informació més detallada en el següent enllaç: http://www.agroambient.gva.es/va/registre-de-tractaments.

Quan la persona sol·licitant o, el seu representant legal, aporte dades de caràcter personal de terceres persones en el procediment administratiu tindrà l'obligació d'informar-los dels aspectes següents:

– La comunicació d'aquestes dades a l'Administració per al seu tractament en l'àmbit de les seues competències i d'acord amb les finalitats del procediment.

– La possibilitat que l'Administració realitze consultes relacionades amb les seues dades per a comprovar, entre altres aspectes, la seua veracitat. Si aquesta consulta requereix autorització per llei per part de les persones les dades de les quals es consultaran, la persona sol·licitant, o el seu representant legal, haurà d'haver demanat aquesta autorització, que haurà d'estar disponible a requeriment de l'Administració en qualsevol moment.

– Del dret d'oposició que l'assisteix perquè l'Administració tracte les seues dades i, en aquest cas, haurà de comunicar aquesta oposició a l'Administració als efectes oportuns.



Apartat seté. Transparència

En compliment de l'article 3 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern; de l'article 3 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, i de l'article 18 de la Llei general de subvencions, les entitats beneficiàries d'una subvenció hauran de complir les obligacions de transparència següents:



1. En el cas d'entitats que perceben durant el període d'un any ajudes o subvencions públiques en una quantia superior a 100.000 euros o quan, almenys, el 40 % del total dels seus ingressos anuals tinguen caràcter d'ajuda o subvenció pública, sempre que arriben com a mínim a la quantitat de 5.000 euros, hauran de complir les obligacions de publicitat activa recollides en el capítol II del títol I de la Llei 19/2013, de 9 de desembre. En particular, hauran de publicar en els termes previstos en els principis generals de l'article 5 d'aquesta llei la informació institucional i organitzativa de l'article 6 i l'econòmica i pressupostària de l'article 8 d'aquesta.

2. En el cas d'entitats que perceben, durant el període d'un any, ajudes o subvencions, de l'administració autonòmica o de qualsevol altra entitat enumerada en l'article 2 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, per import superior a 10.000 euros, hauran de donar l'adequada publicitat a aquesta, i indicar, almenys, l'entitat pública concedent, l'import rebut i el programa, activitat, inversió o actuació subvencionada. La difusió d'aquesta informació es realitzarà preferentment a través de les corresponents pàgines web. En el cas que no disposen de pàgina web on realitzar aquesta publicitat, podran complir aquesta obligació a través del portal que pose a la seua disposició l'òrgan concedent. Per a això, durant el període de justificació de l'ajuda concedida haurà de comunicar-ho a l'entitat concedent perquè li done publicitat en el web corresponent.

3. Sense perjudici de les obligacions previstes en els anteriors apartats, totes les persones beneficiàries de la subvenció hauran de donar l'adequada publicitat del caràcter públic del finançament de programes, activitats, inversions o actuacions de qualsevol tipus que siguen objecte de subvenció, incloent-hi el logotip de la Generalitat Valenciana, en mitjans de difusió com ara cartells, materials impresos, mitjans electrònics o audiovisuals i en qualsevol altre mitjà de publicitat que es realitze de l'activitat subvencionada.

Contra aquesta resolució, que és definitiva en via administrativa, es pot interposar, potestativament, un recurs de reposició davant la consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, o es pot impugnar directament davant l'ordre jurisdiccional mitjançant la interposició d'un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos a partir de l'endemà de la notificació davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i 46.1 de la Llei reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa (Llei 29/1998, de 13 de juliol, publicada en el BOE núm. 167, de 14.07.1998).





València, 9 d'abril de 2021.– La consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica: Mireia Mollà Herrera.

Mapa web