Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 7 de desembre de 2020, del conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'efectua la convocatòria anticipada, per a l'exercici 2021, de les ajudes a les cooperatives, societats laborals i empreses d'inserció regulades en els articles 15, 16, 17 i 18 de l'Ordre 11/2019, de 2 de desembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball. [2021/363]

(DOGV núm. 9002 de 21.01.2021) Ref. Base de dades 000573/2021








Les conseqüències socioeconòmiques i sanitàries de la pandèmia que ens assola mostren la fragilitat d'un model econòmic que prioritza l'economia de l'extenuació de la naturalesa i de les persones sobre els valors de la vida humana i del planeta, tal com el vam rebre dels nostres majors.

Aquesta situació s'afig a una crisi econòmica iniciada l'any 2008, ja que no s'havia acabat d'ajustar els dèficits estructurals de l'economia de l'especulació, que obliga totes les administracions públiques i els governs que les dirigeixen a prendre les mesures que reactiven mitjans econòmics i persones que pal·lien els danys afegits en el teixit productiu, i especialment dels treballadors de l'economia social, que aporten els seus esforços al bé comú, d'acord amb els principis d'ajuda mútua i col·laboració.

Per consegüent, i en la línia pla/programa Fent Cooperatives 2021-2022 és imprescindible procedir a la gestió anticipada de les convocatòries d'ajudes dirigides a la potenciació de les cooperatives i al foment de l'ocupació de qualitat, basat en una gestió democràtica on les persones són el centre de l'activitat econòmica, així com incentivar les inversions en immobilitzat material o immaterial que contribuïsquen a la consolidació i millora de la competitivitat de les empreses cooperatives i la seua inserció en la revolució digital, la qual cosa ha d'anar acompanyada de la facilitació de tota mena d'actuacions internes d'índole administrativa i de la publicitat comercial, econòmica i jurídica de l'existència del sector cooperatiu valencià en el mercat interior de la Unió Europea.



L'Acord Social Alcem-nos preveu, en la línia estratègica 70 que porta per títol Desenvolupament i consolidació d'un model d'economia de proximitat social i solidària, generadora d'ocupació, riquesa i benestar social i que impulse l'equilibri territorial, l'Acció 272 i li assigna els següents objectius:

– Promoure, fomentar i difondre l'economia social.

– Ajudar les empreses de l'economia social perquè elaboren memòries de responsabilitat social i difonguen els seus valors.

– Participar en el Programa de la UE per a l'Ocupació i la Innovació Social (EaSI) dirigit a entitats i empreses interessades en el desenvolupament de l'economia i innovació social a través de mesures vinculades a l'economia social i humana.

– Fomentar la innovació social com a eina per a transformar el model econòmic i oferir solucions creatives a reptes socials i ambientals, a fi de promoure un desenvolupament sostenible, just i equilibrat.



– Emprendre accions dirigides a identificar les necessitats dels agents de l'ecosistema valencià d'emprenedoria per a fer costat a l'emprenedoria innovadora que facilite el desenvolupament d'un model d'economia de proximitat, social i solidària.

– Desenvolupar el Pla Fent cooperatives II i concedir les ajudes que aquest preveu, en suport de les accions d'informació i acompanyament orientades a la constitució de noves cooperatives i al relleu generacional i que contribuïsquen a implantar estratègies antidespoblament.



– Reorientar les bases reguladores de l'actual Ordre 11/2019, de 2 de desembre, d'ajudes per al foment de cooperatives, societats laborals i empreses d'inserció a l'entorn postCOVID-19.

– Impulsar la transformació de les empreses en cooperatives creant un Fons de Transformació Cooperativa.

– Estudiar i impulsar, en col·laboració amb l'estat, la transferència de fons europeus.

– Dissenyar sistemes d'alerta en fase ERTE i preconcursal per a evitar la destrucció d'empreses i llocs de treball a través de la seua transformació en cooperativa o societat laboral. Proporcionar l'acompanyament formatiu i d'incentius financers per a realitzar aqueixa transformació en aquelles empreses en les quals hi haja consens entre les persones treballadores i l'empresariat.

Amb aqueix ampli consens social i emparada per aqueix clar mandat del Consell, la Conselleria d'Economia Sostenible i Sectors productius, Comerç i Treball, a instàncies de la seua Direcció General d'Emprenedoria i Cooperativisme, ha resolt convocar anticipadament aquestes ajudes per a l'exercici pressupostari 2021.

La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, estableix, en l'article 23, que el procediment per a la concessió de subvencions s'iniciarà sempre d'ofici, mitjançant convocatòria aprovada per l'òrgan competent, i l'article 160.4 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, Sector Públic Instrumental i de Subvencions, estableix que les persones titulars de les conselleries seran les competents en els respectius àmbits per a la convocatòria de subvencions.

L'Ordre 11/2019, de 2 de desembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball (DOGV 8692, 05.12.2019), estableix les bases reguladores de determinades ajudes per al foment de les empreses cooperatives, les societats laborals i les empreses d'inserció, a la Comunitat Valenciana.

En l'article 1.4 d'aquesta ordre s'estableix que, en compliment del que es preveu en l'article 23.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i de l'article 166 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, i d'acord amb el que establisca la Llei de Pressupostos de la Generalitat per a l'exercici corresponent, mitjançant resolució dictada per la persona titular de la conselleria competent en matèria d'economia social, es convocaran les ajudes regulades per aquesta ordre i es donarà publicitat de les línies de crèdit i de l'import global màxim destinat, en el corresponent exercici, a la concessió de les ajudes previstes en aquesta, sense perjudici que aquest import poguera veure's incrementat en funció de les disponibilitats pressupostàries.



De conformitat amb el que es disposa en l'article 7.3 del Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, es fa constar que el règim d'ajudes de la present convocatòria no necessita la seua notificació a la Comissió Europea, ja que es tracta d'ajudes acollides al Reglament (UE) número 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europa a les ajudes de minimis (DOUE L352, de 24.12.2013). En conseqüència, les ajudes a les quals es refereix la present convocatòria no podran aplicar-se a les empreses que operen en els sectors determinats en el punt 1 de l'article 1 de l'esmentat reglament, tal com es recull en l'article 14.2 de les bases reguladores i hauran de complir la resta de requisits establits en el citat reglament, tal com es recull en l'Ordre 11/2019 esmentada.



El projecte de llei de pressupostos per a l'exercici 2021 inclou dins de l'annex de transferències i subvencions corresponent al programa pressupostari 322.55 Promoció d'emprenedors, cooperativisme i economia social, la previsió de les línies de subvenció següents:



Una línia de subvenció, dins del capítol 4, denominada «Programa de Suport a l'Economia Social», a la qual s'assigna el codi S5266000, amb un import de 5.270.000 euros, dotada amb una aportació finalista procedent del Servei Públic d'Ocupació Estatal per import d'1.849.990 euros i amb una aportació de fons propis de la Generalitat, no condicionada, per import de 3.420.010 euros.

Una línia de subvenció, dins del capítol 4, denominada «Ajudes a la constitució de noves empreses d'Economia Social», a la qual s'assigna el codi S8081000, amb un import de 150.000 euros, dotada íntegrament amb una aportació no condicionada de fons propis de la Generalitat per aquest import.

Una línia de subvenció, de capítol 7 denominada «Inversió en entitats d'Economia Social i Fent cooperatives», a la qual s'assigna el codi S2242000, amb un import de 2.000.000 euros, dotada íntegrament amb una aportació no condicionada de fons propis de la Generalitat per la totalitat del referit import.

Els articles 40 i 41 de la Llei 1/2015, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, l'article 18 del Decret 77/2019, de 7 de juny, del Consell, de regulació del procediment de gestió del pressupost de la Generalitat i l'Ordre de 26 de setembre de 1994, de la Conselleria d'Economia i Hisenda, sobre tramitació anticipada d'expedients de despesa, estableixen que podran tramitar-se anticipadament, dins dels límits establits en l'article 40 de la Llei 1/2015, els expedients de despesa per subvencions a càrrec dels capítols IV i VII, sempre que aquests estiguen recollits en els annexos de transferències inclosos en el projecte de la Llei de Pressupostos per al pròxim exercici.



De conformitat amb el que preveu l'article 168 de la referida Llei 1/2015, i en l'article 56 del Reglament de la llei general de subvencions, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, en la tramitació anticipada de concessió de subvencions podrà arribar-se al moment procedimental immediatament anterior al de la resolució de concessió, i haurà de constar en tots els tràmits del procediment dels quals tinga coneixement la ciutadania que la convocatòria es realitza per una quantia total màxima estimada i que la concessió estarà condicionada a l'existència, en els pressupostos de l'exercici econòmic següent, de crèdit adequat i suficient. Estableix, així mateix la referida Ordre de 26 de setembre de 1994 que tots els actes dictats en els expedients de despesa anticipada regulats per la mateixa s'entendran condicionats al fet que, en dictar resolució definitiva de la concessió de la subvenció, subsistisquen les mateixes circumstàncies, de fet i de dret, existents en el moment en què es van produir aquells actes.



Així mateix, es preveu en l'article 56 del citat reglament, la facultat, reservada a l'òrgan gestor, d'aplicar a la convocatòria tramitada anticipadament i sense necessitat d'una nova convocatòria, la quantitat que aprovada en la llei de pressupostos, quan resulte superior a l'estimada que s'haja fet figurar en la convocatòria anticipada.

També preveu el Reglament de la llei general de subvencions, en l'article 58, la possibilitat que, excepcionalment, la convocatòria fixe, a més de la quantia total màxima per a atendre les ajudes convocades, una quantia addicional l'aplicació de la qual a la concessió de subvencions no requerirà una nova convocatòria, sempre que concórreguen les circumstàncies previngudes en l'apartat 2 d'aqueix mateix article i s'observen les regles en aquest article establides. Aquesta possibilitat estableix, també, l'article 11 del Decret 77/2019, de 7 de juny, del Consell, de regulació del procediment de gestió del pressupost de la Generalitat que en l'apartat 2 estableix les regles perquè l'aplicació d'una quantia addicional no necessite una nova convocatòria i la possibilitat que augments sobrevinguts en el crèdit disponible possibiliten atendre sol·licituds de subvenció que, complint tots els requisits establits, no hagen sigut beneficiàries, per esgotament del crèdit disponible.



En virtut d'això, en exercici de la referida facultat, en compliment del que preceptuen els articles 9 i 17 de la Llei 38/2003, general de subvencions, i en ús de les facultats que confereixen a la persona titular de la conselleria competent l'article 28 de la Llei 5/1983, del Consell, i l'article 160.4 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, Sector Públic Instrumental i de Subvencions, en relació amb l'article 9 del Decret 5/2019, de 16 de juny, del president de la Generalitat, pel qual es determinen el nombre i la denominació de les conselleries i les seues atribucions, l'article 107 del Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual s'estableix l'estructura orgànica bàsica de la presidència i de les conselleries de la Generalitat, el Decret 104/2017, de 21 de juliol, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball i l'Ordre 11/2019, de 2 de desembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de determinades ajudes per al foment de les empreses cooperatives, de les societats laborals i de les empreses d'inserció a la Comunitat Valenciana, resolc:





Primer. Objecte i condicions de la concessió de la subvenció

1. L'objecte de la present resolució és convocar determinades ajudes en matèria d'economia social, per a l'exercici 2021 que es regularan pel que s'estableix en l'Ordre 11/2019, de 2 de desembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de determinades ajudes per al foment de les empreses cooperatives, de les societats laborals i de les empreses d'inserció a la Comunitat Valenciana, publicada en el DOGV número 8692, de 5 de desembre de 2019 (d'ara endavant, bases reguladores).

2. Les condicions per a la sol·licitud, tramitació, resolució i notificació seran les establides en la present convocatòria i en les referides bases reguladores.



Segon. Ajudes i finançament

Per a l'exercici 2021, i de conformitat amb el que s'estableix en el projecte de llei de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici esmentat, es convoquen les subvencions següents:

1. Subvencions destinades a la realització de les inversions regulades en l'article 16, de les bases reguladores, excepte les inversions consistents en obres de construcció, millora, condicionament o reforma d'immobles a què es refereix l'apartat 4, lletra g) d'aquest article o en instal·lacions tècniques en immobles. Aquestes ajudes es finançaran a càrrec del capítol 7 del programa pressupostari 322.55 «Promoció d'Emprenedors, Cooperativisme i Economia social», codi línia S2242000, fins a un import global estimat màxim d'1.600.000 euros procedents de fons propis de la Generalitat, i queda condicionada la seua concessió a l'existència de crèdit adequat i suficient en els pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2021, de conformitat amb el que es disposa en l'article 18 del Decret 77/2019, de 7 de juny, del Consell, i l'Ordre de 26 de setembre de 1994, de la Conselleria d'Economia i Hisenda, sobre tramitació anticipada d'expedients de despesa.



La quantia màxima estimada determinada en el precedent paràgraf podrà ampliar-se, sense necessitat de publicar-ne una nova convocatòria, en els supòsits establits en l'article 58 del Reglament de la llei general de subvencions, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, i en el que s'estableix en l'article 11 del Decret 77/2019, de 7 de juny, del Consell, amb observança del previngut en aquests preceptes i fins a un import màxim de 2.400.000 euros, procedents de fons propis de la Generalitat i a càrrec de la citada línia S2242000.

2. Subvencions destinades a la realització d'inversions consistents en obres de construcció, millora, condicionament o reforma d'immobles, regulades en l'article 16. 4 lletra g), de les bases reguladores o en instal·lacions tècniques, a què es refereix la lletra d) del mateix apartat, quan es realitzen en immobles. Aquestes ajudes es finançaran a càrrec del capítol 7 del Programa pressupostari 322.55 «Promoció d'Emprenedors, Cooperativisme i Economia Social», codi línia S2242000, fins a un import global estimat màxim de 400.000 euros, procedents de fons propis de la Generalitat, i queda condicionada la seua concessió a l'existència de crèdit adequat i suficient en els pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2021, de conformitat amb el que es disposa en l'article 18 del Decret 77/2019, de 7 de juny, del Consell, i en l'Ordre de 26 de setembre de 1994, de la Conselleria d'Economia i Hisenda, sobre tramitació anticipada d'expedients de despesa.



La quantia màxima estimada determinada en el precedent paràgraf podrà ampliar-se, sense necessitat de publicar-ne una nova convocatòria, en els supòsits establits en l'article 58 del Reglament de la llei general de subvencions, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, i en el que s'estableix en l'article 11 del Decret 77/2019, de 7 de juny, del Consell, amb observança del previngut en aquests preceptes i fins a un import màxim de 530.000 euros, procedents de fons propis de la Generalitat i a càrrec de la citada línia S2242000.

3. Subvencions per a prestació d'assistències tècniques, regulades en l'article 17 de les bases reguladores. Aquestes ajudes es finançaran a càrrec del capítol 4, del programa pressupostari 322.55 «Promoció d'Emprenedors, Cooperativisme i Economia Social», codi línia S5266000, fins a un import global estimat màxim de 150.000 euros, dels quals 60.000 euros procedeixen de fons finalistes amb origen en el Servei Públic d'Ocupació Estatal i 90.000 euros de fons propis no finalistes assignats a la línia S5266000 del pressupost de despeses de la Generalitat Valenciana per a 2021, i queda condicionada la seua concessió a l'existència de crèdit adequat i suficient en els pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2021, de conformitat amb el que es disposa en l'article 18 del Decret 77/2019, de 7 de juny, del Consell, i l'Ordre de 26 de setembre de 1994, de la Conselleria d'Economia i Hisenda, sobre tramitació anticipada d'expedients de despesa.

La quantia màxima estimada determinada en el precedent paràgraf podrà ampliar-se, sense necessitat de publicar-ne una nova convocatòria, en els supòsits establits en l'article 58 del Reglament de la llei general de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, i en el que s'estableix en l'article 11 del Decret 77/2019, de 7 de juny, del Consell, amb observança del previngut en aquests preceptes i fins a un import màxim de 187.500 euros, procedents del Servei Públic d'Ocupació Estatal, a càrrec de la citada línia S5266000.

4. Subvencions per a constitució de noves cooperatives o societats laborals, així com per a les operacions de fusió de cooperatives o societats laborals o de creació de grups cooperatius establides en l'article 18 de les bases reguladores. Aquestes ajudes es finançaran a càrrec del capítol 4 del programa pressupostari 322.55 «Promoció d'Emprenedors, Cooperativisme i Economia Social», codi línia S8081000, fins a un import global estimat màxim de 150.000 euros, amb fons propis de la Generalitat, no finalistes, i queda condicionada la seua concessió a l'existència de crèdit adequat i suficient en els pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2021, de conformitat amb el que es disposa en l'article 18 del Decret 77/2019, de 7 de juny, del Consell, i l'Ordre de 26 de setembre de 1994, de la Conselleria d'Economia i Hisenda, sobre tramitació anticipada d'expedients de despesa.



La quantia màxima estimada determinada en el precedent paràgraf podrà ampliar-se, sense necessitat de publicar-ne una nova convocatòria, en els supòsits establits en l'article 58 del Reglament de la llei general de subvencions, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol i en el que s'estableix en l'article 11 del Decret 77/2019, de 7 de juny, del Consell, amb observança del previngut en aquests preceptes, i fins a un import màxim de 200.000 euros, procedents de fons propis de la Generalitat i a càrrec de la citada línia S8081000.

5. Subvencions per a incorporació de persones desocupades com a sòcies treballadores o sòcies de treball a cooperatives i societats laborals, regulades en l'article 15 de les bases reguladores. Aquestes ajudes es finançaran a càrrec del capítol 4, del programa pressupostari 322.55 «Promoció d'Emprenedors, Cooperativisme i Economia Social», codi línia S5266000, fins a un import global estimat màxim de 4.370.000 euros, segons la distribució següent: 1.639.990 euros amb fons finalistes procedents del Servei Públic d'Ocupació Estatal; els restants 2.730.010 euros amb fons propis, no finalistes, de la Generalitat. En tot cas, la concessió d'aquestes ajudes queda condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en els pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2021, de conformitat amb el que es disposa en l'article 18 del Decret 77/2019, de 7 de juny, del Consell, i en l'Ordre de 26 de setembre de 1994, de la Conselleria d'Economia i Hisenda, sobre tramitació anticipada d'expedients de despesa.



La quantia màxima estimada determinada en el precedent paràgraf podrà ampliar-se, sense necessitat de publicar-ne una nova convocatòria, en els supòsits establits en l'article 58 del Reglament de la llei general de subvencions, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, i en el que s'estableix en l'article 11 del Decret 77/2019, de 7 de juny, del Consell, amb observança del previngut en aquests preceptes i fins a un import màxim de 6.249.100 euros, a càrrec de la línia S5266000 esmentada.



Tercer. Beneficiàries

Podran acollir-se a les ajudes que es convoquen les beneficiàries previstes en les bases reguladores per a les ajudes citades en el punt precedent, sempre que complisquen els requisits fixats en les bases reguladores per a accedir-hi. Excepcionalment, les empreses d'inserció o les operacions de fusió d'aquestes no podran acollir-se a la present convocatòria anticipada de les subvencions regulades en l'article 18 de les bases reguladores.

Les ajudes a les quals es refereix la present convocatòria no podran aplicar-se a les empreses que operen en els sectors determinats en el punt 1 de l'article 1 del Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis, tal com es recull en l'article 14.2 de les bases reguladores.







Quart. Sol·licituds i documents

1. D'acord amb el que s'estableix en l'article 3 de les bases reguladores i en l'article 14 i concordants de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les sol·licituds per a l'obtenció de les ajudes regulades en l'ordre es presentaran, necessàriament, a través de mitjans electrònics, accedint a la Seu de la Generalitat (https://sede.gva.es) o a la Guia PROP. La presentació de la sol·licitud implica l'acceptació de les bases reguladores.



2. A les sol·licituds s'adjuntarà la documentació que s'expressa en l'article 4 de les bases reguladores, així com la documentació que per a cada tipus d'ajuda específicament s'estableix en el corresponent article de les bases reguladores.

3. Tots els models de les memòries, formularis i declaracions responsables, així com dels certificats requerits en les bases reguladores, estaran disponibles en www.gva.es, accedint a la Guia PROP, Tràmits i serveis, a partir de la data de publicació, en extracte, d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.





Cinqué. Acumulació d'ajudes

1. Les ajudes de minimis que puguen concedir-se amb base en aquesta convocatòria podran acumular-se amb altres ajudes de minimis concedides fins al límit màxim de 200.000,00 euros, en les condicions que estableix l'article 3, apartat 2, del Reglament (UE) núm. 1407/2013, de la Comissió de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis, publicat en el DOUE el 24 de desembre de 2013. No obstant això, l'import total de les ajudes de minimis concedides a una única empresa que realitze per compte d'altri operacions de transport de mercaderies per carretera no excedirà de 100.000,00 euros durant qualsevol període de tres exercicis fiscals. Aquestes ajudes de minimis no podran utilitzar-se per a l'adquisició de vehicles de transport de mercaderies per carretera, exceptuant el que disposa l'article 3.3 del referit reglament.

2. Aquestes ajudes de minimis no s'acumularan amb cap ajuda estatal en relació amb les mateixes despeses subvencionables, o amb ajuda estatal per a la mateixa mesura de finançament del risc, si aquesta acumulació excedira de la intensitat d'ajuda o de l'import d'ajudes superior corresponent fixat en les circumstàncies concretes de cada cas per un reglament d'exempció per categories o una decisió adoptada per la comissió. Les ajudes de minimis que no es concedisquen per a costos subvencionables específics, ni puguen atribuir-se a costos subvencionables específics podran acumular-se amb altres ajudes estatals concedides en virtut d'un reglament d'exempció per categories o d'una decisió adoptat per la comissió.

3. A l'efecte d'assegurar el compliment de les indicades regles d'acumulació les beneficiàries últimes de les subvencions hauran de presentar declaració responsable sobre altres ajudes rebudes per als mateixos costos subvencionables o amb ajuda estatal per a la mateixa mesura de finançament de risc, a fi de comprovar que no se superen els límits de l'apartat 2 de l'article 5 del Reglament.



Sisé. Termini de presentació de sol·licituds

Per a l'exercici 2021, podran sol·licitar-se les ajudes que es convoquen mitjançant la present resolució des del dia 28 de gener de 2021 i fins a les dates següents:

1. Les sol·licituds per a ajudes a la inversió, fins al dia 30 de març de 2021 inclusivament, excepte les destinades a les obres a què es refereix l'article 16.4 g) de les bases reguladores, o a les instal·lacions tècniques en immobles, les corresponents sol·licituds de les quals s'admetran fins a l'1 de març de 2021, inclusivament.

2. Les sol·licituds d'ajudes per a prestació d'assistència tècnica, regulades en l'article 17 de les bases reguladores, fins al dia 30 de març de 2021, inclusivament.

3. Les sol·licituds de subvenció per a la constitució de noves cooperatives, societats laborals o per a les modificacions estructurals d'aquestes o creació de grups cooperatius, regulades en l'article 18 de les bases reguladores, fins al dia 30 de juny de 2021, inclusivament.



4. Les sol·licituds de subvenció per a la incorporació de persones desocupades com a sòcies treballadores o sòcies de treball a cooperatives i societats laborals, regulades en l'article 15 de les bases reguladores podran sol·licitar-se fins al dia 30 de juny de 2021, inclusivament.

No obstant això, i de conformitat amb el que s'estableix en l'article 59 del Reglament de la llei general de subvencions, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, les subvencions per raó de la incorporació de persones desocupades com a sòcies treballadores o de treball a cooperatives i societats laborals, es concediran en règim de convocatòria oberta, i s'establiran, a aquests efectes, els períodes següents:



4.1. Un primer període comprendrà les sol·licituds presentades fins al dia 30 de març de 2021, inclusivament, la concessió de les quals es finançarà fins a un import total estimat màxim conjunt de 3.277.500 euros, corresponent 1.230.000 euros a fons finalistes amb origen en el Servei Públic d'Ocupació Estatal i els restants 2.047.500 euros a fons propis, no condicionats, de la Generalitat. Segons el que autoritza l'article 59 del Reglament de la llei general de subvencions, quan a la finalització d'aquest primer període s'hagen concedit les subvencions corresponents i no s'haja esgotat l'import màxim a atorgar, es podrà traslladar la quantitat no aplicada a les posteriors resolucions de concessió que recaiguen en el segon període, amb resolució prèvia que acordarà expressament les quanties a traslladar i la seua aplicació al segon dels períodes establits.

4.2. Un segon període comprendrà les sol·licituds presentades entre el dia 31 de març de 2021 i la data límit de presentació de sol·licituds de subvenció per aquestes ajudes, que s'estableix en el dia 30 de juny de 2021, inclusivament. La concessió de les referides ajudes corresponents a aquest segon període es finançarà, fins a un import conjunt estimat d'1.092.500 euros, de la forma següent: 410.000 euros corresponen a fons finalistes amb origen en el Servei Públic d'Ocupació Estatal i els restants 682.500 euros a fons propis, no condicionats, de la Generalitat. D'acord amb el que determina l'article 59 del Reglament de la llei general de subvencions, aquest import màxim podrà incrementar-se amb la quantia que s'acorde traslladar de les quantitats no aplicades a la concessió d'ajudes en el primer període de la convocatòria oberta.



4.3. A l'efecte del que es disposa sobre el termini màxim de resolució en cadascun dels períodes de la convocatòria oberta a què es refereix el present apartat, s'estableix un termini màxim de sis mesos, comptadors des de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds corresponents a cadascun dels períodes abans establits.





Seté. Criteris de valoració, resolució, notificació i recursos



1. Les sol·licituds es tramitaran de conformitat amb el que s'estableix en les bases reguladores i la seua resolució i concessió s'efectuarà en règim de concurrència competitiva, d'acord amb el que s'estableix en aquestes.

2. Les sol·licituds presentades les valoraran les comissions de valoració establides en l'article 6.4 de les bases reguladores, segons els criteris de valoració que es fixen en el capítol III de les bases reguladores en funció de la mena de beneficiària i de l'ajuda sol·licitada.



3. La resolució de les ajudes convocades i la seua notificació es realitzarà segons el que s'estableix en l'article 7 de les bases reguladores.

4. Contra la resolució a la qual es refereix l'apartat anterior, que posarà fi a la via administrativa, podrà interposar-se recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de la seua notificació, o recurs contenciós administratiu davant la sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la seua notificació, de conformitat amb el que es disposa en l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



Huité. Actuacions subvencionables, justificació de les ajudes i termini de presentació de justificants

Es consideraran subvencionables les actuacions següents:

1. La realització d'inversions en actius fixos i immobilitzat, en operacions d'adquisició de la propietat dels béns específicament afectes a la realització de l'objecte social de l'entitat de conformitat amb els estatuts socials vigents en la data de presentació de la sol·licitud, que contribuïsquen a la creació, consolidació o millora de la competitivitat de cooperatives i societats laborals. La justificació de les corresponents ajudes es realitzarà en la forma prevista en els articles 10 i 16 de les bases reguladores, i podrà donar lloc a la minoració, resolució o reintegrament la concurrència de les circumstàncies previstes en els articles 11 i 12 de les bases reguladores. De conformitat amb el que s'estableix en aquestes bases, podrà presentar-se la corresponent justificació fins al dia 2 de novembre de 2021, inclusivament. En el cas de cooperatives de treball associat o de societats laborals, serà necessari que, en la data de la sol·licitud i en la de concessió, s'haja produït i es mantinga la incorporació efectiva a la prestació de treball, almenys, de dues persones sòcies treballadores.

2. La prestació d'assistència tècnica, sempre que es realitze íntegrament en l'exercici 2021, d'acord amb l'article 17 de les bases reguladores. La justificació de les corresponents ajudes es realitzarà en la forma prevista en els articles 10 i 17 de les bases reguladores, i podrà donar lloc a la minoració, resolució o reintegrament la concurrència de les circumstàncies previstes en els articles 11 i 12 de les bases reguladores. De conformitat amb el que s'estableix en les bases reguladores, podrà presentar-se la corresponent justificació fins al dia 2 de novembre de 2021, inclusivament.

3. La constitució de noves cooperatives o societats laborals, les fusions d'aquestes o la creació de grups cooperatius, segons el que estableix l'article 18 de les bases reguladores. En tot cas, haurà de tractar-se d'empreses constituïdes durant el segon semestre de l'any 2020, o l'any 2021 amb anterioritat a la presentació de la corresponent sol·licitud, sempre que, quan siga procedent l'existència de persones sòcies d'aquestes classes, en la data de la sol·licitud es mantinga en actiu efectivament incorporades a la prestació laboral almenys dues persones sòcies treballadores o de treball. La justificació de les corresponents ajudes es realitzarà en la forma prevista en els articles 10 i 18 de les bases reguladores i podrà donar lloc a la minoració, resolució o reintegrament les circumstàncies previstes en els articles 11 i 12 de les bases reguladores. De conformitat amb el que s'estableix en les bases reguladores, la corresponent justificació haurà d'aportar-se juntament amb la sol·licitud de la subvenció.

4. La incorporació de persones desocupades com a sòcies treballadores o sòcies de treball a cooperatives i societats laborals, segons el que s'estableix en l'article 15 de les bases reguladores. Podrà sol·licitar-se aquesta ajuda per la incorporació efectivament produïda en l'exercici 2021, fins al dia de la sol·licitud inclusivament o per la incorporació que haja tingut lloc en els sis últims mesos de l'exercici 2020. La justificació de les corresponents ajudes es realitzarà en la forma establida en els articles 10 i 15 de les bases reguladores i podrà donar lloc a la minoració, resolució o reintegrament les circumstàncies previstes en els articles 11 i 12 de les bases reguladores. De conformitat amb el que s'estableix en les bases reguladores, la corresponent justificació haurà d'aportar-se amb la sol·licitud de la subvenció.



Nové. Disponibilitat de crèdits addicionals per a atendre les convocatòries

De conformitat amb el que s'estableix en l'article 56 del Reglament de la llei general de subvencions, en el cas que el crèdit pressupostari que resulte aprovat en la llei de pressupostos de la Generalitat per a 2021 fora superior a les quanties màximes estimades, que s'han fet constar en el punt segon de la present resolució, per a atendre les subvencions objecte d'aquesta convocatòria, l'òrgan concedent podria, prèvia tramitació del corresponent expedient de despesa i de la publicació dels crèdits addicionals disponibles i sense necessitat de realitzar-ne una nova convocatòria, procedir a aplicar el crèdit disponible, que excedisca de les quanties que s'estableixen en el punt segon d'aquesta resolució, a la concessió de les subvencions a les quals es refereix la present convocatòria.

Sense perjudici del precedent, i d'acord amb el que es preveu en l'article 58 del Reglament de la llei general de subvencions, i en l'article 11 del Decret 77/2019, de 7 de juny, del Consell, de regulació del procediment de gestió del pressupost de la Generalitat, les quanties màximes establides en els apartats 1, 2, 3, 4 i 5 del punt segon de la present resolució podran ampliar-se, sense necessitat de publicar-ne una nova convocatòria, en els supòsits compresos en aquests preceptes i amb observança del previngut en aquests, fins als imports màxims que es fa constar per a cadascuna de les ajudes convocades en els referits apartats del punt segon d'aquesta convocatòria.



Deu. Mitjà de notificació

Les resolucions i els actes de tràmit es notificaran electrònicament, en els termes establits en la normativa de procediment administratiu comú.



Onze. Tractament de dades de caràcter personal

La participació en la present convocatòria comportarà el tractament de dades de caràcter personal de les persones sol·licitants per part de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball. Així mateix, se l'informa de:

1. Identitat del responsable del tractament: la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball.

2. Finalitat del tractament i tractament/s afectat/s: atendre la sol·licitud presentada segons el que s'estableix en la convocatòria, en les bases reguladores, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i la seua normativa de desenvolupament i supletòriament en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (vegeu el Registre de les Activitats del Tractament)

3. Origen de les dades: les dades personals recollides procedeixen de les sol·licituds presentades per la persona interessada o el seu representant.

4. Registre d'Activitats de Tractament:

http://www.indi.gva.es/documents/161328120/167503914/ratgen004.pdf

5. Drets de les persones sol·licitants:

a) Drets de les persones interessades, les persones interessades tenen dret a sol·licitar l'accés a les seues dades personals, la rectificació o supressió d'aquestes, la limitació del seu tractament o a oposar-se a aquest, per a exercitar els drets haurà de presentar un escrit davant la Sotssecretaria de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball. Haurà d'especificar quin d'aquests drets sol·licita que siga satisfet i, si no autoritza l'obtenció de dades d'identitat del sol·licitant o, en el seu cas, del representant legal, haurà d'aportar la corresponent documentació acreditativa de la identitat i representació. També podrà exercitar els seus drets de manera telemàtica a través de l'enllaç: http://www.gva.es/es/proc19970

b) Reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades. Si les persones interessades entenen que s'han vist perjudicades pel tractament o en l'exercici dels seus drets, poden presentar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades a través de la seu electrònica accessible a través de la pàgina web https://www.aepd.es/



6. Delegat/delegada de Protecció de Dades:

En tot cas, les persones sol·licitants podran contactar amb el delegat/delegada de Protecció de Dades de la Generalitat Valenciana a través de:

Adreça electrònica: dpd@gva.es

Adreça postal: Passeig de l'Albereda, 16

46010 València

7. Més informació de protecció de dades

https://www.gva.es/downloads/publicados/pr/texto_informacion_adicional.pdf

8. D'acord amb el que s'estableix en la disposició addicional huitena de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i Garantia dels Drets Digitals, i en l'article 4 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, l'òrgan gestor podrà verificar aquelles dades manifestades per les persones interessades amb la finalitat de comprovar-ne l'exactitud.



La potestat de verificació inclou verificar la identitat de la persona sol·licitant o, en el seu cas, del seu representant legal i consultar les dades següents que consten en la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS): les subvencions i ajudes que li han sigut concedides, incloses aquelles a les quals s'aplica la regla de minimis, i que la persona sol·licitant no està inhabilitada per a percebre subvencions.







Dotze. Recursos

Contra la present resolució, que esgota la via administrativa, podrà interposar-se recurs de reposició davant el mateix òrgan en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà d la seua publicació, de conformitat amb el que estableixen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé directament recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la publicació, davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, d'acord amb el que estableixen els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que es puga interposar qualsevol altre recurs dels previstos en la vigent legislació.





València, 7 de desembre de 2020.– El conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball. Rafael Climent González.

Mapa web