Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 7 d'abril de 2021, del director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, per la qual s'aprova la convocatòria d'ajudes a la reestructuració i reconversió de vinya de la Comunitat Valenciana per a operacions que finalitzen en la campanya 2021/2022, a l'empara del programa de suport al sector vitivinícola espanyol 2019-2023. [2021/3626]

(DOGV núm. 9060 de 13.04.2021) Ref. Base de dades 003284/2021




El Reglament (UE) 1308/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, pel qual es crea una organització comuna de mercats dels productes agraris i pel qual es deroguen els Reglaments (CEE) 922/72, (CEE) 234/79, (CE) 1307/2001 i (CE) 1234/2007, el Reglament Delegat (UE) 2016/1149, de la Comissió, de 15 d'abril de 2016, pel qual es completa el Reglament (UE) 1308/2013 pel que fa als programes nacionals de suport en el sector vitivinícola i es modifica el Reglament (CE) 555/2008 de la Comissió, i el Reglament d'Execució (UE) 2016/1150 de la Comissió, de 15 d'abril de 2016, pel qual s'estableixen disposicions d'aplicació del Reglament (UE) 1308/2013 pel que fa als programes nacionals de suport en el sector vitivinícola, regulen les disposicions sobre els programes de suport que els Estats membres han de presentar a la Comissió.



La implementació a Espanya d'aquesta normativa es recull actualment en el Reial decret 1363/2018, de 2 de novembre, per a l'aplicació de les mesures del Programa de suport 2019-2023 al sector vitivinícola espanyol (BOE 266, 03.11.2018) que regula les mesures subvencionables recollides en aquest programa per al període 2019-2023, entre elles l'ajuda a la reestructuració i reconversió de vinyes, integrada en l'article 46 del Reglament (UE) 1308/2013.

Aquest Reial decret 1363/2018, de 2 de novembre, ha sigut modificat pel Reial decret 608/2019, de 25 d'octubre, pel qual es modifica el Reial decret 1363/2018, de 2 de novembre, per a l'aplicació de les mesures del programa de suport 2019-2023 al sector vitivinícola espanyol; el Reial decret 137/2020, de 28 de gener, pel qual es modifiquen les bases reguladores de la concessió d'ajudes per al foment de la integració d'entitats associatives agroalimentàries de caràcter supraautonòmic, establides en el Reial decret 1010/2015, de 6 de novembre, el Reial decret 126/2016, d'1 d'abril, i el Reial decret 312/2016, de 29 de juliol, en el marc del Programa Nacional de Desenvolupament Rural 2014-2020; el Reial decret 557/2020, de 9 de juny, pel qual s'adopten mesures extraordinàries en el sector del vi per a fer front a la crisi causada per la pandèmia de Covid-19, i pel qual es fixa una norma de comercialització en el sector del vi i es modifica la regulació sobre declaracions obligatòries en el sector vitivinícola i el programa de suport al sector del vi; el Reial decret 558/2020, de 9 de juny, pel qual es modifiquen diferents reials decrets que estableixen normativa bàsica de desenvolupament de reglaments de la Unió Europea en matèria de fruites i hortalisses i vitivinicultura, i pel Reial decret 617/2020, de 30 de juny, pel qual es modifica el Reial decret 1363/2018, de 2 de novembre, per a l'aplicació de les mesures del programa de suport 2019-2023 al sector vitivinícola espanyol.

Així, amb les seues modificacions, la secció 2a del capítol II del Reial decret 1363/2018, de forma detallada la mesura de reestructuració i reconversió de vinyes, i s'estableixen entre altres qüestions l'àmbit d'aplicació, les mesures subvencionables, els requisits exigibles, els tipus d'ajuda a aplicar, o les formes de pagament.

En virtut de les facultats que em confereixen els articles 160 de la Llei 1/2015 d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i l'article 13.1.h del Decret 123/2006, de 8 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova l'Estatut de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària (DOGV 5344, 12.09.2006) i el Decret 124/2006, de 8 de setembre, del Consell, pel qual es designa l'organisme pagador de les despeses corresponents a la Política Agrícola Comuna en la Comunitat Valenciana i s'estableix la seua organització i funcionament (DOGV 5344, 12.09.2006) tots dos en la seua redacció vigent, resolc:





CAPÍTOL I

Disposicions generals



Apartat 1. Objecte i bases reguladores

L'objecte de la present resolució és la convocatòria de l'ajuda a la reestructuració i reconversió de vinya per a operacions que finalitzen en la campanya 2021/2022 en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, i és aplicable a vinyes que es destinen a la producció de raïm per a la vinificació.

El Reial decret 1363/2018 estableix les bases reguladores de les ajudes destinades a donar suport a les mesures de reestructuració i reconversió de vinya, en concret en la subsecció 1a i 3a de la secció 2a del capítol II del Reial decret 1363/2018. La present resolució precisa determinats aspectes aplicables a la convocatòria d'aquesta ajuda en l'àmbit de la Comunitat Valenciana per a operacions que finalitzen en la campanya 2021/2022.



Apartat 2. Definicions generals en l'àmbit d'aplicació de la present resolució

A l'efecte de la present resolució, a més de les definicions contemplades en l'esmentat Reial decret 1363/2018 i en la normativa sectorial aplicable al potencial de producció vitícola, s'entendrà com:



1. Reestructuració de la vinya: Substitució d'una vinya per la plantació d'una altra o altres de superfície equivalent i que implique un canvi de varietat o de sistema de cultiu. No es contemplen els cultius associats a altres espècies agrícoles. També es considera reestructuració la plantació de vinya amb autorització de plantació de vinya per conversió de drets de plantació.

2. Reconversió varietal: Canvi a una varietat autoritzada, d'una parcel·la de vinya mitjançant l'operació de sobreempelt i per tant sense la possibilitat de modificar el nombre de ceps en la parcel·la vitícola.

3. Espatlera: Sistema de conducció del cultiu suportat sobre una estructura elevada i permanent, que permet la correcta mecanització de la vinya, especialment en les seues operacions de poda i verema. L'estructura que forme l'espatlera ha de contindre com a mínim dos filferros situats a diferent altura.

4. Sobreempelt: Empelt efectuat sobre una vinya ja empeltada amb anterioritat.

5. Desinfecció: Actuacions o tractaments a realitzar amb la finalitat d'evitar els efectes negatius que ocasionen els paràsits produïts per la contínua repetició d'un cultiu o grup de cultius, mitjançant els següents mètodes:

a) Productes químics autoritzats per la legislació vigent, establits en el Registre de Productes Fitosanitaris del Ministeri competent en matèria de sanitat vegetal, en l'apartat Productes Fitosanitaris. Els operaris de l'empresa que ho realitzen hauran de tindre carnet d'usuari professional de productes fitosanitaris de nivell adequat, segons la legislació vigent.

b) Tècniques físiques, solarització i biofumigació, respectant el procediment aprovat per la direcció general competent en matèria d'aquestes ajudes.

6. Protectors de plantes joves contra conills: protecció per a cada planta per a assegurar-ne la integritat, que ha de romandre almenys durant l'any següent a la plantació.

7. Parcel·la de vinya: És la superfície contínua de terreny en la qual un sol explotador o viticultor cultiva la vinya, formada per un conjunt de recintes amb una o diverses referències alfanumèriques, representada gràficament en el Sistema d'Informació Geogràfica de Parcel·les (SIGPAC).

8. Subparcel·la vitícola: Superfície continua de terreny plantat de vinya o la plantació de vinya de la qual se sol·licita en un mateix any i en una mateixa varietat. Pot estar formada per un o diversos recintes del SIGPAC, per part d'un recinte SIGPAC o per una combinació d'aquests.

9. Operació anual: a l'efecte de la mesura de reestructuració i reconversió, s'entendrà com un conjunt d'accions per a la reestructuració i/o reconversió, que finalitzaran en l'exercici financer següent al qual se sol·licita l'ajuda, per a la qual ha de sol·licitar-se el pagament de l'ajuda dins del termini que haja establit la comunitat autònoma per a presentar la sol·licitud de pagament d'aqueix exercici. En l'àmbit d'aquesta convocatòria les sol·licituds hauran de finalitzar abans del 31 de maig de 2022.

10. Interlocutor davant l'Administració: És la persona, física o jurídica, autoritzada per a la presentació col·lectiva de sol·licituds i el seu emplenament a través de l'aplicació informàtica dissenyada a aquest efecte, així com per al lliurament i recepció de la documentació relacionada amb aquestes sol·licituds, tant físicament com telemàticament.

11. Explotació prioritària: Les explotacions agràries familiars i les associatives que reunisquen, segons els casos, els requisits establits pels articles 4 a 6 de la Llei 19/1995, de 4 de juliol, de modernització de les explotacions agràries, inscrites en el Registre creat a aquest efecte.



12. Titularitat compartida: Unitat econòmica, sense personalitat jurídica i susceptible d'imposició a efectes fiscals, que es constitueix per un matrimoni o parella unida per anàloga relació d'afectivitat, per a la gestió conjunta de l'explotació agrària, segons el que s'estableix en la Llei 35/2011, de 4 d'octubre, sobre la titularitat compartida de les explotacions agràries, inscrita en el Registre creat a aquest efecte.



Apartat 3. Beneficiaris: requisits i obligacions

1. Beneficiaris

Es podran acollir a l'ajuda a la reestructuració i reconversió de vinyes a l'empara d'aquesta convocatòria els viticultors i futurs viticultors les vinyes dels quals es destinen a la producció de raïm per a vinificació i que complisquen amb els requisits establits en l'article 26 del Reial decret 1363/2018, modificat per l'article únic, punt 8, Reial decret 608/2019, i en aquesta convocatòria, així com amb el que es disposa en l'article 11 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el que s'estableix en la normativa vigent en matèria del sector vitivinícola per a totes les superfícies de vinya de la seua explotació.

No podran ser beneficiaris:

a) Aquells viticultors que contravinguen la normativa vigent en matèria de plantacions de vinya, per a qualsevol de les superfícies de vinya de la seua explotació

b) Aquells viticultors que hagen renunciat a l'ajuda d'una operació sol·licitada en exercicis anteriors en el marc del PASVE 2019-2023, una vegada aprovada, excepte que hagen comunicat la seua renúncia dins del mes següent a notificació de l'aprovació de l'ajuda.

c) Aquells viticultors que no hagen sol·licitat el pagament d'una operació, una vegada finalitzat el termini establit per a presentar la sol·licitud de pagament dins del segon exercici financer posterior al que es va sol·licitar l'ajuda, excepte causes de força major o circumstàncies excepcionals, d'acord amb el que es disposa en l'article 2.2 del Reglament (UE) 1306/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, que hauran de ser justificades documentalment.

2. Requisits i obligacions

a) Els viticultors només podran estar inclosos com a beneficiaris en una única sol·licitud.

b) Els beneficiaris han de complir amb les obligacions recollides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

c) En el cas que se sol·licite l'ajuda per a l'operació de reestructuració establida en aquesta convocatòria, les parcel·les a arrancar, els drets, i/o les autoritzacions aportades han d'estar inscrites en Registre Vitícola de la Comunitat Valenciana en la seua fitxa d'explotació, a data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

d) Per a poder sol·licitar les ajudes per a les operacions de transformació de vas a espatlera i sobreempelt, establides en aquesta convocatòria, les persones interessades han de figurar en el Registre Vitícola de la Comunitat Valenciana com a explotadores de les parcel·les de vinya per a les quals se sol·licita l'ajuda o haver sol·licitat el canvi de titularitat, abans de l'inici del termini de presentació de sol·licituds. Així mateix, tota la informació que apareix en el Registre Vitícola de la Comunitat Valenciana (superfície, varietat, any d'arrancada, any de plantació, situació i drets, etc.), ha d'estar actualitzada en el moment de la presentació de la sol·licitud d'ajuda.



Apartat 4. Activitats subvencionables

1. Les activitats subvencionables són les establides en l'article 27.1 del Reial decret 1363/2018.

2. No podran acollir-se a aquest règim d'ajudes, a més dels casos contemplats en l'article 27.2 del Reial decret 1363/2018, modificat per l'article únic, punt 9, del Reial decret 608/2019 i per la disposició final 2.1 del Reial decret 137/2020, les següents activitats:

a) Les operacions realitzades en la superfície dels recintes que es troben afectats per una via pecuària classificada o partionada d'acord amb la Llei 3/2014, d'11 de juliol, de la Generalitat, de vies pecuàries de la Comunitat Valenciana, per no estar permés plantar en aquests recintes.

b) El canvi de sistema de conducció de vas a espatlera en parcel·les de vinya amb cultiu associat o en aquelles parcel·les en les quals la vinya tinga una edat inferior a quatre anys en el moment de la sol·licitud.



Apartat 5. Tipus i quantia de l'ajuda

1. El càlcul de l'import de l'ajuda s'ha realitzat conformement amb el que s'estableix en l'article 37 del Reial decret 1363/2018, modificat per l'article únic, punt 15, del Reial decret 608/2019 i per l'article únic, punt 3, del Reial decret 617/2020.

2. Es podran concedir ajudes per a:

a) Compensar als viticultors participants en el programa per la pèrdua d'ingressos derivada de l'aplicació d'aquest. Aquesta compensació es concedirà d'acord amb el que s'estableix en l'article 37.2 del Reial decret 1363/2018, modificat per l'article únic, punt 15, del Reial decret 608/2019, establint-se per a aquesta convocatòria en l'àmbit de la Comunitat Valenciana aquesta compensació en 537,03 euros/ha.



b) Participar en els costos de la reestructuració i reconversió de vinyes, que únicament podrà efectuar-se per a les accions recollides en l'annex XIII del Reial decret 1363/2018, modificat pel Reial decret 608/2019 i el Reial decret 617/2020, excepte l'anivellament del terreny, abancalament, estacada, emparrat o similars que no són subvencionables en la Comunitat Valenciana.

3. Tal com s'indica en el Programa de Suport al Sector Vitivinícola Espanyol 2019-2023, en la Comunitat Valenciana l'import de l'ajuda per les accions subvencionables executades pels beneficiaris es calcularà a partir de l'import menor obtingut entre l'import corresponent als justificants de pagament, exclòs l'IVA, presentats pels beneficiaris i l'import màxim subvencionable establit per a cada acció que s'inclou com a annex I d'aquesta resolució.

Per a l'establiment dels imports màxims s'ha complit el que s'estableix en els dos últims paràgrafs de l'article 44.1 del Reglament delegat (UE) 2016/1149, de la Comissió. Aquests límits màxims per acció han sigut comunicats perquè puguen ser recollits en el Programa Nacional de Suport, d'acord amb el punt tres, de l'article únic, del Reial decret 617/2020, de 30 de juny, pel qual es modifica el Reial decret 1363/2018, de 2 de novembre.

Així mateix, es podran pagar les contribucions en espècie en forma de provisió de treball que no haja sigut objecte de cap pagament en efectiu justificat amb factures i justificants de pagament, segons el que s'estableix en l'article 45 del Reglament Delegat (UE) 2016/1149, de la Comissió.

Per a això, són aplicables els imports màxims per contribucions en espècie per a cada acció del cost horari de la mà d'obra i de la maquinària, prestada o del mateix viticultor, per unitat de superfície que s'estableixen en l'annex II d'aquesta resolució.

A la Comunitat Valenciana les actuacions que puga tirar endavant el mateix viticultor amb mitjans propis són: arrancada, preparació del sòl, desempedregat, plantació, col·locació del protector de plantes joves, esporgament de la vinya, col·locació de l'espatlera, i realització del sobreempelt.

D'acord amb el que s'estableix en l'article 45.3.a del Reglament Delegat (UE) 2016/1149, de la Comissió, ha de complir-se que almenys la meitat dels costos subvencionables totals inclosos en una sol·licitud de pagament consistent en el preu pagat pels béns o serveis documentat mitjançant factures i justificants de pagament.

Així mateix, en cas de declaració d'ús de maquinària per a la realització d'operacions amb mitjans propis, ha de verificar-se mitjançant controls sobre el terreny previs al pagament la disponibilitat d'aquests equips.



Apartat 6. Sol·licitud d'autorització per a exercir com a interlocutor

La persona, física o jurídica, que vulga exercir com a interlocutor davant l'Administració per a la presentació i emplenament col·lectiu de sol·licituds a través de l'aplicació informàtica dissenyada a aquest efecte, així com per al lliurament i recepció de la documentació relacionada amb aquestes sol·licituds, tant físicament com telemàticament, ha de sol·licitar l'autorització davant la Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, presentant la corresponent sol·licitud a través del model normalitzat publicat en la Guia PROP de la Generalitat.

Una vegada autoritzats, els interlocutors poden accedir a l'aplicació, a través de la següent URL https://picassa.gva.es/picassa/anuncios, identificant-se mitjançant qualsevol sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat.





CAPÍTOL II

Sol·licituds d'ajuda a la reestructuració i reconversió de vinyes



Apartat 7. Sol·licitud d'ajuda, termini i formes de presentació

1. Els sol·licitants que vulguen acollir-se a l'ajuda de reestructuració i reconversió de vinyes a l'empara d'aquesta convocatòria han de presentar les seues sol·licituds d'ajuda en el termini de quinze dies a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria.

2. Les sol·licituds es poden presentar de manera individual o col·lectiva. En el cas que es presenten de manera col·lectiva, s'ha de realitzar a través d'un interlocutor autoritzat, segons es descriu en l'apartat 6 d'aquesta resolució.

3. Per a la presentació de les sol·licituds de manera col·lectiva es requereix un mínim de 5 sol·licitants individuals.

4. Per a l'emplenament i presentació de les sol·licituds d'ajuda s'ha d'utilitzar l'aplicació informàtica, dissenyada a aquest efecte per la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural Emergència Climàtica i Transició Ecològica, a través de l'enllaç següent: https://picassa.gva.es/picassa/anuncios, d'acord amb el que s'estableix en l'article 29 del Reial decret 1363/2018, modificat per l'article únic, punt 11, del Reial decret 608/2019.

Les persones sol·licitants poden accedir a aquesta aplicació identificant-se mitjançant qualsevol sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat.

5. Els sol·licitants han d'aportar la informació mínima establida en l'article 29 del Reial decret 1363/2018, modificat per l'article únic, punt 11, del Reial decret 608/2019, d'acord amb el model de sol·licitud normalitzat publicat en la Guia PROP de la Generalitat, disponible també a aquest efecte en la mencionada aplicació informàtica.

6. Les sol·licituds han de ser signades electrònicament pel mateix sol·licitant, el seu representant legal o persona autoritzada com cal.

7. Si algun dels subjectes als quals fa referència l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, presenta la seua sol·licitud presencialment, es requerirà a l'interessat perquè l'esmene a través de la seua presentació electrònica. A aquest efecte, es considera com a data de presentació de la sol·licitud aquella en la qual haja sigut realitzada l'esmena.



8. Es verificarà el contingut mínim de les sol·licituds d'ajuda mitjançant l'aplicació informàtica dissenyada a aquest efecte per la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural Emergència Climàtica i Transició Ecològica, i s'acceptarà per a la seua tramitació solament aquelles sol·licituds que superen aquesta fase de comprovació informàtica, sense que això supose la seua aprovació.

9. No s'acceptaran aquelles sol·licituds que es presenten fora del termini establit en la convocatòria, i es resoldrà la inadmissió d'aquestes, que serà notificada als interessats en els termes establits en els articles 40 i següents de la Llei 39/2015 del procediment administratiu comú de les Administracions públiques.



Apartat 8. Documentació i declaració responsable de la sol·licitud

1. L'aportació de la sol·licitud d'ajuda, juntament amb la documentació requerida, que a continuació es detalla, s'ha de fer a través de l'aplicació esmentada:

a) Croquis amb la identificació de les diferents subparcel·les de cada parcel·la, en cas de reestructuració parcial o de parcel·les amb diverses subparcel·les en el RVCV

b) Autorització del propietari de les vinyes que seran reestructurats i/o reconvertits a favor de l'explotador per a fer els treballs i percebre les subvencions, si escau, d'acord amb el model normalitzat publicat en la Guia PROP de la Generalitat.

c) Relació de les referències alfanumèriques SIGPAC de totes les parcel·les de l'explotació, si escau.

d) Documentació d'identificació del sol·licitant o, si escau, del seu representant legal (NIF, CIF o passaport), en cas d'oposar-se a la consulta interactiva de documentació.

e) Documentació que acredite estar al corrent dels pagaments amb l'Agència Tributària estatal i autonòmica i amb la Tresoreria de la Seguretat Social, en cas d'oposar-se al fet que l'Administració obtinga la informació directament d'aquests organismes.

f) Qualsevol document que acredite la propietat de les parcel·les, segons la legislació vigent, en cas d'oposar-se al fet que l'Administració obtinga la informació directament del Cadastre.

g) Document de domiciliació bancària, només en els casos en els quals no figuren donats d'alta en el Registre de Tercers de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària.

h) Document que acredite la representació per a aquells casos en què siga necessari.

Quan es tracte d'entitats amb personalitat jurídica ha d'aportar-se:



– Estatuts o normes de constitució de la societat inscrites en el registre corresponent

– Certificat de l'òrgan competent en el qual s'acorde sol·licitar l'ajuda

– Poders i/o acord de representació

En cas de comunitats de béns o agrupacions de persones físiques o jurídiques que manquen de personalitat jurídica, han de fer-se constar els compromisos d'execució assumits per cada membre de l'agrupació, i aportar els poders del representant o apoderat únic de l'agrupació.



i) Autorització per a signar la sol·licitud d'ajuda en cas de no ser l'interessat.

2. El formulari de sol·licitud incorpora les següents declaracions responsables i compromisos, que han de ser subscrits en tot cas pel sol·licitant o el seu representant legal:

– No estar incurs en cap de les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions.

– Complir els requisits exigits per a obtindre la condició de persona beneficiària de l'ajuda.

– Estar al corrent de les obligacions fiscals, incloses les de l'Administració de la Comunitat Valenciana i davant la Seguretat Social.



– No haver sol·licitat o obtingut per a la mateixa superfície i finalitat altres ajudes de qualsevol administració pública.

– Complir amb la normativa d'integració laboral de persones amb discapacitat o, si escau, l'exempció d'aquesta obligació, conformement amb el Decret 279/2004, de 17 de desembre.

– Realitzar les mesures ressenyades en la sol·licitud en les condicions i terminis indicats, en el cas que la sol·licitud siga aprovada i l'ajuda resolta favorablement.

– Acceptar el compromís de mantindre en cultiu les parcel·les reestructurades o reconvertides durant 10 campanyes a contar des de la campanya següent a la que es va sol·licitar el pagament.

– Facilitar la realització dels controls, tant administratius com sobre el terreny, que dega efectuar la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica per a verificar el compliment de les condicions i requisits que estableix la legislació vigent tant per a l'autorització de les plantacions com per a la concessió i el pagament de les ajudes.

– Conéixer i complir la normativa vitivinícola vigent, i, per tant, acceptar l'obligació de reintegrar l'ajuda percebuda en cas d'incompliment.



Apartat 9. Requisits de les sol·licituds

Els requisits de les sol·licituds, a més dels establits en l'article 30 del Reial decret 1363/2018, modificat per l'article únic, punt 2, del Reial decret 617/2020, són:

1. La superfície total reestructurada o reconvertida en el marc d'una sol·licitud de reestructuració i reconversió de vinya ha de ser, almenys, de 0,5 hectàrees.

2. La parcel·la de vinya, una vegada reestructurada, ha d'assolir, almenys, una superfície de 0,5 hectàrees. Podria ser inferior a 0,5 hectàrees si és confrontant amb una altra parcel·la de vinya del mateix titular o viticultor.

En els casos en què l'operació es limite a accions de sobreempelt o de canvi de vas a espatlera o a un altre sistema de conducció, la superfície mínima serà la inicial.

3. La superfície màxima objecte de resolució aprovatòria serà de 25 hectàrees per viticultor i any.

4. En les parcel·les de vinya amb cultiu associat es pot admetre la seua reestructuració sempre que la plantació es realitze només de vinya. En aquest cas, únicament poden utilitzar-se les autoritzacions de plantació de vinya generades per la superfície que ocupava la vinya, i caldrà aportar-se la resta necessària per a aconseguir la superfície a plantar.

5. Les accions de desinfecció i/o desempedregat han de comunicar-se davant la corresponent Direcció Territorial amb una antelació de 15 dies pel viticultor o explotador, a través del model normalitzat publicat en la Guia PROP de la Generalitat. Si no es comunica, o es comunica en un termini que impossibilite el control, no poden ser certificades.



6. Per a les parcel·les que han realitzat l'acció de col·locació de protectors de plantes joves i en aquells casos en què es considere imprescindible la seua retirada sense haver passat el període establit d'un any, pel fet que el protector impedeix el normal desenvolupament vegetatiu de la planta i es poden causar danys irreparables en la vinya, s'admet la retirada del protector, després de la sol·licitud per part de l'interessat, a través del model normalitzat publicat en la Guia PROP de la Generalitat, i l'Administració es reserva la possibilitat de realitzar un control previ a l'autorització de retirada.



Apartat 10. Inici de les operacions incloses en les sol·licituds d'ajuda

Els sol·licitants d'ajuda que vulguen iniciar l'execució de les operacions incloses en la seua sol·licitud d'ajuda prèviament a la resolució de la convocatòria, han de sol·licitar-ho una vegada presentada la sol·licitud d'ajuda, d'acord amb el model establit, a fi de permetre que, si escau, puguen ser objecte del control previ sobre el terreny.

Per a això, aquesta sol·licitud ha de presentar-se amb una antelació mínima de 10 dies respecte de la data establida per a iniciar l'arrancada i de 15 dies per a la resta d'accions incloses en la sol·licitud.

En tot cas, la possibilitat d'iniciar l'execució de les operacions incloses en la sol·licitud d'ajuda de manera prèvia a la resolució de la convocatòria no suposa cap compromís per part de la Conselleria respecte del sentit d'aquesta resolució.



Apartat 11. Admissibilitat, priorització i aprovació de les sol·licituds

1. Una vegada acceptades les sol·licituds per a la seua tramitació, i en aplicació de l'article 31 del Reial decret 1363/2018, es realitzaran els controls documentals i administratius establits. En el cas que la sol·licitud no complisca els requisits exigits o aquests no queden prou acreditats, es requerirà a l'interessat perquè en un termini de deu dies esmene la falta, acompanye els documents preceptius, o formule les al·legacions que estime pertinents, amb indicació que, si així no ho fa, s'entendrà que desisteix de la seua petició després d'una resolució, de conformitat amb el que es disposa en l'article 68 de la Llei 39/2015, del procediment administratiu comú de les Administracions públiques.



2. Priorització de les sol·licituds admeses

D'acord amb l'article 34.1 del Reial decret 1363/2018, una vegada admeses les sol·licituds s'elaborarà una llista d'aquestes, ordenada d'acord amb els criteris de prioritat i ponderació establits en l'annex III d'aquesta resolució. En cas d'empat en la puntuació es tindrà en compte la superfície admissible de cada sol·licitud d'ajuda, i es concedirà prioritat a les sol·licituds que tinguen un valor major d'aquesta superfície.



3. Desistiments

Els sol·licitants poden comunicar el desistiment d'operacions/accions incloses en sol·licituds que encara no hagen sigut aprovades. El desistiment ha d'identificar el viticultor/a, i l'operació o acció objecte de desistiment. En aquest cas no és aplicable el que s'estableix en l'apartat 3.1.b. d'aquesta resolució.

4. Assignació fons

La Conferència Sectorial d'Agricultura i Desenvolupament Rural, d'acord amb el que s'estableix en l'article 33 del Reial decret 1363/2018, comunicarà per a cada exercici FEAGA, les disponibilitats financeres per a la reestructuració i reconversió de vinya que corresponen a la Comunitat Valenciana, que seran distribuïdes d'acord amb el punt 3 d'aquest article, modificat per l'article únic, punt 12, del Reial decret 608/2019.

5. Aprovació de les sol·licituds

Per part de la Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, per delegació del director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, de conformitat amb el que es disposa en l'Acord de 13 de setembre de 2011, pel qual es deleguen les funcions d'autorització del pagament de fons FEAGA entre l'organisme pagador i els diferents òrgans administratius de la Conselleria d'Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua (DOGV 6629, 13.10.2011), s'emetrà resolució aprovatòria sobre aquelles sol·licituds per a les quals existisquen fons suficients, d'acord amb el que s'estableix en els apartats 1 i 2 de l'article 34 del Reial decret 1363/2018.

Quan hi haja operacions excloses resultants del que s'estableix en l'apartat anterior segons l'apartat 6 de l'article 34 del Reial decret 1363/2018, s'informarà als sol·licitants dels motius de l'exclusió.



El termini màxim per a la resolució de la convocatòria és de sis mesos des de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. Transcorregut aquest termini sense haver-se notificat als interessats cap resolució, aquests podran entendre desestimada la seua sol·licitud.

La resolució de concessió podrà incloure una relació ordenada de totes les sol·licituds que, complint les condicions establides per a accedir a l'ajuda, no hagen pogut ser estimades inicialment per superar-se l'import màxim disponible per a aquesta convocatòria, amb indicació de la puntuació atorgada a cadascuna d'elles en funció dels criteris de valoració establits.

En aquest supòsit, si algun dels beneficiaris renunciara a la subvenció dins del termini d'un mes des de la notificació de l'aprovació de l'ajuda, per part de l'òrgan concedent es podrà recordar, sense necessitat d'una nova convocatòria, la concessió de la subvenció al sol·licitant o sol·licitants següents a aquell en ordre de la seua puntuació, sempre que amb la renúncia per part d'alguna de les persones beneficiàries s'haja alliberat crèdit suficient per a atendre, almenys, una de les sol·licituds denegades.

D'acord amb el que s'estableix en la Llei 38/2003, general de subvencions, la resolució de la convocatòria es publicarà en el lloc web de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària.

Aquesta resolució exhaureix la via administrativa i contra aquesta escau el recurs de reposició davant el mateix òrgan que el va dictar en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de tenir lloc la seua notificació, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015 del procediment administratiu comú de les Administracions públiques o bé un recurs contenciós administratiu davant els jutjats contenciosos administratius de València, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la notificació o publicació d'aquesta, de conformitat amb el que es disposa en l'article 46 de la Llei reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, de 13 de juliol de 1998.





CAPÍTOL III

Sol·licitud de pagament de les ajudes



Apartat 12. Sol·licitud i documentació per al pagament de l'ajuda

1. D'acord amb el que s'estableix en l'article 39.1 del Reial decret 1363/2018, una vegada finalitzades les operacions, el beneficiari ha de presentar una sol·licitud per al pagament de l'ajuda, com a molt tard el 31 de maig de 2022 inclusivament, mitjançant el model normalitzat publicat en la Guia PROP de la Generalitat, disponible també en la ja esmentada aplicació informàtica, de la mateixa forma que s'estableix per a l'emplenament i presentació de les sol·licituds d'ajuda en els números 4, 5, 6 i 7 de l'apartat 7 d'aquesta resolució.

2. Documentació que s'adjunta a la sol·licitud de pagament

a) D'acord amb el que s'estableix en l'article 39.2 del Reial decret 1363/2018, el beneficiari ha d'aportar, almenys, una còpia de les factures i justificants dels pagaments que haja realitzat. D'acord amb les directrius per a l'aplicació dels Programes Nacionals de Suport al Sector Vitivinícola, les despeses pagades en efectiu no poden considerar-se subvencionables.

i) Ha d'aportar-se una factura per subparcel·la aprovada i per acció, o bé detallar-se en la factura l'import corresponent a cada subparcel·la i acció. Les factures han d'indicar el municipi, polígon, parcel·la, subparcel·la i recinte a les quals van destinats els materials o les accions realitzades.

– En les factures de materials s'ha de detallar el material utilitzat així com les unitats emprades.

– En les factures de plantes s'ha d'indicar el tipus de material vegetal adquirit, és a dir, nom i passaport fitosanitari del viver de procedència i el nombre de plantes i varietat utilitzada.

ii) Totes les factures han de ser emeses a nom del beneficiari que sol·licita el pagament de l'ajuda.

b) Juntament amb les factures s'ha d'aportar un justificant del pagament mitjançant transferència bancària on s'indique la referència de la factura, el nom del titular de l'expedient i la identificació de la despesa.

3. Quan les accions siguen realitzades mitjançant provisió de treball (mitjans propis) que no puguen ser justificats itjançant factures, el beneficiari ha d'aportar un comunicat d'hores en el qual s'identifique al viticultor, els treballadors emprats i es justifique el temps invertit en la realització de cada acció, així com una declaració que indique si la maquinària utilitzada pertany al beneficiari o si era prestada. En qualsevol cas, sempre han de presentar-se les corresponents factures dels materials utilitzats.

4. En el cas que el sol·licitant present la sol·licitud de pagament d'una operació fora de la data establida, caldrà ajustar-se al que es disposa en l'article 39.7 del Reial decret 1363/2018, modificat per l'article 4.7 del Reial decret 558/2020.

5, Si la sol·licitud no acredita els requisits exigits o no s'annexen els documents preceptius, es requerirà a la persona sol·licitant o al representant de la sol·licitud col·lectiva, si escau, perquè en el termini de deu dies esmene la falta o aporte els documents preceptius, amb la indicació que si no ho fa, es considerarà que ha desistit de la seua petició, després de resolució, de conformitat amb el que es disposa en l'article 68 de la Llei 39/2015 del procediment administratiu comú de les Administracions públiques.



Apartat 13. Controls

1. La Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica realitzarà els controls administratius i sobre el terreny que considere oportuns a fi de comprovar la veracitat de les dades consignades en la documentació presentada així com el compliment dels requisits per a la percepció de l'ajuda. Per a això desenvoluparà les mesures de control establides en el pla general de control elaborat pel Fons Espanyol de Garantia Agrària, d'acord amb el que s'estableix en l'article 87 del Reial decret 1363/2018.

2. Tots els expedients se sotmetran a controls administratius.

3. Els controls sobre el terreny implicaran visites a camp, i tindran com a finalitat verificar que les sol·licituds de reestructuració i reconversió de vinya que es presenten i que s'executen compleixen les condicions per a la seua aprovació i el pagament de l'ajuda. En particular, aquests controls es duran a terme de manera que permetran comprovar que les operacions incloses en la sol·licitud han sigut efectivament executades en les parcel·les establides, que els treballs realitzats han finalitzat i són conformes i, si escau, que la superfície mesurada de la parcel·la reestructurada està ben determinada. Cada control sobre el terreny portarà associada una acta d'inspecció tenint en compte la normativa vigent a l'efecte de controls.

Les verificacions a realitzar en camp són, entre altres:

a) Determinació de la superfície subvencionable, per a la qual cosa es realitzarà un mesurament de la parcel·la reestructurada i, si escau, de la parcel·la arrancada seguint el mètode contemplat en l'article 44 del Reglament d'Execució (UE) 2016/1150, de la Comissió, de 15 d'abril de 2016.

D'acord amb aquest reglament, s'estableix que la superfície plantada de vinyes queda delimitada pel perímetre extern dels ceps, més un marge l'amplària del qual corresponga a la meitat de la distància entre les fileres.

Per a poder percebre l'ajuda, la superfície certificada per l'execució de les accions de preparació del sòl, desinfecció, desempedregat, i espatlera de l'operació de reestructuració, així com en la de vas a espatlera de l'operació de millora de tècniques de gestió i el sobreempelt de l'operació de reconversió de vinyes, haurà de ser igual a la superfície plantada, mesura d'acord amb el que s'estableix en el paràgraf anterior, que se certifique a partir de la plantació realitzada.

En el cas de l'acció d'arrancada dins de la sol·licitud de reestructuració, les parcel·les incloses com a inicials seran mesurades seguint el mateix mètode indicat anteriorment, però realitzant el mesurament sobre la parcel·la inicial, i serà aquesta la superfície que es tinga en compte per a calcular la quantia de l'ajuda per l'acció d'arrancada.

b) El nombre de plantes teòric en emplenar la sol·licitud d'ajuda es calcula d'acord amb la superfície mesurada i el marc de plantació verificat en camp. El nombre de plantes subvencionable màxim és el nombre de plantes teòric amb una tolerància del 10 %, sense que se supere el nombre de plantes aprovades en la sol·licitud d'ajuda.

c) S'ha de comprovar, en el cas de protecció de plantes joves, que disposen d'una protecció individual per cada planta de vinya que assegure la integritat d'aquesta.

d) Es verificarà que els materials emprats en les accions sol·licitades no són de segona mà.

e) No s'aplicaran reduccions en el nombre de plantes o en la superfície subvencionable a conseqüència d'un percentatge normal de falles, entenent com a tal fins a un 5 %.



Apartat 14. Pagament de l'ajuda als beneficiaris

1. El pagament de l'ajuda als beneficiaris es realitzarà d'acord amb els requisits establits en l'article 39 del Reial decret 1363/2018, modificat per l'article únic, punt 17, del Reial decret 608/2019 i per l'article 4.7 del Reial decret 558/2020. L'import de les ajuda es determina d'acord amb el que s'estableix en l'article 37 del Reial decret 1363/2018, modificat per l'article únic, punt 15, del Reial decret 608/2019 i per l'article únic, punt 3, del Reial decret 617/2020, una vegada que es comprove que l'operació s'ha executat totalment, i s'ajusta a la sol·licitud aprovada o modificada d'acord amb l'article 47 del Reial decret 1363/2018, modificat per l'article únic, punt 20, del Reial decret 608/2019. No es pagarà cap ajuda corresponent a una operació en la qual no s'haja executat alguna acció, sense tindre autoritzada prèviament la modificació de l'operació corresponent per l'autoritat competent.



Perquè la plantació es considere viable agronòmicament no ha d'existir un percentatge de fallades superior al 5 %. En el cas de les operacions de sobreempelt o canvi del sistema de conducció, s'ha de comprovar que el percentatge de falles no invalida l'operació realitzada. En el cas d'existir més d'un 5 % de falles l'operació només es considera acabada en el moment de la reposició d'aquestes.

2. Si el viticultor no executa l'operació en la superfície total per a la qual es va aprovar l'ajuda, es procedirà d'acord amb l'article 39.4 del Reial decret 1363/2018, modificat per l'article únic, punt 17, del Reial decret 608/2019.

3. El pagament de l'ajuda al beneficiari es realitzarà tan prompte com siga possible, si pot ser en l'exercici en el qual es va executar l'operació o a tot tardar en un termini màxim de dotze mesos des de la data de la presentació de la sol·licitud de pagament vàlida i completa, mitjançant resolució d'autorització de pagament emesa per la persona titular de la direcció general amb competència sobre aquesta ajuda, per delegació del director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, de conformitat amb el que es disposa en l'Acord de 13 de setembre de 2011, pel qual es deleguen les funcions d'autorització del pagament de fons FEAGA entre l'organisme pagador i els diferents òrgans administratius de la Conselleria d'Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua (DOGV 6629, 13.10.2011).

4. Aquest pagament es realitzarà en dos trams. En el primer tram de l'ajuda es pagarà el 40 % de l'import subvencionable corresponent als costos de la reestructuració i reconversió de vinyes, calculat d'acord amb el que es descriu en l'apartat 5 d'aquesta resolució, i l'import corresponent a la compensació per la pèrdua d'ingressos derivada de les accions incloses en la sol·licitud.

Una vegada ateses totes les sol·licituds de pagament corresponents a aquesta convocatòria, si les disponibilitats pressupostàries ho permeten, es realitzarà un pagament complementari als beneficiaris de l'ajuda fins a aconseguir com a màxim el 50 % de l'import subvencionable corresponent als costos de la reestructuració i reconversió de vinyes, d'acord amb el que es disposa en l'article 46.6 del Reglament (UE) 1308/2013.



En cas que el pressupost assignat permeta fer front a totes les sol·licituds, s'abonarà l'import total de la subvenció en un pagament únic.



Apartat 15. Compromisos

1. Excepte causes de força major o circumstàncies excepcionals segons es recull en l'article 2.2 del Reglament (UE) 1306/2013, i en els casos d'expropiació, les superfícies acollides a l'ajuda de reestructuració i reconversió de vinyes han de romandre en cultiu un període mínim de deu campanyes a comptar des de la campanya següent a la que es va sol·licitar el pagament. El seu incompliment obligarà al beneficiari de l'ajuda a la devolució de l'ajuda percebuda més els interessos legals corresponents.

2. En cas de cessió o transmissió de les superfícies acollides al programa de reestructuració i reconversió, abans de finalitzar l'esmentat compromís de mantindre el cultiu durant 10 campanyes a comptar des de la campanya següent a la que es va sol·licitar el pagament, el cedent ha de comunicar-lo a l'Administració per a la seua autorització. Així mateix, el cedent ha de posar fefaentment en coneixement de l'adquirent que queda subjecte al compliment de mantindre en cultiu les superfícies transmeses acollides a aquestes ajudes.



Apartat 16. Condicionalitat

Si es constata que un beneficiari, en qualsevol moment durant un període de tres anys a partir de l'1 de gener de l'any següent a l'any natural en què s'haja produït el primer pagament en virtut de la present Resolució i de la secció 2ª del Reial decret 1363/2018, i les seues modificacions, no ha respectat en la seua explotació els requisits legals de gestió i les bones condicions agràries i mediambientals a què es refereixen els articles 91, 92, 93, 94 i 95 del Reglament (UE) 1306/2013, l'import de l'ajuda, en cas que l'incompliment es dega a una acció o omissió atribuïble directament al beneficiari, es reduirà o cancel·larà, parcialment o totalment, depenent de la gravetat, de l'abast, persistència i repetició de l'incompliment, i el beneficiari haurà de reintegrar-la, si escau, conformement amb el que s'estableix en les disposicions esmentades.

A l'efecte de poder realitzar aquest control de condicionalitat, en els casos en els quals els sol·licitants no hagueren presentat la sol·licitud única d'ajudes establida en el Reial decret 1075/2014, de 19 de desembre, sobre l'aplicació a partir de 2015 dels pagaments directes a l'agricultura i a la ramaderia, o normativa que ho puga substituir, s'haurà d'adjuntar a la sol·licitud d'ajuda una relació de les referències alfanumèriques SIGPAC de totes les parcel·les agrícoles que formen part de la seua explotació. Així mateix, si es produïren canvis en les parcel·les de l'explotació d'un beneficiari que haguera rebut un pagament a la reestructuració i reconversió de vinya durant el període en què han de complir-se els requisits legals de gestió i les bones condicions agràries i mediambientals, aquest hauria d'actualitzar aquesta relació de parcel·les de la seua explotació.



Apartat 17. Modificacions, subrogacions i renúncies

a) Modificacions

Els beneficiaris poden sol·licitar modificacions, ben justificades, de les operacions inicialment aprovades prèviament a la sol·licitud de pagament final d'acord amb el que s'estableix en l'article 47 del Reial decret 1363/2018, modificat per l'article únic, punt 20, del Reial decret 608/2019, sempre que no s'hagen realitzat els controls sobre el terreny previs al pagament final.

Totes les modificacions han d'estar autoritzades prèviament a la seua execució. No obstant això a la Comunitat Valenciana es podrà permetre, amb les limitacions establides en el Reial decret 1363/2018, i les seues modificacions, que s'efectuen sense autorització prèvia les següents xicotetes modificacions que han de ser justificades i comunicades, abans de la seua execució, a l'òrgan competent de la Conselleria:

– Canvis en el marc de plantació (nombre de ceps), sempre que no suposen una variació a l'alça en el pressupost aprovat per a l'operació, ni una transferència financera entre accions d'una operació aprovada superior al 20 % de l'import inicialment aprovat per a cada acció, ni un estalvi total del pressupost aprovat inicialment per a l'operació de més del 20 %. Encara que el nou marc implique una major densitat de ceps, no donarà lloc a una ajuda per hectàrea superior a l'aprovada inicialment.

– Canvi de varietat.

– Canvis en la superfície executada, sempre que la superfície total aprovada inicialment diferisca amb l'executada per la qual es demana ajuda, en menys d'un 20 %. Sempre que no suposen una variació a l'alça en el pressupost aprovat per a l'operació, ni una transferència financera entre accions d'una operació aprovada superior al 20 % de l'import inicialment aprovat per a cada acció, ni un estalvi total del pressupost aprovat inicialment per a l'operació de més del 20 %.

b) Subrogacions

D'acord amb el que s'estableix en l'article 37.11 Reial decret 1363/2018, es podrà autoritzar la subrogació dels drets i obligacions derivats de l'aprovació de la sol·licitud a un nou viticultor, si aquest assumeix els compromisos adquirits pel viticultor al qual se li va aprovar la sol·licitud de les parcel·les subrogades, sempre que no suposen canvis en l'admissibilitat ni la ponderació final quede per davall de la puntuació de tall entre sol·licituds aprovades i no aprovades.

c) Renúncies

Aquells viticultors que renuncien a l'execució d'una operació aprovada, o no inicien la seua execució en l'exercici financer indicat en la sol·licitud aprovada o modificada, excepte causes de força major o circumstàncies excepcionals, d'acord amb el que s'estableix en l'article 2.2 del Reglament (UE) 1306/2013 i en els casos excepcionals que determine l'autoritat competent una vegada estudiat el fet que justifica aquesta excepció, per a la qual cosa pot ser requerida tota la informació que s'estime convenient, no podran ser beneficiaris de l'ajuda a la reestructuració i reconversió de vinya en el marc del Programa de suport 2019-2023 a partir de la convocatòria següent a la que va presentar la sol·licitud de l'operació objecte de la renúncia o per a la qual no ha iniciat la seua execució, excepte que s'haja comunicat la renúncia dins del mes següent a notificació de l'aprovació de l'ajuda.

Aquesta limitació no serà aplicable en aquells casos en els quals la renúncia o no execució siga deguda a no haver obtingut els permisos necessaris per a la plantació ni a les sol·licituds de modificació que suposen la no execució de les accions de desinfecció, desempedregat i col·locació de protectors individuals per a la protecció de la planta contra conills sempre que no es comprometa l'objectiu final de l'operació ni s'haja comunicat la realització d'un control.





CAPÍTOL IV

Reintegraments



Apartat 18. Devolució dels pagaments percebuts indegudament

1. Sense perjudici de les altres causes de reintegrament legalment establides, l'incompliment per part del beneficiari d'alguna de les condicions establides en la present resolució, comportarà la devolució de l'import equivalent a la subvenció percebuda juntament amb els interessos corresponents segons el que està establit en l'article 89 del Reial decret 1363/2018, modificat per l'article 4.11 del Reial decret 558/2020.

2. Per als casos de recuperació dels pagaments indeguts a conseqüència de concessió de les ajudes establides en la present convocatòria, serà aplicable al procediment de reintegrament establit per la normativa de referència amb caràcter preferent, a més del que s'estableix amb caràcter de norma bàsica per la Llei 38/2003, general de subvencions, la regulació continguda en la Llei 1/2015 d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, el Decret 75/2001, de 2 d'abril i els apartats de la present Resolució referits al reintegrament.



3. El termini màxim per a resoldre el procediment de reintegrament és de 12 mesos i l'efecte del silenci administratiu serà desestimatori segons el que es disposa en l'annex de la Llei 9/2001, de 27 de desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera, i d'organització de la Generalitat Valenciana, en virtut del que es disposa en l'article 54 d'aquesta, i en l'article 42 de la Llei 38/2003, general de subvencions.



Apartat 19. Obligats al reintegrament

1. A més del que es disposa en l'article 40.1 de la Llei 38/2003, general de subvencions, a l'efecte d'aquesta Resolució resultaran obligats al reintegrament tots aquells als quals se'ls haja atorgat la condició de beneficiari. En aquells casos en què tal condició la tinga més d'una persona, física o jurídica, la responsabilitat serà solidària.

2. Quan es tracte d'agrupacions de persones físiques o jurídiques, públiques o privades sense personalitat, o de comunitats de béns, o de les explotacions agràries en règim de titularitat compartida, respondran del reintegrament els integrants amb caràcter solidari.

3. A l'efecte d'aquesta convocatòria, en el cas d'entitats i societats, tant de caràcter mercantil com de civil que es troben dissoltes i liquidades, les seues obligacions de reintegrament pendents es transmetran als socis o participes en el capital o quota de participació d'aquestes entitats, que respondran d'aquelles solidàriament i fins al límit del valor de la quota de liquidació que se'ls haguera adjudicat.

4. En el cas que les superfícies acollides al programa de reestructuració i reconversió hagen sigut objecte de transmissió, l'adquirent queda subjecte al compliment de l'obligació de mantindre en cultiu les superfícies transmeses acollides a aquestes ajudes durant 10 campanyes a comptar des de la campanya següent a la que es va sol·licitar el pagament.





CAPÍTOL V

Finançament i publicació



Apartat 20. Finançament

1. Els pagaments relatius a les ajudes corresponents a la present convocatòria referents al Programa de Suport al Sector Vitivinícola es faran al 100 % amb càrrec al Fons Europeu Agrícola de Garantia (FEAGA), a través de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària amb càrrec a les línies pressupostàries corresponents al capítol VII de la línia SE831000 (fons FEAGA), que corresponen a l'aplicació en la Comunitat Valenciana de la Política Agrícola Comunitària, d'acord amb l'assignació de fons que corresponga a la Comunitat Valenciana.



La contribució comunitària no podrà excedir del límit establit en l'article 46.6 del Reglament (UE) 1308/2013, tenint en compte l'article 37 del Reial decret 1363/2018, modificat per l'article únic, punt 15, del Reial decret 608/2019, i per l'article únic, punt 3, del Reial decret 617/2020, i considerant els imports esmentats en l'annex I d'aquesta resolució.

2. El pagament de les ajudes concedides es realitzarà amb càrrec als crèdits que s'assignaran mitjançant conferència sectorial segons s'indica en l'article 33 del Reial decret 1363/2018, modificat per l'article únic, punt 12, del Reial decret 608/2019. Aquest import global màxim de la convocatòria s'aprovarà i publicarà una vegada conegut el repartiment de fons que s'efectue en la referida Conferència Sectorial d'Agricultura i Ramaderia.

3. No es finançaran a través d'aquesta línia d'ajuda les mesures contemplades en l'article 91 del Reial decret 1363/2018. En cap cas aquestes ajudes podran ser acumulades o completades amb altres ajudes estatals o autonòmiques dedicades a la mateixa finalitat.

4. D'acord amb el que es disposa en la Llei 1/2015 d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, sobre despeses de tramitació anticipada, la resolució queda condicionada a l'efectiva existència de crèdit adequat i suficient una vegada aprovat el pressupost corresponent de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària.





Apartat 21. Publicitat i tractament de dades de caràcter personal

La sol·licitud de les ajudes comporta el tractament de dades de caràcter personal en el marc del que es disposa en el Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques, pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, i de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

La informació relativa al tractament de les dades de caràcter personal es troba disponible en el Registre d'Activitats de Tractament publicat en la pàgina web de la conselleria competent en matèria d'agricultura. En concret, la informació bàsica del tractament és la següent:



Nom del tractament: Ajudes en matèria agrícola, agroalimentària i desenvolupament rural de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària

Identitat del responsable del tractament: Persona titular de la Direcció de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària

Finalitat del tractament: Gestionar les ajudes en matèria agrària i agroalimentària incloses en la Política Agrícola Comuna, finançades pel Fons Europeu Agrícola de Garantia (FEAGA) i el Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER).

Exercici de drets: Pot exercir el dret d'accés, rectificació, supressió, limitació, oposició i portabilitat de les seues dades de caràcter personal de manera presencial o telemàtica, de conformitat amb el que s'estableix en el següent enllaç: http://www.gva.es/proc19970.

Reclamacions: Sense perjudici de qualsevol altre recurs administratiu o acció judicial, cada interessat tindrà dret a presentar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades si considera que el tractament de dades personals que el concerneix infringeix la normativa en matèria de protecció de dades.

De conformitat amb l'article 113 del Reglament (UE) núm. 1306/2013, les dades de les persones beneficiàries seran publicats conformement amb l'article 111 d'aquest reglament i podran ser tractats per organismes d'auditoria i investigació de la Unió Europea i nacionals per a salvaguardar els interessos financers de la Unió.

Quan al llarg del procediment administratiu s'hagen d'aportar dades de caràcter personal de terceres persones, la persona sol·licitant haurà de complir l'obligació d'informar-los de la comunicació d'aquestes dades a la Conselleria, així com del tractament d'aquestes per part seua.



Les entitats beneficiàries han de complir el que s'estableix en l'article 3 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, respecte de l'obligatorietat de donar l'adequada publicitat al caràcter públic del finançament de les actuacions objecte de subvenció, d'acord amb el que s'estableix en els punts 2 i 3 de l'article 3 de la Llei 2/2015, així com l'article 18 de la Llei 38/2003, de 26 de novembre, general de subvencions.

En virtut del que es disposa en l'article 18 de la Llei 38/2003, general de subvencions, la Base de Dades Nacional de Subvencions opera com a sistema nacional de publicitat de subvencions.



Apartat 22. Règim de recursos contra la present resolució

Contra la present resolució, que exhaureix la via administrativa, podrà interposar-se un recurs potestatiu de reposició, en el termini d'un mes, davant el mateix òrgan que va dictar l'acte, a comptar des de l'endemà de la publicació de la present Resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, o bé un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, dins del termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la publicació de la present Resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb el que s'estableix en l'article 114 de la Llei 39/2015 del procediment administratiu comú de les Administracions públiques i en l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.





DISPOSICIONS ADDICIONALS



Primera. Competències

Es delega en el titular de la direcció general competent en matèria d'aquestes ajudes l'exercici de la competència perquè dicte les resolucions i instruccions necessàries per a l'aplicació i interpretació del contingut d'aquesta resolució.

Es delega en la persona titular de la direcció general competent en matèria d'aquestes ajudes les resolucions d'aprovació de les sol·licituds, subrogacions, modificacions, renúncies i reintegraments.

Les autoritzacions de pagament seran resoltes pel titular de la direcció general competent, segons acord de 13 de setembre de 2011, pel qual es deleguen les funcions d'autorització de pagament de fons FEAGA entre l'organisme pagador i els diferents òrgans administratius de la Conselleria d'Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua (DOGV 6629, 13.10.2011).



Segona. No subjecció a la Política de la Competència de la UE

En aplicació de l'article 1.3 del Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, s'especifica que a les ajudes regulades en la present convocatòries que es realitzen en aplicació d'aquesta, no els resulta aplicable l'article 107.1 del Tractat de Funcionament de la UE (TFUE), atés que els fons destinats a finançar les actuacions establides tenen un origen comunitari, en el marc de les normes del Reglament 1306/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, sobre el finançament, la gestió i wl seguiment de la Política Agrícola Comuna.





Tercera. Procediment de comunicació d'irregularitats i sospites de frau

Qualsevol persona que tinga coneixement de fets que pogueren ser constitutius de frau o irregularitat en relació amb projectes o operacions finançats totalment o parcialment amb càrrec a fons procedents de la Unió Europea en el marc de la present convocatòria, podrà posar aquests fets en coneixement del Servei Nacional de Coordinació Antifrau de la Intervenció General de l'Administració de l'Estat, per mitjans electrònics a través del canal habilitat a aquest efecte per aquest Servei en la següent adreça web: http://www.igae.pap.minhafp.gob.es/sitios/igae/es-es/snca/paginas/inicio.aspx i en els termes establits en la Comunicació 1/2017, de 3 d'abril, de l'esmentat Servei que pot consultar-se en l'enllaç següent: http://www.hisenda.gva.es/documents/90598251/165748060/comunicacionsnca+1-2017+06.04.2017Canaldenuncias.pdf/0356c08d-0e02-4cf6-b820-19f28fcee69f



València 7 d'abril de 2021.– El director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària: Rogelio Llanes Ribas.







Mapa web