Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 31 de març de 2021, de la Secretaria Autonòmica d'Educació i Formació Professional, per la qual s'estableix el calendari i el procediment d'admissió i matrícula de l'alumnat en els ensenyaments de Formació Professional Bàsica, de grau mitjà i de grau superior, en centres públics i centres privats amb cicles formatius sostinguts amb fons públics no universitaris; en els programes formatius de qualificació bàsica finançats amb fons públics, i en els cicles de Formació Professional Bàsica en instituts d'Educació Secundària i centres integrats públics de Formació Professional de la Comunitat Valenciana, dirigits a persones beneficiàries del Pla d'ocupació juvenil per al curs 2021-2022. [2021/3457]

(DOGV núm. 9057 de 09.04.2021) Ref. Base de dades 003185/2021








L'Ordre 18/2016, d'1 de juny, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regula l'accés, l'admissió i matrícula a ensenyaments de grau mitjà i de grau superior de Formació Professional a la Comunitat Valenciana, té com a objecte regular el desenvolupament del procediment d'accés, admissió i matrícula de l'alumnat en cicles formatius de Formació Professional de grau mitjà i superior, en règim presencial en modalitat d'oferta completa o parcial en centres docents públics i privats amb ensenyaments concertats i en règim semipresencial o a distància en modalitat completa o parcial, en centres docents públics de l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, desenvolupant-se un únic procediment d'accés, admissió i matrícula en cada curs escolar.

A més, el Decret 135/2014, de 8 d'agost, pel qual es regulen els cicles formatius de Formació Professional Bàsica en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, desenvolupa la normativa bàsica estatal en matèria de cicles de Formació Professional Bàsica en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana. Quant al procediment d'admissió, cal tindre en compte el Decret 36/2020, de 13 de març, del Consell, de modificació del Decret 135/2014, de 8 d'agost (DOGV 8774, 30 de març), modificació que ha consistit a simplificar l'admissió en els cicles de Formació Professional Bàsica, desenvolupant un únic procediment d'accés, admissió i matrícula en cada curs escolar.

L'article 29 de la norma esmentada estableix que la conselleria amb competències en matèria d'educació podrà autoritzar determinats centres educatius a impartir cicles de Formació Professional Bàsica dirigits a grups de persones majors de 17 anys desescolaritzats, a fi de fomentar la seua ocupabilitat.

La Llei 18/2014, de 15 d'octubre, d'aprovació de mesures urgents per al creixement, la competitivitat i l'eficiència, estableix en el títol IV el règim d'implantació del Sistema Nacional de Garantia Juvenil i recull altres mesures per a afavorir l'ocupació.

El Sistema Nacional de Garantia Juvenil, que es regula en el capítol I del títol IV anteriorment esmentat, té com a finalitat principal que el col·lectiu de joves no ocupats ni integrats en els sistemes d'educació o formació i que siguen majors de 16 anys i menors de 25, o menors de 30 anys en el cas de persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 per cent, puguen rebre una oferta d'ocupació, educació contínua, formació d'aprenent o període de pràctiques després d'acabar l'educació formal o quedar-se aturades.



La disposició final dotzena de la Llei 25/2015, de 28 de juliol, de mecanisme de segona oportunitat, reducció de la càrrega financera i altres mesures d'ordre social, modifica la Llei 18/2014, de 15 d'octubre, d'aprovació de mesures urgents per al creixement, la competitivitat i l'eficiència, i augmenta el col·lectiu potencial de beneficiaris del Sistema Nacional de Garantia Juvenil en ampliar l'edat dels beneficiaris als menors de 30 anys d'edat.

El Reial Decret llei 6/2016, de 23 de desembre, de mesures urgents per a l'impuls del Sistema Nacional de Garantia Juvenil, en l'article 1 del capítol I, modifica la Llei 18/2014, de 15 d'octubre, d'aprovació de mesures urgents per al creixement, la competitivitat i l'eficiència.



En compliment dels objectius del Pla d'ocupació juvenil, en concret l'ocupabilitat, l'article 106 de la Llei 18/2014, de 15 d'octubre, desenvolupa els programes de segona oportunitat, dirigits a aquells joves que van abandonar de manera prematura els estudis, o qualsevol altra de caràcter similar.

Al seu torn, l'Ordre 73/2014, de 26 d'agost, per la qual es regulen els programes formatius de qualificació bàsica en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, disposa en l'article 5.1 que el calendari d'admissió del seu alumnat es fixarà cada curs d'acord amb el que es disposa per a la Formació Professional reglada.

D'altra banda, el Reglament general de protecció de dades (RGPD), Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, va substituir des de maig de 2018 l'actual Llei orgànica de protecció de dades i el reglament que la desenvolupa, i introdueix una sèrie de canvis i novetats als quals és necessari adaptar els actuals tractaments. El RGPD esmenta expressament la necessitat que hi siguen aplicades mesures tècniques i organitzatives apropiades pel responsable, amb la finalitat de garantir que el tractament és conforme al que es disposa en el reglament.

Com a conseqüència d'això, durant el procés d'admissió per al curs 2021-2022 s'ha de prendre en consideració la Resolució de 28 de juny de 2018, de la Sotssecretaria de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es dicten instruccions per al compliment de la normativa de protecció de dades en els centres educatius públics de titularitat de la Generalitat on hi haja tractaments de dades de caràcter personal. D'aquesta manera, durant aquest procés s'exposaran únicament aquelles dades necessàries per a garantir la transparència del procediment. Igualment, els sol·licitants tindran accés, de manera privada, a l'estat de la seua sol·licitud en aquells moments del procediment que siga necessari, és a dir, quan es publiquen les llistes d'admesos.



La Resolució de 14 de febrer de 2019, de la Secretaria Autonòmica d'Educació i Investigació, per la qual es dicten instruccions davant diversos supòsits de no-convivència dels progenitors per motius de separació, divorci, nul·litat matrimonial, ruptura de parelles de fet o situacions anàlogues, i aplicable en els centres docents sostinguts amb fons públics d'ensenyaments no universitaris de la Comunitat Valenciana, en l'apartat cinqué, punt 2, estableix que en el procediment de sol·licitud d'admissió, a més de la documentació prevista en la normativa vigent en matèria d'admissió, se sol·licitaran les dades i la signatura d'ambdós progenitors quan de la informació facilitada en la sol·licitud es deduïsca que concorren supòsits de no-convivència dels progenitors per motius de separació, divorci, nul·litat matrimonial, ruptura de parella de fet o situacions anàlogues, i s'establiran per a aquesta finalitat les actuacions necessàries en el procediment d'admissió.



D'acord amb aquest marc normatiu, és necessari i oportú establir per al curs 2021-2022 el calendari d'admissió de l'alumnat en els centres docents públics i privats amb cicles formatius sostinguts amb fons públics en els quals s'impartisquen els ensenyaments de Formació Professional Bàsica, de grau mitjà i de grau superior, i també en els programes formatius de qualificació bàsica finançats amb fons públics. Aquesta resolució també estableix el calendari d'admissió de l'alumnat en ensenyaments de Formació Professional Bàsica en instituts d'Educació Secundària i centres integrats públics de Formació Professional de la Comunitat Valenciana, dirigits a persones beneficiàries del Pla d'ocupació juvenil.

L'admissió i matriculació de l'alumnat constitueix la base de la prestació del servei educatiu, que ha de garantir el dret a l'educació i assegurar un procediment d'accés al sistema educatiu amb la major transparència, eficàcia i eficiència possibles, i garantir l'exercici real de la llibertat d'elecció de centre per part de les persones interessades.



La Llei 3/2020, de 30 de desembre, de la Generalitat, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera i d'organització de la Generalitat 2021 (DOGV 31.12.2020), estableix en la disposició addicional tercera les mesures extraordinàries i específiques que s'han de tindre en compte en el procediment d'admissió de l'alumnat i inici de curs 2021-2022, que, amb caràcter general, es tramitarà de manera electrònica.



Així, el procediment d'admissió en Formació Professional per al pròxim curs 2021-2022 es tramitarà de manera electrònica per a evitar tràmits presencials. La Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per a garantir l'assistència i l'accés de totes les persones sol·licitants, habilitarà punts d'atenció a l'usuari per als qui no disposen de mitjans electrònics.

Així mateix, s'assigna a la Inspecció d'Educació les funcions que tenen assignades per normativa autonòmica les comissions d'escolarització, de districtes i sectorials, d'acord amb el que s'estableix en la disposició addicional tercera de la Llei 3/2020, de 30 de desembre.

En virtut del que s'ha exposat i fent ús de les atribucions conferides per l'article 68 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i l'article 5 del Decret 173/2020, de 30 d'octubre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, aquesta secretaria autonòmica resol:



Primer. Calendari d'accés, admissió i matrícula de l'alumnat en els cicles formatius de Formació Professional Bàsica

L'accés, admissió i matrícula de l'alumnat en els cicles formatius de Formació Professional Bàsica per al curs acadèmic 2021-2022 es farà d'acord amb el calendari que apareix com a annex I d'aquesta resolució.





Segon. Calendari d'accés, admissió i matrícula de l'alumnat en els cicles formatius de Formació Professional de grau mitjà i de grau superior

L'accés, admissió i matrícula de l'alumnat en els cicles formatius de Formació Professional de grau mitjà i de grau superior per al curs acadèmic 2021-2022 es farà d'acord amb el calendari que apareix com a annex II d'aquesta resolució.



Tercer. Calendari d'accés, admissió i matrícula de l'alumnat dels programes formatius de qualificació bàsica

El calendari del procediment d'accés, admissió i matrícula de l'alumnat dels programes formatius de qualificació bàsica finançats amb fons públics per al curs 2021-2022 s'estableix en l'annex III d'aquesta resolució.



Quart. Calendari i particularitats relatives al procediment d'accés, admissió i matrícula de l'alumnat en els cicles formatius de Formació Professional Bàsica dirigits a persones beneficiàries del Pla d'ocupació juvenil

1. Calendari d'accés, admissió i matrícula de l'alumnat en els cicles formatius de Formació Professional Bàsica dirigits a persones beneficiàries del Pla d'ocupació juvenil (FPBPOJ).

El calendari del procediment d'accés, admissió i matrícula de l'alumnat en els cicles formatius de Formació Professional Bàsica dirigits a persones beneficiàries del Pla d'ocupació juvenil per al curs 2021-2022 és el que s'estableix en l'annex IV d'aquesta resolució.



2. Procediment per a donar-se d'alta en el Sistema de Garantia Juvenil, segons estableix la Llei 18/2014, de 15 d'octubre, d'aprovació de mesures urgents per al creixement, la competitivitat i l'eficiència.

2.1. Per a ser beneficiari o beneficiària de la garantia juvenil s'han de complir els requisits establits i estar donat d'alta en el Sistema de Garantia Juvenil.

2.2. L'alta es realitzarà a través de la pàgina del Ministeri de Treball, Migracions i Seguretat Social

https://garantiajuvenil.sepe.es/login.action

2.3. L'alta es pot realitzar de diferents maneres:

2.3.1. Accés al registre amb DNI electrònic o certificat: la manera més senzilla i ràpida d'accedir al registre és a través de DNI electrònic, certificat electrònic reconegut o altres mitjans que s'establisquen normativament i que seran habilitats per al seu ús per les persones usuàries.



2.3.2. Accés de manera assistida: en el cas que no es dispose de DNI electrònic o certificat digital, la sol·licitud d'inscripció es pot realitzar amb l'ajuda de personal especialitzat a través de:

– Oficina de les cambres de comerç, únicament presentant el DNI. En aquestes oficines es proporcionarà a la persona interessada de manera gratuïta un certificat digital que podrà utilitzar també per a futures gestions, i es podrà formalitzar la sol·licitud d'inscripció amb el suport de personal qualificat.

– Centres i serveis de la Xarxa SIJ (serveis d'informació juvenil), únicament presentant el DNI. En coordinació amb l'INJUVE, en aquestes oficines es proporcionarà a la persona interessada el codi d'activació per a l'accés al sistema a través d'usuari i contrasenya, i es podrà formalitzar la sol·licitud d'inscripció amb el suport de personal qualificat.



2.3.3. Accés a través del sistema Cl@ve: es tracta d'una plataforma comuna per a la identificació, autenticació i signatura electrònica, un sistema interoperable i horitzontal que evita a les administracions públiques haver d'implementar i gestionar els seus propis sistemes d'identificació i signatura, i als ciutadans haver d'utilitzar mètodes d'identificació diferents per a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.

2.3.4. Accés amb usuari i contrasenya: les persones interessades a iniciar la inscripció telemàtica que no disposen d'identificació electrònica podran sol·licitar el seu usuari i contrasenya omplint un formulari i entregant-lo en qualsevol de les oficines de registre de l'Administració General de l'Estat, de les comunitats autònomes o de les entitats establides en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Després d'entregar l'imprés, la persona interessada rebrà per correu electrònic la comunicació del seu codi d'activació, que haurà d'introduir en l'enllaç «activar usuari» situat en la pàgina d'accés al sistema per a obtindre la seua contrasenya.

2.3.5. Altres formes d'accés: la inscripció s'ha de realitzar per via telemàtica en tots els casos, amb l'excepció d'aquelles persones que es troben en risc d'exclusió social que compten amb el certificat que ho acredite i/o la discapacitat reconeguda. Aquestes persones es podran inscriure, mitjançant la presentació d'un formulari, en les oficines de registre de l'Administració General de l'Estat i de les comunitats autònomes i de les entitats establides en la Llei reguladora del procediment administratiu comú, com són:

– En els registres de qualsevol òrgan administratiu que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol administració de les comunitats autònomes o a la d'alguna de les entitats que formen l'Administració local si, en aquest últim cas, s'haguera subscrit el corresponent conveni, i també en les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.

– En qualsevol oficina de Correus. En aquest cas, s'haurà de presentar en sobre obert perquè es puga estampar el segell i la data en l'imprés de sol·licitud i en la còpia.



Cinqué. Gestió d'empats i ordre de prioritat

En els procediments d'admissió establits en aquesta resolució s'aplicarà la Resolució de 21 de gener de 2019, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques (DOGV 8473, 28.01.2019), i serà la «F» la lletra a partir de la qual:



a) Es dirimiran els empats, atenent el primer cognom de les persones sol·licitants, en les fases del procés d'admissió per a cicles formatius de Formació Professional Bàsica, grau mitjà i de grau superior, així com en els diferents grups de prioritat en els programes formatius de qualificació bàsica.

b) S'establirà l'ordre de prioritat, atenent el primer cognom de les persones sol·licitants, en l'admissió de cicles formatius de Formació Professional Bàsica dirigits a persones beneficiàries del Pla d'ocupació juvenil.



Sisé. Llista d'espera

La llista d'espera esmentada en l'article 10.2.12 de l'Ordre 18/2016, d'1 de juny, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, romandrà vigent fins al 8 d'octubre de 2021.

Els centres gestionaran la llista d'espera, bé en acte públic, o bé a través dels mitjans objectius i registrats que el centre educatiu considere adequats.

Les persones sol·licitants que estiguen en llista d'espera i no acudisquen a les convocatòries dels centres per a l'adjudicació de vacants, quedaran excloses de la llista fins a la finalització d'aquesta.



Seté. Instruccions per a la publicació de llistes

En virtut de l'aplicació de la Resolució de 28 de juny de 2018 (DOGV 8436, 03.12.2018), les llistes que es publiquen, tant provisionals com definitives, dins dels diferents processos d'admissió que es preveuen en aquesta resolució, es realitzaran amb les dades encriptades següents:

1. En els cicles formatius de Formació Professional Bàsica, de grau mitjà i de grau superior, i en els programes formatius de qualificació bàsica, atés que en el procés d'admissió s'estableixen diferents quotes, i dins de cadascuna d'aquestes, al seu torn, s'estableixen diferents prioritats, perquè cada aspirant puga entendre la posició en què apareixerà en la llista d'admesos, es publicaran les dades, numèriques o no, que fan referència a les prioritats que haja al·legat en el procés d'admissió.



Per aquest motiu, en les llistes a publicar apareixeran les dades de la manera següent:

a) DNI o document acreditatiu d'identitat: s'utilitzaran els criteris generals que s'han establit com a recomanacions de l'Agència Estatal de Protecció de Dades, per la qual cosa només apareixeran quatre dígits numèrics.

b) Primer cognom complet.

c) Inicial del segon cognom i del nom.

2. En els cicles formatius de Formació Professional Bàsica dirigits a persones beneficiàries del Pla d'ocupació juvenil, en no haver-hi diferents quotes d'accés, es publicarà, en l'ordre resultant, els cognoms i el nom de les persones aspirants admeses. Els centres educatius garantiran que en les llistes publicades es protegisquen les dades de caràcter personal de les persones enumerades en aquestes.





Huité. Procediment de reclamació a les llistes d'admissió dels diferents processos

Els procediments de reclamació de les llistes d'admesos en els diferents processos descrits en aquesta resolució es tramitaran de la manera següent:

1. Reclamacions a les llistes provisionals

a) Per als ensenyaments de Formació Professional Bàsica, de grau mitjà i de grau superior, així com per als programes formatius de qualificació bàsica, les reclamacions a les llistes provisionals es faran de manera telemàtica mitjançant el procediment establit a aquest efecte disponible en l'adreça https://portal.edu.gva.es/telematricula/inici/ durant els tres dies següents a la publicació de les llistes provisionals, comptats a partir del mateix dia de la publicació i per a la qual cosa necessitarà l'usuari i contrasenya utilitzats en l'enregistrament de la sol·licitud. Aquestes reclamacions seran ateses pel centre sol·licitat en primera opció.

b) Per als ensenyaments de Formació Professional Bàsica dirigides a persones beneficiàries del Pla d'ocupació juvenil les reclamacions a les llistes provisionals es faran davant la direcció del centre públic.

2. Reclamacions a les llistes definitives

a) Per als ensenyaments de Formació Professional Bàsica, de grau mitjà i de grau superior, i també per als programes formatius de qualificació bàsica, les reclamacions a les llistes definitives es faran telemàticament davant la comissió sectorial, mitjançant el procediment establit a aquest efecte disponible en l'adreça https://portal.edu.gva.es/telematricula/inici/, durant els tres dies següents a la publicació de les llistes definitives, comptats a partir del mateix dia de la publicació, i per a la qual cosa necessitarà l'usuari i contrasenya utilitzats en l'enregistrament de la sol·licitud.

Una vegada resoltes les reclamacions per la comissió sectorial, contra aquesta resolució es podrà interposar reclamació/recurs d'alçada davant el director o directora territorial d'Educació, Cultura i Esport corresponent, en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la publicació de l'acord adoptat per la comissió sectorial d'escolarització, segons l'article 12 del Decret 135/2014, de 8 d'agost del Consell; l'article 15 de l'Ordre 18/2016, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, i l'article 7.10 de l'Ordre 73/2014, de 26 d'agost de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.



b) L'alumnat que sol·licite plaça en centres privats concertats que no presentara la reclamació de manera telemàtica podrà fer-ho davant la direcció territorial corresponent d'acord amb el que s'ha establit en l'article 12 del Decret 135/2014, de 8 d'agost, i en l'article 15.4 de l'Ordre 18/2016, d'1 de juny, durant els tres dies següents a la publicació de les llistes definitives, comptats a partir del mateix dia de la publicació.

c) Per als ensenyaments de Formació Professional Bàsica dirigits a persones beneficiàries del Pla d'ocupació juvenil les reclamacions a les llistes definitives es faran davant la comissió sectorial d'escolarització.





Nové. Matrícula en oferta parcial A en cicles formatius de Formació Professional de grau mitjà i de grau superior

1. Una vegada acabades les fases establides en el calendari d'admissió als cicles formatius de grau mitjà i de grau superior, i després de la gestió de les llistes d'espera i de l'adjudicació de places sobrants, en aquells casos en què l'alumnat matriculat en el grup no cobrisca el total de places autoritzades en determinats mòduls professionals i a l'empara de l'Ordre de 27 de juny de 2008, de la Conselleria d'Educació, per la qual es regula l'oferta parcial dels ensenyaments dels cicles formatius de Formació Professional a la Comunitat Valenciana i s'estableix el procediment d'admissió en els centres docents públics, privats i privats concertats (DOGV 5807, 16.07.2008), els centres educatius podran oferir les places vacants d'aquests mòduls mitjançant una oferta d'ensenyament parcial en opció A, enfocada a determinats col·lectius necessitats de requalificació o reciclatge professional, tal com es recull en l'article 42 del Reial decret 1147/2011, de 29 de juliol, pel qual s'estableix l'ordenació general de la Formació Professional del sistema educatiu.



2. Podrà accedir a l'oferta parcial de mòduls professionals de cicles formatius de grau mitjà i superior l'alumnat amb experiència laboral que, sense reunir aquests requisits, sol·licite l'admissió en mòduls professionals associats a unitats de competència. Per a l'admissió en mòduls no associats a unitats de competència i, si escau, la posterior obtenció d'un títol de Formació Professional, haurà d'acreditar en tot cas els requisits d'accés establits en l'Ordre 18/2016, d'1 de juny, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regula l'accés, admissió i matrícula a ensenyaments de grau mitjà i de grau superior de Formació Professional a la Comunitat Valenciana.



3. En el cas en què la demanda fora superior al nombre de places oferides, l'adjudicació d'aquestes es realitzarà segons el que s'indica en l'article 6 de l'Ordre de 27 de juny de 2008, de la Conselleria d'Educació (DOGV 5807, 16.07.2008).



Desé. Calendari d'admissió i matrícula de l'alumnat en els ensenyaments de Formació Professional i programes formatius de qualificació bàsica per al curs 2021-2022

En l'annex V d'aquesta resolució es recull, a manera de resum, el calendari d'admissió i matrícula de l'alumnat en els ensenyaments de Formació Professional Bàsica, de grau mitjà i de grau superior, en centres públics i centres privats amb cicles formatius sostinguts amb fons públics; en els programes formatius de qualificació bàsica finançats amb fons públics, i en els cicles de Formació Professional Bàsica dirigits a beneficiaris del Pla d'ocupació juvenil per al curs 2021-2022, de manera que queden especificades les dates indicades en els annexos I, II, III i IV d'aquesta resolució.



Onzé. Expedició i presentació del requisit d'accés

1. El termini d'expedició, per part dels centres, als alumnes sol·licitants de plaça de cicles formatius de grau mitjà o grau superior, del certificat de requisit acadèmic, d'ara en avant RA, marcat per la normativa vigent.

a) Per a l'alumnat que al juny reunisca els requisits acadèmics, els centres expediran el certificat corresponent, en el termini de dos dies hàbils, exceptuant-ne els dissabtes, a comptar a partir de la finalització de les activitats lectives del corresponent curs escolar i sempre abans del 2 de juliol.

b) Per a l'alumnat que reunisca el RA en fase extraordinària, els centres expediran el certificat corresponent: fins al 8 de juliol.

c) Per a l'alumnat que accedisca mitjançant la prova d'accés realitzada el 2021 a la Comunitat Valenciana, els centres expediran el certificat de complir el RA per haver aprovat aquesta prova d'accés a cicles formatius de grau mitjà o grau superior: fins a l'11 de juny.

d) Per a l'alumnat que accedisca mitjançant la prova d'accés realitzada en 2021 a la Comunitat Valenciana, i es troben cursant quart de l'ESO, podran entregar la documentació justificativa d'exempció fins al 30 de juny en el centre examinador, i els centres expediran la certificació de complir el RA per haver aprovat aquesta prova d'accés a cicles formatius de grau mitjà fins al 2 de juliol.

e) Els centres expediran les propostes de l'equip educatiu per a alumnes escolaritzats en centres educatius que sol·liciten plaça de cicles de Formació Professional Bàsica fins al 28 de juny.

2. Lliurament del requisit acadèmic (RA) d'accés a cicles formatius de grau mitjà o grau superior de la Formació Professional del sistema educatiu.

a) No és necessari que aporten presencialment el RA en el centre sol·licitat en primera opció els qui accedisquen a un cicle formatiu de grau mitjà o de grau superior mitjançant l'opció d'accés directe i estiguen en una d'aquestes situacions:

– Obtinguen en el curs 2020-2021 la titulació de Graduat en Educació Secundària Obligatòria (ESO), titulat en Formació Professional Bàsica, Tècnic de grau mitjà, i els que han titulat en Batxiller o Tècnic Superior de Formació Professional en la fase ordinària.

– Ja hagueren obtingut qualsevol de les titulacions anteriors en centres públics o privats concertats en algun dels cursos següents: 2016-2017, 2017-2018, 2018-2019 o 2019-2020.

b) No és necessari que aporten presencialment el RA en el centre sol·licitat en primera opció els qui accedisquen a un cicle formatiu de grau mitjà o de grau superior mitjançant la prova d'accés i s'hagen examinat d'aquesta prova enguany en el mateix centre que hagueren sol·licitat en primera opció.

c) Hauran d'aportar presencialment el RA en el centre sol·licitat en primera opció en les dates que s'indiquen aquelles persones que no estiguen entre els casos dels apartats a) o b), és a dir, els qui:

– Van obtindre el títol fora de la Comunitat Valenciana o en un centre de Formació Professional d'Adults (FPA).

– Accedisquen amb el títol de l'ESO després de cursar un cicle de Formació Professional Bàsica.

– Accedisquen per altres vies.

– Accedisquen mitjançant la prova d'accés i l'han realitzada en un centre diferent del sol·licitat en primera opció.

– Obtinguen la titulació de Batxiller o de Tècnic Superior de Formació Professional en la fase extraordinària de juliol.

– Sol·liciten accedir a segon curs d'un cicle de Formació Professional Bàsica.

– Sol·liciten canviar d'un cicle de Formació Professional Bàsica.

– Hagen obtingut la titulació necessària per a l'accés directe en cursos anteriors als indicats en l'apartat a.

d) En el cas que hi haja reclamacions en l'adjudicació de les places per reserva, bé per diversitat funcional bé per esportista d'elit, la direcció del centre o la Inspecció d'Educació podrà reclamar a les persones afectades i dins dels terminis establits la documentació necessària per a la resolució d'aquesta reclamació.

3. No obstant això, una setmana abans de la finalització del termini de presentació del RA aquelles persones que hagen participat en el procediment d'admissió i no tinguen enregistrat en la seua sol·licitud el RA, bé perquè havien de presentar-lo de manera presencial, bé perquè no ha sigut possible obtindre'l del sistema, rebran un correu informatiu perquè puguen tramitar la seua presentació presencial, en el centre de primera opció.



Dotzé. Assistents telemàtics per al procés d'admissió

1. La Conselleria d'Educació, Cultura i Esport habilitarà quatre assistents telemàtics per a l'admissió en règim presencial de Formació Professional Bàsica, FPBPOJ, de grau mitjà i de grau superior, respectivament, així com un quint i un sext assistent telemàtic per a les sol·licituds d'admissió en règim semipresencial o a distància de grau mitjà o superior respectivament.

2. Els sis assistents telemàtics estaran habilitats en les corresponents dates assenyalades en l'annex I d'aquesta resolució en l'adreça https://portal.edu.gva.es/telematricula/inici/. Les persones interessades hauran d'omplir el formulari electrònic de sol·licitud d'admissió, segons l'ensenyament que corresponga.

3. La sol·licitud haurà de realitzar-la el pare, mare o tutor o tutora legal de l'alumne o alumna per a qui se sol·licita plaça escolar, llevat que siga major d'edat.

4. Per a poder realitzar la sol·licitud, és necessari obtindre la clau d'admissió, després de la verificació prèvia de la identitat de la persona sol·licitant.

La clau d'admissió estarà composta per un identificador personal i una contrasenya. Aquesta clau d'admissió serà única per a cada convocatòria i sol·licitud d'admissió.

5. La clau d'admissió es podrà obtindre mitjançant algun dels sistemes de verificació d'identitat següents:

a) Si la persona sol·licitant disposa de DNI, s'obtindrà mitjançant la combinació següent:

– Número de DNI.

– Número de suport (identificat com a IDESP en els models antics).



– Data de naixement.

– Marcar la casella que indica la seua no-oposició a la comprovació davant el Ministeri de l'Interior.

6. Es podrà consultar en línia el resultat de l'adjudicació, en la plataforma telemàtica establida en l'adreça web esmentada, amb el número de sol·licitud d'ITACA, el NIA i la data de naixement de l'alumne. Les dues primeres dades les rebrà la persona sol·licitant en l'adreça electrònica que indique en la seua sol·licitud.

7. La falsedat en les dades declarades, o no acreditades suficientment, donarà lloc a l'anul·lació de la sol·licitud.



Tretzé. Instruccions i orientacions

La Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial publicarà instruccions i orientacions respecte al procediment d'admissió regulat en aquesta resolució, que es publicarà en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport següent:



http://www.ceice.gva.es/va/web/formacion-profesional/admision-alumnado-en-ciclos-formativos



Catorzé. Comissions sectorials

D'acord amb el que s'estableix en la disposició addicional tercera de la Llei 3/2020, de 30 de desembre, pel que fa a les funcions atribuïdes a les comissions d'escolarització, de districte i sectorials, la Inspecció General d'Educació assumirà en el procediment d'admissió de l'alumnat per al curs 2021-2022 les funcions atribuïdes a les comissions d'escolarització, de districte i sectorials, en col·laboració amb les inspeccions territorials d'Educació, amb els serveis competents de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport i amb el suport dels ajuntaments.





Quinzé. Signatura de sol·licitud d'admissió en supòsits de no-convivència de progenitors

En els casos en què es produïsca l'existència de no-convivència dels progenitors per motius de separació, divorci, nul·litat matrimonial, ruptura de parelles de fet o situacions anàlogues i, si escau, la possible limitació de la pàtria potestat d'un d'ells, s'haurà de marcar la casella o caselles habilitades a aquest efecte; quan es marque la casella d'existència de no-convivència s'hauran de consignar les dades i la signatura del pare, mare, tutor o tutora diferent de la persona sol·licitant en el moment de formalització de la matrícula.



Setzé. Prioritat d'accés en supòsits d'acolliment residencial, familiar i guarda amb finalitats d'adopció, o violència

La Llei 26/2018, de 21 de desembre, de la Generalitat, de drets i garanties de la infància i l'adolescència, en l'article 47, apartats 1 i 2, estableix la prioritat en l'accés al centre educatiu dels xiquets, xiquetes o adolescents bé en acolliment residencial, bé en acolliment familiar o guarda amb finalitats d'adopció. De la mateixa manera, per als xiquets, xiquetes o adolescents que patisquen i acrediten alguna de les circumstàncies descrites en l'article 9 d'aquesta llei.

A més, l'article 20 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, determina que els fills i filles, acollits i tutelats menors d'edat de les víctimes de la violència recollida en aquesta llei, tindran dret a ser acollits juntament amb sa mare en els centres residencials corresponents, i a l'escolarització immediata en cas de canvi de domicili de la mare per causa d'aquesta violència.

Per a aquest alumnat, les comissions sectorials d'escolarització determinaran, en cas de no haver sigut admesos o de presentar una reclamació davant el resultat definitiu, el centre en què hauran de ser escolaritzats.



Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se amb caràcter potestatiu un recurs de reposició davant la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la publicació o interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats a partir de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 10, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



València, 31 de març de 2021.– El secretari autonòmic d'Educació i Formació Professional: Miguel Soler Gracia.





ANNEX I

Calendari d'accés, admissió i matrícula per a ensenyaments de Formació Professional Bàsica



Aquest procés d'admissió afecta tots els centres que imparteixen cicles de Formació Professional Bàsica, tant públics com privats amb cicles sostinguts amb fons públics.



1. Únic procés d'admissió de l'alumnat a cicles de Formació Professional Bàsica.

1.1. Publicació de l'oferta formativa: 10 de maig. La llista completa estarà disponible en https://portal.edu.gva.es/telematricula/inici/



1.1.1. Introducció a través del sistema ITACA pels centres docents de les dades corresponents a les previsions de l'alumnat que repeteix, promociona, etcètera, necessàries per a la determinació d'unitats i vacants de llocs escolars: del 21 al 28 de juny.

1.1.2. Les vacants definitives es publicaran el 6 de juliol, en la mateixa pàgina web.

1.2. Enregistrament de sol·licituds d'admissió per a cicles de Formació Professional Bàsica: del 21 de maig a l'1 de juny, ambdós inclusivament. Per a les sol·licituds es farà ús previ de l'assistent telemàtic disponible en https://portal.edu.gva.es/telematricula/inici/

Es podrà consultar en línia el resultat de l'adjudicació, en la plataforma telemàtica establida en l'adreça web esmentada amb el número de sol·licitud d'ITACA, el NIA i la data de naixement de l'alumne. Les dues primeres dades les rebrà la persona sol·licitant per correu electrònic quan la seua sol·licitud siga importada a ITACA pel centre.



La falsedat en les dades declarades, o no acreditades suficientment, donarà lloc a l'anul·lació de la sol·licitud.

1.2.1. Importació de les sol·licituds per part dels centres de les sol·licituds gravades en el telemàtic: del 2 al 7 de juny.

1.3. Comprovació de duplicitats: del 8 al 15 de juny.

1.4. Presentació de l'informe de proposta de l'equip educatiu en el centre sol·licitat si correspon segons l'apartat onzé: fins al 2 de juliol.



1.5. Elaboració i publicació de les llistes provisionals d'admesos en els centres: 7 de juliol. Els participants en el procés d'admissió podran consultar-ne el resultat de manera telemàtica mitjançant el procediment informàtic establit a aquest efecte, disponible en l'adreça https://portal.edu.gva.es/telematricula/inici/ aqueix dia, una vegada resolta l'adjudicació de places vacants. Les dades per a accedir-hi seran les rebudes en el correu electrònic esmentat en el punt 1.2 d'aquest annex.



1.6. Presentació de reclamacions a les llistes provisionals de forma telemática segons s'indica en l'apartat huité d'aquesta resolució: del 7 al 9 de juliol.

1.7. Publicació en els centres de les llistes definitives de l'alumnat admés: el 15 de juliol. Els participants en el procés d'admissió podran consultar-ne el resultat de manera telemàtica mitjançant el procediment informàtic establit a aquest efecte, disponible en l'adreça https://portal.edu.gva.es/telematricula/inici/ aqueix dia, una vegada resolta l'adjudicació de places. Les dades per a accedir-hi seran les rebudes en el correu electrònic esmentat en el punt 1.2 d'aquest annex.



1.8. Presentació d'al·legacions de manera telemàtica davant la comissió sectorial, segons s'indica en l'apartat huité d'aquesta resolució: del 15 al 19 de juliol.

1.9. Resolució de les al·legacions a les llistes definitives per part de la comissió sectorial: fins al 30 de juliol. Aquesta resolució es podrà remetre al correu electrònic que la persona interessada indique en la sol·licitud. Contra aquesta resolució les persones interessades podran interposar reclamació/recurs d'alçada davant la direcció territorial corresponent, en el termini d'un mes, segons el que s'ha indicat en l'apartat huité d'aquesta resolució.

1.10. Termini de formalització de la matrícula per a l'alumnat admés en el procés d'admissió: del 16 al 22 de juliol.

1.11. Període per a assignar les places vacants sobrants, així com les que es generen per renúncia. Es desenvoluparà en dues fases, en les quals es tindran en compte les llistes d'espera. En la primera fase podran accedir-hi només les persones que hagen participat en el procés d'admissió; l'adjudicació es podrà realitzar bé en acte públic o bé a través dels mitjans objectius i registrats que el centre considere. Es prioritzarà per la nota mitjana de l'expedient acadèmic, sense tindre en compte ni les reserves ni les quotes inicials establides, i en cas d'empat es dirimiran per l'ordre alfabètic dels cognoms i el nom dels sol·licitants. En la segona fase podrà accedir-hi qualsevol persona interessada sempre que complisca els requisits d'accés.

1.11.1. Fase 1: del 3 al 10 de setembre (només podran accedir-hi les persones interessades que hagen participat en el procediment d'admissió).

a) Els centres hauran de gestionar els cicles amb llistes d'espera, o bé en acte públic, o bé a través dels mitjans objectius i registrats que el centre educatiu considere, d'acord amb el que s'estableix en l'Ordre 18/2016.

b) Fins al 3 de setembre, els centres comunicaran a la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial a través del compte de correu electrònic sfp@gva.es els cicles en els quals ja s'haguera acabat la llista d'espera.

c) Fins al 3 de setembre, els centres hauran d'actualitzar tota la matrícula d'alumnat en ITACA.

d) El 6 de setembre la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial publicarà la llista de vacants de cicles sense llista d'espera en l'adreça https://portal.edu.gva.es/telematricula/inici/

e) Del 6 al 10 de setembre els centres convocaran actes públics d'adjudicació de vacants per a les persones que hagen participat en el procés d'admissió i que vulguen accedir a aquestes places. Les vacants seran assignades a les persones que ho sol·liciten per la nota mitjana de l'expedient acadèmic, sense tindre en compte ni les reserves ni les quotes inicials establides, i en cas d'empat es dirimiran per l'ordre alfabètic dels cognoms i el nom dels sol·licitants.

1.11.2. Fase 2, resta de vacants: del 13 de setembre al 8 d'octubre (podrà accedir-hi qualsevol persona interessada que complisca els requisits d'accés).

a) Els centres hauran de gestionar els cicles amb llistes d'espera, o bé en acte públic, o bé a través dels mitjans objectius i registrats que el centre educatiu considere, de conformitat amb el que s'estableix en l'Ordre 18/2016.

b) Fins al 13 de setembre els centres comunicaran a la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial a través del compte de correu electrònic sfp@gva.es els cicles en els quals ja s'haguera acabat la llista d'espera.

c) Fins al 13 de setembre els centres hauran d'actualitzar tota la matrícula d'alumnes en ITACA.

d) El 14 de setembre la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial publicarà la llista de vacants de cicles sense llista d'espera en l'adreça https://portal.edu.gva.es/telematricula/inici/.

e) Fins al 8 d'octubre els centres amb llistes d'espera hauran de continuar gestionant-les. En cas d'esgotar alguna llista d'espera, les places vacants s'hauran d'oferir a qualsevol persona interessada, per ordre d'arribada, sempre que complisca els requisits d'accés.

1.12. El 8 d'octubre serà l'últim dia per a matricular l'alumnat en cicles formatius de Formació Professional de Formació Professional Bàsica.







ANNEX II

Calendari d'accés, admissió i matrícula per a ensenyaments de Formació Professional de grau mitjà i de grau superior



El procés d'admissió afecta tots els centres que imparteixen cicles de Formació Professional de grau mitjà i de grau superior, tant públics com privats amb cicles formatius sostinguts amb fons públics.





1. Únic procés d'admissió de l'alumnat a cicles de Formació Professional de grau mitjà i de grau superior.

1.1. Publicació de l'oferta formativa: 10 de maig. La llista completa estarà disponible en https://portal.edu.gva.es/telematricula/inici/



1.1.1. Introducció a través del sistema ITACA per part dels centres docents de les dades corresponents a les previsions de l'alumnat que repeteix, promociona, etcètera, necessàries per a la determinació d'unitats i vacants de llocs escolars: entre el 21 i el 28 de juny.

1.1.2. Les vacants definitives es publicaran el 6 de juliol, en la mateixa pàgina web.

1.2. Enregistrament de sol·licituds d'admissió per a cicles formatius de grau mitjà i de grau superior de Formació Professional: del 21 de maig a l'1 de juny, ambdós inclusivament. Per a les sol·licituds a cicles formatius en règim presencial i en semipresencial o a distància, es farà ús previ de l'assistent telemàtic disponible en https://portal.edu.gva.es/telematricula/inici/

Es podrà consultar en línia el resultat de l'adjudicació, en la plataforma telemàtica establida en l'adreça web esmentada amb el número de sol·licitud d'ITACA, el NIA i la data de naixement de l'alumne. Les dues primeres dades les rebrà el sol·licitant per correu electrònic quan la seua sol·licitud siga importada a ITACA pel centre.



La falsedat en les dades declarades, o no acreditades suficientment, donarà lloc a l'anul·lació de la sol·licitud.

1.2.1 Importació de les sol·licituds per part dels centres de les sol·licituds gravades en el telemàtic: del 2 al 7 de juny.

1.3. Comprovació de duplicitats: del 8 al 15 de juny.

1.4. Presentació del requisit acadèmic d'accés a cicles formatius de grau mitjà o de grau superior, segons s'estipula en l'apartat onzé d'aquesta resolució, de la Formació Professional del Sistema Educatiu, fins al 8 de juliol.

1.5. Elaboració i publicació de les llistes provisionals d'admesos en els centres: 13 de juliol. Els participants en el procés d'admissió podran consultar-ne el resultat de manera telemàtica mitjançant el procediment informàtic establit a aquest efecte, disponible en l'adreça https://portal.edu.gva.es/telematricula/inici/ aqueix dia, una vegada resolta l'adjudicació de places. Les dades per a accedir-hi seran les rebudes en el correu electrònic esmentat en el punt 1.2 d'aquest annex.



1.6. Presentació de reclamacions a les llistes provisionals de manera telemàtica segons el que s'ha indicat en l'apartat huité d'aquesta resolució: del 13 al 15 de juliol.

1.7. Publicació en els centres de les llistes definitives de l'alumnat admés: el 22 de juliol. Els participants en el procés d'admissió podran consultar-ne el resultat de manera telemàtica mitjançant el procediment informàtic establit a aquest efecte, disponible en l'adreça https://portal.edu.gva.es/telematricula/inici/ aqueix dia, una vegada resolta l'adjudicació de places. Les dades per a accedir-hi seran les rebudes en el correu electrònic esmentat en el punt 1.2 d'aquest annex.



1.8. Presentació d'al·legacions de manera telemàtica davant la comissió sectorial, segons el que s'ha indicat en l'apartat huité d'aquesta resolució: del 22 al 26 de juliol.

1.9. Resolució de les al·legacions a les llistes definitives per part de la comissió sectorial: fins al 12 d'agost. Aquesta resolució es podrà remetre al correu electrònic que la persona interessada indique en la sol·licitud. Contra aquesta resolució les persones interessades podran interposar reclamació/recurs d'alçada davant la direcció territorial corresponent en el termini d'un mes, segons el que s'ha indicat en l'apartat huité d'aquesta resolució.

1.10. Termini de formalització de matrícula per a l'alumnat admés en el procés d'admissió: del 23 al 30 de juliol.

1.11. Període per a assignar les places vacants sobrants, i també les que es generen per renúncia. Es desenvoluparà en dues fases, en les quals es tindran en compte les llistes d'espera. En la primera fase podran accedir-hi només les persones que hagen participat en el procés d'admissió, l'adjudicació es podrà realitzar bé en acte públic, o bé a través dels mitjans objectius i registrats que el centre considere. Es prioritzarà per la nota mitjana de l'expedient acadèmic o prova, sense tindre en compte ni les reserves ni les quotes inicials establides, i en cas d'empat es dirimiran per l'ordre alfabètic dels cognoms i el nom dels sol·licitants. En la segona fase podrà accedir-hi qualsevol persona interessada sempre que complisca els requisits d'accés.

1.11.1 Fase 1: del 6 al 15 de setembre (només podran accedir-hi les persones interessades que hagen participat en el procediment d'admissió).

a) Els centres hauran de gestionar els cicles amb llistes d'espera, o bé en acte públic, o bé a través dels mitjans objectius i registrats que el centre educatiu considere, d'acord amb el que s'estableix en l'Ordre 18/2016.

b) Fins al 8 de setembre els centres comunicaran a la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial a través del compte de correu electrònic sfp@gva.es els cicles en els quals ja s'haguera acabat la llista d'espera.

c) Fins al 8 de setembre els centres hauran d'actualitzar tota la matrícula d'alumnat en ITACA.

d) El 9 de setembre la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial publicarà la llista de vacants de cicles sense llista d'espera en l'adreça https://portal.edu.gva.es/telematricula/inici/. El nombre de vacants serà la diferència entre el nombre de llocs escolars i el nombre d'alumnes matriculats.

e) Del 9 al 15 de setembre els centres convocaran actes públics d'adjudicació de vacants per a les persones que hagen participat en el procés d'admissió i que vulguen accedir a aquestes places. Les vacants seran assignades a les persones que ho sol·liciten per la nota mitjana de l'expedient acadèmic o prova, sense tindre en compte ni les reserves ni les quotes inicials establides, i en cas d'empat es dirimiran per l'ordre alfabètic dels cognoms i el nom dels sol·licitants.

1.11.2 Fase 2, resta de vacants: del 16 de setembre al 8 d'octubre (podrà accedir-hi qualsevol persona interessada que complisca els requisits d'accés).

a) Els centres hauran de gestionar els cicles amb llistes d'espera, o bé en acte públic, o bé a través dels mitjans objectius i registrats que el centre educatiu considere, d'acord amb el que s'estableix en l'Ordre 18/2016.

b) Fins al 16 de setembre els centres comunicaran a la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial a través del compte de correu electrònic sfp@gva.es els cicles en els quals ja s'haguera acabat la llista d'espera.

c) Fins al 16 de setembre els centres hauran d'actualitzar tota la matrícula d'alumnes en ITACA.

d) El 17 de setembre la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial publicarà la llista de vacants de cicles sense llista d'espera en l'adreça https://portal.edu.gva.es/telematricula/inici/

e) Fins al 8 d'octubre, els centres amb llistes d'espera hauran de continuar gestionant-les. En cas d'esgotar alguna llista d'espera, les places vacants s'hauran d'oferir a qualsevol persona interessada, per ordre d'arribada, sempre que complisca els requisits d'accés.

1.12. El 8 d'octubre serà l'últim dia per a matricular l'alumnat en cicles formatius de Formació Professional de grau mitjà i de grau superior.

1.13. Aquells centres en els quals, després de la gestió de les llistes d'espera i/o l'adjudicació de les places sobrants, encara quedaren vacants en mòduls professionals associats a unitats de competència, podran oferir aquestes places a aquelles persones interessades que vulguen matricular-se en la modalitat d'oferta parcial, segons s'indica en l'apartat nové d'aquesta resolució.

ANNEX III

Calendari d'accés, admissió i matrícula per als programes formatius de qualificació bàsica



Aquest procés d'admissió afecta tots els centres que imparteixen programes formatius de qualificació bàsica, tant públics com entitats amb programes subvencionats amb fons públics.



1. Únic procés d'admissió de l'alumnat en programes formatius de qualificació bàsica.

1.1. Publicació de l'oferta formativa: 28 de juny. La llista completa estarà disponible en https://portal.edu.gva.es/telematricula/inici/



1.2. Introducció a través del sistema ITACA pels centres educatius públics i les entitats amb programes subvencionats amb fons públics de les dades corresponents a les previsions de l'alumnat que repeteix, promociona, etcètera, necessàries per a la determinació d'unitats i vacants de llocs escolars: del 29 de juny al 2 de juliol.



1.3. Publicació de vacants existents en els centres educatius, així com en les entitats, per al procés d'admissió de l'alumnat: el 8 de juliol. La llista completa estarà disponible en https://portal.edu.gva.es/telematricula/inici/

1.4. Enregistrament de sol·licituds d'admissió per a programes formatius de qualificació bàsica: del 8 al 14 de juliol, ambdós inclusivament. Per a les sol·licituds, es farà ús previ de l'assistent telemàtic disponible en https://portal.edu.gva.es/telematricula/inici/

La falsedat en les dades declarades, o no suficientment acreditades, donarà lloc a l'anul·lació de la sol·licitud.

1.4.1. Importació de les sol·licituds per part dels centres de les sol·licituds gravades en el telemàtic: del 15 al 16 de juliol.

1.5. Comprovació de duplicitats: del 16 al 19 de juliol.

1.6. Elaboració i publicació de les llistes provisionals de l'alumnat admés en els centres i entitats: 21 de juliol.

1.7. Presentació de reclamacions a les llistes provisionals, de manera telemàtica segons el que s'ha indicat en l'apartat huité d'aquesta resolució: del 21 al 23 de juliol.

1.8. Publicació en els centres de les llistes definitives de l'alumnat admés: el 27 de juliol.

1.9. Presentació d'al·legacions davant la comissió sectorial, de manera telemàtica segons el que s'ha indicat en l'apartat huité d'aquesta resolució: del 27 al 29 de juliol.

1.10. Resolució de les al·legacions a les llistes definitives per part de la comissió sectorial: fins al 12 d'agost. Contra aquesta resolució les persones interessades podran interposar reclamació/recurs d'alçada davant la direcció territorial corresponent en el termini d'un mes, d'acord amb el que s'ha indicat en l'apartat huité d'aquesta resolució.

1.11. Termini de formalització de matrícula per a l'alumnat admés en el procés ordinari: del 2 al 6 de setembre.

1.12. Termini de formalització de matrícula per a cobrir les places vacants per renúncia per a l'alumnat que ha participat en el procés d'admissió: del 7 al 10 de setembre.





ANNEX IV

Calendari d'admissió i matrícula per a ensenyaments de Formació Professional Bàsica dirigits a persones beneficiàries del Pla d'ocupació juvenil



Aquest procés d'admissió afecta els instituts d'Educació Secundària i centres integrats públics de Formació Professional autoritzats per a impartir els ensenyaments de Formació Professional Bàsica dirigits a persones beneficiàries del Pla d'ocupació juvenil.



1. Únic procés d'admissió i matrícula de l'alumnat de cicles de Formació Professional Bàsica dirigits a persones beneficiàries del Pla d'ocupació juvenil.

1.1. Publicació de l'oferta formativa: 10 de maig. El llistat complet estarà disponible en https://portal.edu.gva.es/telematricula/inici/



1.2. Introducció a través del sistema ITACA pels centres educatius públics de les dades corresponents a les previsions de l'alumnat que repeteix, promociona, etcètera, necessàries per a la determinació d'unitats i vacants de llocs escolars: del 21 al 28 de juliol.



1.3. Publicació de vacants existents en els centres educatius per al procés d'admissió de l'alumnat en https://portal.edu.gva.es/telematricula/inici/: el 6 de juliol.

1.4. Presentació de sol·licituds d'admissió per a cicles de Formació Professional Bàsica dirigits a persones beneficiàries del Pla d'ocupació juvenil i de la documentació corresponent en el centre que sol·liciten en primera opció: del 9 al 14 de juliol, ambdós inclusivament.

1.4.1. Importació per part dels centres de les sol·licituds gravades en el telemàtic: 15 i 16 de juliol

1.5. Comprovació de duplicitats: del 16 al 19 de juliol.

1.6. Elaboració i publicació de les llistes provisionals d'admesos: 20 de juliol.

1.7. Presentació de reclamacions, de manera telemàtica segons el que s'ha indicat en l'apartat huité d'aquesta resolució, a les llistes provisionals: del 20 al 22 de juliol.

1.8. Publicació en els centres de les llistes definitives de l'alumnat admés: el 26 de juliol.

1.9. Presentació de reclamacions a les llistes definitives davant la comissió sectorial, de manera telemàtica segons el que s'ha indicat en l'apartat huité d'aquesta resolució: del 26 al 28 de juliol.

1.10. Resolució de les reclamacions a les llistes definitives per part de la comissió sectorial de Formació Professional: fins al 12 d'agost. Contra aquesta resolució les persones interessades podran interposar un recurs d'alçada davant la direcció territorial corresponent en el termini d'un mes.

1.11. Termini de formalització de matrícula per a l'alumnat admés: del 2 al 6 de setembre.

1.12. Termini de formalització de matrícula per a cobrir les places vacants per renúncia per a l'alumnat que ha participat en el procés d'admissió: del 7 al 10 de setembre.











ANNEX V

Resum del calendari d'admissió i matrícula de l'alumnat en els ensenyaments de Formació Professional Bàsica, de grau mitjà i de grau superior, en centres públics i centres privats amb cicles formatius sostinguts amb fons públics; en els programes formatius de qualificació bàsica finançats amb fons públics, i en els cicles de Formació Professional Bàsica dirigits a beneficiaris del Pla d'ocupació juvenil per al curs 2021-2022.



Publicació oferta formativa Presentació sol·licituds Duplicitats Requisit acadèmic Publicació de vacants Llistes provisionals Reclamacions davant la direcció o titularitat del centre Llistes definitives Reclamacions davant la comissió d'escolarització Matrícula



Grau mitjà – Grau superior 10 maig 21 de maig a 1 de juny 8 al 15 de juny Fins al 8 de juliol 6 de juliol 13 de juliol 13 al 15 de juliol 22 de juliol 22 al 26 de juliol 23 al 30 de juliol



FP Bàsica 10 maig 21 de maig a 1 de juny 8 al 15 de juny Fins al 2 de juliol 6 de juliol 7 de juliol 7 al 9 de juliol 15 de juliol 15 al 19 de juliol 16 al 22 de juliol



FP Bàsica

2a oportunitat 10 maig 9 al 14 de juliol 16 a 19 de juliol 6 de juliol 20 de juliol 20 al 22 de juliol 26 de juliol 26 al 28 de juliol 2 al 6 de setembre



Programes formatius qualificació bàsica 28 juny 8 al 14 de juliol 16 a 19 de juliol 8 de juliol 21 de juliol 21 al 23 de juliol 27 de juliol 27 al 29 de juliol 2 al 6 de setembre











Resum del calendari de les fases en les quals els centres educatius públics i privats amb cicles formatius sostinguts amb fons públics adjudicaran les places sobrants, així com les que es generen per renúncia, per a cicles formatius en règim presencial de Formació Professional per al curs 2021-2022.



G. MITJÀ

G. SUPERIOR CENTRES DGFPIERE CENTRES

Cicles formatius AMB persones en llista d'espera. Els centres gestionaran la llista d'espera mentre n'hi haja fins al 8 d'octubre Cicles formatius SENSE persones en llista d'espera

Fase Dates Els centres comunicaran la fi de la llista d'espera fins a Actualització de la matrícula en ITACA fins a Publicació de la llista de vacants (llocs escolars-matriculats) Convocatòria de l'acte d'adjudicació de les places vacants fins a

1 Del 6 al 15 de set. 8 set. 8 set. 9 set. 15 set.



Adjudicació de places vacants per ordre d'arribada fins a:

Resta de vacants Del 16 de set. al 8 d'oct. 16 set. 16 set. 17 set. 8 oct.







FP

BÀSICA CENTRES DGFPIERE CENTRES

Cicles formatius AMB persones en llista d'espera. Els centres gestionaran la llista d'espera mentre n'hi haja fins al 8 d'octubre Cicles formatius SENSE persones en llista d'espera

Fase Dates Els centres comunicaran la fi de la llista d'espera fins a Actualització de la matrícula en ITACA fins a: Publicació de la llista de vacants (llocs escolars-matriculats) Convocatòria de l'acte d'adjudicació de les places vacants fins a

1 Del 3 al 10 de set. 3 set. 3 set. 6 set. 10 set.



Adjudicació de places vacants per ordre d'arribada fins a

Resta de vacants Del 13 de set. al 8 d'oct. 13 set. 13 set. 14 set. 8 oct.







* * * * * *

Mapa web