Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 22 de març de 2021, de la consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, per la qual es convoquen per a l'exercici 2021 les ajudes a la valorització dels productes de qualitat agroalimentària diferenciada i per a la promoció dels productes agroalimentaris de proximitat de la Comunitat Valenciana. [2021/3032]

(DOGV núm. 9052 de 31.03.2021) Ref. Base de dades 002921/2021




En data 23 de juliol de 2018 es va publicar, en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana número 8344, l'Ordre 21/2018, de 9 de juliol, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les ajudes a la valorització dels productes de qualitat agroalimentària diferenciada, promoció dels productes agroalimentaris de proximitat de la Comunitat Valenciana, i foment dels canals adequats per a garantir la disponibilitat de productes ecològics de proximitat, en l'annex I de la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de les ajudes a la valorització dels productes de qualitat agroalimentària, i en l'annex II s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de les ajudes per a la promoció dels productes agroalimentaris de proximitat de la Comunitat Valenciana.

Les ajudes a la valorització dels productes de qualitat agroalimentària diferenciada s'acullen al que disposa l'article 25 del Reglament (UE) núm. 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat (DOUE L187/1, 26.06.2014).

Les ajudes a la promoció dels productes agroalimentaris de proximitat de la Comunitat Valenciana estan sotmeses als requisits i límits establits en el Reglament (UE) número 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (DOUE L352, 24.12.2013).

D'acord amb això, a l'efecte d'inici del procediment de tramitació i del consegüent termini de presentació de sol·licituds a les ajudes més amunt esmentades, a proposta del director general de Desenvolupament Rural, resolc:



Primer. Convocatòria

1. Convocar per a l'exercici 2021, les ajudes per a la valorització dels productes de qualitat agroalimentària diferenciada regulades en l'annex I de l'Ordre 21/2018, de 9 de juliol, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les ajudes a la valorització dels productes de qualitat agroalimentària diferenciada, promoció dels productes agroalimentaris de proximitat de la Comunitat Valenciana, i foment dels canals adequats per a garantir la disponibilitat de productes ecològics de proximitat (DOGV 8344, 23.07.2018).

2. Convocar per a l'exercici 2021, les ajudes per a la promoció dels productes agroalimentaris de proximitat de la Comunitat Valenciana, regulades en l'annex II de l'Ordre 21/2018, de 9 de juliol, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les ajudes a la valorització dels productes de qualitat agroalimentària diferenciada, promoció dels productes agroalimentaris de proximitat de la Comunitat Valenciana, i foment dels canals adequats per a garantir la disponibilitat de productes ecològics de proximitat (DOGV 8344, 23.07.2018).





Segon. Finançament de les ajudes

1. Aquesta convocatòria es finança amb càrrec a la partida pressupostària 12.02.02, programa 542.20, línia S1690000, «Promoció de la qualitat agroalimentària», per un import conjunt de quatre-cents cinc mil euros (405.000,00 €).

2. D'aqueixa quantitat, es destinaran a les ajudes de valorització de productes de qualitat agroalimentària diferenciada, tres-cents cinquanta-cinc mil euros 355.000 €.

3. D'aqueixa quantitat es destinaran a les ajudes a la promoció de productes agroalimentaris de proximitat de la Comunitat Valenciana, cinquanta mil euros 50.000 €.

4. En cas que la suma dels pressupostos d'ajuda aprovats de les sol·licituds presentades a una de les línies no cobrisca l'import destinat a aquesta, el pressupost sobrant podrà destinar-se a atendre les sol·licituds de l'altra línia d'ajudes.

5. Aquest import podrà veure's incrementat de conformitat amb el que disposa l'article 11 del Decret 77/2019, de 7 de juny, del Consell, de regulació del procediment de gestió del pressupost de la Generalitat (DOGV 8592, 16.07.2019).



Tercer. Termini i lloc de presentació de les sol·licituds d'ajuda

1. El termini de presentació de les sol·licituds d'ajudes serà de dos mesos i s'iniciarà l'endemà de la publicació de l'extracte de la resolució de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



2. Atés que els sol·licitants són persones jurídiques, en virtut de l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estan obligades a relacionar-se amb aquestes a través de mitjans electrònics, per la qual cosa la presentació de sol·licituds ha de realitzar-se electrònicament a través de la seu electrònica de la Generalitat en la següent URL http://www.gva.es/es/proc18713, en el cas d'ajudes per a la promoció de productes agroalimentaris de proximitat de la Comunitat Valenciana; i en la URL http://www.gva.es/es/proc18712, en el cas d'ajudes a la valorització de productes agroalimentaris de qualitat diferenciada.

En cas que la sol·licitud es faça presencialment, es requerirà a l'interessat perquè la presente de manera electrònica. A aquest efecte, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en la qual haja sigut realitzada la presentació telemàtica.

3. No seran admeses a tràmit les sol·licituds que es presenten fora del termini establit en la convocatòria, i per tant, es resoldrà la inadmissió d'aquestes, que haurà de ser notificada als interessats en els termes previstos en els articles 40 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.





Quart. Termini de justificació de l'ajuda

El termini de justificació de la despesa s'estableix fins al 15 de novembre de 2021, llevat que es determine un termini posterior en la resolució de concessió de l'ajuda.



Cinqué. Publicitat de les ajudes

En compliment de l'article 3 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, de l'article 3 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, i de l'article 18 de la Llei general de subvencions, les entitats beneficiàries d'una subvenció hauran de complir les següents obligacions de transparència:



1. En el cas d'entitats que perceben durant el període d'un any ajudes o subvencions públiques en una quantia superior a 100.000 euros o quan, almenys, el 40 % del total dels seus ingressos anuals tinguen caràcter d'ajuda o subvenció pública, sempre que aconseguisquen com a mínim la quantitat de 5.000 euros, haurà de complir les obligacions de publicitat activa recollides en el capítol II del títol I de la Llei 19/2013, de 9 de desembre. En particular, hauran de publicar en els termes previstos en els principis generals de l'article 5 d'aquesta llei la informació institucional i organitzativa de l'article 6 i l'econòmica i pressupostària de l'article 8 d'aquesta.

2. En el cas d'entitats que perceben, durant el període d'un any, ajudes o subvencions, de l'administració autonòmica o de qualsevol altra entitat enumerada en l'article 2 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, per import superior a 10.000 euros, haurà de donar l'adequada publicitat a aquesta i indicar almenys l'entitat pública concedent, l'import rebut i el programa, activitat, inversió o actuació subvencionada. La difusió d'aquesta informació es realitzarà preferentment a través de les corresponents pàgines web. En cas que no disposen de pàgina web on realitzar aquesta publicitat, podran complir aquesta obligació a través del portal que pose a la seua disposició l'òrgan concedent. Per a això, durant el període de justificació de l'ajuda concedida haurà de comunicar-ho a l'entitat concedent perquè li done publicitat en la web corresponent.



3. Sense perjudici de les obligacions previstes en els anteriors apartats, tots els beneficiaris de la subvenció hauran de donar l'adequada publicitat del caràcter públic del finançament de programes, activitats, inversions o actuacions de qualsevol tipus que siguen objecte de subvenció, incloent-hi el logotip de la Generalitat Valenciana en mitjans de difusió com ara cartells, materials impresos, mitjans electrònics o audiovisuals i en qualsevol altre mitjà de publicitat que es realitze de l'activitat subvencionada.



Sisé. Protecció de dades de caràcter personal

1. La sol·licitud d'ajudes comporta el tractament de dades de caràcter personal en el marc del que disposa el Reglament (UE) núm. 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, i de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

2. La informació relativa al tractament de les dades de caràcter personal es troba disponible en el Registre d'Activitats de Tractament publicat en la pàgina web de la conselleria competent en matèria d'agricultura. En concret, la informació bàsica del tractament és la següent:



– Nom del tractament: ajudes en matèria agrícola, agroalimentària i desenvolupament rural de la conselleria competent en matèria d'agricultura.

– Identitat del responsable del tractament: persona titular de la sotssecretaria de la conselleria competent en matèria d'agricultura.

– Finalitat del tractament: gestionar les ajudes en matèria agrària, agroalimentària i de desenvolupament rural.

– Exercici de dret: pot exercitar el dret d'accés, rectificació, supressió, limitació, oposició i portabilitat de les seues dades de caràcter personal de manera presencial o telemàtica de conformitat amb el que preveu l'enllaç següent: http://www.gva.es/es/proc19970.

– Reclamacions: sense perjudici de qualsevol altre recurs administratiu o acció judicial, qualsevol persona interessada té dret a presentar una reclamació en l'Agència Espanyola de Protecció de Dades, si considera que el tractament de dades personals que el concerneixen infringeix la normativa en matèria de protecció de dades.

Pot obtindre informació més detallada en el següent enllaç:

http://www.agroambient.gva.es/es/ registre-de-tractaments

3. Quan la persona sol·licitant o, el seu representant legal, aporte dades de caràcter personal de terceres persones en el procediment administratiu, tindrà l'obligació d'informar-los dels següents aspectes:



– La comunicació d'aquestes dades a l'Administració per al seu tractament en l'àmbit de les seues competències i d'acord amb els fins del procediment.

– La possibilitat que l'Administració realitze consultes relacionades amb les seues dades per a comprovar, entre d'altres, la seua veracitat. Si aquesta consulta requereix autorització per llei per part de les persones les dades de les quals es consultaran, la persona sol·licitant o, el seu representant legal, haurà d'haver recaptat aquesta autorització, que estarà disponible a requeriment de l'Administració en qualsevol moment.

– Del dret d'oposició que li assisteix al fet que l'Administració tracte les seues dades, i en aquest cas, haurà de comunicar aquesta oposició a l'Administració als efectes oportuns.



Seté. Consulta interactiva de dades

1. L'òrgan gestor del procediment ha d'estar autoritzat per l'interessat per a poder consultar dades que es troba al corrent de les obligacions tributàries (Agència Estatal d'Administració Tributària i Agència Tributària Valenciana). En cas contrari, l'interessat haurà d'aportar els documents acreditatius corresponents.

2. L'òrgan gestor d'aquest procediment està autoritzat per a procedir a la consulta de la següent informació: dades d'identitat del sol·licitant o, en el seu cas, del seu representant legal, de trobar-se al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social. No obstant això, si l'interessat desitja oposar-se a això, és imprescindible que indique la informació concreta a la consulta de la qual s'oposa i els motius que ho justifiquen. Si s'hi oposa, està obligat a aportar els documents acreditatius corresponents.

3. D'acord amb el que estableix la disposició addicional octava de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, i l'article 4 de la Llei 40/2015, d'octubre, l'òrgan gestor podrà verificar aquelles dades manifestades per les persones interessades amb la finalitat de comprovar l'exactitud d'aquests.



Huité. Competència per a la resolució de les ajudes

Es delega en el director general de Desenvolupament Rural la resolució de les sol·licituds de concessió d'aquestes ajudes.



Aquest acte posa fi a la via administrativa i contra aquest pot interposar-se potestativament un recurs de reposició davant de la consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, en el termini d'un mes comptat a partir de l'endemà de ser publicada, o impugnar-se directament davant de l'ordre jurisdiccional mitjançant la interposició d'un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos a partir de l'endemà de ser notificada, de conformitat amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



València, 22 de març de 2021.– La consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica: Mireia Mollà Herrera.

Mapa web