Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ d'11 de març de 2021, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual es convoquen tres beques per a la realització de pràctiques professionals en la Direcció General de Salut Pública i Addiccions, Servei de Gestió de les Drogodependències i altres Trastorns Addictius, en les dependències de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública. [2021/2804]

(DOGV núm. 9048 de 25.03.2021) Ref. Base de dades 002742/2021




El Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, regula la concessió de beques i l'Ordre 17/2011, de 6 de maig, de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, per la qual es desenvolupa el capítol II de les beques de pràctiques professionals, del Decret 132/2009.

Mitjançant l'Ordre 5/2020, de 10 d'agost, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, s'aproven les bases reguladores de concessió de beques per a la realització de pràctiques professionals en l'àmbit de la direcció general amb competències en matèria de salut pública, en matèria d'addiccions i centres dependents d'aquesta, en les dependències de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, publicades en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana número 8882, de 14 d'agost de 2020.

L'article 2 de l'esmentada ordre estableix que la convocatòria de les subvencions per la qual s'atorguen les beques es realitzarà mitjançant resolució de la persona titular de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

En virtut de l'exposat i de conformitat amb el que s'estableix en els articles 160.4.b i 166 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, resolc:



Primer. Objecte

1. Convocar la concessió de tres beques per a la realització de pràctiques professionals en activitats relacionades amb l'exercici de la gestió de les drogodependències i altres trastorns addictius, per als exercicis 2021 i 2022, destinades a donar suport a la formació complementària, millora i especialització professional de les persones amb titulacions oficials de llicenciat/da universitari/ària o grau en les següents especialitats: 1 beca llicenciatura o grau en Dret, 1 beca llicenciatura o grau en Economia i 1 beca llicenciatura o grau en Psicologia, totes elles a desenvolupar en la Direcció General de Salut Pública i Addiccions, Servei de Gestió de les Drogodependències i altres Trastorns Addictius, en les dependències de la Conselleria amb competències en matèria de sanitat i salut.

2. La convocatòria s'ajustarà a les bases reguladores aprovades en l'Ordre 5/2020, de 10 d'agost, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual s'aproven les bases reguladores de concessió de beques per a la realització de pràctiques professionals en l'àmbit de la direcció general amb competències en matèria de salut pública, en matèria d'addiccions i centres dependents d'aquesta, en les dependències de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana número 8882, de 14 d'agost de 2020.



Segon. Requisits dels sol·licitants

1. Podran sol·licitar les beques objecte de regulació en aquestes bases, les persones que reunisquen els següents requisits al final del termini de presentació de les sol·licituds determinat en l'apartat cinqué d'aquesta convocatòria:

a) Tindre la nacionalitat espanyola o ser nacional d'un estat membre de la Unió Europea. Els qui aspiren a elles i no posseïsquen la nacionalitat espanyola hauran d'acreditar coneixements suficients en alguna de les llengües oficials de la Comunitat Valenciana, aspecte que es verificarà, en el seu cas, durant el procés de selecció.

b) No ser major de 35 anys.

c) Estar en possessió de qualsevol de les titulacions exigides en la corresponent convocatòria, sense que hagen transcorregut més de 5 anys des de la finalització dels estudis requerits.

d) No haver sigut persona beneficiària de beques de pràctiques professionals atorgades per la Generalitat per un període igual o superior a 36 mesos.

e) No trobar-se incurs en les prohibicions per a obtindre la condició de persona beneficiària establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, la qual cosa s'acreditarà mitjançant la declaració responsable inclosa en el model de sol·licitud que estarà accessible en la seu electrònica de la Generalitat www.gva.es.

f) No patir malaltia o grau de discapacitat que impedisca el compliment de les obligacions inherents a la concessió de la beca i el normal desenvolupament de les pràctiques professionals. Les persones amb discapacitat en els qui no concórrega aquest impediment, podran al·legar la seua condició de discapacitada a l'efecte de dirimir el possible empat que puga produir-se.

2. No podran optar a les beques que ordenen aquestes bases els qui, en el moment de publicar-se la convocatòria ja estiguen gaudint d'una beca de pràctiques professionals en la Generalitat, llevat que es concorre a la mateixa beca que s'està gaudint o que resten menys de dos mesos per a la seua finalització.



Tercer. Condicions de la concessió de la subvenció

1. El procediment de concessió d'aquestes beques es tramitarà en règim de concurrència competitiva.

2. Per a obtindre la condició de persona beneficiària de la beca, hauran de reunir-se els requisits, al final de presentació de les sol·licituds de la present convocatòria, que determina la base segona de l'annex únic de l'esmentada ordre.

3. L'activitat pràctica a desenvolupar consistirà en aquelles tasques relacionades amb les addiccions que siguen adequades per a adquirir formació complementària i especialització.





Quart. Finançament

1. Les tres beques es finançaran amb càrrec al programa pressupostari de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública 10.02.98.0000.313.20, del capítol IV, codi línia comptable S7477, dels pressupostos de la Generalitat per a l'any 2021 i el seu equivalent en el pressupost de la Generalitat de 2022, segons el següent desglossament inicial calculat d'acord amb les actualitzacions previstes per a 2021.



2021 2022 Import total

22.857,03 € 16.326,45 € 39.183,48 €





De conformitat amb l'article 17.1 i la disposició final segona del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques i sobre la base de la Resolució de 5 de febrer de 2021, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual s'establix la quantitat mensual de percepció en l'exercici 2020 i la quantitat inicial de percepció per a l'exercici 2021, de les beques sotmeses a l'àmbit d'aplicació del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, en mil huitanta-huit euros amb quaranta-tres cèntims (1.088,43 €) mensuals.

Sobre aquest import haurà de practicar-se la retenció corresponent, a compte de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques, així com la corresponent cotització a la Seguretat Social en els termes establerts en el Reial decret 1493/2011, de 24 d'octubre, i les altres que, en el seu cas, pogueren correspondre.

2. Es procedirà al finançament de la quota empresa de la Seguretat Social de les/els adjudicatàries/ris de la present convocatòria, amb càrrec a l'anterior aplicació i codi de línia, pels imports que s'establisquen en la normativa vigent en la matèria, de conformitat amb el Reial decret 1493/2011, de 24 d'octubre, pel qual es regulen els termes i les condicions d'inclusió en el Règim General de la Seguretat Social de les persones que participen en programes de formació, en desenvolupament del que es preveu en la disposició addicional tercera de la Llei 27/2011, d'1 d'agost, sobre actualització, adequació i modernització del sistema de Seguretat Social.

3. El període de duració de les beques començarà el dia que s'indique en la resolució de la present convocatòria, que en cap cas podrà ser anterior a l'1 de juny de 2021, i tindrà una duració de fins a 12 mesos, a comptar des del dia indicat en aquesta.

4. La duració de la beca podrà prorrogar-se, mitjançant resolució expressa, fins a un període màxim de 12 mesos addicionals, sempre que existisca crèdit adequat i suficient en els pressupostos de la Generalitat per als exercicis als quals afecte la pròrroga i que el desenvolupament de l'activitat que s'estiga efectuant així ho requerisca o aconselle.

5. En tot el concernent a aquest punt s'estarà al que es disposa en el títol IV i títol V, de l'annex únic de l'Ordre 5/2020, de 10 d'agost, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.



Cinqué. Termini de la sol·licitud, forma de presentació i documentació que ha d'acompanyar-se a la sol·licitud

1. El termini per a la presentació de les sol·licituds serà de 15 dies hàbils a comptar des de l'endemà a la publicació de la present resolució de convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



2. La forma de presentació de les sol·licituds i documentació que ha d'acompanyar-se, es realitzarà exclusivament per via electrònica, la sol·licitud i currículum de manera completa, segons models normalitzats que estan accessibles en la seu electrònica de la Generalitat, www.gva.es i es realitzarà i ajustarà al determinat en la base cinquena i sisena de l'annex únic de l'esmentada ordre.



Sisé. Criteris de valoració de les sol·licituds

Les sol·licituds presentades es valoraran conforme als criteris establerts en la base tercera, «Barem per a la valoració dels mèrits personals», de l'annex únic de l'Ordre de bases de 10 d'agost de 2020, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.



Seté. Comissió avaluadora

1. De conformitat amb la base octava de l'annex únic de l'esmentada ordre de bases, les persones que componen la comissió avaluadora per a la present convocatòria i d'acord amb la seua composició, són:

– Presidència: Inmaculada Clemente Paulino, subdirectora general de Promoció de la Salut i Prevenció de la Direcció General de Salut Pública i Addiccions de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

– Secretaria: Maria Jesús Álvarez Pascual, tècnic jurídic del Servei de Gestió de les Drogodependències i altres Trastorns Addictius.

– Vocalies:

· Francisco Verdú Asensi, cap de secció del Servei de Gestió de les Drogodependències i altres Trastorns Addictius.

· Cecili Monerris Aparisi, coordinador de Centres de Salut Pública.

· Delia Más Ferrer, tècnica del Servei de Gestió de les Drogodependències i altres Trastorns Addictius.

2. La suplència dels càrrecs per a la presidència i secretaria, així com per a les vocalies, correspondrà a personal funcionari del subgrup A1 o A2 competent per raó de la matèria i destinació de la beca, amb designació igualment per la personal titular de la direcció general amb competències en matèria de salut pública.



Huité. Mitjans de publicació dels diferents tràmits

Les publicacions de relacions i llistats -realitzant-se un per a cada titulació, i figurant les seues valoracions separades– que determina el procés de selecció s'efectuaran en la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat en internet, https://sede.gva.es, així com en la pàgina web de la Conselleria amb competències en matèria de sanitat i salut, www.san.gva.es.



Nové. Termini de resolució i notificació

1. El termini màxim per a dictar i publicar les resolucions serà de tres mesos, a comptar des de la data de publicació de la convocatòria, sense perjudici que puga ampliar-se en els termes previstos en l'article 23 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Conclòs aquest termini sense que s'haja dictat i publicat la resolució expressa, les persones interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu.

2. La resolució de concessió es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, amb expressió de les bases, convocatòria, programa i crèdit pressupostari al qual s'imputen les beques atorgades, relació de les persones beneficiàries, bossa de reserva, quantitats concedides i la finalitat d'aquestes.

3. La publicació de l'esmentada resolució assortirà els efectes de notificació a les persones interessades, d'acord amb el que es disposa en l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i s'inserirà la informació corresponent en la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat en internet, https://sede.gva.es, així com en la pàgina web de la conselleria amb competències en matèria de sanitat i salut, www.san.gva.es.





Dècim. Recursos

La resolució de concessió de la beca que es dicte conforme a aquesta convocatòria, posarà fi a la via administrativa, i contra aquesta es podrà interposar, recurs potestatiu de reposició davant de l'òrgan que la va dictar en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seua publicació, o bé, directament, recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació de la resolució, de conformitat amb el que es disposa en l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



Onzé. Quantia de les beques, règim de deslliurament i justificació

1. A l'efecte de la quantia de les beques, pagament i justificació d'aquestes, s'estarà al que s'estableix en les bases dihuitena i dinovena de l'annex únic de l'Ordre 5/2020, de 10 d'agost, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, adaptant-ho a la Resolució de 5 de febrer de 2021, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual s'estableix la quantitat mensual de percepció en l'exercici 2020 i la quantitat inicial de percepció per a l'exercici 2021, de les beques sotmeses a l'àmbit d'aplicació del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, en   mil huitanta-huit euros amb quaranta-tres cèntims (1.088,43 €) mensuals.

2. L'import de cada beca s'abonarà a les persones beneficiàries d'aquestes per mensualitats vençudes, prèvia expedició, d'una certificació que acredite un nivell satisfactori de dedicació i aprofitament.



Dotzé. Pla de control

El tipus de control a realitzar serà administratiu, basat en la documentació aportada per cada persona juntament amb la seua sol·licitud i, posteriorment, com a justificació de la subvenció que li haja sigut atorgada. A tal fi, se supervisarà tota la documentació exigida en les bases reguladores, en la resolució de la convocatòria, i es requerirà, si escau l'aportació dels documents complementaris que resulten precisos per a comprovar, verificar i esclarir quants extrems així ho exigisquen. A més, si s'estima necessari, podran dur-se a terme comprovacions in situ de la realització de les activitats subvencionades, i podrà reclamar-se informació addicional que permeta contextualitzar la documentació aportada al principi i les activitats programades en funció del seu efectiu grau d'execució.

Les actuacions que s'efectuen en desenvolupament d'aquest pla de control es realitzaran a través de mitjans propis, personals i materials. En relació amb els mitjans personals, es comptarà amb personal de la Generalitat, tècnics de la matèria que es tracte, amb les suficients garanties d'imparcialitat i independència, sense perjudici del suport tècnic extern que a tal fi puga recaptar-se.



Tretzé. Entrada en vigor

La present resolució produirà efectes a partir de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Contra aquesta resolució de convocatòria, que posa fi a via administrativa, es podrà interposar recurs contenciós administratiu, d'acord amb el que es preveu en l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, dins del termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la publicació, davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, si bé, podrà interposar-se, potestativament, recurs de reposició davant la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública en el termini d'un mes, d'acord amb el que es disposa en la normativa vigent en matèria de procediment administratiu comú.



València, 11 de març de 2021.– La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública: Ana Barceló Chico.

Mapa web