Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 4 de març de 2021, de la directora general de Personal Docent, per la qual es convoca procediment selectiu de directores i directors de centres docents públics de titularitat de la Generalitat Valenciana. [2021/2424]

(DOGV núm. 9037 de 09.03.2021) Ref. Base de dades 002061/2021




La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (LOE), modificada per la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, contempla, en el capítol IV del títol V, el marc per a la direcció dels centres públics. En particular, estableix els criteris bàsics de selecció del director o directora mitjançant un procés en el qual participen la comunitat educativa i l'Administració educativa. A aquest efecte, la Llei orgànica determina que la selecció haurà d'efectuar-se mitjançant concurs de mèrits entre el professorat funcionari de carrera que impartisca algun dels ensenyaments encomanats al centre i de conformitat amb els principis d'igualtat, publicitat, mèrit i capacitat.

L'article 134.1 de l'esmentada llei orgànica estableix els requisits per a la candidatura a director o directora, entre els quals es troba la presentació d'un projecte de direcció que incloga, entre altres, els objectius, les línies d'actuació i l'avaluació d'aquest.

D'altra banda, l'article 135 de la mateixa llei estableix que la selecció del director o directora serà decidida democràticament pels membres d'una comissió d'acord amb els criteris establits per les administracions educatives i valorant especialment les candidatures del professorat del centre. Així mateix, la comissió tindrà en compte la valoració objectiva dels mèrits acadèmics i professionals acreditats per les persones aspirants i la valoració del projecte de direcció presentat per la persona aspirant, el qual haurà d'orientar-se a aconseguir l'èxit escolar de tot l'alumnat i haurà d'incloure, entre altres, continguts en matèria d'igualtat entre dones i homes i la no discriminació i prevenció de la violència de gènere.

Així mateix, estableix en el seu article 135, apartat 6, que prèviament al seu nomenament, les persones que resulten seleccionades en el procediment hauran de superar un programa de formació sobre competències per al desenvolupament de la funció directiva. En el mateix apartat es determina que s'establiran les excepcions que corresponguen a les persones aspirants que hagen realitzat cursos de formació d'aquestes característiques abans de la presentació de les seues candidatures o acrediten experiència en l'exercici de la funció directiva amb avaluació positiva.

La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, modificada per la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, preveu, en el seu article 136, apartat 2, que el nomenament del director o directora tindrà una duració de quatre anys, renovable per períodes d'igual duració. Per a poder optar a la renovació serà necessari que el treball del director o directora haja sigut avaluat positivament, mitjançant criteris i procediments que hauran de ser públics i objectius i que inclouran els resultats de les avaluacions individualitzades. Així mateix, s'estableix la possibilitat de fixar un límit màxim per a la renovació, i es contempla un procediment especial per al nomenament extraordinari del director o directora.

D'altra banda, la citada llei orgànica també regula els aspectes essencials del nomenament i cessament de la resta dels membres de l'equip directiu dels centres educatius. Aquests hauran de ser triats d'entre el professorat amb destinació en el centre i a proposta de les direccions del centres corresponents.

Finalment, respecte al procediment de nomenament de directores o directors, l'article 137 contempla un procediment singular per al nomenament extraordinari de director o directora.

El Decret 80/2017, de 23 de juny, del Consell, pel qual es regula l'actuació, el funcionament i l'organització de la Inspecció d'educació de la Comunitat Valenciana estableix, en l'article 3, entre les funcions de la Inspecció d'educació la de participar en l'avaluació del sistema educatiu i dels elements que l'integren.

En el curs escolar 2020-2021 conclou l'exercici de la funció directiva de determinats directors i directores de centres educatius, per finalització del període per al qual van ser nomenats o per altres causes de cessament previstes en la normativa, com són la renúncia, la jubilació o els trasllats, entre altres. Procedeix, per tant, convocar el procediment per a cobrir aquests llocs conforme al que s'estableix en la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, modificada per la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre.

En la tramitació d'aquesta resolució s'ha complit el que es preveu en l'article 37 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic i els articles 153 i següents de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana sobre matèries objecte de negociació col·lectiva.

L'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques determina, sobre «el dret i l'obligació de relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques», que en tot cas, els empleats de les administracions públiques, per als tràmits i actuacions que realitzen amb elles per raó de la seua condició d'empleat públic, estaran obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics en la forma en què es determine reglamentàriament per cada administració.

Per tant, la Direcció General de Personal Docent, en ús de les funcions que li atribueix l'article 8 del Decret 173/2020, de 30 d'octubre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport (DOGV 8959, 24.11.2020), resol convocar procediment de selecció i nomenament de directores i directors de centres docents públics conformement a les següents bases:





Primera. Objecte i àmbit d'aplicació

1.1. Aquesta resolució té per objecte convocar procediment de selecció i nomenament de directores i directors d'Escoles Infantils, col·legis d'Educació Infantil i Primària, centres d'Educació Especial, instituts d'Educació Secundària, centres de Formació de Persones Adultes, conservatoris i escoles oficials d'idiomes, dependents de l'Administració educativa de la Generalitat en els quals a partir del 30 de juny de 2021 es vagen a produir vacants en aquest càrrec, tant per fi del període de mandat com per qualsevol de les causes de cessament previstes en la normativa vigent.

1.2. Els centres amb vacant, als quals podran optar les persones aspirants, es relacionen en els annexos I-a), I-b) i I-c) d'aquesta convocatòria:

– Annex I-a): escoles infantils; centres d'Educació Infantil i/o Primària; centres d'Educació Especial i centres de Formació de Persones Adultes.

– Annex I-b): instituts d'Educació Secundària.

– Annex I-c): conservatoris professionals de música o dansa, i escoles oficials d'idiomes.

1.3. El nomenament de la direcció dels centres integrats de Formació Professional s'ajustarà al que s'estableix en l'article 11.5 de la Llei orgànica 5/2002, de 19 de juny, de les qualificacions i de la Formació Professional, tal com preveu l'article 118.5 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, modificada per la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, i per tant no es convoquen en aquest procediment.





Segona. Principis generals

La selecció per al nomenament de les directores i directors de centres docents no universitaris de titularitat de la Generalitat Valenciana s'efectuarà mitjançant procediment selectiu entre el personal docent funcionari de carrera que impartisca, o haja impartit, qualsevol dels ensenyaments autoritzats en aquests com a funcionària o funcionari de carrera durant un període d'almenys cinc anys. La selecció es realitzarà de conformitat amb els principis d'igualtat, publicitat, mèrit i capacitat.



El concurs de mèrits constarà de dues fases.

1. En la primera fase es valorarà el projecte de direcció, que recollirà els objectius i actuacions de les persones candidates en relació amb el projecte educatiu del centre. El projecte de direcció estarà orientat a aconseguir l'èxit escolar de tot l'alumnat i haurà d'incloure, entre altres, continguts en matèria d'inclusió educativa, d'igualtat entre homes i dones, la no discriminació i la prevenció de la violència de gènere.



2. En la segona fase es valoraran els mèrits al·legats per les persones que hagen presentat la seua candidatura a la direcció del centre. Així mateix, es valorarà de manera especial l'avaluació de la pràctica docent i l'experiència prèvia en un equip directiu de les persones aspirants. La selecció es realitzarà valorant especialment les candidatures del professorat del centre.



Tercera. Requisits de participació i projecte de direcció

3.1. Per a ser admeses en el concurs de mèrits, les persones aspirants hauran de posseir en el dia de finalització del termini de presentació de sol·licituds, a més dels requisits generals establits per al personal funcionari, els següents requisits específics:

a) Tindre una antiguitat d'almenys cinc anys com a personal funcionari de carrera en la funció pública docent. Aquest temps deurà computar-se en el full de servei fins a 31 d'agost de 2021 (inclòs).

b) Haver exercit funcions docents com a funcionari o funcionària de carrera, durant un període d'almenys cinc anys, en algun dels ensenyaments que ofereix el centre al qual s'opta.

c) Haver superat el programa de formació sobre competències per al desenvolupament de la funció directiva, de manera prèvia al seu nomenament. Les candidatures que disposen de la certificació acreditativa d'haver superat el curs de formació o d'actualització de competències directives per al desenvolupament de la funció directiva que estableix el Reial decret 894/2014 estaran exemptes de la superació del programa. Les candidatures que no disposen de la formació requerida hauran de participar en el programa de formació sobre competències per al desenvolupament de la funció directiva que, per a tal fi, organitzarà la Subdirecció General de Formació del Professorat en el primer semestre de 2021. En tots dos casos la formació requerida haurà d'estar registrada en el compte de formació de la persona candidata amb anterioritat al 22 de juny de 2021.

d) Presentar un projecte de direcció diferenciat per a cadascun dels centres sol·licitats que incloga, entre altres, els objectius, les línies d'actuació i l'avaluació d'aquest, conforme a l'annex II d'aquesta convocatòria, així com els noms de les persones proposades per a exercir els òrgans unipersonals de govern del centre.

e) Tindre registrat el requisit lingüístic aquelles persones candidates que no tinguen destinació definitiva en el centre al qual opten. Aquestes persones hauran de tindre registrat en el compte de formació del professorat el requisit lingüístic corresponent a cada cos docent per a l'exercici de la docència segons la normativa vigent. Aquest registre haurà de realitzar-se abans del 22 de juny de 2021.

f) No tindre nomenament com a directora o director de centre més enllà de la data posterior a l'1 de juliol de 2021, excepte si aquest nomenament s'ha produït amb caràcter extraordinari en aplicació del que es disposa en la base dotzena d'aquesta resolució.

3.2. En les escoles infantils, centres incomplets d'Educació Infantil, d'Educació Primària, instituts d'Educació Secundària amb menys de huit unitats, conservatoris professionals de música o dansa, escoles oficials d'idiomes, i centres de Formació de Persones Adultes amb menys de huit professores o professors, en absència d'aspirants que reunisquen tots els requisits, podran participar en la convocatòria i es valoraran les sol·licituds a la direcció d'aquell personal funcionari que manque del que s'estableix en les lletres a) i b) de l'apartat anterior.



3.3. Tots els requisits que, en cada cas, haja de complir la persona aspirant, hauran de posseir-se fins a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds de participació en la present convocatòria, a excepció del que s'estableix en l'apartat e del requisit 3.1.



Quarta. Presentació telemàtica, terminis i documentació

4.1. A l'efecte de presentació de sol·licituds i com a plataforma de tramitació de la documentació que regula aquesta convocatòria, el lloc web corresponent serà https://ovidoc.edu.gva.es/, d'ara en avant OVIDOC. Les persones aspirants que participen en aquest procediment hauran de realitzar la sol·licitud a través de l'esmentada plataforma, en la qual podran sol·licitar fins a un màxim de 2 centres, per ordre de prioritat, dels relacionats en els annexos I-a), I-b) o I-c).

4.2. A aquesta sol·licitud s'adjuntarà la documentació escanejada que acredite estar en possessió dels requisits establits en la base 3.1 d'aquesta convocatòria, sempre que aquesta no estiga ja en poder de l'administració.

A la plataforma OVIDOC s'accedirà amb la clau d'usuari d'ITACA o amb el sistema Cl@ve. L'emplenament de la sol·licitud mitjançant aquest sistema generarà un número identificador que donarà validesa i unicitat al procediment.

Si per diferents motius les persones aspirants presenten diverses sol·licituds telemàtiques de participació, únicament es tindrà en compte l'última presentada, per la qual cosa només s'entendrà per acceptada una sol·licitud telemàtica per participant.

No es tindran en compte les sol·licituds presentades per aquesta via que no completen el procés de presentació fixat, del qual s'obtindrà un número de sol·licitud en un document descarregable en format pdf, que haurà de conservar la persona interessada a fi d'acreditar la presentació en termini i forma.

Junt amb la sol·licitud hauran d'adjuntar la següent documentació:

a) Un exemplar del projecte de direcció per cadascun dels centres als quals s'aspira, ajustat al que s'estableix en l'annex II d'aquesta convocatòria.

b) El full d'autobaremació, degudament emplenat, conforme al model de l'annex IV d'aquesta convocatòria.

4.3. Per donar compliment al que s'estableix en els articles 127.c i 129.f de la LOE, les persones aspirants hauran de presentar en la secretaria de cadascun dels centres als quals opten, dos exemplars del projecte de direcció relatiu a aqueix centre, acompanyats de còpia de la sol·licitud de participació en la convocatòria, en el termini de cinc dies hàbils després de finalitzar el termini de presentació d'instàncies. Finalitzat aquest termini, i amb la finalitat de garantir que la comunitat educativa tinga accés a la consulta d'aquests projectes, la direcció del centre informarà en el termini de 24 hores de l'espai físic i/o virtual on estaran disponibles aquests documents.

Els centres facilitaran als qui ho sol·liciten, a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria, la consulta dels documents del centre, especialment el projecte educatiu, les normes d'organització i funcionament i aquells elements de la programació general anual que no continguen dades de caràcter personal. Per a això habilitaran un espai i un horari que no interferisca en el normal desenvolupament de les activitats del centre. En tots els casos, la secretaria dels centres vetlarà perquè aquest procés de consulta complisca la normativa vigent sobre protecció de dades.

4.4. El termini de presentació de sol·licituds serà de 10 dies naturals comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Cinquena. Admissió d'aspirants

5.1. Una vegada conclòs el termini de presentació de sol·licituds, la Direcció Territorial d'Educació, Cultura i Esport corresponent farà pública la relació provisional de persones admeses i excloses en el procés de selecció, amb indicació del centre per al qual les persones han sigut admeses, i indicant si és el cas les causes d'exclusió.

Aquesta publicació s'efectuarà en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport (http://www.ceice.gva.es).

Les persones aspirants excloses disposaran d'un termini de set dies naturals, comptats a partir del següent al de la publicació de les llistes provisionals de persones admeses i excloses, per a poder sol·licitar a través de OVIDOC que s'esmene el defecte que haja motivat la seua exclusió. No obstant això, la falta de presentació del projecte de direcció, dins del termini de presentació de sol·licituds, no serà corregible a diferència dels requisits de participació previstos en la base tercera, apartat 3.1, i determinarà l'exclusió del procediment. D'altra banda, la incorrecta presentació del projecte de direcció, atenent l'indicat en el paràgraf final de l'annex II, no comportarà la seua exclusió en les llistes definitives de les persones admeses.

5.2. Transcorregut aquest termini, les reclamacions presentades seran acceptades o denegades per resolució de la direcció territorial corresponent per la qual es declaren aprovades les llistes definitives de persones admeses i excloses, que seran publicades de manera anàloga a les llistes provisionals.

5.3. El fet de figurar en la relació de persones admeses no pressuposa que se'ls reconega la possessió dels requisits exigits en la present convocatòria. En qualsevol moment del procés, se'ls podrà requerir aquella documentació que servisca per a comprovar que compleix amb els requisits del lloc al qual aspira. Quan de la seua revisió es desprenga que un candidat o candidata no posseeix algun dels requisits, prèvia audiència de la persona interessada perdrà tots els drets que pogueren derivar-se de la seua participació en aquest procediment selectiu.

Sisena. Comissions de selecció

6.1. Es constituirà una comissió de selecció en cadascun dels centres docents públics no universitaris en els quals haja de realitzar-se el procés de selecció.

6.2. La comissió de selecció de cada centre estarà integrada pels següents membres:

a) Una inspectora o inspector d'Educació, que serà proposat per la inspectora o inspector cap de la Direcció Territorial corresponent al centre, que actuarà com a presidenta o president de la comissió.

b) Dos vocals en representació de l'Administració educativa de la Generalitat:

– Una persona en representació de la direcció territorial corresponent.

– Una directora o director en actiu en centres docents que impartisca els mateixos ensenyaments que aquell en què es desenvolupa el procediment de selecció, amb un o més períodes d'exercici amb avaluació positiva del treball desenvolupat. El director o directora serà designat per la Direcció Territorial i exercirà les seues funcions de direcció en un centre docent públic que no participe en aquest procés de selecció.

La persona representant de l'Administració educativa de menor edat actuarà com a secretari de la comissió de selecció.

Les persones de la comissió designades mitjançant els apartats a i b del punt 6.2 seran comunes a totes les comissions del mateix nivell i règim de cada direcció territorial, excepte en el cas que el nombre d'aspirants o el de centres amb vacant, aconselle nomenar més d'una comissió per nivell i règim.

c) A més, la comissió de selecció estarà integrada per altres sis vocals en representació del centre docent, distribuïts de la següent manera:

– Tres representants del claustre de professors, triades o triats per aquest en sessió extraordinària i segons les atribucions que assigna al citat claustre l'apartat e de l'article 129 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació.

– Tres representants, per elecció, entre el personal membre del consell escolar del centre que no siguen del sector del professorat. Seran designats amb els següents criteris:

1) En els centres d'Educació Secundària i Formació Professional, almenys un haurà de ser representant de l'alumnat o del sector de les famílies. No obstant això, en representació de l'alumnat no podran participar els alumnes i alumnes dels dos primers cursos de l'Educació Secundària Obligatòria, d'acord amb el que es disposa en l'article 126.5 de la LOE.

2) En els centres d'Educació de Persones Adultes, ensenyaments artístics i ensenyaments d'idiomes, almenys un haurà de ser representant de l'alumnat.

3) A les escoles infantils, centres d'Educació Infantil i Primària i centres específics d'Educació Especial, almenys un haurà de ser representant del sector de les famílies.

6.3. Seran funcions de les comissions de selecció:

– Comprovar els requisits a què es refereix la base tercera de la present convocatòria i sol·licitar, en cas necessari, aquella documentació que servisca per a verificar que el candidat o candidata compleix els requisits del lloc al qual aspira.

– Convocar els candidats o candidates per a la defensa dels projectes de direcció presentats.

– Avaluar i qualificar el projecte de direcció presentat per cada candidatura, conforme al model de l'annex II d'aquesta convocatòria i els criteris establits en l'apartat 7.2.3 d'aquesta resolució.

– Valorar els mèrits acreditats per les persones aspirants, de conformitat amb el barem de l'annex III d'aquesta resolució.

– Elaborar les llistes provisionals de les candidatures, amb les puntuacions obtingudes, i publicar-les en els llocs corresponents.

– Resoldre les reclamacions presentades a les puntuacions provisionals i elevar a la Direcció Territorial d'Educació, Cultura i Esport corresponent la relació definitiva de participants seleccionats.



6.4. Cada titular de la direcció convocarà, en el termini màxim de set dies hàbils, comptats a partir de la publicació de la llista definitiva de persones admeses, una reunió extraordinària del claustre i del consell escolar per a comunicar les candidatures admeses i donar a conéixer els respectius projectes de direcció per a l'emissió dels corresponents informes, d'acord amb el que es preveu en la base 7.2.2. En aquesta convocatòria, la direcció del centre haurà de fer públic l'espai físic i/o virtual on estarà disponible el projecte de direcció presentat per cada candidat o candidata, de manera que els membres d'aquests òrgans col·legiats puguen consultar-los. En la mateixa sessió es triaran els vocals corresponents de tots dos òrgans i un suplent per cada vocal, que formaran part de la comissió de selecció.

La falta d'elecció o designació de representants del claustre de professors o del consell escolar per a la comissió de selecció no impedirà la seua constitució.

6.5. Després de la publicació de les llistes definitives, les direccions territorials d'Educació, Cultura i Esport designaran les persones representants de l'Administració educativa, titulars i suplents, que formaran part de la comissió de selecció. Aquestes designacions es comunicaran a cada centre i es publicaran en la pàgina web de la Conselleria.



La direcció de cadascun dels centres traslladarà (per correu electrònic), al president o presidenta de la comissió, còpia de les actes del claustre i del consell escolar, en les quals figuraran els vocals, els titulars i els suplents que formaran part de la comissió de selecció, corresponents a tots dos òrgans.

6.6. Les comissions de selecció tindran la seua seu oficial en el mateix centre i la seua actuació finalitzarà amb la conclusió del procediment per al qual han sigut constituïdes. Els funcionaris i funcionàries docents que participen en aquest procés de selecció, en cap cas podran formar part de les comissions de selecció, tampoc podran formar part de l'equip directiu les persones que figuren en els projectes de direcció.



6.7. La constitució i funcionament de les comissions de selecció, així com el règim d'abstenció i recusació aplicable als seus membres, es regiran pel que s'estableix en els articles 15 a 18 i 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. En cas que es produïren empats en l'adopció d'acords, el president els dirimirà amb el seu vot de qualitat.

6.8. En tot cas, per a la vàlida constitució i funcionament de la comissió de selecció, serà imprescindible que estiguen presents la meitat més un dels seus membres sempre que, entre ells, estiguen presents el president o la presidenta i el secretari o secretària de la comissió. Les decisions es prendran per majoria.



Setena. Procediment de selecció

7.1. La selecció es realitzarà de conformitat amb els principis generals enunciats en l'apartat segon d'aquesta convocatòria i en dues fases diferenciades.

7.2. En la primera fase es valorarà el projecte de direcció, que recollirà els objectius i línies d'actuació de la persona candidata en relació amb el projecte educatiu del centre. El projecte de direcció estarà orientat a aconseguir l'èxit escolar de tot l'alumnat i haurà d'incloure, entre altres, continguts en matèria d'inclusió educativa, d'igualtat entre homes i dones i la no discriminació i prevenció de la violència de gènere.

7.2.1. Valoració de la pràctica docent i directiva per la Inspecció d'Educació.

La inspectora o inspector responsable del centre educatiu en el qual es trobe destinada la persona aspirant aportarà a la comissió de selecció l'informe d'avaluació de la funció docent i, si és el cas, l'informe d'avaluació de l'exercici de càrrecs directius exercits durant el curs 2020-2021.

L'informe normalitzat de la inspecció d'educació sobre l'avaluació de la funció docent i directiva és el que estableix l'annex VI d'aquesta resolució.

Per a realitzar l'avaluació, la Inspecció d'Educació realitzarà les actuacions necessàries i podrà concertar entrevistes amb membres de la comunitat educativa del centre que la conduïsquen a una millor avaluació. Així mateix, podrà recaptar informació dels òrgans administratius competents en relació amb l'exercici de les competències que la normativa vigent atribueix als directors i directores dels centres educatius.



L'inspector o inspectora d'educació recaptarà de la persona aspirant a la selecció com a director o directora els models d'autoavaluació de la funció docent que s'insereixen en l'annex V apartats 1 o 4 segons corresponga, i podrà emprar la resta dels qüestionaris de l'annex V amb la finalitat de realitzar la seua valoració.

L'informe de l'inspector o inspectora d'educació es realitzarà i remetrà a la comissió de selecció a través de la plataforma informàtica que s'habilite a aquest efecte. Els diferents àmbits avaluables s'hauran d'expressar en els termes «positiu» o «no positiu». El sentit d'aquest informe serà favorable quan la persona candidata obtinga una valoració positiva en, almenys, la meitat dels àmbits objecte de valoració de cadascuna de les parts de l'informe. En cas que el resultat global de l'avaluació siga desfavorable s'haurà de precisar i justificar els motius en l'apartat d'observacions.

7.2.2 Valoració dels projectes de direcció per part del claustre i del consell escolar.

Una vegada publicada la relació definitiva de candidatures admeses a participar en el procés de selecció, en el termini de set dies hàbils es convocarà el claustre de professors en el qual cada candidata o candidat farà una defensa del seu projecte de direcció i respondrà a les qüestions que se li plantegen sobre aquest tema. Tot seguit s'estendrà acta, en la qual es faran constar les diverses intervencions realitzades i la votació sobre quin és el projecte que el claustre considera més adequat i convenient per al centre.

Dins d'aquest termini, i amb posterioritat a la realització del claustre establit en el paràgraf anterior, el consell escolar del centre celebrarà una sessió extraordinària a la qual hauran d'assistir les candidates o candidats per exposar i defensar el seu projecte, responent a les qüestions que se li plantegen; s'analitzaran els projectes de direcció i es tindrà en compte l'acta del claustre de professors. En conseqüència, es durà a terme una valoració de cadascun dels projectes presentats que s'expressarà amb els termes «favorable» o «desfavorable». El resultat d'aquesta valoració serà favorable quan la majoria dels vots emesos hagen sigut favorables. En cas que algun d'ells siga desfavorable, haurà d'estar justificat, indicant les manques o aspectes negatius del candidat i del seu projecte.

Si el director o la directora del centre concorre al procés selectiu, s'abstindrà de presidir i participar en aquestes sessions, tant del claustre com del consell escolar, i únicament assistirà a l'efecte de la defensa del projecte presentat. S'aplicarà en tals casos el règim de suplències establit en l'article 18 del Decret 252/2019 i en l'article 22 del Decret 253/2019 de regulació de l'organització i el funcionament dels centres públics. que imparteixen ensenyaments d'Educació Infantil o Educació Primària i Educació Secundària Obligatòria, Batxillerat i Formació Professional, respectivament. Si això no fora possible, presidirà l'òrgan col·legiat el membre representant del sector docent de major edat.



El vot del professorat del claustre de professors, així com el dels representants que integren el consell escolar, serà directe, secret i no delegable.

Durant els dos dies hàbils següents, comptats des de la finalització del termini establit per a la celebració de les reunions del claustre i consell escolar, el president de la comissió de selecció recaptarà, a través de correu electrònic, les actes de les sessions dels òrgans col·legiats en les quals hauran de constar les dades dels vocals titulars i suplents que formaran part de la comissió de selecció que es constituirà en cada centre, així com les intervencions realitzades i el resultat de les votacions. El president de la comissió aportarà les actes a la plataforma informàtica que s'habilite per a això.

7.2.3. Valoració del projecte de direcció per la comissió de selecció.



La comissió de selecció valorarà, en primer lloc, el projecte de direcció de les persones aspirants que es troben destinades en el centre educatiu al qual opten en el curs acadèmic 2020-2021. En absència d'aquestes candidatures o en el cas que cap d'aquestes persones supere la primera fase del procediment, la comissió de selecció valorarà els projectes de les persones candidates amb destinació en un altre centre.



La comissió de selecció valorarà els projectes de direcció presentats i defensats pels candidats aplicant els criteris d'avaluació que a continuació es detallen:

– Qualitat i viabilitat del projecte: plantejament dels objectius bàsics, línies d'actuació, avaluació d'aquest i propostes de millora, incloent els projectes d'innovació, el projecte lingüístic, el pla de normalització lingüística i els plans de millora dels aprenentatges orientats a aconseguir l'èxit escolar de tot l'alumnat i la reducció de l'abandonament i del fracàs escolar. Així mateix, dins del pla de convivència del centre el projecte estarà especialment sensibilitzat amb els objectius d'igualtat i convivència, no discriminació i prevenció de la violència de gènere, que explicaran les diferents actuacions que es duran a terme a través del citat projecte. Valoració: fins a 16 punts.



– Adequació del projecte de direcció a les característiques del centre i al seu entorn educatiu: característiques del centre i dels ensenyaments que imparteix, característiques de l'alumnat, atenció a la diversitat i inclusió educativa, entorn social, econòmic i cultural, tasques relacionades amb la coeducació i la prevenció de la violència de gènere, plans d'acollida, relacions del centre amb la comunitat educativa i altres institucions. Valoració: fins a 12 punts.

– Organització i gestió interna del centre: organització de l'equip directiu, distribució de funcions i tasques, gestió econòmica i de recursos humans, coordinació i formes de participació dels òrgans de coordinació docent, relacions amb els òrgans de participació en el control i gestió del centre, i en general, iniciatives per a la participació de la comunitat educativa i afavorir recursos per al clima de convivència en el centre. Així com la capacitat de lideratge mostrat per la candidata o el candidat. Valoració: fins a 12 punts.

En cas que el projecte de direcció ressenyat en aquest apartat no s'haguera presentat o es demostrara el seu plagi, de manera total o parcial, se li atorgarà una valoració de 0 punts.

Cada comissió de selecció citarà, per ordre alfabètic, les persones candidates a la direcció del centre per a l'exposició i defensa del projecte de direcció. La citació, que serà única per a tots els candidats i candidates, es publicarà en el tauler d'anuncis del centre i a la seua pàgina web, amb una antelació mínima de 48 hores i indicarà el lloc, data i hora en què els candidats hauran de presentar-se.

Les persones candidates hauran d'identificar-se davant la comissió de selecció mitjançant la presentació de document acreditatiu de la seua identitat: document nacional d'identitat o passaport i, si és el cas, targeta d'identitat d'estranger.

Les persones candidates que no comparegueren en aquest acte quedaran excloses del procediment, excepte casos de força major degudament justificats i estimats per la comissió de selecció. En cas d'estimar-se la causa al·legada, la presidència fixarà nova data i hora per a la segona i última crida de la candidata o candidat afectats, publicant-ho en el tauler d'anuncis de la seu d'actuació de la comissió i a la pàgina web del centre.

El candidat o candidata disposarà d'un màxim de 30 minuts per a l'exposició i explicació de les característiques més rellevants del projecte. A continuació, i per un temps màxim de 15 minuts, el candidat o candidata defensarà el projecte responent a les qüestions i fent els aclariments que li sol·liciten els membres de la comissió.



El projecte de direcció es valorarà de 0 a 40 punts. La puntuació del projecte s'obtindrà trobant la mitjana aritmètica de la puntuació atorgada per cadascun dels membres de la comissió. No obstant això, quan en la qualificació total d'aquest projecte existisca una diferència de 15 punts enters o més entre les puntuacions atorgades pels membres de la comissió, seran excloses la qualificació màxima i la mínima, i es continuarà excloent puntuacions fins que no es done aquesta diferència. Finalment es calcularà la puntuació mitjana entre les qualificacions restants.

En el cas que un candidat o candidata obtinguera informe desfavorable de la Inspecció Educativa o el seu projecte tinguera informe desfavorable del consell escolar, la comissió de selecció li podrà atorgar una puntuació inferior a 20 punts per aquest motiu, sempre que siga decidit pels 2/3 dels membres presents.

La puntuació mínima que han d'obtindre els candidats i candidates, en aquesta primera fase, és de 20 punts. Les persones aspirants que no aconseguisquen aquesta puntuació mínima quedaran excloses del procés de selecció.

Per tant, si una vegada qualificats els projectes de direcció, només un d'ells és valorat com a mínim amb 20 punts, procedirà proposar la persona aspirant com a candidat seleccionat. Si més d'un projecte de direcció obté una qualificació de 20 o més punts, procedirà baremar els mèrits dels corresponents candidats i candidates.

7.2.4. Règim d'abstencions

Segons el que s'estableix en l'article 19.3.c de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, no podran abstindre's en les votacions previstes en aquesta convocatòria les persones que, per la seua qualitat d'autoritats o personal al servei de les administracions públiques, tinguen la condició de membres nats d'òrgans col·legiats, en virtut del càrrec que exerceixen.

Sense perjudici d'això, el personal docent que concórrega al procés com a aspirants a la selecció com a directores o directors s'abstindran de participar en les votacions previstes en el claustre i, si és el cas, en el consell escolar, per tindre interés personal en l'assumpte de què es tracta.

També seran aplicable els motius d'abstenció que estableix l'article 23 de la Llei 40/2015, tenint en compte que en cap cas es considerarà que els docents proposats com a membres de l'equip directiu de la persona aspirant concorren en el motiu d'abstenció explicitat en l'apartat a de l'article 23 de l'esmentada Llei 40/2015.



7.3. Segona fase del procediment selectiu.

En la segona fase del procediment de selecció es valoraran, si escau, els mèrits al·legats per les persones que hagen presentat la seua candidatura a la direcció del centre.

Per a la valoració dels mèrits, la comissió de selecció aplicarà el barem que consta en l'annex III d'aquesta convocatòria. Únicament es valoraran els mèrits de les persones aspirants que hagen sigut admeses al procediment selectiu, i sempre que s'haja presentat la documentació acreditativa d'aquests, conforme al que s'estableix en el citat annex. La puntuació màxima global en la valoració dels mèrits no podrà excedir en qualsevol cas de 40 punts.

7.4. Una vegada realitzada la valoració dels mèrits de les persones aspirants, la comissió de selecció procedirà a obtindre la puntuació, que serà la suma de la valoració obtinguda en el projecte direcció i en l'avaluació dels mèrits.

7.5. En cas de produir-se empats, aquests es resoldran atenent successivament els següents criteris:

a) Major puntuació obtinguda en la valoració del projecte de direcció.

b) Major nombre de vots favorables en el consell escolar.

c) Major nombre de vots favorables en el claustre.

d) Major puntuació obtinguda en cadascun dels apartats del barem de mèrits, per l'ordre en què apareixen en l'annex III de la convocatòria.



e) Major puntuació en els subapartats del barem de mèrits, per l'ordre en què aquests apareixen en l'annex III de la convocatòria.

7.6. Les comissions publicaran, en les seues respectives seus d'actuació, les puntuacions provisionals aconseguides per les persones aspirants en cadascun dels apartats del procés.

En el termini de cinc dies hàbils, comptats a partir de la citada publicació, les persones aspirants podran presentar, en les secretaries dels centres corresponents, les reclamacions que estimen pertinents a la puntuació assignada, mitjançant escrit dirigit a la comissió de selecció.



7.7. Una vegada estudiades les reclamacions presentades a les puntuacions provisionals, les comissions de selecció resoldran sobre aquestes i elevaran a la Direcció Territorial d'Educació, Cultura i Esport per a la publicació en la pàgina web de la Conselleria (http://www.ceice.gva.es) la relació definitiva de candidatures seleccionades, una per centre, i prèvia comprovació que les candidatures compleixen amb els requisits fixats en la convocatòria. En el cas que un candidat o candidata haguera obtingut la major puntuació per a diversos centres, se li proposarà per al que haguera consignat en primer lloc en la sol·licitud de participació.



7.8. Contra la resolució d'aprovació de les llistes definitives per la Direcció Territorial d'Educació, Cultura i Esport, la persona interessada podrà interposar recurs d'alçada davant la directora general de Personal Docent d'aquesta Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la seua notificació, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

7.9. Amb la publicació en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport (http://www.ceice.gva.es) de les llistes de seleccionats, provisionals o definitives segons el cas, s'entendrà efectuat el tràmit de notificació als interessats.

7.10. Totes les actuacions de la comissió de selecció de cada centre hauran de realitzar-se i haver finalitzat abans del 24 de juny de 2021.



Octava. Desistiment i renúncia

8.1. Només es podrà desistir de la petició de prendre part en el concurs abans que finalitze el termini de presentació de sol·licituds.

8.2. Així mateix, podrà desistir-se de la participació en el concurs o renunciar al lloc adjudicat quan transcórreguen més de dotze mesos entre la convocatòria i la resolució del concurs.



Novena. Nomenament de les persones aspirants seleccionades

9.1. Comprovat que totes les persones aspirants reuneixen els requisits generals i específics de participació establits en aquesta convocatòria, la Direcció General de Personal Docent aprovarà l'expedient del procediment selectiu, fent-lo públic en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

El nomenament i la presa de possessió es realitzaran amb efectes de l'1 de juliol de 2021. La duració del mandat és de quatre anys, de conformitat amb el que es preveu en l'article 136.2 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, modificada per la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre.

9.2. Les persones que, conclòs el procés de selecció, hagen resultat seleccionades, seran nomenades directores o directors per la Direcció Territorial d'Educació, Cultura i Esport corresponent a l'àmbit del centre.

9.3. En el cas que el nomenament com a director o directora d'un centre corresponga a una persona funcionària amb destinació definitiva en un altre centre, es formalitzarà una comissió de serveis per al centre en el qual exercirà la direcció. Si no tinguera destinació definitiva, es formalitzarà destinació provisional en el centre corresponent.



Desena. Nomenament i cessament dels altres components de l'equip directiu

10.1. En aplicació del que es preveu en l'article 131.4 de la LOE, modificada per la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, la direcció del centre, prèvia comunicació al claustre de professors i al consell escolar del centre, formularà a la corresponent Direcció Territorial d'Educació, Cultura i Esport la proposta de nomenament dels càrrecs del seu equip directiu, d'entre el professorat amb destinació definitiva en el centre, procurant la representació ponderada o en defecte d'això equilibrada d'homes i dones. Aquesta proposta haurà de coincidir amb la que conste en el projecte de direcció presentat a l'inici del procediment, excepte circumstàncies extraordinàries que valorarà i, si escau, estimarà la Direcció Territorial corresponent.

10.2. Si durant el període de mandat del director o directora queda vacant el càrrec d'algun dels integrants de l'equip directiu, la direcció efectuarà la corresponent proposta a la Direcció Territorial d'Educació, Cultura i Esport a l'efecte del seu nomenament amb caràcter extraordinari, d'entre el professorat amb destinació definitiva en el centre.



10.3. Tots els membres de l'equip directiu seran nomenats pel mateix període de temps que la direcció i cessaran en les seues funcions al final del seu mandat, quan deixen de prestar serveis en el centre, quan es produïsca el cessament del director o directora o si fora objecte d'alguna de les circumstàncies citades en les lletres b, c i d de la base tretzena.

10.4. En cas que el director o directora no efectuara les propostes corresponents o les persones proposades no compliren els requisits establits, la Direcció Territorial d'Educació, Cultura i Esport nomenarà les persones més idònies, previ informe de la direcció i de la Inspecció d'Educació.



Onzena. Renovació del nomenament de director o directora

11.1. Al final dels quatre anys, els directors i directores que vulguen continuar un altre mandat en l'exercici del càrrec podran sol·licitar la renovació per un altre període d'igual duració.

11.2. La renovació podrà sol·licitar-se només en dues ocasions, i sempre prèvia avaluació positiva del treball desenvolupat al final de cadascun dels períodes de nomenament, oït el consell escolar. Els criteris i procediments d'aquesta avaluació seran públics.

11.3. Transcorregut el període inicial més les dues renovacions, el director o directora haurà de participar de nou en un concurs de mèrits per a tornar a exercir la funció directiva.



Dotzena. Nomenament amb caràcter extraordinari

12.1. En absència de candidatures, quan la comissió corresponent no haja seleccionat cap persona aspirant, o en el cas de centres de nova creació, la Direcció Territorial d'Educació, Cultura i Esport corresponent, oït el consell escolar, nomenarà director o directora, per un període d'un any, a un funcionari o funcionària de carrera que impartisca docència en algun dels ensenyaments dels quals ofereix el centre.



12.2. Preferentment, el nomenament de director o directora amb caràcter extraordinari es realitzarà d'entre el personal funcionari de carrera del propi centre.



Tretzena. Cessament del director o directora

De conformitat amb el que estableix l'article 138 de la LOE, modificada per la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, el cessament del director o directora es produirà en els següents supòsits:

a) Finalització del període per al qual va ser nomenat o nomenada i, si és el cas, de la pròrroga d'aquest.

b) Renúncia motivada acceptada per la Direcció Territorial d'Educació, Cultura i Esport corresponent.

c) Incapacitat física o psíquica sobrevinguda.

d) Revocació motivada per la Direcció Territorial d'Educació, Cultura i Esport a iniciativa pròpia o a proposta motivada del consell escolar, per incompliment greu de les funcions inherents al càrrec de direcció. En tot cas, la resolució de revocació s'emetrà després de la instrucció d'un expedient contradictori, prèvia audiència a la persona interessada i sentit el consell escolar del centre.



Catorzena. Celebració de reunions, votacions i entrevistes

Les reunions del claustre, del consell escolar, o les reunions de les comissions de selecció, així com les entrevistes necessàries per al desenvolupament del procés de seleccions de les direccions dels centres previstes en aquesta resolució o qualsevol altra reunió o entrevista necessària, podran realitzar-se telemàticament.

Els centres establiran els procediments per a la realització de les votacions necessàries de manera que es garantisquen les mesures sanitàries establides per la normativa vigent i la seua realització conforme al que s'estableix en aquesta resolució i el que es preveu en el pla de contingència del centre.



Quinzena. Desenvolupament i interpretació

Correspon a la Direcció General de Personal Docent el desenvolupament, interpretació i execució del procediment de selecció convocat per aquesta resolució, amb plena subjecció a les seues bases i a la normativa vigent.



Setzena. Autorització per al tractament de dades de caràcter personal



El desenvolupament del procediment convocat mitjançant la present resolució comporta el tractament de dades de caràcter personal de les persones sol·licitants o dels seus representants i dels membres del claustre de professors, del consell escolar i de les comissions de selecció, en el marc del que es disposa en el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (RGPD), i en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, tractament que es realitza en els següents termes:



a) Responsable del tractament: Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.

b) Categoria i origen de les dades a tractar: dades personals identificatives, de contacte, acadèmiques i professionals i de qualsevol altra naturalesa que siguen recollides tant a través de formularis i de documentació que s'acompanye com de consulta a Plataformes Autonòmiques d'Interoperabilitat (d'ara en avant PAI) o a altres administracions públiques.

Si la documentació presentada conté dades de terceres persones, prèviament a la comunicació d'aquestes dades a la Conselleria, les persones sol·licitants i representants legals hauran d'informar aquestes persones del tractament de les seues dades per part de la Conselleria, en els termes previstos en aquest apartat.

c) Finalitats del tractament i base jurídica: amb base jurídica en el compliment d'una missió realitzada en interès públic, l'exercici de poders públics i en el compliment de les obligacions legals (articles 6.1 e i 6.1 c del RGPD) i segons el que es preveu en aquesta convocatòria i la normativa d'aplicació, incloses les que regulen el tràmit electrònic, les dades personals es tractaran per a tramitar i resoldre el procediment selectiu convocat per a seleccionar i nomenar a les directores i els directors de centres docents públics de titularitat de la Generalitat. En funció de les diferents fases del procediment, les dades personals seran objecte de publicació en el DOGV, en la pàgina web de la conselleria (http://www.ceice.gva.es) i en els espais habilitats pels centres educatius públics.

No obstant això, es podrà procedir, d'ofici o a instàncies de la persona interessada, a fer anònimes les dades d'aquelles persones que es troben en una situació de protecció especial que puga veure's agreujada per la publicació de les seues dades personals, en particular, quan es tracte de víctimes de violència de gènere o altres formes de violència contra la dona.

d) Destinataris de les dades: no està prevista la cessió de dades a tercers.

e) Totes les dades sol·licitades a través del formulari de sol·licitud, així com la documentació vinculada, són necessàries per poder tramitar la sol·licitud. La falta de comunicació d'aquestes dades a la Conselleria comportarà les conseqüències previstes per l'ordenament jurídic.

f) Termini de conservació de dades: les dades personals es conservaran durant el temps necessari per a complir amb la finalitat per a la qual es recapten i pels terminis establits en les normes vigents per a complir les obligacions i responsabilitats legals, i seran suprimides d'acord amb el que es preveu en la normativa d'arxius i documentació.



g) Drets: la persona interessada pot exercitar els drets d'accés, rectificació, supressió, oposició, limitació al tractament, portabilitat i no ser objecte d'una decisió basada únicament en el tractament automatitzat, a través de les següents vies:

– Tràmit electrònic accessible en el següent enllaç o en l'url https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=19970

– Enviant la petició a qualsevol de les següents adreces:

· Postal: avinguda de Campanar, 32. 46015 València – Electrònica: protecciodedadeseducacio@gva.es

· De manera presencial a través del registre.

L'exercici dels drets requereix la identificació inequívoca de la persona interessada o del seu representant.

h) Dret a reclamar: la persona interessada pot presentar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades, a través de la seu electrònica accessible en l'adreça https://www.aepd.es, si considera no atesos els seus drets o vulnerat el tractament de les seues dades personals. Prèviament pot contactar amb el delegat/ada de Protecció de Dades de la Generalitat a través de dpd@gva.es o dirigint-se a passeig Albereda, 16 – 46010 València.



Aquesta resolució posa fi a la via administrativa, i contra aquesta podrà interposar-se recurs potestatiu de reposició davant de la Direcció General de Personal Docent de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, en el termini d'un mes, a comptar des de l'endemà a la seua publicació, d'acord amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions, o directament recurs contenciós administratiu davant del jutjat contenciós competent, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà a la data de la seua publicació, conforme al que s'estableix en els articles 8 i 14 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



València, 4 de març de 2021.– La directora general de Personal Docent: M. Ángeles Herranz Ábalos.







ANNEX II

Projecte de direcció



El projecte haurà d'incloure, almenys, els següents aspectes:

a) Descripció i anàlisi de les característiques més rellevants del centre.

Dins de l'anàlisi s'assenyalaran aquells aspectes que, segons el parer de la persona aspirant, siguen positius i els principals problemes i reptes relatius a l'organització i el funcionament del centre, així com propostes de millora.

b) Objectius bàsics que es pretenen aconseguir amb l'exercici de la funció directiva en relació amb:

– Gestió dels recursos humans, i repartiment de les càrregues horàries de manera equilibrada, resolució de conflictes, estratègies de comunicació i treball en equip, així com capacitat d'arribar a consens.

– Convivència escolar, igualtat, prevenció i resolució de conflictes en el centre, creació i funcionament de comissions de mediació o convivència, i prevenció de la violència de gènere.

– La participació de la comunitat educativa en la vida del centre.

– Les mesures per a reduir el fracàs escolar i l'absentisme.

– Les mesures relacionades amb la inclusió educativa.

– Altres qüestions que considere la persona candidata.

c) Línies d'actuació i plans concrets que permeten la consecució dels objectius.

Es farà referència als projectes i plans del centre educatiu establits en els corresponents reglaments orgànics i funcionals i instruccions d'inici de curs, i les propostes de millores corresponents.



A tall d'exemple, també s'hi podran incorporar:

– Estratègies bàsiques sobre l'organització i gestió del centre.

– Plantejaments pedagògics i propostes de millora relacionats amb els processos d'ensenyament i aprenentatge de l'alumnat.

– Criteris relatius a les activitats complementàries i extraescolars.



– Altres punts importants per al centres o el seu context socioeducatiu.

d) Composició de l'equip directiu.

S'hi inclourà breu currículum de cadascun dels membres. És imprescindible la proposta, almenys, de la direcció d'estudis i la secretaria del centre.

e) Procediments d'avaluació de la gestió directiva i del mateix projecte.

Es valorarà la concreció en indicadors o paràmetres, estratègies i calendari d'aplicació.

f) Qualsevol altre aspecte que l'aspirant considere rellevant.

El document tindrà una extensió màxima de 30 pàgines DIN A-4, escrites a doble espai, amb lletra «Arial» (no s'admetrà cap altra tipologia d'Arial) i amb un cos de lletra de 12 punts, sense comprimir. A aquest efecte, i si és el cas, no comptaran la portada i contraportada, índex ni els possibles annexos al cos principal del document, que no podran ser objecte de valoració. En el cas d'utilitzar taules o gràfics l'interlineat podrà ser senzill.

Així mateix, l'incompliment de qualsevol dels requisits del projecte recollits en aquest annex II, excepte en aquells casos en què la Direcció Territorial haja eximit motivadament la candidatura d'alguns dels requisits que ha de reunir l'equip directiu, no serà corregible per l'interessat o la interessada una vegada vençut el termini de presentació d'instàncies, encara que no comportarà l'exclusió del procés.





ANNEX III

Barem de mèrits



MÈRITS VALORACIÓ DOCUMENTS JUSTIFICATIUS

A. MÈRITS PROFESSIONALS MÀXIM 25

A.1. TRAJECTÒRIA PROFESSIONAL MÀXIM 15

A.1.1. Per cada any complet de serveis efectius prestats en la situació de servei actiu com a funcionari o funcionària de carrera que sobrepassen els cinc anys exigits com a requisit: En el cas de serveis que no consten en aquesta Conselleria, fotocòpia compulsada dels documents administratius corresponents a cadascun dels subapartats, amb diligències de presa de possessió i cessament o continuïtat si és el cas, o bé full de serveis certificat per Administració educativa competent.



A efectes de còmput d'anys en el centre, es considera el 31 d'agost de 2021 com a data final per al càlcul.

A.1.1.a) En el centre la direcció del qual es sol·licita. 1 punt

A.1.1.b) En altres centres, en els cossos i nivells educatius corresponents al centre a la direcció del qual opta el candidat o la candidata. 0,5 punts

A.1.1.c) En altres cossos i centres docents diferents del nivell educatiu i règim del centre a la direcció del qual opta el candidat o la candidata. 0,25 punts

A.1.2. Tindre destinació definitiva en el centre la direcció del qual es sol·licita. 5 punts

A.1.3. Per pertànyer als cossos de catedràtics d'Ensenyament Secundari, Escoles Oficials d'Idiomes, Arts Plàstiques i Disseny, Música i Arts Escèniques. 2 punts En el cas que no conste en aquesta Conselleria, fotocòpia compulsada del títol administratiu o credencial.

A.1.4. Valoració positiva de la labor docent.

A.1.4.a) En el centre la direcció del qual es sol·licita. 5 punts

A.1.4.b) En altres centres. 4 punts

A.2. EXPERIÈNCIA DIRECTIVA O DE COORDINACIÓ MÀXIM 15

A.2.1. Per cada any com a director o directora en centres docents públics: En el cas de serveis que no consten en aquesta Conselleria, fotocòpia compulsada del nomenament, amb diligències de presa de possessió i cessament o, si escau, certificació en la qual conste que aquest curs es continua en el càrrec, o bé full de serveis certificat per l'òrgan competent d'una altra Administració educativa.



Nota: quan es produïsca l'acompliment simultani de càrrecs, no podrà acumular-se'n la puntuació.



A efectes de còmput d'anys en el centre, es considera el 31 d'agost de 2021 com a data final per al càlcul.

A.2.1.a) En el centre la direcció del qual es sol·licita. 1punt

A.2.1.b) En altres centres. 0,80 punts

A.2.2. Per cada any en altres càrrecs directius, sotssecretari o sotssecretària, o cap d'estudis:

A.2.2.a) En el centre la direcció del qual es sol·licita. 0,75 punts

A.2.2.b) En altres centres. 0,60 punts

A.2.3. Per cada any en altres càrrecs directius, sotssecretari o sotssecretària i responsable de centres de menys de tres unitats:

A.2.3.a) En el centre la direcció del qual es sol·licita. 0,50 punts

A.2.3.b) En altres centres. 0,40 punts

A.2.4. Per cada any com a coordinador o coordinadora de cicle, cap de seminari, departament o divisió de centres públics docents, coordinador o coordinadora d'Aula d'Informàtica, coordinador o coordinadora de Tecnologies d'Informació, coordinador o coordinadora Didàctica EOI o les figures anàlogues establides per la normativa vigent, així com per l'acompliment de la funció tutorial exercida a partir de l'entrada en vigor de la LOE.

A.2.4.a) En el centre la direcció del qual es sol·licita. 0,30 punts

A.2.4.b) En altres centres. 0,20 punts

A.2.5. Valoració positiva de l'exercici de càrrecs directius. 5 punts

B. FORMACIÓ ACADÈMICA MÀXIM 5

B.1. Per cada diplomatura, enginyeria tècnica, arquitectura tècnica o títols declarats equivalents i pels estudis corresponents al primer cicle d'una llicenciatura, arquitectura o enginyeria, diferents dels al·legats per a l'ingrés en el cos al qual pertany el candidat o candidata. 0,5 punts Per a totes les titulacions esmentades s'hi adjuntarà fotocòpia compulsada d'aquests títols o del document justificatiu d'abonament dels drets d'expedició d'aquestes titulacions conforme a l'Ordre de 8 de juliol de 1988 (BOE del 13 de juliol).

B.2. Per cada Títol de Grau. 0,75 punts

B.3. Per cada títol de llicenciatura, enginyeria superior, arquitectura o títols declarats legalment equivalents, diferents dels al·legats per a l'ingrés en el cos al qual pertany el candidat o la candidata. 1 punt

B.4. Pel grau de doctor o doctora 2 punts

B.5.1. Per premi extraordinari de doctorat



B.5.2. Per premi extraordinari de llicenciatura o grau 1 punt



0,75 punts Fotocòpia compulsada de la certificació corresponent.



Fotocòpia compulsada de la certificació corresponent.

B.6. Per titulacions d'ensenyaments de Règim Especial, Formació Professional i altres diplomes es valoraran les titulacions atorgades per les Escoles Oficials d'Idiomes, conservatoris professionals i superiors de Música i Dansa i Escoles d'Arts Plàstiques i Disseny, conformement a la següent escala:

- Música i Dansa, grau mitjà: 0,25 punts.

- Ensenyament d'Idiomes, certificat de nivell B1 del Marc Europeu de Referència per a les Llengües: 0,25 punts.

- Ensenyament d'Idiomes, certificat de nivell B2 del Marc Europeu de Referència per a les Llengües: 0,5 punts.

- Per cada títol de tècnic superior d'Arts Plàstiques i Disseny: 0,5 punts.

- Per cada títol de tècnic superior de Formació Professional: 0,5 punts. fins a 2 punts Per a totes les titulacions esmentades s'hi adjuntarà fotocòpia compulsada d'aquests títols o del document justificatiu d'abonament dels drets d'expedició d'aquestes titulacions conforme a l'Ordre de 8 de juliol de 1988 (BOE del 13 de juliol).



Notes:

En cas d'estudis progressius, només es tindrà en compte l'últim títol o certificat que haja obtingut l'aspirant.



No seran tinguts en compte els estudis que hagen sigut al·legats per a ingrés en el cos al qual pertany l'aspirant.

B.7.1. Pel diploma de Mestre de Valencià



















B.7.2. Pel Certificat de nivell C2 de Coneixements de Valencià.

















B.7.3. Pel Certificat de Capacitació per a l'Ensenyament en Valencià. 4 punts



















4 punts

















2 punts Certificat o títol corresponent conforme al que s'estableix en l'Ordre 17/2013, de 15 d'abril, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es regulen les titulacions administratives que faculten per a l'ensenyament en valencià, del valencià i en llengües estrangeres en els ensenyaments no universitaris a la Comunitat Valenciana i en la Resolució de 4 de juny de 2013, de la Direcció General d'Innovació, Ordenació i Política Lingüística, per la qual es dicten instruccions sobre l'expedició de les titulacions administratives que faculten per a l'ensenyament en valencià, del valencià i en llengües estrangeres en els ensenyaments no universitaris en la Comunitat Valenciana.



Certificat expedit per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià o equivalent, conforme al que s'estableix en l'Ordre 7/2017, de 2 de març, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regulen els certificats oficials administratius de coneixements de valencià de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, el personal examinador i l'homologació i la validació d'altres títols i certificats .



Nota: per al Certificat de Capacitació per a l'Ensenyament en Valencià, aquest ha d'estar registrada en el Compte de formació del professorat.

B.8. Certificat de Capacitació per a l'Ensenyament en Llengua Estrangera que acredite una competència lingüística de, almenys un nivell B2 del Marc Europeu de Referència per a les Llengües. 2 punts Certificat o títol corresponent conforme al que s'estableix en l'Ordre 17/2013, de 15 d'abril, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es regulen les titulacions administratives que faculten per a l'ensenyament en valencià, del valencià, i en llengües estrangeres en els ensenyaments no universitaris en la Comunitat Valenciana i en la Resolució de 4 de juny de 2013, de la Direcció General d'Innovació, Ordenació i Política Lingüística, per la qual es dicten instruccions sobre l'expedició de les titulacions administratives que faculten per a l'ensenyament en valencià, del valencià i en llengües estrangeres en els ensenyaments no universitaris en la Comunitat Valenciana.

B.9. Per títol universitari oficial de Màster diferent del requerit per a l'ingrés a la funció pública docent, per a l'obtenció de la qual s'hagen exigit, almenys, 60 crèdits. 0,5 punts Fotocòpia compulsada del títol o certificació de l'abonament dels drets d'expedició del títol o certificat supletori de la titulació, expedits d'acord amb el que es preveu, si escau, en l'Ordre de 8 de juliol de 1988 per a l'aplicació dels Reials decrets 185/1985, de 23 de gener, i 1496/1987, de 6 de novembre, en matèria d'expedició de títols universitaris oficials (BOE del 13), en l'Ordre ECI/2514/2007, de 13 d'agost, sobre expedició de títols universitaris oficials de Màster i Doctor (BOE del 21) o en el Reial decret 1002/2010, de 5 d'agost, sobre expedició de títols universitaris oficials (BOE de 6 d'agost).



C. ALTRES MÈRITS MÀXIM 10

C.1. Per assistència a cursos, jornades o una altra modalitat de formació convocats per les administracions educatives, o per institucions sense ànim de lucre, quan hagen sigut homologats o reconeguts per aquestes administracions educatives, així com els organitzats o per universitats, relacionats amb la gestió i direcció de centres educatius o la gestió de la qualitat.

0,15 punts cada 10 hores. màxim 3 punts Fotocòpia compulsada del certificat expedit per l'òrgan competent de la corresponent Administració educativa o Universitat en el qual conste de manera expressa el nombre d'hores de duració del curs o activitat formativa i, si és el cas, el reconeixement de l'Administració educativa corresponent.

C.2. Per haver participat com a ponent en activitats de formació sobre gestió i direcció de centres i gestió de la qualitat.

0,25 punts cada 10 hores. màxim 3 punts

C.3. Per assistència, impartició o coordinació a cursos, jornades o una altra modalitat de formació, inclosa la formació en centres, convocats per les Administracions educatives, o per institucions sense ànim de lucre, quan hagen sigut homologats o reconeguts per aquestes administracions educatives, així com els organitzats o per universitats, relacionats amb aspectes científics o didàctics de l'especialitat del candidat o de la candidata o bé amb l'organització escolar, les noves tecnologies, la psicopedagogia i sociologia de l'educació o la salut laboral (d'àrea o generals).

0,10 punts cada 10 hores. màxim 1 punt

C.4. Per haver participat en programes d'investigació educativa o haver obtingut un premi d'investigació i innovació educativa relacionats amb la gestió i direcció de centres educatius i gestió de la qualitat en centres educatius. fins a 2 punts Fotocòpia compulsada/acarada de les certificacions corresponents.

C.5. Per publicacions o mèrits artístics relacionades amb l'àrea d'especialitat de l'aspirant. fins a 1 punt Els exemplars corresponents o fotocòpia dels mateixos amb la compulsa, com a mínim, de les pàgines acreditatives de l'autoria, el depòsit legal i, si escau, l'ISBN, ISSN o ISMN, segons siga procedent. Els programes o crítiques i, si escau, l'acreditació d'haver obtingut premis. En les edicions –siga com siga el suport sobre el qual estiguen realitzades- ha de constar ISBN i depòsit legal o només aquest últim segons els casos, a tenor del que es disposa en el Decret 2984/1972, de 2 de novembre (BOE de 4.11.1972), articles 1, 2 i 3.

C.6. Per publicacions relacionades amb la gestió i direcció de centres o la gestió de la qualitat. fins a 2 punts





Notes:

– Únicament seran baremats aquells mèrits el perfeccionament dels quals haja tingut lloc en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

– En els subapartats A.1.1 no seran computables cinc anys de serveis , havent-se de baremar l'opció més beneficiosa per al participant o la participant, de manera que en primer terme es descompten els cinc anys del subapartat A.1.1.b) i si el saldo és negatiu llavors es descomptaria del subapartat A.1.1.a).

– En el subapartat A.1.1 sols es valoraran els serveis efectius en el centre l'adreça del qual es sol·licita , no valorant-se els períodes que s'haja romàs fora del centre en situació de serveis especials, en comissió de serveis, amb llicències per estudis o en supòsits anàlegs, que impliquen la no presència física durant el curs escolar del funcionari o funcionària en el centre de destinació.

– A l'efecte dels apartats precedents, en cap cas es valoraran els estudis necessaris per a l'obtenció del primer títol de llicenciat o llicenciada, arquitecte o arquitecta superior o enginyer o enginyera superior que s'hagen acreditat per al seu ingrés en el cos de la funció pública docent des del qual es participa. En cap cas serà valorable el primer títol o estudis d'aquesta naturalesa que posseïsca el candidat o candidata.

– En cap cas es valoraran fraccions de mes.



– En el cas de llibres, s'aportarà certificat de l'editorial on conste el nombre d'exemplars i que la difusió dels mateixos ha sigut en llibreries comercials. Per a la valoració de llibres editats per universitats, organismes o entitats públiques, serà necessari aportar certificació en la qual conste la distribució i objectius d'aquests.

– En el supòsit de revistes, s'aportarà certificació en la qual conste el nombre d'exemplars, lloc de distribució i venda, o associació científica o didàctica, legalment constituïda, a la qual pertany la revista.

– En els supòsits en què l'editorial o associació haja desaparegut, aquest extrem haurà de justificar-se per qualsevol mitjà de prova admissible en dret. No es valoraran publicacions en les quals l'autor o l'autora siga l'editor o l'editora d'aquestes.

– En el cas de publicacions que solament es donen en format electrònic, es presentarà un informe oficial en el qual l'organisme emissor certificarà que la publicació apareix en la base de dades bibliogràfica. En aquest document s'indicarà la base de dades, el títol de la publicació, els autors o les autores, la revista, el volum, l'any i la pàgina inicial i final. No serà necessari aquesta acreditació quan la publicació l'haja editada la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport o qualsevol de les Administracions educatives.













* * * * * * *













ANEXO III

Baremo de méritos



MÉRITOS VALORACIÓN DOCUMENTOS JUSTIFICATIVOS

A. MÉRITOS PROFESIONALES MÁXIMO 25

A.1. TRAYECTORIA PROFESIONAL MÁXIMO 15

A.1.1. Por cada año completo de servicios efectivos prestados en la situación de servicio activo como funcionario o funcionaria de carrera que sobrepasen los cinco años exigidos como requisito: En el caso de servicios que no consten en esta Conselleria, fotocopia compulsada de los documentos administrativos correspondientes a cada uno de los subapartados, con diligencias de toma de posesión y cese o continuidad en su caso, o bien hoja de servicios certificada por Administración educativa competente.



A los efectos de cómputo de años en el centro, se considera como fecha final para el cálculo el 31 de agosto de 2021.

A.1.1.a) En el centro cuya dirección se solicita. 1punto

A.1.1.b) En otros centros en los cuerpos y niveles educativos correspondientes al centro a cuya dirección opta el candidato o candidata. 0,5 puntos

A.1.1.c) En otros cuerpos y centros docentes distintos al nivel educativo y régimen del centro a cuya dirección opta el candidato o candidata. 0,25 puntos

A.1.2. Tener destino definitivo en el centro cuya dirección se solicita. 5 puntos

A.1.3. Por pertenecer a los cuerpos de catedráticos de Enseñanza Secundaria, Escuelas Oficiales de Idiomas, Artes Plásticas y Diseño, Música y Artes Escénicas. 2 puntos En el caso de que no conste en esta Conselleria, fotocopia compulsada del título administrativo o credencial.

A.1.4. Valoración positiva de la labor docente.

A.1.4.a) En el centro cuya dirección se solicita . 5 puntos

A.1.4.b) En otros centros. 4 puntos

A.2. EXPERIENCIA DIRECTIVA O DE COORDINACIÓN MÁXIMO 15

A.2.1. Por cada año como director o directora en centros docentes públicos: En el caso de servicios que no consten en esta Conselleria, fotocopia compulsada del nombramiento, con diligencias de toma de posesión y cese o, en su caso, certificación en la que conste que este curso se continua en el cargo, o bien hoja de servicios certificada por el órgano competente de otra Administración educativa.

Nota: Cuando se produzca el desempeño simultáneo de cargos, no podrá acumularse la puntuación.





A los efectos de cómputo de años en el centro, se considera como fecha final para el cálculo el 31 de agosto de 2021.

A.2.1.a) En el centro cuya dirección se solicita . 1punto

A.2.1.b) En otros centros. 0,80 puntos

A.2.2. Por cada año en otros cargos directivos, vicedirector o vicedirectora , secretario o secretaria, jefe o jefa de estudios:

A.2.2.a) En el centro cuya dirección se solicita 0,75 puntos

A.2.2.b) En otros centros 0,60 puntos

A.2.3. Por cada año en otros cargos directivos, vicesecretario o vicesecretaria y responsable de centros de menos de tres unidades:

A.2.3.a) En el centro cuya dirección se solicita. 0,50 puntos

A.2.3.b) En otros centros. 0,40 puntos

A.2.4. Por cada año como coordinador o coordinadora de ciclo, jefe o jefa de seminario, departamento o división de centros públicos docentes, coordinador o coordinadora de Aula de Informática, coordinador o coordinadora de Tecnologías de Información, coordinador o coordinadora Didáctica EOI o las figuras análogas establecidas por la normativa vigente, así como por el desempeño de la función tutorial ejercida a partir de la entrada en vigor de la LOE.

A.2.4.a) En el centro cuya dirección se solicita. 0,30 puntos

A.2.4.b) En otros centros. 0,20 puntos

A.2.5. Valoración positiva del ejercicio de cargos directivos. 5 puntos

B. FORMACIÓN ACADÉMICA MÁXIMO 5

B.1. Por cada diplomatura, ingeniería técnica, arquitectura técnica o títulos declarados equivalentes y por los estudios correspondientes al primer ciclo de una licenciatura, arquitectura o ingeniería, distintos de los alegados para el ingreso en el cuerpo al que pertenece el candidato o candidata. 0,5 puntos Para todas las titulaciones relacionadas se adjuntará fotocopia compulsada de dichos títulos o del documento justificativo de abono de los derechos de expedición de dichas titulaciones conforme a la Orden de 8 de julio de 1988 (BOE del 13 de julio).

B.2. Por cada Titulo de Grado 0,75 puntos

B.3. Por cada título de licenciatura, ingeniería superior, arquitectura o títulos declarados legalmente equivalentes, distintos de los alegados para el ingreso en el cuerpo al que pertenece el candidato o candidata. 1 punto

B.4. Por el grado de doctor o doctora 2 puntos

B.5.1. Por premio extraordinario de doctorado



B.5.2. Por premio extraordinario de licenciatura o grado 1 punto



0,75 puntos Fotocopia compulsada de la certificación correspondiente.

Fotocopia compulsada de la certificación correspondiente.

B.6. Por titulaciones de enseñanzas de Régimen Especial, Formación Profesional y otros diplomas se valorarán las titulaciones otorgadas por las Escuelas Oficiales de Idiomas, conservatorios profesionales y superiores de Música y Danza y Escuelas de Artes Plásticas y Diseño, con arreglo a la siguiente escala:

- Música y Danza, grado medio: 0,25 puntos.

- Enseñanza de Idiomas, certificado de nivel B1 del Marco Europeo de Referencia para las Lenguas: 0,25 puntos.

- Enseñanza de Idiomas, certificado de nivel B2 del Marco Europeo de Referencia para las Lenguas: 0,5 puntos.

- Por cada título de técnico superior de Artes Plásticas y Diseño: 0,5 puntos.

Por cada título de técnico superior de Formación Profesional: 0,5 puntos. hasta 2 puntos Para todas las titulaciones relacionadas se adjuntará fotocopia compulsada de dichos títulos o del documento justificativo de abono de los derechos de expedición de dichas titulaciones conforme a la Orden de 8 de julio de 1988 (BOE del 13 de julio).



Notas:

En caso de estudios progresivos, sólo se tendrá en cuenta el último título o certificado que haya obtenido el aspirante o la aspirante.

No serán tenidos en cuenta los estudios que hayan sido alegados para ingreso en el cuerpo al que pertenece el aspirante o la aspirante.

B.7. 1. Por el diploma de Mestre de Valencià





















B.7.2. Por el Certificat de nivell C2 de Coneixements de Valencià.















B.7.3. Por el Certificat de Capacitació per a l'Ensenyament en Valencià. 4 puntos





















4 puntos















2 puntos Certificado o título correspondiente conforme a lo establecido en la Orden 17/2013, de 15 de abril, de la Conselleria de Educación, Cultura y Deporte, por la que se regulan las titulaciones administrativas que facultan para la enseñanza en valenciano, del valenciano y en lenguas extranjeras en las enseñanzas no universitarias en la Comunidad Valenciana y en la Resolución de 4 de junio de 2013, de la Dirección General de Innovación, Ordenación y Política Lingüística, por la que se dictan instrucciones sobre la expedición de las titulaciones administrativas que facultan para la enseñanza en valenciano, del valenciano y en lenguas extranjeras en las enseñanzas no universitarias en la Comunitat Valenciana.



Certificado expedido por la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià o equivalente, conforme a lo establecido en la Orden 7/2017, de 2 de marzo, de la Conselleria de Educación, Investigación, Cultura y Deporte, por la cual se regulan los certificados oficiales administrativos de conocimientos de valenciano de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, el personal examinador y la homologación y la validación de otros títulos y certificados .



Certificado de Capacitación para la enseñanza del Valenciano: La certificación debe estar registrada en la Cuenta de formación del profesorado

B.8. Certificado de Capacitación para la Enseñanza en Lengua Extranjera que acredite una competencia lingüística de, al menos un nivel B2 del Marco Europeo de Referencia para las Lenguas. 2 puntos Certificado o título correspondiente conforme a lo establecido en la Orden 17/2013, de 15 de abril, de la Conselleria de Educación, Cultura y Deporte, por la que se regulan las titulaciones administrativas que facultan para la enseñanza en valenciano, del valenciano, y en lenguas extranjeras en las enseñanzas no universitarias en la Comunitat Valenciana y en la Resolución de 4 de junio de 2013, de la Dirección General de Innovación, Ordenación y Política Lingüística, por la que se dictan instrucciones sobre la expedición de las titulaciones administrativas que facultan para la enseñanza en valenciano, del valenciano y en lenguas extranjeras en las enseñanzas no universitarias en la Comunitat Valenciana.

B.9. Por título universitario oficial de Máster distinto del requerido para el ingreso a la función pública docente, para cuya obtención se hayan exigido, al menos, 60 créditos. 0,5 puntos Fotocopia compulsada del título o certificación del abono de los derechos de expedición del título o certificado supletorio de la titulación, expedidos de acuerdo con lo previsto, en su caso, en la Orden de 8 de julio de 1988 para la aplicación de los Reales Decretos 185/1985, de 23 de enero, y 1496/1987, de 6 de noviembre, en materia de expedición de títulos universitarios oficiales (BOE del 13), en la Orden ECI/2514/2007, de 13 de agosto, sobre expedición de títulos universitarios oficiales de Máster y Doctor (BOE del 21) o en el Real Decreto 1002/2010, de 5 de agosto, sobre expedición de títulos universitarios oficiales (BOE de 6 de agosto).



C. OTROS MÉRITOS MÁXIMO 10

C.1. Por asistencia a cursos, jornadas u otra modalidad de formación convocados por las administraciones educativas, o por instituciones sin ánimo de lucro, cuando hayan sido homologados o reconocidos por dichas administraciones educativas, así como los organizados o por universidades, relacionados con la gestión y dirección de centros educativos o la gestión de la calidad.

0,15 puntos cada 10 horas. máximo 3 puntos Fotocopia compulsada del certificado expedido por el órgano competente de la correspondiente Administración educativa o Universidad en el que conste de modo expreso el número de horas de duración del curso o actividad formativa y, e su caso, el reconocimiento de la Administración educativa correspondiente.

C.2. Por haber participado como ponente en actividades de formación sobre gestión y dirección de centros y gestión de la calidad.

0,25 puntos cada 10 horas. máximo 3 puntos

C.3. Por asistencia, impartición o coordinación a cursos, jornadas u otra modalidad de formación, incluida la formación en centros, convocados por las Administraciones educativas, o por instituciones sin ánimo de lucro, cuando hayan sido homologados o reconocidos por dichas administraciones educativas, así como los organizados o por universidades, relacionados con aspectos científicos o didácticos de la especialidad del candidato o de la candidata o bien con la organización escolar, las nuevas tecnologías, la psicopedagogía y sociología de la educación o la salud laboral (de área o generales).

0,10 puntos cada 10 horas. máximo 1 punto

C.4. Por haber participado en programas de investigación educativa o haber obtenido un premio de investigación e innovación educativa relacionados con la gestión y dirección de centros educativos y gestión de la calidad en centros educativos. hasta 2 puntos Fotocopia compulsada/cotejada de las certificaciones correspondientes.

C.5. Por publicaciones o méritos artísticos relacionadas con el área de especialidad del aspirante o de la aspirante. hasta 1 punto Los ejemplares correspondientes o fotocopia de los mismos con la compulsa, como mínimo, de las páginas acreditativas de la autoría, el depósito legal y, si procede, el ISBN, ISSN o ISMN, según proceda. Los programas o críticas y, en su caso, la acreditación de haber obtenido premios. En las ediciones –sea cual sea el soporte sobre el que estén realizadas- debe constar ISBN y depósito legal o sólo este último según los casos, a tenor de lo dispuesto en el Decreto 2984/1972, de 2 de noviembre (BOE de 4.11.1972), artículos 1, 2 y 3.

C.6. Por publicaciones relacionadas con la gestión y dirección de centros o la gestión de la calidad. hasta 2 puntos





Notas:

– Únicamente serán baremados aquellos méritos cuyo perfeccionamiento haya tenido lugar en la fecha de finalización del plazo de presentación de solicitudes.

– En los subapartados A.1.1 no serán computables cinco años de servicios , debiéndose baremar la opción más beneficiosa para el participante o la participante, de forma que en primer término se descuenten los cinco años del subapartado A.1.1.b) y si el saldo es negativo entonces se descontaría del subapartado A.1.1.a).

– En el subapartado A.1.1 sólo se valorarán los servicios efectivos en el centro cuya dirección se solicita , no valorándose los periodos que se haya permanecido fuera del centro en situación de servicios especiales, en comisión de servicios, con licencias por estudios o en supuestos análogos, que impliquen la no presencia física durante el curso escolar del funcionario o funcionaria en el centro de destino.

– A los efectos de los apartados, precedentes, en ningún caso se valorarán los estudios que haya sido necesario para la obtención del primer título de licenciado o licenciada, arquitecto o arquitecta superior o ingeniero o ingeniera superior que se hayan acreditado para su ingreso en el cuerpo de la función pública docente desde el que se participa. En ningún caso será valorable el primer título o estudios de esta naturaleza que posea el candidato o candidata.

– En ningún caso se valorarán fracciones de mes.

– En el caso de libros, se aportará certificado de la editorial donde conste el número de ejemplares y que la difusión de los mismos ha sido en librerías comerciales. Para la valoración de libros editados por universidades, organismos o entidades públicas, será necesario aportar certificación en la que conste la distribución y objetivos de los mismos.

– En el supuesto de revistas, se aportará certificación en la que conste el número de ejemplares, lugar de distribución y venta, o asociación científica o didáctica, legalmente constituida, a la que pertenece la revista.

– En los supuestos en que la editorial o asociación haya desaparecido, dicho extremo habrá de justificarse por cualquier medio de prueba admisible en derecho. No se valorarán publicaciones en las que el autor o la autora sea el editor o la editora de las mismas.

– En el caso de publicaciones que solamente se dan en formato electrónico, se presentará un informe oficial en el cual el organismo emisor certificará que la publicación aparece en la base de datos bibliográfica. En este documento se indicará la base de datos, el título de la publicación, los autores o las autoras, la revista, el volumen, el año y la página inicial y final. No será necesario esta acreditación cuando la publicación la haya editado la Conselleria de Educación, Cultura y Deporte o cualquiera de las Administraciones educativas.

Mapa web