Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ d'1 de març de 2021, de la Direcció General de Treball, Benestar i Seguretat Laboral, per la qual es convoquen ajudes per a finançar els costos fixos d'inclusió en el Règim Especial de Treballadors Autònoms (RETA) de les persones treballadores autònomes empadronades en un municipi de la Comunitat Valenciana amb una població inferior a 5.000 habitants, dins del Programa de foment del treball autònom a la Comunitat Valenciana, per a l'exercici 2021. [2021/2298]

(DOGV núm. 9038 de 10.03.2021) Ref. Base de dades 002131/2021




L'Ordre 5/2020, de 10 de setembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores i s'estableix el procediment de concessió de les ajudes del Programa de foment del treball autònom a la Comunitat Valenciana (DOGV 8905, 15.09.2020, bases reguladores en les referències posteriors a aquesta norma), en la disposició addicional tercera estableix que es delega expressament la convocatòria anual d'aquestes subvencions en la persona titular de la direcció general competent en matèria de treball.

La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (d'ara en avant, LGS), estableix, en l'article 23, que el procediment per a la concessió de subvencions s'iniciarà sempre d'ofici, mitjançant una convocatòria aprovada per l'òrgan competent.

La Llei de pressupostos de la Generalitat per a 2021 inclou, dins de l'annex de transferències i subvencions, la previsió de la línia de subvenció 8084 denominada, «Ajudes Programa de foment del treball autònom a la Comunitat Valenciana», amb una dotació màxima de 2.000.000,00 euros.

Mitjançant la present resolució, es convoquen per a l'exercici 2021, exclusivament, les ajudes destinades a finançar els costos fixos d'inclusió en el Règim Especial de Treballadors per Compte Propi o Autònoms de la Seguretat Social (d'ara en avant, RETA) de les persones treballadores autònomes empadronades en un municipi de la Comunitat Valenciana amb una població inferior a 5.000 habitants que, dins de l'any 2021, hagen cotitzat o estiguen en condicions de cotitzar almenys tres anys i fins a un màxim de cinc anys ininterrompudament, a l'empara del capítol I de les bases reguladores i en els termes i les condicions delimitats en la present convocatòria.

La present convocatòria queda sotmesa a més, en allò que siga procedent, a l'LGS, al Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el seu reglament (d'ara en avant, RLGS), i a la normativa autonòmica establida en els articles 159 i següents de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions (d'ara en avant, LHPS) i, en els articles 44.3.a i 44.16.m de la Llei 4/2020, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2021. Per a la present convocatòria ha sigut oïda la Mesa d'Autònoms, constituïda en el si del Consell Tripartit per al Desenvolupament de les Relacions Laborals i la Negociació Col·lectiva de la Comunitat Valenciana.

Per tot això i de conformitat amb el que s'estableix en l'article 160.4 de l'LHP, en relació amb l'article 9 del Decret 5/2019, de 16 de juny, del president de la Generalitat, pel qual es determinen el nombre i la denominació de les conselleries, i les seues atribucions; el Decret 175/2020, de 30 d'octubre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, i les bases reguladores d'aquestes subvencions, resolc:



Primer. Objecte i àmbit de la convocatòria

L'objecte de la present resolució és convocar per a l'exercici 2021, en règim de concurrència competitiva, ajudes per a finançar els costos fixos d'inclusió en el RETA de les persones treballadores autònomes empadronades en un municipi de la Comunitat Valenciana amb una població inferior a 5.000 habitants que, dins de l'any 2021, hagen cotitzat o estiguen en condicions de cotitzar almenys tres anys i fins a un màxim de cinc anys ininterrompudament, d'acord amb els requisits i les exclusions establits en les bases reguladores.



Segon. Finançament

1. Les ajudes que es convoquen per a l'exercici 2021 es finançaran amb càrrec a l'aplicació pressupostària 11.03.02.315.10.4, línia de subvenció S8084.000, dels pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2021, fins a un import global màxim d'1.690.000,00 euros, procedents de fons propis de la Generalitat.

2. En el supòsit que per raó d'una modificació pressupostària es produïra un increment dels crèdits disponibles i poguera disposar-se d'aquests crèdits addicionals per a atendre les subvencions, l'òrgan concedent podria procedir a aplicar, prèvia publicació dels crèdits addicionals disponibles i sense necessitat de realitzar una nova convocatòria, els crèdits addicionals a la concessió de les subvencions.

A aquest efecte, la comissió de valoració prevista en el resolc onze de la present resolució formularà una proposta addicional per al cas en què valorara positivament sol·licituds presentades que no pogueren ser ateses per falta de disponibilitat pressupostària, i aquestes constituiran una relació de reserva degudament ordenada perquè puguen ser resoltes favorablement com a conseqüència de possibles disponibilitats pressupostàries addicionals que permeten atendre les sol·licituds contingudes en aquesta relació addicional, sense necessitat d'obrir un nou període de presentació de sol·licituds, de conformitat amb el que es disposa en l'article 58.2 del Reglament de l'LGS i amb el que s'estableix en l'article 11 del Decret 77/2019, de 7 de juny, del Consell, de regulació del procediment de gestió del pressupost de la Generalitat, que en l'apartat 2 estableix les regles perquè l'aplicació d'una quantia addicional no necessite una nova convocatòria i la possibilitat que augments sobrevinguts en el crèdit disponible possibiliten atendre sol·licituds de subvenció que, complint tots els requisits establits, no hagen sigut beneficiàries per l'esgotament del crèdit disponible.

3. Les minoracions sobre les subvencions concedides inicialment podran destinar-se a pagament de recursos.



Tercer. Persones beneficiàries

1. Podran ser beneficiàries d'aquestes ajudes les persones treballadores autònomes amb residència i domicili fiscal en la Comunitat Valenciana que realitzen de manera habitual, personal, directa, per compte propi i fora de l'àmbit de direcció i organització d'una altra persona, una activitat econòmica o professional a títol lucratiu, donen o no ocupació a persones treballadores per compte d'altri, d'acord amb el que s'estableix en l'article 1 de la Llei 20/2007, d'11 de juliol, de l'estatut del treball autònom.

També serà aplicable aquest capítol als treballs realitzats de manera habitual, al territori de la Comunitat Valenciana, per familiars de les persones definides en el paràgraf anterior que no tinguen la condició de persones treballadores per compte d'altri, conforme al que s'estableix en l'article 1.3.e del Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut dels treballadors.



2. Amb caràcter general, les persones sol·licitants hauran de complir els requisits següents:

a) Estar donades d'alta en el RETA.

b) Complir, dins de l'any natural de la publicació de la present resolució de convocatòria, un període de cotització mínim de tres anys i màxim de cinc anys ininterromputs, i haver-se donat d'alta en el RETA en el període comprés entre l'01.01.2016 i el 31.12.2018, ambdós inclusivament.

c) Estar empadronades en un municipi amb menys de 5.000 habitants.

d) Estar donades d'alta, només en el cas de les persones treballadores autònomes, en el Cens d'obligats tributaris de l'Agència Tributària, corresponent el lloc de desenvolupament de l'activitat declarada a un municipi de menys de 5.000 habitants.

e) No comptar amb més de nou persones treballadores contractades per compte d'altri el dia de publicació de la present convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

3. Quant al règim d'exclusions, no podran ser beneficiàries de les ajudes les persones en les quals concórrega alguna de les circumstàncies següents:

a) Les persones treballadores incloses en el Sistema Especial per a Treballadors per Compte Propi Agraris.

b) Les qui exercisquen les funcions de direcció i gerència que comporta l'acompliment del càrrec de persona consellera o administradora, o presten altres serveis per a una societat de capital, a títol lucratiu i de manera habitual, personal i directa.

c) Les persones sòcies industrials de societats regulars col·lectives i de societats comanditàries.

d) Les persones sòcies de societats civils irregulars.

e) Les persones sòcies treballadores de les societats laborals.

f) Les persones autònomes sòcies d'una cooperativa de treball associat.

g) Les persones treballadores autònomes econòmicament dependents.

h) Les persones membres del cos únic de notaris.

i) Les persones membres del cos de registradors de la propietat, mercantils i de béns mobles, així com els del cos d'aspirants.

j) N'estaran excloses les persones treballadores autònomes i les «autònomes col·laboradores» amb uns rendiments nets d'activitats econòmiques i uns rendiments nets del treball, respectivament, obtinguts durant l'exercici 2019 que siguen superiors a 33.998,40 euros.

En cas que no hi haja obligació de presentació de declaració de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques (IRPF), s'acreditarà mitjançant un certificat negatiu d'Hisenda.

k) Les persones en les quals concórrega alguna de les circumstàncies previstes en l'article 13 LGS.

l) Haver sigut sancionades amb caràcter ferm en via administrativa, en els dos anys anteriors a la data de presentació de la sol·licitud, per la comissió d'una infracció molt greu en matèria de seguretat i salut en el treball o per la comissió d'una infracció greu en matèria de relacions laborals consistent en la transgressió de la normativa sobre modalitats contractuals, contractes de duració determinada i temporals, mitjançant la utilització en frau de llei o respecte a persones, finalitats, supòsits i límits temporals diferents dels previstos legalment, reglamentàriament, o mitjançant un conveni col·lectiu quan aquests aspectes puguen ser determinats per la negociació col·lectiva.

4. Així mateix, serà motiu d'exclusió haver sigut subjecte de resolució ferma en via administrativa de revocació o, si és el cas, de reintegrament de subvencions per a la promoció de l'ocupació autònoma, consistents en la subvenció de quotes de la Seguretat Social, en els quatre anys anteriors a la presentació de la sol·licitud.



Quart. Obligacions de les persones beneficiàries

Les persones beneficiàries d'aquestes ajudes hauran de complir totes les obligacions previstes en les bases reguladores, i especialment les establides en l'article 24 d'aquestes bases.



Cinqué. Quantia de les ajudes

1. La quantia de la subvenció serà:

a) 3.000,00 euros en els supòsits de:

– Dones víctimes de violència de gènere.

– Persones amb un grau de discapacitat reconegut igual o superior al 33 %.

– Persones víctimes del terrorisme.

– Persones amb 48 anys o més.

b) 2.800,00 euros en el cas de dones no compreses en els anteriors apartats.

c) 2.600,00 euros en el cas d'homes no compresos en els anteriors apartats.

2. Als efectes establits en les bases reguladores d'aquestes ajudes, s'exigirà trobar-se en qualssevol d'aquests supòsits en la data de finalització del termini de presentació de les sol·licituds.

3. Per a acreditar la condició de dona víctima de violència de gènere, es podran aportar qualsevol dels documents següents: certificat comprensiu d'aquesta situació emés per la direcció general competent en la matèria o acreditació per part dels serveis socials específics o especialitzats; resolució judicial que acorde mesures cautelars per a la protecció de la víctima; ordre de protecció acordada a favor de la víctima; informe del Ministeri Fiscal que indique l'existència d'indicis que és víctima de violència de gènere fins que es dicte l'ordre de protecció; en el cas d'estar inclosa en algun programa d'emergència o acolliment de la direcció general competent en matèria de violència de gènere de la Generalitat, mentre aquesta participació es mantinga i durant els dos anys posteriors a l'eixida d'aquest.



4. Per a acreditar la condició de persona amb discapacitat, es podrà presentar una còpia de la targeta acreditativa de la condició de persona amb discapacitat o de la resolució per la qual es reconeix el grau de discapacitat.

5. Per a acreditar la condició de persona víctima del terrorisme: certificat emés pel Ministeri de l'Interior o document oficial que acredite aquesta circumstància.



Sisé. Presentació de sol·licituds

1. La presentació de les sol·licituds i de la documentació annexa requerida per a l'obtenció d'aquestes ajudes únicament pot realitzar-se mitjançant el corresponent tràmit electrònic. El punt d'accés a la tramitació electrònica és la seu electrònica de la Generalitat, accessible en l'adreça web https://sede.gva.es.https://sede.gva.es/

L'accés directe a aquest tràmit està disponible en:

https://www.tramita.gva.es/ctt-att-atr/asistente/iniciarTramite.html?tramite=DGM_SUB_SUGUS&version=1&login=c&idioma=es&idCatGuc=PR&idProcGuc=18856

o bé:

http://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=18856

Per a poder accedir a aquest sistema telemàtic, la persona que el sol·licite haurà de disposar d'algun dels sistemes de signatura electrònica admesos en la seu electrònica de la Generalitat.

En el cas d'utilitzar un certificat digital d'una persona que actue en representació d'una altra persona física, s'haurà d'inscriure prèviament en el Registre de representants davant de la Generalitat per a la realització de tràmits per via telemàtica, i per a fer-ho la informació està disponible en:

https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=17168&version=amp

http://www.accv.es/ciudadanos/registro-de-representantes/

Les instruccions sobre tramitació telemàtica les trobaran en la web www.indi.gva.es/tramitacion-telematica, en l'enllaç «Instruccions».



2. Només podrà presentar-se una sol·licitud per cada persona sol·licitant. Totes aquelles que es consideren duplicades es consideraran no presentades, i en aquest cas només es tindrà en compte l'última sol·licitud presentada electrònicament.

3. Les incidències de tramitació electrònica relacionades amb qüestions tecnicoinformàtiques s'atendran mitjançant l'adreça:

generalitat_en_red@gva.es

Els dubtes relacionats amb el contingut d'aquesta convocatòria seran atesos, exclusivament, mitjançant la següent adreça de correu electrònic: dgtrabajobl@gva.es

4. La presentació de la sol·licitud implica el coneixement i l'acceptació de les bases reguladores, i comportarà l'autorització a la conselleria competent en matèria de treball perquè aquesta, a l'efecte de verificar que la persona sol·licitant es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social en els termes establits en l'article 13 LGS i l'article 22 del RLGS, puga obtindre:



a) De l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT), l'acreditació que la persona sol·licitant es troba al corrent en les seues obligacions tributàries.

b) De la Tresoreria General de la Seguretat Social, l'acreditació que la persona sol·licitant es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions amb la Seguretat Social.

c) De l'Agència Tributària Valenciana, competent en matèria d'hisenda, l'acreditació que la persona sol·licitant no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat.

En els casos d'impossibilitat material d'obtindre els anteriors documents, l'òrgan competent podrà requerir a la persona sol·licitant que els presente, o, si no pot, que acredite per altres mitjans els requisits a què es refereix el document.

No obstant això, la persona sol·licitant podrà denegar expressament el consentiment, i aleshores haurà d'aportar els documents acreditatius del compliment de les obligacions indicades. Aquests documents hauran de tindre una vigència d'almenys cinc mesos comptats a partir de la data de presentació de la sol·licitud.

5. Quan hagen d'aportar-se documents que ja estiguen en poder de qualsevol òrgan de l'administració actuant, la persona sol·licitant, en tot cas, estarà obligada a:

a) Identificar el document o documents afectats.

b) Fer constar la data i l'òrgan o dependència i el procediment en què van ser entregats.

c) Que no hagen transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment al qual corresponen.

d) Prestar consentiment exprés perquè puga ser consultada i comprovada aquesta documentació.



Seté. Documentació que acompanya la sol·licitud

1. La sol·licitud general de subvenció i l'annex I d'aquesta (segons models normalitzats en formularis web disponibles en el tràmit telemàtic). Després d'haver-los emplenat, els dos formularis web han de signar-se electrònicament en el mateix tràmit telemàtic.



2. La documentació que ha d'acompanyar la sol·licitud (és a dir, annexar-hi en el tràmit telemàtic) és la que es detalla a continuació:

a) Certificat de situació en el Cens d'activitats econòmiques de l'AEAT, en el qual conste el domicili fiscal de la persona sol·licitant, actualitzat en la data de la publicació de la present convocatòria, en el cas de les persones treballadores autònomes.

b) Informe de vida laboral, actualitzat.

c) Certificat d'empadronament, actualitzat.

d) Model normalitzat de domiciliació bancària degudament emplenat i signat electrònicament per la persona amb poder suficient per a fer-ho (aquest model figura com a imprés associat a aquest tràmit i està també disponible en el tràmit telemàtic). No serà obligatori presentar aquest model si ja s'ha presentat amb anterioritat davant de la Generalitat i les dades i el compte bancari no han experimentat variació, i en aquest cas serà obligatori indicar, en l'apartat específic del formulari web de sol·licitud, el número de compte utilitzat anteriorment i donat d'alta a aquest efecte.

e) A l'efecte del que es disposa en el resolc tercer, punt 3, apartat j, de la present resolució, una còpia de declaració d'IRPF de l'exercici 2019, o una autorització a l'òrgan instructor perquè obtinga directament aquesta informació de l'AEAT.

f) La documentació que, si és el cas, permeta a la persona sol·licitant acreditar que es troba en algun dels supòsits inclosos en l'article 19.1.a, conforme al que s'hi indique.

3. La persona sol·licitant haurà d'aportar, així mateix, les declaracions responsables relatives als aspectes següents:

a) Compliment dels requisits establits en l'article 13 LGS per a obtindre la condició de persona beneficiària de subvencions públiques (aquesta declaració està inclosa en un dels apartats de la sol·licitud de subvenció).

b) Concurrència de qualsevol altra ajuda rebuda o sol·licitada amb el mateix objecte (aquesta declaració està inclosa en un dels apartats de la sol·licitud de subvenció).

c) Compromís de comunicar totes les sol·licituds de subvenció que tramite en qualsevol organisme públic relacionades amb l'activitat subvencionada en la present convocatòria a partir de la data de sol·licitud (aquesta declaració està inclosa en un dels apartats de l'esmentat annex I).

d) Ajudes rebudes o sol·licitades en concepte de minimis durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l'exercici fiscal en curs (aquesta declaració es presentarà segons el model normalitzat inclòs com a imprés associat a aquest tràmit i disponible també en el tràmit telemàtic).

e) Compromís de comunicar les ajudes en concepte de minimis rebudes de qualsevol organisme públic a partir de la data de sol·licitud (inclòs en un dels apartats de l'annex I).

4. L'òrgan instructor podrà, així mateix, demanar en qualsevol moment la documentació original o complementària que considere necessària per a acreditar l'exacte compliment de les condicions exigides en les bases reguladores i en la present resolució.



Huité. Termini de presentació de sol·licituds

El termini de presentació de sol·licituds serà des del dia 16 de març de 2021 fins al 31 de març de 2021, ambdós dies inclosos. Només seran admeses les sol·licituds que hagen sigut gravades en el registre electrònic de la Generalitat fins a les 23.59.59 hores de l'últim dia de termini de presentació (hora oficial peninsular espanyola).



Nové. Esmena de sol·licituds

1. Quan la sol·licitud no complisca els requisits exigits o no s'hi adjunte la documentació necessària, es requerirà la persona interessada perquè, d'acord amb el que es disposa en l'article 68.1 de la Llei de procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini de deu dies esmene la falta o aporte els documents preceptius, amb la indicació que si no ho fa, es considerarà que ha desistit de la seua petició, prèvia resolució, que haurà de ser dictada en els termes previstos en la legislació de procediment administratiu comú.



L'esmena o aportació de documentació a iniciativa de la persona sol·licitant haurà de realitzar-se utilitzant el tràmit de la Guia PROP denominat «Aportació de documentació d'un expedient de sol·licitud d'ajudes de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball», que és tramitable telemàticament i pot consultar-se en l'adreça següent:

www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=15450.

2. Els requeriments als quals es fa referència en aquest resolc, així com qualsevol altre que puga realitzar-se, es regiran pel que es disposa en els articles 53 i següents del Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'administració electrònica de la Comunitat Valenciana. Tal com disposa l'article 53 d'aquesta norma, la notificació electrònica dels actes administratius produirà efectes jurídics quan la persona interessada haja assenyalat aquest mitjà com a preferent, haja consentit expressament a utilitzar-lo o quan aquesta via li resulte obligatòria.



De conformitat amb l'article 54 del Decret 220/2014, la pràctica de la notificació electrònica es realitzarà, amb caràcter general, per compareixença electrònica, de la manera següent:

1) La persona interessada, degudament identificada, accedirà al contingut de l'actuació administrativa corresponent a través de la seu electrònica de la Generalitat. Prèviament, s'enviarà per correu electrònic a l'adreça que haja facilitat un avís de notificació, de caràcter informatiu, que li comunicarà l'existència d'una notificació dirigida a ella, així com l'adreça de la pàgina web a la qual ha d'accedir per a obtindre-la.



2) Aquest avís de notificació haurà d'especificar, a més de les dades que permeten la identificació de la notificació, de conformitat amb el que es disposa en la legislació bàsica de procediment administratiu, que si transcorren deu dies naturals a partir de la data de la notificació sense que tinga lloc l'accés a aquesta, equivaldrà al rebuig de la notificació als efectes previstos en la normativa legal vigent, llevat que, d'ofici o a instàncies de la persona destinatària, es comprove la impossibilitat tècnica o material de l'accés.

3) La persona interessada podrà accedir a la notificació electrònica prèvia identificació personal per qualsevol dels mitjans definits en l'article 26 del Decret 220/2014. La notificació contindrà la designació de l'òrgan administratiu o l'entitat que efectua la notificació, la referència al tipus de document que es notifica, el número d'expedient a què es refereix, i la data i el registre d'eixida.

4) Si la persona interessada accepta la notificació, podrà accedir als documents objecte d'aquesta, que també tindran format per a impressió.



5) Es deixarà constància en l'expedient administratiu de l'acceptació o rebuig de la notificació electrònica, que produiran els efectes previstos en la legislació bàsica de procediment administratiu.



Deu. Criteris de valoració de les sol·licituds

El procediment de concessió de les subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva, i el moment de presentació de les sol·licituds serà l'únic criteri de valoració. En cas de no presentar la sol·licitud amb la documentació completa, es considerarà com a moment de presentació de la sol·licitud aquell en què s'haja aportat íntegrament la documentació exigida en la present convocatòria, siga a través de les aportacions voluntàries de documentació realitzades per les persones interessades, o mitjançant l'esmena efectuada per aquestes després del requeriment formulat per l'òrgan instructor de les ajudes, d'acord amb el que s'estableix en l'article 22.6 de les bases reguladores.



La concessió d'ajudes s'efectuarà fins a esgotar el crèdit disponible en la present convocatòria destinat a atendre-les.

Onze. Comissió de valoració

De conformitat amb el que es disposa en l'article 11 de les bases reguladores, es constituirà una comissió de valoració adscrita a la direcció general competent en matèria de treball que, d'acord amb les disponibilitats pressupostàries existents, formularà la proposta de resolució a l'esmentat centre directiu, la qual haurà de contindre la llista de sol·licituds admeses que complisquen els requisits exigits, ordenades per rigorós ordre d'entrada.

En la proposta de resolució es farà constar, igualment, la quantia de la subvenció proposada.

Així mateix, s'hi consignaran les sol·licituds que es propose denegar, i les causes de la denegació. La falta de consignació pressupostària serà la primera causa de denegació una vegada esgotada la totalitat del crèdit disponible.



Dotze. Resolució de concessió, termini, notificació i recursos

Actuarà com a òrgan instructor del procediment per a la concessió d'aquestes ajudes la direcció general amb competències en matèria de treball.

La competència per a resoldre la concessió d'aquestes ajudes correspon a la persona titular de la conselleria competent en matèria de treball, i per delegació d'aquesta, a la persona titular de la direcció general competent en matèria de treball.

La resolució haurà de ser dictada de manera expressa i notificada en el termini màxim de sis mesos comptats a partir de l'endemà de la data en què finalitze el termini de presentació de sol·licituds.

Transcorregut aquest termini sense que la resolució haja sigut notificada, la sol·licitud podrà considerar-se desestimada, sense perjudici que aquest termini puga ser ampliat excepcionalment, de conformitat amb el que es disposa en l'LPACAP. El contingut de la resolució serà l'establit en l'article 16 de les bases reguladores.

La resolució de concessió o desestimació de les subvencions es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) i en la pàgina web de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, Àrea Treball, disponible en l'enllaç següent: http://www.indi.gva.es/es/web/dg-trabajo/ayudas-al-programa-de-fomento-del-trabajo-autonomo-en-la-cv, tal com estableix la legislació bàsica de procediment administratiu, així com en compliment del que s'estableix en LGS sobre publicitat de subvencions concedides.



Tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció, i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions i ajudes atorgades per altres administracions o ens públics o privats, nacionals o internacionals, podran donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.

La resolució de concessió que es dicte posa fi a la via administrativa i en contra podrà interposar-s'hi un recurs potestatiu de reposició davant del mateix òrgan que l'ha dictada en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la notificació de la resolució, o bé directament un recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de notificar-se, de conformitat amb el que es disposa en l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici de tots els altres recursos que s'estime oportú deduir.





Tretze. Pagament i justificació de les ajudes. Termini i documentació



1. D'acord amb el que s'estableix en l'article 44.3.a de la Llei 4/2020, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2021, es lliurarà immediatament, una vegada concedida, el cent per cent de l'import de la subvenció abans de la justificació, prèvia comprovació de la documentació presentada d'acord amb les corresponents bases reguladores i la present convocatòria.

2. Així mateix, d'acord amb el que es preveu en l'article 44.16.m de la Llei 4/2020, de 30 de desembre, les persones beneficiàries d'aquestes subvencions estaran exemptes de l'obligació de prestar les garanties previstes per al pagament anticipat en l'apartat 2 de l'article 171 de l'LHPS.

3. Les persones beneficiàries justificaran la subvenció concedida de manera telemàtica a través del procediment esmentat: www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=15450, i es considerarà no efectuada si es realitza d'una altra manera. Les persones beneficiàries justificaran la subvenció concedida davant de la direcció general competent en matèria de treball mitjançant l'acreditació de l'abonament de les quotes del RETA del mes de gener a novembre del 2021. La justificació podrà fer-se per mitjà del document acreditatiu del pagament de les quotes del RETA expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social, o dels extractes o dels rebuts bancaris justificatius dels pagaments de les quotes del RETA de la beneficiària.

El termini per a la presentació de la justificació finalitzarà el 15 de desembre de 2021. En cap cas la suma del que s'ha justificat podrà ser inferior a l'import total de la subvenció concedida. En el cas que la quantitat justificada siga inferior a l'import subvencionat, es procedirà a la minoració i, si cal, reintegrament de la diferència.

No obstant això, l'òrgan concedent podrà ampliar el termini o concedir-lo per a correccions, en els termes establits en l'LGS i les seues normes de desplegament i en l'LPACAP, sempre que el retard obeïsca a causes degudament justificades en l'expedient i no imputables a la persona beneficiària de la subvenció.

4. Si transcorregut el termini de justificació es comprovara que la persona beneficiària no ha aportat la totalitat de la documentació exigida, o que la documentació aportada presenta alguna deficiència, serà requerida perquè esmene la falta o present els documents preceptius en el termini improrrogable de quinze dies hàbils. Si no ho fa així, o si la justificació resulta inadequada, s'iniciarà el procediment de reintegrament de la subvenció percebuda.



Catorze. Revocació i reintegrament de les ajudes concedides

1. Serà procedent el reintegrament de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interés de demora produït des del moment del pagament de la subvenció fins a la data en què s'acorde la procedència del reintegrament en cas que la persona beneficiària incórrega en alguna de les causes previstes en l'article 37 de l'LGS.

2. El procediment de reintegrament l'iniciarà la direcció general competent en matèria de treball, i seguirà les disposicions generals establides en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, amb les especialitats contingudes en l'article 172 de la Llei de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.



Quinze. Compatibilitat de les ajudes

Tal com disposa l'article 4 de les bases reguladores, l'import de les ajudes concedides en cap cas podrà ser d'una quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions o ajudes d'altres administracions públiques, o d'altres ens públics o privats, nacionals o internacionals, supere el cost de l'objecte de la subvenció.



Setze. Mitjà de notificació

Les resolucions i els actes de tràmit es notificaran electrònicament, en els termes establits en la normativa de procediment administratiu comú.



Dèsset. Tractament de dades de caràcter personal

La participació en la present convocatòria comportarà el tractament de dades de caràcter personal de les persones sol·licitants per part de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball. Així mateix, s'informa de:

1. Responsable del tractament: la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball.

2. Finalitat del tractament i tractaments afectats: atendre la sol·licitud presentada conforme al que s'estableix en la convocatòria; en les bases reguladores; en l'LGS, i en la seua normativa de desplegament, i, supletòriament, en l'LPACAP (vegeu el Registre d'activitats del tractament).

3. Origen de les dades: les dades personals recollides procedeixen de les sol·licituds presentades per la persona interessada o per la persona que la representa.

4. Registre d'activitats del tractament:

http://www.indi.gva.es/documents/161328120/167503914/RATGEN004.pdf

5. Drets de les persones sol·licitants:

Drets de les persones interessades:

Les persones interessades tenen dret a sol·licitar l'accés a les seues dades personals, la rectificació o la supressió d'aquestes, la limitació del seu tractament o l'oposició a aquest. Per a exercitar els seus drets, hauran de presentar un escrit davant de la Sotssecretaria de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball.

Hauran d'especificar quin d'aquests drets sol·liciten que siga satisfet i, si no autoritzen l'obtenció de les seues dades d'identitat o, si és el cas, de la persona que exerceix la seua representació legal, hauran d'aportar la corresponent documentació acreditativa de la identitat i representació. També podrà exercitar els seus drets de manera telemàtica a través del següent enllaç: http://www.gva.es/es/proc19970

b) Reclamació davant de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades:

Si les persones interessades consideren que han sigut perjudicades pel tractament o en l'exercici dels seus drets, poden presentar una reclamació davant de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades a través de la seu electrònica accessible en la pàgina web https://www.aepd.es/ https:// www.aepd.es/

6. Delegat o delegada de protecció de dades:

En tot cas, les persones sol·licitants podran contactar amb el delegat o delegada de Protecció de Dades de la Generalitat Valenciana a través de:

Adreça electrònica: dpd@gva.es

Adreça postal: passeig de l'Albereda, 16 – 46010 València

7. Més informació de protecció de dades:

https://www.gva.es/downloads/publicados/PR/TEXTO_INFORMACION_ADICIONAL.pdf



Díhuit. Verificació telemàtica de dades

D'acord amb el que s'estableix en la disposició addicional huitena de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, i en l'article 4 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, l'òrgan gestor podrà verificar les dades manifestades per les persones interessades amb la finalitat de comprovar-ne l'exactitud.



La potestat de verificació inclou verificar la identitat de la persona sol·licitant o, si és el cas, del seu representant legal i consultar les següents dades que consten en la Base de dades nacional de subvencions (BDNS): les subvencions i ajudes que li han sigut concedides, incloent-hi aquelles a les quals s'aplica la regla de minimis, i que la persona sol·licitant no està inhabilitada per a percebre subvencions.



Dènou. Recursos

Contra la present resolució, que esgota la via administrativa, podrà interposar-se un recurs de reposició davant del mateix òrgan en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà del dia en què es publique, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé directament un recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de publicar-se, d'acord amb el que es preveu en els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que es puga interposar qualsevol altre recurs dels previstos en la vigent legislació.



València 1 de març de 2021.– La directora general de Treball, Benestar i Seguretat Laboral (p. d. DA 3a O 5/2020; DOGV 8905, 15.09.2020): Elvira Ródenas Sancho.

Mapa web