Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 30 de desembre de 2020, del director general de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual es convoca per a l'exercici 2021 el Programa de foment de la contractació en pràctiques de persones joves qualificades (AVALEM JOVES), en el marc del Sistema Nacional de Garantia Juvenil. [2021/1715]

(DOGV núm. 9030 de 01.03.2021) Ref. Base de dades 001778/2021




En el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, de 28 de juny de 2018, es va publicar l'Ordre 8/2018, de 25 de juny, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores del Programa de foment d'ocupació per a la contractació de persones joves qualificades (AVALEM JOVES), en el marc del Sistema Nacional de Garantia Juvenil (d'ara en avant Ordre 8/2018).

L'article 167 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, estableix que «En la tramitació anticipada d'atorgament de subvencions, de conformitat amb el que es preveu en l'article 41 d'aquesta llei, es podrà arribar al moment procedimental immediatament anterior al de la resolució de la concessió, i en tots els tràmits haurà de constar que aquest atorgament estarà condicionat a l'existència, en els pressupostos de l'exercici econòmic següent, de crèdit adequat i suficient per a això».



En el projecte de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2021 figura en el capítol IV del subprograma 322.51, Foment d'ocupació, la línia de subvenció S7954, amb una dotació adequada i suficient per al finançament d'aquestes ajudes.

Per resultar susceptible de cofinançament pel Fons Social Europeu, aquesta convocatòria se sotmet al que es disposa en l'Ordre ESS/1924/2016, de 13 de desembre, per la qual es determinen les despeses subvencionables pel Fons Social Europeu durant el període de programació 2014-2020 (BOE 21.12.2016).

Com a conseqüència que aquesta convocatòria s'executarà en un període de transició entre dos períodes de programació i en un moment en què la Unió Europea impulsa nous instruments destinats a pal·liar els efectes derivats de la crisi sanitària i afavorir la recuperació econòmica, la referència als diferents reglaments i fons europeus s'ha d'entendre efectuada sense perjudici que aquesta actuació resulte susceptible de cofinançament per qualsevol altre fons que puga aprovar la Unió Europea.

Qualsevol persona que tinga coneixement de fets que pogueren ser constitutius de frau o irregularitat en relació amb projectes o operacions finançats totalment o parcialment amb càrrec a fons procedents de la Unió Europea en el marc d'aquesta convocatòria, podrà assabentar d'aquests fets el Servei Nacional de Coordinació Antifrau de la Intervenció General de l'Administració de l'Estat, per mitjans electrònics a través del canal habilitat a aquest efecte per aquest servei en l'adreça web http://www.igae.pap.hacienda.gob.es/sitios/igae/es-es/paginas/denan.aspx, i en els termes establits en la Comunicació 1/2017, de 3 d'abril, de l'esmentat servei, que pot localitzar-se en l'adreça web següent: http://www.labora.gva.es/es/comunicacio-del-servei-nacional-de-coordinacio-antifrau-de-la-intervencio-general-de-l-administracio-de-l-estat



De conformitat amb el que es preveu en l'article 160.4.b de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, resolc:



Primer. Convocatòria 2021

1. Convocar per a l'exercici 2021 el Programa de foment de la contractació en pràctiques, regulat en l'Ordre 8/2018, de 25 de juny, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores del Programa de foment d'ocupació per a la contractació de persones joves qualificades (AVALEM JOVES), en el marc del Sistema Nacional de Garantia Juvenil (DOGV 28.06.2018).

2. Aquestes subvencions es finançaran amb càrrec al capítol 4, codi de línia S7954000, del subprograma 322.51, Foment d'ocupació, per un import global màxim estimat de 300.000 euros, fons propis de la Generalitat susceptibles de cofinançament a través del Programa operatiu d'ocupació juvenil per al període 2014-2020 (CCI 2014ES05M9P001) o qualsevol altre fons de la Unió Europea. En tot cas, la concessió d'aquestes subvencions queda condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el pressupost de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació per a l'exercici 2021.

3. D'acord amb l'article 11.4 de l'Ordre 8/2018, la dotació pressupostària de cada convocatòria serà objecte de territorialització provincial, de manera proporcional al nombre de persones desocupades menors de 30 anys registrades en LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació. En la seua aplicació, s'efectua la següent distribució provincial de crèdits, que té caràcter estimatiu:

Alacant: 121.080 euros.

Castelló: 32.250 euros.

València: 146.670 euros.

4. La dotació d'aquesta convocatòria podrà incrementar-se si concorre algun dels supòsits previstos en l'article 11.2 del Decret 77/2019, de 7 de juny, del Consell, de regulació del procediment de gestió del pressupost de la Generalitat. En tot cas, aquest increment queda condicionat a la declaració de disponibilitat del crèdit, que haurà de ser publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



5. En aplicació de l'article 11.6 del Decret 77/2019, els eventuals augments sobrevinguts en el crèdit disponible possibilitaran que es dicten resolucions de concessió complementàries per a aquelles sol·licituds que, tot i complir tots els requisits, hagueren sigut denegades per esgotament d'aquest.

6. L'alteració de la distribució estimativa de la dotació no necessitarà nova convocatòria. No obstant això, aquesta alteració serà objecte de publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

7. La publicitat a què fan referència els apartats 3 i 5 no implicarà l'obertura de termini per a presentar noves sol·licituds ni l'inici de nou còmput de termini per a resoldre.



Segon. Objecte i àmbit

Aquesta convocatòria té com a objecte la concessió de subvencions per a fomentar la contractació en pràctiques a jornada completa de les persones joves qualificades que figuren inscrites en el fitxer del Sistema Nacional de Garantia Juvenil en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.



Tercer. Entitats beneficiàries

1. Podrà ser beneficiària d'aquestes ajudes qualsevol entitat ocupadora, incloses les persones treballadores autònomes, amb centre de treball a la Comunitat Valenciana.

2. No podran obtindre la condició de beneficiàries:

a) Les persones o entitats en què concórrega alguna de les prohibicions establides en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

b) Les agrupacions de persones físiques o jurídiques, públiques o privades, les societats civils, les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat que, fins i tot mancant de personalitat jurídica, poguera realitzar les actuacions subvencionables.

c) En aplicació de l'article 11.3 de l'Ordre 8/2018, l'Administració General de l'Estat, les administracions de les comunitats autònomes, les entitats que integren l'Administració local i els organismes autònoms vinculats o dependents d'aquestes.



Quart. Persones destinatàries finals

1. Les persones destinatàries finals d'aquestes subvencions són les persones joves majors de 16 anys que compten amb una qualificació professional reconeguda pel sistema de formació professional per a l'ocupació o del sistema educatiu i figuren inscrites com a beneficiàries en el fitxer del Sistema Nacional de Garantia Juvenil en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.

2. S'entendrà que la persona jove compta amb una qualificació professional en els termes establits en l'apartat anterior quan estiga en possessió d'alguna de les titulacions següents:

a) Llicenciatura o diplomatura universitària, enginyeria superior o tècnica, arquitectura o arquitectura tècnica.

b) Grau universitari.

c) Estudis de postgrau universitari.

d) Doctorat.

e) Tècnic o tècnic superior de Formació Professional Reglada, de la formació professional específica.

f) Altres titulacions oficialment reconegudes com a equivalents a les anteriors, sense que tinguen aquesta consideració els títols d'Educació Secundària Obligatòria ni de Batxillerat.

g) Certificat de professionalitat.

3. D'acord amb l'article 11.1 de l'Estatut dels Treballadors, el contracte en pràctiques només es podrà subscriure dins dels cinc anys (set anys, en el cas de persones amb discapacitat) següents a l'acabament dels corresponents estudis.



Cinqué. Acció subvencionable i quantia de la subvenció

1. Resultarà objecte de subvenció la contractació en pràctiques a jornada completa, durant almenys dotze mesos, de les persones joves a què fa referència el resolc quart.

2. L'import de la subvenció serà el resultat de multiplicar el 80 % del salari mínim interprofessional (incrementat en la part proporcional de la paga extra) vigent en el moment de la contractació de la persona jove pel nombre mínim de mesos de manteniment del contracte. Si en la persona contractada concorre addicionalment la condició de dona o de persona amb diversitat funcional, el percentatge anterior s'elevarà al 85 %. Si es tracta d'una persona amb diversitat funcional severa; d'una persona jove que es trobe sota la guarda o la tutela de la Generalitat, o complint una mesura judicial derivada de la responsabilitat penal de persones menors d'edat, o que haja romàs en alguna d'aquestes dues situacions, en algun període, durant els tres anys anteriors a la majoria d'edat; o d'una jove dona víctima de la violència sobre la dona, el percentatge establit s'elevarà al 90 %.





Sisé. Condicions de la contractació

1. La contractació de la persona jove s'haurà d'efectuar amb posterioritat a la publicació de l'extracte d'aquesta convocatòria de subvencions per a l'exercici 2021.

2. La contractació haurà de representar un increment net de la plantilla en comparació amb la plantilla mitjana de les persones treballadores en situació d'alta en els trenta dies naturals anteriors a la realització del contracte, o el seu manteniment quan el lloc haguera quedat vacant arran de la baixa voluntària, discapacitat sobrevinguda, mort, jubilació per motius d'edat o acomiadament disciplinari o per causes objectives no declarat improcedent de la persona treballadora.

3. En tot cas haurà d'haver-hi una correspondència entre la titulació de la persona jove i el lloc de treball exercit, que haurà de tindre una adequació al nivell d'estudis cursats i al grup de cotització que corresponga a aquest nivell.



Seté. Exclusions

Queden exclosos d'aquest programa els supòsits següents:

a) Contractes que tinguen un període de prova igual o superior a dos mesos, els contractes fixos discontinus i els contractes de servei de la llar familiar.

b) Contractes a temps parcial.

c) Persones treballadores que hagueren finalitzat la seua relació laboral amb l'entitat ocupadora en els sis mesos previs a la contractació.

d) Contractacions realitzades per empreses de treball temporal per a la posada a la disposició de la persona treballadora en empreses usuàries en què prestaran els seus serveis.

e) Contractacions realitzades per ocupadors que hagueren sigut exclosos com a beneficiaris de programes d'ocupació.

f) Contractacions realitzades per ocupadors sancionats en els dos anys anteriors a la presentació de la sol·licitud per la comissió d'infraccions greus o molt greus en matèria de prevenció de riscos laborals o Seguretat Social.

g) Relacions laborals de caràcter especial de l'article 2.1 de l'Estatut dels Treballadors.

h) Contractacions en què l'entitat ocupadora o els càrrecs directius o membres dels òrgans d'administració de les empreses que revesteixen la forma jurídica de societat o de les entitats privades sense ànim de lucre, mantinguen amb el treballador contractat una relació de cònjuge, ascendent, descendent o altres parents, per consanguinitat o afinitat, fins al segon grau, i les seues anàlogues en el cas de les parelles de fet.





Huité. Forma i termini de presentació de sol·licituds

1. La sol·licitud (comprensiva, així mateix, de la documentació exigida en el resolc nové) efectuada per les persones jurídiques o els seus representants (que hauran d'estar prèviament autoritzats a través del Registre de Representants – https://www.accv.es/ciudadanos/registro-de-representantes/) s'haurà de presentar de manera telemàtica en la seu electrònica de la Generalitat Valenciana a través del procediment habilitat a aquest efecte i denominat «ECOJUP 2021. Subvencions per a fomentar la contractació en pràctiques de persones joves qualificades (AVALEM JOVES), en el marc del Sistema Nacional de Garantia Juvenil». En la pàgina web de LABORA http://www.labora.gva.es/es/empreses/busque-ajudes-subvencions/ajudes-foment-de-l-ocupacio estarà disponible la informació sobre la convocatòria i s'habilitarà un accés a la seu electrònica per a formular-hi la sol·licitud. Per a això, s'haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat o certificat de representant d'entitat.

2. La sol·licitud efectuada per les persones físiques o persones autoritzades per aquestes a través del Registre de Representants (https://www.accv.es/ciudadanos/registro-de-representantes/) s'haurà de presentar preferentment segons l'indicat en l'apartat anterior amb el certificat reconegut per a ciutadans, sense perjudici de poder presentar-la davant la corresponent direcció territorial de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació i la resta de llocs previstos en la normativa de procediment administratiu comú, utilitzant els impresos normalitzats localitzats en l'esmentada adreça d'internet, llevat que la persona interessada o el seu representant estiguen obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques, i en aquest cas s'haurà de presentar segons l'indicat en l'apartat anterior.

3. Qualsevol sol·licitud presentada seguint un procediment diferent als descrits ací serà inadmesa.

4. El termini per a la presentació de sol·licituds s'iniciarà l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i finalitzarà el 31 de maig de 2021. Amb caràcter addicional a aquest termini general, les sol·licituds hauran de presentar-se en el termini de dos mesos des de la contractació objecte de la subvenció.



Nové. Documentació que ha d'acompanyar la sol·licitud

1. Les sol·licituds hauran d'anar acompanyades de la documentació següent:

a) Si la sol·licitud es presenta de forma no telemàtica mitjançant representant, acreditació de la representació.

b) Dades de domiciliació bancària, segons model normalitzat. Si la sol·licitud es presenta de forma no telemàtica, s'hi hauran d'ajuntar dos exemplars.

c) Contracte de treball que dona lloc a l'ajuda.

d) Declaració responsable que la contractació no incorre en causa d'exclusió.

e) Declaració responsable del compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat o, si escau, l'exempció a aquesta obligació.

f) Declaració responsable sobre altres ajudes rebudes per als mateixos costos subvencionables o el mateix fet subvencionable o de no haver-ne obtingut cap, a fi de comprovar que no se superen els límits de l'apartat 2 de l'article 5 del Reglament (UE) 1407/2013, de la Comissió.



g) Declaració responsable de no estar sotmés a les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari ni per a ser receptor del pagament a què fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 13 i l'apartat 5 de l'article 34 de la Llei 38/2003, segons model normalitzat.

h) Declaració responsable de les ajudes de minimis concedides al sol·licitant durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l'exercici fiscal en curs, segons model normalitzat.

i) Comunicació a la persona contractada del cofinançament pel Fons Social Europeu i la Iniciativa d'Ocupació Juvenil de l'ajuda sol·licitada, segons model normalitzat.

j) Informe de la Tresoreria General de la Seguretat Social relatiu a la plantilla mitjana dels treballadors en situació d'alta en els trenta dies naturals anteriors a la realització del contracte.

k) Informe de la Tresoreria General de la Seguretat Social relatiu a la plantilla mitjana de treballadors en el període comprés entre els trenta dies previs a la contractació i el dia de la contractació de la persona jove.

l) Documentació acreditativa que el jove posseeix alguna de les titulacions establides en el resolc quart. A aquest efecte, no s'admetran certificats de notes o documents anàlegs que no acrediten explícitament aquest punt.

m) Declaració responsable de la persona contractada en què indique que en el moment de la contractació manté els requisits per a tindre la condició de beneficiari del Sistema Nacional de Garantia Juvenil, autoritze la comprovació d'aquesta situació i faça constar que entén que, en el cas que no es mantingueren aquests requisits, es produirà la seua exclusió com a destinatari final de les ajudes, segons model normalitzat.



n) Justificant de l'ompliment del formulari inicial d'indicadors per la persona jove contractada.

ñ) Certificat de la situació en el Fitxer de Garantia Juvenil de la persona jove contractada.

o) Si escau, acreditació de la condició de dona víctima de violència sobre la dona, d'acord amb el que es disposa en els apartats 1 i 2 de l'article 9 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.



p) Si escau, acreditació que la persona jove contractada es troba sota la guarda o la tutela de la Generalitat, o complint una mesura judicial derivada de la responsabilitat penal de persones menors d'edat, o d'haver romàs en alguna d'aquestes dues situacions, en algun període, durant els tres anys anteriors a la majoria d'edat.

q) Si escau, diagnòstic de malaltia o trastorn mental emés pel centre públic de salut mental, d'acord amb el que es preveu en la disposició addicional segona de l'Ordre 8/2018.

2. Llevat que conste l'oposició expressa per l'entitat o persona sol·licitant (i en aquest cas haurà d'aportar la corresponent documentació acreditativa), LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació obtindrà, a través de la Plataforma Autonòmica d'Intermediació (PAI) i altres sistemes habilitats a aquest efecte, la informació relativa al següent:



a) Identitat de la persona física sol·licitant i, si escau, del seu representant.

b) Comunicació al Servei d'Ocupació del contracte de treball que dona lloc a la subvenció.

c) Alta en la Seguretat Social de la persona contractada.

d) Certificat positiu de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, de la conselleria competent en matèria d'hisenda i de la Tresoreria General de la Seguretat Social, d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.



e) Certificat o resolució acreditativa de la diversitat funcional de la persona contractada, d'acord amb el que es preveu en la disposició addicional segona de l'Ordre 8/2018.

f) Prestacions socials públiques, incapacitat temporal, maternitat i paternitat.



Desé. Instrucció del procediment.

1. La instrucció correspondrà als serveis territorials de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació competents en matèria d'ocupació.

2. L'òrgan instructor podrà obtindre dels interessats l'aportació addicional de tots els documents i les dades aclaridores que estime necessaris per a resoldre sobre la sol·licitud presentada.

3. Examinades les sol·licituds, l'òrgan instructor emetrà un informe on farà constar que les entitats beneficiàries compleixen tots els requisits necessaris per a la concessió de les ajudes.

4. En cada direcció territorial de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació es constituirà un òrgan col·legiat integrat per la persona titular del servei territorial competent en matèria d'ocupació o persona que designe per a la seua substitució, que el presidirà; dos vocals, i una persona que ostentarà la secretaria, amb veu però sense vot. Les persones que ocupen les vocalies i la secretaria seran designades per la persona titular de la Direcció Territorial de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació entre personal funcionari adscrit al servei territorial competent en matèria d'ocupació. Es procurarà que la composició de l'òrgan col·legiat s'ajuste al principi d'equilibri per raó de sexe.



5. L'òrgan col·legiat emetrà periòdicament informes on es concrete el resultat de les avaluacions efectuades en relació amb els períodes de temps que considere.

6. Vist l'informe de l'òrgan col·legiat, l'òrgan instructor formularà les propostes de concessió a l'òrgan concedent.



Onzé. Criteri de valoració de les sol·licituds

1. La concessió d'aquestes subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva, per a la qual cosa es tindrà en compte com a únic criteri el moment en què s'haja completat la presentació de la sol·licitud (comprensiva de l'imprés de sol·licitud i de la resta de documentació exigida per la convocatòria) en qualsevol dels registres previstos en la normativa de procediment administratiu comú.

2. En cas que diferents expedients tingueren la mateixa data de criteri i no resultara possible prioritzar-los per hora de presentació, es prioritzarà la sol·licitud de subvenció per la contractació de persones amb diversitat funcional (prioritzades al seu torn en funció del major grau de discapacitat) i, si no és possible, la sol·licitud de subvenció per la contractació de dones; si l'empat persistira, es prioritzarà en funció de la data de sol·licitud més antiga i, si d'aquesta manera tampoc es resolguera l'empat, en funció del número d'expedient més baix.



Dotzé. Resolució i recursos

1. La competència per a resoldre sobre les sol·licituds presentades correspon per delegació a la persona titular de la direcció territorial de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació corresponent.



2. La resolució de concessió contindrà informació de l'import previst de l'ajuda en equivalent de subvenció bruta, així com del seu caràcter de minimis, fent referència expressa al títol i a la publicació del Reglament en el DOUE.

3. El procediment es podrà resoldre de manera parcial, a mesura que els sol·licitants presenten la totalitat de la documentació establida en la convocatòria.

4. La resolució posarà fi a la via administrativa i contra aquesta es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició davant la Direcció General de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la seua notificació, d'acord amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, computat en els termes ja dits, davant el jutjat contenciós administratiu de la província corresponent, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 8 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



Tretzé. Termini de resolució i mitjà de notificació

1. El termini per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos comptats a partir de l'endemà de l'entrada de la sol·licitud en qualsevol dels registres de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació. Transcorregut aquest termini sense que s'haja dictat una resolució expressa, la sol·licitud es podrà entendre desestimada per silenci administratiu.

2. La notificació de les resolucions i els actes de tràmit es practicarà a través de la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), per a la qual cosa el sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física). Amb aquesta finalitat es remetrà un avís a l'adreça de correu electrònic que aparega en l'expedient, on s'informarà de la posada a la disposició d'una notificació en l'esmentada seu electrònica. La falta de pràctica de l'avís no impedirà que la notificació siga considerada plenament vàlida.

3. En el cas de les persones físiques no obligades a relacionar-se electrònicament amb l'Administració, la notificació de les resolucions i els actes de tràmit es practicarà per correu certificat, llevat que hagueren sol·licitat la notificació per mitjans electrònics.



Catorzé. Liquidació i pagament

La liquidació de les ajudes s'efectuarà una vegada justificades, amb la documentació presentada juntament amb la sol·licitud, les condicions establides, i es lliurarà d'una sola vegada l'import de l'ajuda després que es dicte la resolució de concessió.



Quinzé. Règim de substitució

1. Si la persona jove fora baixa pels motius que s'indiquen en la lletra c del resolc setzé, podrà ser substituïda en el termini d'un mes per una altra persona pertanyent al col·lectiu corresponent, a fi de completar, sota les mateixes condicions contractuals que tenia la persona jove substituïda, el període de manteniment que quedara pendent de complir. En el termini de 10 dies des de la substitució, s'haurà d'aportar l'imprés «Annex substitucions» juntament amb la documentació indicada en aquest.

2. No s'admetrà la substitució de la persona jove contractada o de les seues eventuals substitutes si el període de manteniment pendent de complir fora inferior a sis mesos i un dia.

3. En el cas que qualsevol circumstància de la persona jove substituta haguera determinat una subvenció inferior a la concedida, serà procedent el reintegrament de la diferència entre l'import de la subvenció concedida i el que haguera correspost si la persona treballadora substituta haguera sigut subvencionada inicialment, juntament amb els interessos de demora.

4. El termini establit per a la substitució no computarà a l'efecte de l'obligació de manteniment.

5. Si la baixa de la persona treballadora es produïra amb anterioritat a la resolució de concessió es perdrà el dret a la sol·licitud presentada. No obstant això, aquesta previsió no s'aplicarà quan la baixa de la persona treballadora haguera tingut lloc una vegada transcorregut el termini establit en el resolc tretzé.



Setzé. Obligacions de les persones beneficiàries.

A més del que es disposa en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, són obligacions del beneficiari:

a) Formalitzar els contractes de treball per escrit.

b) Mantindre l'ocupació creada durant almenys dotze mesos. A aquest efecte, resultarà aplicable el que es disposa en l'article 11.1.b de l'Estatut dels Treballadors, on s'estableix que «Les situacions d'incapacitat temporal, naixement, adopció, guarda amb finalitats d'adopció, acolliment, risc durant l'embaràs, risc durant la lactància i violència de gènere interrompran el còmput de la duració del contracte».

c) Durant el període de manteniment del contracte subvencionat, no podrà disminuir la plantilla mitjana de les persones treballadores en situació d'alta en l'entitat beneficiària, llevat que aquesta situació responga a vacants originades per la baixa voluntària, discapacitat sobrevinguda, mort, jubilació per motius d'edat o acomiadament disciplinari o per causes objectives no declarat improcedent de la persona treballadora. A aquest efecte es compararà la plantilla mitjana del període comprés entre els trenta dies previs a la contractació i el dia de la contractació amb la que resulte de l'informe a què fa referència la lletra d.

d) Aportar en el termini d'un mes, després de la finalització del període de manteniment del contracte, l'informe de la Tresoreria General de la Seguretat Social relatiu a la plantilla mitjana de les persones treballadores en situació d'alta durant aquest període de manteniment.

e) Facilitar totes les dades i la informació, en qüestions relacionades amb les subvencions concedides, que li requerisca LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació.

f) Comunicar a LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació la sol·licitud o obtenció d'altres subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat, així com qualsevol incidència o variació que es produïsca en relació amb la subvenció concedida.

g) Disposar dels llibres comptables, registres diligenciats i altres documents degudament auditats en els termes exigits per la legislació mercantil i sectorial corresponent; així com conservar els documents (inclosos els electrònics) que justifiquen l'aplicació dels fons rebuts, mentre pogueren ser objecte de control, que hauran de ser originals o còpies certificades d'acord amb aquests.

h) Les persones jurídiques hauran de comptabilitzar el cobrament de la subvenció a través d'un codi comptable específic, l'extracte comptable del qual s'haurà d'aportar a LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació en el termini indicat en la lletra d juntament amb el model normalitzat sobre el compliment d'aquesta obligació de comptabilitat separada.

i) Atés que aquestes ajudes resulten susceptibles de cofinançament pel Fons Social Europeu i la Iniciativa d'Ocupació Juvenil, la documentació justificativa (inclosos els documents electrònics) haurà de conservar-se durant un termini de tres anys a partir del 31 de desembre següent a la presentació dels comptes en què estiguen incloses les despeses definitives de l'operació, tal com es defineix en l'article 140.1 del Reglament (UE) núm. 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013 (el que s'estima que puga tindre lloc al voltant de l'any 2025), o durant el termini que puguen establir el reglament que el substituïsca o la normativa reguladora de qualsevol altre fons que aprove la Unió Europea.

j) A l'efecte de difusió pública, com que aquestes ajudes resulten susceptibles de cofinançament pel Fons Social Europeu i la Iniciativa d'Ocupació Juvenil, la persona o entitat beneficiària estarà subjecta a les normes d'informació i publicitat que estableix el Reglament (UE) núm. 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, o reglament que el substituïsca, o la normativa reguladora de qualsevol altre fons que aprove la Unió Europea. Entre aquestes normes cal destacar que la concessió de la subvenció implica l'acceptació de ser inclòs en una llista d'operacions que es publicarà de manera electrònica o per qualsevol altre mitjà, en la qual figuraran els beneficiaris, l'operació finançada i l'import de l'ajuda. Així mateix, haurà de comunicar a la persona contractada que aquestes ajudes estan cofinançades pel Fons Social Europeu i per la Iniciativa d'Ocupació Juvenil. Així mateix, la persona o entitat beneficiària estarà subjecta a les normes d'informació i publicitat recollides en el Reglament d'execució (UE) núm. 821/2014, de la Comissió, de 28 de juliol de 2014, pel qual s'estableixen disposicions d'aplicació del Reglament (UE) núm. 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell (o reglament que el substituïsca o la normativa reguladora de qualsevol altre fons que aprove la Unió Europea), pel que fa a les modalitats concretes de transferència i gestió de les contribucions del programa, la presentació d'informació sobre els instruments financers, les característiques tècniques de les mesures d'informació i comunicació de les operacions, i el sistema per al registre i l'emmagatzematge de dades.



k) Complir les obligacions de transparència establides en la legislació bàsica, de conformitat amb el que es disposa en l'article 3 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, en el cas que l'entitat perceba durant el període d'un any ajudes o subvencions públiques en una quantia superior a 100.000 euros o quan, almenys, el 40 % del total dels seus ingressos anuals tinguen caràcter d'ajuda o subvenció pública, sempre que arriben com a mínim a la quantitat de 5.000 euros. Sense perjudici de l'anterior, qualsevol beneficiari que perceba, durant el període d'un any, ajudes o subvencions de l'administració autonòmica o de qualsevol altra entitat enumerada en l'article 2 de la Llei 2/2015, per import superior a 10.000 euros, haurà de fer-ne l'adequada publicitat, indicant almenys l'entitat pública concedent, l'import rebut i el programa, activitat, inversió o actuació subvencionat. La difusió d'aquesta informació es realitzarà preferentment a través de les corresponents pàgines web. En cas que no disposen de pàgina web on realitzar aquesta publicitat, podran complir amb aquesta obligació a través del portal que pose a la seua disposició la Generalitat.



l) Aportar en el termini indicat en la lletra d una declaració en model normalitzat sobre el compliment de les obligacions de transparència a què fa referència la lletra anterior.

m) Facilitar a LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació les mesures d'acompanyament que faciliten l'adequació de la inserció recollides en la disposició addicional quarta de l'Ordre 8/2018. En aquest sentit la persona o entitat beneficiària haurà de concedir a la persona treballadora el permís necessari en horari laboral perquè acudisca a l'Espai LABORA, a fi que es realitzen les labors d'acompanyament i orientació durant el període de manteniment del contracte.





Disseté. Dret de la competència

1. Aquestes ajudes se sotmeten al règim de minimis establit en el Reglament (UE) núm. 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis, publicat en el DOUE L352, de 24 de desembre de 2013. Per aquest motiu, no podran concedir-se a empreses dels sectors següents:

a) Pesca i aqüicultura, regulats pel Reglament (CE) núm. 104/2000, del Consell.

b) Producció primària dels productes agrícoles (que figuren en la llista de l'annex I del Tractat).

c) Les ajudes concedides a les empreses que operen en el sector de la transformació i comercialització de productes agrícoles, en els casos següents:

c.1) Quan l'import de l'ajuda es determine d'acord amb el preu o la quantitat de productes d'aquest tipus adquirits a productors primaris o comercialitzats per les empreses interessades.

c.2) Quan l'ajuda estiga supeditada al fet que una part o la totalitat d'aquesta es repercutisca als productors primaris.

d) Activitats relacionades amb l'exportació a tercers països o estats membres, és a dir, les ajudes directament vinculades a les quantitats exportades, a l'establiment i l'explotació d'una xarxa de distribució o a altres despeses corrents vinculades a l'activitat exportadora.



e) Ajudes condicionades a la utilització de productes nacionals en lloc d'importats.

2. L'aplicació d'aquest règim suposa que l'import total de les ajudes de minimis concedides a una única empresa (s'entendrà per única empresa la definició establida en l'apartat 2 de l'article 2 del Reglament (UE) núm. 1407/2013, de la Comissió, no excedirà de 200.000 euros durant qualsevol període de tres exercicis fiscals. Quan una única empresa realitze per compte d'altri operacions de transport de mercaderies per carretera l'import total de les ajudes de minimis concedides no excedirà de 100.000 euros durant qualsevol període de tres exercicis fiscals.

3. Les ajudes de minimis concedides d'acord amb el Reglament (UE) núm. 1407/2013, de la Comissió, podran acumular-se amb les ajudes de minimis concedides d'acord amb el Reglament (UE) núm. 360/2012, de la Comissió, fins al límit màxim establit en aquest últim reglament. Podran acumular-se amb ajudes de minimis concedides de conformitat amb altres reglaments de minimis fins al límit màxim pertinent que s'estableix en l'apartat 2 de l'article 3 del Reglament (UE) núm. 1407/2013, de la Comissió.

4. Les ajudes de minimis no s'acumularan amb cap ajuda estatal en relació amb les mateixes despeses subvencionables o amb ajuda estatal per a la mateixa mesura de finançament de risc, si aquesta acumulació excedira de la intensitat d'ajuda o de l'import d'ajudes superior corresponent fixat en les circumstàncies concretes de cada cas per un reglament d'exempció per categories o una decisió adoptats per la Comissió. Les ajudes de minimis que no es concedisquen per a costos subvencionables específics ni puguen atribuir-se a costos subvencionables específics podran acumular-se amb altres ajudes estatals concedides en virtut d'un reglament d'exempció per categories o d'una decisió adoptats per la Comissió.



Contra aquesta resolució, que esgota la via administrativa, podrà interposar-se un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la seua publicació, davant del corresponent jutjat contenciós administratiu competent, d'acord amb el que s'estableix en els articles 8 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, o, potestativament, un recurs de reposició davant d'aquest mateix òrgan en el termini d'un mes, computat en els mateixos termes, de conformitat amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Tot això sense perjudici que els interessats puguen presentar qualsevol altre recurs que estimen pertinent.



València, 30 de desembre de 2020.– El director general de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació: Enric Nomdedéu i Biosca.

Mapa web