Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ d'11 de febrer de 2021, del conseller d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual s'aprova el Pla estratègic de subvencions de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic per al període 2021-2023. [2021/1709]

(DOGV núm. 9033 de 03.03.2021) Ref. Base de dades 001887/2021




La Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública del sector públic instrumental i de subvencions (DOGV 7464, 12.02.2015), assenyala en l'article 164, lletra a) que les conselleries que tinguen previst atorgar subvencions hauran d'elaborar amb caràcter previ un pla estratègic de subvencions, en el qual s'integraran les subvencions que pretenguen atorgar tant els seus òrgans com els seus organismes públics dependents, i el contingut del qual serà el determinat en la legislació estatal bàsica. Aquests plans tindran un període de vigència de tres anys, llevat que, amb justificació prèvia de la peculiar naturalesa del sector afectat resulte oportú fixar una duració diferent, i s'ajustaran al que es preveu en els escenaris pressupostaris pluriennals als quals es refereix l'article 27 de la referida llei 1/2015.



D'altra banda, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions estableix en l'article 8.1, amb el caràcter de normativa bàsica, que «els òrgans de les administracions públiques o qualssevol ens que proposen l'establiment de subvencions, amb caràcter previ, hauran de concretar en un pla estratègic de subvencions els objectius i efectes que es pretenen amb la seua aplicació, el termini necessari per a la seua consecució, els costos previsibles i les seues fonts de finançament, i en tot cas se supeditaran al compliment dels objectius d'estabilitat pressupostària».

El Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, ordena en els articles 10 a 15, tots dos inclusivament, els plans estratègics de subvencions, i estableix els principis rectors, els àmbits, el contingut d'aquest, la competència per a la seua aprovació, el seguiment, i els efectes del compliment del pla estratègic de subvencions.

La Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, ha reforçat la transparència en l'activitat pública mitjançant l'articulació d'una sèrie d'obligacions de publicitat activa, que han sigut objecte de desplegament pel Decret 105/2017, de 28 de juliol, que estableix l'obligació, en matèria de subvencions i ajudes, de publicar el pla estratègic de subvencions a què es refereix l'article 8 de la Llei general de subvencions.



En l'àmbit de la Generalitat, aquests plans hauran de ser aprovats, de conformitat amb l'article 160.2 a) de la Llei 1/2015, de 6 de febrer de la Generalitat, per les persones titulars de les conselleries.

Les actuacions que es promouen a través de les subvencions que preveu el pla, els seus objectius i dotació econòmica, estan d'acord amb els definits en els programes pressupostaris de la Conselleria, elaborats conforme al marc normatiu previst en l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat, la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, la normativa bàsica de l'Estat, entre la qual cal destacar la Llei orgànica 2/2012, de 27 d'abril, d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera, i la jurisprudència del Tribunal Constitucional en la matèria.



Tots els objectius i línies d'actuació es conceben i articulen amb l'ànim de complir les funcions atribuïdes a la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, sempre des de la perspectiva de l'obligat respecte als objectius de política econòmica i estabilitat pressupostària definits per a cadascun dels exercicis de vigència del pla.

Vist el que s'ha exposat, i que el Pla estratègic de subvencions 2018-2020 va finalitzar la seua vigència el 31 de desembre de 2020, en l'exercici de les funcions atribuïdes per l'article 28 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de Govern Valencià, i l'article 4 del Decret 171/2020, de 30 d'octubre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, resolc:





Primer

Aprovar el II Pla estratègic de subvencions de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic 2021-2023 que figura annex a aquesta resolució.

L'establiment de subvencions per la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic durant el període 2021-2023, s'ajustarà al que, amb caràcter programàtic, determina el present Pla estratègic de subvencions, sense perjudici de la seua eventual modificació en els termes que es disposen.





Segon

El present Pla, com a instrument de gestió, planificació i control de les polítiques públiques en matèria de subvencions desenvolupades per la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, manca de cap rang normatiu, té caràcter programàtic i el seu contingut no generarà drets i obligacions, la seua efectivitat queda condicionada a la corresponent aprovació dels pressupostos de la Generalitat per a cada exercici, a les disponibilitats pressupostàries del moment i al cofinançament que puga existir de fons de caràcter finalista; i en tot cas, estarà subjecte a les restriccions que, amb vista al compliment dels objectius de política econòmica i d'estabilitat pressupostària, es determinen per a cada exercici.





Tercer

Ordenar la publicació en el DOGV, en la pàgina web de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, així com en el Portal de Transparència de la Generalitat http://www.gva.oberta.es/, de conformitat amb el que estableixen els articles 2 i 9 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana i l'article 14 del Decret 105/2017, de 28 de juliol, del Consell, de desenvolupament de l'esmentada llei.



València, 11 de febrer de 2021.– El conseller d'Hisenda i Model Econòmic: Vicent Soler i Marco.







II PLA ESTRATÈGIC DE SUBVENCIONS DE LA CONSELLERIA D'HISENDA I MODEL ECONÒMIC 2021-2023



ÍNDEX

1. Introducció

2. Fonament jurídic

3. Principis generals

4. Principals elements del Pla estratègic de subvencions (PES) de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic (CHME)

a. Àmbit subjectiu

b. Objectius estratègics

c. Període de vigència

5. Aprovació i eficàcia

6. Modificació

7. Finançament

8. Modalitats de concessió

9. Línies i dotació total

10. Seguiment avaluació del PES 2021-2023

a. Actualització anual del PES 2021-2023 de la CHME.

b. Informe anual del PES 2021-2023 de la CHME.

11. Actuacions per a l'efectiva igualtat de gènere



1. Introducció

A la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic li correspon, dins de l'àmbit de competències de l'Administració de la Generalitat Valenciana, proposar i executar, entre altres, les polítiques del Consell en matèria d'hisenda, model econòmic i finançament.

També és l'encarregada de la proposta i execució de les polítiques del Consell en matèria de sector públic instrumental de la Generalitat, excepte els seus organismes autònoms i els consorcis sanitaris, patrimoni, projectes i fons europeus, tecnologies de la informació i la comunicació de l'Administració, i intervenció administrativa en matèria de ràdio i televisió de competència de la Comunitat Valenciana.

En aquest entorn competencial el Pla estratègic de subvencions és un instrument que ens permet:

a) La materialització dels principis que regulen la concessió de subvencions i la seua justificació.

b) La planificació política en matèria de foment d'activitats d'utilitat pública o interés social o de promoció d'una finalitat pública d'un determinat departament.

c) Mesures de control de les subvencions, que permeten amb la seua avaluació una millora de les futures subvencions mitjançant les correccions oportunes que s'observen, ja que tot pla ha de recollir el seguiment i control de l'activitat subvencional.

D'altra banda, la planificació estratègica de l'activitat subvencional constitueix un instrument valuós per a orientar l'actuació de la conselleria amb vista a aconseguir importants millores:

• Millora de l'eficiència: els plans estratègics de subvencions faciliten una reflexió a alt nivell sobre qüestions com ara objectius estratègics, recursos o sectors als quals es destinen les ajudes, la qual cosa redunda en un màxim aprofitament de l'esforç. A més, ajuda a actuar de manera coordinada amb altres administracions, minimitzant possibles duplicitats o ineficiències en l'acció pública en matèria de subvencions.



• Millora de l'eficàcia: el pla estratègic de subvencions explicita els objectius específics que es pretenen aconseguir amb cada ajuda, així com els indicadors del grau de consecució d'aquests. D'aquesta manera, s'estableixen les bases per a analitzar periòdicament si la subvenció en qüestió està resultant efectiva per a les finalitats que es persegueixen i, si escau, adoptar les mesures correctores que pertoquen.

• Millora de la transparència: la societat actual demana uns poders públics que actuen conformement al principi de transparència i que rendisquen comptes de la seua activitat a la ciutadania. En aquest sentit, els plans estratègics de subvencions ajuden que la ciutadania conega com es prenen les decisions que l'afecten, com es manegen els fons públics o amb quins criteris actuen les nostres institucions. Així, aquests plans s'inscriuen en el que l'article 6 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern defineix com a «informació institucional, organitzativa i de planificació» que ha de ser objecte de publicitat activa, precepte al qual es remet també l'article 8 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana.



• Millora del servei a la ciutadania: en proporcionar als qui puguen beneficiar-se una informació útil i de qualitat sobre les previsions de la conselleria en matèria d'ajudes, els plans estratègics de subvencions contribueixen a millorar el servei prestat.





2. Fonament jurídic

Conscient de la importància d'una planificació per a l'adequada execució de la política subvencional de les administracions, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (d'ara en avant LGS) estableix en el paràgraf 1 de l'article 8: «Els òrgans de les administracions públiques o qualssevol ens que proposen l'establiment de subvencions, amb caràcter previ, hauran de concretar en un pla estratègic de subvencions els objectius i efectes que es pretenen amb la seua aplicació, el termini necessari per a la seua consecució, els costos previsibles i les seues fonts de finançament, i en tot cas se supeditaran al compliment dels objectius d'estabilitat pressupostària».

Aquesta previsió de la llei esmentada troba el seu desplegament reglamentari en la secció 1a del capítol III del títol preliminar, articles 10 a 15, del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei general de subvencions (d'ara en avant RGS) on es regula l'àmbit i contingut dels plans estratègics de subvencions; els principis directors als quals han d'ajustar-se; la competència per a la seua aprovació; el seu seguiment i els eventuals efectes del seu incompliment.

L'exigència de comptar amb un pla estratègic de subvencions és una novetat introduïda per l'LGS l'any 2003 que obliga totes les administracions públiques, atés el caràcter bàsic del precepte, i que s'incardina en l'exigència constitucional que la despesa pública responga a principis d'eficiència i economia (Article 31.2 C.E.) de manera que tota subvenció ha de concedir-se per a la consecució d'un fi de caràcter públic.

D'altra banda, la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, assenyala en l'article 164 que «Aquelles conselleries que tinguen previst atorgar subvencions hauran d'elaborar amb caràcter previ un pla estratègic de subvencions, en el qual s'integraran les subvencions que pretenguen atorgar tant els seus òrgans com els seus organismes públics dependents, i el contingut dels quals serà el determinat en la legislació estatal bàsica. Aquests plans tindran un període de vigència de tres anys, llevat que, amb justificació prèvia de la peculiar naturalesa del sector afectat resulte oportú fixar una duració diferent, i s'ajustaran al que es preveu en els escenaris pressupostaris plurianuals als quals es refereix l'article 27 de la present llei.»

En execució del que es preveu en aquestes normes legals, la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic ha elaborat el II Pla estratègic de subvencions (PES) per als exercicis 2021-2023.

El Pla estratègic de subvencions 2021-2023 suposa una continuïtat amb l'anterior pla en mantindre's els mateixos objectius, alhora que han de tindre's en compte les situacions excepcionals produïdes com són: la modificació de l'estructura de les conselleries introduïda mitjançant el Decret 168/2020, de 30 d'octubre, del Consell, de modificació del Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual s'estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, i, especialment, la conjuntura imposada per les conseqüències de la crisi sanitària provocada per la COVID-19 en el desenvolupament de les competències que afecten aquest departament.

El present pla es defineix com un instrument de gestió, planificació i control de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic de les polítiques públiques de contingut subvencional desenvolupades per aquesta, i una eina al servei de la ciutadania per a donar a conéixer la política de subvencions d'aquesta.

Les actuacions que es promouen a través de les subvencions que preveu el pla, els seus objectius i dotació econòmica, estan d'acord amb els definits en els programes pressupostaris del departament, elaborats conforme al que es disposa en l'article 33 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

Aquest Pla es concep i articula amb l'ànim de complir les funcions atribuïdes a aquesta conselleria, sempre des de la perspectiva de l'obligat respecte als objectius d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera definits per a cadascun dels exercicis de vigència del pla.







3. Principis generals

Les actuacions en què es materialitze la concessió de les subvencions es realitzaran d'acord amb els principis següents:

• Publicitat i concurrència, mitjançant convocatòria prèvia en què es garantisca la concurrència i igualtat en la distribució de fons públics, mitjançant la concreció dels requisits per a obtindre la condició de persona beneficiària de la subvenció, això sense perjudici de la possible concessió directa que, de conformitat amb el que estableix la norma aplicable, haurà de comptar amb les degudes disponibilitats pressupostàries, amb caràcter previ.

• Transparència en el procés d'assignació de recursos públics, tant el procés de concessió, com en la publicació dels resultats, que possibilite el control social i jurídic sobre la gestió dels fons.

• Objectivitat, igualtat i no discriminació, per la qual només s'estableixen diferenciacions en el règim jurídic aplicable davant una justificació objectiva i raonable.

• Principi d'eficàcia i eficiència, consistent en l'optimització dels recursos públics assignats, sense sobrepassar les limitacions legals i/o pressupostàries.





4. Principals elements del PES de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic

a) Àmbit subjectiu

Segons disposa l'article 11 del Reial decret 887/2006, el Pla estratègic de cada conselleria abastarà les subvencions tant dels seus òrgans com dels organismes i altres ens públics vinculats a aquest.

El present Pla estratègic de subvencions que s'aprova recull totes les subvencions que ordenen, convoquen i gestionen els diferents òrgans superiors i directius de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, així com l'Institut Valencià de Finances (IVF), ens del sector públic instrumental adscrit a aquesta Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic.



b) Objectius estratègics

El Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic estableix que és aquest departament l'encarregat de la direcció i execució de la política en matèria d'hisenda, model econòmic i finançament, sector públic instrumental de la Generalitat, patrimoni, projectes i fons europeus, tecnologies de la informació i la comunicació de l'Administració, i intervenció administrativa en matèria de ràdio i televisió de competència de la Comunitat Valenciana.



Des d'aquest compromís, el II Pla estratègic de subvencions de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic 2021-2023 pretén continuar dotant aquesta conselleria d'un instrument de gestió, planificació i control de la seua activitat i política de subvencions amb els mateixos objectius estratègics que tenia en el I Pla estratègic de subvencions 2018-2020 i que es detallen a continuació:

1. Foment de la formació i de l'especialització de joves amb recent titulació en les àrees de coneixement de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic.

2. Augment de la mobilitat laboral a escala nacional i internacional que augmente les seues expectatives d'accés a una ocupació a Espanya o a Europa.

3. Suport a actors socials i econòmics que desitgen accedir a altres fonts de finançament europees diferents dels fons estructurals.

4. Impulsar el desenvolupament econòmic de la Comunitat Valenciana basant-se en els factors que permeten reforçar el potencial competitiu de la nostra economia, promovent la recuperació de ritme inversor i el creixement de la renda i l'ocupació, així com la millora de la sostenibilitat mediambiental dels nostres sectors productius.

5. Incentivar el canvi de model econòmic a través del finançament d'inversions empresarials alineades a les bases i elements orientadors per a la transformació del model econòmic de la Comunitat Valenciana.



6. Impulsar el canvi cap a un model econòmic basat en el coneixement, la innovació, i l'obertura a l'exterior, articulat sobre el principi de sostenibilitat ambiental, productiva i social.

7. Millora de la qualitat del servei públic, mitjançant el reforç de la investigació en economia pública, així com la simplificació de processos, l'augment de l'eficàcia, el control del frau, l'optimització de recursos o la gestió intel·ligent d'aquests.

8. Suport a les infraestructures de telecomunicacions a la Comunitat Valenciana.

La relació entre els objectius estratègics definits, els programes pressupostaris existents en la conselleria, i els centres gestors és la següent:



c) Període de vigència

D'acord amb l'article 164 a) de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions i amb l'article 11.4 del Reglament de la Llei general de subvencions, els plans estratègics contindran previsions per a un període de vigència de tres anys, llevat que per l'especial naturalesa del sector afectat siga convenient establir un pla estratègic de duració diferent. Com que no s'aprecia una especial naturalesa en el sector econòmic i social afectat per les activitats a subvencionar per la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, el II Pla estratègic de subvencions d'aquest departament del Consell tindrà vigència en el període 2021-2023.







5. Aprovació i eficàcia

De conformitat amb el que es disposa en l'article 160.2 a) de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, el II Pla estratègic de subvencions de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic haurà de ser aprovat per la persona titular de la conselleria.

El Pla estratègic de subvencions produirà efectes des de l'1 de gener de 2021 al 31 de desembre de 2023.

Igualment, en compliment de l'article 5 de la Llei 19/2013, de transparència, accés a la informació pública i bon govern i de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, el II PES 2021-2023 de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, així com les seues actualitzacions i informes anuals d'avaluació, es publicaran en la pàgina web del departament, i, així mateix, li serà aplicable qualssevol altres disposicions en matèria d'informació i transparència previstes en l'ordenament jurídic.

Conforme a l'article 12.3 del Reial decret 887/2006 (RGS) el Pla estratègic que s'aprova té caràcter programàtic i el seu contingut no crea drets ni obligacions; la seua efectivitat quedarà condicionada a la posada en pràctica de les diferents línies de subvenció, atenent entre altres condicionants les disponibilitats pressupostàries de cada exercici.







6. Modificació

Atés el caràcter programàtic del Pla estratègic de subvencions, si del seguiment de l'eficiència de les línies de subvencions previstes, es posa de manifest la ineficàcia o desviació dels objectius previstos, aquest haurà de ser objecte de modificació.

De la mateixa manera, podrà ser objecte de modificació, si del seu estudi s'evidencia la conveniència d'incentivar certes línies de subvenció, per a aconseguir un major grau de compliment dels objectius proposats.

L'existència de modificacions no podrà perjudicar els drets econòmics dels beneficiaris de subvencions ja reconeguts i que haguera desenvolupat les prestacions compromeses amb l'administració.







7. Finançament

La font de finançament per a dotar econòmicament les subvencions que es descriuen serà amb caràcter general els pressupostos de la Generalitat.

L'efectivitat de les línies d'ajudes i subvencions incloses en el present Pla, quedaran condicionades a l'existència de crèdit adequat i suficient en el corresponent pressupost anual.

No obstant això, les ajudes per a augmentar la mobilitat laboral a nivell nacional i internacional (Objectiu núm. 2), línia de subvenció S2586000, així com dues de les línies de subvenció de l'objectiu núm. 1: línia S7367000 (Foment de la formació i de l'especialització de joves recentment titulats en seguiment i verificació dels programes operatius CV 2014-2020) i línia S7379000 (Pràctica de llicenciats en matèries relacionades amb l'Administració pública en relació amb la participació en projectes europeus amb especial èmfasi en tasques d'informació i difusió de les convocatòries de programes europeus i tasques relacionades amb els programes operatius de la CV) estan cofinançades al 50 % per la Unió Europea.

8. Modalitats de concessió

Les subvencions recollides en aquest Pla estratègic de subvencions de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic i de l'IVF seran atorgades:

a) En règim de concurrència competitiva

La concessió de les subvencions s'estableix mitjançant un ordre de prelació de les sol·licituds presentades conforme als criteris de valoració fixats en les bases reguladores i en la convocatòria.

Aquestes bases reguladores tindran la consideració de disposicions de caràcter general i seran aprovades mitjançant ordre per la persona titular de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic.

En l'annex I s'estableix la relació de subvencions de concessió en règim de concurrència competitiva. Va acompanyat de les seues corresponents fitxes individualitzades per línies de subvenció.

b) Per concessió directa

La concessió d'aquestes subvencions està prevista nominativament en els pressupostos anuals de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic i es formalitzarà de manera habitual mitjançant l'instrument jurídic del conveni.

En l'annex II s'estableix la relació de subvencions de concessió directa, i va acompanyat de les seues corresponents fitxes individualitzades per línies de subvenció.





9. Línies i dotació total

Es contemplen en total 22 línies de subvenció, per un import total en 2020 de 25.736.070 €.

Les taules següents analitzen: en la primera, la distribució per centres directius del nombre i import de les línies de subvenció previstes; en la segona taula, la distribució per objectius estratègics del nombre i import de les línies i finalment, en la tercera taula, la seua distinció per capítols pressupostaris, així com el percentatge de línies genèriques o de concurrència competitiva enfront de les nominatives.



Direcció general Nombre de línies % Dotació prevista 2021 %

Sector Públic i Patrimoni 1 4,55 42.000 016

Model Econòmic,

Finançament Autonòmic i Política Financera 10 45,45 20.704.800 8045

Fons Europeus 4 18,18 1.343.560 522

Tributs i Joc 1 4,55 30.000 012

DGTIC 1 4,55 200.000 078

Sotssecretaria 3 13,63 295.710 115

Institut Valencià de

Finances 2 9,09 3.120.000 1212

TOTAL 22 100 25.736.071 100







Objectius estratègics Nombre de línies % Dotació prevista 2021 %

Objectiu núm. 1 6 27,27 265.760 103

Objectiu núm. 2 1 4,55 316.000 123

Objectiu núm. 3 1 4,55 1.000.000 388

Objectiu núm. 4 1 4,55 30.000 012

Objectiu núm. 5 4 18,18 20.100.000 7810

Objectiu núm. 6 6 27,27 3.584.310 1393

Objectiu núm. 7 2 9,09 240.000 093

Objectiu núm. 8 1 4,55 200.000 078

TOTAL 22 100 25.736.071 100







Nombre de línies % Dotació total %

Capítol IV 16 6818 5.680.470 2207

Capítol VII 6 3182 20.055.600 7793

TOTAL 22 100 25.736.071 100





Nominatives 6 27,27 3.494.310 1358

Genèriques 16 72,73 22.241.760 8642

TOTAL 22 100 25.736.071 100







10. Seguiment i avaluació del PES 2021-2023

a) Actualització anual del PES 2021-2023 de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic

De conformitat amb l'article 14.1 del Reglament general de subvencions, el II PES 2021-2023 de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic serà actualitzat anualment d'acord amb la informació rellevant disponible.

L'actualització del II Pla es realitzarà abans del 30 d'abril dels exercicis de 2022 i 2023. Per a això, anualment, cadascuna de les direccions generals, així com l'IVF, farà el seguiment de les subvencions convocades o a convocar en el seu àmbit d'actuació, tenint en compte el que es preveu en les lleis anuals de pressupostos de la Generalitat.

b) Informe anual del PES 2021-2023 de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic

De conformitat amb l'article 14.2 del Reglament general de subvencions (RGS), la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic emetrà abans del 30 de maig de 2022 i 2023 un informe sobre el grau d'avanç de l'aplicació del pla, els seus efectes i les repercussions pressupostàries i financeres que es deriven de la seua aplicació.

Igualment, abans del 30 de maig de 2024, es realitzarà un informe final d'avaluació del PES 2021-2023 de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic.

Per a realitzar les avaluacions del pla, anualment cadascuna de les direccions generals i l'IVF farà el seguiment de les subvencions convocades en el seu àmbit d'actuació, constatant el progrés aconseguit quant al compliment dels objectius proposats, en funció d'uns indicadors prèviament determinats a tal fi.

A aquest efecte, els centres directius esmentats elaboraran un informe justificatiu amb les especificacions següents:

a) Informació de cada línia i tipus de subvenció, que recolliran les subvencions concedides, amb indicació del seu import, objectiu o finalitat, i persones o entitats beneficiàries.

b) El grau de compliment dels seus objectius específics i del seu termini de consecució.

c) Els costos efectius en relació amb els previsibles, del seu pla d'acció i dels seus indicadors quantificables.

e) Conclusions o valoració global.

f) Suggeriments per a l'elaboració del següent Pla estratègic de subvencions o propostes de modificació o actualització.





11. Actuacions pera l'efectiva igualtat de gènere

En l'execució dels objectius del PES, es tindrà en compte, quan això siga possible, la perspectiva de gènere i igualtat d'oportunitats. Igualment, en els processos de selecció de personal previstos en el PES, es procurarà que aquests complisquen els criteris de presència equitativa de dones i homes, d'acord amb el que es disposa en la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.



Les diferents bases reguladores i les resolucions de les convocatòries establiran, quan siga procedent, criteris de valoració quant a la consecució de la igualtat entre homes i dones.

Així mateix, en les subvencions nominatives es contemplaran, quan siga procedent, actuacions per a l'efectiva igualtat de gènere.







ANNEX I

Subvencions de concessió en règim de concurrència competitiva



Objectiu estratègic 1. Foment de la formació i de l'especialització de joves amb recent titulació en les àrees de coneixement de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic

6 línies de subvenció del capítol IV

– Línia S5114000. Beques treballs d'interés per a la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic (fitxa núm. 1)

– Línia S5121000. Beques per a pràctiques professionals en matèria d'anàlisi i estudis relatius a gestió econòmica financera i de recursos humans del sector públic instrumental, així com ordenació jurídica i planificació del sector (fitxa núm. 2)

– Línia S7367000. 1 beca per a pràctiques de titulats superiors seguiment i verificació programa operatiu (fitxa núm. 3)

– Línia S7379000. 1 beca per a pràctiques de titulats superiors tasques d'informació i difusió de les convocatòries de programes europeus (fitxa núm. 4)

– Línia S5115000. Beques per a pràctiques de persones amb titulació universitària superior (fitxa núm. 5)

– Línia IVF. Beques per a la realització de pràctiques professionals en l'IVF (fitxa núm. 6)



Objectiu estratègic 2. Augment de la mobilitat laboral a escala nacional i internacional que augmente les seues expectatives d'accés a una ocupació a Espanya o a Europa

1 línia de subvenció del capítol IV

– Línia S2586000. Iniciatives comunitàries i programes europeus (fitxa núm. 7)



Objectiu estratègic 3. Suport a actors socials i econòmics que desitgen accedir a altres fonts de finançament europees diferents dels fons estructurals.

1 línia de subvenció del capítol IV

– Línia S5100000. Finançament per a projectes europeus (fitxa núm. 8)



Objectiu estratègic 5. Incentivar el canvi de model econòmic a través del finançament d'inversions empresarials alineades a les bases i elements orientadors per a la transformació del model econòmic de la Comunitat Valenciana

4 línies de subvenció

Capítol IV

– Línia S1249000. Suport a mesures formatives i laborals directament vinculades a projectes d'inversió empresarials per a impulsar la transformació del model econòmic de la Comunitat Valenciana (fitxa núm. 10)

Capítol VII

– Línia S5136000. Incentius a la inversió empresarial per a impulsar la transformació del model econòmic de la Comunitat Valenciana (fitxa núm. 11)

– Línia S1005000. Subvencions directes a les empreses valencianes que hagen de reorientar la seua activitat i les seues capacitats productives per a produir material sanitari per a fer front a possibles rebrots de Covid19 (fitxa núm. 13)

– Línia X7384000 Subvencions per a facilitar l'accés al finançament a les empreses i els autònoms de la Comunitat Valenciana per als seus projectes, així com per a atendre les necessitats vinculades a la crisi econòmica provocada pel Covid 19 (fitxa núm. 12)



Objectiu estratègic 6. Impulsar el canvi cap a un model econòmic basat en el coneixement, la innovació, i l'obertura a l'exterior, articulat sobre el principi de sostenibilitat ambiental, productiva i social



1 línia de subvenció del capítol IV

– Línia S1256000. Premis a projectes que aporten solucions en els àmbits productius, social, mediambiental i innovació (fitxa núm. 14)









Objectiu estratègic 7. Millora de la qualitat del servei públic, mitjançant el reforç de la investigació en economia pública, així com la simplificació de processos, l'augment de l'eficàcia, el control del frau, l'optimització de recursos o la gestió intel·ligent d'aquests

2 línies de subvenció, totes dues del capítol VII

– Línia S1254000. Foment a la formació, investigació i transferència de coneixement entre les universitats valencianes i l'administració pública valenciana en l'àmbit de l'economia publica (fitxa núm. 20)



– Línia S5134000. Subvencions destinades al suport de grups d'investigació en economia pública dels centres d'investigació de la Comunitat Valenciana (fitxa núm. 21)



Objectiu estratègic 8. Suport a les infraestructures de telecomunicacions a la Comunitat Valenciana

1 línia de subvenció, del capítol VII

– Línia S5139000. Ajudes per a la recepció o accés a la televisió digital en zones amb manca de cobertura TDT (fitxa núm. 22)







ANNEX II

Subvencions nominatives de concessió directa



Objectiu estratègic 4. Impulsar el desenvolupament econòmic de la Comunitat Valenciana basant-se en els factors que permeten reforçar el potencial competitiu de la nostra economia, promovent la recuperació de ritme inversor i el creixement de la renda i l'ocupació, així com la millora de la sostenibilitat mediambiental dels nostres sectors productius

1 línia de subvenció del capítol IV

– Línia S1255000. Conveni col·laboració amb la Universitat de València. Càtedra de Tributació Autonòmica (fitxa núm. 9)



Objectiu estratègic 6. Impulsar el canvi cap a un model econòmic basat en el coneixement, la innovació, i l'obertura a l'exterior, articulat sobre el principi de sostenibilitat ambiental, productiva i social



5 línies de subvenció

Capítol IV

– Línia T0237000. Finançament despeses de personal i funcionament de l'IVIE (fitxa núm. 15)

– Línia S1248000. Conveni amb les universitats del Sistema universitari valencià públic que figuren en annex per a la xarxa de càtedres per a la transformació del model econòmic (fitxa núm. 17)

– Línia S1250000. Conveni col·laboració amb ASCER (fitxa núm. 18)

– Línia S5132000. Conveni de suport a la Fundació per al desenvolupament i la innovació per a la transformació modernitzadora del capital humà (fitxa núm. 19)

Capítol VII

– Línia T0239000. Finançament operacions de capital de l'IVIE (fitxa núm. 16)

Mapa web