Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 22 de febrer de 2021, de la consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, per la qual es convoquen per a l'exercici 2021 les subvencions destinades a programes i projectes educatius i de formació i divulgació per a estratègies de dinamització agroecològiques en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, modalitat A. [2021/1650]

(DOGV núm. 9028 de 25.02.2021) Ref. Base de dades 001702/2021






En data 29 de desembre de 2017 es va publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana número 8201 l'Ordre 32/2017, de 26 de desembre, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, per la qual s'aproven les bases reguladores de les subvencions destinades a programes i projectes educatius i de formació i divulgació per a estratègies de dinamització agroecològiques en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

L'objecte de la resolució és convocar la concessió de les subvencions destinades a programes i projectes educatius i de formació i divulgació per a estratègies de dinamització agroecològiques en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, en la seua modalitat A.

El procediment de concessió de les subvencions econòmiques es tramitarà en règim de concurrència competitiva d'acord amb els criteris de valoració fixats en l'esmentada ordre.

Per tant, als efectes d'inici del procediment de tramitació i del consegüent termini de presentació de sol·licituds a les ajudes esmentades, resolc:



Primer. Convocatòria

1. Convocar per a l'exercici 2021, les subvencions destinades a programes i projectes educatius i de formació i divulgació per a estratègies de dinamització agroecològiques en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, modalitat A, regulades per l'Ordre 32/2017, de 29 de desembre, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, per la qual s'aproven les bases reguladores de les subvencions destinades a programes i projectes educatius i de formació i divulgació per a estratègies de dinamització agroecològiques en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

2. Els objectius específics a què hauran d'adequar-se els projectes i programes de la modalitat A són:

– Promoure els processos educatius i activitats pedagògiques per a treballar els objectius d'un consum ecològic i responsable, en i des de les institucions i centres educatius, públics o sostinguts amb fons públics.

– Promoure en l'alumnat i en el conjunt de la comunitat educativa coneixements, valors i actituds capaces de generar una cultura del consum ecològic i responsable compromesa amb la lluita contra el canvi climàtic.

– Promoure la transició cap a un nou model agroalimentari incloent, equitatiu i sostenible.

3. D'acord amb la Llei de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2021, la dotació pressupostària, a càrrec de la partida pressupostària 12.02.02, programa 542.20, línia S7294000, «Estratègies agroecològiques de dinamització per a emprenedors en el món rural», és de dos-cents cinquanta mil euros (250.000. €), dels quals el 70 per 100 es destinaran a les subvencions de la modalitat A, segons el que disposa la base quinzena apartat 1a) de l'Ordre 32/2017, de 29 de desembre i que ascendeix a 175.000. €.



Segon. Objecte

L'objecte de la present resolució és convocar les subvencions destinades a programes i projectes educatius i de formació i divulgació per a estratègies de dinamització agroecològiques en l'àmbit de la Comunitat Valenciana en la modalitat A, d'acord amb els criteris de valoració arreplegats en l'Ordre 32/2017, de 29 de desembre.



Tercer. Beneficiàries

1. Podran sol·licitar les subvencions objecte de regulació de l'Ordre 32/2017, de 29 de desembre, les entitats associatives agràries, associacions, fundacions i empreses del sector agroalimentari que complisquen i acrediten els requisits per a obtindre la condició de beneficiari segons allò que estableix la base segona i tercera de l'esmentada ordre.



2. No podran ser beneficiàries les entitats associatives agràries, associacions, fundacions i empreses del sector agroalimentari que incórreguen en alguna de les prohibicions establides en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



Quart. Termini i lloc de presentació de les sol·licituds d'ajuda

1. El termini de presentació de les sol·licituds de les subvencions destinades a programes i projectes educatius i de formació i divulgació per a estratègies de dinamització agroecològiques en l'àmbit de la Comunitat Valenciana en la modalitat A serà de vint dies hàbils comptats des de l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. Només es podrà presentar una sol·licitud per convocatòria.

3. Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, així com els sol·licitants, que no estant obligats a això, opten per aquesta via, presentaran les sol·licituds i la documentació que les acompanya telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat en el següent URL http://www.gva.es/va/proc18691. Per a poder accedir a aquest sistema telemàtic, el sol·licitant haurà de disposar de firma electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física). En el cas de presentar un certificat digital de persona física i que s'actue en representació d'una persona jurídica, s'haurà de presentar acreditació de la representació de l'entitat sol·licitant.

Les esmenes o les aportacions documentals posteriors a la presentació de la sol·licitud hauran de realitzar-se a través de la següent URL: http://www.gva.es/va/proc18536.

4. No seran admeses a tràmit les sol·licituds que es presenten fora del termini establit en la convocatòria, i es resoldrà la seva inadmissió, que haurà de ser notificada a les persones interessades en els termes que preveu els articles 40 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.





Cinqué. Documentació que ha d'acompanyar la sol·licitud

1. Les sol·licituds hauran d'acompanyar-se de la següent documentació, segons models normalitzats:

a) Formulari de sol·licitud.

b) Còpia de la inscripció en el registre corresponent que acredite estar legalment constituïda l'entitat, associació, fundació o empresa.



c) Còpia de l'acta fundacional o escriptura de constitució i estatuts de l'entitat, associació, fundació o empresa, així com modificacions ulteriors degudament inscrites en el registre corresponent.

d) Acreditació de la personalitat jurídica del sol·licitant, de l'entitat, associació, fundació o empresa i capacitació del seu representant.



e) Declaració responsable d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social en la forma establida reglamentàriament.

f) Declaració responsable de no estar sotmés a les prohibicions previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003 general de subvencions, que determina la prohibició per a obtindre la condició de beneficiari de subvencions.

g) En cas d'haver sigut beneficiari d'ajudes subjectes al règim de minimis, que l'import total d'ajuda de minimis acollida no supere l'import màxim total de 200.000 euros durant un període de tres exercicis fiscals, ni individualment ni com a resultat d'acumulació amb altres ajudes de minimis concedides al mateix beneficiari, segons estableix el Reglament (UE) número 1407/2013 de la Comissió de 18 de desembre de 2013 relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (DOUE L352, 24.12.2013).

h) Declaració responsable, en cas d'haver sigut beneficiari d'altres ajudes procedents d'altres administracions o ens públics o privats per als mateixos costos subvencionables, així com d'altres ajudes públiques concedides en virtut d'un reglament d'exempció o d'una decisió adoptada per la Comissió Europea.

i) Projecte que haurà d'incloure, necessàriament, les característiques establides en el base dotze de l'Ordre 32/2017, de 29 de desembre per a poder ser avaluats.

Respecte al que estableix la clàusula tretze per a la redacció dels projectes, aquests hauran d'incloure els apartats següents:



– Capacitat de gestió i experiència de l'entitat sol·licitant.

– Anàlisi i justificació del projecte.

– Identificació del col·lectiu de destinataris del projecte.

– Pressupost desglossat del projecte.

– Instruments de comunicació i coordinació per a dur a terme el projecte.

– Programació didàctica del projecte.

La redacció del projecte haurà de presentar-se amb el tipus de lletra «Times New Roman» o «Arial» amb una grandària de lletra 11.

j) En el cas que l'entitat tinga alguna exempció tributària s'ha d'acreditar la concessió efectiva de la mencionada exempció.



Sisé. Criteris de valoració dels programes i projectes

1. L'avaluació es realitzarà a partir dels criteris de valoració establits en l'annex II de l'Ordre 32/2017, de 29 de desembre, la ponderació en l'avaluació tècnica dels projectes de la modalitat A serà d'un màxim de 100 punts, distribuïts d'acord amb els criteris de valoració següents, desenvolupats en l'annex II:

a) 30 punts, com a màxim, per la capacitat de gestió i experiència de l'entitat sol·licitant.

b) 30 punts, com a màxim, per la valoració del projecte.

c) 40 punts, com a màxim, per la programació didàctica.

Perquè se supere l'avaluació tècnica serà necessària una puntuació mínima global de 60 punts.



Seté. Criteris per a determinar la quantia individual i pagament de la subvenció econòmica concedida

1. L'import màxim de la subvenció per a cada projecte de la modalitat A, no podrà ser superior a 60.000 euros.

2. En el supòsit que una vegada valorades i adjudicades les subvencions no s'esgote la quantia disponible en alguna de les modalitats, es podrà incrementar el romanent en la restant.

3. El pagament de l'ajuda al beneficiari s'efectuarà, amb la sol·licitud prèvia d'aquest, quan l'òrgan instructor comprove el compliment de totes les obligacions previstes. A l'efecte de justificació de les despeses realitzades no s'admetran els pagaments en efectiu.

4. Els interessats presentaran les sol·licituds de pagament de l'ajuda a través del model normalitzat que estarà publicat en la guia PROP de la Generalitat (http://www.gva.es/va/proc18691).

5. L'imprés de sol·licitud de pagament haurà d'anar acompanyat o incorporar els documents que figuren en la base setze de l'Ordre 32/2017, de 29 de desembre.

6. No podrà realitzar-se el pagament si el beneficiari no es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social o, si és deutor per resolució que declare la procedència de reintegrament; no caldrà que les persones interessades aporten noves certificacions o que l'Administració efectue noves comprovacions, segons els casos, si no han transcorregut els sis mesos de la seua validesa o tal termini des que es van realitzar les oportunes comprovacions.

7. El termini màxim per a la presentació de la documentació justificativa de l'aplicació de l'ajuda serà en tot cas fins al 15 de novembre de 2021.



Huité. Competència per a la resolució de les ajudes

1. La competència per a resoldre sobre les sol·licituds presentades correspon per delegació a la persona titular de la Direcció General de Desenvolupament Rural.

2. La resolució de concessió determinarà la quantia concedida i incorporarà les condicions, obligacions i determinacions accessòries a què haja de subjectar-se el beneficiari.

3. La resolució de la convocatòria amb la relació dels programes o projectes seleccionats, l'especificació de la denominació de les entitats i les dotacions econòmiques corresponents, es publicarà en la pàgina web de la conselleria competent en matèria de producció ecològica, innovació i tecnologia i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



4. Contra la resolució de la concessió, que posarà fi a la via administrativa, podrà interposar-se potestativament recurs de reposició davant de la consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos des de l'endemà de la notificació, davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, tot això sense perjudici que les persones interessades puguen presentar qualsevol altre recurs que estimen pertinent.



Nové. Pèrdua o minoració de la subvenció i reintegrament de la subvenció

1. Respecte a les causes de pèrdua o minoració de la subvenció concedida caldrà ajustar-se al que disposa la base vint de l'Ordre 32/2017, de 29 de desembre.

2. Per a les causes i procediment de reintegrament de la subvenció caldrà ajustar-se al que disposa la base vint-i-una de l'Ordre 32/2017, de 29 de desembre.



Desé. Sobre transparència i protecció de dades de caràcter personal



1. En compliment de l'article 3 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, de l'article 3 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana i de l'article 18 de la Llei General de Subvencions, les entitats beneficiàries d'una subvenció hauran de complir les següents obligacions de transparència:



1.1. En el cas d'entitats que perceben, durant el període d'un any, ajudes o subvencions, de l'administració autonòmica o de qualsevol altra entitat enumerada en l'article 2 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, per import superior a 10.000 euros, haurà de donar l'adequada publicitat a aquesta, indicant almenys l'entitat pública concedent, l'import rebut i el programa, activitat, inversió o actuació subvencionada. La difusió d'aquesta informació es realitzarà preferentment a través de les corresponents pàgines web. En cas que no disposen de pàgina web on realitzar aquesta publicitat, podran complir amb aquesta obligació a través del portal que pose a la seua disposició l'òrgan concedent. Per a això, durant el període de justificació de l'ajuda concedida haurà de comunicar-ho a l'entitat concedent perquè li done publicitat en la web corresponent.

1.2. Sense perjudici de les obligacions previstes en els anteriors apartats, tots els beneficiaris de la subvenció hauran de donar l'adequada publicitat del caràcter públic del finançament de programes, activitats, inversions o actuacions de qualsevol tipus que siguen objecte de subvenció, incloent el logotip de la Generalitat Valenciana en mitjans de difusió com ara cartells, materials impresos, mitjans electrònics o audiovisuals i en qualsevol altre mitjà de publicitat que es realitze de l'activitat subvencionada.

2. La sol·licitud de les ajudes comporta el tractament de dades de caràcter personal en el marc del que es disposa en el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, i de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals.

3. La informació relativa al tractament de les dades de caràcter personal es troba disponible en el Registre d'Activitats de Tractament publicat en la pàgina web de la conselleria competent en matèria d'agricultura. En concret, la informació bàsica del tractament és la següent:

Nom del tractament: ajudes en matèria agrícola, agroalimentària i desenvolupament rural de la conselleria competent en matèria d'agricultura.

Identitat del responsable del tractament: persona titular de la sotssecretaria de la conselleria amb competències en matèria d'agricultura.

Finalitat del tractament: gestionar les ajudes en matèria agrària, agroalimentària i desenvolupament rural.

Exercici de dret: pot exercitar el dret d'accés, rectificació, supressió, limitació, oposició i portabilitat de les seues dades de caràcter personal de manera presencial o telemàtica de conformitat amb el que preveu l'enllaç següent: http://www.gva.es/va/proc19970.

Reclamacions: sense perjudici de qualsevol altre recurs administratiu o acció judicial, qualsevol persona interessada té dret a presentar una reclamació en l'Agència Espanyola de Protecció de Dades si considera que el tractament de dades personals que el concerneixen infringeix la normativa en matèria de protecció de dades.

4. Quan al llarg del procediment administratiu la persona sol·licitant o, el seu representant legal, aporte dades de caràcter personal de terceres persones en el procediment administratiu, tindrà l'obligació d'informar-los dels següents extrems:

– La comunicació d'aquestes dades a l'Administració per al seu tractament en l'àmbit de les seues competències i d'acord amb les finalitats del procediment.

– La possibilitat que l'Administració realitze consultes relacionades amb les seues dades per a comprovar, entre altres extrems, la seua veracitat. Si aquesta consulta requereix autorització per llei per part de les persones les dades de les quals es consultaran, la persona sol·licitant o, el seu representant legal haurà d'haver recaptat aquesta autorització, que estarà disponible a requeriment de l'Administració en qualsevol moment.

– Del dret d'oposició que li assisteix al fet que l'Administració tracte les seues dades, i en aquest cas, haurà de comunicar aquesta oposició a l'Administració als efectes oportuns.

5. L'òrgan gestor del procediment ha d'estar autoritzat per l'interessat per a poder consultar dades d'estar al corrent d'obligacions tributàries. En cas contrari, l'interessat haurà d'aportar els documents acreditatius corresponents.

L'òrgan gestor d'aquest procediment està autoritzat per a procedir a la consulta d'estar al corrent d'obligacions amb la seguretat social. No obstant això, si l'interessat desitja oposar-se a això, és imprescindible que indique la informació concreta a la consulta de la qual s'oposa i els motius que ho justifiquen. Si s'oposa queda, obligat a aportar els documents acreditatius corresponents.

6. D'acord amb el que s'estableix en la disposició addicional octava de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, i en l'article 4 de la Llei 40/2015, d'octubre, l'òrgan gestor podrà verificar aquelles dades manifestades per les persones interessades amb la finalitat de comprovar l'exactitud d'aquests.

La potestat de verificació implica l'accés a les següents dades que consten en la Base de dades Nacional de Subvencions: consulta de concessions i ajudes, consulta d'inhabilitacions i, en el seu cas, consulta de concessions i ajudes per la regla de minimis.



Contra aquesta resolució de convocatòria que esgota la via administrativa, podrà interposar-se potestativament recurs de reposició davant de la consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos des de l'endemà de la notificació, davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, tot això sense perjudici que els interessats puguen presentar qualsevol altre recurs que estimen pertinent.





València, 22 de febrer de 2021.– La consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica: Mireia Mollà Herrera.

Mapa web