Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 20 de desembre de 2021, de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Investigació i Societat Digital, per la qual es convoquen de forma anticipada en 2021 subvencions destinades al finançament del «Programa Investigo», de contractació de persones joves demandants d'ocupació en la realització d'iniciatives d'investigació i innovació en la Comunitat Valenciana, en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència, per a la seua execució en 2022.. [2021/12822]

(DOGV núm. 9245 de 29.12.2021) Ref. Base de dades 011902/2021




Després de la declaració per l'Organització Mundial de la Salut de la pandèmia internacional provocada per la COVID-19 el passat 11 de març i la ràpida propagació d'aquesta malaltia, tant en l'àmbit nacional com internacional, els Estats membres de la Unió Europea van adoptar amb rapidesa mesures coordinades d'emergència per a protegir la salut de la ciutadania i evitar el col·lapse de l'economia.

El Consell Europeu del 21 de juliol de 2020, conscient de la necessitat en aquest moment històric d'un esforç sense precedents i d'un plantejament innovador que impulsen la convergència, la resiliència i la transformació a la Unió Europea, va acordar un paquet de mesures de gran abast.

Aquestes mesures conjuminen el marc financer pluriennal (MFP) per a 2021-2027 reforçat i la posada en marxa d'un Instrument Europeu de Recuperació («Next Generation EU»), l'element central de la qual és el Mecanisme de Recuperació i Resiliència, establit pel Reglament (UE) 2021/241 del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021. La instrumentació de l'execució dels recursos financers del Fons Europeu de Recuperació es realitzarà a través del Pla de Recuperació Transformació i Resiliència, aprovat pel Consell de Ministres el 27 d'abril de 2021, i avaluat favorablement per la Comissió Europea el 16 de juny de 2021. Els projectes que constitueixen aquest Pla permetran la realització de reformes estructurals els pròxims anys, mitjançant canvis normatius i inversions, i per tant, permetran un canvi del model productiu per a la recuperació de l'economia després de la pandèmia causada per la COVID 19 i a més una transformació cap a una estructura més resilient que permeta que el nostre model sàpia enfrontar amb èxit altres possibles crisis o desafiaments en el futur.



En el marc del Pla Nacional de Recuperació, Transformació i Resiliència, el Ministeri de Treball i Economia Social i el Servei Públic d'Ocupació Estatal participen de manera rellevant en el Component 23 «Noves polítiques públiques per a un mercat de treball dinàmic, resilient i inclusiu», enquadrat en l'àrea política VIII «Nova economia de les cures i polítiques d'ocupació». Un dels objectius d'aquest component és reformar i impulsar les Polítiques Actives d'Ocupació, a fi de millorar la cohesió del Sistema Nacional d'Ocupació, amb un enfocament centrat en les persones i en les empreses, orientant-les cap a resultats avaluables, coherents amb la innovació, la sostenibilitat i les transformacions productives, recolzades en la millora de les capacitats i en la transformació digital dels serveis públics d'ocupació.



En aquest context, el Ministeri de Treball i Economia, dins de les reformes i inversions proposades en l'esmentat Component 23 «Noves polítiques públiques per a un mercat de treball dinàmic, resilient i inclusiu», s'inclou la Inversió 1, «Ocupació Jove», que al seu torn inclou l'actuació de «Programa Investigo». Aquesta actuació té com a finalitat la contractació de persones joves majors de 16 i menors de 30 anys, investigadores, tecnòlogues, personal tècnic i altres perfils professionals en R+D+I, així com si escau el personal de suport a la investigació, en organismes públics d'investigació, i difusió del coneixement, universitats públiques, centres tecnològics, parcs científics i tecnològics, entitats públiques subjectes a dret privat, i entitats privades sense ànim de lucre com ara fundacions, juntament amb empreses que invertisquen en investigació i innovació. Les activitats objecte de les ajudes emmarcades en aquesta ordre es desenvoluparan per les persones joves assenyalades, en les iniciatives relacionades amb la sanitat, la transició ecològica i l'economia verda (energies renovables, eficiència energètica, tractament d'aigües i residus i indústria agroalimentària), la digitalització de serveis i enginyeria de dades o «science data», així com tot projecte d'investigació destinat a les àrees socials, culturals, artístiques o qualsevol altre àmbit d'estudi.



En data de 24 d'agost del 2021, el Ministeri de Treball i Economia Social va publicar l'Ordre TES/897/2021, de 19 d'agost, per la qual es distribueixen territorialment per a l'exercici econòmic de 2021, per a la seua gestió per les comunitats autònomes amb competències assumides en l'àmbit laboral, crèdits finançats pel mecanisme de Recuperació i Resiliència, destinats a l'execució dels projectes d'inversió «pla Nacional de Resiliència, destinats a l'execució de projectes d'inversió «pla nacional Competències Digitals» i «Noves Polítiques Públiques per a un mercat de treball dinàmic, resilient i inclusiu» recollits en el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència».



En data de 19 de novembre de 2021, el Ministeri de Treball i Economia va publicar l'Ordre TES/1267/2021 de bases reguladores del «Programa Investigo», en la qual estableix les bases reguladores per a la concessió de les subvencions, mitjançant les quals es finança el «Programa Investigo», i regula tots aquells aspectes que tant la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, com el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei General de Subvencions disposen com el seu contingut obligatori.



En aqueixa línia, es contempla un conjunt de disposicions comunes per a totes les subvencions que es concedisquen per les diferents Administracions públiques, sense perjudici de les competències d'execució i d'autoorganització que tenen reconegudes les Comunitats Autònomes.

Els criteris de distribució dels crèdits d'àmbit laboral gestionats per les comunitats autònomes, finançats a través del Programa d'Investigació (INVESTIGO) (19.101.240A.454.30) destinen 9.781.773 euros per a la Comunitat Valenciana.

En virtut del que s'ha exposat i de conformitat amb l'article 160.4.b de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, resolc:



Primer. Objecte i activitats subvencionades

1. L'objecte de la present resolució és convocar a la Comunitat Valenciana, de forma anticipada en 2021, per a l'exercici 2022 les subvencions regulades en l'Ordre TES/1267/2021 del Ministeri de Treball i Economia Social, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions públiques, destinades al finançament del «Programa Investigo», de contractació de persones joves demandants d'ocupació en la realització d'iniciatives d'investigació en innovació, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (BOE 277, 19 de novembre de 2021, d'ara en avant bases reguladores).



2. Les activitats objecte d'aquestes subvencions i les ocupacions de preferent cobertura són les que estan establides en l'article 2 de les bases reguladores.

3. Així mateix, l'activitat subvencionada és la que apareix en l'article 6 de les bases reguladores, i consisteix en la contractació de persones joves d'acord amb la legislació vigent, per al desenvolupament i execució de les funcions, tasques i iniciatives d'investigació i innovació, en qualitat de personal investigador, tecnòloga/o, personal tècnic o altres perfils professionals en R+D+I, així com, si escau, com a personal de suport a la investigació.



Segon. Finançament i import de la convocatòria

1. La subvencions que es convoquen per la present resolució es finançaran amb càrrec a la línia S8752000 «Programa Investigo Comunitat Valenciana» del programa pressupostari 542.99 «Mecanisme per a la Recuperació i la Resiliència. Transformació digital, Ciència i Investigació» del pressupost de despeses de la Generalitat, per un import estimat, per a l'exercici 2022, de 9.781.773 euros, el qual es finança íntegrament amb fons europeus del Mecanisme per a la Recuperació i la Resiliència.

2. Les quanties corresponents a l'anualitat 2022 i següents exercicis pressupostaris queden condicionades a l'existència de crèdit adequat i suficient en el moment de la resolució de la concessió, i serà la que figure en la línia S8752000 del programa pressupostari 542.99 «Mecanisme per a la Recuperació i la Resiliència. Transformació digital, ciència i investigació», dels corresponents pressupostos de despeses de la Generalitat per a aquests exercicis.

3. La dotació econòmica d'aquesta convocatòria podrà incrementar-se si concorre algun dels supòsits previstos en l'article 11.2 del Decret 77/2019, de 7 de juny, del Consell, de regulació del procediment de gestió del pressupost de la Generalitat. En tot cas, aquest increment queda condicionat a la declaració de disponibilitat del crèdit a conseqüència del corresponent expedient de generació de crèdit, i haurà de ser publicat en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. La publicitat no implicarà l'obertura de termini per a presentar noves sol·licituds, ni l'inici de nou còmput de termini per a resoldre.





Tercer. Requisits de les entitats beneficiàries

1. D'acord amb el que es disposa en article 4 de les bases reguladores, podran ser beneficiàries de les subvencions convocades els següents organismes, centres i entitats d'investigació i de difusió de coneixements:

a) Organismes públics d'investigació definits en l'article 47 de la Llei 14/2011, d'1 de juny, de la Ciència, la Tecnologia i la Innovació.



b) Les universitats públiques de la Comunitat Valenciana i els seus instituts d'investigació i les universitats privades.

c) Centres i Instituts Tecnològics i Centres de Suport a la Innovació Tecnològica de la Comunitat Valenciana.

d) Parcs científics de la Comunitat Valenciana.

e) Les institucions d'investigació de l'Administració General de l'Estat o d'altres administracions i situades a la Comunitat Valenciana.



f) Els ens del sector públic instrumental de la Generalitat dedicats a la investigació.

g) Altres centres públics d'R+D+I de la Comunitat Valenciana, amb personalitat jurídica pròpia, que en els seus estatuts o en el seu objecte social o en la normativa que els regule, tinguen l'R+D+I com a activitat principal.

h) Centres privats d'R+D+I de la Comunitat Valenciana, sense ànim de lucre i amb personalitat jurídica pròpia, que tinguen definida en els seus estatuts o en el seu objecte social o en la normativa que els regule, l'R+D+I com a activitat principal.

Les entitats públiques o privades beneficiàries hauran de tindre el seu domicili social a Espanya i els centres de treball de les persones contractades hauran d'estar en el territori de la Comunitat Valenciana.

2. No podran obtindre la condició de beneficiàries les entitats en les quals concórrega alguna de les circumstàncies descrites en l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (LGS).





Quart. Destinació de les subvencions públiques, duració, quanties i finançament d'aquestes.

1. La destinació d'aquestes subvencions és la que disposa l'apartat 1 de l'article 5 de les bases reguladores.

D'acord amb això, les subvencions es destinaran al finançament dels costos laborals i salarials, inclosa la cotització per tots els conceptes a la Seguretat Social, de les persones joves que siguen contractades per al desenvolupament i l'execució de les iniciatives d'investigació i innovació del «Programa Investigo».

La duració dels contractes a subvencionar serà d'un mínim de 12 mesos i un màxim de 24 mesos. La data d'inici dels contractes vindrà determinada en la resolució de la concessió.

Els contractes objecte de subvenció, que hauran de ser a temps complet, es realitzaran conformement amb la normativa laboral. No es podran contractar persones joves que hagen exercit qualsevol tipus de lloc d'investigació en la mateixa entitat en el termini de 6 mesos immediatament anteriors.

2. Els costos laborals inclouran:

a) Costos laborals i salarials, incloses les despeses de cotització per tots els conceptes a la Seguretat Social.

b) Ajudes al desplaçament per import de 1.000 euros per any a tant alçat per persona contractada, quan aquestes tinguen residència en província diferent d'on exerciran el seu lloc de treball, que s'aplicaran a un màxim del 50 per cent de les persones contractades. En cas que el contracte siga inferior als 24 mesos es prorratejarà aquesta quantia segons el nombre de mensualitats.

3. La concessió de les subvencions i la seua justificació es realitzarà, d'acord amb el que s'estableix en l'apartat 3 de l'article 5 de les bases reguladores, a través dels següents mòduls:

a) Per a compensar els costos laborals contemplats en la lletra a) de l'apartat 2:

Mòdul A: El mòdul ascendirà a 22.405,94 euros per persona contractada i any de contractació (1.867,16 euros per mes), en el cas de contractes en els grups de cotització de la Seguretat Social 9 a 5, tots dos inclusivament.

Mòdul B: El mòdul ascendirà a 33.108,92 euros per persona contractada i any de contractació (2.759,07 euros per mes), en el cas de contractes en els grups de cotització de la Seguretat Social 4 a 1, tots dos inclusivament.

D'acord amb això, l'import d'aquesta subvenció es calcularà en funció de les previsions recollides en el projecte presentat segons el nombre de persones a contractar, els anys (o mesos si escau) de contractació de cadascuna d'elles i el mòdul segons el grup de cotització de la Seguretat Social que corresponga.

b) Per a compensar les ajudes al desplaçament contemplades en la lletra b) de l'apartat 2, té la consideració de mòdul la quantitat alfarrassada de 1.000 euros a l'any per persona contractada.

La concessió d'ajudes per a contractes de suport no superarà el 10 % del total de contractes subvencionats.

4. Sense perjudici del que s'estableix en l'apartat 4 de l'article 5 de les bases reguladores les ajudes seran compatibles amb altres subvencions, ajudes ingressos o recursos per a la mateixa finalitat.

5. No s'estableix límit o percentatge màxim d'ajuda per a cada tipus d'actuació, ni entitat beneficiària.



Cinqué. Forma i termini de presentació de sol·licituds

1. La formalització de la sol·licitud la realitzarà la persona coordinadora responsable de l'actuació per a la qual es requerisca contractar personal, en nom de l'entitat beneficiària i es tindrà en compte el que es disposa en les bases reguladores i en la present convocatòria.

2. Les sol·licituds i la documentació necessària es presentaran telemàticament, en el termini de 20 dies naturals, comptats a partir de l'1 de març de 2022, emplenant el model oficial de sol·licitud que estarà disponible en la seu electrònica de la Generalitat Valenciana: https://sede.gva.es i en la pàgina web de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital: http://innova.gva.es/va/web/ciencia.



3. A l'objecte del compliment dels fins previstos en l'apartat primer d'aquesta convocatòria, es presentarà una única sol·licitud per actuació per a la qual es requerisca la contractació de personal.

Cada persona coordinadora responsable només podrà presentar i sol·licitar la subvenció per a una única actuació i en aquesta es podrà preveure fins a un màxim de cinc perfils de professionals a contractar. En el cas que es presente més d'una sol·licitud s'entendrà com a vàlida l'última presentada i es rebutjarà la resta.

4. Les sol·licituds les presentarà i emplenarà la persona coordinadora responsable de cada actuació i hauran de registrar-se necessàriament amb la seua signatura electrònica. La persona que exercisca la representació legal de l'entitat beneficiària, mitjançant un formulari específic signat electrònicament per a cadascuna de les sol·licituds que es presenten per a la seua entitat, acreditarà i autoritzarà que la persona coordinadora presente la sol·licitud de subvenció i els documents adjunts a aquesta, així com que s'efectuen les declaracions responsables específiques per a aquesta modalitat de subvenció.

5. Si la sol·licitud presentada no compleix els requisits establits en aquesta ordre i en la convocatòria, no estiguera emplenada com cal, la documentació rebuda fora defectuosa o faltara algun dels documents preceptius, es requeriria a l'entitat sol·licitant perquè en el termini màxim de deu dies hàbils esmenara la falta o aportara els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho feia, se li tindrà per desistida de la seua petició, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 68.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques



Sisé. Documents que han d'adjuntar-se a la sol·licitud

1. La sol·licitud, per a cadascuna de les actuacions, vindrà acompanyada per:

a) Una memòria amb la descripció dels llocs de treball a cobrir, característiques de les activitats a realitzar i duració i nombre de contractes; previsions dels costos del programa, distingint entre subvenció sol·licitada i, si escau, aportació de l'entitat beneficiària; pla de formació per a la millora de l'ocupabilitat del personal a contractar, i, si escau, la previsió d'estades formatives d'aquest.

b) Una declaració responsable del compliment de les condicions per a l'accés a la subvenció, sense perjudici que l'administració verifique el compliment de les condicions dels beneficiaris de la subvenció. Aquesta comprovació podrà realitzar-se amb anterioritat o posterioritat a la concessió de la subvenció i, en cas de detectar-se algun incompliment, es procedirà a la denegació de la subvenció o a l'exigència de reintegrament.

c) Document del representant legal de l'entitat, signat electrònicament, que comprenga tant la conformitat i autorització amb la sol·licitud o sol·licituds presentades per les persones coordinadores responsables de la seua entitat, juntament amb la declaració responsable de compliment amb els requisits exigits en la normativa aplicable. Haurà de signar-se electrònicament per la persona responsable legal de l'entitat beneficiària.

d) Declaració d'absència de conflicte d'interessos, en línia amb la prevenció del frau, d'acord amb el que es disposa en la normativa reguladora d'aquestes ajudes i del Mecanisme de Recuperació i Resiliència



2. Igualment haurà d'aportar-se declaració responsable del representant legal de l'entitat en relació amb el principi de «no causar perjudici significatiu» establit en l'article 7 de les bases reguladores. En qualsevol cas s'haurà de complir el que s'estableix en l'esmentat article 7.



3. La informació facilitada per les entitats sol·licitants de les subvencions haurà de presentar-se d'acord amb el contingut i format dels models normalitzats que es troben disponibles en la pàgina web de la direcció general competent en matèria de ciència i recerca: http://innova.gva.es/va/web/ciencia.

4. Quan la sol·licitud no complisca els requisits exigits en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPAC), o no s'aporte la documentació que d'acord amb aquesta convocatòria siga exigible, es requerirà a l'entitat sol·licitant perquè en el termini de 10 dies hàbils des de l'endemà de la recepció del requeriment esmene la falta o aporte els documents preceptius, amb advertiment que si no ho fa, es considerarà que ha desistit de la seua sol·licitud, amb resolució prèvia dictada en els termes establits en la legislació administrativa. Els requeriments es notificaran mitjançant la seua publicació en l'adreça web de l'apartat anterior.



5. La presentació de la sol·licitud comportarà l'autorització a l'òrgan gestor per a comprovar les dades d'identitat, domicili, residència i titulació segons el Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'estableixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'administració de la Generalitat i el seu sector públic i recaptar els certificats a emetre per l'Agència Estatal d'Administració Tributària, per la Tresoreria General de la Seguretat Social i per la conselleria competent en matèria d'Hisenda o Tributs, que acrediten el compliment per la persona sol·licitant de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, en els termes establits en l'article 22.4 del Reglament de la Llei general de subvencions aprovat pel Reial decret 887/2006 de 21 de juliol. No obstant això, els qui sol·liciten aquestes subvencions podran acreditar directament el compliment de les referides obligacions mitjançant l'aportació de les certificacions corresponents.



Seté. Procediment i criteris de selecció

1. D'acord el que s'estableix en l'apartat 1 de l'article 9 de les bases reguladores, en l'àmbit de gestió de la Comunitat Valenciana la selecció de beneficiaris de les subvencions i la seua concessió es realitzarà pel procediment de concurrència competitiva.

2. Les sol·licituds seran valorades d'acord amb el següent barem:

a) Descripció dels llocs de treball a cobrir, rellevància de les activitats a realitzar i duració i nombre de contractes; així com les previsions dels costos del programa, distingint entre subvenció sol·licitada i, si escau, aportació de l'entitat beneficiària. Fins a 6 punts.



b) Pla de formació per a la millora de l'ocupabilitat del personal a contractar. Fins a 4 punts.

c) Addicionalment, podran atorgar-se fins a 2 punts més si el pla de formació inclou estades formatives del personal contractat en altres centres d'investigació estrangers. Fins a 2 punts.

3. Perquè puga proposar-se el finançament d'una sol·licitud, aquesta haurà d'aconseguir una puntuació total igual o superior a 5 punts.

4. La comissió avaluadora prevista en l'article seté podrà recaptar l'assessorament de l'Agència Valenciana d'Avaluació i Prospectiva (AVAP) o, si escau, de persones expertes designades per la persona titular de la direcció general competent en matèria de ciència i investigació d'entre investigadors d'universitats i altres centres públics d'investigació.

5. De l'avaluació resultant s'elaborarà una prelació de major a menor puntuació. En el cas que diverses sol·licituds obtinguen igual puntuació total, es considerarà de major puntuació la que haguera obtingut una valoració major en el criteri a). En cas de persistir l'empat, es considerarà la puntuació del criteri b).

6. Atenent aquesta prelació s'assignarà a cada sol·licitud l'import a concedir fins a esgotar la dotació econòmica.



Huité. Instrucció i comissió avaluadora

1. L'ordenació i instrucció del procediment de concessió de subvencions correspondrà a direcció general competent en matèria de ciència i investigació, qui podrà realitzar, d'ofici, les actuacions estimen necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut de les quals ha de formular-se la corresponent proposta de resolució.

2. D'acord amb l'article 22 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, la comissió avaluadora elevarà la corresponent proposta de resolució, amb indicació del resultat de l'avaluació i de la quantia de la subvenció, a la persona titular de la direcció general competent en matèria de ciència i investigació, la qual tindrà la següent composició:

a) Presidència: la persona titular de la subdirecció general de la Generalitat competent en matèria de política científica i investigació.

b) Vicepresidència: la persona titular del servei competent en matèria de política científica o de promoció de la investigació de la Generalitat al qual corresponga la gestió d'aquestes subvencions.

c) Vocals: una o tres persones funcionàries del grup A1 de la direcció general competent en matèria de ciència i investigació, una de les quals actuarà com a secretari, amb veu i vot.

3. Les comissions que es constituïsquen a l'empara d'aquesta convocatòria s'ajustaran als principis de composició i presència equilibrada entre dones i homes, establits per la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva entre dones i homes.



Nové. Mitjans de notificació

1. De conformitat amb el que s'estableix en l'article 45.1.b de la LPAC, l'òrgan instructor publicarà els requeriments d'esmena i altres actes de tràmit en la web de la direcció general competent en matèria de ciència i recerca: http://innova.gva.es/va/web/ciencia.



2. La resolució del procediment es notificarà a les persones interessades dins del termini de deu dies hàbils a partir de la data de la resolució, mitjançant la seua publicació en la pàgina web de la conselleria competent en matèria de ciència i investigació, de conformitat amb l'article 45.1 de la LPAC. Així mateix, es remetrà a la Base de Dades Nacional de Subvencions, a l'efecte del que es disposa en l'article 18 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

3. Amb caràcter general s'utilitzarà la notificació electrònica en tots els actes que emeta l'òrgan concedent. Igualment, les persones participants emplenaran i aportaran tota la documentació requerida a través de les aplicacions informàtiques posades a la seua disposició per l'òrgan concedent en la seua seu electrònica, així com la presentació efectiva amb signatura de l'interessat a través d'un registre electrònic.







Dècim. Requisits de les persones contractades

1. Les persones que siguen contractades hauran de ser joves de 16 o més anys i que no hagen complit 30 anys, i que es troben desocupades i inscrites com a demandants d'ocupació en el servei públic d'ocupació corresponent en el moment de començar la relació contractual. A més, hauran de complir els requisits exigits per a la modalitat de contracte que es formalitze, ajustant-se a les circumstàncies concretes de cada iniciativa, d'acord amb la legislació vigent. Aquests requisits s'hauran de complir a l'inici de la seua participació en el programa.



2. Les persones treballadores objecte de contractació se seleccionaran tenint en compte els següents criteris:

a) Major adequació entre la formació acadèmica de la persona jove en relació amb el programa d'investigació que es desitja dur a terme.



b) Disposar d'estudis específics relacionats amb la matèria a desenvolupar, com ara màsters, graus o/i qualssevol que, estant homologats pel Ministeri d'Educació i Formació Professional o el Ministeri d'Universitats, els atorguen majors capacitats i competències per a dur a terme el programa d'investigació. Aquest criteri no serà aplicable per als llocs de suport.

c) La valoració curricular i de les persones candidates haurà de realitzar-se mitjançant l'ús de currículum anònim, per a garantir el principi de no discriminació per cap raó.

d) Les entitats a les quals s'haja concedit una subvenció, en les convocatòries per a la selecció de personal hauran de recollir les mesures que ja tinguen implementades a data de la sol·licitud per a afavorir la conciliació entre la vida laboral, familiar, personal i la igualtat de gènere.



Onzé. Proposta de resolució

1. La comissió avaluadora, conformement amb els criteris establits per a l'avaluació, elevarà a la persona titular de la direcció general competent en matèria de ciència i investigació una proposta de resolució definitiva, amb una relació prioritzada de les sol·licituds amb la puntuació obtinguda i si escau, una llista de reserva per a cobrir les renúncies que es produïsquen. No serà necessari establir aquest ordre de prelació quan el crèdit consignat siga suficient per a atendre a totes les sol·licituds presentades que complisquen els requisits exigits.

2. En la pàgina web de la conselleria que exercisca la competència en matèria de política científica i investigació, es publicarà una resolució provisional, i produirà tots els efectes de notificació practicada. Aquesta resolució contindrà la relació provisional de persones candidates seleccionades per a la concessió de les ajudes.

3. En el termini de deu dies des de la seua publicació les persones proposades manifestaran la seua acceptació, desistiment o renúncia a l'ajuda concedida. Els desistiments i les renúncies que es produïsquen en aquest termini se substituiran per les persones que figuren en la llista de reserva, per l'ordre en què figuren en aquesta.

4. La Comissió avaluadora, vistos els possibles desistiments i les noves incorporacions de la llista de reserva, elevarà la proposta de resolució definitiva a la persona titular de la direcció general competent en matèria de ciència i investigació, amb la consignació dels costos laborals i salarials a finançar per expedient i entitat, segons el que es disposa a aquest efecte en les bases reguladores i aquesta convocatòria; així com una dotació màxima per a finançar les ajudes per desplaçament, que no podrà cobrir més del 50 per cent dels contractes a finançar, tal com disposen les bases reguladores.



Dotzé. Resolució de la convocatòria i pagament

1. D'acord amb les bases reguladores, el termini màxim per a resoldre les subvencions convocades i la seua notificació serà de 2 mesos, i el còmput del termini s'iniciarà l'endemà de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. Tot això, sense perjudici del que es disposa en l'apartat 1 de l'article 23 de la LPAC.

2. Les resolucions administratives de concessió d'aquesta convocatòria s'efectuaran seguint el següent esquema. Després de l'elevació per part de la comissió avaluadora de la proposta de resolució definitiva, segons el punt 4 de l'apartat anterior es publicarà una primera resolució de concessió que contindrà els següents extrems:

a) Quantia de la subvenció a atorgar, indicant el nombre de persones a contractar.

b) Categoria professional, grup o nivell professional, i activitat a desenvolupar de les persones a contractar.

c) Duració dels contractes a realitzar amb cada persona.

d) Localització geogràfica provincial de les contractacions a realitzar.

Després de la presentació dels contractes, segons el que es disposa en l'apartat tretzé d'aquesta convocatòria, en cas que el personal contractat acredite residir en una província diferent al lloc de treball s'efectuarà una segona resolució per a la distribució de les ajudes al desplaçament.

3. D'acord amb el que es disposa en l'apartat tercer de l'article 12 de les bases reguladores una vegada presentats els contractes per part de les entitats beneficiàries es lliurarà d'una sola vegada l'import de la totalitat de l'ajuda relativa als costos laborals i salarials; així com la primera anualitat relativa a les despeses de desplaçament. La següent anualitat de les despeses de desplaçament quedarà condicionada al fet que s'haja presentat l'informe anual de seguiment de la subvenció previst en l'apartat catorzé.

4. No podrà realitzar-se el pagament de la subvenció mentre l'entitat beneficiària no es trobe al corrent en el compliment de les seues obligacions amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària, amb l'Agència Valenciana de Tributs i enfront de la Seguretat Social o siga deutora per resolució ferma de procedència de reintegrament. No procedirà la constitució de garanties a favor de l'administració concedent. Donada la naturalesa de la subvenció, els rendiments financers que s'hagueren generat per les bestretes de fons lliurats no incrementaran l'import de la subvenció concedida.



Tretzé. Procediment de selecció i incorporació del personal



1. Les persones participants seran seleccionades per l'entitat beneficiària, amb un mes d'antelació, almenys, a l'inici previst dels contractes i presentar a l'òrgan concedent els contractes formalitzats a l'empara d'aquestes ajudes en el termini de 5 dies hàbils després de la seua formalització, amb la sol·licitud i acreditació, en el supòsit que es desitge obtindre una ajuda per al desplaçament, d'aquell personal contractat que residisca en una província diferent al lloc en què s'exercirà el lloc de treball. Així mateix, les entitats beneficiàries hauran d'acreditar que per a la selecció del personal contractat s'ha complit amb els requisits l'apartat desé d'aquesta convocatòria.

2. Les entitats i centres beneficiaris contractaran les persones treballadores seleccionades utilitzant la modalitat de contractació que millor s'ajuste a les circumstàncies concretes de cada iniciativa, d'acord amb la legislació laboral, de prevenció de riscos laborals i de Seguretat Social vigent, i remetre una còpia d'aquest a l'òrgan instructor en el termini de 15 dies hàbils des de la seua formalització.

3. Els contractes hauran de ser comunicats a través de l'aplicació Contrat@ a l'oficina d'ocupació que corresponga i portaran la indicació «Programa Investigo. Mecanisme de recuperació i resiliència», en els termes previstos en aquesta aplicació.

4. Els contractes hauran de començar o finalitzar en els terminis que establisca la resolució de concessió, excepte en casos de força major o per causes justificades com cal, en què es podrà autoritzar l'ajornament de l'inici.

5. La persona jove contractada tindrà els mateixos drets que la resta dels treballadors de l'empresa, segons el que s'estableix en l'Estatut dels Treballadors, en el conveni col·lectiu aplicable i en el contracte de treball.

6. En el cas de renúncia d'alguna de les persones contractades amb aquestes ajudes l'entitat beneficiària podrà substituir-la respectant la mateixa modalitat i les mateixes condicions establides en l'apartat sisé d'aquesta convocatòria. Les persones contractades hauran de comunicar la seua renúncia a l'entitat beneficiària amb 15 dies hàbils d'antelació a la data en què aquesta tinga efectes. D'altra banda, la substitució de renúncies no suposarà un minvament en el compliment dels objectius de l'activitat subvencionada.



Catorzé. Seguiment científic de les actuacions i justificació econòmica

1. Les entitats i centres beneficiaris se sotmetran al seguiment, al control i a la justificació econòmica segons el que s'estableix en article 14 de les bases reguladores i el que es disposa en aquesta convocatòria.

L'entitat beneficiària presentarà davant la direcció general competent en matèria de ciència i investigació, la documentació justificativa, diferenciada per cadascuna de les actuacions per les quals hagen rebut subvenció.

La persona titular de la direcció general competent en matèria de ciència i investigació podrà dictar instruccions necessàries per a dur a terme el seguiment, control i la justificació econòmica de les ajudes.

2. Sense perjudici de l'anterior el mes de novembre de cada anualitat les entitats beneficiàries hauran de presentar una memòria que contemple un detall de la labor realitzada per part del personal contractat les entitats beneficiàries hauran de presentar una memòria científica que contemple un detall de la labor realitzada per part del personal contractat.



Quinzé. Modificació de la resolució per Interrupció de la subvenció



1. Una vegada recaiguda la resolució de concessió, i conformement amb el que s'estableix en l'apartat 4 de l'article 12 de les bases reguladores, les entitats beneficiàries podran sol·licitar la interrupció i la pròrroga del termini d'execució de l'ajuda corresponent pel temps de la suspensió dels contractes finançats quan aquestes suspensions es produïsquen per les següents causes:

a) Permís de maternitat o paternitat.

b) Adopció.

c) Guarda amb finalitats d'adopció o acolliment.

d) Risc durant l'embaràs.

e) Risc durant la lactància natural de menors de nou mesos.

f) Incapacitat temporal durant l'embaràs per causes vinculades amb aquest.

g) Incapacitat temporal per causes diferents de les del punt anterior per un període d'almenys 2 mesos consecutius.

Les interrupcions de l'ajuda per causes diferents de les anteriorment recollides no donaran lloc a la pròrroga del termini d'execució.

2. La interrupció i pròrroga a les quals fa referència l'apartat anterior hauran de ser autoritzades per l'òrgan concedent, que podrà recaptar els informes que considere oportuns, i donarà lloc a la modificació dels termes de la concessió mitjançant nova resolució.

3. Quan s'autoritze la interrupció i pròrroga, no es consideraran subvencionables les despeses derivades de la contractació en les quals puga incórrer l'entitat beneficiara (retribució i quota patronal de la Seguretat Social) durant el període d'interrupció.

4. Amb caràcter general, l'anualitat en la qual es produïsca la interrupció es veurà ampliada per un període idèntic al de la duració de la interrupció. No obstant això, en els casos en els quals els períodes de suspensió puguen gaudir-se legalment en règim de temps parcial, la duració de l'ajuda es veurà ampliada per un període equivalent al de la duració de la suspensió calculat en jornades completes.

5. L'autorització d'interrupció i de pròrroga de l'ajuda en cap cas comporta un augment en la quantia de l'ajuda concedida inicialment. Qualsevol increment en el pagament de la quota patronal de la seguretat social a conseqüència del període prorrogat serà per compte del centre d'R+D contractant.



Setzé. Obligacions de les persones beneficiàries

1. Les persones beneficiàries estan subjectes a les obligacions generals derivades de la normativa vigent sobre ajudes o subvencions públiques i, en particular, a les quals fa referència l'article 14 de l'LGS.

2. Les persones beneficiàries estan obligades a realitzar les activitats subvencionades en els termes de la resolució de concessió i a justificar la seua realització en els terminis establits.

3. En particular, les persones beneficiàries estan obligades a:

a) Mantindre al personal contractat durant un període mínim de 12 mesos i aportar en el termini de dos mesos després de la finalització del període de manteniment dels contractes, concedit en la resolució de concessió, informació de les nòmines acompanyades pel document de Relació Nominal de Treballadors (RNT) i el document de Relació de liquidació de cotitzacions (RLC). En cas que el període de manteniment en l'ocupació siga inferior, es reduirà l'import de l'ajuda per aquest concepte en una quantia proporcional al temps treballat efectivament.

b) Comunicar a l'òrgan concedent qualsevol canvi que s'introduïsca en les condicions de realització de l'activitat per a la seua autorització o denegació, si escau.

c) Acreditar, davant l'òrgan instructor, la realització de l'activitat o l'adopció del comportament, i també el compliment dels requisits i les condicions que determinen la concessió o gaudi de la subvenció.



d) Facilitar les actuacions de control financer que corresponen a la Intervenció General de la Generalitat, altres òrgans de control de les institucions autonòmiques, així com a les institucions estatals i europees referides en l'article 14 de les bases reguladores, en relació amb les subvencions concedides.

e) Comunicar a l'òrgan instructor l'obtenció de subvencions per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració o ens públic o privat de qualsevol nacionalitat, així com la utilització de fons propis, a l'efecte del que es disposa en l'article 30.4 de l'LGS.



f) Aportar una declaració responsable acreditativa del compliment de les obligacions establides en l'LGS.

g) Reintegrar, quan corresponga segons el que es disposa en l'article 37 de la LGS, i en el termini legalment establit, els imports corresponents a les subvencions concedides, i remetre còpia del document acreditatiu del reintegrament a l'òrgan instructor. En aquest últim cas el reintegrament identificarà necessàriament, amb claredat, l'entitat beneficiària i la denominació de l'actuació per a la qual es va atorgar la subvenció.

h) Complir amb la identificació i publicitat d'aquestes ajudes d'acord amb el que s'estableix en l'article 16 de les bases reguladores.

i) Posar a la disposició del personal contractat les instal·lacions i mitjans materials i formatius necessaris per a l'adequat desenvolupament del seu treball, així com a garantir-los els drets i les prestacions dels quals gaudeix el personal de l'entitat de similar categoria.

j) Comunicar a l'òrgan concedent les renúncies, interrupcions i altres incidències dels contractes finançats amb càrrec a les ajudes en el termini màxim de 10 dies hàbils a comptar des del següent a la data en què es produïsquen.

k) Hauran de conservar els documents justificatius i altra documentació concernent al finançament, en format electrònic, durant un període de 5 anys a partir de l'operació, o de tres anys quan l'import de la subvenció siga inferior a 60.000 euros, en els termes previstos en l'article 132 del Reglament (UE, Euratom) 2018/1046 del Parlament Europeu i del Consell, de 18 de juliol («Reglament Financer»).



l) Complir amb els requisits que en matèria d'igualtat d'oportunitats, medi ambient i innovació social s'establisquen en les normes comunitàries, estatals i autonòmiques.

m) Aplicar mesures per a evitar el frau, la corrupció i els conflictes d'interés a l'hora d'aplicar les subvencions rebudes al finançament de projectes i actuacions.

n) Qualsevol altra dimanant de la normativa estatal i comunitària que siga directament d'aplicació.



Disseté. Reintegraments i règim sancionador

Pel que respecta a l'incompliment per part del beneficiari del que s'estableix en la resolució de concessió, les bases reguladores i altres disposicions aplicables en matèria de subvencions, s'atendrà el que es disposa en l'article 15 de les bases reguladores.



Dihuité. Protecció de dades personals

Les subvencions objecte de la convocatòria requereixen el tractament de dades personals de les persones sol·licitants de la subvenció, representants i tercers, en els termes següents:

a) Responsable del tractament: Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, amb domicili en l'avinguda Claude Combaldieu, s/n, 03008 Alacant; e-mail de contacte: protecciodedadesinnovacio@gva.es.

b) Categoria i origen de les dades a tractar: dades personals identificatives, de contacte i de qualsevol altra naturalesa que siguen recollits a través de formularis, consulta a Plataformes Autonòmiques d'Interoperabilitat (PAI) o a altres Administracions públiques, en cas que no hi haja oposició a aquesta consulta, i la documentació que entreguen els sol·licitants i representants legals. Si la documentació presentada conté dades de terceres persones, prèviament a la comunicació d'aquestes dades a la Conselleria, els sol·licitants i representants legals han d'informar-los del tractament de les seues dades per part de la Conselleria, en els termes establits en aquest precepte.

c) Finalitats del tractament i base jurídica: amb base jurídica en el compliment d'una missió realitzada en interés públic, exercici de poders públics i en el compliment de les obligacions legals segons les bases reguladores d'aquesta convocatòria i altres normes aplicables, incloses les que regulen el tràmit electrònic, les dades personals es tractaran per a tramitar i gestionar la subvenció. En compliment dels principis de publicitat i transparència, les subvencions concedides seran publicades, segons corresponga, en la web de la Conselleria a l'efecte de notificació, en el Portal de Transparència de la Generalitat Valenciana i en el Sistema Nacional de Publicitat de Subvencions, amb indicació, segons cada cas, de la convocatòria, el programa i crèdit pressupostari al qual s'imputen, beneficiari, quantitat concedida i objectiu 3, finalitat de la subvenció.

d) Destinataris de les dades: les dades personals podran ser comunicats tant a la PAI, per a comprovar les dades de sol·licitants o situacions socioeconòmiques previstes per a la baremació, com a altres administracions i institucions públiques, entre les quals es troben, sense caràcter limitatiu, òrgans de caràcter autonòmic, local, estatal i de la UE, òrgans judicials i Ministeri Fiscal, Tribunal de Comptes, Corts Valencianes, Sindicatura de Comptes, IGAE, Defensor del Poble, Síndic de Greuges, Agència Valenciana Antifrau, Delegat de Protecció de Dades i altres tercers subjectes de dret privat amb interés legítim i/o dret d'accés en el procediment.

e) Totes les dades sol·licitades a través del formulari de sol·licitud, així com la documentació vinculada, són necessàries per a poder tramitar la sol·licitud. La falta de comunicació d'aquestes dades a la conselleria comportarà les conseqüències previstes per l'ordenament jurídic.

f) Termini de conservació de dades: les dades personals es conservaran durant el temps necessari per a complir la finalitat per a la qual es van recollir i pels terminis establits en les normes vigents per a complir obligacions i responsabilitats legals, i seran suprimides d'acord amb el que es disposa en la normativa d'arxius i documentació.

g) Drets: la persona interessada pot exercir els drets d'accés, rectificació, supressió, oposició, limitació en el tractament, portabilitat i no ser objecte d'una decisió basada únicament en el tractament automatitzat, a través de les vies següents:

– Tràmit electrònic que es pot consultar en la pàgina web de la Conselleria, en l'apartat http://innova.gva.es/va/proteccio-de-dades.

– Enviant la petició a qualsevol de les adreces postals següents: · Avinguda Claude Combaldieu, s/n, 03008 Alacant · Avinguda de Campanar, 32, 46015 València.

– De manera presencial a través del Registre de la Conselleria situat en les direccions anteriors. L'exercici dels drets requereix la identificació inequívoca de la persona interessada o del seu representant.

h) Dret a reclamar davant l'Autoritat de Control: la persona interessada pot presentar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (www.aepd.es) si considera que no s'han atés els seus drets o s'ha vulnerat el tractament de les seues dades personals. Prèviament, pot contactar amb el delegat o delegada de Protecció de Dades de la Generalitat Valenciana a través de dpd@gva.es o dirigir-se al Passeig de l'Albereda, 16, 46010 València.



Dinové. Marc normatiu i compatibilitat de les ajudes amb el mercat interior europeu

1. Les ajudes objecte d'aquesta convocatòria estan sotmeses a les bases reguladores contingudes en l'Ordre TES/1267/2021 del Ministeri de Treball i Economia Social (BOE 277, 19.11.2021), per la qual es van aprovar les bases reguladores per a la concessió de subvencions públiques, destinades al finançament del «Programa Investigo», de contractació de persones joves demandants d'ocupació en la realització d'iniciatives d'investigació en innovació, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, i a la normativa aplicable recollida en la disposició addicional quarta.

2. Aquestes ajudes, tal com es recullen en les bases reguladores, no constitueixen una ajuda d'Estat, en els termes previstos en els articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, perquè la seua concessió no falseja ni amenaça falsejar la competència, ni afavoreix determinades empreses o produccions. Aquesta mesura constitueix, a més, una mesura de foment de l'ocupació.



Vinté. Recursos contra la convocatòria

De conformitat amb els articles 112, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició o plantejar directament un recurs contenciós administratiu, en els terminis i davant els òrgans que s'indiquen a continuació:



a) El recurs de reposició s'ha d'interposar davant l'òrgan que va dictar l'acte en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seua publicació de la present resolució.

b) El recurs contenciós administratiu s'ha de plantejar davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació de la present resolució.



Vint-i-uné. Entrada en vigor

La present resolució entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Alacant, 20 de desembre de 2021.– La consellera d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital: Carolina Pascual Villalobos.

Mapa web