Ficha docv

Ficha docv









ORDRE 2/2021, de 25 de novembre, conjunta, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport i de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual es desplega el Decret 74/2019, de 24 de maig, del Consell, pel qual es determinen els requisits i el procediment d'aprovació de l'oferta integrada de Formació Professional en instituts d'Educació Secundària autoritzats a la Comunitat Valenciana. [2021/12069]

(DOGV núm. 9238 de 20.12.2021) Ref. Base de dades 011600/2021




Índex

Preàmbul

Capítol I. Qüestions generals

Article 1. Objecte i àmbit d'aplicació

Article 2. Denominació durant la vigència de l'autorització

Capítol II. Requisits i procediment d'autorització per part de l'administració competent en Formació Professional del sistema educatiu



Article 3. Requisits dels IES que opten a oferir Formació Professional per a l'ocupació

Article 4. Procediment d'autorització

Capítol III. Procediment per a l'acreditació en el Registre de centres i entitats de Formació Professional per a l'ocupació de la Comunitat Valenciana i oferta de les especialitats

Article 5. Procediment per a l'acreditació en el Registre de centres i entitats de Formació Professional per a l'ocupació quan la iniciativa haja partit del centre

Article 6. Procediment per a acreditació en el Registre de centres i entitats de Formació Professional per a l'ocupació, quan la iniciativa haja partit de les direccions generals competents en Formació Professional del sistema educatiu i per a l'ocupació

Capítol IV. Vigència de l'autorització i acreditació

Article 7. Impartició de l'oferta integrada

Article 8. Vigència de l'autorització i acreditació

Capítol V. Finançament

Article 9. Finançament de l'oferta integrada

Article 10. Despeses corrents

Article 11. Despesa corresponent al material i personal expert docent necessari per a impartir una especialitat

Capítol VI. Ordenació dels ensenyaments de Formació Professional per a l'ocupació i aspectes organitzatius dels IES amb oferta integrada



Article 12. L'oferta de Formació Professional per a l'ocupació

Article 13. El personal expert docent

Article 14. Requisits d'accés als ensenyaments de Formació Professional per a l'ocupació autoritzats

Article 15. Procés d'admissió als ensenyaments de Formació Professional per a l'ocupació autoritzats

Article 16. Acolliment de l'alumnat dels ensenyaments de Formació Professional per a l'ocupació

Article 17. Memòria anual

Article 18. Exercici de la funció inspectora

Disposició addicional única. No-incidència pressupostària

Disposició derogatòria única. Derogació normativa anterior

Disposició final única. Entrada en vigor





PREÀMBUL



La Llei orgànica 5/2002, de 19 de juny, de les qualificacions i de la Formació Professional, té per objecte l'ordenació d'un sistema integral de Formació Professional, qualificacions i acreditació, que responga a les demandes socials i econòmiques a través de les diverses modalitats formatives, per tal d'afavorir la formació al llarg de tota la vida, i acomodar-se a les diferents expectatives i situacions personals i professionals.



Per a això defineix el Sistema Nacional de Qualificacions i Formació Professional com el conjunt d'instruments i accions necessaris per a promoure i desenvolupar la integració de les ofertes de la Formació Professional, a través del Catàleg Nacional de Qualificacions Professionals, de manera que s'afavorisca el desenvolupament professional i social de les persones i es cobrisquen les necessitats del sistema productiu.



A aquest efecte s'estableixen, entre altres, els següents principis bàsics d'aquest:

– La Formació Professional estarà orientada tant al desenvolupament personal i a l'exercici del dret al treball com a la lliure elecció de professió o ofici i a la satisfacció de les necessitats del sistema productiu i de l'ocupació al llarg de tota la vida.

– L'accés, en condicions d'igualtat de tota la ciutadania a les diferents modalitats de la Formació Professional.

– La participació i cooperació de les diferents administracions públiques en funció de les seues respectives competències.

– La promoció del desenvolupament econòmic i l'adequació a les diferents necessitats territorials del sistema productiu.

A continuació, en el títol II, determina que la Formació Professional comprén el conjunt d'accions formatives que capaciten per a l'acompliment qualificat de les diverses professions, incloent-hi els ensenyaments propis de la Formació Professional del sistema educatiu, les accions d'inserció i reinserció laboral del personal treballador, així com les orientades a la formació contínua en les empreses, que permeten l'adquisició i actualització permanent de les competències professionals. Els títols i els certificats de professionalitat són les ofertes de Formació Professional referides al Catàleg Nacional de Qualificacions Professionals.



Per a impartir els citats títols i certificats de professionalitat la Llei preveu que correspon al Govern de la nació, prèvia consulta al Consell General de la Formació Professional, establir els requisits bàsics que han de reunir els centres que els oferisquen i a les administracions, en l'àmbit de les seues competències, la creació, autorització, homologació i gestió d'aquests. Considerant com a centres integrats aquells que impartisquen tota aquesta oferta formativa.

A aquest efecte, s'encomana a les administracions públiques la consolidació d'una xarxa estable de centres de Formació Professional que permeta harmonitzar l'oferta i avançar en la qualitat d'aquesta, formada entre altres per:

– Els centres integrats públics de Formació Professional.

– Els centres públics del sistema educatiu que ofereixen Formació Professional.

– Els centres de referència nacional.

– Els centres públics del Sistema Nacional d'Ocupació.

– Els centres privats acreditats del Sistema Nacional d'Ocupació que ofereixen Formació Professional per a l'ocupació.

Però, determinant que les administracions educatives i laborals competents establiran el procediment perquè els centres autoritzats per a impartir Formació Professional del sistema educatiu, que reunisquen els requisits necessaris, puguen impartir també Formació Professional per a l'ocupació.

L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana estableix en l'article 53 que és de competència exclusiva de la Generalitat la regulació i administració de l'ensenyament en tota la seua extensió, nivells i graus, modalitats i especialitats, sense perjudici del que disposen l'article 27 de la Constitució Espanyola i les lleis orgàniques que, d'acord amb l'apartat 1 de l'article 81 d'aquella, el desenvolupen, de les facultats que atribueix a l'Estat el número 30 de l'apartat 1 de l'article 149 de la Constitució Espanyola, i de l'alta inspecció necessària per al seu compliment i garantia.

La Comunitat Valenciana disposa d'una àmplia xarxa de centres que imparteixen Formació Professional del sistema educatiu i del Sistema Nacional d'Ocupació i d'altra banda s'està desenvolupant una considerable xarxa de centres públics integrats de Formació Professional, de titularitat de l'administració competent en ocupació i de l'administració competent en educació. No obstant això, per l'estructura territorial de la nostra comunitat, allí on les necessitats dels treballadors i de les treballadores o del sistema productiu d'una zona necessite una oferta integrada i no estiga en l'àrea d'influència de cap dels citats centres, es fa necessari desenvolupar el procediment perquè centres autoritzats per a impartir Formació Professional del sistema educatiu puguen impartir també Formació Professional per a l'ocupació.

És per això que es va publicar el Decret 74/2019, de 24 de maig, del Consell, de determinació dels requisits i el procediment d'aprovació de l'oferta integrada de Formació Professional en instituts d'Educació Secundària autoritzats. No obstant això, és necessari desplegar aquesta ordre per a aprofundir en el seu contingut i desplegar tots aquells aspectes d'aquest, amb plena seguretat jurídica complint el marc normatiu de referència compost principalment pel Decret del Consell 74/2019, de 24 de maig, el Reial decret 34/2008, de 18 de gener, pel qual es regulen els certificats de professionalitat, i el Decret 115 /2008, d'1 d'agost, del Consell, pel qual es regulen els centres integrats de Formació Professional en la Comunitat Valenciana. Seguint el principi de proporcionalitat s'han incorporat els preceptes i articles estrictament necessaris que faciliten el procediment de sol·licitud, així com la identificació d'indicadors clars d'autorització, que permeten ampliar de manera coherent l'oferta integrada de Formació Professional. Per a aconseguir aquests fins, la present ordre és l'instrument més eficaç i adequat per a desenvolupar i regular els procediments d'aprovació, així com delimitar els deures, drets i competències de les parts implicades. A més s'ha desplegat aplicant el principi d'eficiència, evitant càrregues administratives innecessàries i rendibilitzant l'actual xarxa de centres del sistema educatiu que imparteixen la Formació Professional d'aquest i estrenyent la necessària col·laboració entre les administracions de la Comunitat Valenciana competents en educació i ocupació. La norma ha sigut informada públicament per resolució en el DOGV, així mateix han sigut coneixedors els agents socials representants de la comunitat educativa en la Mesa Sectorial d'Educació i representants empresarials en el Consell Valencià de la Formació Professional. Per tot això, aquesta ordre s'ha desplegat complint amb els principis de bona regulació determinats en l'article 129.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Aquesta ordre s'estructura en sis capítols. El capítol I desplega les qüestions generals relacionades amb l'objecte de la norma i la denominació dels centres. El capítol II aborda el procediment d'autorització per part de l'administració competent en Formació Professional del sistema educatiu perquè un centre públic del sistema educatiu que oferisca Formació Professional puga optar a oferir i impartir ensenyaments de Formació Professional per a l'ocupació. I en el capítol III, es desplega el procediment d'acreditació per part de l'administració competent en ús dels centres autoritzats per l'administració competent en educació. El capítol IV està destinat a abordar els efectes i la vigència de l'autorització i de l'acreditació. En el capítol V, s'escomet el finançament de la Formació Professional per a l'ocupació impartida en els instituts d'ensenyament secundari amb oferta integrada i en el VI l'ordenació dels ensenyaments de Formació Professional per a l'ocupació i aspectes organitzatius dels citats centres públics del sistema educatiu que ofereixen Formació Professional.



Atés tot el que s'ha exposat anteriorment, vista la proposta conjunta de la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial i la Direcció General d'Ocupació i Formació de LABORA, informats els agents socials en la Mesa Sectorial d'Educació, tramitada en el Consell Valencià de la Formació Professional, conforme el Consell Jurídic Consultiu, i en virtut de les competències atribuïdes pel Decret 5/2019, de 16 de juny, del president de la Generalitat, pel qual es determinen el nombre i la denominació de les conselleries, i les seues atribucions, fent ús de la potestat reglamentària en les matèries pròpies d'aquestes conselleries atorgades en l'article 28.e de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell,







ORDENEM



CAPÍTOL I

Qüestions generals



Article 1. Objecte i àmbit d'aplicació

L'objecte de la present ordre és desplegar el contingut del Decret 74/2019, de 24 de maig, del Consell, pel qual es determinen els requisits i el procediment d'aprovació de l'oferta integrada de Formació Professional en instituts d'Educació Secundària autoritzats en la Comunitat Valenciana, d'ara en avant Decret 74/2019.



Article 2. Denominació durant la vigència de l'autorització

Els instituts d'Educació Secundària (IES) que impartisquen Formació Professional del sistema educatiu i siguen autoritzats per a impartir Formació Professional per a l'ocupació, seran denominats, mentre estiga vigent l'autorització, com a institut d'Educació Secundària amb oferta integrada de Formació Professional, tal com estableix l'article 2 del Decret del Consell 74/2019, de 24 de maig.





CAPÍTOL II

Requisits i procediment d'autorització per part de l'administració competent en Formació Professional del sistema educatiu





Article 3. Requisits dels IES que opten a oferir Formació Professional per a l'ocupació

D'acord amb el que s'estableix en l'article 5 del Decret 74/2019, de 24 de maig, hauran de complir-se els requisits generals continguts en l'article 12 bis, apartat 1, del Reial decret 34/2008, de 18 de gener, pel qual es regulen els certificats de professionalitat, en el qual es determina que els centres que impartisquen accions formatives corresponents a certificats de professionalitat hauran de reunir els requisits especificats en els reials decrets que regulen aquests certificats.

A més, aquests centres han de complir els següents requisits específics, que seran comprovats per l'administració competent en educació, a través del procediment previst en la present ordre:

a) Tindre implantat algun cicle formatiu de la família professional a la qual pertanga el certificat de professionalitat la impartició del qual se li autoritza.

b) Que la utilització d'espais, equipaments i instal·lacions necessaris per a poder impartir els ensenyaments de Formació Professional per a l'ocupació en els termes previstos per l'administració competent en aquests ensenyaments, no impedisca ni afecte la qualitat de l'oferta de Formació Professional del sistema educatiu del centre.

Els requisits mínims d'espais, instal·lacions i equipament establits per a tots els mòduls formatius que constitueixen els certificats de professionalitat, quedaran automàticament reconeguts quan el centre tinga autoritzada l'oferta d'un cicle formatiu que continga en el seu currículum la qualificació de referència del certificat de professionalitat.



En el cas que el centre tinga autoritzada la família professional però no un cicle formatiu d'aquesta amb la qualificació de referència, serà l'administració competent en ocupació la que determine el compliment dels citats requisits, en el moment en el qual per a un centre autoritzat per educació se sol·licite la seua acreditació.

La resta de requisits de l'article 12 bis, apartat 1, del Reial decret 34/2008 correspon a l'administració d'ocupació garantir el seu compliment una vegada acreditat el centre o previ a l'acreditació.



Article 4. Procediment d'autorització

1. Justificació

El procediment d'autorització es justificarà basant-se en el que s'estableix en l'article 6.1 del Decret del Consell 74/2019, de 24 de maig.

2. L'expedient d'autorització podrà iniciar-se:

a) Per iniciativa d'un IES que oferisca Formació Professional del sistema educatiu:

En el cas que la iniciativa partisca des d'un institut d'ensenyament secundari que oferisca Formació Professional del sistema educatiu, la sol·licitud només podrà estar referida a ensenyaments que conduïsquen a l'obtenció del certificat de professionalitat o formació referit a la unitat de competència. Per a això la direcció del centre haurà d'emplenar una sol·licitud, segons el model de l'annex I de la present ordre, en què es justifique la necessitat d'oferir la formació sol·licitada. La justificació s'haurà de secundar amb dades que donen suport a la necessitat, i justificar que aquesta necessitat no pot ser aconseguida amb l'oferta de Formació Professional del sistema educatiu del centre sol·licitant, per l'oferta de centres pròxims de Formació Professional d'educació, d'ocupació o si la necessitat és complementària a la citada oferta. Sempre que siga possible la necessitat de l'oferta ha d'estar secundada pel consell territorial al qual pertanga el centre sol·licitant.

A més la sol·licitud haurà d'anar acompanyada dels següents documents:

1r. Informe, establit per l'article 6.2.a punt 2n del Decret del Consell 74/2019, de 24 de maig, en el qual es faça constar i es justifique que el centre disposa dels espais, franja horària i dotació necessària per a impartir la formació específica que es desitja impartir, i si és el cas, la relació del professorat que tinga manca o insuficiència d'horari lectiu, en aplicació del que s'estableix en la disposició addicional cinquena del Decret 220/2017, de 29 de desembre, del Consell, pel qual es regula la borsa d'ocupació temporal de personal expert docent i s'aproven les bases del procediment de selecció i nomenament per a la realització d'accions formatives en les quals participe LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació. A més, s'indicarà que no condiciona l'oferta de Formació Professional del sistema educatiu del centre.

2n. Tal com exigeix l'article 6.2.a punt 3r del Decret del Consell 74/2019, de 24 de maig, s'adjuntarà una previsió d'empreses en les quals l'alumnat de Formació Professional per a l'ocupació podrà realitzar les pràctiques no laborals, justificant que la citada previsió no condicionarà l'oferta de llocs per als mòduls de formació en centres de treball (FCT) per a l'alumnat dels cicles formatius de la mateixa família professional.

3r. Segons l'annex II de la present ordre, s'emetrà certificat del secretari o secretària del centre, en el qual es faça constar que la proposta de sol·licitud ha sigut presentada al consell escolar del centre, indicant la data de la sessió i dictamen favorable o desfavorable cap a la proposta del consell escolar, tal com estableix l'article 6.2.a punt 4t del Decret del Consell 74/2019, de 24 de maig.

Aquesta sol·licitud es remetrà d'acord amb el que s'estableix en l'article 6.2.a del Decret del Consell 74/2019, de 24 de maig.

b) Per iniciativa de la direcció general competent en matèria de Formació Professional del sistema educatiu:

Tal com estableix l'article 6.2.b del Decret del Consell 74/2019, de 24 de maig, quan la iniciativa partisca de la direcció general competent en matèria de Formació Professional del sistema educatiu, aquesta actuarà d'ofici respecte d'un centre concret que oferisca ensenyaments de Formació Professional del sistema educatiu. Per a això haurà de tindre en consideració el que es preveu en l'article 3 de la present ordre sobre els requisits dels instituts d'Ensenyament Secundari que opten a oferir Formació Professional per a l'ocupació.

c) Per iniciativa de la direcció general competent en matèria de Formació Professional per a l'ocupació:

Tal com estableix l'article 6.2.c del Decret del Consell 74/2019, de 24 de maig, quan la iniciativa corresponga a la direcció general competent en matèria de Formació Professional per a l'ocupació, aquesta podrà sol·licitar a la direcció general competent en matèria de Formació Professional del sistema educatiu la necessitat d'autoritzar algun IES d'una zona geogràfica determinada, perquè puga oferir determinats ensenyaments de Formació Professional per a l'ocupació. Rebuda la sol·licitud, la direcció general competent en matèria de Formació Professional del sistema educatiu obrarà d'acord amb el que es preveu en l'apartat anterior, i realitzarà finalment la proposta que siga procedent.

3. Resolució

En el termini màxim de quatre mesos des de l'inici de l'expedient, es resoldrà la sol·licitud d'acord amb el que s'estableix en l'article 6.3 del Decret del Consell 74/2019, de 24 de maig.





CAPÍTOL III

Procediment per a l'acreditació en el Registre de centres i entitats de Formació Professional per a l'ocupació de la Comunitat Valenciana i oferta de les especialitats



Article 5. Procediment per a l'acreditació en el Registre de Centres i Entitats de Formació Professional per a l'ocupació quan la iniciativa haja partit del centre

Per a l'acreditació del centre autoritzat s'estarà al que es disposa en l'article 7 del Decret del Consell 74/2019, de 24 de maig.



Article 6. Procediment per a acreditació en el Registre de centres i entitats de Formació Professional per a l'ocupació, quan la iniciativa haja partit de les direccions generals competents en Formació Professional del sistema educatiu i per a l'ocupació

Amb independència de la direcció general de la qual haja partit la iniciativa, una vegada autoritzat d'ofici un institut d'ensenyament secundari per a realitzar una oferta integrada, la direcció general competent en Formació Professional del sistema educatiu ho comunicarà a la direcció general competent en Formació Professional per a l'ocupació, perquè procedisca a la seua acreditació en el Registre de centres i entitats de Formació Professional per a l'ocupació en les especialitats en les quals complisca els requisits conforme al que es preveu en la normativa vigent sobre aquest tema.





CAPÍTOL IV

Vigència de l'autorització i acreditació



Article 7. Impartició de l'oferta integrada

Segons el que es disposa en l'article 7 del Decret del Consell 74/2019, de 24 de maig, que estableix que una vegada acreditat un institut d'ensenyament secundari amb oferta integrada de Formació Professional podrà impartir les especialitats per a les quals ha sigut acreditat d'acord amb el procediment i condicions que establisca la direcció general amb competències en Formació Professional per a l'ocupació, aquesta haurà d'estar subjecta a la planificació anual i pluriennal que es faça i, per tant, a les disponibilitats pressupostàries.



Article 8. Vigència de l'autorització i acreditació

L'autorització d'un institut d'ensenyament secundari per a impartir ensenyaments de Formació Professional per a l'ocupació estaran vigents mentre dure la necessitat i oportunitat de realitzar l'oferta. En el moment en què aquesta s'extingisca, bé a proposta de l'Administració o del mateix centre s'iniciarà un expedient de modificació de l'autorització, en el cas que es decidisca retirar l'autorització, la direcció general competent en la Formació Professional del sistema educatiu procedirà mitjançant resolució a comunicar al centre la decisió i s'informarà d'aquesta resolució la direcció general competent en Formació Professional per a l'ocupació als efectes oportuns.





CAPÍTOL V

Finançament



Article 9. Finançament de l'oferta integrada

Les conselleries competents en Formació Professional per a l'ocupació i en Formació Professional del sistema educatiu disposaran dels recursos econòmics necessaris per a garantir l'execució de l'oferta integrada autoritzada per totes dues conselleries en funció de les seues respectives competències, tal com estableix l'article 8.1 Decret del Consell 74/2019, de 24 de maig.



Article 10. Despeses corrents

El finançament de les despeses corrents serà a càrrec de la conselleria competent en matèria d'educació a càrrec de les despeses corrents de manteniment del centre, tal com estipula l'article 8.2 Decret del Consell 74/2019, de 24 de maig, i en aquest sentit i als efectes que siguen procedents es considerarà cada certificat de professionalitat o cada programa d'altres modalitats de Formació Professional per a l'ocupació que s'oferisquen com una unitat més.



Article 11. Despesa corresponent al material i personal expert docent necessari per a impartir una especialitat

El finançament de la despesa corresponent al material i personal expert docent necessari per a impartir l'oferta formativa de Formació Professional per a l'ocupació, serà a càrrec de la conselleria competent en matèria de Formació Professional per a l'ocupació, tal com determina l'article 8.2 Decret del Consell 74/2019, de 24 de maig.







CAPÍTOL VI

Ordenació dels ensenyaments de Formació Professional per a l'ocupació i aspectes organitzatius dels IES amb oferta integrada



Article 12. L'oferta de Formació Professional per a l'ocupació

Els ensenyaments de Formació Professional per a l'ocupació impartits en els instituts d'ensenyament secundari amb oferta integrada de Formació Professional, es regiran per la normativa bàsica estatal i per la normativa autonòmica que els siga aplicable. Concretament els certificats de professionalitat o formació referenciada a unitats de competència oferits se cenyiran a la regulació feta pel reial decret corresponent que determina la seua estructura, contingut, requisits d'accés i correspondència amb els títols de Formació Professional. En conseqüència, aquestes formacions impartides en els instituts d'ensenyament secundari amb oferta integrada tindran caràcter oficial i validesa en tot el territori nacional. Una vegada finalitzats els estudis serà tramitada la sol·licitud d'aquests, a petició dels interessats, seguint el procediment previst amb caràcter general per l'administració competent.





Article 13. El personal expert docent

1. El personal expert docent dependent de la direcció general competent en matèria de Formació Professional per a l'ocupació, responsable d'impartir els mòduls formatius d'un certificat de professionalitat o qualsevol altra modalitat de Formació Professional referida a unitat de competència en un institut d'ensenyament secundari amb oferta integrada, serà seleccionat segons el que es preveu en el Decret 220/2017, de 29 de desembre, del Consell, pel qual es regula la borsa d'ocupació temporal de personal expert docent i s'aproven les bases del procediment de selecció i nomenament per a la realització d'accions formatives o normativa que el substituïsca.

2. Aquest personal s'integrarà, durant el temps necessari per a impartir els citats ensenyaments, en el claustre i en el departament didàctic de la família professional corresponent a l'efecte de coordinació per a l'ús de materials, instruments, maquinària i espais, respectant en tot cas les normes internes aprovades per aquest i rebent d'aquests la col·laboració necessària per a desenvolupar la seua tasca, ajustant-se, en tot cas, al que es preveu en la normativa que regule el funcionament dels centres, tal com estipula l'article 5 del Decret del Consell 74/2019, de 24 de maig.



Article 14. Requisits d'accés als ensenyaments de Formació Professional per a l'ocupació autoritzats

Per als certificats de professionalitat són els previstos en els articles 20 i 5.5.c del Reial decret 34/2008, de 18 de gener, pel qual es regulen els certificats de professionalitat o normativa que el substituïsca.



Article 15. Procés d'admissió als ensenyaments de Formació Professional per a l'ocupació autoritzats

Les condicions d'accés i el procés d'admissió als ensenyaments de Formació Professional per a l'ocupació autoritzats en l'oferta integrada de Formació Professional serà el previst per l'administració amb competències en aquests, segons determina l'article 9 del Decret del Consell 74/2019, de 24 de maig.



Article 16. Acolliment de l'alumnat dels ensenyaments de Formació Professional per a l'ocupació

Atés que en els instituts d'ensenyament secundari amb oferta integrada de Formació Professional poden coincidir alumnes de diferents nivells, edats i modalitats educatives, és necessari que tot l'alumnat conega i respecte les normes d'organització i funcionament del centre. Per a això els centres hauran de programar i desenvolupar, abans que comence el període lectiu de l'oferta de Formació Professional per a l'ocupació, jornades d'acolliment per a informar i orientar aquest alumnat de les normes de funcionament, característiques i peculiaritats del centre.



Article 17. Memòria final

Amb la finalitat de valorar la incidència, viabilitat i qualsevol altra circumstància d'interés per al centre i l'administració competent en educació, en la memòria final de curs del centre docent s'incorporaran les dades relatives a l'oferta d'aquests nous ensenyaments autoritzats i la valoració per part de l'equip directiu.



Article 18. Exercici de la funció inspectora

D'acord amb el que es preveu en la disposició addicional primera del Decret del Consell 74/2019, de 24 de maig, correspon a les administracions educativa i laboral, cadascuna en l'àmbit de les seues respectives competències, la inspecció dels IES amb oferta integrada de Formació Professional, per la qual cosa els departaments competents de la citada funció inspectora rebran informació de les autoritzacions i acreditacions que es duguen a terme.





DISPOSICIÓ ADDICIONAL



Única. No-incidència pressupostària

La present ordre no té incidència pressupostària.





DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Única. Derogació normativa anterior

Queden derogades totes les disposicions del mateix rang o inferior que s'oposen al que disposa la present ordre.





DISPOSICIÓ FINAL



Única. Entrada en vigor

La present ordre entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 25 de novembre de 2021



El conseller d'Educació, Cultura i Esport,

VICENT MARZÀ I IBÁÑEZ



El conseller d'Economia Sostenible,

Sectors Productius, Comerç i Treball,

RAFAEL CLIMENT GONZÁLEZ

Mapa web