Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 7 de gener de 2021, del conseller d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es convoquen assignacions econòmiques per a la realització d'intercanvis d'experiències educatives entre centres públics que participen en el Projecte educatiu Rapsodes 2021 per millorar la competència comunicativa i afavorir la cohesió lingüística per al curs 2020-2021. [2021/119]

(DOGV núm. 8997 de 14.01.2021) Ref. Base de dades 000346/2021




La Llei 4/1983, de 23 de novembre, de la Generalitat, d'ús i ensenyament del valencià, estableix com a objectiu específic protegir la recuperació del valencià, llengua pròpia de la Comunitat Valenciana, i garantir-ne l'ús normal i oficial. En l'àmbit de l'ensenyament, l'article 19 determina que l'alumnat, en acabar la seua escolarització, ha d'estar capacitat per a utilitzar, oralment i per escrit, el valencià en igualtat amb el castellà.

D'altra part, un dels eixos que articula el sistema educatiu valencià, a través de la legislació tant estatal com autonòmica, és la presència de les dues llengües cooficials i la necessitat d'aprendre-les i dominar-les.



La Llei 4/2018, de 21 de febrer, de la Generalitat, per la qual es regula i promou el plurilingüisme en el sistema educatiu valencià, estableix un programa plurilingüe únic per a tot l'alumnat i per a totes les zones lingüístiques, que té els objectius de garantir a l'alumnat l'assoliment d'una competència plurilingüe així com la igualtat d'oportunitats de l'alumnat valencià i la seua integració en el sistema educatiu i en la societat valenciana.

El Consell de la Generalitat té l'obligació de propiciar la formació de l'alumnat en el respecte a la utilització del valencià i per això vol afavorir activitats que fomenten el coneixement, per part de l'alumnat de centres educatius amb un context lingüístic majoritàriament no valencianoparlant, de la realitat educativa, cultural, social i lingüística de comarques i poblacions amb un context lingüístic predominantment valencià.

La Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, seguint aquestes directrius, ha implementat la convocatòria, en els cursos 2018-2019 i 2019-2020, d'assignacions econòmiques per a la realització d'intercanvis entre centres educatius públics. Aquests intercanvis no han pogut portar-se a terme en l'última convocatòria en la major part dels projectes presentats a causa de l'estat d'alarma sanitària durant l'últim trimestre del curs 2019-2020. La previsió per al curs 2020-2021 fa pensar que les dificultats per a realitzar trobades presencials entre l'alumnat continuaran presents. Per això, aquesta convocatòria d'assignacions econòmiques per a intercanvis no té el caràcter obert de les anteriors i es limita a l'intercanvi d'experiències educatives del Projecte Rapsodes 2021, centrat en la improvisació oral.

El patrimoni musical valencià es caracteritza, entre altres aspectes, per la importància del cant improvisat en el nostre extens repertori tradicional, el qual s'ha transmés fins als nostres dies, renovat i actualitzat, gràcies al treball d'un gran nombre de músics i formacions musicals.



La improvisació oral és, igualment, un dels trets definitoris del rap i d'altres de les anomenades «músiques urbanes», les quals han anat incorporant-se a les preferències musicals de la societat, molt particularment entre la gent més jove.

La improvisació oral, dins de l'àmbit educatiu, esdevé un recurs interdisciplinari de primer ordre per a millorar la competència comunicativa (en especial, l'expressió oral i l'enriquiment de vocabulari), l'aprenentatge musical, la creació artística, la seguretat personal, el treball cooperatiu, l'educació en valors, la cohesió del grup...



Per tot el que s'ha exposat i fent ús de les atribucions que em confereix l'article 28 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell; el Decret 5/2019, de 16 de juny, del president de la Generalitat, pel qual es determinen el nombre i la denominació de les conselleries, i les seues atribucions, i el Decret 173/2020, de 30 d'octubre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, vista la proposta de la directora general d'Innovació Educativa i Ordenació i de conformitat amb aquesta, resolc:



Primer. Objecte

1. L'objecte d'aquesta resolució és la convocatòria d'assignacions econòmiques, en règim de concurrència competitiva, per a la realització d'intercanvis d'experiències educatives associades al Projecte educatiu Rapsodes 2021 entre alumnat de centres educatius públics no universitaris de la Comunitat Valenciana, centrats en el treball en valencià al voltant de la poesia oral improvisada, la cançó tradicional, la glosa, el rap, etc.

2. Atesa la situació sanitària actual i les restriccions de mobilitat i contacte, els projectes d'intercanvi d'experiències educatives s'han de planificar seguint les mesures establides per les autoritats sanitàries i adaptant les activitats a les exigències del context. En cas que no es pogueren dur a terme trobades presencials, aquestes podran ser telemàtiques.



Segon. Centres destinataris

1. Poden sol·licitar les assignacions econòmiques els centres docents i les agrupacions de centres docents públics no universitaris de la Comunitat Valenciana dependents de la Generalitat inscrits en el registre de centres educatius de la Comunitat Valenciana, que impartisquen educació infantil, primària, ESO, batxillerat, cicles formatius de formació professional o formació de persones adultes.

2. La convocatòria d'intercanvis d'experiències està adreçada als centres docents de territoris de predomini lingüístic castellà i als centres de territoris de predomini lingüístic valencià (segons articles 35 i 36 de la Llei 4/1983, d'ús i ensenyament del valencià) que es coordinen per a realitzar un projecte conjunt que tinga com a finalitat l'intercanvi d'experiències educatives del Projecte Rapsodes 2021. L'objectiu de l'intercanvi és dur a terme activitats d'ús real del valencià que afavorisquen en l'alumnat la competència comunicativa i el foment d'actituds positives cap a la llengua pròpia.

3. Així mateix, també poden participar els centres educatius de zones de predomini lingüístic valencià amb alumnat majoritàriament no valencianoparlant i els centres amb alumnat majoritàriament valencianoparlant que es coordinen per a realitzar un projecte conjunt que tinga com a finalitat l'intercanvi d'experiències educatives del Projecte Rapsodes 2021, sempre que es justifique la necessitat de realització de l'activitat d'acord amb els objectius d'aquesta.

L'assessoria del Servei d'Educació Plurilingüe donarà el suport per a facilitar el contacte entre els centres educatius que vulguen participar en l'intercanvi.

4. Cada parella de centres coordinada per a participar en el Projecte Rapsodes 2021 ha d'elaborar un projecte conjunt, segons s'indica en l'apartat cinqué, i cada centre ha de presentar una sol·licitud individual indicant les actuacions planificades i un projecte de pressupost, així com les dades del centre amb el qual es realitzarà l'intercanvi.



3. Els centres beneficiaris de les assignacions econòmiques han de complir les obligacions següents:

a) Haver realitzat l'activitat objecte de l'assignació econòmica d'acord amb el que s'indica en aquesta convocatòria.

b) Estar sotmesos a les actuacions de comprovació i de control financer que corresponen a la Intervenció General.

c) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, incloent-hi els documents electrònics, mentre puguen ser objecte de les actuacions de comprovació i control.



Tercer. Característiques de l'intercanvi d'experiències del Projecte Rapsodes 2021

1. L'intercanvi d'experiències educatives entre l'alumnat dels centres que presenten un projecte conjunt s'ha de realitzar a través de la planificació i realització d'activitats específiques d'aprofitament didàctic al voltant de la poesia oral improvisada, la cançó tradicional, la glosa, el rap, etc., tant des del punt de vista lingüístic com artístic. El projecte d'intercanvi podrà concloure amb l'enregistrament d'un material audiovisual que reculla el treball fet per l'alumnat i el professorat durant el desenvolupament del projecte, amb una trobada presencial o telemàtica centrada en el cant improvisat o amb ambdues actuacions o altres de semblants que planifiquen els centres.

2. A més d'aquestes activitats, i amb l'objecte de proporcionar al professorat la formació necessària per al disseny d'aquestes, el Projecte Rapsodes 2021 comporta altres actuacions de caràcter preceptiu:

– Almenys un professor o professora de cada centre participant en el projecte ha de realitzar un curs de formació de 20 hores a distància sobre els aspectes relacionats amb aquesta modalitat, que serà convocat pel CEFIRE específic artístic-expressiu durant el primer trimestre de 2021.

– En cada centre participant en el projecte es farà un taller didàctic, impartit per persones representatives del món del rap o del cant tradicional, perquè l'alumnat conega de primera mà el cant improvisat. Aquesta activitat serà organitzada i sufragada per la Direcció General d'Innovació Educativa i Ordenació.

– Si les circumstàncies sociosanitàries ho permeten, la Direcció General d'Innovació Educativa i Ordenació organitzarà a final de curs una jornada d'intercanvi o trobada de rapsodes entre tots els centres que hi han participat.

3. Com a orientacions per a l'elaboració del Projecte d'intercanvi Rapsodes 2021, algunes de les activitats que poden planificar-se són aquestes:

– Enregistrament de vídeos de presentació de l'alumnat, del centre educatiu o de la localitat.

– Comunicació en directe a través de videoconferència.

– Tallers o sessions de formació realitzades per persones especialitzades o artistes del món del rap i del cant tradicional improvisat.

– Enregistrament de vídeos que recullen el resultat del treball artístic realitzat, com ara l'enregistrament dels temes musicals creats o versionats.

– Concerts en xicotet format, que complisquen amb totes les mesures sanitàries vigents, en què participe algun artista de l'escena musical valenciana representatiu del món del rap o del cant tradicional improvisat.



Quart. Finançament

1. Les quantitats concedides als projectes seleccionats tindran com a finalitat ajudar a sufragar totalment o parcialment les despeses relacionades amb el procés d'intercanvi d'experiències educatives amb un màxim de 1.000 euros per cada centre participant.

2. Podran ser objecte de l'assignació econòmica les despeses realitzades que de manera directa responguen a la naturalesa de l'activitat, que siguen estrictament necessàries i que es realitzen en el període establit en aquesta convocatòria. Es consideraran despeses realitzades aquelles que hagen sigut efectivament pagades amb anterioritat a la finalització del període de justificació, determinat per la convocatòria. Així, amb caràcter general les quantitats concedides aniran destinades a sufragar: a) Les despeses de personal que tinguen relació i hagen sigut necessàries per al desenvolupament de l'intercanvi. b) Les despeses generals generades per la realització de l'intercanvi que tinguen el caràcter de béns no inventariables. Es consideren despeses generals en tot cas: b.1) Les despeses corrents: es consideren com a corrents aquelles que reunisquen alguna de les següents característiques: ser béns fungibles, no ser susceptibles d'incloure en inventari o ser despeses reiteratives. b.2) Les despeses de manteniment estrictament necessàries per a la consecució del fi i objecte del projecte: lloguer, llum, aigua, telèfon, neteja o anàlegs. b.3) Les despeses derivades del pagament de lloguer de material i treballs especialitzats necessaris en el desenvolupament de les actuacions del projecte (com per exemple, la maquetació, impressió o difusió de materials; l'enregistrament de vídeos o les retransmissions en directe realitzades per una empresa especialitzada; la realització de tallers o sessions formatives). b.4) Les despeses produïdes per assistència a activitats culturals. c) Les despeses de transport i restauració necessàries en el desenvolupament de l'activitat.

3. Les assignacions econòmiques concedides tenen el caràcter de sobredotació per despeses extraordinàries de funcionament dels centres públics dependents de la Generalitat i s'abonaran a càrrec del capítol II del programa pressupostari 09.02.02.421.30 del pressupost de la Generalitat de l'any 2021, per un import global màxim de 40.000 €, que quedaran condicionats a l'existència de crèdit pressupostari suficient i adequat per a atendre-les en la corresponent Llei de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2021, de conformitat amb el que preveu la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

Cinqué. Sol·licituds

1. Els centres educatius han de sol·licitar la participació en aquesta convocatòria a través del formulari que es troba a l'URL següent del Servei d'Educació Plurilingüe: http://www.ceice.gva.es/web/ensenanzas-en-lenguas/convocatorias/

2. Aquest formulari emplenat s'ha d'enviar des del correu electrònic oficial del centre al correu electrònic intercanvis_sep@gva.es, del Servei d'Educació Plurilingüe, en el termini de 20 dies naturals comptadors des de l'endemà de la data de publicació d'aquesta convocatòria. A més, s'ha d'afegir una còpia escanejada, en format PDF, del document a) sol·licitud de participació, amb la signatura del director o directora i amb el registre d'eixida del centre. El Servei d'Educació Plurilingüe enviarà un correu electrònic al centre confirmant la rebuda de la sol·licitud.



3. El formulari de participació consta dels documents següents:



a) Sol·licitud de participació, que inclou les dades del centre sol·licitant, les dades del professorat, el nivell i la quantitat d'alumnat, el compromís de participació en la formació oferida per l'àmbit artístic-expressiu del CEFIRE, l'acceptació de realització del taller sufragat per la Direcció General d'Innovació Educativa i Ordenació i les dades del centre amb el qual es preveu realitzar l'intercanvi.

b) Certificat del secretari o secretària del Consell Escolar del centre amb el vistiplau del president o presidenta, que acredite que el Consell Escolar ha estat informat de la sol·licitud de participació en el Projecte d'intercanvi d'experiències educatives Rapsodes 2021.

c) Pressupost del projecte, amb indicació de les despeses previstes.

d) Projecte d'intercanvi, redactat en valencià, que ha d'incloure almenys els apartats següents:

1. Portada, en la qual constarà el títol del projecte, el nom del centre, el nom del centre amb el qual es realitza l'intercanvi i el nom del coordinador o coordinadora.

2. Objectius del projecte.

3. Activitats planificades

4. Cada centre educatiu només podrà presentar un projecte. Això no obstant, es podran presentar fins a un màxim de dos projectes en els casos següents:

– Quan els projectes es realitzen amb alumnat d'etapes o cicles diferents (cicles diferents de primària, ESO i batxillerat, cicles formatius de grau mitjà i superior, cicles I i II en FPA).

– Quan els projectes es realitzen amb alumnat de nivells diferents i tinguen centres d'intercanvi diferents.



Sisé. Comissió tècnica de valoració

1. L'òrgan competent per a la instrucció i tramitació del procediment de concessió de l'assignació econòmica és la subdirecció general que tinga competències en matèria d'educació plurilingüe, de la direcció general amb competència en innovació i ordenació.

2. La valoració de les sol·licituds de les assignacions econòmiques admeses a tràmit correspon a una comissió tècnica integrada pels membres següents:

a) Presidència: titular de la subdirecció general amb competències en matèria d'educació plurilingüe o persona en qui delegue.

b) Vocals:

– Titular del servei amb competències en matèria de promoció del valencià en l'àmbit educatiu o persona en qui delegue.

– Titular del servei amb competències en matèria d'innovació educativa.

– Dues persones tècniques docents adscrites al servei amb competències en matèria de promoció del valencià en l'àmbit educatiu i al servei amb competències en matèria d'innovació educativa, una de les quals actuarà com a secretària de la comissió.



Seté. Criteris de valoració de les sol·licituds

1. La valoració de les sol·licituds admeses a tràmit s'ha d'efectuar atenent la qualitat i viabilitat del projecte d'intercanvi d'experiències educatives Rapsodes 2021, d'acord amb els criteris següents:



a) Nombre d'alumnat participant en l'activitat. Màxim: 10 punts.



– Fins a 20 alumnes: 5 punts

– A partir de 21 alumnes: 10 punts

b) Possibilitat de transferència del projecte a altres contextos educatius semblants. Màxim: 5 punts.

c) Coherència, estructuració i interés de les activitats planificades. Màxim: 20 punts.

d) Incidència de les activitats planificades en el projecte en la millora de la competència comunicativa en valencià de l'alumnat. Màxim: 10 punts.

e) Incidència de les activitats planificades en el projecte en les actituds lingüístiques de l'alumnat respecte al valencià. Màxim: 10 punts.



f) Participació en activitats culturals que afavorisquen el coneixement del patrimoni cultural i lingüístic de la comarca o localitat dels centres participants. Màxim: 10 punts.

g) Participació en el curs de formació del CEFIRE sobre el projecte «De la mà de la poesia» o semblants. Màxim: 5 punts.

2. La puntuació màxima són 70 punts i la mínima per a obtindre assignació econòmica ha de ser de 45 punts.

3. Una vegada finalitzada la valoració, la quantia de l'assignació econòmica concedida a cada centre serà la que resulte de multiplicar la puntuació obtinguda pel valor punt prèviament determinat, amb un màxim de 1.000 euros per centre. El valor punt serà el que resulte de dividir la dotació màxima destinada als centres públics en aquesta convocatòria (40.000 €) entre la xifra que resulte de la suma de totes les puntuacions dels centres.

4. En cas que algun centre sol·licite una quantitat menor a la resultant de la valoració anterior, se li concedirà l'assignació sol·licitada i la quantitat sobrant es repartirà entre els altres centres proporcionalment al nombre de punts aconseguits.



Huité. Resolució de concessió

1. El termini màxim per a resoldre i notificar les resolucions és de sis mesos, comptadors des de la data de la convocatòria. Una vegada conclòs aquest termini sense que s'haja dictat i notificat resolució expressa, podran entendre's desestimades les sol·licituds per silenci administratiu.

2. Atenent els criteris de valoració i tenint en compte el pressupost i la distribució disponible per a l'atorgament de l'assignació econòmica, la comissió tècnica elaborarà l'informe i la proposta d'adjudicació pertinent. En cap cas, l'import adjudicat serà superior al de la despesa pressupostada. La comissió tècnica, d'acord amb l'informe, formularà la proposta de resolució a la persona titular de la direcció general competent en matèria d'innovació i ordenació.



3. Vista la proposta, la persona titular de la direcció general competent en matèria d'innovació i ordenació dictarà una resolució provisional de concessió de les assignacions econòmiques, que es publicarà en el web del Servei d'Educació Plurilingüe. Aquesta resolució provisional contindrà la relació de centres educatius seleccionats i la quantia econòmica proposada per a cada un en concepte d'assignació, i la relació de centres educatius no seleccionats, amb indicació dels motius.



4. Publicada aquesta resolució provisional, el centre que haja presentat la sol·licitud d'acord amb el procediment establit en aquesta resolució però no aparega en la llista podrà presentar al·legació a l'òrgan instructor en el termini de 5 dies hàbils comptats des de l'endemà de la publicació de la llista. Una vegada presentada l'al·legació, i a efectes que l'òrgan instructor tinga constància immediata d'aquesta, el centre docent n'enviarà una còpia escanejada des del correu electrònic oficial del centre adreçada al correu electrònic intercanvis_sep@gva.es.



5. Estudiades les al·legacions, l'òrgan instructor del procediment elevarà la proposta definitiva a la persona titular de la direcció general competent en matèria d'innovació i ordenació, que resoldrà la convocatòria per delegació del conseller.

6. La resolució definitiva contindrà la relació de centres educatius seleccionats i la quantia econòmica assignada a cada un i la relació de centres educatius no seleccionats, amb indicació dels motius.





Nové. Percepció de l'assignació econòmica

1. L'entrega de l'assignació econòmica als centres seleccionats es realitzarà, una vegada realitzat el projecte d'intercanvi d'experiències educatives i presentades les memòries que s'indiquen en l'apartat següent, a partir de l'1 de juliol, per transferència bancària al centre docent per mitjà d'ordre de pagament en ferm, a proposta de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, a càrrec del pressupost anual de l'exercici 2021.



Desé. Memòria i justificació

1. Donat el caràcter de sobredotació per despesa extraordinària de funcionament, en els documents de control de l'activitat econòmica del centre docent públic hauran d'especificar-se els ingressos i les despeses que es produïsquen per raó d'aquesta convocatòria. Els centres adjuntaran la justificació de l'import de l'assignació econòmica concedida al balanç anual que han d'efectuar d'acord amb el que disposa l'Ordre de 18 de maig de 1995, de la Conselleria d'Educació i Ciència, per la qual es deleguen els directors dels centres docents no universitaris de titularitat de la Generalitat Valenciana determinades facultats ordinàries en matèria de contractació i s'aproven les normes que regulen la gestió econòmica d'aquests centres.

2. Els centres guardaran les factures o documents de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa de les despeses efectuades per a posteriors comprovacions de la inversió amb data compresa entre el dia 1 de setembre de 2020 i el 30 de juny de 2021.

3. Tant la dotació percebuda pels centres com les despeses a càrrec seu s'inscriuran en els apartats corresponents de la gestió econòmica en ITACA.

4. La dotació percebuda pels centres educatius s'inscriurà en l'apartat d'ingressos de la gestió econòmica d'ITACA.

5. Les despeses s'inscriuran, des de la data d'efectes, en un subcompte justificatiu específic dins la gestió econòmica d'ITACA per tal de comptabilitzar les despeses del projecte d'intercanvis escolars d'alumnat.

6. El centres hauran de gastar i justificar la totalitat de la quantitat econòmica que se'ls assigne. En cas que, per motius justificables, només gasten i justifiquen una part d'aquesta assignació, s'aplicarà una minoració parcial de la quantitat assignada.

7. Fins al 30 de juny de 2021, inclòs, els centres emplenaran els documents següents i els enviaran al correu electrònic del Servei d'Educació Plurilingüe (intercanvis_sep@gva.es):

a) Una memòria econòmica del projecte, consistent en la relació detallada de les despeses realitzades per a la realització de l'intercanvi

b) Una memòria d'avaluació i impacte del projecte realitzat pels centres educatius, amb un màxim de cinc fulls, signada pel director o directora del centre.



Onzé. Inclusió del projecte en la documentació del centre

1. El projecte d'intercanvi s'ha de fer constar en la programació general anual del curs 2020-2021.

2. Per a la realització de l'intercanvi, els centres que realitzen eixides fora de les seues instal·lacions han de comptar amb l'autorització escrita de la persona representant legal de cada alumne o alumna participant en l'activitat.



Dotzé. Certificació de participació en el projecte d'intercanvi



1. El professorat que participe en l'activitat d'intercanvi rebrà una assignació de crèdits per la realització d'una activitat que contribueix a la millora de la qualitat de l'ensenyament, a raó de cinc crèdits per dia, amb un màxim de deu crèdits, d'acord amb l'Ordre 54/2014, d'1 de juliol, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es regula l'acreditació i valoració de les activitats de formació permanent i altres activitats per a la millora de la qualitat de l'ensenyament que realitzen els funcionaris docents que imparteixen ensenyaments no universitàries de la Comunitat Valenciana.

2. El certificat de participació en l'intercanvi ha de ser signat pel secretari del Consell Escolar del centre i el reconeixement dels crèdits es realitzarà d'ofici a través de la seua inscripció en el sistema d'informació ITACA, d'acord amb l'Ordre 54/2014.

Tretzé. Incidència pressupostària

La implantació i el desplegament d'aquesta resolució no podrà tindre cap incidència en la dotació dels capítols de despesa assignats a Presidència, a les conselleries i als ens del sector públic instrumental, més enllà de l'import de l'assignació econòmica convocada, i en tot cas haurà de ser atesa amb els seus mitjans personals i materials.





Catorzé. Delegació

Es delega en la persona titular de la direcció general competent en matèria d'innovació i ordenació la facultat de resoldre la convocatòria i concedir les assignacions econòmiques als centres educatius seleccionats, i se l'autoritza a adoptar les mesures oportunes per al compliment i l'aplicació d'aquesta resolució i també per a resoldre i notificar totes les incidències que es plantegen en la seua interpretació i execució.





Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, pot interposar-se recurs potestatiu de reposició davant d'aquest mateix òrgan en el termini d'un mes a partir de l'endemà de notificar-se aquesta resolució, d'acord amb el que preveuen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o bé recurs contenciós administratiu davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos, de conformitat amb el que estableixen els articles 10, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que es puga interposar qualsevol altre recurs que es considere convenient.



València, 7 de gener de 2021.– El conseller d'Educació, Cultura i Esport: Vicent Marzà i Ibáñez.

Mapa web