Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 5 d'octubre de 2021, del president de l'Institut Valencià de Seguretat i Salut en el Treball (INVASSAT), per la qual es convoquen dues beques per a la realització de pràctiques professionals de documentalista. [2021/10892]

(DOGV núm. 9205 de 29.10.2021) Ref. Base de dades 009921/2021




L'INVASSAT, organisme autònom adscrit en la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, ha decidit contribuir, en alguna mesura, a través de la convocatòria anual de beques per a la formació de postgraduats que hagen finalitzat els seus estudis recentment, a facilitar l'accés del món universitari al coneixement de l'Administració autonòmica, de manera que els permeta una ampliació dels seus coneixements i els proporcione una visió pràctica dels àmbits d'actuació propis com la prevenció dels riscos laborals.



Amb data 9 de gener de 2019, la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball va aprovar l'Ordre 1/2019, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de beques per a la realització de pràctiques professionals en l'Institut Valencià de Seguretat i Salut en el Treball (INVASSAT), publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana número 8462, d'11 de gener de 2019, en endavant Ordre 1/2019.

D'acord amb el que s'estableix en l'article 7.3 del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques, en relació amb el Decret 48/2016, de 22 d'abril, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de l'Institut Valencià de Seguretat i Salut en el Treball (INVASSAT), la resolució de la convocatòria de beques serà dictada pel titular del departament o entitat de la Generalitat en què haja de desenvolupar-se. D'altra banda, la Resolució de 8 de maig de 2014, del president de l'Institut Valencià de Seguretat i Salut en el Treball (INVASSAT), sobre delegació de competències en altres òrgans, en el punt 7 del seu primer apartat delega en el director o directora de l'Institut Valencià de Seguretat i Salut en el Treball la competència en matèria de convocatòria i concessió de beques per a la realització de pràctiques professionals.

En virtut del que s'ha exposat i de conformitat amb el que estableixen els articles 160.4.b i 166 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i l'article 7 de la Llei 2/2004, de 28 de maig, de creació de l'Institut Valencià de Seguretat i Salut en el Treball, resolc



Primer. Objecte

Convocar concurs públic per a la concessió de dues beques per a la realització de pràctiques professionals de documentalista en el centre de documentació adscrit al Servei d'Assistència i Promoció de l'INVASSAT, per a aspirants amb títol de grau en Informació i Documentació o de diplomatura en Biblioteconomia i Documentació o llicenciatura en Documentació o del títol universitari oficial de grau equivalent d'acord amb els plans d'estudi vigents o titulació equivalent, expedit o homologat per les autoritats espanyoles corresponents i que no hagen passat més de cinc anys des de la seua obtenció.

La present convocatòria es regeix per les bases establides en l'Ordre 1/2019, de 9 de gener, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de beques per a la realització de pràctiques professionals en l'Institut Valencià de Seguretat i Salut en el treball (INVASSAT). [2019/182]. DOGV 8462, d'11 de gener de 2019.



Segon. Condicions de la concessió de la subvenció

1. El procediment de concessió d'aquesta beca es tramitarà en règim de concurrència competitiva.

2. Per a obtindre la condició de persona beneficiària de la beca caldrà tindre els requisits, al final de presentació de les sol·licituds de la present convocatòria, que determina l'article 3 de l'Ordre 1/2019.



3. Les pràctiques es realitzaran en la seu de l'INVASSAT al carrer València 32 de Burjassot (València).

4. L'activitat pràctica a desenvolupar serà l'específica del perfil professional i beca convocada, segons l'apartat primer d'aquesta resolució.



Tercer. Finançament

Es destina per a atendre la subvenció una quantia total de 18.346,24 euros, a càrrec de la línia pressupostària S0835, «Beques de formació», del capítol IV del subprograma 315.11. Cada beca tindrà una duració de huit mesos a partir de l'1 de desembre de 2021 o des de la data que s'indique expressament en la resolució de concessió, en cas que aquesta fora posterior. Aquest import es distribuirà de la manera següent:

La quantia màxima global destinada a les beques previstes en la present convocatòria no podrà superar les quantitats següents, llevat que siguen prorrogades, condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en l'exercici pressupostari:

Any 2021: 2.293,28 euros

Any 2022:16.052,96 euros

Sobre aquest import caldrà realitzar la retenció corresponent a l'impost sobre la renda de les persones físiques, així com la corresponent cotització a la Seguretat Social en els termes establits en el Reial decret 1493/2011, de 24 d'octubre, i les altres que, en el seu cas, pogueren correspondre.

Així mateix, de conformitat amb el Reial decret 1493/2011, de 24 d'octubre, pel qual es regulen els termes i les condicions d'inclusió en el règim general de la Seguretat Social de les persones que participen en programes de formació, en desenvolupament del que estableix la disposició addicional tercera de la Llei 27/2011, de 1 d'agost, sobre actualització, adequació i modernització del sistema de Seguretat Social, es procedirà al finançament de la quota empresa de la Seguretat Social de les persones adjudicatàries de la present resolució a càrrec de l'aplicació pressupostària corresponent, pels imports que s'establisquen en la normativa vigent en la matèria.

L'import de la beca s'abonarà amb periodicitat mensual, després del certificat expedit pel titular del Servei d'Assistència i Promoció de l'INVASSAT, en el qual es farà constar que s'ha realitzat l'exercici d'acord amb la finalitat que justifica la concessió de la beca.

No obstant això, l'eficàcia d'aquesta convocatòria quedarà condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient per a atendre-la en el pressupost de la Generalitat per a 2022.



Quart. Termini i forma de presentació de sol·licituds

1. El termini per a la presentació de les sol·licituds serà de 15 dies naturals, comptadors des de l'endemà de la publicació de la present resolució de convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. La forma de presentació de les sol·licituds i documentació que s'ha d'adjuntar es realitzarà i ajustarà al que han determinat els articles 11 i 12 de l'Ordre 1/2019.



Cinqué. Comissió avaluadora

De conformitat amb l'article 9 de l'Ordre 1/2019, les persones que formen la comissió avaluadora per a la present convocatòria i d'acord amb la seua composició són:

President titular: Juan Carlos Castellanos Alba, cap del servei d'Assistència i Promoció de l'INVASSAT.

President suplent: Esteban Santamaría Coria, director del centre territorial de l'INVASSAT de València.

Vocals titulars:

Juan José Puchau Fabado, cap del servei d'Organitzacions Saludables de l'INVASSAT.

Paula Beltrán Taurá, tècnica de seguretat i salut de l'INVASSAT.

Antonio Lázaro Fernández López, tècnic mitjà documentalista de l'INVASSAT.

Vocals suplents:

María Jesús Olivares Carabaño, tècnica d'arxius i biblioteques de l'INVASSAT.

Yolanda Lozano Cádiz, tècnica de seguretat i salut del centre territorial de l'INVASSAT de València.

Beatriz Estrela Carrión, tècnica de seguretat i salut del centre territorial de l‘INVASSAT de València.

Secretari titular: Antonio Miguel Lorenzo Górriz, cap de secció del centre de documentació i publicacions de l‘INVASSAT.

Secretària suplent: Pilar Sureda Martínez, cap de secció d'Higiene Industrial del centre territorial de l'INVASSAT de València



Sisé. Criteri de valoració de les sol·licituds

Les sol·licituds presentades es valoraran d'acord amb els criteris establits en l'article 5 de l'Ordre 1/2019.

De conformitat amb l'apartat 2 de l'article 12 de l'Ordre 1/2019, les persones candidates relacionades en la llista provisional i que així s'indique en aquesta hauran de presentar la documentació requerida per a la seua comprovació i baremació definitiva el dia en què siguen convocats, en la publicació de la llista provisional, per a la realització d'una entrevista. Si la documentació presentada (original i còpia) no tinguera els requisits indicats en la present convocatòria o no foren íntegrament aportats, es requerirà la persona interessada per via electrònica perquè, en el termini màxim de 10 dies, esmene la falta o adjunte els documents preceptius, amb l'advertiment que, si no ho fa dins del termini, no seran tinguts en compte els mèrits a l'efecte de valoració.

El nombre màxim d'aspirants que podran ser requerits per a l'entrevista serà de 20. La nota mínima requerida perquè un candidat puga ser requerit per a l'entrevista serà de 10 punts. Els aspectes que la comissió valorarà en l'entrevista amb els aspirants seran:

a) Autovaloració: màxim 0,5 punts.

b) Coneixement de l'INVASSAT: màxim 1 punt.

c) Coneixement dels productes i serveis de l'INVASSAT (web de l'INVASSAT, xarxes socials, publicacions, etc.): màxim 2 punts.

d) Recursos tècnics: màxim 1,3 punts.

e) Adequació subjectiva: màxim 1,5 punts.



Seté. Mitjans de publicació dels diferents tràmits

La publicació dels diferents tràmits i llistes del procediment de selecció seran accessibles a través de la seu electrònica de la Generalitat https://sede.gva.es/, així com en la pàgina web institucional de l'INVASSAT http://www.invassat.gva.es/



Huité. Termini de resolució i notificació

1. El termini màxim per a dictar i publicar la resolució serà de tres mesos, comptadors des de la data de publicació de la convocatòria, sense perjudici que puga ampliar-se en els termes que preveu la vigent legislació de procediment administratiu comú.

Conclòs aquest termini sense que s'haja dictat i publicat la resolució expressa, les persones interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu.

2. La resolució de concessió es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, amb expressió de les bases, convocatòria, programa i crèdit pressupostari a què s'imputen les beques atorgades, relació de les persones beneficiàries, quantitats concedides i la finalitat d'aquesta.

La publicació de l'esmentada resolució produirà els efectes de notificació a les persones interessades, d'acord amb el que estableix la vigent normativa de procediment administratiu comú, i s'inserirà la informació corresponent en la seu electrònica o portal institucional de l'INVASSAT http://www.invassat.gva.es/



Nové. Recursos

Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar recurs potestatiu de reposició davant del president de l'INVASSAT, en el termini d'un mes des de l'endemà de la seua publicació de conformitat amb el que estableixen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé directament, recurs contenciós administratiu davant la sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la publicació de la resolució, de conformitat amb el que estableix l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.





València 5 d'octubre de 2021.– La directora general de Treball, Benestar i Seguretat Laboral i de l'INVASSAT (p. d. R 08.05.2014; DOGV núm. 7278): Elvira Ródenas Sancho.



Mapa web