Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 15 d'octubre de 2021, del gerent d'Infraestructures i Serveis de Telecomunicacions i Certificació, SAU, per la qual es convoca una borsa d'ocupació temporal pel procediment de borsa extraordinària per al lloc de tècnic o tècnica en sistemes d'informació per a l'Àrea de Confiança Electrònica. Convocatòria ISTEC 2/2021. [2021/10560]

(DOGV núm. 9199 de 21.10.2021) Ref. Base de dades 009604/2021


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Infraestructures i Serveis de Telecomunicacions i Certificacions S.A.U.
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: borses de treball, Grup A, subgrup A1. Titulació universitària de grau





Infraestructures i Serveis de Telecomunicacions i Certificació, SAU (d'ara en avant, ISTEC) forma part del sector públic instrumental de la Generalitat i mitjançant un acord de la Presidència d'ISTEC s'ha aprovat la convocatòria d'una borsa de treball extraordinària destinada a la cobertura interina dels llocs de treball de tècnic o tècnica en sistemes d'informació per a l'Àrea de Confiança Electrònica previstos en la llista de llocs de treball d'aquesta societat.

Per tot el que s'ha exposat, es duu a terme l'anunci següent, que es publica en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), segons el que preveu la instrucció segona de la Resolució de 14 d'abril de 2016, del conseller d'Hisenda i Model Econòmic, pel qual s'aproven les instruccions sobre mesures de control i publicitat activa en el sector públic instrumental de la Generalitat.



Normes de la convocatòria



Primer. Objecte

La present convocatòria té per objecte la constitució d'una borsa de treball per a cobrir de manera interina les vacants de la categoria de tècnic o tècnica en Sistemes d'Informació per a l'àrea de Confiança Electrònica previstes en la relació de llocs de treball d'Infraestructures i Serveis de Telecomunicacions i Certificació SAU (ISTEC).



A més, la borsa de treball podrà ser utilitzada per a la contractació de personal temporal en els termes que preveu l'article 15 de l'Estatut dels Treballadors.



Segon. Normativa aplicable

La present convocatòria es regirà preferentment pel contingut de les presents bases i, en el no previst en aquestes, serà aplicable la citada Resolució de 31 de juliol de 2018, del conseller d'Hisenda i Model Econòmic de la GV, per la qual es dicten instruccions i es disposa la publicació del III Acord de la Comissió de Diàleg Social del Sector Públic Instrumental de la GV relatiu a criteris generals d'aplicació a la constitució i funcionament de les borses d'ocupació temporal en el Sector Públic Instrumental de la GV.



D'igual manera es tindran en compte sempre els principis d'accés a l'ocupació pública previstos en la Constitució Espanyola i en l'article 55 del TREBEP (RDL 5/2015)



Tercer. Requisits d'accés

Per a l'admissió en el procés de selecció serà necessari reunir els següents requisits:

• Nacionalitat: tindre la nacionalitat espanyola o ser nacionals dels estats membres de la Unió Europea; o ser cònjuge de les persones espanyoles i de les nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea, sempre que no estiguen separades de dret; o ser descendent i descendent del seu cònjuge sempre que no estiguen separats o separades de dret, siguen menors de vint-i-un anys o majors de l'edat dependents; o ser persones incloses en l'àmbit d'aplicació dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya en els quals siga aplicable la lliure circulació de treballadors/ores. Les persones estrangeres amb residència legal a Espanya podran accedir a les administracions públiques, com a personal laboral, en igualtat de condicions que els espanyols i les espanyoles.

• Edat: tindre 16 anys i no excedir, si escau, de l'edat de jubilació forçosa o d'aquella altra que puga establir-se per llei.

• Posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a l'acompliment de les corresponents funcions o tasques.

• No haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm, mitjançant procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitat o inhabilitada per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies del cos, agrupació professional o escala objecte de la convocatòria. En el cas del personal laboral, no trobar-se inhabilitat per sentència ferma o a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament de manera procedent, per a exercir funcions similars a les pròpies de la categoria professional a la qual es pretén accedir. Tractant-se de persones nacionals d'altres estats, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver sigut sotmés a sanció disciplinària o equivalent que impedisca en els mateixos termes en el seu Estat l'accés a l'ocupació pública.

• Titulació: Enginyeria de Telecomunicació o títol universitari oficial de Grau en Telecomunicacions, o bé Enginyeria Informàtica o títol universitari oficial de Grau en Enginyeria Informàtica.

Els requisits establits anteriorment hauran de ser reunits per les persones aspirants el dia en què finalitze el termini per a la presentació d'instàncies de la corresponent convocatòria.



Quart. Sol·licitud de participació en el concurs: forma i terminis

Les instàncies es presentaran per via telemàtica, a través de l'adreça web bolsa-accv.istecdigital.es, dins del termini de 10 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de les presents bases en el DOGV.

Juntament amb la presentació de la instància de participació, s'haurà d'adjuntar:

• Fotocòpia compulsada dels títols i certificats exigits en l'apartat corresponent per a poder ser aspirant en el present procés selectiu (titulació acadèmica)

• Un curriculum vitae actualitzat.

• Llistat de mèrits a valorar en fase del concurs de mèrits.

• Fotocòpia del DNI, anvers i revers.

Per a ser admeses i, si escau, prendre part en les proves selectives corresponents, les persones aspirants presentaran, a més de la documentació requerida, una declaració responsable en la qual manifesten que reuneixen tots i cadascun dels requisits exigits, referits sempre a la data d'expiració del termini de presentació de sol·licituds.



Els mèrits indicats en el llistat presentat de mèrits a valorar, hauran de ser acreditats en el cas que se supere la fase d'oposició, prèviament a la fase de baremació de mèrits.

La resta d'anuncis es publicaran en l'adreça web

bolsa-accv.istecdigital.es.



Cinqué. Admissió d'aspirants

Expirat el termini de presentació d'instàncies, es publicarà en l'adreça web bolsa-accv.istecdigital.es, en el termini màxim d'un mes, i es declararà aprovada la llista provisional de persones admeses i excloses, la qual s'adoptarà en atenció al declarat per aquelles.

Aquesta publicació establirà un termini de 5 dies hàbils per a esmena de defectes per les persones aspirants excloses. Així mateix, en aquest termini podrà ser presentada qualsevol reclamació pertinent per les persones interessades.

Seran corregibles els errors de fet, assenyalats en l'art. 69 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, com són les dades personals de la persona interessada, lloc assenyalat a l'efecte de notificacions, data, signatura o òrgan al qual es dirigeix.

No serà corregible, per afectar el contingut essencial de la mateixa sol·licitud del sistema selectiu, el termini de caducitat o la manca d'actuacions essencials:

• Presentar la sol·licitud de manera extemporània, ja siga abans o després del termini corresponent.

Si no es produeix reclamació, suggeriment o petició de cap esmena, la resolució provisional esdevindrà definitiva automàticament.



En un altre cas, resoltes les reclamacions i esmenes, la Presidència convocant elevarà a definitives les llistes de persones admeses i excloses mitjançant resolució que es publicarà en l'adreça web bolsa-accv.istecdigital.es. En la mateixa resolució s'indicarà la data, lloc i hora de començament del primer exercici, amb una antelació d'almenys 15 dies hàbils abans del seu començament.



Sisé. Òrgan tècnic de selecció

L'òrgan tècnic de selecció serà col·legiat i la seua composició haurà d'ajustar-se als principis d'imparcialitat, professionalitat i especialització de les persones membres; es tendirà, així mateix, a la paritat entre dona i home, i hauran d'actuar sotmesos a les causes generals d'abstenció i recusació contingudes en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

En tot cas, les persones membres dels òrgans col·legiats de selecció no podran haver fet tasques de preparació d'aspirants en els cinc anys anteriors a la publicació de la present convocatòria.

L'òrgan tècnic de selecció estarà compost per quatre membres designats/ades per resolució de la Sotssecretaria de la Conselleria a la qual està adscrita ISTEC.

Només un o una d'ells/elles podrà ser personal al servei de l'entitat convocant. Aquesta persona membre exercirà les funcions de secretària o secretari, amb veu però sense vot. Tot això a fi d'evitar conflictes d'interessos amb els i les aspirants.

La resta del personal serà designat d'entre aquell personal de la Generalitat i el seu sector públic instrumental o d'altres administracions públiques que ocupen places els requisits de formació i les funcions assignades de les quals siguen equivalents o similars a aquells establits per a les places objecte de la convocatòria.

La pertinença a l'òrgan tècnic de selecció serà sempre a títol individual, i no es podrà ostentar aquesta en representació o per compte de ningú.

L'òrgan tècnic de selecció estarà facultat per a resoldre qualsevol dubte o incidència que poguera sorgir durant la celebració de l'oposició, i per a prendre acords i dictar quantes normes siguen necessàries per al bon ordre i resultat d'aquestes.

Cada persona suplent de l'òrgan tècnic de selecció serà nomenada seguint els mateixos criteris de designació que les persones titulars d'aquest.

En el supòsit de qualsevol dubte interpretatiu sobre el contingut i l'abast d'aquestes bases, l'òrgan tècnic de selecció serà el legitimat per a interpretar-les.



Seté. Procediment de selecció

A) Fase d'oposició

La puntuació de fase d'oposició constituirà el 60 % de la puntuació final.

La data, hora i lloc de celebració de les proves selectives s'anunciarà en l'anteriorment citada adreça web: bolsa-accv.istecdigital.es.

Les persones admeses hauran d'observar en tot moment les instruccions de l'òrgan tècnic de selecció o del personal ajudant durant la celebració de les proves, amb vista a l'adequat desenvolupament d'aquestes. L'òrgan tècnic de selecció adoptarà les mesures necessàries que garantisquen l'anonimat en la valoració de les proves selectives, i seran anul·lades aquelles proves que contingueren alguna marca que poguera identificar la seua autoria.

Finalitzada la fase d'oposició es publicarà en l'adreça web: bolsa-accv.istecdigital.es, el llistat provisional de puntuacions detallant el resultat obtingut per cada persona candidata en la prova selectiva.



Els candidats i candidates que ho desitgen disposaran d'un termini de 5 dies hàbils per a presentar quantes al·legacions consideren oportunes, en relació amb el llistat provisional de puntuacions emés a través de l'adreça web: bolsa-accv.istecdigital.es.

Examinades les al·legacions es publicarà la relació definitiva de persones que han superat la fase de les proves selectives per ordre de puntuació i que han de passar a la fase de baremació de mèrits. (Totes les comunicacions relatives al present procés selectiu es realitzaran a través de l'adreça web: bolsa-accv.istecdigital.es).

Aquesta fase d'oposició tindrà caràcter eliminatori i consistirà en la realització de dues proves de coneixements referida als continguts del programa que figura en l'annex I d'aquestes bases. Les dues proves es realitzaran en una mateixa sessió, sense que per a la seua resolució les persones aspirants puguen utilitzar textos o material de consulta de cap mena.

Es puntuarà amb un màxim de 30 punts, i quedaran eliminades les persones aspirants que no obtinguen un mínim de 15 punts.

A.1. Prova 1. Test

La primera prova consistirà en un qüestionari de 20 preguntes tipus test amb 4 respostes alternatives de les quals una sola serà la correcta.

La duració de la prova serà d'1.00 hora. Es puntuarà amb un màxim de 20 punts.

La qualificació del qüestionari es realitzarà aplicant la següent fórmula: puntuació de l'exercici = ((NA-NE/3) /NP) x 20.

• NA: nre. de preguntes respostes correctament (encerts).

• NE: nre. de preguntes respostes erròniament (errors).

• NP: nre. total de preguntes de l'exercici.

A.2. Prova 2. Preguntes teoricopràctiques

La segona prova consistirà a contestar per escrit 5 preguntes teoricopràctiques de resposta breu sobre el temari establit en l'annex I d'aquestes bases.

La duració de la prova serà d'1.00 hora. Es puntuarà amb un màxim de 10 punts (2 punts per pregunta).



B) Fase de baremació de mèrits

La puntuació a obtindre en la fase de baremació de mèrits suposarà el 40 % de la puntuació final.

Només podran participar en la fase de baremació de mèrits les persones admeses que hagen superat la fase d'oposició. La puntuació de la fase de mèrits serà com a màxim de 20 punts, i es distribuirà de la següent forma:

1. Experiència professional

Es valorarà el treball desenvolupat amb la titulació i la categoria professional idèntica o superior al lloc al qual s'opta a raó de 0,10 punts per mes treballat en entitats del sector públic, i a raó de 0,08 punts per mes treballat en entitats del sector privat, amb un màxim de 10 punts.



Per a accedir a la puntuació haurà de presentar-se, si es tracta d'un treball en una entitat pública, el certificat emés per l'òrgan administratiu o gestor corresponent.

En relació amb el treball en el sector privat haurà d'aportar-se el certificat de vida laboral, el contracte de treball i una declaració responsable on es desenvolupen els serveis, en el qual haurà de constar de manera fefaent la denominació i classificació del lloc ocupat, el temps de prestació dels serveis, així com les funcions desenvolupades.



2. Formació

Es valoraran els cursos de formació i perfeccionament el contingut dels quals estiga relacionat amb les funcions dels llocs que es convoquen amb un màxim de 5 punts.

• Màster o Postgrau Universitari el contingut acadèmic del qual estiga relacionat amb el lloc de treball a desenvolupar: 1,5 punts per Màster o Postgrau Universitari amb un màxim de 3 punts.

L'òrgan tècnic de gestió es reserva el dret d'excloure aquells màsters o postgraus que no considere de la suficient idoneïtat i vinculació amb les funcions a desenvolupar.

• Cursos, jornades, seminaris, congressos relacionats amb el treball, que hagen sigut organitzats per l'Administració pública, universitats (públiques i privades) o col·legis professionals, o aquells que compten amb una homologació pública, exceptuant els cursos de preparació per a l'obtenció dels certificats indicats en el punt anterior i amb un màxim de 2 punts:

– De 21 a 40 hores: 0,10 punts

– De 41 a 100 hores: 0,25 punts

– De 101 a 200 hores: 0,50 punts

– Més de 200 hores: 0,75 punts

L'acreditació d'aquests cursos es realitzarà mitjançant la presentació de còpia del corresponent títol o diploma, o certificat de l'organisme competent, en el qual consten les hores de duració del curs i centre que el va impartir, i que seran aportats al costat de la sol·licitud.

L'òrgan tècnic de gestió es reserva el dret d'excloure aquells cursos que no considere de la suficient idoneïtat i vinculació amb les funcions a desenvolupar.

En aquest apartat no es puntuaran els cursos d'idiomes.



3. Idiomes

3.1. Coneixements del valencià

El coneixement del valencià es valorarà fins a un màxim de 3 punts, prèvia acreditació d'estar en possessió del certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements de València, la Comissió lnteruniversitària d'Estandardització de Coneixements de Valencià (CIEACOVA) o l'Escola Oficial d'Idiomes (EOI), conformement a la següent escala:

1. Coneixement Oral (A2): 0,50 punts

2. Coneixement Elemental (B1): 1,00 punts

3. Coneixement Usuari Avançat (B2): 1,50 punts

4. Grau Mitjà (C1): 2,00 punts

5. Grau Superior (C2): 3,00 punts

Es puntuarà únicament el nivell més alt de coneixements de valencià que es posseïsca.

3.2. Llengües oficials comunitàries UE més llengua anglesa

Es valorarà fins a un màxim d'1 punt el coneixement de llengües comunitàries oficials europees més la llengua anglesa. El coneixement de l'idioma es valorarà conforme als nivells certificats segons el Marc europeu comú de referència (nivell bàsic, nivell intermedi i nivell avançat):

Nivells i puntuació

1. A1: 0,10 punts

2. A2: 0,15 punts

3. B1: 0,25 punts

4. B2: 0,50 punts

5. C1 o superior: 1 punt

La valoració del coneixement de l'idioma s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut, fins a un màxim d'1 punt si s'acrediten diverses llengües.



Huité. Sistema de determinació de les persones aprovades, qualificació i resolució d'empats

La qualificació definitiva estarà determinada per la suma de la nota obtinguda en l'exercici de la fase d'oposició, més l'obtinguda en la fase de baremació de mèrits, que com a màxim serà, respectivament, de 30 i 20 punts.

L'ordre de prelació d'aspirants en la llista definitiva de persones aprovades s'establirà de major a menor puntuació, i serà la primera en l'ordre qui tinga dret a ocupar de manera temporal/interina el lloc corresponent. I així successivament.

En cas d'empat, aquest es dirimirà atenent, en primer lloc, la suma de la nota obtinguda en la fase d'oposició; i si persisteix l'empat, s'acudirà a la puntuació relativa a l'experiència. En cas d'empat total, es realitzarà un sorteig.



Nové. Constitució de la borsa derivada del procés selectiu

Del resultat del procés selectiu es constituirà una borsa amb les persones aspirants que hagen superat el procés i conforme a les següents especificacions:

Les persones aspirants seleccionades que siguen designades per al seu nomenament en règim d'interinitat o per causes de major volum de treball, per a ser efectiu, hauran d'aportar prèviament la següent documentació:

a) Declaració jurada de no haver sigut separada mitjançant expedient disciplinari en qualsevol administració o ocupació pública, així com no trobar-se inhabilitada penalment per a l'exercici de funcions públiques.

La crida de les persones aspirants que formen la borsa de treball es farà seguint l'ordre de prelació establit en aquesta, i es realitzarà telefònicament o a través de qualsevol mitjà que permeta acreditar aquest. A tal fi les persones que integren la borsa indicaran fins a dos números de telèfon que seran contactats en cada ocasió, així com una adreça de correu electrònic.

Cada persona inscrita en la borsa disposarà, des que és avisada, de 24 hores per a presentar-se davant els serveis de personal amb la documentació que se li haja indicat.

Una vegada finalitzat cada contracte, la persona aspirant retornarà a la borsa de treball ocupant la posició d'origen, segons la seua qualificació definitiva. Sempre que el lloc oferit es corresponga amb una vacant, s'assignarà al primer/a de l'ordre de prelació i, en cas de renúncia, l'assignació serà per ordre estricte de borsa.

El funcionament de la borsa, en el no establit en les presents bases, s'ajustarà al determinat en la Resolució de 31 de juliol de 2018, del conseller d'Hisenda i Model Econòmic de la GV, per la qual es dicten instruccions i es disposa la publicació del III Acord de la Comissió de Diàleg Social del Sector Públic Instrumental de la GV relatiu a criteris generals d'aplicació a la constitució i funcionament de les borses d'ocupació temporal en el Sector Públic Instrumental de la GV.





Burjassot, 15 d'octubre de 2021.– El gerent d'ISTEC: Juan Alegre Sanahuja.







ANNEX I

Temari



1. Marc legal, identificació i signatura electrònica

– Marc legal europeu (eIDAS). Serveis qualificats

– Marc legal nacional (Llei 6/2020, d'11 de novembre, reguladora de determinats aspectes dels serveis electrònics de confiança)



– Normativa autonòmica (Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'Administració Electrònica de la Comunitat Valenciana)

2. Conceptes bàsics de criptografia

– Criptografia bàsica (simètrica, asimètrica, HASH)

– Claus privades, públiques i concertades

3. Conceptes avançats – signatura digital

– Certificats digitals

– Formats de signatura electrònica. XAdES, CAdES i PAdES

– Protocols de directori basats en LDAP i X.500.

– PGP i derivats

4. Prestació de serveis públics i privats

– Infraestructura de clau pública (PKI). Jerarquies de certificació

– Mecanismes d'identificació i signatura: «Smart Cards», DNI electrònic, mecanismes biomètrics

– Mecanismes de validació de certificats (CRL i OCSP)

– Declaració de pràctiques de certificació. Polítiques de certificació



5. Serveis ACCV

– Gestió del Cicle de Vida dels Certificats (ARCA / APSC / NPSC)



– Plataformes de validació (@signatura)

– Servei de certificació de publicacions

– Registre Electrònic de Representacions (Apodera/Registre CV)

– Codis segurs de verificació

– Servei d'emissió de segells de temps

6. Tipus de certificats

– Personals de ciutadà – Perfil, usos i mecanismes per a obtindre'ls



– Personals d'empleat públic / Pertinença empresa / Pseudònim – Perfil, usos i mecanismes per a obtindre'ls

– Personals de representant – Perfil, usos i mecanismes per a obtindre'ls

– No personals – Segell / Component – Perfil, usos i mecanismes per a obtindre'ls

– No personals – Seu, SSL QWAC – Perfil, usos i mecanismes per a obtindre'ls

7. Reconeixement

– Magatzems de certificats en SOTA / Navegadors / Altres – Tipus

– Organismes de Supervisió i Control – CAB/Fòrum

8. Auditories d'Aplicació

– WEBTrust / WebtrustBR /EV

– eIDAS (ETSI)

– ISO 27001 / ENS

– Normativa i auditories de protecció de dades

9. Desenvolupament d'aplicacions amb suport de signatura electrònica

– API Arangi ACCV

– Llibreries genèriques – BouncyCastle, MyTIC

– Adaptació d'aplicacions i entorns als requisits de la normativa de protecció de dades segons els nivells de seguretat

– EJBCA

– OpenSSL

– Cryptlib

– Eines de xifratge i auditoria

10. Gestió de serveis i infraestructures TIC

– Suport a usuari / Gestió d'Incidències

– Acords de nivell de servei

– Objectius de control i mètriques

– Problemes comuns en el cas PKI

11. Virtualització de sistemes i de centres de dades

– Sistemes de virtualització

– Implementacions XEN kVM

– Virtualització de llocs de treball

– Maquetes de terminals Windows i de servidors Linux

– Contenidors

12. Cloud Computing

– IaaS, PaaS, SaaS

– Núvols privats, públics i híbrids

13. Sistemes d'emmagatzematge

– Tipus de sistemes i accés (ISCI, FC, NFS, SMB)

– Gestió de volums

– Virtualització de l'emmagatzematge (CEPH)

– Còpies de seguretat

14. Accessibilitat i usabilitat

– W3C

– Disseny universal

– Disseny web adaptatiu

15. Interoperabilitat de sistemes

– L'Esquema Nacional d'Interoperabilitat

– Dimensions de la interoperabilitat

– Les Normes Tècniques d'Interoperabilitat

– Interoperabilitat dels documents i expedients electrònics i normes per a l'intercanvi de dades entre administracions públiques

16. Seguretat de sistemes

– Anàlisis i gestió de riscos

– Eines

– L'Esquema Nacional de Seguretat

– Adequació a l'Esquema Nacional de Seguretat

– Estratègia Nacional de Seguretat. CCN-STIC

17. La seguretat en xarxes

– Tipus d'atacs i eines per a la seua prevenció: tallafocs, control d'accessos i intrusions, tècniques criptogràfiques, etc.

– La seguretat en el nivell d'aplicació

– Tipus d'atacs i protecció de serveis web, bases de dades i interfícies d'usuari

18. La gestió de la continuïtat del negoci

– Plans de continuïtat i contingència del negoci

– Cessament d'activitat

19. Blockchain

– Definició i tipus

– Smart contracts

– IPFS

20. Big Data

– Captura, anàlisi, transformació, emmagatzematge i explotació de conjunts massius de dades

– Entorns Hadoop o similars

– Bases de dades NoSQL.

Mapa web