Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 13 d'octubre de 2021, de la Presidència de la Generalitat, per la qual es regula i concedeix una subvenció directa a la Fundació General de la Universitat de València de la Comunitat Valenciana, per a la promoció i foment d'activitats d'interés públic, sociocultural, econòmic o humanitari de la Comunitat Valenciana. [2021/10466]

(DOGV núm. 9199 de 21.10.2021) Ref. Base de dades 009636/2021


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Presidència de la Generalitat
    Grup temàtic: Ajudes
    Matèries: Promoció cultural



L'article 22 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, estableix, en l'apartat 2.c, la possibilitat de concedir de forma directa, amb caràcter excepcional, subvencions en què s'acrediten raons d'interés públic, social, econòmic o humanitari, o altres degudament justificades que dificulten la seua convocatòria pública.

D'un altre costat, l'article 168 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, regula el contingut mínim de les bases reguladores de les subvencions esmentades, així com alguns dels tràmits que han de desenvolupar-se durant el procediment d'elaboració d'aquestes.

Finalment, la disposició addicional cinquena de la Llei 4/2020, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2021, determina l'òrgan competent, durant l'exercici esmentat, per a aprovar les bases reguladores i atorgar aquest tipus de subvencions.

En el pressupost de la Generalitat per a 2021, consta en la secció 05 Presidència de la Generalitat, servei 01 Gabinet del President, centre gestor 01 Gabinet del President, i programa 111.70, Gabinet d'Organització, la línia de subvenció S7028000, amb la denominació «Promoció i foment d'activitats d'interés públic, sociocultural, econòmic o humanitari de la Comunitat Valenciana», amb una dotació actual per un import global de 700.000 euros, que té com a descripció i finalitat la concessió d'ajudes a entitats, institucions i persones físiques i jurídiques destacades per a la promoció, el foment i realització d'activitats d'interés públic, sociocultural, econòmic o humanitari de la Comunitat Valenciana degudament justificades.



Aquesta línia de subvenció S7028000, «Promoció i foment d'activitats d'interés públic, sociocultural, econòmic o humanitari de la Comunitat Valenciana», es troba inclosa en el Pla estratègic de subvencions de la Presidència de la Generalitat i els seus organismes públics, per al període 2021-2023, aprovat per Resolució de 26 de febrer de 2021, del president de la Generalitat, en el programa 111.70, i vinculada a l'objectiu estratègic 3.

L'entitat Fundació General de la Universitat de València de la Comunitat Valenciana és una fundació de caràcter cultural, promoció i servei, l'objecte de la qual s'ha de desplegar, entre altres, mitjançant la promoció i el desenvolupament d'activitats culturals diverses, en particular, en el camp de les arts plàstiques i de la creació musical, les representacions teatrals, musicals, coreogràfiques i cinematogràfiques, així com exposicions d'art i manifestacions similars.

El projecte que presenten s'anomena «Convida un pobre a la teua taula», representació teatral de Plácido pel·lícula del cineasta Luis García Berlanga, que va ser nominada per a l'Oscar a la millor pel·lícula de parla no anglesa el 1961, per part d'Assage-Grup de Teatre de la Universitat de València, l'estrena de la qual està previst siga a la Sala Matilde Salvador del Centre Cultural La Nau, el desembre de 2021.

Aquest grup compta amb més de huitanta espectacles realitzats des de fa trenta anys, i els actors i les actrius són estudiants universitaris que, respectant el llenguatge audiovisual, han sabut adaptar el text al llenguatge teatral necessari per a la representació d'aquest, la qual cosa condiciona que siga l'únic grup teatral que pot dur a terme aquest projecte.

La vinculació de la Generalitat amb les universitats de la Comunitat Valenciana, i concretament amb la Universitat de València, es plasma en el suport i col·laboració amb aquelles iniciatives culturals de les universitats del sistema públic valencià.

Amb aquest projecte es vol rendir homenatge a un cineasta compromés amb la societat i amb l'ésser humà, dins de l'Any García Berlanga, declarat pel Decret 6/2021, de 8 de gener, del Consell.

S'ha aplicat el que disposa el Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat, dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques. Les subvencions que es concedeixen en la present resolució no necessiten la notificació adés esmentada, per no tindre els requisits de l'article 107 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea; en concret, per no suposar avantatge econòmic, ja que l'entitat a què va dirigida la subvenció no exerceix activitat econòmica en què puga oferir béns o serveis en el mercat, i, per això, no hi ha possibilitat de falsejament de la competència que afecte els intercanvis comercials entre estats membres.



D'acord amb les competències atribuïdes en l'article 2 del Decret 5/2019, de 16 de juny, del president de la Generalitat, pel qual es determinen el nombre i la denominació de les conselleries, i les seues atribucions, la Presidència, mitjançant aquesta resolució, possibilita que es duguen a terme les gestions necessàries per a culminar aquest projecte amb un evident interés públic, tant des de la mateixa qualitat de l'entitat beneficiària com des de la naturalesa de l'activitat que es proposa.

Per tot allò que s'ha exposat, havent-se seguit els tràmits que s'arrepleguen en l'article 168.1.C) de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, d'acord amb el que estableix la disposició addicional cinquena de la Llei 4/2020, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2021, i en virtut del Decret 5/2019, de 16 de juny, del president de la Generalitat i de la delegació continguda en l'apartat seté, lletra q) de la Resolució de 19 de juliol de 2019, del president de la Generalitat, per la qual delega determinades atribucions en diferents òrgans de la Presidència, resolc:



Primer. Objecte

La present resolució té per objecte regular la concessió directa d'una subvenció de caràcter excepcional destinada a la Fundació General de la Universitat de València de la Comunitat Valenciana per al projecte «Convida un pobre a la teua taula», representació teatral de Plácido pel·lícula del cineasta Luis García Berlanga.



Segon. Raons d'interés públic que concorren en la seua concessió i impossibilitat de la seua convocatòria pública

1. Aquesta subvenció es concedeix de forma directa, en aplicació del que preveu l'article 22.2.c de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en relació amb el que estableixen els apartats 2 i 3 de l'article 28 de la llei esmentada, l'article 168.1.c) de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, així com en la disposició addicional cinquena de la Llei 4/2020, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2021, per concórrer raons d'interés públic, social, econòmic o humanitari.

La subvenció regulada en aquesta resolució té caràcter singular, derivat del caràcter excepcional i únic de l'entitat sol·licitant i de l'esdeveniment que motiva el procediment en qüestió. Donat l'objecte específic de la subvenció, es requereix una concessió directa i no escau una convocatòria pública.

2. En concret, les raons d'interés públic que justifiquen l'atorgament directe de la subvenció a l'entitat assenyalada radiquen en el fet que:

a) Berlanga és, en si mateix, un personatge públic i reconegut fins a tal punt que l'adjectiu berlanguiano forma part de l'idioma castellà, des que la Reial Acadèmia Espanyola el va introduir l'any passat 2020 en el Diccionari de la llengua espanyola.

b) El cinema de Berlanga va ser reconegut i aplaudit en els principals festivals cinematogràfics del món.

c) Les seues pel·lícules són universals i van transcendir fronteres geogràfiques, culturals així com temporals: Per això, són tan vigents en l'actualitat.

Per això, amb el projecte presentat «Convida un pobre a la teua taula», representació teatral de Plácido, pel·lícula del cineasta, es rendeix el millor dels homenatges a Luis García Berlanga, en el centenari del seu naixement.



Tercer. Entitat beneficiària

L'entitat beneficiària de la subvenció és la Fundació General de la Universitat de València de la Comunitat Valenciana, amb CIF G46980207.

Quart. Activitat subvencionada

L'import de l'ajuda es destinarà al projecte «Convida un pobre a la teua taula», representació teatral de Plácido, pel·lícula del cineasta Luis García Berlanga, que va ser nominada per a l'Oscar a la millor pel·lícula de parla no anglesa el 1961, per part d'Assage-Grup de Teatre de la Universitat de València, l'estrena de la qual està previst siga a la Sala Matilde Salvador del Centre Cultural La Nau, el desembre de 2021.



Cinqué. Despeses subvencionables

1. Seran subvencionables totes aquelles despeses realitzades de naturalesa corrent, que estiguen lligades de manera indubtable a la intervenció i a l'execució de les activitats pressupostades i autoritzades, i que resulten estrictament necessàries per a la seua implementació, sempre que complisquen les normes sobre justificació i control establides i que es destinen al finançament de la consecució dels objectius concretats en l'actuació.

Es considerarà despesa realitzada la que haja sigut efectivament pagada amb anterioritat a la finalització del període de justificació establit en la present resolució.

Entre aquestes despeses es poden incloure:

a) Despeses directes: Seran subvencionables les despeses que resulten necessàries per a la realització de l'activitat subvencionada, sempre que estiguen relacionades amb l'activitat i resulten indispensables per a l'adequada preparació o execució d'aquesta.

b) Despeses indirectes: Seran subvencionables aquelles despeses de funcionament corresponents a l'activitat general de l'entitat beneficiària, que hagen sigut necessàries per a la consecució de l'objecte de la subvenció (llum, telèfon, internet, i anàlegs), sempre que tals costos corresponguen al període en què efectivament es realitza l'activitat. Únicament es podrà imputar a aquest concepte de despesa, un màxim d'un 20 % de la subvenció concedida.

c) Despeses de personal intern: Seran subvencionables els costos (salari i seguretat social) de personal intern de l'entitat beneficiària, necessaris per a la realització de l'activitat subvencionada.

S'inclouran en la partida de despeses de personal les derivades de la contractació de personal, totalment o parcialment, per a la seua intervenció en l'activitat subvencionable, sempre que existisca una relació laboral, fixa o temporal, entre l'entitat beneficiària i la persona treballadora.

En el document de justificació de l'activitat subvencionable, l'entitat sol·licitant indicarà el percentatge de la jornada laboral que el personal dedique al projecte.

No s'inclouran les despeses originades per les persones integrants de les juntes directives o consells de direcció de les entitats beneficiàries.

d) Despeses de restauració: L'import màxim subvencionable per a despeses de restauració, servei d'àpats, compra de comestibles, o similars, no podrà excedir del 15 % de la totalitat de la quantia subvencionable, amb exclusió, dins d'aquest concepte, del consum de begudes amb contingut alcohòlic. L'entitat beneficiària haurà de determinar les persones usuàries d'aquests serveis així com el concepte pel qual s'imputa la seua despesa.

e) Despeses de subcontractació: S'entén que existeix subcontractació quan l'entitat beneficiària de la subvenció concerta amb terceres persones l'execució total o parcial de les activitats que constitueixen l'objecte de la subvenció. L'entitat beneficiària podrà subcontractar l'activitat objecte de la subvenció, fins a un percentatge màxim del 75 % de l'import de la subvenció, amb els requisits i prohibicions establits en l'article 29 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2. D'acord amb el que es disposa en l'article 31 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el cost d'adquisició de les despeses subvencionables haurà d'estar d'acord amb el valor de mercat. Si escau, l'òrgan gestor podrà fer la comprovació del valor del mercat amb els mitjans assenyalats en l'article 170 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

3. No seran subvencionables les despeses per a l'adquisició de béns inventariables (equipament informàtic, mobiliari, equips d'impressió, o anàlegs).

4. Les activitats que se subvencionen podran haver sigut executades a partir de l'1 de gener de 2021 i fins a la data de finalització del termini per a presentar la justificació.

Sisé. Quantia

Vist l'import sol·licitat, segons el pressupost presentat, la naturalesa de l'activitat per sectors o àmbits concrets i l'interés de la Presidència en què el foment de les subvencions no s'esgote en unes poques iniciatives sinó que arribe a un ampli nombre d'activitats i raons d'interés públic, sociocultural, econòmic o humanitari o altres que es justifiquen, s'estima la quantitat a subvencionar en un màxim de 5.000 €, valorant positivament que existisquen fonts privades alternatives de finançament.



Aquest import s'abonarà amb càrrec a la línia de subvenció S7028000, de la secció, servei, centre gestor i programa 05.01.01.111.70.4 de l'estat de despeses del Pressupost de la Generalitat per a l'exercici 2021.

Seté. Procediment

1. L'entitat beneficiària haurà de manifestar, en el termini de quinze dies hàbils a partir de la publicació d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, la conformitat amb la concessió de la subvenció i amb les presents bases reguladores, d'acord amb el model que s'inclou com a annex I de la present resolució.

2. El model de conformitat, degudament omplit i signat, haurà de presentar-se telemàticament en el portal de la Generalitat, Presidència, dins de l'apartat «Sol·licitud general d'iniciació i tramitació telemàtica de procediments de Presidència de la Generalitat» en l'enllaç següent:



https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=18487&version=amp

o en qualsevol dels llocs previstos en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

3. Junt amb la conformitat amb la subvenció i les seues bases reguladores, en el cas que el compte bancari de l'entitat no estiguera donat d'alta en la Generalitat, o haja de modificar les seues dades, s'haurà d'aportar, d'acord amb el que estableix l'Ordre 18/2011, de 17 de juny, de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, per la qual es regula la comprovació i el procediment de registre de comptes bancaris de les persones físiques i jurídiques que es relacionen econòmicament amb l'administració de la Generalitat, la documentació següent:

a) Model de domiciliació bancària (annex II) firmat per la persona representant de l'entitat beneficiària juntament amb els documents vàlids en dret que en deixen constància fidedigna de la representació.

b) Acreditació de la titularitat del compte bancari, així com de l'IBAN, que s'assenyale en el model de domiciliació bancària.

4. D'acord amb el que disposa l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, si el document de conformitat s'haguera omplit de forma incompleta o no s'hagueren aportat els requisits i documents que s'assenyalen en aquesta base, l'entitat interessada serà requerida perquè, en un termini de deu dies hàbils, esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb la indicació que, en cas de no fer-ho, se la tindrà per desistida, amb la resolució prèvia d'arxivament d'expedient, que haurà de ser dictada en els termes que preveu l'article 21 de la norma esmentada, quedarà sense efecte la concessió de la subvenció, i en perdrà, per tant, el dret a la percepció.



Huité. Òrgan gestor

Correspon la tramitació i la gestió de la subvenció a la Subdirecció General d'Organització i Coordinació.



Nové. Obligacions de l'entitat beneficiària

L'entitat beneficiària d'aquesta subvenció quedarà obligada a:

a) Comunicar a la Subdirecció General d'Organització i Coordinació de la Presidència de la Generalitat, la concessió d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats i concedits per a la mateixa finalitat prevista en la present resolució. Aquesta comunicació haurà d'efectuar-se tan prompte com es conega, i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts.

b) Sotmetre's a la normativa sobre supervisió, seguiment i control de subvencions així com facilitar tota la informació requerida per l'òrgan gestor de la subvenció.

c) Adoptar les mesures de difusió contingudes en l'apartat 4 de l'article 18 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, que estableix que els beneficiaris hauran de donar l'adequada publicitat del caràcter públic del finançament de les activitats objecte de subvenció. Aquestes mesures podran consistir en la inclusió de la imatge institucional de l'entitat concedent, així com llegendes relatives al finançament públic en cartells, plaques commemoratives, materials impresos, mitjans electrònics, o audiovisuals, o bé en mencions realitzades en mitjans de comunicació.

En aquest sentit, tot el material gràfic i audiovisual publicitari que es realitze (cartells, fullets, pancartes, DVD, CD, i la resta de documentació i material utilitzat), indicaran que l'activitat subvencionada es realitza en col·laboració amb la Generalitat, i les inclusions o mencions que es realitzen en les pàgines Web oficials per a donar repercussió a les activitats, incorporaran, si correspon, el logotip que la Generalitat facilite.

Respecte a les campanyes de publicitat que es duguen a terme, s'haurà de respectar el que s'estableix en la Llei 12/2018, de 24 de maig, de la Generalitat, de publicitat institucional per a l'interés ciutadà i la concepció col·lectiva de les infraestructures públiques.

d) Quedar, en tot cas, subjecta a les obligacions imposades per l'article 14 i concordants de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

e) Com a entitat beneficiària d'una subvenció, en compliment de l'article 3 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, de l'article 3 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, i de l'article 3 del Decret 105/2017, de 28 de juliol, pel qual es desenvolupa la Llei 2/2015, de 2 d'abril (DOGV 8118, d'01.09.2017), hauran de complir-se, les següents obligacions en matèria de publicitat activa, sense perjudici de les altres obligacions establides en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i altra legislació aplicable:

1. En el cas de percebre durant el període d'un any ajudes o subvencions públiques en una quantia superior a 100.000 euros o quan, almenys, el 40 % del total dels seus ingressos anuals tinguen caràcter d'ajuda o subvenció pública, sempre que aconsegueixen com a mínim la quantitat de 5.000 euros, haurà de complir les obligacions de transparència establides en la Llei 19/2013, de 9 de desembre.

2. Sense perjudici de l'anterior, en el cas de percebre, durant el període d'un any, ajudes o subvencions, de l'Administració autonòmica o de qualsevol altra entitat enumerada en l'article 2 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, per import superior a 10.000 euros, haurà de donar l'adequada publicitat a aquesta, indicant almenys l'entitat pública concedent, l'import rebut i el programa, l'activitat, la inversió o l'actuació subvencionats.

La difusió d'aquesta informació es realitzarà preferentment a través de la pàgina web de l'entitat beneficiària.



Deu. Règim i termini de justificació de la subvenció

1. L'entitat beneficiària haurà de presentar, davant de l'òrgan gestor, l'adequada justificació de la subvenció, de la realització de l'activitat, del compliment de les condicions imposades, i de la consecució dels objectius previstos en la resolució de concessió de la subvenció. El termini màxim per a presentar la justificació finalitzarà el 20 de desembre de 2021.

2. En concret, l'entitat beneficiària haurà de presentar un compte justificatiu de la despesa realitzada, que es compondrà dels documents següents:

a) Una memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts.

b) Una memòria econòmica justificativa del cost de les activitats realitzades, que contindrà:

1r. Una relació classificada i numerada de les despeses de l'activitat, amb identificació de la persona o entitat creditora i del document, el seu import, la data d'emissió i la data de pagament, relació de la despesa amb l'activitat subvencionada, percentatge d'imputació de cada factura a la subvenció concedida, i import imputat.

2n. Les factures o documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa i la documentació acreditativa del pagament, ordenats correlativament, d'acord amb la relació anterior.

Per tal de controlar l'eventual acumulació de subvencions, l'entitat beneficiària haurà de presentar una declaració responsable que faça constar que tots i cada un dels documents o factures presentades s'apliquen únicament a la justificació de la subvenció concedida.

Pel que fa a les factures, hauran de complir els requisits regulats en el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació, i hauran de ser emeses dins de l'exercici 2021, i correspondre el període de realització de les despeses subvencionables amb la preparació i l'execució de l'activitat subvencionada.

Les factures hauran de reflectir amb el suficient detall les prestacions realitzades.

No podran aportar-se com a justificant de despeses els albarans, les notes de lliurament ni les factures pro-forma. L'acreditació de les despeses també podrà efectuar-se mitjançant factures electròniques, sempre que complisquen els requisits exigits per a la seua acceptació en l'àmbit tributari.

3r. Una relació detallada d'altres ingressos o subvencions que hagen finançat l'activitat subvencionada amb indicació de l'import i la seua procedència, o, si és el cas, la declaració responsable de no haver rebut altres subvencions o ajudes o ingressos, per a l'actuació objecte d'aquesta subvenció.

4t. Els tres pressupostos que, si és el cas, i en aplicació de l'article 31.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, ha d'haver sol·licitat l'entitat beneficiària.

c) Declaració responsable firmada per la persona a qui corresponga la representació legal de l'entitat sobre el compliment de les obligacions establides en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, amb expressa indicació de trobar-se al corrent en el pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions.

3. Cas que l'entitat beneficiària no deduïsca cap percentatge de les quotes d'IVA suportades, haurà de presentar una declaració jurada per la persona a qui corresponga la representació legal, mitjançant la qual es notificarà no tindre dret a practicar deduccions per les quotes d'IVA que puguen suportar. Alhora, presentarà certificació de l'òrgan competent de la hisenda pública estatal acreditant que no liquida IVA, o bé certificació de situació censal i obligacions.



Quant als documents acreditatius dels pagaments a les persones o entitats creditores, com a justificants de pagament s'admetran resguards de transferència (si engloba diverses factures, s'haurà d'aportar relació detallada d'elles), així com xecs i pagarés, en els següents termes:



1r. Si la forma de pagament és una transferència bancària, aquesta es justificarà mitjançant el resguard de l'ordre de càrrec i haurà de figurar en el concepte de la transferència el número de factura o, en defecte d'aquest, el concepte abonat.

2n. Si la forma de pagament és el xec o pagaré, el document justificatiu consistirà en un rebut, signat i estampillat per la persona o entitat proveïdora, on haurà d'especificar-se la factura o documentació justificativa de la despesa a què correspon el pagament i la seua data, el número i la data del xec o, si és el cas, la de venciment del pagaré, havent d'aparéixer, sota la signatura, el nom i el número del NIF de la persona que signa.

La forma de pagament contemplada en els dos punts anteriors, s'acompanyarà de còpia d'extracte bancari del càrrec en compte corresponent a l'operació justificada.

4. Així mateix, l'entitat beneficiària haurà d'acreditar, per mitjà de certificació expedida per l'òrgan competent, davant de l'òrgan gestor de la subvenció regulada en aquesta resolució, els punts següents:

a) Que els fons han sigut destinats a realitzar l'activitat per a la qual van ser concedits.

b) Que la documentació original acreditativa de la despesa realitzada i efectivament pagada es troba en les seues dependències, a disposició de l'òrgan gestor de la subvenció, de la Intervenció General de la Generalitat i de la Sindicatura de Comptes.



Onze. Forma de pagament de la subvenció

1. El pagament s'efectuarà, per mitjà de transferència al compte bancari de l'entitat beneficiària que aquesta determine, una vegada rebuda la justificació i acreditat que l'entitat es troba al corrent de pagament de les seues obligacions tributàries i davant la Seguretat Social.

2. No obstant el que disposa l'apartat anterior i a petició de l'entitat beneficiària, podrà anticipar-se un 30 % de l'import total de la subvenció, després de la seua concessió, amb la constitució prèvia d'aval bancari per l'import mínim de la quantitat que haja de ser objecte de bestreta.

En virtut d'aquesta bestreta, l'entitat haurà de dipositar aval per l'import corresponent, d'acord amb el que regula l'Ordre de 14 de febrer de 1986, modificada per l'Ordre de 16 de desembre de 1996, de la Conselleria d'Economia i Hisenda, per la qual es regula el procediment de constitució i devolució de fiances.

3. Les quantitats lliurades anticipadament i no justificades hauran de ser reintegrades per mitjà de xec nominatiu conformat o bancari, a nom de la Presidència de la Generalitat. L'Administració, d'acord amb el que preveu l'article 90 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei general de subvencions, haurà de calcular els interessos de demora des del moment en què s'haja produït el pagament efectiu de l'ajuda fins al moment en què s'haja produït la devolució efectiva per part de l'entitat beneficiària.



4. En cas que no es justificara correctament l'import de la bestreta, serà procedent l'execució de l'aval que s'haguera aportat com a garantia, fins a cobrir l'import no justificat.



Dotze. Compatibilitat de les ajudes

L'ajuda concedida serà compatible amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, i concedits per a la mateixa finalitat prevista en la present resolució. Aquesta compatibilitat estarà condicionada al fet que l'import de les ajudes, aïlladament o en concurrència amb altres, no supere el cost de l'activitat subvencionada, tot això de conformitat amb l'article 65.3.c del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.





Tretze. Minoració, anul·lació i reintegrament de les subvencions

1. Es reduirà proporcionalment la subvenció en cas que la justificació de les despeses realitzades no abaste la quantia atorgada, així com quan havent-se subvencionat una part del cost total de l'activitat, no es justifique l'import total de la despesa que suposa el desenvolupament de l'activitat esmentada.

2. La presentació extemporània de la justificació donarà lloc a la incoació d'un procediment per a deixar sense efecte l'acte de concessió de la subvenció. En tot cas es garantirà el dret d'audiència de l'entitat interessada.

3. En els casos previstos en l'article 37 de la Llei general de subvencions, l'entitat beneficiària haurà de reintegrar la totalitat o una part de la quantitat percebuda més els corresponents interessos de demora. En aquests casos es procedirà a la incoació de l'oportú expedient que, amb audiència prèvia de l'entitat interessada, serà resolt per la persona titular de l'òrgan gestor de la subvenció.

4. El falsejament o l'ocultació de dades i documents, ja que afecten substancialment la concessió i lliurament de fons públics, donarà lloc a l'exigència de responsabilitats tant en l'ordre administratiu com en el jurisdiccional competent.



Catorze. Mètode general de control

La Presidència de la Generalitat exercirà el control administratiu ple a través de la revisió total dels documents del compte justificatiu a fi de confirmar la correcta execució de l'actuació subvencionada.



A més realitzarà el control material amb les inspeccions tècniques i administratives que es consideren necessàries en la seu de l'entitat beneficiària, les quals, ateses les disponibilitats tecnològiques d'aquesta, es podran substituir per altres procediments com a vídeos, fotografies geoetiquetades, fotografies datades i altres mitjans de prova en format electrònic que garantisquen l'adequada realització del projecte o activitat subvencionada.

Tot això, d'acord amb el que s'estableix en els articles 165.1.j) i 169 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.



Quinze. Règim jurídic aplicable

Aquestes subvencions es regiran, a més de pel que disposa aquesta resolució, per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i pel Reglament de l'esmentada llei, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, excepte en allò que afecte els principis de publicitat i concurrència, així com pel que estableix la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, per la disposició addicional cinquena de la Llei 4/2020, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2021, i per les altres normes de dret administratiu que hi siguen aplicables.



Setze. Efectes

La present resolució produirà efectes a partir de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, de conformitat amb el que estableix l'article 114 c) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, l'entitat interessada podrà interposar els recursos següents:



a) Potestativament, recurs de reposició davant la Presidència de la Generalitat, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la notificació d'aquesta resolució, de conformitat amb el que estableixen els articles 112, 123 i 124 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, tenint en compte que no és possible simultaniejar el recurs contenciós administratiu i el potestatiu de reposició.

b) Directament recurs contenciós administratiu davant els jutjats contenciosos administratius en el termini de dos mesos comptats a partir de l'endemà de la notificació d'aquesta resolució, de conformitat amb el que disposen els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Tot això sense perjudici que les persones interessades puguen exercitar qualsevol altra via que hi estimen oportuna



València, 13 d'octubre de 2021.– El sotssecretari de la Generalitat (p. d.Resolució de 19.07.2019; DOGV 22.07.2019): Emili Josep Sampio Morales.







ANNEX I

Model de conformitat de la subvenció de concessió directa



(La sol·licitud haurà d'anar acompanyada dels documents que s'exigeixen en l'apartat seté de la resolució)



1. Identificació de la subvenció.

– Anualitat:

– Òrgan Gestor:

– Import:

– Títol:



2. Entitat beneficiària.

– Nom o raó social (*):

– Tipus d'entitat:

– Sigles:

– NIF:

– Adreça:

– Localitat:

– Província:

– Telèfon:

– Correu electrònic:

– Pàgina web:



(*) El nom ha de ser coincident amb el que figura en aquesta resolució.



Dades de la persona representant:

– Nom:

– Cognoms:

– DNI/NIF:

– Càrrec:



Dades domiciliàries a efectes de notificació:

– Adreça:

– Localitat:

– Província:

– Codi postal:



Dades de persona de contacte en cas de ser diferent de la persona sol·licitant:

– Nom i cognoms:

– Telèfon:

– Correu electrònic:



3. Declaració responsable

a) D'acord amb el que disposa l'article 5 del Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'estableixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic, done la meua autorització perquè l'administració obtinga directament l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, així com per a la comprovació directa de les dades d'identitat (DNI), i, si és el cas, de residència.

Sí No

En cas de no subscriure la corresponent autorització, l'interessat estarà obligat a presentar els documents corresponents junt amb aquesta conformitat.

b) Declare que, a la vista de les bases que regeixen aquesta convocatòria, les accepte íntegrament i accepte la subvenció per al projecte a què es refereix la present resolució.

c) Declare que l'entitat que represente no es troba sotmesa a les prohibicions previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions, que determina la prohibició d'obtindre la condició de beneficiària de subvencions, ressaltant especialment la de no ser deutora per reintegrament de subvencions.

d) Declare que totes les dades que figuren en aquest document són certes, i em compromet, en nom de l'entitat, a destinar l'import de la subvenció que es regula i concedeix en aquesta resolució a l'objecte previst.

e) Declare, sota la meua responsabilitat, que els documents que aporte són còpia fidel de l'original, els quals seran aportats a requeriment de l'Administració.



4. Dades del projecte, programa o pla per al qual se li concedeix la subvenció.

– Descripció del projecte:

– Data inici:

– Data fi:

– Resultats previstos:



5. Informació i consentiment.

Informació sobre la Llei Orgànica de protecció de dades: als efectes previstos en l'article 11 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, s'informa que les dades consignades en el present document seran incorporades a un fitxer de què és titular la Presidència de la Generalitat. Les dades seran emprades només per a la gestió d'ajudes i subvencions i no seran cedides ni usades per a un altre fi diferent. Respecte de les esmentades dades, podrà exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició, en els termes que preveu la indicada Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, davant la Presidència de la Generalitat.



Sí No



Data i signatura de la persona representant de l'entitat.

Mapa web