Ficha docv

Ficha docv









DECRET 164/2021, de 8 d'octubre, del Consell, de regulació en matèria de personal dels efectes de l'extinció del contracte de gestió de servei públic per concessió del Departament de Salut de Torrevieja. [2021/10319]

(DOGV núm. 9194 de 14.10.2021) Ref. Base de dades 009394/2021


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública
    Grup temàtic: Legislació
    Matèries: Sanitat Ocupació i formació professional
    Descriptors:
      Temàtics: política sanitària, establiment hospitalari, política d'ocupació, funció pública



El dret a la protecció de la salut està reconegut en l'article 43 de la Constitució Espanyola, i reserva a l'Estat la competència exclusiva sobre sanitat exterior, bases i coordinació general de la Sanitat (article 149.1.16).

La Llei 14/1986, de 25 d'abril, general de sanitat, configura el Sistema Nacional de Salut com el conjunt dels serveis de salut de les comunitats autònomes, convenientment coordinades, i el basa en els principis d'universalitat i caràcter públic. No obstant això, la Llei 15/1997, de 25 d'abril, sobre habilitació de noves formes de gestió del Sistema Nacional de Salut estableix que la gestió i administració dels centres sanitaris podria dur-se a terme no sols directament pels diferents serveis de salut, sinó també indirectament mitjançant qualssevol de les entitats admeses en dret.

D'altra banda, l'article 54.1 de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, estableix que és competència exclusiva de la Generalitat l'organització, administració i gestió de totes les institucions sanitàries públiques dins del territori de la Comunitat Valenciana. Així mateix, i de conformitat amb l'article 50.1 i 2, de l'Estatut, en el marc de la legislació bàsica de l'Estat, i, si és el cas, en els termes que aquesta establisca, correspon a la Generalitat el desenvolupament legislatiu i l'execució de les matèries següents:

1. Règim jurídic i sistema de responsabilitat de l'Administració de la Generalitat i dels ens públics dependents d'aquesta, així com el règim estatutari dels seus funcionaris.

2. Expropiació forçosa, contractes i concessions administratives, en l'àmbit de competències de la Generalitat.

La Llei 10/2014, de 29 de desembre, de salut de la Comunitat Valenciana, en el seu article 7, configura el Sistema Valencià de Salut com el conjunt de tots els centres, serveis i establiments de la Comunitat Valenciana, gestionats sota la responsabilitat de la Generalitat, dirigits a fer efectiu el dret a la salut.

En data 21 de març de 2003, la Conselleria de Sanitat i «Torrevieja Salud, Unió Temporal d'Empreses, Llei 18/82» van formalitzar un contracte de gestió de serveis públics per concessió l'objecte del qual consistia en la prestació dels serveis d'atenció sanitària integral en les zones bàsiques de salut 6, 9, 10, 11 i 12 de l'Àrea de Salut número 20 de la Comunitat Valenciana, que portava aparellada la construcció pel concessionari d'un nou hospital a Torrevieja (clàusula segona).

Amb aquesta finalitat l'empresa concessionària podria incorporar, de conformitat amb les disposicions vigents en matèria laboral i social, al personal que considerara necessari, sempre que estiguera en possessió de la titulació i qualificació adequada al lloc de treball (clàusula 17.2. del plec de clàusules administratives particulars). Juntament amb el personal contractat directament per la concessió en règim de dret privat, l'empresa va assumir la direcció funcional del personal estatutari del citat departament de salut, que figura indicat en l'annex a eixe contracte.



La clàusula cinquena del contracte va establir que la seua duració era de 15 anys des de la posada en funcionament del nou hospital de Torrevieja, prorrogable per 5 anys més per acord de les parts. Al mateix temps, assenyalava que complit el termini, el contracte quedarà extingit amb els efectes legalment establits, i s'operaria la reversió.

Finalment, la clàusula 17.2 del plec de clàusules administratives particulars determinava que, extingit el contracte administratiu, s'estaria al que es disposa en l'article 44 del vigent Estatut dels Treballadors o disposicions normatives que el substituïsquen.

Emés certificat pel director gerent de l'Agència Valenciana de Salut de data 1 de desembre de 2006, en el qual s'indica que l'entrada en funcionament de l'Hospital de Torrevieja va ser en data 16 d'octubre de 2006, i com que és el termini d'execució de la concessió de 15 anys des de la posada en funcionament d'aquest hospital, per resolució de data 4 de desembre de 2006 s'estableix com a data de finalització de la concessió administrativa el 15 d'octubre de 2021.

L'article 44 del Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de l'Estatut dels Treballadors (ET) regula la successió d'empreses, com una de les institucions que tenen com a objecte evitar que els canvis en la titularitat d'una organització empresarial impliquen l'extinció del contracte de treball o una disminució de les condicions de treball. Aquesta previsió és conseqüència de la Directiva 2001/23/CE del Consell, de 12 de març de 2001, sobre l'aproximació de les legislacions dels Estats membres relatives al manteniment dels drets de les i dels treballadors en cas de traspàs d'empreses, de centres d'activitat o de parts d'empreses o de centres d'activitat, que va ser transposada per la Llei 12/2001, de 9 de juliol. L'institut de la successió d'empreses implica no sols la continuïtat dels contractes de treball subscrits per l'empresa cedent i el seu personal, sinó també la continuïtat en les seues condicions de treball.

A la vista de la regulació continguda en totes dues normes, tant la jurisprudència comunitària com la nostra jurisprudència laboral han conclòs l'existència de successió d'empreses, amb aplicació dels efectes que se'n deriven, en aquells supòsits en què es produeix la reversió d'un servei públic des d'una empresa concessionària a una administració pública, sempre que vaja acompanyada del traspàs dels elements patrimonials necessaris per a prestar-lo.

En conseqüència, considerant que el contracte de gestió de servei públic per concessió finalitza el 15 d'octubre de 2021, així com que, en data 16 d'octubre de 2021, el servei revertirà a la Generalitat, a través de la conselleria amb competències en matèria de sanitat, i és aplicable la normativa reguladora de la successió d'empreses, resulta necessari determinar els efectes d'aquesta en matèria de personal.

Pel que fa al personal contractat directament per l'empresa concessionària, cal destacar que si bé és cert que l'article 44 de l'ET obliga la conselleria competent en sanitat a subrogar-se en la posició de Torrevieja Salud respecte dels contractes de treball subscrits directament, assumint aquest personal, els principis constitucionals d'igualtat, mèrit i capacitat (article 23.2 i 103.3) que regeixen l'accés a l'ocupació pública, impedeixen que aquest puga accedir directament a l'administració i ser considerat com a personal empleat públic en els termes establits en l'article 8 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, i la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'Estatut Marc del personal estatutari dels serveis de salut.

La Llei 10/2014, de 29 de desembre, de salut de la Comunitat Valenciana, en els apartats 3 i següents del seu article 7, estableix:

«3. En el marc de les fórmules de gestió de la legislació bàsica estatal, la gestió i administració dels centres, serveis i establiments sanitaris de protecció de la salut o d'atenció sanitària o sociosanitària del sistema valencià de salut, es durà a terme preferentment mitjançant la fórmula de gestió directa de caràcter públic.

Per a garantir la lliure competència i evitar posicions de domini, cap persona física o jurídica podrà exercir, directament o indirectament, en l'àmbit de la sanitat pública valenciana, més del 40 % de les participacions o accions en més d'un ens titular d'un contracte de gestió de servei sanitari integral en règim de concessió d'un departament sanitari.



4. En els casos en els quals la conselleria competent en matèria de sanitat decidisca prestar directament un servei que fins a la data d'aquesta decisió fora prestat per un operador econòmic i existisca successió d'empresa, conforme al que es disposa en l'article 44 del Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors, en virtut del que s'estableix en el citat precepte, en l'article 130.3 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, per la qual es transposen a l'ordenament jurídic espanyol les directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014, la Generalitat, a través de la conselleria competent, se subrogarà en la condició d'ocupador que l'empresa concessionària exercia en els contractes de treball que han tingut lloc a l'empara de l'Estatut dels Treballadors per a la incorporació del personal necessari per a la prestació del servei, ja foren temporals o indefinits. El personal afectat seguirà en els seus llocs en condició de personal a extingir, exercint les seues tasques i amb idèntica condició de personal laboral fins que cesse per les causes legals d'extinció dels contractes laborals previstos en l'Estatut dels Treballadors, i amb les altres conseqüències laborals inherents a la subrogació contractual.

5. No serà obstacle a l'anterior la qualificació de les places que puga ocupar aquest personal com a pròpies de personal funcionari o estatutari, i podran exercir-les transitòriament en la condició a extingir, per la qual cosa, quan deixe d'ocupar-les, aquestes hauran de proveir-se d'acord amb la seua naturalesa i conforme als procediments adequats en virtut d'aquesta.

6. En tot cas, l'adquisició per aquest personal de la condició plena de personal funcionari o estatutari o, en general, la d'empleat públic en els termes de l'article 8 de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, només podrà fer-se mitjançant la superació dels processos normativament establits a aquest efecte i amb respecte als principis constitucionals i legals aplicables.



7. En cada supòsit en què haja d'aplicar-se aquesta disposició, la conselleria competent desenvoluparà les normes reglamentàries i adoptarà les disposicions necessàries per a acomplir aquesta.»

Aquest decret respon a la necessitat de desenvolupar els efectes previstos aquesta norma, regulant aspectes com ara la naturalesa jurídica de la relació d'ocupació del personal procedent de l'empresa concessionària respecte a la conselleria amb competències en matèria de sanitat, determinació de les places de naturalesa estatutària a ocupar, substitució d'aquest personal en cas d'absència o malaltia, o provisió de les places de naturalesa estatutària una vegada s'extingisca la relació laboral per la concurrència de qualsevol de les causes legalment previstes, així com del règim jurídic d'aplicació respecte de les seues condicions de treball.



Mitjançant resolució de la persona titular de la conselleria competent en matèria de sanitat es procedirà a la creació de les places de naturalesa estatutària del Departament de Salut de Torrevieja, que seran ocupades pel personal assumit per la conselleria, a conseqüència de l'extinció del contracte de gestió de servei públic per concessió d'aquest.



Així mateix, s'estableix el procediment per a l'exercici del dret d'opció reconegut al personal estatutari fix al servei de les institucions sanitàries dependents de la conselleria amb competències en matèria de sanitat que, en el seu moment, va ser declarat en la situació administrativa de serveis sota un altre règim jurídic, en la situació administrativa d'excedència per prestació de serveis en el sector públic o en la situació d'excedència per incompatibilitat, en haver subscrit un contracte de treball amb l'empresa concessionària Torrevieja Salud.



Amb data 14 d'octubre de 2020 va dictar la Sotssecretària de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública les «Normes encaminades a la reversió del servei públic d'assistència sanitària integral en les zones bàsiques de salut 6, 9, 10, 11 i 12 de l'Àrea 20 de la Comunitat Valenciana, així com del personal i instal·lacions, equipaments, inversions i altres elements vinculats amb aquest servei públic» (d'ara en avant, normes de reversió). Aquestes normes regulen tots els aspectes integrants del procés de reversió del servei públic a conseqüència de l'extinció del contracte amb l'empresa Torrevieja Salud.



En compliment de l'article 7.3 de la Llei orgànica 2/2012, de 27 d'abril, d'Estabilitat Pressupostària i Sostenibilitat Financera, s'ha emés informe sobre la reversió a l'Administració de l'assistència sanitària per finalització del contracte de gestió de serveis d'atenció sanitària integral en les zones bàsiques de salut 6, 9, 10, 11 i 12 de l'Àrea 20 de Torrevieja.

En aplicació de l'article 129.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les previsions contingudes en aquest decret responen als principis de necessitat, tal com s'ha argumentat a l'inici d'aquest preàmbul; eficàcia i seguretat jurídica, per l'adequació del rang de decret en la regulació dels efectes en matèria de personal derivats de la subrogació; proporcionalitat, ja que s'actua només on resulta imprescindible i en la mesura ajustada; transparència, atesa la participació dels representants dels treballadors en la tramitació del decret, i eficiència, atesos els objectius de regular les condicions de treball tant del personal subrogat com del personal estatutari després de l'extinció del contracte.



Aquest projecte de disposició ha sigut negociat en la Mesa Sectorial de Sanitat.

En conseqüència, d'acord amb l'article 28.c de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, del Consell, conforme amb el Consell Jurídic Consultiu, a proposta de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, prèvia deliberació del Consell, en la reunió de 8 d'octubre de 2021,



DECRETO



Article 1. Objecte

Aquest decret regula, en matèria de personal, els efectes derivats de l'extinció del contracte de gestió de serveis públics per concessió al Departament de Salut de Torrevieja formalitzat per la Conselleria de Sanitat i Torrevieja Salud, Unió Temporal d'Empreses, Llei 18/1982 (d'ara en avant, Torrevieja Salud).



Article 2. Àmbit subjectiu

1. El 16 d'octubre de 2021 la Generalitat, a través de la conselleria amb competències en matèria de sanitat, se subrogarà en la condició d'ocupador que ocupava l'empresa concessionària Torrevieja Salud en els contractes de treball vigents en aquest moment, ja foren temporals o indefinits, subscrits a l'empara de l'Estatut dels Treballadors, per a executar els serveis objecte del contracte de gestió de serveis públics per concessió, sempre d'acord amb el que es preveu en els apartats 2 i 3 del present article.

S'entendrà també comprés en el personal objecte de subrogació el que, no trobant-se en l'exercici efectiu de les seues activitats i funcions, tinguera dret a la reserva del seu lloc de treball de conformitat amb el III conveni col·lectiu de treball de l'empresa Torrevieja Salud UTE Llei 18/1982 (d'ara en avant, conveni col·lectiu).

2. Igualment, i sempre que hagen comptat amb el preceptiu informe favorable de la Sotssecretària de la conselleria competent en matèria de sanitat, de conformitat amb la norma setena de les normes de reversió, la Generalitat se subrogarà en els contractes de treball de naturalesa temporal o indefinida subscrits per l'empresa concessionària, en el temps que transcorre entre l'1 de novembre de 2020 i el 15 d'octubre de 2021.

3. La contractació de nou personal o el canvi de naturalesa jurídica o de condicions del contracte de treball subscrit inicialment per l'empresa Torrevieja Salud que s'haja produït entre l'1 de novembre de 2020 i el 15 d'octubre de 2021, que no dispose de l'informe favorable referit en l'apartat 2 del present article, no vincula a la conselleria amb competències en matèria de sanitat, no podrà, per tant, ser objecte de la subrogació.

4. La relació de personal objecte de subrogació s'aprovarà mitjançant resolució de la persona titular de la conselleria amb competències en matèria de sanitat, d'acord amb el que es preveu en la disposició addicional cinquena.

Aquesta resolució comprendrà igualment, al personal amb contracte de treball temporal que estiguera vigent el dia 16 d'octubre de 2021, i farà constar la seua categoria professional segons el conveni col·lectiu.



Article 3. Efectes de la subrogació del personal

1. El personal objecte de subrogació mantindrà la seua relació laboral en la condició de personal laboral a extingir, i passarà a prestar els seus serveis sota la dependència orgànica i funcional de la conselleria competent en matèria de sanitat, fins a l'extinció del contracte de treball per qualsevol de les causes legalment previstes.

2. El personal amb contracte de treball temporal continuarà prestant els seus serveis sota la dependència orgànica i funcional de la conselleria competent en matèria de sanitat, en la referida condició, fins que concórrega causa legal d'extinció del seu contracte de treball.

3. El personal objecte de subrogació únicament podrà adquirir la condició de personal empleat públic mitjançant la superació dels processos normativament establits a aquest efecte, respectant els principis constitucionals i legals aplicables.



Article 4. Condicions de treball

1. El personal laboral subrogat exercirà les seues tasques en les mateixes condicions de treball que li foren aplicable de conformitat amb el seu contracte, el conveni col·lectiu que resulte d'aplicació i supletòriament, pel que es disposa en el text refós de l'Estatut dels Treballadors.

No obstant això, com a personal laboral a extingir, i des del moment que passen a prestar serveis per a la conselleria amb competències en matèria de sanitat, les seues condicions de treball estaran sempre supeditades al respecte als principis generals que informen l'activitat de les administracions públiques.

2. Així mateix, s'estarà al que es disposa en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques per a l'exercici conjunt d'activitats secundàries a les quals siga aplicable la citada normativa.



Article 5. Retribucions

Les retribucions del personal subjecte al present decret seran les corresponents al conveni col·lectiu en el moment d'operar la subrogació, així com les que es deriven del seu contracte de treball, sense perjudici de la seua posterior modificació en els supòsits legalment establits, i sempre que siguen compatibles amb el principi d'estabilitat pressupostària.





Article 6. Places del Departament de Salut de Torrevieja

1. L'estructura de places del Departament de Salut de Torrevieja serà de naturalesa estatutària.

2. La creació de les places del Departament de Salut de Torrevieja serà aprovada per resolució de la persona titular de la conselleria amb competències en matèria de sanitat.

3. El personal subrogat exercirà els serveis objecte del seu contracte de treball en una plaça de naturalesa estatutària, als exclusius efectes de l'organització de la plantilla del departament i d'ordenació dels recursos humans, sense que això signifique modificació de la seua relació d'ocupació laboral o de les seues condicions de treball, ni l'adquisició dels drets inherents a la plaça estatutària que ocupa.



Article 7. Nomenaments temporals en el Departament de Salut de Torrevieja

Quan es determine la necessitat de procedir a alguna mena de nomenament temporal en el departament de salut, fins i tot en aquelles places exercides pel personal laboral subrogat, aquest nomenament es durà a efecte mitjançant l'aplicació de les disposicions contingudes en l'article 9 de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'Estatut Marc del personal estatutari dels serveis de salut, així com en la normativa vigent reguladora del procediment per a la cobertura temporal de places de naturalesa estatutària.



Article 8. Provisió de places del Departament de Salut de Torrevieja

En el cas que una plaça estatutària ocupada per personal laboral quedara vacant per la concurrència de qualsevol de les causes legalment previstes, la seua provisió s'efectuarà de conformitat amb el que es disposa en els articles 29 i següents de la Llei 55/2003, així com en la normativa vigent en matèria de selecció i provisió de places de personal estatutari al servei de les institucions sanitàries dependents de la Generalitat.



Article 9. Exercici del dret d'opció del personal estatutari fix que exerceix els seus serveis com a personal laboral

1. En el termini màxim de tres mesos a partir del 16 d'octubre de 2021, el personal estatutari fix que, en el seu moment, va ser declarat en la situació administrativa de serveis sota un altre règim jurídic d'acord amb l'article 65 de la Llei 55/2003, o en la situació administrativa d'excedència per prestació de serveis en el sector públic, de conformitat amb el seu article 66 haurà de manifestar mitjançant escrit dirigit a la direcció general amb competències en matèria de recursos humans de la conselleria competent en matèria de sanitat, si opta per continuar amb la condició de personal laboral a extingir, o per reingressar en la condició de personal estatutari fix.

En el cas d'optar pel reingrés, aquest operarà en els termes següents:



a) Per al personal que en el seu moment va ser declarat en la situació de serveis sota un altre règim jurídic:

1r. Si no hagueren transcorregut els tres primers anys des de la data de la declaració, la persona interessada podrà sol·licitar la reincorporació al servei actiu amb caràcter definitiu, en la mateixa categoria i departament de salut d'origen, o si això, no fora possible, en departaments limítrofs amb aquell. En cas de sol·licitud voluntària d'un departament diferent del d'origen, la incorporació tindrà la consideració de reingrés provisional al servei actiu, en plaça bàsica vacant de la mateixa categoria i, si és el cas, especialitat.

2n. Si ja hagueren transcorregut els tres primers anys des de la data de la declaració, el reingrés al servei actiu tindrà caràcter de reingrés amb destinació provisional, en plaça bàsica vacant de la mateixa categoria i, si és el cas, especialitat, en qualsevol departament de salut.

b) Per al personal que en el seu moment va ser declarat en la situació d'excedència per prestació de serveis en el sector públic, el reingrés al servei actiu tindrà caràcter de reingrés amb destinació provisional, en plaça vacant de la mateixa categoria, en qualsevol departament de salut.



2. L'exercici de l'opció de reingrés contemplat en aquest article suposarà, en tot cas, la renúncia a la condició de personal laboral a extingir.

3. Transcorregut el termini de tres mesos assenyalat en l'apartat 1 del present article, s'entendrà que qui no haguera exercitat el dret d'opció, opta per continuar en la seua condició de personal laboral a extingir. Aquest personal, així com el que haguera manifestat expressament continuar en la referida condició, quedarà a partir d'aquell moment en la situació d'excedència per prestar serveis en el sector públic respecte de la seua categoria estatutària, de conformitat amb el que es disposa en l'article 66 de la Llei 55/2003, i quedarà sense efecte la situació que tingueren declarada amb anterioritat, excepte per a aquell personal que ja estiguera declarat en aquesta situació de conformitat amb el citat article.



La situació d'excedència per prestació de serveis en el sector públic serà declarada d'ofici per la direcció general amb competències en matèria de recursos humans de la conselleria competent en matèria de sanitat.

4. A partir d'aquest moment, el reingrés al servei actiu amb destinació provisional s'efectuarà de conformitat amb el que s'estableix per la normativa reguladora de la matèria respecte del personal estatutari al servei de les institucions sanitàries dependents de la conselleria competent en matèria de sanitat.



Article 10. Efectes respecte del personal estatutari dependent de la conselleria competent en matèria de sanitat

El personal estatutari dependent de la conselleria amb competències en matèria de sanitat que, en virtut del que es disposa en el contracte de gestió de servei públic per concessió del Departament de Salut de Torrevieja i que durant la vigència d'aquest, passarà a dependre funcionalment de l'empresa concessionària, una vegada extingit el contracte administratiu, es mantindrà en aquesta condició, i quedarà subjecte tant orgànicament com funcionalment als òrgans directius competents del citat departament.





DISPOSICIONS ADDICIONALS



Primera. Publicitat del règim retributiu derivat de la subrogació

A l'efecte de publicitat i transparència, es publicarà per Acord del Consell el règim retributiu derivat de la subrogació del personal de Torrevieja Salud, que inclourà no sols les taules retributives contingudes en el conveni col·lectiu, corresponents a l'any 2021, sinó també la resta de conceptes retributius d'aplicació al personal subrogat, amb independència de la seua posterior modificació pels procediments legals oportuns.





Segona. Competència de l'ordre jurisdiccional social

Les condicions de la subrogació contingudes en aquest decret no impediran el dret de qualsevol persona afectada a exercitar davant l'ordre jurisdiccional social l'acció que considere oportuna en defensa dels seus interessos.



Tercera. Vigència de les condicions de subrogació

Les condicions de subrogació establides en aquest decret s'entenen sense perjudici de les que pogueren establir-se en un acord de negociació col·lectiva subscrit amb la representació legal del personal, una vegada produïda la seua dependència orgànica i funcional de la Generalitat a través de la conselleria competent en matèria de sanitat; condicions que, si s'acordaren, serien de plena aplicació.



Quarta. Habilitació de crèdit

Es realitzarà les modificacions pressupostàries oportunes a fi d'habilitar els crèdits necessaris per al finançament de les retribucions i del cost de seguretat social del personal subjecte a aquest decret.





Cinquena. Relació de personal objecte de subrogació

En el termini màxim de nou mesos des de l'entrada en vigor del present decret, la persona titular de la conselleria competent en matèria de sanitat dictarà resolució aprovant la relació de personal objecte de subrogació, amb indicació de les dades personals d'identificació i la categoria professional, sense perjudici de la plena eficàcia de la subrogació el 16 d'octubre de 2021.





DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA



Única. Mobilitat del personal estatutari dependent de la conselleria competent en matèria de sanitat

1. En el termini màxim d'un any des de l'entrada en vigor d'aquest decret, la Gerència del Departament de Salut de Torrevieja convocarà un procediment de mobilitat interna en l'àmbit del mateix departament de salut per al personal estatutari fix referit en l'article 10, de conformitat amb les previsions contingudes en l'article 36 del Decret 192/2017, d'1 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció i provisió de personal estatutari al servei d'institucions sanitàries públiques del Sistema Valencià de Salut.



2. Una vegada resolt aquest procediment de mobilitat interna, en els pròxims concursos de trasllats que es convoquen en l'àmbit de les institucions sanitàries dependents de la conselleria competent en matèria de sanitat, s'oferiran per a la provisió, entre altres, totes les places bàsiques vacants de cada categoria i, si és el cas, especialitat que s'hagen generat en el departament, de conformitat amb les previsions contingudes en els articles 26 i següents del Decret 192/2017.





DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Única. Derogació normativa

Queden derogades totes les disposicions d'igual o inferior rang que s'oposen al que es disposa en aquest decret.





DISPOSICIONS FINALS



Primera. Habilitació normativa

S'autoritza la persona titular de la conselleria competent en matèria de sanitat per a executar i desplegar aquest decret.



Segona. Entrada en vigor

Aquest decret entrarà en vigor el 16 d'octubre de 2021.



València, 8 d'octubre de 2021



El president de la Generalitat,

XIMO PUIG I FERRER



La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública,

ANA BARCELÓ CHICO

Mapa web