Ficha docv

Ficha docv









ORDRE 19/2021, de 4 d'octubre, de la consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes per a la contractació d'educadors i educadores ambientals en les entitats locals, en el marc del Pla integral de residus de la Comunitat Valenciana. [2021/10090]

(DOGV núm. 9194 de 14.10.2021) Ref. Base de dades 009385/2021




Mitjançant el Decret 55/2019, de 5 d'abril, del Consell, pel qual s'aprova la revisió del Pla Integral de residus de la Comunitat Valenciana (d'ara en avant, Decret 55/2019), es va aprovar l'adaptació del Pla integral de residus de la Comunitat Valenciana, PIRCVA2019, que genera noves obligacions per a les entitats locals, entre altres, a les entitats locals responsables dels serveis de recollida i transport de residus domèstics. A la Comunitat Valenciana, es tracta dels ajuntaments, així com per delegació de la competència dels anteriors, de les mancomunitats, les diputacions provincials i fins i tot en algun cas, els consorcis de residus i ens locals i supramunicipals de valorització de residus domèstics descrits en el PIRCVA2019.



Per això, cal habilitar una línia de col·laboració amb aquestes entitats locals, a fi de facilitar i afavorir, entre altres, l'educació ambiental en els municipis on es produeixen els residus domèstics; és a dir, fomentar un treball continu de formació, educació ambiental, reducció, reutilització i reciclatge de qualitat en els municipis de la Comunitat Valenciana, que redunde en la millora dels rendiments del cicle integral de residus domèstics de la Comunitat Valenciana i per tant, també, en la millora de la vida útil de les instal·lacions de valorització i eliminació final de residus domèstics.



L'objectiu és generar una cultura d'incentiu positiu, respecte dels bons comportaments ambientals als municipis, per damunt de les mitjanes anuals requerides per la normativa, en la mesura que siga possible.

Per tot això, d'acord amb els articles 160.2 i 165 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i fent ús de les atribucions conferides per l'article 10 del Decret 5/2019, de 16 de juny, del president de la Generalitat, pel qual es determinen el nombre i la denominació de les conselleries, i les seues atribucions, vistos els informes de l'Advocacia de la Generalitat i de la Intervenció Delegada,





ORDENE



Apartat primer. Aprovar les bases reguladores següents:



Primera. Objecte de la subvenció

1. L'objecte de la subvenció és el finançament de la contractació d'educadores i educadors per a la formació, informació, difusió i sensibilització als ciutadans i a empreses generadores de residus, en la gestió dels residus domèstics. La concessió de la subvenció s'efectuarà en règim de concurrència competitiva.



2. La contractació del personal per als serveis d'educació ambiental podrà haver-se iniciat des de l'1 de gener de 2020 i el termini per a la finalització s'establirà en la resolució de concessió de l'ajuda, però serà el termini màxim de finalització el 31 de desembre de 2023.

3. En cada convocatòria es podrà autoritzar expressament la subcontractació fins al cent per cent de l'activitat subvencionada en els termes i límits establits en l'article 29 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en l'article 68 del Reglament de desplegament de la dita llei, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, i amb l'autorització prèvia de la Direcció General de Qualitat i Educació Ambiental.



Segona. Beneficiaris

1. Seran entitats beneficiàries de les ajudes regulades per les presents bases les entitats locals de la Comunitat Valenciana que, en virtut de la Llei 22/2011 i de la Llei de residus de la Comunitat Valenciana, presten, com a servei obligatori, la recollida, el transport i el tractament dels residus domèstics generats en les llars, comerços i serveis dels seus respectius àmbits territorials.

2. Les ajudes podran ser sol·licitades per les entitats locals que presten tals serveis bé de manera independent (municipis) o mitjançant associació de diverses entitats locals (àrees metropolitanes, mancomunitats, o diputacions provincials) de conformitat amb el que es disposa en la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local i en l'article 12.5.a de la Llei 22/2011.

3. També es consideraran entitats beneficiàries de les ajudes els consorcis i entitats metropolitanes constituïts per a l'execució dels plans zonals de residus establits en el PIRCV i en les ordres d'aprovació d'aquests, en virtut del que es disposa en l'article 6.3 de la Llei de residus CV i en l'article 108 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de règim local de la Comunitat Valenciana (d'ara en avant, Llei règim local CV).

4. Així mateix, podran ser beneficiàries de les ajudes les diputacions provincials, en virtut de les competències que tenen atribuïdes en virtut de l'article 7 de la Llei de residus CV i en l'article 50 de la Llei de règim local CV.



Tercera. Requisits i obligacions dels beneficiaris

1. Els beneficiaris hauran de complir els següents requisits:

a) No estar en cap de les circumstàncies establides en l'article 13.2 de l'LGS.

b) No estar en cap de les causes de prohibició previstes en l'article 13.3 de l'LGS.

c) Trobar-se al corrent de les seues obligacions tributàries amb la hisenda pública estatal i autonòmica, així com davant de la Seguretat social.

d) Els municipis i mancomunitats beneficiaris hauran de disposar de plans locals de residus amb l'abast establit en l'article 14 del PIRCV, aprovats com cal conformement amb el procediment establit en la normativa de règim local per a l'aprovació de les ordenances municipals.

e) Les àrees metropolitanes i consorcis beneficiaris hauran de tindre aprovat un preu públic per la gestió separada de bioresidus.



f) Les diputacions provincials hauran d'haver consignat en el seu pressupost de despeses de l'anualitat de la convocatòria, ajudes i subvencions per a fomentar la gestió separada de bioresidus.



2. Són obligacions de les entitats beneficiàries:

a) Complir l'objectiu que fonamenta la concessió de la subvenció.

b) Justificar el compliment dels requisits i condicions, i el compliment de la finalitat que determinen la concessió o gaudi de la subvenció.

c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació a efectuar per l'òrgan concedent, així com qualssevol altres de comprovació i control financer que corresponen a la Intervenció General de la Generalitat i a la Sindicatura de Comptes, i aportar tota la informació i documentació que els siga requerida.

d) Comunicar a la conselleria competent en residus l'obtenció de qualsevol altra ajuda o subvenció per a la mateixa finalitat, procedent de qualssevol altres administracions, ens públics o privat.



e) Les altres descrites en l'article 14 de l'LGS i del seu reglament, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol (d'ara en avant Reglament LGS).

f) Complir el que s'estableix en l'article 2.1.d de la Llei 2/2015, de 2 d'abril de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, respecte de l'obligatorietat de donar l'adequada publicitat al caràcter públic del finançament de les actuacions objecte de subvenció, de conformitat amb els articles 6, 7 i 8 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, tal com indica l'article 8.4 de la Llei 2/2015, així com l'article 18 de l'LGS.

g) Mantenir a la disposició de l'administració, durant almenys els quatre anys següents al pagament final, els justificants de pagament de les despeses finançades i dels ingressos per les ajudes percebudes.

h) Elaborar i aplicar el pla d'igualtat, de conformitat amb el que es disposa en la disposició addicional setena del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.



Quarta. Convocatòries i despesa màxima per beneficiari

1. Les convocatòries de les ajudes es faran públiques anualment mitjançant resolució de la persona titular de la conselleria competent en matèria de medi ambient, les quals contindran les quanties totals màximes habilitades per a això i les aplicacions pressupostàries que les financen.

2. La quantia de l'ajuda que es podrà rebre sobre la despesa elegible estarà en funció de la població de cada municipi, en els termes que es concrete en cada convocatòria, i en tot cas no podrà ser superior a 59.999,99 €. En les entitats locals supramunicipals, es computarà la població per la suma de la de les entitats locals que la componen.



Cinquena. Despeses elegibles

Seran despeses subvencionables els salaris i costos socials corresponents a la contractació de personal com a educadors ambientals. En el cas de subcontractació del servei d'educació ambiental, seran subvencionables els costos del contracte que es formalitze amb aqueixa finalitat.





Sisena. Compatibilitat de les ajudes amb altres fons

1. L'ajuda concedida serà compatible amb altres ajudes, subvencions, ingressos o recursos per a les actuacions objecte d'aquestes ajudes, procedents de la Generalitat, així com d'altres administracions o ens públics o privats nacionals o internacionals, amb les limitacions que puga establir la normativa europea a aquest efecte.



2. L'entitat sol·licitant haurà de comunicar la concurrència o no concurrència amb altres ajudes o subvencions concedides i/o sol·licitades per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració, ens públic o privat, nacional o internacional.

3. L'import de les subvencions en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, supere el cost real de l'activitat subvencionada, de conformitat amb l'article 19.3 de l'LGS.



Setena. Sol·licituds i documentació

1. Les sol·licituds i els tràmits associats al procediment de concessió es presentaran en la forma i mitjans contemplats en la respectiva convocatòria, a través del model normalitzat que es publicarà en la seu electrònica de la Generalitat (https://seu.gva.és/), i s'haurà de realitzar en tot cas per mitjans electrònics, de conformitat amb el que es disposa en l'article 14 de la Llei 39/2015 del procediment administratiu comú de les administracions públiques (d'ara en avant LPACAP), dins del termini establit en la convocatòria anual.



2. A la sol·licitud, amb caràcter general, s'hi adjuntarà la documentació que a continuació s'indica, si bé la convocatòria respectiva determinarà la documentació específica que, si escau, haja de presentar-se:

A) Les entitats locals municipals i mancomunitats:

a) La sol·licitud es presentarà signada pel seu legal representant amb el segell de la corporació.

b) Certificat de la persona que exercisca la secretaria de l'entitat local d'aprovació del pla local de gestió de residus domèstics d'acord amb el que prescriu el PIRCVA2019.

c) Les mancomunitats hauran d'aportar un certificat de la secretaria de l'entitat que acredite l'aprovació d'un preu públic per la gestió separada de bioresidus.

B) Els consorcis de residus.

a) La sol·licitud es presentarà signada pel legal representant de l'entitat.

b) Certificat de la secretaria de l'entitat que acredite l'aprovació d'un preu públic per la gestió separada de bioresidus.

c) Certificat de la secretaria de l'entitat que tots els municipis que en formen part han prestat la conformitat a la prestació del servei d'educadors ambientals per part de l'entitat.



C) Les diputacions provincials

a) La sol·licitud es presentarà signada pel representant legal amb el segell de la corporació

b) Certificat de la persona que ocupe la secretaria de l'entitat local d'aprovació del pressupost de l'entitat en el qual s'inclou partida de despesa destinada a fomentar la gestió separada de bioresidus.



D) Per a totes les entitats locals.

a) Certificat de l'acord de l'òrgan de govern competent d'aprovació de la documentació i de presentació de la sol·licitud a la convocatòria.

b) Declaració responsable de l'òrgan de govern competent de l'entitat sol·licitant sobre altres subvencions rebudes o sol·licitades per a les mateixes despeses elegibles.

c) Certificat de la intervenció de l'entitat sol·licitant de disponibilitat pressupostària de la despesa objecte de l'ajuda.

d) Declaració responsable d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

e) Memòria explicativa, que inclourà:

– Descripció de les activitats d'educació ambiental que desenvoluparan els educadors ambientals a contractar.

– Procediment de contractació del personal, en cas de subcontractació, procediment de contractació.

– Calendari previst de desenvolupament de l'actuació dividit, si escau, per actuacions o fases d'implantació o desenvolupament.

– Pressupost de l'actuació a realitzar signat per la persona sol·licitant o representant.

f) Imprés de manteniment de tercers per a pagaments de la Generalitat Valenciana ben emplenat.

3. En les successives convocatòries només s'admetrà una única sol·licitud per entitat.

4. L'òrgan gestor del procediment ha d'estar autoritzat per la persona interessada per a poder consultar les dades d'estar al corrent dels pagaments amb l'Agència Tributària, estatal i autonòmica, i les dades d'identitat fiscal davant l'Agència Estatal de l'Administració Tributària. En cas contrari, l'interessat haurà d'aportar els documents acreditatius corresponents. L'òrgan gestor d'aquest procediment està autoritzat per a procedir a la consulta de la següent informació: dades d'estar al corrent amb la Tresoreria de la Seguretat Social. No obstant això, si la persona interessada desitja oposar-se a això, és imprescindible que indique la informació concreta a la consulta de la qual s'oposa i els motius que ho justifiquen. Si s'hi oposa, queda obligada a aportar els documents acreditatius corresponents. D'acord amb el que s'estableix en la disposició addicional huitena de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, i en l'article 4 de la Llei 40/2015, d'octubre, l'òrgan gestor podrà verificar aquelles dades manifestades per les persones interessades amb la finalitat de comprovar l'exactitud d'aquestes. La potestat de verificació implica l'accés a les següents dades que consten en la Base de dades nacional de subvencions: consulta de concessions i ajudes, consulta d'inhabilitacions i, si és el cas, consulta de concessions i ajudes per la regla de minimis.

5. La presentació de les sol·licituds comporta l'acceptació plena per part de les entitats sol·licitants de les bases de la convocatòria.



6. De conformitat amb l'article 28.5 de la LPACAP, les entitats locals són responsables de la veracitat dels documents que presenten, i podran sol·licitar als òrgans gestors de manera motivada l'acarament de les còpies aportades per ells, per a la qual cosa podran requerir l'exhibició del document o de la informació original, sense perjudici de les facultats de comprovació, control i inspecció que s'han atribuït a les Administracions públiques. Així mateix, d'acord amb l'article 28.7 de la LPACAP, els interessats es responsabilitzaran de la veracitat dels documents que presenten.





Huitena. Instrucció

1. La instrucció del procediment correspon a la subdirecció general amb competències en matèria de residus, que acordarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i comprovació de les dades en virtut de les quals ha de pronunciar-se la resolució.

2. L'òrgan instructor comprovarà el compliment de les condicions imposades en les respectives convocatòries per a adquirir la condició d'entitat local beneficiària, així com els requisits establits en les presents bases, i constataran que les sol·licituds contenen tota la documentació necessària.

3. En cas que es detecte deficiències en la sol·licitud o falta de documentació, es requerirà a l'entitat sol·licitant perquè, en un termini no superior a deu dies, esmene la sol·licitud o aportació els documents requerits, amb l'advertiment que, si així no ho fera, es consideraria que ha desistit de la sol·licitud, tot segons disposa l'article 68 de l'LPACAP.

4. L'incompliment dels requisits establits en la present ordre o la presentació fora del termini establit en les corresponents convocatòries comportarà la inadmissió de la sol·licitud, en els termes establits legalment.

5. Finalitzada la fase d'instrucció s'emetrà un informe relacionant les sol·licituds que compleixen els requisits establits en la base setena.



Novena. Valoració

1. La valoració definitiva de les sol·licituds admeses a tràmit serà realitzada per una comissió d'avaluació, que formularà la proposta de resolució a l'òrgan competent per a resoldre la corresponent convocatòria.

2. La comissió d'avaluació funcionarà com a òrgan col·legiat, en els termes establits els articles 15 i següents de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i la seua composició serà paritària per raó de sexe d'acord amb els principis establits per la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva entre homes i dones.

3. La comissió d'avaluació estarà presidida per la persona titular de la subdirecció general competent en matèria de residus o, en defecte d'això, pel funcionari o per la funcionària amb rang de cap de servei en qui delegue, i estarà composta per un màxim de tres funcionaris o funcionàries de la direcció general competent en residus, un o una de les quals exercirà la secretaria amb les obligacions establides en l'article 16 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

4. Per a l'atorgament de les subvencions la comissió d'avaluació tindrà en compte exclusivament l'ordre de presentació de la sol·licitud, fins a l'esgotament dels fons, a l'efecte d'establir l'ordre de prelació entre les sol·licituds admeses a tràmit.

5. La comissió d'avaluació emetrà informe amb el resultat de la valoració a l'òrgan instructor, que elaborarà la proposta de resolució provisional de concessió d'ajudes que contindrà la llista de les sol·licituds a les quals es proposa concedir la subvenció per ordre de presentació incloent totes les entitats sol·licitants admeses, en la qual figurarà la despesa elegible, la quantia de l'ajuda que es proposa concedir i la motivació, si escau, de les despeses no acceptades, la llista de les sol·licituds que es proposa per a la llista de reserva en la qual figuraran les entitats sol·licitants per rigorós ordre de presentació i la llista on figuren les sol·licituds que es propose denegar, ben motivada.

6. La proposta de resolució provisional es notificarà a les entitats sol·licitants perquè formulen les al·legacions que procedisquen en el termini de 10 dies, d'acord amb el que es disposa en l'article 82 de la Llei 39/2015. En el cas que alguna entitat proposada per a ser beneficiària de la subvenció no l'acceptara o desistira de la seua sol·licitud, es concediria la subvenció a l'entitat o entitats de la llista de reserva per ordre de presentació de la sol·licitud, en la quantia màxima establida o la quantitat que corresponga fins a esgotar el crèdit disponible. La relació es notificarà a les entitats locals sol·licitants perquè, si escau, formulen les al·legacions que pertoquen en el termini de 10 dies, d'acord amb el que es disposa en l'article 24 de l'LGS.



Desena. Resolució

1. Es delega en la persona titular de la direcció general competent en matèria de qualitat ambiental la competència per a resoldre les corresponents convocatòries.

2. Les sol·licituds d'ajuda que no puguen ser ateses per haver-se adjudicat l'import global màxim de la convocatòria a les entitats que hagueren presentat amb anterioritat la sol·licitud de subvenció, seran desestimades, conforme amb el que s'estableix en l'article 39 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, sense perjudici del que s'estableix en aquestes bases referent a la llista de reserva.



3. La resolució, que serà motivada i tindrà els efectes i contingut previstos en l'article 25 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb el que s'estableix en la normativa reguladora del procediment administratiu comú.

4. El termini màxim per a resoldre i notificar les sol·licituds de subvencions serà de tres mesos comptats a partir de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. Transcorregut aquest termini sense que haguera recaigut resolució expressa les entitats interessades podran entendre desestimades les seues pretensions per silenci administratiu en els termes establits en la normativa reguladora del procediment administratiu comú.

5. En la resolució de concessió de les ajudes figuraran, com a mínim, l'import màxim de l'ajuda, el tipus d'ajuda, termini d'execució i les actuacions subvencionables. S'hi inclourà una llista de reserva amb les sol·licituds no ateses per falta de crèdit, perquè en el cas que es produïren renúncies o revocacions de les subvencions concedides es pogueren fer atorgaments segons aquesta llista de reserva.

6. En la resolució de desestimació per falta de disponibilitat pressupostària es faran constar la incorporació i la posició de la persona que sol·licite en la llista de reserva i les condicions que es deriven de la seua inclusió.



Onzena. Pagament de la subvenció

1. La sol·licitud de pagament de la subvenció, dirigida a la direcció general competent en residus, es presentarà en el termini que establisca la resolució de concessió, juntament amb la documentació justificativa de la subvenció, i que en tot cas no serà posterior a un mes abans al termini final de realització de l'activitat.

2. La convocatòria establirà la documentació justificativa que haurà de presentar el beneficiari, que, en tot cas, inclourà:

a) Una memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts.



b) Una relació classificada de les despeses de l'activitat, amb identificació del creditor i del document, el seu import, data d'emissió i, si escau, data de pagament, aportant tots els documents acreditatius de la despesa efectuada, nòmines de salaris abonats i cotitzacions a la Seguretat Social.

c) Un detall d'altres ingressos o subvencions que hagen finançat l'activitat subvencionada amb indicació de l'import i la seua procedència.

d) Acreditació d'estar al corrent en el compliment de l'obligació de rendició dels seus comptes anuals davant la Sindicatura de Comptes, de conformitat amb la normativa aplicable.

3. L'instructor comprovarà, a través de les tècniques de mostreig aleatori, els justificants dels salaris i costos socials corresponents a la contractació de personal com a educadors ambientals, en el cas de subcontractació i, a més, el contracte que es formalitze amb tal finalitat. Se seleccionarà per a la mostra un nombre igual o superior al 60 % de les ajudes concedides.

4. El pagament de la subvenció es realitzarà amb justificació prèvia, pel beneficiari, i en la part proporcional a la quantia de la subvenció justificada.









Dotzena. Modificació, pèrdua o minoració i reintegrament de la subvenció

1. Tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de l'ajuda i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajudes atorgades per altres administracions públiques o ens públics o privats, podrà donar lloc a la modificació de la resolució de concessió i, si escau, a la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció.

2. Si la quantitat obtinguda en altres subvencions o ajudes d'altres administracions públiques o ens públics o privats juntament amb la concedida en la convocatòria, és superior al cent per cent del cost de l'activitat, es procedirà, segons el cas, a la minoració o a la pèrdua del dret al cobrament de la subvenció reconeguda.

3. Igualment, l'incompliment per l'entitat local beneficiària dels requisits i condicions que van donar lloc a l'atorgament de la subvenció, així com la falta de justificació o la justificació insuficient de la subvenció concedida en el termini establit a aquest efecte, així com la concurrència d'altres causes recollides per l'article 37 de l'LGS, donaran lloc a la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció i, si escau, al reintegrament de les quantitats percebudes indegudament.

4. En els supòsits en què corresponga, s'incoarà el corresponent procediment de minoració o desistiment sense efecte de la subvenció, amb tràmit d'audiència i notificació a la persona interessada, perquè puga al·legar el que estime pertinent en defensa del seu dret.



5. La resolució corresponent serà dictada per la persona titular de la direcció general amb competències en matèria de residus, per delegació de la persona titular de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica.

6. A més de l'incompliment dels requisits establits en aquestes bases reguladores, són causes de reintegrament de les subvencions les que preveuen les bases reguladores aprovades per aquesta ordre i les que estableix l'article 37 de l'LGS, així com l'LHPSPIS. En cas de constatar-se que hi concorre alguna de les causes de reintegrament, s'iniciarà el procediment corresponent, que podrà donar lloc tant al reintegrament de les quantitats percebudes, com a l'exigència dels interessos legals des de la data de pagament de la subvenció fins que s'acorde la procedència del reintegrament, d'acord amb les normes dels articles 37 a 43 de l'LGS, i dels articles 91 a 101 del Reglament LGS.



Tretzena. Control

1. Les entitats beneficiàries de les ajudes se sotmetran a controls administratius o sobre el terreny, a posteriori i de qualitat per la direcció general competent en matèria de residus, i estaran igualment sotmeses a qualsevol altra actuació de comprovació i control financer que corresponga a la Intervenció General i aportaran tota la informació que els siga requerida en l'exercici d'aquestes actuacions.

2. Mitjançant els corresponents controls es comprovarà el resultat i la realitat de l'operació s'ajusta a la descripció efectuada en la sol·licitud d'ajuda respecte de la qual s'haja concedit i al que s'ha comprovat administrativament en la sol·licitud de pagament, així com l'autenticitat de les despeses declarades.

3. En els controls a posteriori podrà comprovar-se o requerir-se justificant que acredite l'execució de les actuacions subvencionades, els càlculs de reducció d'emissions, absorció o compensació.





Catorzena. Protecció de dades

1. La gestió de les subvencions regulades en les presents bases suposa el tractament de dades de caràcter personal i hauran de contemplar-se les mesures i garanties establides en la normativa referent a la matèria. En concret, s'estableix l'obligació de complir les normes del Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques quant al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE i les específiques de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de dades personals i garantia dels drets digitals, quant a les dades personals que, a conseqüència de l'execució, gestió o operacions de control en la concessió d'ajudes derivades de la present ordre de bases, es tracten i es comuniquen. Això es complirà sense perjudici de les obligacions en matèria de publicitat activa del dret d'accés a la informació pública contemplades en la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, i en la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, i s'estableix un compromís de respectar la confidencialitat de la informació que se subministre en l'execució de la concessió d'ajudes derivades de la present ordre de bases.



2. En el disseny dels formularis i en la sol·licitud de documentació hauran de tindre's en compte els principis de protecció de dades. En concret, les dades personals seran adequades, pertinents i limitades al que siga necessari en relació amb els fins per als quals són tractades. En aquest sentit:

1. Els formularis i la documentació sol·licitada seran proporcionals a les necessitats de gestió i concessió de les subvencions.



2. La publicació de dades s'efectuarà tenint en compte el que es determina en la disposició addicional setena de la Llei orgànica 3/2018, de protecció de dades de caràcter personal, i en qualsevol recomanació o directriu realitzada pels òrgans competents en matèria de protecció de dades i en matèria de publicitat de subvencions.

3. Les dades seran exactes i, si cal, actualitzades. Les persones sol·licitants es responsabilitzaran de la veracitat dels documents que presenten. En tot cas, es tindrà en compte que l'entitat convocant no serà responsable de la inexactitud de les dades quan hagen sigut aportades per les persones sol·licitants o els seus representants o obtingudes de registres públics.

4. Les dades es conservaran durant el temps necessari per a complir la finalitat per a la qual van demanar i per a determinar les possibles responsabilitats que es puguen derivar d'aquesta finalitat i del tractament de les dades, i de conformitat amb normativa d'arxivament i de documentació.



3. Amb caràcter general, la finalitat per al tractament de dades personals en relació amb aquestes bases serà la gestió de la concessió de subvencions tenint com a condicions de licitud general les següents:

a) Estaran legitimats per l'interés públic els tractaments de dades realitzades per a la gestió general de les subvencions, la gestió de sol·licituds i els actes d'instrucció.

b) Tindran com a base de legitimació el compliment d'una obligació legal els següents tractaments en relació amb les normes que s'esmenten a continuació:

1. Les publicacions realitzades amb efectes de notificació d'acord amb les normes del procediment administratiu comú i amb el que està regulat en la Llei general de subvencions.

2. La comunicació de dades a la Base de dades nacional de subvencions conforme amb l'article 20 de la Llei general de subvencions.

3. Les publicacions realitzades en el portal de transparència exigibles per la legislació de transparència.



4. La convocatòria de les subvencions haurà d'identificar de manera clara la següent informació:

a) Identitat i les dades de contacte de la persona responsable del tractament i del seu delegat o delegada de protecció de dades.

b) Fins del tractament a què es destinen les dades personals i la base jurídica del tractament d'acord amb el que s'estableix en el punt tercer d'aquest article.

c) Persones destinatàries o les categories de persones destinatàries de les dades personals.

d) Identificació de les transferències internacionals de dades.

e) Termini durant el qual es conservaran les dades personals.

f) Informació relativa a l'exercici dels drets de protecció de dades.

g) Dret a presentar una reclamació davant una autoritat de control.

h) Si la persona interessada està obligada a facilitar les dades personals i està informada de les possibles conseqüències de no facilitar aquestes dades.



5. En el cas que es recullen dades, tant en la sol·licitud o gestió de les ajudes com en el procediment de justificació, de persones que no són la persona sol·licitant o beneficiària haurà de proporcionar-se un document que continga el que s'estableix en aquest apartat, i hauran d'incloure en la declaració responsable l'obligació de la persona sol·licitant d'informar aquelles persones de les quals s'aporten dades per a l'obtenció de la subvenció.



Quinzena. Informació i publicitat

1. D'acord amb el que s'estableix en l'article 18 de l'LGS, la conselleria competent en residus donarà d'alta les convocatòries i les seues resolucions en la Base de dades nacional de subvencions, i en el Portal de Transparència de la Generalitat la informació indicada en l'article 9 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana.



2. Es publicarà en la pàgina web de la conselleria competent en matèria de residus la informació referent a les ajudes, juntament amb les guies i les instruccions que es dicten per a la sol·licitud i justificació posteriors.



Apartat segon. Als efectes que s'assenyalen en el del Decret 128/2017 del Consell, de 29 de setembre, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, les que es regulen per aquesta ordre no estan subjectes a la política de competència de la Unió Europea en matèria de subvencions públiques i, per tant, no requereixen notificació a la Comissió Europea, per no complir els requisits de l'article 107.1 del Tractat de funcionament de la Unió Europea.



Apartat tercer. Aquesta ordre produirà efectes el mateix dia de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, i estaran vigents durant la vigència del Pla estratègic de subvencions de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica i els seus organismes públics, per al període 2021-2023, aprovat per la Resolució de 16 de juny de 2021, de la consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica (DOGV 23 de juny).



Apartat quart. Contra la present ordre, que esgota la via administrativa, es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició davant l'òrgan que va dictar la resolució, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació, o bé, directament, un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que s'estableix en la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.





València, 4 d'octubre de 2021.– La consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica: Mireia Mollà Herrera.

Mapa web