Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 16 de novembre 2020, de la Direcció General de Funció Pública, per la qual es convoca una borsa d'ocupació temporal específica i extraordinària per al nomenament de personal funcionari interí i/o nomenament provisional per millora d'ocupació, cos superior de gestió en tecnologies de la informació de l'Administració de la Generalitat, A2-02, sector d'administració especial. [2020/9849]

(DOGV núm. 8964 de 01.12.2020) Ref. Base de dades 009740/2020


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: borses de treball, personal de la Generalitat, Grup A, subgrup A2. Titulació universitària de grau



La Direcció General de Funció Pública disposa de borses d'ocupació temporal vigents del cos A2-02, derivades de les OOP 2015 i 2004, així com la borsa lliure constituïda mitjançant Resolució de 20 de desembre de 2017. La cobertura dels llocs enquadrats en el mencionat cos s'ha realitzat amb els integrants de les esmentades borses. No obstant això, en l'actualitat, es manté la necessitat de proveir llocs d'aquest cos, no resultant possible acudir a aquestes borses, en estar esgotades. En conseqüència, resulta imprescindible procedir a la constitució d'una borsa extraordinària lliure, que els seus integrants puguen ser nomenats personal interí o en millora d'ocupació, en tant es constitueix una borsa derivada del següent procés selectiu. El personal d'aquesta borsa lliure serà cridat sempre que no hi haja personal disponible en les borses d'ocupació temporal derivades d'ofertes públiques d'ocupació.



L'article 34.5 del Decret 3/2017, de 13 de gener, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió i mobilitat del personal de la funció pública valenciana, preveu que, en absència de borses d'ocupació temporal i en tant es constituïsca la resultant de l'oferta d'ocupació pública, puguen constituir-se borses pel sistema de proves selectives o baremació de mèrits.

En aquest sentit, l'article 4.1.b.1r de l'Ordre 18/2018, 19 de juliol, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, disposa que podran constituir-se borses d'ocupació temporal resultants d'una convocatòria pública, específica i extraordinària, per la direcció general competent en matèria de funció pública, previ acord de la Comissió de seguiment, mitjançant la realització de proves selectives o pel sistema de baremació de mèrits i experiència, sempre que, havent-se convocat la borsa d'ocupació temporal derivada d'un procés selectiu, aquesta s'haguera esgotat i mentre es formen les resultants de la corresponent oferta d'ocupació pública.



Per tot això, davant l'esgotament de les borses constituïdes i vigents del cos A2-02, tant derivades d'OOP com la borsa lliure, així com l'existència de llocs autoritzats, la cobertura dels quals resulta imprescindible per al desenvolupament i execució de projectes informàtics en l'estructura organitzativa de la Generalitat, aquesta Direcció General, en ús de les facultats que té conferides mitjançant el Decret 87/2017, de 7 de juliol, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, modificat per Decret 103/2018, de 27 de juliol, del Consell, considera necessari tramitar amb caràcter urgent la convocatòria per a la constitució de la present borsa i a l'efecte, resolc:



Primer. Convocatòria de la borsa d'ocupació temporal

Convocar, pel procediment d'urgència, la constitució de la borsa d'ocupació temporal per al nomenament de personal funcionari interí i/o nomenament provisional per millora d'ocupació, del cos A2-02, sector administració especial, cos superior de gestió en tecnologies de la informació de l'administració de la Generalitat, a fi que, quan les necessitats del servei el requerisquen, puguen proveir-se provisionalment llocs de treball classificats per a la seua provisió per aquest personal de l'administració de la Generalitat, de conformitat amb el que estableix l'Ordre 18/2018, 19 de juliol, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, reguladora de la matèria.



Segon. Integrants de la borsa

1. Per a formar part de la borsa es precisa:

a) Estar en possessió del títol d'Enginyeria Tècnica en Informàtica de Gestió, Enginyeria tècnica en Informàtica de Sistemes, o bé títol universitari de grau, els quals, d'acord amb els plans d'estudi vigents, habiliten per a exercir les activitats de caràcter professional relacionades amb les funcions assignades al cos, o complides les condicions per a obtindre'l abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. Les equivalències dels títols al·legats hauran de justificar-se per les persones interessades. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger s'haurà d'estar en possessió de la credencial que acredite la seua homologació.

b) Nacionalitat: tindre la nacionalitat espanyola o d'un estat membre de la Unió Europea o d'algun estat al qual li siga aplicable la llibertat de circulació de treballadors. Independentment de la seua nacionalitat, el cònjuge de les i els espanyols i de les persones nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea i, quan així ho preveja el corresponent tractat, el cònjuge dels nacionals d'algun estat en els quals siga aplicable la llibertat de circulació dels treballadors, sempre que no estiguen separats de dret.

Així mateix, i amb les mateixes condicions que els cònjuges podran participar els descendents i els del seu cònjuge, menors de vint-i-un anys o majors d'aquesta edat que visquen a les seues expenses.

c) Edat: ser major de 16 anys i no haver aconseguit l'edat de jubilació.

d) Capacitat: posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a l'acompliment de les corresponents funcions o tasques.

e) Habilitació: no haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm mitjançant procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies del cos objecte de la convocatòria.

2. Els requisits hauran de reunir-se en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds. La possessió del requisit de titulació s'acreditarà dins del termini de presentació de sol·licituds, llevat que ja conste acreditat i inscrit en el Registre de Personal de l'Administració de la Generalitat, i en aquest cas bastarà al·legar-ho. La resta dels requisits exigits hauran d'acreditar-se abans del seu nomenament, en el termini que per l'òrgan competent es concedisca a l'efecte.

3. L'ordre de prelació en la borsa s'obtindrà de la suma de la puntuació obtinguda d'acord amb el barem de mèrits que s'expressa en l'apartat següent. En cas d'igualtat de puntuació, prevaldrà l'obtinguda pel personal amb diversitat funcional. Si l'empat es produeix entre persones amb diversitat funcional, es triarà la de major grau de discapacitat. Si encara persisteix l'empat, s'estarà a la puntuació obtinguda en cada apartat del barem, començant pel primer. Finalment, es dirimirà a favor de la persona sol·licitant de major edat.



4. El personal interí o en millora d'ocupació que, a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds assenyalat en la base cinquena, estiga exercint un lloc de treball enquadrat en el cos A2-02, per al qual haja sigut nomenat de la borsa gestionada per aquesta direcció general, podrà sol·licitar la integració en aquesta borsa en el termini de presentació de sol·licituds, si bé hi constarà com a «actiu» per estar laboralment actiu, i en el termini de deu dies comptats a partir de l'endemà de la data del cessament, haurà de presentar davant la Comissió de seguiment, la sol·licitud d'activació en la situació de «disponible» o «disponible especial».



Tercer. Sol·licituds de participació i procediment de constitució

1 Les persones aspirants hauran de presentar la sol·licitud d'inscripció, el full d'autobaremació i la documentació acreditativa del compliment dels requisits a què es refereix l'apartat segon, així com dels mèrits al·legats, en el termini de cinc dies hàbils, comptats des de l'endemà de la publicació de la present resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. La sol·licitud d'inscripció i el full d'autobaremació a què es refereix l'apartat anterior, es troba disponible en l'enllaç següent de la pàgina web de la conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, http://www.justicia.gva.es/web/recursos-humanos, Haurà d'emplenar-se en el web i es presentarà exclusivament en el registre telemàtic de la Generalitat, mitjançant signatura electrònica, sense necessitat d'acudir a cap registre presencial.

3. Les persones queden vinculades a les dades que hagen fet constar en la seua sol·licitud. Si els requisits o els mèrits ja consten acreditats i inscrits en el Registre de Personal de l'Administració de la Generalitat, bastarà al·legar-ho.

4. La Comissió de seguiment de les borses d'ocupació temporal efectuarà la baremació de mèrits al·legats per les persones aspirants que complisquen els requisits per a l'admissió a la borsa, i en farà la integració en la borsa d'acord amb la puntuació resultant. La seua llista provisional es farà pública en la pàgina web de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública: http://www.justicia.gva.es/web/recursos-humanos amb indicació de les causes d'exclusió i la puntuació assignada als aspirants admesos.

5. Els aspirants exclosos i aquells aspirants admesos que hagen d'esmenar o aclarir algun mèrit disposaran d'un termini de cinc dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de la llista provisional, per a al·legar les consideracions pertinents sobre la valoració provisional de mèrits. No podrà invocar-se cap mèrit que no haja sigut al·legat en la sol·licitud d'inscripció. La comissió de seguiment estudiarà les al·legacions presentades, i formularà proposta de llista definitiva a la Direcció General de Funció Pública, que dictarà resolució i n'ordenarà la publicació als llocs adés indicats.



6. En el cas que el nombre de sol·licituds siga molt superior a l'estimació de vacants que es preveja cobrir, la Comissió de seguiment d'ocupació temporal podrà acordar l'exclusió d'aquelles persones sol·licitants que no superen, segons l'autobaremació efectuada, una determinada puntuació mínima.

7. Els mèrits que no consten inscrits i que no s'acrediten de la manera establida en la present convocatòria no es valoraran, així com els mèrits al·legats hauran d'haver sigut obtinguts amb anterioritat a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds d'inscripció en borsa.



Quart. Barem de mèrits

1. Experiència professional: es valorarà fins a un màxim de 36 punts l'experiència professional de les persones participants d'acord amb la puntuació següent:

a) Temps de serveis prestats en llocs de treball de l'administració de la Generalitat, o dels seus organismes autònoms les competències en matèria de personal dels quals s'exercisquen per la conselleria competent en matèria de funció pública, que pertanguen al cos A2-02: 0'15 punts per cada mes complet de servei en actiu.

b) Temps de serveis prestats en llocs de treball de l'administració de la Generalitat, o dels seus organismes autònoms les competències en matèria de personal dels quals s'exercisquen per la conselleria competent en matèria de funció pública, no contemplats en l'anterior apartat: 0,10 punts per cada mes complet de servei en actiu.

c) Temps de serveis prestats en altres administracions públiques, entitats públiques empresarials de la Generalitat i altres entitats de dret públic del sector públic de la Generalitat, en llocs amb iguals funcions a les corresponents al cos A2-02: 0,08 punts per cada mes complet de servei en actiu.

2. Valencià: la valoració dels coneixements de valencià s'efectuarà puntuant, fins a un màxim de 8 punts, el nivell més alt obtingut dels següents:



Nivells Puntuació

A1 0,5

A2 (oral) 1

B1 (elemental) 3

B2 4

C1 (mitjà) 6

C2 (superior) 8





Addicionalment, però sense depassar el límit de 8 punts, es valoraran els certificats de capacitació tècnica (llenguatge administratiu, llenguatge als mitjans de comunicació i correcció de textos) expedits per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, amb 0,5 punts cadascun.

3. Idiomes comunitaris: es valorarà fins a 4 punts el coneixement de llengües oficials de la Unió Europea, diferents de la llengua espanyola segons els nivells especificats en la taula adjunta.

El coneixement de cada idioma comunitari es valorarà conforme amb les puntuacions per curs o la seua equivalència si es tracta de cicles de l'escola oficial d'idiomes, o de nivells o certificats segons el Marc europeu comú de referència (nivell bàsic, nivell intermedi i nivell avançat), d'acord amb l'escala que es detalla en la taula adjunta al present punt.

La valoració del coneixement de l'idioma comunitari s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut en cadascun dels idiomes comunitaris.

Les equivalències entre els ensenyaments regulats pel Reial decret 967/1988, de 2 de setembre, i les regulades pels reials decrets 944/2003 i 1.629/2006, de 29 de desembre (Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig), i per la disposició final 1a del Decret 138/2014, de 29 d'agost (Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre), són les que es detallen en la taula següent:

4. Altres titulacions: es valorarà la possessió de títols acadèmics iguals o superiors al que siga exigit per a l'acompliment dels llocs a cobrir fins a un màxim de 4 punts, assignant 2 punts per:

a) Cada titulació que s'acredite de superior nivell acadèmic a l'establida com a requisit de participació en la borsa.

b) Cada titulació addicional del mateix nivell acadèmic de l'acreditada com a requisit de participació en la borsa.

5. Grau de discapacitat: Si la persona aspirant acredita un grau de discapacitat igual o superior al 33 % se li assignaran 5 punts, i si acredita un grau igual o superior al 65 % la puntuació serà de 10 punts. Aquesta circumstància pot ser al·legada i puntuada en qualsevol moment en què s'acredite, així com rectificada en cas de millora de la persona després d'una revisió.



Cinqué. Acreditació dels mèrits

Sense perjudici del que es disposa en la normativa general reguladora del procediment administratiu comú, i en tant no siga possible la comprovació telemàtica entre administracions públiques dels mèrits al·legats, en el termini concedit a l'efecte, els requisits i mèrits s'acreditaran pel personal aspirant de la següent forma:

1. Experiència professional: certificats oficials expedits per l'òrgan competent de l'administració corresponent.

a) Als exclusius efectes del present barem, els llocs de treball la naturalesa jurídica dels quals haja sigut objecte de modificació, es considerarà que sempre han tingut la mateixa classificació que posseïsquen en el moment de la sol·licitud d'integració en la borsa corresponent. Igualment, els llocs es consideraran que sempre han pertangut al cos, escala, APF o categoria professional en la qual es van integrar.

b) Respecte dels serveis prestats i al·legats per les persones aspirants en llocs de treball de l'administració de la Generalitat gestionats per la direcció general amb competències en matèria de f unció pública, seran comprovats d'ofici. Si s'hagueren prestat, però no s'hagueren al·legat, no li seran valorats fins a l'actualització de la borsa.



2. Valencià: certificats oficials expedits o homologats per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià. Únicament es valoraran els certificats provisionals mentre la Junta no haja expedit els corresponents certificats definitius.

3. Idiomes comunitaris: títols, diplomes i certificats expedits per les escoles oficials d'idiomes, per les universitats espanyoles que seguisquen el model d'acreditació d'exàmens de l'Associació de Centres de Llengües d'Educació Superior (ACLES), així com els que s'indiquen en la normativa, per la qual s'estableix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres en la Comunitat Valenciana.

A l'efecte d'acreditar aquest mèrit, cal tindre en compte que les paperetes no serviran com a acreditació.

4. Altres titulacions: titulacions acadèmiques oficials expedides per òrgan competent. En aquells supòsits en què l'expedició del títol es trobe en tràmit, es podrà acreditar mitjançant la presentació del certificat acadèmic de finalització d'estudis expedit per la universitat, juntament amb el rebut de l'abonament de les taxes corresponents.



5. Persones amb diversitat funcional: certificat acreditatiu del grau de discapacitat igual o superior al 33 % expedit per l'òrgan competent, així com certificat de capacitats a l'efecte de demanda d'ocupació, o si escau, l'acreditació d'haver-lo sol·licitat.



Sisé. Àmbit territorial de les borses

1. L'àmbit territorial d'aquesta borsa d'ocupació temporal és de caràcter provincial i la provisió de llocs s'efectuarà de conformitat amb el que es disposa en l'Ordre 18/2018, de 19 de juliol, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques.

2. Les persones interessades hauran d'indicar en la seua sol·licitud d'inscripció les províncies en les quals estigueren interessades de ser nomenades, no admetent-se, excepte causa justificada acordada per la Comissió de seguiment d'ocupació temporal, posteriors canvis o ampliacions de província.



Seté. Normes de funcionament

1. La present borsa s'ajustarà en el seu funcionament al que es disposa en l'Ordre 18/2018, de 19 de juliol, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, així com als criteris de la Comissió de seguiment de borses.

2. Els llocs seran proveïts per ordre de puntuació en el barem, amb les excepcions a l'ordre de prelació previstes en l'ordre reguladora.

3. El personal que es trobe inclòs en aquesta borsa, serà cridat sempre que no hi haja personal disponible en la borsa d'ocupació temporal derivada d'oferta d'ocupació pública que estiga vigent.

4. Aquesta borsa tindrà caràcter prioritari respecte de la borsa lliure d'ocupació temporal constituïda per la Resolució de 20 de desembre de 2017.



Huité. Recursos

1. La present resolució posa fi a la via administrativa i, contra aquesta, es pot interposar recurs de reposició, amb caràcter potestatiu, davant el mateix òrgan que l'ha dictada, en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la publicació, de conformitat amb els articles 112, 114, 115, 123 i 124, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

2. Si no es recorre en reposició, i conforme amb el que disposen els articles 8, 14 i 46 de la Llei 29/1998, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, les persones interessades poden interposar recurs contenciós administratiu davant el jutjat contenciós administratiu de València, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució.

3. Les citacions a comparéixer en els recursos contenciosos administratius que se substancien contra la present resolució, es realitzaran mitjançant la inserció del corresponent edicte en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 16 de novembre de 2020.– El director general de Funció Pública: David Alfonso Jarque.

Mapa web