Ficha docv

Ficha docv









DECRET 157/2020, de 16 d'octubre, del Consell, d'aprovació de les bases reguladores de concessió directa d'ajudes urgents a les administracions locals valencianes en matèria de comerç i artesania per la Covid-19. [2020/8615]

(DOGV núm. 8931 de 21.10.2020) Ref. Base de dades 008264/2020




El sector comercial valencià té un caràcter estratègic per a la Comunitat Valenciana, per la seua importància econòmica i social, ja que suposa el 12,9 % del PIB i un teixit empresarial de més de 48.000 empreses que operen en el territori valencià. El comerç detallista és la baula final d'una cadena de distribució que presta serveis indispensables per a la qualitat de vida i el desenvolupament econòmic amb 61.357 punts de venda i una generació, en 2019, de 212.551 afiliacions a la Seguretat Social.

Les empreses artesanes, de molt reduïda dimensió en la seua immensa majoria, també compten amb una important presència a tot el nostre territori i a la seua importància econòmica i social s'uneix el seu valor com a patrimoni cultural i identitari del poble valencià.

Aquest teixit comercial i artesà s'ha vist afectat en gran mesura per la crisi ocasionada per la pandèmia, que va provocar durant l'estat d'alarma la suspensió temporal de l'activitat de més del 85 % dels negocis, amb la consegüent pèrdua d'ocupacions i que s'enfronten a un futur incert.

És una prioritat per a la Generalitat el suport al comerç de proximitat i l'artesania, en el marc d'una economia equilibrada i responsable, que contribuïsca a la millora de la competitivitat de les empreses comercials i l'adaptació als canvis del mercat, millorant l'eficiència, la gestió i la productivitat, especialment de les xicotetes empreses.



Com a conseqüència de l'emergència de salut pública ocasionada per la Covid-19, el Govern d'Espanya va declarar l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19 en tot el territori nacional mitjançant el Reial decret 463/2020, de 14 de març, modificat pel Reial decret 465/2020, de 17 de març. Aquest estat d'alarma va ser posteriorment prorrogat pel Reial decret 476/2020, de 27 de març, pel Reial decret 487/2020, de 10 d'abril, pel Reial decret 492/2020, de 24 d'abril, i pel Reial decret 514/2020, de 8 de maig. Tot i que va finalitzar l'estat d'alarma, la situació de pandèmia no ha finalitzat, per la qual cosa, la crisi econòmica que s'ha derivat de la crisi sanitària ha continuat i continua afectant l'economia valenciana, en general, i l‘activitat comercial i artesana, en particular.



L'impacte que està tenint aquesta situació d'excepcionalitat obliga al fet que les administracions públiques, en l'àmbit de les seues competències, adopten amb la màxima celeritat aquelles mesures tendents a pal·liar els efectes que està patint la nostra societat. La ràpida paràlisi de l'activitat que està afectant amplis sectors de la nostra economia fa necessària l'adopció de mesures que atenuen els efectes de la brusca disminució d'ingressos d'aquells subjectes econòmics més vulnerables.



Atés que la paralització de l'activitat comercial va afectar amplis sectors del nostre teixit comercial, particularment les xicotetes i mitjanes empreses comercials i artesanes que van veure prohibida la seua apertura al públic per l'article 10 de l'esmentat Reial decret 463/2020, i les seues pròrrogues, o que van veure molt reduïda la seua activitat, a pesar de no haver tingut prohibida l'obertura al públic, les administracions locals valencianes van reaccionar posant a l'abast de les empreses comercials i artesanes -així com d'altres tipus– línies d'ajudes en diverses modalitats, tant directes als comerços com ajudes al consum en el comerç local.

De forma que, igual que feren durant l'estat d'alarma, les administracions locals han continuat publicant ajudes al comerç i l'artesania una vegada finalitzat aquest.

Igualment, algunes administracions locals han posat en marxa, directament o indirectament, plataformes informàtiques per a l'exhibició i venda on line del teixit comercial local, així com plataformes on line per a la distribució a domicili dels productes comprats en els comerços de cada localitat. Fins i tot, amb compra de vehicles per a aquesta distribució.

Pel que fa als mercats municipals i els mercats de venda no sedentària, ambdues modalitats en què el comerç està sotmés al control administratiu de les administracions locals, aquestes han hagut de realitzar inversions en equipaments, tant de caràcter higiènic com d'altres tipus, com cartelleria, senyalització, tanques, així com la contractació extra de personal de seguretat i de neteja, per a permetre que l'activitat comercial es poguera realitzar amb garanties de seguretat i distància social.



Finalment, moltes administracions locals han dut a terme campanyes de promoció del comerç detallista local, així com fires comercials, per tal d'animar el consum en la localitat respectiva.

Aquestes inversions i ajudes s'han finançat, majoritàriament, amb fons propis de les administracions locals que s'han derivat d'altres programes i línies pressupostàries previstes en els respectius pressupostos per a altres destinacions.

Aquest decret respon a la necessitat de donar una resposta urgent a l'excepcional situació de les administracions locals valencianes que han realitzat diversos tipus de despeses excepcionals d'ajuda i suport al sector comercial i artesà ocasionada per la crisi de la Covid-19.

Les ajudes convocades pels ajuntaments de la Comunitat Valenciana acrediten raons d'interés públic, social, econòmic o humanitari. La diversitat de convocatòries proposades, malgrat basar-se totes en raons d'interés públic, social, econòmic o humanitari queda justificada pel nombre de municipis convocants d'ajudes, que han adaptat les bases a la tipologia de les empreses del seu respectiu municipi.



Aquesta diversitat de solucions i propostes de les ajudes convocades per cada ajuntament, es justifica perquè la proximitat de l'administració convocant de les ajudes permet conéixer la realitat local i donar-li una solució ajustada a aquesta, i aqueixa proximitat ha permés donar una resposta més àgil, que encaixa en el capítol II del títol VI de la Llei 3/2011, de 23 de març, de la Generalitat, de Comerç de la Comunitat Valenciana (Descentralització administrativa i funcional) que garanteix als ens locals el dret a intervindre en la planificació comercial del seu territori, d'acord amb els principis de descentralització i màxima proximitat de gestió administrativa a la ciutadania, per mitjà de la posada en marxa de mecanismes i actuacions que impulsen la modernització i ordenació del comerç local i contribuïsquen a millorar la qualitat dels serveis.

Es dóna un major suport als municipis de menys de 20.000 habitants i a les despeses relacionades amb els mercats de venda no sedentària.



En aplicació del Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, les ajudes regulades en aquest decret no estan subjectes a l'article 107.1 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, atés que no suposen l'exercici d'una activitat econòmica en el sentit d'oferta de béns i serveis destinada a la consecució d'un benefici, ni suposen un avantatge econòmic a favor d'entitats, que puguen falsejar la competència en els intercanvis comercials entre els estats membres.

Per tot el que s'ha exposat, i d'acord amb l'article 168.1.C, de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i en virtut del que disposa l'article 28.c), de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, del Consell, a proposta del conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, el Consell, prèvia deliberació, en la reunió de 16 d' octubre de 2020.





DECRETE



Article 1. Objecte i àmbit

L'objecte d'aquest decret és aprovar les bases que regulen la concessió directa d'ajudes a les entitats locals valencianes, per les despeses corrents ocasionades en els àmbits relacionats amb l'activitat comercial i artesana per la crisi de la Covid-19, les ajudes a establiments comercials, les ajudes al consum en el comerç local, així com les despeses corrents relacionades amb l'activitat de mercats municipals, mercats de venda no sedentària o fires comercials.



Article 2. Tipus d'ajudes

1. Es consideraran subvencionables les següents despeses corrents realitzades per les beneficiàries de l'article 5.1:

a) Despeses en productes i serveis de mesures de protecció, prevenció i higiene necessàries per a garantir la seguretat del personal propi, de les persones comerciants i empleades, i del públic en general, en mercats municipals, mercats de venda no sedentària i altres espais en què es desenvolupa activitat comercial.

b) Despeses necessàries per a la posada en marxa de serveis logístics de proximitat com és el repartiment a domicili, tant en material i programari informàtic, com en lloguer de vehicles o contractació de personal. Igualment, serà subvencionable la contractació d'empreses de distribució per a la realització d'aquest servei.

c) Despeses destinades a l'impuls de la digitalització del comerç i la implantació i accés a plataformes de venda en línia dels comerços i empreses artesanes del municipi.

d) Despeses destinades a l'organització i realització de certàmens firals, com ara lloguer, muntatge i desmuntatge de les instal·lacions, publicitat, retolació, senyalització, megafonia, vigilància, seguretat, neteja i altres directament relacionades amb aquesta activitat. Als efectes d'aquestes ajudes, s'entén per certamen firal qualsevol esdeveniment públic delimitat, en instal·lació tancada o a l'aire lliure, per un període temporal d'almenys un dia, en què es concentra l'oferta d'un o diversos sectors econòmics a fi de promocionar el comerç de proximitat i l'artesania, mitjançant la instal·lació d'espais expositius del producte i la venda dels productes exposats.

e) Despeses destinades a permetre l'obertura al públic dels mercats municipals o dels mercats de venda no sedentària, com ara publicitat, retolació, senyalització, megafonia, vigilància, seguretat, neteja i altres directament relacionades amb aquesta activitat.



f) El suport mitjançant subvencions a les empreses comercials i artesanes de la localitat o àmbit territorial corresponent de:

– Les despeses corrents relacionades amb la Covid-19, en productes i serveis de mesures de protecció, prevenció i higiene necessàries per a garantir la seguretat del personal.

– Les despeses corrents necessàries per a la posada en marxa de serveis logístics de proximitat com és el repartiment a domicili o l'impuls de la digitalització del comerç i la implantació i accés a plataformes de venda en línia.

– Les despeses corrents relacionades amb l'activitat comercial, com ara lloguers de locals, assegurances, subministraments, i altres directament relacionades amb aquesta activitat.

g) El suport mitjançant subvencions a les associacions empresarials comercials o artesanes de la localitat o àmbit territorial corresponent, a la posada en marxa de serveis logístics de proximitat com és el repartiment a domicili o l'impuls de la digitalització del comerç i la implantació i accés a plataformes de venda en línia.

h) El suport mitjançant subvencions de foment del consum en el comerç local.

2. Es consideraran susceptibles de suport les actuacions realitzades des de l'1 de gener de 2020 per a les despeses no relacionades amb la Covid-19 i des de l'1 de març de 2020 les despeses corrents relacionades amb la Covid-19, fins la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.



Article 3. Procediment de concessió i justificació

Aquestes subvencions es concediran de manera directa, en aplicació dels articles 22.2.c i 28, apartats 2 i 3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i l'article 168.1.C de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, per concórrer raons d'interés públic, econòmic i social. En concret, el caràcter singular d'aquestes subvencions deriva de la naturalesa excepcional, única i imprevisible dels esdeveniments que la motiven: la necessitat de donar un recolzament urgent a l'excepcional resposta de les administracions locals valencianes en suport al sector comercial i artesà a causa de la crisi de la Covid-19.





Article 4. Finançament

1. La dotació d'aquestes ajudes ascendeix a un import global màxim estimat de 5.916.480 euros, amb càrrec a les línies habilitades a aquest efecte, dins del programa pressupostari 761.10, «Ordenació i Promoció Comercial i Artesana», sense perjudici de la seua possible ampliació que puga donar lloc a una generació, ampliació o incorporació de crèdit.



2. Per a donar cobertura a les obligacions econòmiques derivades d'aquest decret es tramitarà, d'acord amb el que disposa l'article 168.1.C de la Llei 1/2015, el corresponent expedient de modificació pressupostària.



Article 5. Persones beneficiàries i requisits

1. Podran ser beneficiàries de les ajudes únicament les següents entitats locals valencianes: ajuntaments, mancomunitats i entitats locals menors.

2. Les beneficiàries hauran de complir els següents requisits:

a) Realitzar l'actuació a la Comunitat Valenciana.

b) No estar incursa en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiària establertes en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, i no haver sigut sancionada per resolució administrativa ferma, de conformitat amb el que estableix el títol VI de la Llei 14/2017, de 10 de novembre, de la Generalitat, de memòria democràtica i per a la convivència de la Comunitat Valenciana.

c) No ser deutora de la Generalitat a causa del reintegrament de subvencions.

3. En el cas del suport a les subvencions previstes en l'article 2.1, lletra f), quan les convocatòries vagen dirigides a empreses de diferents sectors, només es consideraran les concedides a empreses de caràcter comercial o artesà, i en concret quan les beneficiàries siguen persones físiques i les societats mercantils i assimilades descrites com a pimes o micropimes, segons es determinen en cada tipus d'ajuda d'entre les següents, i que:

a) Exercisquen l'activitat comercial a la Comunitat Valenciana, en alguna de les activitats següents:

– CNAE (Reial decret 475/2007, de 13 d'abril, CNAE-2009): secció G, divisió 47, excepte els grups i les classes 4726, 473, 4773, 478 i 479.



– IAE (Reial Decret llei 1175/1991, de 28 de setembre): secció primera divisió 6, agrupacions:

– Agrupació 64, excepte 646 i l'epígraf 647.5.

– Agrupació 65, excepte l'epígraf 652.1 i els grups 654 i 655.

b) Sent-ne micropimes exercisquen l'activitat comercial a la Comunitat Valenciana en el grup 478 del CNAE o en el grup 663 de l'IAE.

c) Estiguen en possessió del document de qualificació artesana (DQA) actualitzat degudament i expedit per la Generalitat o document equivalent emés per una administració pública que acredite la seua condició artesana.



Article 6. Import de les ajudes

Les ajudes dirigides a les beneficiàries de l'article 5.1, regulades en l'article 2.1, se subvencionaran, amb el límit de 300.000 euros:

a) El 90 % de les despeses realitzades per les entitats locals que comptaren amb més de 20.000 habitants, segons les dades del últim cens aprovat per l'Institut Nacional d'Estadística (INE), en la data de publicació d'aquest decret.

b) El 100 % de les despeses realitzades per les entitats locals que comptaren fins a 20.000 habitants, segons les dades del últim cens aprovat per l'Institut Nacional d'Estadística (INE), en la data de publicació d'aquest decret.



Article 7. Forma i termini de presentació de les sol·licituds

1. Es presentarà una sol·licitud telemàtica en la seu electrònica de la Generalitat, a través del procediment habilitat a l'efecte, a través de la seu electrònica de la Generalitat (http://sede.gva.es), accedint a la GUIA PROP, «Tràmits i serveis». La presentació de les sol·licituds serà únicament telemàtica en el tràmit establert a l'efecte; qualsevol sol·licitud presentada seguint un procediment diferent de l'ací descrit, serà inadmesa.

2. Per a la tramitació telemàtica s'haurà de disposar de signatura electrònica avançada, amb un certificat admés per la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es).

3. El termini per a la presentació de sol·licituds s'iniciarà a les 09.00 hores del dia 22 d'octubre de 2020, fins a les 23.59 hores del 6 de novembre de 2020.



Article 8. Documentació que ha d'acompanyar la sol·licitud

Juntament amb la sol·licitud, s'aportarà la següent documentació:

a) Declaració responsable relativa als requisits exigits. En aquesta declaració s'inclourà expressament que les beneficiàries de les ajudes municipals, si escau, compleixen els requisits de l'article 5.3.

b) Model de domiciliació bancària.

c) Justificació de les despeses efectuades, mitjançant la presentació del compte justificatiu, amb els corresponents certificats de pagament expedits per la persona interventora o secretària de la corporació en els quals es detallen les actuacions realitzades, basades en la subvenció, amb indicació de cadascuna de les despeses incorregudes (amb identificació de la perceptora i del document, el seu import, data d'emissió i data de pagament), en què es manifeste expressament que s'ha complit l'objecte de la subvenció.

d) Certificat de la persona responsable de la tresoreria o de la intervenció de què l'IVA satisfet per entitat local no té caràcter compensable o recuperable, si escau.

e) Acreditació mitjançant declaració responsable detallada de la beneficiària, de l'import, procedència i aplicació dels fons propis i d'altres subvencions i ingressos amb els quals, a més de la subvenció, hagen sigut finançades les actuacions.

f) Quan l'import de la despesa subvencionable abaste o supere la quantia de 15.000 euros quan es tracte de subministrament o de serveis, amb IVA exclòs, la beneficiària haurà d'aportar certificació expedida per la persona interventora o secretària de la corporació que acredite el compliment de la normativa que li siga aplicable en matèria de contractació pública.

g) Certificat que acredite estar al corrent en el compliment de l'obligació de rendició dels seus comptes anuals davant la Sindicatura de Comptes, de conformitat amb la normativa aplicable, emesa per la Sindicatura de Comptes o la conselleria competent, tal com indica l'article 68 de la Llei 7/2014, de 22 de desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera, i d'organització de la Generalitat, i l'Acord de 21 de maig de 2015, del Consell de la Sindicatura de Comptes, (DOGV 7548 de 15.06.2015).

h) Certificat de l'acord adoptat per l'òrgan competent, en el qual s'expresse la voluntat de sol·licitar la subvenció.

i) Declaració responsable de la beneficiària de no ser subjecte deutor de la generalitat per resolució de procedència de reintegrament de subvencions.



Article 9. Instrucció

1. La instrucció del procediment correspondrà als serveis territorials competents en matèria de comerç i consum.

2. Examinades les sol·licituds, l'òrgan instructor emetrà un informe o farà constar que es compleixen els requisits necessaris per a la concessió de les ajudes i formularà la proposta de concessió per a l'òrgan competent per a resoldre.

3. El criteri per a la concessió de la subvenció, fins a esgotar el crèdit disponible, serà el del moment de la presentació de la sol·licitud. A aquest efecte, no es considerarà presentada la sol·licitud fins que s'aporte tota la documentació requerida.

4. El procediment podrà resoldre's de manera parcial, a mesura que les sol·licitants presenten la totalitat de la documentació exigida.

5. La justificació de les despeses efectuades i efectivament pagades es presentarà juntament amb la sol·licitud.



Article 10. Pla de control

Es durà a terme el control de la realització de les activitats subvencionades mitjançant la comprovació i el control material de la documentació administrativa i de caràcter econòmic justificativa de l'import concedit i de la resta de la documentació aportada. El control administratiu es realitzarà sobre el 100 % del total del pagament que es propose.



Article 11. Resolució i recursos

1. La competència per a resoldre sobre les sol·licituds presentades correspon a la persona titular de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball o òrgan en el qual delegue.



2. La resolució de concessió determinarà la quantia concedida i incorporarà, si escau, les condicions, obligacions i determinacions accessòries a què haja de subjectar-se la beneficiària.

3. El termini per a resoldre i notificar la resolució procedent serà de 3 mesos des de la data de finalització del termini establit per a la presentació de sol·licituds. Transcorregut aquest termini sense que s'haja dictat i notificat resolució expressa, es produirà el silenci administratiu i la sol·licitud podrà entendre's desestimada.

4. La resolució posarà fi a la via administrativa i contra ella podrà interposar-se recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la seua notificació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques o recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos davant la jurisdicció contenciosa administrativa, de conformitat amb els articles 10.1.a i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



Article 12. Forma de pagament

La liquidació i pagament de les ajudes s'efectuarà una vegada justificat el compliment dels requisits amb la documentació presentada juntament amb la sol·licitud. L'import de l'ajuda es lliurarà d'una sola vegada després que es dicte la resolució de concessió.



Article 13. Obligacions de la beneficiària

A més del que es disposa en l'article 14 de la Llei general de subvencions, són obligacions de les beneficiàries:

a) Facilitar quantes dades i informació, en qüestions relacionades amb les subvencions concedides, li siguen requerits.

b) Comunicar l'obtenció d'altres subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat; així com qualsevol incidència o variació que es produïsca en relació amb la subvenció concedida.

c) Complir les obligacions de transparència establides en la legislació bàsica, de conformitat amb el que es disposa en l'article 3 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, en cas d'haver percebut ajudes o subvencions públiques en una quantia superior a 10.000 euros. En concret, hauran de publicitar en la seua pàgina web, si la tingueren, l'obtenció d'aquesta subvenció.

d) Sotmetre's a les actuacions de comprovació, seguiment i inspecció que la Direcció General de Comerç, Artesania i Consum considere necessàries, així com al control financer previst en els articles 113 i següents de la Llei 1/2015 i en els articles 44 i següents de la Llei 38/2003, així com les que puguen dur a terme la Generalitat i altres òrgans de control.



Article 14. Minoració i reintegrament

1. Donarà lloc a l'obligació de reintegrar, totalment o parcialment, les quantitats percebudes, així com l'exigència de l'interés de demora des de la data del pagament de la subvenció, fins que s'acorde la procedència del reintegrament d'aquesta en els casos contemplats en l'article 37 de la Llei 38/2003.

2. De conformitat amb l'apartat d de l'article 35 de la Llei 2/2015, l'incompliment del que es disposa en la lletra d de l'article 13 podrà comportar el reintegrament total o parcial de la subvenció concedida, previ al procediment sancionador que se sotmetrà al que es disposa en el títol III de la Llei 2/2015.

3. El que es disposa en els apartats anteriors serà aplicable sense perjudici de la possible qualificació dels fets com a infracció administrativa i incoació del procediment sancionador, d'acord amb els articles 52 i següents de la Llei 38/2003, i els articles 173 i següents de la Llei 1/2015.

4. Comportarà la pèrdua del dret de cobrament de la subvenció i reintegrament d'aquesta, la comprovació que la subvenció siga destinada a la realització d'una activitat o al compliment d'una finalitat prohibida en el títol VI de la Llei 14/2017, de 10 de novembre, de la Generalitat, de memòria democràtica i per a la convivència de la Comunitat Valenciana.



Article 15. Compatibilitat de les ajudes

Aquestes subvencions seran compatibles amb la percepció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol administracions o entitats públiques o privades, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, tenint en compte que l'import total de les subvencions rebudes en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, supere el cost de l'activitat subvencionada. En aquest cas, serà procedent el reintegrament de l'excés.





Article 16. Incidències

La persona titular de la Direcció General de Comerç, Artesania i Consum tindrà la competència per a resoldre les incidències de qualsevol naturalesa que es produïsquen després de la concessió de les ajudes.





Article 17. Tractament de dades de caràcter personal

La participació en aquesta convocatòria comportarà el tractament de dades de caràcter personal de les persones sol·licitants per part de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball. Així mateix, se l'informa de:

1. Identitat del responsable del tractament: la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball.

2. Finalitat del tractament i tractament/s afectat/s: atendre la sol·licitud presentada conforme al que s'estableix en la convocatòria, en les bases reguladores, en la Llei 38/2003, i en la seua normativa de desenvolupament i supletòriament en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (Veure Registre de les Activitats del Tractament)

3. Origen de les dades

Les dades personals recollides procedeixen de les sol·licituds presentades per la persona interessada o el seu representant.

4. Registre d'Activitats de Tractament

http://www.indi.gva.es/documents/161328120/167503914/ratgen004_va.pdf

5. Drets de les persones sol·licitants.

a) Drets de les persones interessades

Les persones interessades tenen dret a sol·licitar l'accés a les seues dades personals, la rectificació o supressió d'aquestes, la limitació del seu tractament o a oposar-se a aquest. Per a exercitar els drets haurà de presentar un escrit davant la Sotssecretaria de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball. Haurà d'especificar quin d'aquests drets sol·licita siga satisfet i, si no autoritza l'obtenció de dades d'identitat del sol·licitant o, si escau, del representant legal, haurà d'aportar la corresponent documentació acreditativa de la identitat i representació. També podrà exercitar els seus drets de forma telemàtica a través del següent enllaç:

https://www.gva.es/va/proc19970

b) Reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades

Si les persones interessades entenen que s'han vist perjudicades pel tractament de les seues dades o en l'exercici dels seus drets, poden presentar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades a través de la seu electrònica accessible a través de la pàgina web https://www.aepd.es/

6. Delegat/delegada de Protecció de Dades

En tot cas, les persones sol·licitants podran contactar amb el Delegat/delegada de Protecció de Dades de la Generalitat a través de:Adreça electrònica: dpd@gva.es

Adreça postal: Passeig Albereda, 16 – 46010 València

7. Més informació de protecció de Dades

https://www.gva.es/downloads/publicados/pr/texto_informacion_adicional_v.pdf



Article 18. Normativa aplicable

Aquestes ajudes tenen la consideració de subvencions públiques i es regeixen per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el seu reglament, i altra normativa concordant, i per la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.



Article 19. Habilitació

S'habilita a la persona titular de la Direcció General de Comerç, Artesania i Consum per a dictar les instruccions i adoptar les mesures que considere oportunes per a l'aplicació i execució d'aquest decret.



Article 20. Subsidiarietat

Respecte a aquelles definicions no contingudes en aquest decret, s'aplicarà de manera subsidiària l'Ordre 22/2018, de 22 de novembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de comerç, consum i artesania.





Article 21. Efectes

Aquest decret produirà efectes a partir de l'endemà de publicar-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Article 22. Recursos

Contra aquest decret, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar potestativament recurs de reposició davant l'òrgan que ha dictat l'acte, en el termini d'un mes des de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb el que disposen els articles 112, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé recurs contenciós administratiu davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats a partir de l'endemà de publicar-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Tot això, de conformitat amb el que disposen els articles 10, 44 i 46 de l'esmentada Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i sense perjudici que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.





València, 16 d'octubre de 2020



El president de la Generalitat,

XIMO PUIG I FERRER



El conseller d'Economia Sostenible,

Sectors Productius, Comerç i Treball

RAFAEL CLIMENT GONZÁLEZ

Mapa web