Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 27 de desembre de 2019, del director general de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual es convoquen les subvencions públiques destinades a la creació o el manteniment de les unitats de suport a l'activitat professional, com a mesura de foment de l'ocupació per a la inserció de persones amb diversitat funcional o discapacitat en centres especials d'Ocupació, per a l'exercici 2020. [2020/833]

(DOGV núm. 8733 de 05.02.2020) Ref. Base de dades 001270/2020








Mitjançant l'Ordre 13/2018, de 31 d'agost, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions públiques destinades a la creació o manteniment de les unitats de suport a l'activitat professional, com a mesura de foment de l'ocupació per a la inserció de persones amb diversitat funcional o discapacitat en centres especials d'ocupació (DOGV núm. 8377, de 06/09/2018)

En la present resolució es convoquen per a l'exercici 2020 les ajudes destinades a promoure i facilitar la inserció laboral de persones amb diversitat funcional o discapacitat en centres especials d'ocupació (d'ara en avant, CEO), en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, mitjançant la concessió d'ajudes per a la creació o manteniment de les unitats de suport a l'activitat professional.

L'article 167 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, estableix: «En la tramitació anticipada l'atorgament de subvencions, de conformitat amb el que es preveu en l'article 41 de la present llei, podrà arribar-se al moment procedimental immediatament anterior al de la resolució de la concessió, i haurà de constar en tots els tràmits que aquest atorgament estarà condicionat a l'existència, en els pressupostos de l'exercici econòmic següent, de crèdit adequat i suficient per a això.»



En virtut del que s'ha exposat, i de conformitat amb el que s'estableix en els articles 160.4.b i 166 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, resolc:



Article 1. Objecte i àmbit d'aplicació

1. Mitjançant la present resolució es convoquen per a l'exercici 2020, les ajudes regulades en l'Ordre 13/2018, de 31 d'agost, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions públiques destinades a la creació o manteniment de les unitats de suport a l'activitat professional, com a mesura de foment de l'ocupació per a la inserció de persones amb diversitat funcional o discapacitat en centres especials d'ocupació (publicada en el DOGV núm. 8377 de 06/09/2018).

2. Aquesta convocatòria té per objecte promoure i facilitar la inserció laboral de persones amb diversitat funcional o discapacitat en CEO, en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, mitjançant la creació o manteniment de les unitats de suport a l'activitat professional, d'acord amb el que s'estableix en la normativa aplicable segons el que es disposa en la disposició addicional primera de l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores, i en 2020 resulten subvencionables les contractacions, pròrrogues, transformacions de contractes temporals en indefinits i/o ampliacions de jornada del personal amb diversitat funcional severa, produïdes fins al 16 de febrer de 2020.

3. Podran ser entitats beneficiàries de les ajudes convocades mitjançant la present resolució, els centres especials d'ocupació inscrits en el registre de CEO de la Comunitat Valenciana, que desenvolupen la seua activitat a la Comunitat Valenciana i complisquen els requisits establits en l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores i en la normativa d'aplicació.



Article 2. Finançament de la convocatòria per a 2020.

1. Les ajudes regulades en la present resolució es finançaran per un import global màxim estimat d'1.200.000,00 €, a càrrec del capítol 4 del subprograma pressupostari 322.51, codi línia de subvenció S2240000, corresponents a fons procedents del Servei Públic d'Ocupació Estatal, d'ara en avant SEPE.

2. La dotació d'aquesta convocatòria podrà incrementar-se si concorre algun dels supòsits previstos en l'article 11.2 del Decret 77/2019, de 7 de juny, del Consell, de regulació del procediment de gestió del pressupost de la Generalitat. En tot cas, aquest increment queda condicionat a la declaració de disponibilitat del crèdit, que haurà de ser publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



3. En aplicació de l'article 11.6 del Decret 77/2019, els eventuals augments sobrevinguts en el crèdit disponible possibilitaran que es dicten resolucions de concessió complementàries per a aquelles sol·licituds que, complint tots els requisits, hagueren sigut denegades per esgotament d'aquest.

4. La publicitat a què fa referència l'apartat 2 no implicarà l'obertura de termini per a presentar noves sol·licituds ni l'inici de nou còmput de termini per a resoldre.

5. No obstant això, la concessió de les ajudes previstes en aquesta resolució estarà condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient per a això en els pressupostos del LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació per a l'any 2020.



Article 3. Forma de presentació de sol·licituds

Les sol·licituds es presentaran de manera telemàtica, bé a través de la seu electrònica de la Generalitat Valenciana (https://sede.gva.es), a través del procediment habilitat a aquest efecte, o bé a través de la web de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació (http://www.labora.gva.es/es/centres-especials-d-ocupacio), en l'enllaç a la seu electrònica que hi ha associat a cada ajuda publicada. Per a això, s'haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut de representant d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a la ciutadania (persona física), en el supòsit de persones autoritzades en el Registre de Representants.



Article 4. Termini de presentació de les sol·licituds d'ajudes

Les sol·licituds d'ajudes hauran de presentar-se en el termini del 17 de febrer a 16 de març de 2020.



Article 5. Documentació que ha d'acompanyar-se a la sol·licitud

Documentació general

1. Les sol·licituds hauran d'acompanyar-se, a més de la documentació específica, de la documentació general següent signada electrònicament per la persona representant legal de l'entitat, que haurà d'annexar-se per mitjans telemàtics:

a) Acreditació de la representació legal de la persona que presenta la sol·licitud d'ajuda, llevat que aquesta representació ja estiga implícita en la sol·licitud o conste presentada anteriorment.

b) Dades de domiciliació bancària, segons el model facilitat a aquest efecte, excepte si s'ha presentat amb anterioritat davant LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació i no ha experimentat variació, i en aquest cas s'indicarà el compte on s'haurà de practicar l'ingrés.

c) Declaració responsable acreditativa que l'entitat beneficiària no està incursa en cap de les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiària de subvencions i en concret de no trobar-se en el supòsit de l'article 13.2.g) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Aquesta declaració està inclosa en l'imprés normalitzat de sol·licitud general de subvencions.

d) Declaració responsable, en model normalitzat, acreditativa que l'entitat beneficiària reuneix els requisits establits en el Reglament 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat (DOUE L187, de 26/06/14), i per tant, no es troba incursa en cap de les causes d'exclusió incloses en aquest Reglament.

e) Declaració responsable, en model normalitzat, que l'import de les subvencions sol·licitades en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos d'altres administracions públiques, o d'altres ens públics o privats, nacionals o internacionals, supere els límits establits en la disposició addicional tercera de l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores.

f) Declaració responsable de la persona representant legal del CEO acreditativa que, en relació amb les dades relatives al tipus i grau de diversitat funcional o discapacitat, disposen de consentiment exprés de tot el personal amb diversitat funcional o discapacitat per a la cessió de dades a LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació i l'accés per aquest organisme a les bases de dades dels Centres de valoració de discapacitats, així com que han informat el personal que la finalitat d'aquesta informació és únicament l'obtenció de subvencions públiques.

g) Pla d'igualtat, degudament visat per la Direcció General de l'Institut Valencià de les Dones i per la Igualtat de Gènere o òrgan competent per a l'avaluació i validació d'aquest, i en vigor, o en defecte d'això, declaració responsable, en model normalitzat, de no estar subjecte a l'obligació de disposar d'un Pla d'igualtat, segons el que s'estableix en l'article 45 de la LO 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.

En el cas que el Pla d'igualtat, degudament visat i en vigor, ja es trobe en poder de l'òrgan instructor, hauran de comunicar aquesta circumstància, fer constar la data de presentació i expedient de destinació, i no caldrà presentar-lo de nou.

2. La presentació de la sol·licitud comportarà l'autorització de l'entitat beneficiària perquè LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació obtinga directament l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, previstes en els articles 18 i 19 del Reglament de la Llei general de subvencions, i no caldrà aportar les corresponents certificacions ni la documentació identificativa.



No obstant això, l'entitat beneficiària podrà denegar o revocar aquest consentiment efectuant comunicació escrita a LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació en aquest sentit. En aquest supòsit, hauran de presentar-se els certificats originals positius de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, de l'Institut Valencià d'Administració Tributària i de la Tresoreria General de la Seguretat Social, expressius d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.



Documentació específica

1. La documentació específica per a les sol·licituds d'ajuda a les unitats de suport és:

a) Relació del personal amb diversitat funcional o discapacitat severa del CEO que complisca els requisits de l'article 1.2 de la present resolució, segons model normalitzat.

b) Relació de les persones integrants de la unitat de suport, d'acord amb la composició establida en l'article 12 de l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores, per les quals se sol·licita la subvenció convocada mitjançant la present resolució, llocs de treball que hagen d'ocupar i jornada laboral, segons model normalitzat.

c) Els CEO que realitzen la seua activitat empresarial en diversos centres de treball, hauran d'aportar informe detallat en què s'especifique el personal amb diversitat funcional severa pel qual sol·liciten subvenció, en quin centre de treball realitza la seua activitat laboral diària i quin personal tècnic i personal encarregat atén cadascun d'ells.

d) Còpia dels contractes indefinits, o transformació de contractes temporals en indefinits, del personal integrant de les unitats de suport, juntament amb els comunicats d'alta en Seguretat Social, llevat que aquest personal ja haguera resultat subvencionat pel present programa en exercicis anteriors.

e) Documentació acreditativa de la titulació de tècnic/tècnica de grau mitjà o superior del personal tècnic integrant de les unitats de suport, així com documentació acreditativa dels coneixements i/o experiència equiparables (curriculum vitae i contractes o certificats acreditatius d'accions de voluntariat), d'acord amb el que s'estableix en l'apartat 2 de l'article 12 de l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores, llevat que aquest personal ja haguera resultat subvencionat pel present programa en exercicis anteriors.

f) Acreditació de la contractació del personal integrant de les unitats de suport com a personal tècnic o personal encarregat d'aquestes, mitjançant l'aportació dels contractes, clàusules addicionals o annexos als contractes o escrits registrats en els centres d'ús de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, de modificació dels contractes subscrits amb anterioritat i en les noves contractacions, llevat que aquest personal ja haguera resultat subvencionat pel present programa en exercicis anteriors.

g) Còpia del contracte o contractes de treball o conversions de contractes temporals que donen lloc a l'ajuda, realitzats a persones amb diversitat funcional o discapacitat severa i els comunicats d'alta en la Seguretat Social i/o informe consulta general de treballadors e-SIL, acreditatiu d'aquests, llevat que aquest personal ja haguera resultat subvencionat pel present programa en exercicis anteriors.

En cas de pròrrogues, transformacions o modificacions de jornada de contractes presentats amb anterioritat, hauran d'aportar-los, juntament amb els comunicats de variació de dades en Seguretat Social.

Quan es realitzen contractes per obra o servei determinat, haurà d'adjuntar-se un compromís de duració mínima d'aquest contracte d'almenys sis mesos.

h) Per a les noves contractacions no subvencionades anteriorment per aquest programa, acreditació de la inscripció de les persones treballadores amb diversitat funcional o discapacitat severa com a desocupades, demandants d'ocupació, en els centres d'ocupació de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, amb caràcter previ a la contractació.

i) Documentació acreditativa del tipus i grau de diversitat funcional o discapacitat severa, d'acord amb el que s'estableix en l'apartat 2 de la disposició addicional segona de l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores, llevat que aquest personal ja haguera resultat subvencionat pel present programa en exercicis anteriors, exceptuant el que està disposat en les STS 992/2018, 993/2018 i 994/2018, per les quals es va declarar inaplicable l'equiparació entre discapacitat i incapacitat, fins que una norma amb rang de llei ho establisca amb posterioritat a aquestes sentències, i segons l'abast que aquesta determine, equiparant la discapacitat i la incapacitat.

2. En el cas que la documentació que hi ha en poder de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, relativa tant al personal integrant de les unitats de suport com al personal amb diversitat funcional o discapacitat destinataris finals de la present ajuda, resulte insuficient, aquest organisme podrà requerir a les entitats beneficiàries, en qualsevol moment, l'aportació de la documentació que estime necessària per a la concessió de l'ajuda.



Article 6. Instrucció i procediment de concessió

1. El procediment de concessió de subvencions serà, d'acord amb el que s'estableix en l'article 22 de la Llei 38/2003, general de subvencions, el de concurrència competitiva mitjançant el sistema de “prorrateig” entre les entitats beneficiàries d'aquest, de l'import global màxim destinat al programa, en el cas que el pressupost publicat resulte insuficient per a atendre la totalitat de les ajudes sol·licitades.



Per a efectuar la concessió de les ajudes mitjançant el sistema de prorrateig, i una vegada comprovada la constitució de la unitat de suport d'acord amb els mòduls establits en l'article 12 de l'ordre, es tindrà en compte el nombre de persones treballadores amb diversitat funcional o discapacitat severa, destinatàries finals de l'ajuda, la duració dels seus contractes i la jornada d'aquests.

Amb aquest fi, s'avaluaran les ajudes corresponents per cada persona treballadora amb diversitat funcional o discapacitat severa, i s'aplicarà la reducció proporcional a totes les entitats beneficiàries, segons el pressupost existent.

2. El procediment s'iniciarà d'ofici, mitjançant convocatòria de la persona titular de la Direcció General de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació que es publicarà íntegrament en la Base de Dades Nacional de Subvencions així com l'extracte en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb el procediment establit en l'article 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

3. La instrucció del procediment de concessió de subvencions correspondrà a la subdirecció general de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació amb competències en matèria d'ocupació.

4. Examinades les sol·licituds, l'òrgan instructor emetrà informe on farà constar que les entitats beneficiàries compleixen tots els requisits necessaris per a la concessió de les ajudes.

5. Una vegada instruïts els expedients, es remetran a la comissió de valoració que procedirà a avaluar les sol·licituds, i emetrà informe en el qual es concretarà el resultat d'aquesta avaluació.

La composició de la comissió de valoració serà la següent:

– President o presidenta: la persona titular de la subdirecció general d'ocupació o una persona funcionària que designe per a la seua substitució, amb rang mínim de cap o cap de servei.

– Vocals: la persona titular del servei amb competències en matèria d'ocupació protegida, o una persona funcionària que designe per a la seua substitució, que actuarà com a secretària o secretari, i una persona funcionària d'aquest servei, que serà designada per la persona titular d'aquest.

6. L'òrgan instructor, a la vista de l'expedient i de l'informe de l'òrgan col·legiat, formularà proposta de resolució.



Article 7. Resolució i recursos

1. La competència per a resoldre sobre les sol·licituds formulades correspon a la persona titular de la direcció general de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, o òrgan en què aquesta delegue.



2. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució procedent serà de quatre mesos, a comptar des de l'endemà de l'entrada de la sol·licitud en el registre telemàtic de la Generalitat.

Transcorregut el termini anterior sense que s'haja dictat i notificat resolució expressa, s'entendrà desestimada la pretensió per silenci administratiu, de conformitat amb el que es preveu en la legislació de procediment administratiu comú.

3. La resolució de concessió de les ajudes, degudament motivada, fixarà expressament la quantia concedida i incorporarà, si escau, les condicions, obligacions i determinacions accessòries a què haja de subjectar-se l'entitat beneficiària d'aquesta, amb notificació a la interessada en els termes previstos en la legislació de procediment administratiu comú.

4. La resolució posarà fi a la via administrativa i contra aquesta podrà interposar-se recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que va dictar l'acte, en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la notificació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques; o recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos davant el corresponent jutjat contenciós administratiu de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.





Article 8. Mitjà de notificació

1. La notificació de les resolucions i actes de tràmit es practicarà a través de la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es).

2. Per a això es remetrà un avís a l'adreça de correu electrònic que figure en l'expedient, on s'informarà de la posada a la disposició d'una notificació en la seu electrònica. La falta de pràctica de l'avís no impedirà que la notificació siga considerada plenament vàlida.





Article 9. Justificació i pagament de les ajudes

1. La justificació de la despesa i el pagament de les ajudes es realitzarà d'acord amb el que s'estableix en els articles 14 i 15 de l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores.

2. Els terminis per a l'aportació de la documentació establida en l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores són:

Primer termini, de l'1 al 15 de juliol:

a) Rebuts de salaris de gener a juny, tots dos inclusivament, i extra, en el seu cas, i justificants del càrrec en compte.

b) Rebuts de liquidació de cotitzacions (RLC) i justificants del càrrec en compte. Relació nominal de treballadors (RNT) de gener a maig, tots dos inclusivament.

c) Informe-resum semestral (de gener a juny), en model normalitzat, dels cessaments i les baixes per incapacitat temporal, maternitat o paternitat i les seues corresponents substitucions, si escau, per noves contractacions o contractes d'interinitat segons corresponga, tant del personal amb diversitat funcional o discapacitat severa com del personal integrant de la unitat de suport, per als qui s'haja sol·licitat subvenció, signat electrònicament per la persona representant legal de l'entitat.



d) Declaració responsable de l'autenticitat de la despesa, en model normalitzat.



Segon termini, de l'1 al 15 de novembre:

a) Rebuts de salaris de juliol a octubre, tots dos inclusivament, i justificants del càrrec en compte.

b) Rebuts de liquidació de cotitzacions (RLC) i justificants del càrrec en compte. Relació nominal de treballadors (RNT) de juny a setembre, tots dos inclusivament.

c) Declaració responsable de l'autenticitat de la despesa, en model normalitzat.



Tercer termini, de l'1 al 15 de febrer de l'any següent a la convocatòria:

a) Rebuts de salaris de novembre i desembre, tots dos inclusivament, i extra, si escau, i justificants del càrrec en compte.

b) Rebuts de liquidació de cotitzacions (RLC) i justificants del càrrec en compte d'octubre, novembre i desembre.

c) Relació nominal de treballadors (RNT) d'octubre, novembre i desembre.

d) Informe-resum semestral (de juliol a desembre), en model normalitzat, dels cessaments i les baixes per incapacitat temporal, maternitat o paternitat i les seues corresponents substitucions, si escau, per noves contractacions o contractes d'interinitat segons corresponga, tant del personal amb diversitat funcional o discapacitat severa com del personal integrant de la unitat de suport, per als qui s'haja sol·licitat subvenció, signat electrònicament per la persona representant legal de l'entitat.



e) Declaració final de finançament, en model normalitzat, acreditatiu de la no concurrència de subvencions o del finançament de les accions amb altres possibles fons.

f) Declaració sobre publicitat i transparència, en model normalitzat, acreditatiu del compliment de l'obligació establida en l'article 4, apartat 1, juntament amb la impressió de pantalla de la pàgina web del CEO, si escau.

g) Declaració responsable de l'autenticitat de la despesa, en model normalitzat.

h) Informe acreditatiu dels serveis d'ajust personal i social prestats a totes les persones treballadores amb diversitat funcional o discapacitat severa, ateses i per les quals s'ha rebut l'ajuda regulada en la present convocatòria, en model normalitzat.

No obstant això, l'òrgan instructor del procediment regulat en l'ordre, podrà sol·licitar l'aportació de documentació justificativa de les activitats realitzades d'ajust personal i social, per a la prestació del qual han rebut l'ajuda.

3. Una vegada concedida la subvenció podran realitzar-se pagaments anticipats, segons el procediment i els percentatges màxims previstos en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, o els que específicament puguen establir-se per a aquesta mena de subvencions en la Llei de pressupostos per a 2020 o per acord del Consell.

4. Per al pagament pel règim de bestretes, l'entitat beneficiària haurà de presentar garantia pels imports a anticipar, excepte en els supòsits legalment establits pels quals s'exonere de la seua constitució expressament.

5. En tot cas, abans de dictar-se la proposta de resolució de pagament, l'entitat beneficiària haurà de trobar-se al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social, d'acord amb el que es disposa en l'article 5, documentació general, apartat 2 de la present convocatòria, així com acreditar estar al corrent en el pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions, segons el que es disposa en l'article 34.5 de la Llei 38/2003, general de subvencions.



Article 10. Compatibilitat amb el mercat comú: requisits i exclusions.



Les ajudes regulades en l'ordre per la qual s'estableixen les bases són compatibles amb el mercat comú, ja que es regeixen pel Reglament (UE) núm. 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea, i concretament per l'article 34, com a ajudes per a compensar els costos addicionals de l'ocupació de treballadors/es amb diversitat funcional, sempre que la intensitat de l'ajuda no supere el 100% dels costos subvencionables, entenent-se per tals els regulats en l'article 34 del reglament esmentat, i s'han comunicat a la Comissió Europea que ha registrat aquesta comunicació amb el número d'assumpte SA.52011

D'acord amb el que s'estableix en els apartats 2 a 5 de l'article 1 del Reglament 651/2014, aquest no s'aplicarà a una sèrie de supòsits entre els quals cal assenyalar:

• Les ajudes a activitats relacionades amb l'exportació, concretament les ajudes directament vinculades a les quantitats exportades, les ajudes a l'establiment i funcionament d'una xarxa de distribució o les ajudes a altres costos corrents vinculats a l'activitat exportadora.



• Les ajudes condicionades a la utilització de productes nacionals en lloc d'importats.

• Les ajudes concedides en el sector de la transformació i comercialització de productes agrícoles, en els casos següents:

1. Quan l'import de l'ajuda es determine en funció del preu o de la quantitat d'aquests productes adquirits a productors primaris o comercialitzats per les empreses interessades.

2. Quan l'ajuda depenga del fet que es repercutisca totalment o parcialment sobre els productors primaris.

• Els règims d'ajudes que no excloguen explícitament el pagament d'ajudes individuals a empreses que estiguen subjectes a una ordre de recuperació pendent després d'una decisió prèvia de la Comissió que haja declarat una ajuda il·legal i incompatible amb el mercat interior, a excepció dels règims d'ajudes destinats a reparar els perjudicis causats per determinats desastres naturals.

• Les ajudes ad hoc en favor d'empreses previstes en l'apartat anterior.

• Les ajudes a empreses en crisis, a excepció dels règims d'ajudes destinats a reparar els perjudicis causats per determinats desastres naturals.

• Les mesures d'ajuda la concessió de la qual estiga supeditada a l'obligació que el beneficiari tinga la seua seu en l'Estat membre pertinent o que estiga establit predominantment en aquest Estat membre; no obstant això, s'autoritza el requisit de disposar d'un establiment o d'una sucursal en l'Estat membre que concedeix les ajudes en el moment en què es facen efectives.

• Les mesures d'ajuda la concessió de la qual estiga supeditada a l'obligació que el beneficiari utilitze béns de producció nacional o serveis nacionals.

• Les mesures d'ajuda que restringisquen la possibilitat que els beneficiaris exploten els resultats de la investigació, el desenvolupament i la innovació en altres Estats membres.

Quant a la concessió d'ajudes a empreses que estiguen subjectes a una ordre de recuperació pendent després d'una decisió prèvia de la Comissió que haja declarat una ajuda il·legal i incompatible amb el mercat interior, es fa constar que en aplicació de la jurisprudència “Deggendorf”, la Comissió pot suspendre el pagament d'una ajuda a una empresa amb una ordre de recuperació pendent d'executar.



Article 11. Control de les ajudes

A l'efecte del que es disposa en l'article 10.2 de l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores, en relació amb el que s'estableix en la lletra j) de l'article 165.2 de la Llei 1/2015, s'estableix per a 2020 un pla de visites del 10% de les entitats beneficiàries del programa.

A l'efecte del que es disposa en l'article 169.3 de la Llei 1/2015, el pla de visites del 10% de les entitats beneficiàries del programa es durà a terme amb entitats beneficiàries que representen almenys un 10% de l'import d'ajudes concedides en aquest.



Contra aquesta resolució, que esgota la via administrativa, podrà interposar-se un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, a comptar de l'endemà de la publicació, davant del corresponent jutjat contenciós administratiu competent, d'acord amb el que s'estableix en els articles 8 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, o, potestativament, un recurs de reposició davant d'aquest mateix òrgan, en el termini d'un mes, computat en els mateixos termes, de conformitat amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Tot això sense perjudici que les persones interessades puguen presentar qualsevol altre recurs que estimen pertinent.



València, 27 de desembre de 2019.– El director general de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació: Enric Nomdedéu i Biosca.

Mapa web