Ficha docv

Ficha docv









ORDRE 105/2020, de 23 de setembre, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, per la qual es convoquen proves selectives d'accés al cos superior tècnic de l'administració del medi ambient de l'Administració de la Generalitat, escala administració del medi ambient, A1-27-01, sector administració especial, convocatòria 14/19, torn lliure general i persones amb diversitat funcional, pel sistema de concurs oposició corresponent a l'oferta d'ocupació pública ordinària de 2019 per a personal de l'Administració de la Generalitat. [2020/7907]

(DOGV núm. 8917 de 01.10.2020) Ref. Base de dades 007644/2020






El Decret 61/2019, de 12 d'abril, del Consell, d'aprovació de l'oferta d'ocupació pública de 2019 per a l'Administració de la Generalitat, conté 3 llocs de treball del cos superior tècnic de l'administració del medi ambient de l'Administració de la Generalitat, escala administració del medi ambient, A1-27-01, que hauran de ser convocats per torn lliure general i persones amb diversitat funcional, mitjançant procediment ordinari d'ocupació i el sistema de concurs oposició.



De conformitat amb el que s'estableix en el Decret 61/2019, i en exercici de les atribucions conferides per l'article 9.1.i de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana (d'ara en avant LOGFPV), i vista la proposta de la Direcció General de Funció Pública,



ORDENE



Primer

Convocar proves selectives d'accés al cos superior tècnic de l'administració del medi ambient de l'Administració de la Generalitat, escala administració del medi ambient, A1-27-01, sector administració especial, torn lliure general i persones amb diversitat funcional, pel sistema de concurs oposició i procediment ordinari, per a cobrir 3 llocs de treball.





Segon

Les proves selectives es regiran pel que s'estableix: en el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic; en la LOGFPV; en el Decret 3/2017, de 13 de gener, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana; les altres normes de general i pertinent aplicació; i pel que es disposa en les següents:



Bases de la convocatòria



1. Objecte de la convocatòria

1.1. La present convocatòria té per objecte la selecció de personal, mitjançant el sistema de concurs oposició i procediment ordinari, per a cobrir 3 llocs de treball del cos superior tècnic de l'administració del medi ambient de l'Administració de la Generalitat, escala administració del medi ambient, A1-27-01, sector administració especial pel torn lliure general i persones amb diversitat funcional.



D'acord amb l'assenyalat en el Decret 61/2019, es reservarà 1 lloc per a persones amb diversitat funcional.

1.2. Els llocs de torn lliure general que queden sense cobrir, s'acumularan als llocs reservats per a persones amb diversitat funcional i viceversa.

1.3. En el cas que, com a conseqüència de l'execució de l'oferta o ofertes d'ocupació pública en què es fonamenta la publicació de la present ordre, es convocaren pel torn de promoció interna, idèntics llocs als inclosos en aquesta convocatòria, només es podrà concórrer a un dels torns convocats, sent motiu d'exclusió la presentació de sol·licituds a tots dos torns, havent-se d'optar per un d'ells.



1.4. Els llocs de treball que queden sense cobrir pel torn de promoció interna, després de la finalització del corresponent procés selectiu, s'acumularan als llocs oferits per torn lliure de l'oferta o ofertes corresponents.



2. Condicions generals de les persones aspirants

2.1. Per a l'admissió a aquestes proves selectives, serà necessari complir els requisits següents:

2.1.1. Nacionalitat: tindre la nacionalitat espanyola o d'un estat membre de la Unió Europea, o d'algun estat al qual siga aplicable la llibertat de circulació de treballadors. Independentment de la seua nacionalitat, el cònjuge de les i dels espanyols i de les persones nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea, i quan així ho preveja el corresponent tractat, el cònjuge dels nacionals d'algun estat en els quals siga aplicable la llibertat de circulació dels treballadors, sempre que no estiguen separats de dret.

Així mateix, i amb les mateixes condicions que els cònjuges, podran participar els seus descendents i els del seu cònjuge, menors de vint-i-un anys, o majors d'aquesta edat que visquen a les seues expenses.

Els nacionals del Regne Unit podran participar en el present procés selectiu, sempre que la data d'expiració del termini de presentació de sol·licituds siga anterior a la data de retirada efectiva del Regne Unit com a estat membre de la Unió Europea.

2.1.2. Edat: tindre complits 16 anys i no haver assolit l'edat de jubilació.

2.1.3. Estar en possessió del títol de Llicenciatura en Medicina, Llicenciatura en Farmàcia, Llicenciatura en Biologia, Llicenciatura en Veterinària, Llicenciatura en Químiques, Llicenciatura en Ciències Ambientals, Llicenciatura en Física, Llicenciatura en Ciències de la Mar, Llicenciatura en Geologia, Llicenciatura en Geografia, Llicenciatura en Sociologia, Enginyeria forestal, Enginyeria Industrial, Enginyeria de Camins, Canales i Ports, Enginyeria Geològica, Enginyeria Agrònoma, Enginyeria Química, o bé títol universitari oficial de grau que, d'acord amb els plans d'estudi vigents, habiliten per a exercir les activitats de caràcter professional relacionades amb les funcions assignades al cos, o complides les condicions per a obtindre'ls abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds i disposen del certificat que l'acredite.

No obstant això, de conformitat amb el que s'estableix en la disposició transitòria quinze de la LOGFPV, el personal que no tinga la titulació específica exigida per a l'accés al cos o escala en el qual es classifique el lloc, que haja exercit com a personal temporal, per haver sigut modificat en aplicació del que es disposa en l'apartat primer de la disposició addicional tercera de la citada Llei, podrà participar en les convocatòries dels procediments selectius a aquest cos o escala, corresponents a les Ofertes d'Ocupació Pública dels exercicis 2017 a 2020, sempre que estiguen en possessió d'una titulació del nivell exigit per a l'accés al grup o subgrup de classificació professional del cos o escala convocat.

Les persones aspirants amb titulacions obtingudes a l'estranger hauran d'estar en possessió de la corresponent credencial d'homologació o, si escau, del corresponent certificat d'equivalència. Aquest requisit no serà aplicable als aspirants que hagueren obtingut el reconeixement de la seua qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.



2.1.4. Capacitat: posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a l'acompliment de les corresponents funcions o tasques.

2.1.5. Habilitació: no haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm, mitjançant procediment disciplinari, de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies del cos, agrupació professional o escala objecte de la convocatòria. En el cas de personal laboral, no trobar-se inhabilitat per sentència ferma o com a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament, de forma escaient, per a exercir funcions similars a les pròpies de la categoria professional a la qual es pretén accedir.



Tractant-se de persones nacionals d'altres Estats, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver sigut sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedisca, en els mateixos termes en el seu estat, l'accés a l'ocupació pública.

2.1.6. Podran optar als llocs reservats per a persones amb diversitat funcional aquelles persones aspirants, que complint els requisits anteriors, posseïsquen una diversitat funcional de grau igual o superior al 33 % i que ho formulen expressament en la sol·licitud de participació seguint les instruccions establides en la base 4.4.

2.2. Les condicions per a l'admissió a les proves, hauran de reunir-se en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantindre's durant tot el procés selectiu, fins al moment de la presa de possessió.

2.3. L'administració podrà requerir, en qualsevol moment, les persones aspirants a fi que acrediten el compliment dels requisits exigits per a la seua participació, així com la veracitat de qualsevol dels documents que hagen d'aportar en aquest procés selectiu.

Si els requisits no foren acreditats o els documents no foren aportats, en el termini dels 10 dies hàbils següents a la notificació del requeriment, la persona aspirant podrà quedar exclosa del procés selectiu.



2.4. No podrà participar, en aquest procediment selectiu, el personal que ja tinga la condició de funcionari de carrera del cos objecte de la present convocatòria.

3. Accés de persones amb diversitat funcional

3.1. L'òrgan tècnic de selecció (d'ara endavant OTS), establirà per a les persones amb diversitat funcional que ho requerisquen, i així ho sol·liciten, les adaptacions necessàries per a la realització de les proves. Aquesta petició s'haurà de formular en la sol·licitud de participació en el present procés selectiu, en la forma que s'indica en la base 4.4.

3.2. Si durant el desenvolupament del procés selectiu se suscitaren dubtes raonables respecte a la compatibilitat funcional d'una persona inicialment admesa, l'OTS, podrà recaptar el corresponent dictamen de la Comissió d'Estudi de la Diversitat Funcional; en aquest cas, aquella podrà participar-hi condicionalment, quedant en suspens la resolució definitiva sobre la seua admissió o exclusió, fins a la recepció d'aquest dictamen.



4. Forma i termini de presentació de sol·licituds

4.1. El termini per a la presentació de sol·licituds serà de 20 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

4.2. Les sol·licituds es presentaran per via electrònica, d'acord amb el que s'estableix en l'article 14 del Decret 3/2017; a l'efecte, és necessari estar registrat per a l'ús del sistema d'identificació i signatura electrònica Cl@ve, o posseir un certificat digital de signatura electrònica, o DNIe, tal com es recull en l'annex III de la present convocatòria; s'emplenarà a través del formulari habilitat en el portal de l'Administració de la Generalitat http://sede.gva.es (Cercador d'Ocupació Pública, Descripció: 14/19, tramitar amb certificat), i es realitzarà el pagament telemàtic de la taxa.

La presentació electrònica requerirà, el compliment successiu dels passos següents:

a) L'emplenament i inscripció en línia.

b) El pagament electrònic de la taxa corresponent.

c) El registre electrònic de la sol·licitud.

4.3. No seran admeses i, conseqüentment, quedaran excloses del procés selectiu aquelles persones que, havent abonat la taxa no hagen registrat la sol·licitud electrònicament, sense perjudici del que s'indica en l'apartat següent.

Quan, per motius tècnics no imputables a les persones interessades de participar en el present procediment selectiu, i havent abonat la taxa corresponent de forma telemàtica, no fora possible completar el procés de signatura i registre de la sol·licitud de manera electrònica i, conseqüentment, no figuren en la relació provisional de persones admeses i excloses a la realització de les proves, aquelles hauran d'esmenar la seua sol·licitud en la forma prevista en la base 6.3 d'aquesta convocatòria.

4.4. Les persones aspirants amb diversitat funcional que, requerisquen mesures d'adaptació per a la realització de l'exercici, en l'emplenament de la seua sol·licitud hauran d'observar les següents prescripcions:

4.4.1. Indicar en la sol·licitud, el tipus de diversitat funcional que posseeixen assenyalant el que escaiga en cada cas, segons fora: (F) Física, (P) Psíquica, (S) Sensorial.

4.4.2. Concretar, el tipus de mesures que precisen, fent constar en l'apartat corresponent de la sol·licitud les que necessita, de les que figuren en aquella, i que són les següents:

1. Eliminació de barreres arquitectòniques i taula adaptada a la cadira de rodes.

2. Ampliació del temps de durada de la prova. Per a l'aplicació d'aquesta mesura, les persones aspirants hauran d'acompanyar obligatòriament, certificat expedit per l'òrgan oficial competent, que especifique: el diagnòstic i el temps d'ampliació que precisa, expressat en nombre de minuts.

3. Augment de la grandària dels caràcters del qüestionari, per dificultat de visió.

4. Necessitat d'intèrpret, a causa de diversitat funcional auditiva.

5. Sistema braille d'escriptura, o ajuda d'una persona per invident.



6. Unes altres, tot especificant-ne quines en la casella corresponent.



5. Drets d'examen i forma de pagament

5.1. Els drets d'examen seran de 30 euros.

5.1.2. Bonificacions:

a) La presentació de la sol·licitud de participació en les proves per mitjans telemàtics, tindrà una bonificació del deu per cent de la quota íntegra, que s'aplicarà de forma automàtica en realitzar el pagament, la presentació i registre electrònic de la sol·licitud.

b) Les persones que acrediten formar part d'una família nombrosa de categoria general o d'una família monoparental de categoria general, gaudiran d'una bonificació del 50 % de la quota íntegra acumulable a la fixada en l'apartat a anterior, cosa que hauran d'assenyalar l'apartat «Bonificacions» de la sol·licitud telemàtica, i s'aplicarà de forma automàtica en realitzar pagament, la presentació i registre electrònic de la sol·licitud.

5.1.3. Exempcions. Estan exemptes del pagament de la taxa:

a) Les persones que acrediten un grau de diversitat funcional igual o superior al 33 %, serà d'aplicació automàtica en realitzar pagament, la presentació i registre electrònic de la sol·licitud, i assenyalar l'apartat «Exempcions» de la sol·licitud telemàtica.

b) Les persones que acrediten formar part d'una família nombrosa de categoria especial o d'una família monoparental de categoria especial, serà d'aplicació automàtica en realitzar pagament, la presentació i registre electrònic de la sol·licitud, i assenyalar en l'apartat exempcions «Família Nombrosa Especial» de la sol·licitud telemàtica.

c) Les dones víctimes d'actes de violència sobre la dona, que acrediten aquesta condició mitjançant qualsevol dels mitjans de prova previstos en els articles 9.1 i 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, així com les qui acrediten trobar-se en situació d'exclusió social, mitjançant el corresponent document expedit per l'òrgan competent en matèria de benestar social de l'ajuntament de residència, serà d'aplicació automàtica en realitzar pagament, la presentació i registre electrònic de la sol·licitud, i assenyalar l'apartat «altres» de la sol·licitud telemàtica.

5.2. En cap cas, el pagament de la taxa no eximirà del tràmit de registre electrònic de la sol·licitud.

La falta de justificació de l'abonament dels drets d'examen o de la presentació, dins del termini i en la forma escaient, en el registre electrònic corresponent de la sol·licitud, determinarà l'exclusió de la persona aspirant.

5.3. Escaurà la devolució de les taxes per drets d'examen en els supòsits i a través dels procediments contemplats en l'article 1.2.6 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de Taxes.





6. Admissió de les persones aspirants

6.1. Les persones aspirants queden vinculades per les dades que hagen fet constar en les seues sol·licituds, podent únicament demandar la seua modificació mitjançant escrit motivat, dins del termini establit en la base 4.1 per a la presentació de sol·licituds.

6.2. Acabat el termini de presentació de sol·licituds, i prèvia verificació que s'ha realitzat el pagament dels drets d'examen, la Direcció General de Funció Pública dictarà resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, contenint la relació provisional de persones admeses i excloses a la realització de les proves i distingint, si escau, entre aquelles que accediren pel contingent de reserva per a diversitat funcional.

6.3. Les persones aspirants podran, en cas d'error, exclusió o de no figurar en la relació provisional de persones admeses i excloses, esmenar electrònicament els defectes en què hagen incorregut en la seua sol·licitud, o realitzar les al·legacions que tinguen per convenient en el termini de 10 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de la resolució a què es refereix la base anterior, d'acord amb el que s'estableix en l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

A l'efecte, hauran de seguir les instruccions que s'indiquen en la resolució per la qual es publique la relació provisional d'admesos i exclosos. Especialment, aquelles persones aspirants que no hagen pogut completar la presentació i registre de la seua sol·licitud electrònicament per motius tècnics, tal com es preveu en la base 4.3, hauran d'annexar, en tot cas, justificant de l'intent de la presentació i registre de la sol·licitud o la sol·licitud, i el pagament electrònic de la taxa o, si escau, el document que acredite l'aplicació de les bonificacions o exempcions corresponents, tot això realitzat en el termini previst en la base 4.1 per a la presentació de sol·licituds.

6.4. En tot cas, a fi d'evitar errors i, en el supòsit de produir-se, fer-ne l'esmena dins del termini i en la forma escaient, les persones aspirants comprovaran, que no figuren recollides en la relació provisional de persones excloses i, a més, que les seues dades personals i altres circumstàncies consignades en la seua sol·licitud, consten correctament en les relacions de persones admeses.

6.5. Transcorregut el termini anterior, vistes les al·legacions i, si escau, esmenats els defectes, es dictarà resolució elevant a definitiva la relació de persones admeses i excloses a la realització de les proves, tot distingint, si escau, entre aquelles que accediren pel contingent de reserva per a diversitat funcional, i publicant-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

6.6. En la resolució per la qual es faça pública la relació definitiva de persones admeses al present procediment selectiu, s'establirà, amb almenys 15 dies d'antelació, la data, el lloc i l'hora d'inici del primer exercici, així com l'ordre de crida d'aquelles, que s'iniciarà en la lletra F, conforme el resultat del sorteig fet el dia 7 de gener de 2019 (DOGV 8473, 28 de gener).

6.7. Prova de coneixement del castellà per a les persones admeses que no posseïsquen nacionalitat espanyola.

Amb caràcter previ a la realització de les proves d'accés, les persones que no posseïsquen la nacionalitat espanyola i que, del seu origen, es desprenga que no posseeixen coneixements del castellà, hauran d'acreditar, mitjançant la realització d'una prova, que posseeixen un nivell adequat de comprensió i expressió oral i escrita d'aquesta llengua.

El contingut d'aquesta prova s'ajustarà al que es disposa en el Reial decret 1.137/2002, de 31 d'octubre, pel qual es regulen diplomes d'espanyol com a llengua estrangera modificat per la disposició final primera del Reial decret 1.004/2015, de 6 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament que regula el procediment per a l'adquisició de la nacionalitat espanyola per residència.

La prova es qualificarà «apta» o «no apta», sent necessari obtindre la valoració d'apta per a passar a realitzar les proves de la fase d'oposició.

Queden eximides de realitzar aquesta prova, les persones que estiguen en possessió dels diplomes, certificats o títols acreditatius del coneixement de l'espanyol com a llengua estrangera, que hagen sigut integrats en el Sistema Internacional de Certificació de l'espanyol com a llengua estrangera (SICELE). Referent a cadascun dels seus sis nivells, respectivament, als diplomes d'espanyol en el seu corresponent nivell A1, A2, B1, B2, C1 i C2, tot això conforme al que s'estableix en la disposició addicional quarta del Reial decret 1.137/2001, modificat pel Reial decret 1.004/2015, adés citats.



7. Proves selectives

7.1. Procediment de selecció.

El procediment de selecció és el de concurs oposició, i constarà d'una fase d'oposició de caràcter obligatori i eliminatori, i d'una fase de concurs de caràcter obligatori.

7.2. Desenvolupament dels exercicis de la fase d'oposició.

L'oposició constarà de dos exercicis obligatoris i eliminatoris.

7.2.1. Primer exercici.

7.2.1.1. Consistirà a contestar per escrit un qüestionari de 120 preguntes, sobre la totalitat del temari recollit en l'annex I, de les quals 48 preguntes versaran sobre les matèries comunes recollides en la seua «part general», i unes altres 72 es formularan sobre el temari específic denominat «part especial».

7.2.1.2. El temps de realització de l'examen serà determinat prèviament per l'OTS i en cap cas serà inferior a 60 segons per pregunta i, en tot cas, es formularan amb quatre respostes alternatives de les quals només una d'elles serà la correcta.

7.2.2. Segon exercici.

Constarà de dues parts, que es realitzaran en una mateixa sessió, sense que per a la seua resolució les persones aspirants puguen utilitzar textos legislatius o material de consulta de cap mena:

– Primera part: consistirà a contestar per escrit a 10 preguntes teòriques/pràctiques de resposta breu sobre el temari específic. El temps de realització serà determinat prèviament per l'OTS i, en cap cas, serà inferior a 1 hora i 30 minuts.

– Segona part: consistirà a resoldre per escrit un supòsit pràctic referit a les matèries contingudes en el temari específic. El temps de realització serà determinat prèviament per l'OTS i, en cap cas, serà inferior a 1 hora i 30 minuts.

7.3. Qualificació dels exercicis.

La puntuació màxima a obtindre en la fase d'oposició serà de 65 punts, que es distribuiran de la forma següent:

7.3.1. Primer exercici: La qualificació del primer exercici serà de 0 a 30 punts, sent necessari obtindre un mínim de 15 punts per a superar-lo.

El nivell de coneixements mínims exigits per a aconseguir els 15 punts en l'exercici serà contestar el 50 % de respostes correctes netes. Les contestacions errònies es valoraran negativament amb una penalització equivalent a un terç del valor de cada contestació correcta i les contestacions en blanc ni puntuen ni penalitzen. La fórmula de correcció serà:



Respostes correctes netes = nombre d'encerts – (nombre d'errades/3)



Establides les respostes correctes netes, es convertiran en puntuacions finals mitjançant una distribució proporcional.

7.3.2. Segon exercici:

La qualificació del segon exercici serà de 0 a 35 punts, sent necessari obtindre un mínim de 17,5 punts per a superar-lo.

7.3.2.1. La primera part es qualificarà de 0 a 17,5 punts.

En aquesta part, es presumirà idèntic valor a totes les preguntes, llevat que l'OTS, en atenció a l'extensió, complexitat i/o dificultat tècnica, establisca diferent puntuació a cadascuna les qüestions formulades, en aquest cas, ho comunicarà a les persones aspirants, amb caràcter previ a la realització de l'exercici.

7.3.2.2. La segona part es qualificarà de 0 a 17,5 punts.

Per a la valoració d'aquest segon exercici, l'OTS tindrà en compte, a més dels coneixements demostrats i la s aptituds per a aplicar-los a situacions de la pràctica professional en conjunt, la capacitat analítica, de síntesis, qualitat de l'expressió i la presentació de l'exercici.



7.4. Qualificació final de la fase d'oposició.

Per a superar la fase d'oposició serà necessari obtindre un mínim de 32,5 punts, puntuació que vindrà determinada per la suma de les puntuacions obtingudes en els dos exercicis.

7.5. Fase de concurs.

Només podran participar en la fase de concurs les persones que hagen superat la fase d'oposició. Els mèrits al·legats hauran d'haver sigut obtinguts amb anterioritat a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies, i únicament es computaran fins a aquest moment.

La puntuació màxima de la fase de concurs serà de 35 punts que es distribuiran d'acord amb el barem que figura en l'annex II.

7.6. Puntuació final del concurs oposició.

La puntuació final del concurs oposició s'obtindrà sumant la puntuació obtinguda en totes dues fases.

A continuació es configuraran les llistes que pertoquen, d'acord amb els llocs oferits en la base 1.1, ordenades per puntuació de major a menor, que s'interrompran quan el nombre de persones incloses en aquelles coincidisca amb el nombre de llocs convocats. Aquestes constituiran les llistes definitives de persones aprovades.

Quan es produïsquen empats, es dirimiran de la manera següent: s'atendrà, en primer lloc, a la major puntuació obtinguda en la fase d'oposició i, si persistira l'empat, es dirimirà per la major puntuació obtinguda en els diferents apartats del barem del concurs, pel mateix ordre en el qual figuren relacionats.

En cas de persistir l'empat, si fora entre persones de diferent sexe, es dirimirà a favor del sexe femení en cas que estiga infrarepresentat dins del col·lectiu de persones que formen part del cos, escala o agrupació professional, objecte de la present convocatòria en la data de la seua publicació.

Finalment, si encara persistira l'empat, aquest es dirimirà per ordre alfabètic del primer cognom de les persones aspirants empatades, iniciant-se el citat ordre per la lletra F, segons el resultat del sorteig fet el 7 de gener de 2019 (DOGV 8473, 28 de gener).

De conformitat amb l'assenyalat en l'apartat 5 de l'article 18 del Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, les persones aspirants que, havent optat per les vacants reservades a persones amb diversitat funcional, tinguen una puntuació superior a l'obtinguda per unes altres o altres aspirants de la convocatòria d'un procés selectiu, i no hagueren obtingut vacant en el citat contingent de reserva, seran incloses per la seua ordre de puntuació en el torn al qual corresponga la reserva.



8. Desenvolupament de les proves selectives

8.1. Convocatòria per a la realització de les proves.

8.1.1. El primer exercici, no es realitzarà fins que hagen transcorregut un mínim de 3 mesos a comptar des de la data de la publicació de la present convocatòria i es realitzarà al lloc, data i hora que s'establisca en la resolució per la qual s'aprove i publique, en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, la llista definitiva de persones admeses a la realització de les proves, havent de transcórrer un termini no inferior a 15 dies hàbils des de la publicació i la data de realització de la prova.



8.1.2. L'anunci de la realització del segon exercici, si escau, es farà públic per l'OTS a través dels mitjans establits en la base 13, d'acord amb el preceptuat en l'apartat 2 de l'article 16, del Decret del Consell 3/2017, de 13 de gener, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana.

8.2. Concurrència a les crides per a la realització de les proves.



8.2.1. Les persones admeses seran convocades per a la realització de cada exercici en crida única.

8.2.2. Quedaran perdudes el dret quan es personen en els llocs de realització una vegada iniciades les proves o per la inassistència a aquestes, encara que es dega a causes justificades.

No obstant això, en el supòsit de concórrer causa de força major, l'OTS podrà apreciar les circumstàncies al·legades i admetre la persona aspirant, sempre que es posen de manifest amb la deguda antelació, no haja finalitzat l'exercici corresponent, i aquesta admissió no menyscabe el principi d'igualtat.

Especialment, si alguna de les aspirants no poguera completar el procés selectiu a causa d'embaràs de risc o part, degudament acreditat, lasituació quedarà condicionada a la seua finalització, i a la superació de les fases que hagen quedat ajornades, no podent demorar-se aquestes de manera que es menyscabe el dret de la resta de les persones aspirants a una resolució del procés ajustada a temps raonables, la qual cosa haurà de ser valorada per l'OTS i, en tot cas, la seua realització tindrà lloc abans de la publicació de la llista d'aspirants que han superat el procés selectiu.

Idèntica previsió resulta d'aplicació a les víctimes de violència de gènere quan acrediten degudament que no poden assistir per motius de seguretat.

8.3. Regles generals per a la realització de les proves.

8.3.1. Les persones aspirants hauran d'observar, les instruccions de l'OTS o del personal col·laborador durant la realització de les proves, amb vista a l'adequat desenvolupament d'aquestes.

Qualsevol alteració en el normal desenvolupament de les proves, per part d'una persona aspirant, quedarà reflectida en l'acta corresponent, podent continuar l'exercici amb caràcter condicional, fins que resolga l'OTS sobre l'incident.

8.3.2. Abans de l'inici de cada exercici, quan s'estime oportú durant el seu desenvolupament, en la recollida després de la seua finalització, i sempre que ho considere convenient el personal col·laborador o l'OTS, es comprovarà la identitat de les persones aspirants mitjançant l'exhibició del DNI, NIE, passaport o permís de conduir, emès a Espanya, sense que per a l'efecte siguen vàlides les fotocòpies compulsades d'aquests documents; així com si escau, de l'exemplar per a la persona interessada, de la sol·licitud d'admissió a les proves.

8.3.3. En totes les proves l'OTS adoptarà les mesures que siguen necessàries per a garantir l'anonimat en la valoració d'aquestes, sent anul·lats tots aquells exercicis en els quals es continguera alguna marca que poguera identificar la seua autoria.



9. Llistes d'aprovats i fase de concurs

9.1. En finalitzar cadascun dels exercicis de la fase d'oposició l'OTS, publicarà la relació de persones que han superat la prova amb expressió del seu nom, cognoms, document d'identitat anonimitzat i la puntuació obtinguda distingint, si escau, entre aquelles que accediren pel contingent de reserva per a diversitat funcional. S'entendrà que han superat la fase d'oposició, únicament les persones que hagen obtingut la puntuació mínima exigida per a superar cadascun dels exercicis.



9.2. Una vegada finalitzada la fase d'oposició, l'OTS publicarà les llistes amb la qualificació final de la fase d'oposició a què fa referència la base 7.4, que constituirà la llista de persones que han superat la fase d'oposició per ordre de puntuació, i que han de passar a la fase de concurs.

A les persones incloses en les citades llistes, se'ls concedirà un termini de 10 dies hàbils perquè presenten, obligatòriament, un currículum acompanyat de la fulla d'autobaremació degudament emplenada i de tots aquells documents acreditatius dels mèrits declarats en aquella, i previstos en l'annex II, degudament compulsats. Si els mèrits que s'al·leguen ja constaren en el registre de personal de la Generalitat, únicament serà necessari citar-los en el currículum, sense aportar els documents corresponents. Només es valoraran els mèrits al·legats en el currículum i que s'hagen fet constar en el full d'autobaremació.



9.3. Realitzada la valoració dels mèrits, l'OTS publicarà les llistes provisionals de persones que han superat la fase d'oposició, amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs, i desglossada en els diferents apartats del barem, concedint-los un termini de 10 dies hàbils perquè formulen les reclamacions que estimen pertinents en relació amb la baremació.

Amb caràcter excepcional i prèvia autorització de la Direcció General de Funció Pública, en aquells processos selectius massius en els quals el nombre de persones que han superat la fase d'oposició i, conseqüentment, hagen d'aportar els mèrits corresponents a la fase de concurs, supere àmpliament el nombre de places convocades, l'OTS, podrà acordar la revisió i valoració dels mèrits d'aquelles persones que, atesa la puntuació final de totes dues fases tinguen possibilitats d'obtindre plaça en el procés selectiu de què es tracte.

9.4. Resoltes les possibles reclamacions, l'OTS, mitjançant anunci, publicarà les llistes definitives amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs, desglossada en els diferents apartats del barem, servint aquesta publicació de notificació a les persones interessades, així com la relació definitiva de persones aprovades pel seu ordre de puntuació total a què es refereix la base 7.6.

En cap cas l'OTS podrà declarar que han superat el procés selectiu un nombre superior al de llocs de treball convocats, tenint en compte el que es preveu en les bases 1 i 11 de la present convocatòria.



10. Relació definitiva i presentació de documents

10.1. L'OTS elevarà a la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, per a la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, les relacions definitives de persones aprovades per ordre de puntuació total, perquè en el termini de 20 dies hàbils, comptats des de l'endemà de la publicació, aporten davant la Direcció General de Funció Pública, els documents següents:

a) Fotocòpia del DNI o NIE.

b) Fotocòpia compulsada del títol acadèmic exigible segons el que s'estableix en la base 2.1.3 de la convocatòria, o certificació acadèmica que acredite haver realitzat tots els estudis per a l'obtenció del títol. En el cas de titulacions obtingudes en l'estranger, fotocòpia compulsada de la credencial d'homologació o, si escau, del corresponent certificat d'equivalència. Aquest requisit no serà aplicable als aspirants que hagueren obtingut el reconeixement de la seua qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.

c) Declaració jurada de no haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm mitjançant procediment disciplinari, de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitada o inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies del cos, agrupació professional o escala objecte de la convocatòria. En el cas del personal laboral, no trobar-se inhabilitat per sentència ferma o com a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament, de forma escaient, per a exercir funcions similars a les pròpies de la categoria professional a la qual es pretén accedir.



Tractant-se de persones nacionals d'altres Estats, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver sigut sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedisca, en els mateixos termes, en el seu estat l'accés a l'ocupació pública.

d) Certificat mèdic acreditatiu de posseir la capacitat física i psíquica necessària per a l'acompliment de les funcions dels llocs de treball oferits.

e) Els qui superen les proves selectives, acreditaran els seus coneixements de valencià mitjançant la presentació dels certificats, diplomes o títols que hagen sigut homologats per la Generalitat, o mitjançant la realització d'un exercici específic a l'efecte. El personal que no puga acreditar aquests coneixements, haurà de realitzar els cursos de perfeccionament que, a l'efecte, es realitzaran a través de l'Institut Valencià d'Administració Pública (IVAP), en coordinació amb la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

Segons el preceptuat en l'article 20 del Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs i mobilitat del personal de la funció pública valenciana, els qui superen les proves selectives, acreditaran els seus coneixements de valencià en el corresponent Grau Mitjà o C1, mitjançant certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

10.2. Les persones que superen les proves selectives pel contingent de reserva de persones amb diversitat funcional hauran de presentar, a més dels documents anteriors, la fotocòpia compulsada de la certificació de la conselleria competent o òrgans competents d'altres administracions públiques que acredite discapacitat igual o superior al 33 %, així com l'informe de compatibilitat per a l'acompliment de les tasques i funcions del lloc.

10.3. Les persones que superen les proves selectives i que van sol·licitar una de les exempcions o bonificacions de les establides en la base 5, hauran de presentar, addicionalment, fotocòpia compulsada dels documents acreditatius de la concurrència de tal exempció o bonificació.

10.4. Les persones seleccionades que, dins del termini indicat i excepte casos de força major, no presentaren la documentació acreditativa dels extrems indicats, o que se'n deduïra que manquen d'algun dels requisits exigits, no podran ser nomenades personal de l'administració de la Generalitat, sense perjudici de la responsabilitat en què pogueren haver incorregut per falsedat en les seues sol·licituds de participació.



10.5 No obstant això disposat en els apartats anteriors, d'acord amb el que s'estableix en l'article 28 de la Llei 39/2015, l'òrgan gestor del procés selectiu podrà verificar la realitat de les dades declarades i la veracitat dels documents aportats o, si escau, recaptar-les electrònicament a través de les seues xarxes corporatives, o d'una consulta a les plataformes d'intermediació de dades o altres sistemes electrònics habilitats a l'efecte, especialment les relatives a la condició de personal amb diversitat funcional, família nombrosa, titulació acadèmica, certificat expedit per la JQCV, llevat que la persona interessada manifeste expressament que no presta el seu consentiment, marcant per a això la casella continguda en el formulari de la sol·licitud.

11. Nomenament com a personal funcionari de carrera

Transcorregut el termini de presentació de la documentació es dictarà resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, procedint al nomenament com a personal funcionari de carrera del cos, escala o agrupació professional convocat, prèvia l'adjudicació d'un lloc de treball d'acord amb la puntuació obtinguda.



Amb la finalitat d'assegurar la cobertura de les places convocades, incloent entre aquestes les possibles acumulacions del torn de promoció interna, quan es produïsquen renúncies de les persones seleccionades abans del seu nomenament o presa de possessió, o en el cas que aquestes no compliren els requisits de la base 10 anterior, l'òrgan convocant podrà requerir de l'OTS, relació complementària de les persones que seguisquen a les proposades per al seu possible nomenament com a personal funcionari de carrera.



12. Òrgan Tècnic de Selecció

12.1. L'OTS designat per a portar a cap el procés selectiu corresponent a la present convocatòria, estarà integrat per cinc persones que ostentaran la titularitat de la presidència, la secretaria i tres vocalies, i s'haurà de designar el mateix nombre de persones suplents.

12.2. La relació nominal de les persones que integren l'OTS serà publicada amb una antelació mínima d'un mes a la data de començament de les proves, mitjançant resolució que es publicarà en la forma prevista en la base 13 i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

12.3. L'OTS podrà sol·licitar la designació de personal col·laborador de caràcter administratiu o de personal col·laborador de suport tècnic que estime oportú, per a l'adequada realització de les proves.

12.4. Correspon a l'OTS, exercir les funcions relatives a la determinació concreta del contingut de les proves en la fase d'oposició i a la qualificació de les persones aspirants després de la seua realització, així com baremar els mèrits al·legats per aquelles en la fase de concurs i, en general, adoptar quantes mesures siguen precises amb vista al correcte desenvolupament de les proves selectives.

12.5. Les persones integrants de l'OTS, així com el personal col·laborador de suport tècnic, hauran d'abstindre's i podran ser recusades per les persones interessades, quan hi concórreguen circumstàncies de les previstes en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Així mateix, hauran d'abstindre's les persones integrants de l'OTS que hagueren fet tasques de preparació de persones aspirants en els cinc anys anteriors a la publicació d'aquesta convocatòria.

12.6. A l'efecte de comunicacions i de qualssevol altra incidència, l'OTS tindrà la seu en la Direcció General de Funció Pública, c/ de la Democràcia, 77, Torre 4, 46018 València.

12.7. A l'efecte de gratificacions i indemnitzacions, l'OTS i el personal col·laborador a què fa referència l'apartat 3, es regiran pel que es disposa en el Decret 24/1997, d'11 de febrer, del Consell, sobre indemnitzacions per raó del servei i gratificacions per serveis extraordinaris modificat pel Decret 95/2014, de 13 de juny.

12.8. El funcionament de l'OTS s'adaptarà al que s'estableix la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic i altra normativa vigent, amb subjecció, quant al desenvolupament i execució del procediment selectiu, a les resolucions i instruccions dictades per l'òrgan gestor i altres competents en matèria de funció pública, així com els protocols establits a l'efecte de garantir la transparència i l'anonimat en la correcció d'exercicis.



13. Publicitat

Totes les resolucions que es dicten per l'òrgan competent, així com els acords i/o notes informatives emesos per l'OTS, es publicaran en la seu electrònica de la Generalitat, portal de l'Administració de la Generalitat: http://sede.gva.es (Cercador d'Ocupació Pública, Descripció: 14/19) i en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública.





14. Recursos

14.1. La present convocatòria i quants actes administratius es dicten en el desenvolupament del procés selectiu, posen fi a la via administrativa. Contra aquests podrà interposar-se, postestativament, recurs de reposició en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana davant el mateix òrgan que ha dictat l'acte contra el qual es recorre, d'acord amb el que es disposa en els articles 123 i 124, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o, directament, recurs contenciós administratiu davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, conforme al que s'estableix en els articles 10, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Tot això sense perjudici que les persones interessades puguen exercitar, si escau, qualsevol altre que estimen escaient.

14.2. Contra els acords i actes de tràmit de l'OTS, si aquests últims decideixen directament o indirectament el fons de l'assumpte, determinen la impossibilitat de continuar el procediment o produeixen indefensió o perjudici irreparable a drets i interessos legítims, podrà interposar-se recurs d'alçada davant la consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, en el termini d'un mes, a partir de l'endemà de la publicació del corresponent, acord amb el que es disposa en els articles 121 i 122, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



València, 23 de setembre de 2020



La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública

GABRIELA BRAVO SANESTANISLAO





ANNEX I

Cos superior tècnic de l'administració del medi ambient de l'Administració de la Generalitat, escala administració del medi ambient, A1-27-01



TEMARI PART GENERAL

(Matèries comunes)



A. DRET CONSTITUCIONAL.

1. La Constitució Espanyola de 1978: Títol Preliminar; Títol Primer, Dels Drets i Deures Fonamentals.

2. La Constitució Espanyola de 1978: Títol II, La Corona; Títol III, De les Corts Generals: Capítol I: De les cambres i Capítol II: De l'elaboració de les lleis; Títol X, De la reforma constitucional.

3. La Constitució Espanyola de 1978: Títol IV, Del Govern i l'Administració; Títol V, De les relacions entre el Govern i les Corts Generals.

4. La Constitució Espanyola de 1978: Títol VI, el Poder judicial; Títol IX, Del Tribunal Constitucional.

5. La Constitució Espanyola de 1978: Títol VIII, De l'organització territorial de l'Estat.



B. DRET AUTONÒMIC.

6. L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana.

7. La 1/1987, de 31 de març, Electoral Valenciana: Títol I, Dret de sufragi; Títol II, Sistema electoral; Títol III, Convocatoria d'eleccions.



8. La Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell: Títol I, El President de la Generalitat; Títol II, Del Consell: Capítol I: composició; Capítol II: les atribucions; Capítol III: del funcionament; Capítol VI: La iniciativa legislativa, els Decrets Legislatius i la potestat reglamentària del Consell; Títol III, Relacions entre el Consell i Les Corts.



9. La Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell: Títol II, Del Consell: Capítol IV: De la conselleria i dels Consellers, Capítol V: Estatut Personal dels Consellers; Títol IV, De l'Administració Pública de la Generalitat; Títol V, De la responsabilitat dels membres del Consell i de l'Administració Pública de la Generalitat.

10. Institucions de la Generalitat i la seua llei reguladora: el Síndic de Greuges, la Sindicatura de Comptes, el Consell Jurídic Consultiu, el Consell Valencià de Cultura, l'Acadèmia Valenciana de la Llengua i el Comité Econòmic i Social.

11. La Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Instrumental i de Subvencions: Títol I: De l'àmbit d'aplicació i organització del sector públic de la Generalitat: Capítol I: Àmbit d'aplicació i organització del sector públic; Títol II, Dels pressupostos de la Generalitat: Capítol III: Contingut, elaboració i estructura; Títol IX, Sector públic instrumental de la Generalitat; Títol X: Subvencions.



C. LA UNIÓ EUROPEA.

12. Característiques de l'Ordenament Jurídic de la Unió Europea. Fonts del dret de la Unió Europea. Tractats constitutius. Actes jurídics de la Unió. Els reglaments. Les directives.

13. Les institucions de la Unió Europea: El Parlament Europeu. El Consell Europeu. El Consell. La Comissió Europea. El Tribunal de Justícia de la Unió Europea. El Banc Central Europeu. El Tribunal de Comptes.



D. DRET ADMINISTRATIU

14. La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic: Títol preliminar, Capítol I: Disposicions generals; Títol III, Relacions interadministratives.

15. La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic: Títol preliminar, Capítol II: Els òrgans de les administracions públiques.

16. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques: Títol preliminar, Disposicions generals; Títol I, Dels interessats en el procediment; Títol II, De l'activitat de les administracions públiques.

17. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques: Títol III, Dels actes administratius; Títol VI, De la iniciativa legislativa i la potestat per a dictar reglaments i altres disposicions.

18. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques: Títol IV, De les disposicions sobre el procediment administratiu comú.

19. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques: Títol V, De la revisió dels actes en via administrativa.

20. La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic: Títol preliminar, Capítol III: Principis de la potestat sancionadora. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques: Procediment per a l'exercici de la potestat sancionadora.

21. La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic: Títol preliminar, Capítol IV: De la responsabilitat patrimonial de l'Administració Pública. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques: Procediment de la responsabilitat patrimonial i responsabilitat de les autoritats del personal al seu servei.

22. La Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic: Títol preliminar, Capítol I: Disposicions generals: objecte i àmbit d'aplicació; Capítol II: Contractes del sector públic, Secció 1a Delimitació de tipus contractuals; Llibre primer, Configuració general de la contractació del sector públic i elements estructurals dels contractes: Títol III, Objecte, pressupost base de licitació, valor estimat, preu del contracte i la seua revisió; Llibre segon, Dels contractes de les Administracions Públiques: Títol I: Capítol I: Secció 1a, De la preparació dels contractes de les Administracions Públiques.



E. FUNCIÓ PÚBLICA.

23. El Text Refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic.



24. La Llei d'incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques.

25. La Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana:

26. El Decret 42/2019, de 22 de març, del Consell, de regulació de les condicions de treball del personal funcionari de l'Administració de la Generalitat.

27. El Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana. El Decret 211/2018, de 23 de novembre, del Consell, pel qual es regula el sistema de carrera professional horitzontal i l'avaluació de l'exercici, del personal funcionari de l'Administració de la Generalitat.

F. TEMES TRANSVERSALS

28. La Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes: Títol preliminar, Objecte de la Llei; Títol I, El principi d'igualtat i la tutela contra la discriminació; Títol II, Polítiques públiques per a la igualtat. La Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la igualtat de dones i homes.

29. La Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere: Títol preliminar; Títol I, mesures de sensibilització, prevenció i detecció; Títol II, Drets de les dones víctimes de violència de gènere.

30. Llei 19/2013, de 9 de desembre, de Transparència, accés a la informació pública i bon govern: Títol preliminar; Títol I, Transparència de l'activitat pública. Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana.





TEMARI PART ESPECIAL

(Matèries específiques)



1. Llei 34/2007, de 15 de novembre, de qualitat de l'aire i protecció de l'atmosfera: competències de les Administracions Públiques en matèria de qualitat de l'aire, plans de millora de qualitat de l'aire i instruments de foment de protecció de l'atmosfera, sistema espanyol d'informació, vigilància i prevenció de la contaminació atmosfèrica, sistema espanyol d'Inventari i Projeccions d'Emissions a l'Atmosfera (SEI).



2. Reial decret 102/2011, de 28 de gener, relatiu a la millora de la qualitat de l'aire: contaminants regulats, gestió i avaluació de la qualitat de l'aire. Xarxa Valenciana de Vigilància i Control de la Contaminació Atmosfèrica.

3. Llei 34/2007, de qualitat de l'aire i protecció de l'atmosfera i Reial decret 100/2011, de 28 de gener, pel qual s'actualitza el catàleg d'activitats potencialment contaminadores de l'atmosfera i s'estableixen les disposicions bàsiques per a la seua aplicació: activitats potencialment contaminadores de l'atmosfera, competències de les Administracions Públiques en matèria d'emissions, règim sancionador.



4. Decret 228/2018, de 14 de novembre, del Consell pel qual es regula el control de les activitats potencialment contaminadores de l'atmosfera: obligacions dels titulars d'activitats potencialment contaminadores de l'atmosfera, prevenció i control de les emissions canalitzades i difuses.

5. Reial decret 117/2003, de 31 de gener, sobre limitació d'emissions de compostos orgànics volàtils degudes a l'ús de dissolvents en determinades activitats: obligacions dels titulars d'activitats, limitació i control de les emissions de compostos orgànics volàtils, plans de gestió de dissolvents.

6. Llei 7/2002, de la Generalitat Valenciana, de Protecció Contra la Contaminació Acústica i Llei 37/2003, de 17 de novembre, del Soroll: competències administratives, instruments i eines de planificació de la contaminació acústica, règim sancionador. Decret 266/2004, de 3 de desembre, del Consell de la Generalitat, pel qual s'estableixen normes de prevenció i correcció de la contaminació acústica en relació amb activitats, instal·lacions, edificacions, obres i serveis: prevenció i control dels nivells de soroll transmesos per les activitats a la Comunitat Valenciana.

7. Llei 37/2003, de 17 de novembre, del soroll i Reial decret 1513/2005, de 16 de desembre, que la desenvolupa: Mapes Estratègics de Soroll, Plans d'Acció i Sistema Bàsic d'Informació sobre la Contaminació Acústica (SICA).

8. Llei 22/2011, de 28 de juliol, de residus i sòls contaminats: Disposicions generals, principis rectors de la política de residus, organització i competències administratives.  Instruments de la política de residus. Plans i programes de prevenció i de gestió de residus, mesures i instruments econòmics. Llei 10/2000, de 12 de desembre, de residus de la Comunitat Valenciana: Planificació. Decret 55/2019, de 5 d'abril, pel qual s'aprova la revisió del Pla integral de residus de la Comunitat Valenciana: disposicions generals, naturalesa i disposicions relatives a residus domèstics i assimilables.



9. Llei 22/2011, de 28 de juliol, de residus i sòls contaminats: Producció, possessió i gestió de residus. Obligacions. Objectius i mesures en la gestió dels residus. Règim d'autorització i comunicació de les activitats de producció i gestió de residus. Classificació i llista europea de residus. Caracterització dels residus que permeten qualificar-los com a perillosos i no perillosos. Normativa aplicable. Subproductes i fi de la condició de residu.

10. Llei 22/2011, de 28 de juliol, de residus i sòls contaminats: Règim dels trasllats de residus. Trasllats a l'interior del territori de l'Estat; entrades i eixides de residus del territori nacional. Règim administratiu. Competències. Normes de desenvolupament. Règim jurídic de la responsabilitat ampliada del productor del producte: concepte, obligacions i gestió de residus. Normes de desenvolupament reglamentari.



11. Llei 22/2011, de residus i sòls contaminats i Llei 10/2000, de 12 de desembre, de residus de la Comunitat Valenciana: Responsabilitat, vigilància, inspecció, control i règim sancionador. Sòls contaminats: informes de situació, declaració de sòl contaminat, inventaris, i subjectes responsables de la descontaminació i recuperació de sòls contaminats.

12. Llei 11/1997, de 24 d'abril, d'envasos i residus d'envasos. Objecte i àmbit d'aplicació. Sistema de depòsit, devolució i retorn, i sistemes integrats de gestió de residus d'envasos i envasos usats. Reial decret 782/1998, de 30 d'abril pel qual s'aprova el Reglament per al desenvolupament i execució de la Llei 11/1997. Reial decret 1416/2001, de 14 de desembre, sobre envasos de productes fitosanitaris.



13. Reial decret 110/2015, de 20 de febrer, sobre residus d'aparells elèctrics i electrònics (RAEE). Objecte, finalitat i àmbit d'aplicació. Responsabilitat en la producció i gestió de RAEE. Introducció en el mercat i comercialització. Prevenció de la generació de RAEE. Recollida de RAEE. Tractament de RAEE.

14. Reial decret 20/2017, de 20 de gener, sobre els vehicles al final de la seua vida útil: objecte i àmbit d'aplicació, obligacions relatives a la prevenció de residus i a la posada en el mercat de vehicles, obligacions relatives al lliurament i recollida dels vehicles per al seu tractament, documentació del lliurament, instal·lacions i operacions de tractament. Reial decret 1619/2005, de 30 de desembre, sobre la gestió de pneumàtics fora d'ús: objecte i àmbit d'aplicació, obligacions del productor de pneumàtics, dels generadors i posseïdors de pneumàtics fora d'ús, i dels gestors de pneumàtics fora d'ús.

15. Reial decret 105/2008, d'1 de febrer, pel qual es regula la producció i gestió dels residus de construcció i demolició (RCD). Objecte i àmbit d'aplicació. Obligacions del productor, del posseïdor i del gestor de RCD. Règim administratiu de les activitats de gestió de RCD. Utilització de residus inerts adequats i de materials naturals excavats.



16. Reial decret 1481/2001, de 27 de desembre, pel qual es regula l'eliminació de residus mitjançant depòsit en abocador.

17. Competències administratives i procediment de concessió de l'etiqueta ecològica de la Unió Europea segons el Reglament (CE) núm. 66/2010 del Parlament Europeu i del Consell, de 25 de novembre de 2009, relatiu a l'etiqueta ecològica de la Unió Europea i Reial decret 234/2013, de 5 d'abril, pel qual s'estableixen normes per a l'aplicació d'aquest.

18. Procediment d'inscripció en el Registre EMAS i obligacions de les organitzacions registrades d'acord amb el Reglament (CE) núm. 1221/2009 del Parlament Europeu i del Consell, de 25 de novembre de 2009, relatiu a la participació voluntària d'organitzacions en un sistema comunitari de gestió i auditoria mediambientals (EMAS).

19. Directiva 2010/75/UE sobre emissions industrials: Objecte, Àmbit d'aplicació, Documents de referència MTD i Intercanvi d'informació. Reial decret legislatiu 1/2016, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de prevenció i control integrats de la Contaminació: títol I (disposicions generals) i títol II (Valors límit d'emissió i millors tècniques disponibles). Reial decret 815/2013, pel qual s'aprova el Reglament d'emissions industrials i de desenvolupament de la Llei 16/2002: principis comuns dels procediments d'autorització ambiental integrada.



20. Reial decret 815/2013, pel qual s'aprova el Reglament d'emissions industrials i de desenvolupament de la Llei 16/2002: Disposicions especials per a les grans instal·lacions de combustió.

21. Reial decret 815/2013, pel qual s'aprova el Reglament d'emissions industrials i de desenvolupament de la Llei 16/2002: Disposicions especials per a les instal·lacions d'incineració i coincineració de residus.



22. Llei 6/2014, de 25 de juliol, de prevenció, qualitat i control ambiental d'activitats a la Comunitat Valenciana: objecte, finalitats, àmbit d'aplicació, el Registre Ambiental d'Instal·lacions de la Comunitat Valenciana i accés a la informació, el règim general d'intervenció administrativa ambiental i òrgans competents.

23. Llei 6/2014, de 25 de juliol, de prevenció, qualitat i control ambiental d'activitats a la Comunitat Valenciana: el règim de l'autorització ambiental integrada.

24. Llei 6/2014, de 25 de juliol, de prevenció, qualitat i control ambiental d'activitats a la Comunitat Valenciana: el règim de llicència ambiental; el règim de declaració responsable ambiental i el règim de comunicació d'activitats innòcues.

25. Llei 6/2014, de 25 de juliol, de prevenció, qualitat i control ambiental d'activitats a la Comunitat Valenciana: Règim de control, inspecció i sanció.

26 Llei 26/2007, de 23 d'octubre, de responsabilitat mediambiental: Anàlisi de riscos mediambientals. Prevenció, evitació i reparació de danys mediambientals. Garanties financeres. Règim sancionador.



27. Llei 1/2005, de 9 de març, per la qual es regula el règim del comerç de drets d'emissió de gasos d'efecte d'hivernacle: règim del comerç de drets d'emissió de gasos d'efecte d'hivernacle, gasos d'efecte d'hivernacle regulats, competències de les administracions públiques, obligacions de les instal·lacions subjectes a comerç de drets d'emissió -autoritzacions, seguiment i verificació de les emissions de gasos d'efecte d'hivernacle-, règim sancionador.

28. Estratègia Valenciana de Canvi Climàtic i Energia 2030. Declaració Valenciana d'Emergència Climàtica. Governança de les Polítiques de Canvi Climàtic a escala autonòmica. El procés internacional de lluita contra el canvi climàtic. Convenció Marc de les Nacions Unides sobre Canvi Climàtic. Marc nacional i internacional de polítiques d'energia i canvi climàtic en mitigació i adaptació. Plans i programes d'adaptació al canvi climàtic, Pla Nacional Integrat d'Energia i Clima. Pacte dels Alcaldes per al Clima i l'Energia. Organismes i Institucions implicades en la lluita contra el canvi climàtic a escala nacional.



29. Fonaments científics bàsics del canvi climàtic i transició ecològica. Principals impactes. Impactes del canvi climàtic a la Comunitat Valenciana. Vulnerabilitat i actuació en mitigació i adaptació a la Comunitat Valenciana. Indicadors d'acció enfront del canvi climàtic i la transició ecològica. Emissions de CO2 segons sectors, fonts d'energia, territoris, etc.

30. RD 115/2017, de 17 de febrer, pel qual es regula la comercialització i manipulació de gasos fluorats, i equips basats en aquests, així com la certificació dels professionals que els utilitzen. Certificació de professionals i habilitació d'empreses. Comercialització i manipulació de gasos fluorats i equips basats en aquests. Etiquetatge d'equips.



31. Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental modificada per la Llei 9/2018, de 5 de desembre: títol I– principis i disposicions generals, títol III, capítol I, seguiment i capítol II, règim sancionador, disposicions addicionals primera a setena, onzena a catorzena i setzena a dihuitena, disposició transitòria primera i disposició derogatòria única.

32. La Llei d'aigües (Reial decret legislatiu 1/2001, de 20 de juliol i les seues modificacions). Competències administratives. Objectius de la planificació hidrològica. Contingut dels plans de conca. La Directiva Marc de l'Aigua DMA (Directiva 2000/60/Comunitat Europea): Objectius. Masses d'aigua: caracterització, pressions. Zones protegides. L'estat quantitatiu, l'estat ecològic i l'estat químic de les aigües. Programa de mesures.

33. Reial decret 817/2015, d'11 de setembre, pel qual s'estableixen els criteris de seguiment i avaluació de l'estat de les aigües superficials i les normes de qualitat ambiental. Reial decret 1341/2007, d'11 d'octubre, sobre la gestió de la qualitat de les aigües de bany. La dessalinització d'aigües de mar i salobres: tècniques, pretractaments i postractaments.

34. Directiva 91/271/CE, de tractament d'aigües residuals, les seues modificacions i la normativa espanyola derivada. Zones sensibles i menys sensibles. Processos i tècniques de tractament d'aigües residuals: pretractaments, tractaments primaris i secundaris, reducció de nutrients, tractaments terciaris, desinfecció. Tractaments aplicables segons la destinació de l'efluent. Reial decret 876/2014, de 10 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglament General de Costes: Abocaments. Ordre de 13 de juliol de 1993. Instrucció per al projecte de conduccions d'abocament des de terra a la mar.

35. El medi físic a la Comunitat Valenciana: aspectes generals i principals característiques climàtiques, geològiques, geomorfològiques, hidrogràfiques i edafològiques. El medi marí i litoral, trets generals. El patrimoni natural de la Comunitat Valenciana. Comunitats vegetals, unitats i sèries de vegetació principals. Formacions forestals, característiques i gestió. La fauna valenciana, trets generals i elements d'interés. Àrees d'interés faunístic.

36. El patrimoni natural de la Comunitat Valenciana. Comunitats vegetals, unitats i sèries de vegetació principals. Formacions forestals, característiques i gestió. La fauna valenciana, trets generals i elements d'interés. Àrees d'interés faunístic.

37. La Llei 11/1994 d'espais naturals protegits de la Comunitat Valenciana: Objecte i finalitat de la llei. Classes d'espais naturals protegits. Règim general dels diferents Espais Naturals Protegits. Disposicions de la Llei 42/2007, de 13 de desembre, del Patrimoni Natural i de la Biodiversitat, sobre espais naturals protegits: Àrees protegides per instruments internacionals.

38. La Llei 11/1994 d'espais naturals protegits de la Comunitat Valenciana: declaració d'Espais Naturals protegits i el seu procediment. Efectes de la declaració d'espai natural protegit. Protecció preventiva i perimetral.

39. La Llei 11/1994 d'espais naturals protegits de la Comunitat Valenciana: els paratges naturals municipals. Decret 15/2016, de regulació dels Paratges Naturals Municipals de la Comunitat Valenciana. Les Zones Humides de la Comunitat Valenciana. El Catàleg de les Zones Humides de la Comunitat Valenciana. Protecció de coves: el Catàleg de Coves de la Comunitat Valenciana.

40. La Llei 11/1994 d'espais naturals protegits de la Comunitat Valenciana: ordenació de recursos naturals, espais naturals protegits i espais protegits Xarxa Natura 2000. Instruments d'ordenació ambiental. Gestió d'Espais Naturals Protegits i dels Espais Protegits Natura 2000. Òrgans de gestió.

41. Llei forestal de la Comunitat Valenciana: disposicions generals; de la planificació forestal; de la gestió forestal sostenible; dels aprofitaments; mesures de foment.

42. Decret 58/2013, de 3 de maig, del Consell, pel qual s'aprova el Pla d'Acció Territorial Forestal de la Comunitat Valenciana: naturalesa, àmbit d'aplicació i vinculació del Pla d'Acció Territorial Forestal de la Comunitat Valenciana; criteris de la gestió forestal; dels terrenys forestals; els instruments de planificació i gestió forestal; òrgans i plataformes de participació.

43. La Llei 3/1995, de 23 de març, de vies pecuàries. Llei 3/2014, d'11 de juliol de la Generalitat, de vies pecuàries: Naturalesa Jurídica. Tipus de vies pecuàries. Classificació. Partió i amollonament. Modificació de les vies pecuàries. Ocupacions en les vies pecuàries. Usos compatibles i complementaris de les vies pecuàries.

44. El Reial decret 139/2011, de 4 de febrer, per al desenvolupament de la Llista d'espècies silvestres en règim de protecció especial i del Catàleg espanyol d'espècies amenaçades: Disposicions generals, característiques i funcionament de la llista i del catàleg.

45. El Decret 32/2004, de 27 de febrer, del Consell, pel qual es crea i regula el Catàleg valencià d'espècies de fauna amenaçades i s'estableixen categories i normes per a la seua protecció: Classificació de les espècies de fauna silvestre, Espècies catalogades, Protecció de les espècies silvestres.

46. Reserves de Fauna Silvestre de la Comunitat Valenciana, declaració i règim de gestió. Plans de recuperació i conservació d'espècies catalogades de fauna silvestre a la Comunitat Valenciana.

47. Conservació de fauna amenaçada a la Comunitat Valenciana: conservació ex situ i in situ. Centres de Recuperació de Fauna de la Generalitat Valenciana. Centre de Conservació d'Espècies Dulciaqüícoles de la Comunitat Valenciana.

48. Decret 70/2009, de 22 de maig, del Consell, pel qual es crea i regula el Catàleg valencià d'espècies de flora amenaçades i es regulen mesures addicionals de conservació: disposicions generals i categories de protecció.

49. Decret 70/2009, de 22 de maig, del Consell, pel qual es crea i regula el Catàleg valencià i es regulen mesures addicionals de conservació: Llocs protegits per a la flora silvestre, Prevenció de danys a la flora. Microreserves de flora, decrets 218/1994 i 70/2009, del Consell; declaració i gestió de les Microreserves de flora de la Comunitat Valenciana. Plans de recuperació de flora silvestre amenaçada (Ordre 1/2015 de 8 de gener).

50. Disposicions de la Llei 42/2007, de 13 de desembre, del Patrimoni Natural i de la Biodiversitat, sobre espècies amenaçades. Plans de Recuperació i Conservació i autoritzacions d'afectació a espècies silvestres. El Decret 21/2012, pel qual es regula el procediment d'elaboració i aprovació dels plans de recuperació i conservació d'espècies catalogades de fauna i flora silvestres, i el procediment d'emissió d'autoritzacions d'afectació a espècies silvestres.



51. El Catàleg espanyol d'espècies exòtiques invasores (Reial decret 630/2013 i 216/2019): disposicions generals, procediments d'inclusió o exclusió d'espècies, informació continguda en el registre i efectes de la inclusió d'una espècie en el catàleg. Mesures de prevenció i de lluita contra les espècies exòtiques invasores. Règim de tinença i control d'espècies exòtiques invasores a la Comunitat Valenciana (Decret 213/2009 i Ordre 10/2014).

52. Reial decret 124/2017, de 24 de febrer, relatiu a l'accés als recursos genètics procedents de tàxons silvestres i al control de la utilització. La conservació de recursos genètics de flora: concepte, criteris i tècniques de conservació. Bancs de germoplasma i horts llavorer d'espècies amenaçades. L'»Estratègia Espanyola de Conservació de Recursos Genètics Forestals».

53. Normativa internacional per a conservació d'espècies amenaçades: principis fonamentals i àmbits d'aplicació. Conveni de Washington (CITES), i la seua translació a la Unió Europea (Reglament (CE) 338/97). Conveni de Berna relatiu a la conservació de la vida silvestre i del medi natural a Europa. Conveni de Barcelona per a la protecció de la mar Mediterrània. Conveni de la Diversitat Biològica, principals característiques. El Protocol de Nagoya i la seua aplicació a Espanya (Reial decret 124/2017 de 24 de febrer, i partió de competències estatal i autonòmica).

54. Directives d'Ocells i d'Hàbitats. La Xarxa Natura 2000 a la Comunitat Valenciana, règim general dels espais protegits Xarxa Natura 2000 i efectes de la seua declaració Llei 11/1994, dades bàsiques. Conceptes de ZEPA, LIC i ZEC; tràmits de declaració.

55. Normes de Gestió de llocs de la xarxa Natura 2000. Hàbitats prioritaris de la Directiva 92/43/CEE. Determinació de l'estat de conservació d'espècies i hàbitats. Règim especial d'avaluació i autoritzacions d'afecció a la Xarxa Natura 2000 (Decret 60/2012, de 5 d'abril, del Consell).

56. Llei 13/2004, de 27 de desembre, de caça de la Comunitat Valenciana. Conceptes bàsics: Caça i acció de caçar; dret de caça i dret de caçar, formació del caçador i llicència de caça; modalitats esportives i tradicionals enfront de modalitats de gestió, científiques i educatives; classificació de les espècies a efectes cinegètics i normes de seguretat, espècie cinegètica, espècie susceptible d'aprofitament i peça de caça; classificació dels terrenys a efectes cinegètics, superfícies mínimes per a constituir un vedat o zona de caça controlada; deures i responsabilitats dels caçadors i dels titulars d'un vedat de caça, explotació cinegètica o adjudicataris d'un espai cinegètic.

57. Planificació Cinegètica d'acord amb la Llei 13/2004 de caça de la Comunitat Valenciana. Contingut mínim, d'acord amb la llei, de les Directrius d'Ordenació Cinegètica de la Comunitat Valenciana. Plans tècnics d'ordenació cinegètica. Revisions. Memòria i pla de gestió. Ordres de vedes.

58. Pesca continental. Ordre per la qual es regula la pesca continental a la Comunitat Valenciana: espècies objecte de pesca, espècies invasores, limitacions de caràcter general, projectes tècnics d'Ordenació piscícola. Decret 35/2013, de 22 de febrer, del Consell, pel qual es regula l'aprofitament sostenible de l'anguila europea.

59. Instruments financers europeus i la seua aplicació a la gestió de la biodiversitat, els espais protegits i la gestió forestal: Fons Europeu Agrícola per al Desenvolupament Rural (FEADER), Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER), El programa de cooperació interregional INTERREG, LIFE.

60. Llei 27/2006, de 18 de juliol, per la qual es regulen els drets d'accés a la informació, de participació pública i d'accés a la justícia en matèria de medi ambient: participació i accés a la informació de la ciutadania en matèria de medi ambient.





ANNEX II

Barem fase concurs



En la fase de concurs a què es refereix la base 7.5 de la present convocatòria, la valoració dels mèrits s'efectuarà d'acord amb el barem següent:



A) EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL: màxim 20 punts

1. Es valorarà l'experiència professional de les persones participants, d'acord amb el següent barem:

1.1. Per treballs realitzats en l'Administració Pública, en funcions que actualment corresponen al cos, escala o agrupació professional funcionarial objecte de la present convocatòria, definides en l'annex I de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, amb relació jurídica funcionarial, sector administració especial, a raó de 0,13 punts per cada mes complet de servei en actiu.

1.2. Per treballs realitzats en l'Administració de la Generalitat Valenciana, en altres Administracions Públiques o en Entitats de Dret Públic, vinculades o dependents d'una Administració Pública Territorial, no contemplats en l'apartat anterior, a raó de 0,09 punts per cada mes complet de serveis en actiu.

1.3. Per treballs realitzats en Societats Públiques Mercantils i Fundacions públiques o en el sector privat, en treballs per compte d'altri, autònoms i professionals, en llocs amb les funcions pròpies del cos, escala o agrupació professional funcionarial objecte de la present convocatòria, a raó de 0,07 punts per mes complet de serveis en actiu.

En cap cas es valorarà l'experiència professional obtinguda en l'acompliment de llocs de treball reservat a personal eventual.

2. L'experiència professional s'acreditarà d'acord amb els criteris següents:

2.1. Els treballs per a Administracions Públiques s'acreditaran sempre mitjançant certificació oficial de l'òrgan competent.

2.2. La resta dels treballs per compte d'altri, mitjançant el contracte de treball en el qual s'especifique la categoria convocada i la certificació o vida laboral, que acredite haver cotitzat a la Seguretat Social durant tot el temps que s'al·legue, en el grup de cotització corresponent a la categoria de les places convocades.

2.3. Per al supòsit de professionals i autònoms, Llicència Fiscal o IAE, on s'acrediten els epígrafs corresponents a la categoria convocada, així com certificació o vida laboral, que acredite haver cotitzat a la Seguretat Social durant tot el temps que s'al·legue. Quan siga escaient, i en substitució d'aquests documents, s'aportarà certificació oficial que acredite haver cotitzat en el Règim Especial o en la Mutualitat corresponent.

En cap cas, la puntuació màxima a aconseguir per experiència, podrà superar els 20 punts.



B) ALTRES MÈRITS: màxim 15 punts

1. Valencià: màxim 6 punts.

El coneixement del valencià es valorarà fins a un màxim de 6 punts, prèvia acreditació d'estar en possessió del corresponent certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, conformement a l'escala següent:

– Coneixement oral o A2: 1,00 punt

– Grau elemental o B1: 2,00 punts

– Nivell B2: 3,00 punts

– Grau mitjà o C1: 4,00 punts

– Grau mitjà o C1 + llenguatge administratiu,

o llenguatge en els mitjans de comunicació: 5 punts

– Grau superior o C2: 6,00 punts

La valoració dels coneixements de valencià s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut.

2. Idiomes comunitaris: màxim 6 punts.

Es valorarà el coneixement de llengües oficials de la Unió Europea, diferents de la llengua espanyola segons els nivells especificats, acreditant-se documentalment mitjançant títols, diplomes i certificats expedits per les escoles oficials d'idiomes, per les Universitats espanyoles que seguisquen el model d'acreditació d'exàmens de l'Associació de Centres de Llengües d'Educació Superior (ACLES), així com tots aquells indicats en l'annex del Decret 61/2013, de 17 de maig, del Consell, pel qual s'estableix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres en la Comunitat Valenciana, tenint en compte les seues modificacions posteriors per ordre de la conselleria competent en matèria d'educació.

El coneixement de cada idioma comunitari es valorarà fins a un màxim de 3 punts, puntuant per curs o la seua equivalència si es tracta de cicles de l'escola oficial d'idiomes, o de nivells o certificats segons el Marc Europeu Comú de Referència (nivell bàsic, nivell intermedi i nivell avançat), conformement a l'escala que es detalla en la taula adjunta al present punt.

La valoració del coneixement de l'idioma comunitari s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut en cadascun dels idiomes comunitaris.

Les equivalències entre els ensenyaments regulats pel Reial decret 967/1988, de 2 de setembre, i les regulades pels reials decrets 944/2003 i 1.629/2006, de 29 de desembre (Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig), i per la disposició final primera del Decret 138/2014, de 29 d'agost (Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre), són les que es detallen en la taula adjunta al present punt.

3. Titulació acadèmica: màxim 6 punts.

Es valorarà 3 punts, per la possessió de cada títol acadèmic oficial, igual o superior a l'exigit en la convocatòria per a l'accés, exclòs aquest, fins a un màxim de 6 punts.

4. Formació complementària: màxim 6 punts

4.1. Cursos de formació:

Es valoraran els cursos de formació i perfeccionament, el contingut del qual estiga relacionat amb les funcions de les places que es convoquen, de durada igual o superior a 15 hores, que hagen sigut cursats per la persona aspirant, i que hagen sigut convocats o homologats per qualsevol centre o organisme públic de formació, conformement a l'escala següent:

De 100 o més hores: 0,25 punts

De 75 o més hores: 0,20 punts

De 50 o més hores: 0,15 punts

De 25 o més hores: 0,10 punts

De 15 o més hores, 0,05 punts

En cap cas es puntuaran els pertanyents a una carrera universitària, cursos de doctorat i els dels diferents Instituts de les Universitats quan formen part del pla d'estudis del Centre, ni els cursos derivats de processos selectius, promoció interna, plans d'ocupació, adaptació del règim jurídic a la naturalesa dels llocs que s'ocupen ni cursos d'idiomes.



4.2. Màsters universitaris:

Es valoraran els màsters universitaris oficials o propis de cada Universitat no inclosos en l'apartat titulació, conformement a l'escala següent:

Per màster de menys de 90 crèdits: 1 punt

Per màster de 90 o més crèdits: 2 punts

La formació complementària es valorarà fins a un màxim de 6 punts.

En cap cas, la puntuació màxima a aconseguir per «altres mèrits» podrà superar els 15 punts.





ANNEX III

Sistemes d'identificació i signatura



Cl@ve (Sistema de signatura recomanat)

Es tracta d'una plataforma comuna per a la identificació, autenticació i signatura electrònica,un sistema interoperable i horitzontal que evita a les Administracions Públiques haver d'implementar i gestionar els seus propis sistemes d'identificació i signatura, i als ciutadans haver d'utilitzar mètodes d'identificació diferents per a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.

Cl@ve permanent: orientada a accessos habituals, i a l'ús de la signatura en el núvol. Per a usar el sistema, únicament es necessita haver obtingut prèviament la credencial electrònica d'identificació, mitjançant algun dels procediments previstos. Per a això, hauràs de registrar-te en el sistema, bé de forma presencial, en alguna de les oficines de registre adherides al sistema, o bé per internet, utilitzant un certificat electrònic reconegut.

Més informació: www.clave.gob.es



Certificat ACCV: Certificats en Suport Programari:

Els Certificats Qualificats de Ciutadà en Suport Programari emesos per l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV), es proporcionen en el navegador web. Permeten signar i xifrar missatges de correu electrònic segur, la identificació d'usuaris davant serveis telemàtics i la signatura electrònica, i el xifrat de documents en tota mena d'aplicacions. Alguns exemples d'ús són la Seu Electrònica de l'Agència Tributària, la Seu Electrònica de la Seguretat Social, la Seu Electrònica del Cadastre, la Seu Electrònica Generalitat, etc.



Més informació: https://www.accv.es/ciudadanos/



DNIe:

Tal com recull la Declaració de Pràctiques de Certificació del DNI, els certificats electrònics podran utilitzar-se:

Com a mitjà d'Autenticació de la Identitat, el Certificat d'Autenticació (Digital Signature) assegura al titular, en la comunicació electrònica, acreditar la seua identitat enfront de qualsevol.

Com a mitjà de signatura electrònica de documents, mitjançant la utilització del Certificat de Signatura (non Repudition), el receptor d'un missatge signat electrònicament pot verificar l'autenticitat d'aqueixa signatura, podent d'aquesta forma demostrar la identitat del signant sense que aquest puga repudiar-lo.

Com a mitjà de certificació d'Integritat d'un document, permet comprovar que el document no ha sigut modificat per cap agent extern a la comunicació.

Més informació: https://www.dnielectronico.es/portaldnie/

Mapa web