Ficha docv

Ficha docv









ACORD número 873/X, de 4 d'agost de 2020, de la Mesa de les Corts Valencianes, pel qual s'aprova l'oferta pública d'ocupació de les Corts Valencianes. [2020/6703]

(DOGV núm. 8888 de 21.08.2020) Ref. Base de dades 006581/2020


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Corts Valencianes
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions, Grup A, subgrup A1. Titulació universitària de grau, Grup A, subgrup A2. Titulació universitària de grau, Grup C, subgrup C1. Titulació de batxiller o tècnic de formació professional, Grup C, Subgrup C2. Titulació de graduat en ESO



La Taula Negociadora del Personal de les Corts Valencianes, en la reunió celebrada el dia 23 de juliol de 2020, ha acordat per unanimitat elevar a la Mesa de les Corts Valencianes la proposta d'oferta pública d'ocupació de les Corts Valencianes corresponent a l'exercici 2020, la qual s'ha elaborat prenent en consideració, en primer lloc, els elements següents:



I. Antecedents

La Mesa de les Corts Valencianes, en la reunió celebrada el dia 6 de juny de 2018, va adoptar l'Acord número 2.633/IX, pel qual es va aprovar l'oferta pública d'ocupació de les Corts Valencianes corresponent a l'exercici 2018 (BOCV número 284, de 13 de juny), en la qual es van incloure les places següents:

– 3 places de tècnic superior d'administració parlamentària. Subgrup: A1-CD: 22-CE: CV14. Naturalesa: funcionari/ària de carrera. Titulació necessària: llicenciatura o grau universitari o equivalent. Una de les places ha de correspondre al torn de promoció interna.

– 1 plaça de tècnic superior especialitzat (assessor lingüístic). Subgrup: A1-CD: 22-CE: CV14. Naturalesa: funcionari/ària de carrera. Titulació necessària: llicenciatura en filologia, o llicenciatura en traducció, o grau universitari que, d'acord amb els plans d'estudi vigents, habiliten per a exercir les activitats de caràcter professional relacionades amb les funcions del lloc de treball. Torn lliure.

– 2 places de tècnic mitjà d'administració parlamentària. Subgrup: A2-CD: 21-CE: CV19. Naturalesa: funcionari/ària de carrera; titulació necessària: grau universitari o equivalent, diplomatura tècnica, enginyeria tècnica o arquitectura tècnica. Una de les places ha de correspondre al torn de promoció interna.

– 2 places de tècnic superior especialitzat (tècnic superior en informació i documentació). Subgrup: A 1-CD: 22-CE: CV14. Naturalesa: funcionari/ària de carrera. Titulació necessària: llicenciatura, enginyeria o grau universitari o equivalent. Una de les places ha de correspondre al torn de promoció interna.

– 3 places de tècnic mitjà especialitzat (tècnic mitjà d'aplicacions). Subgrup: A2-CD: 21-CE: CV19. Naturalesa: funcionari/ària de carrera. Titulació necessària: diplomatura universitària en informàtica, enginyeria tècnica en informàtica o grau universitari en enginyeria informàtica o llicenciatura en informàtica o enginyeria en informàtica o equivalent. Dos de les places han de correspondre al torn de promoció interna.

– 1 plaça de tècnic mitjà especialitzat (tècnic mitjà de sistemes). Subgrup: A2-CD: 21-CE: CV19. Naturalesa: funcionari/ària de carrera. Titulació necessària: diplomatura universitària en informàtica, enginyeria tècnica en informàtica o grau universitari en enginyeria informàtica o llicenciatura en informàtica o enginyeria en informàtica o equivalent. Torn lliure.

– 3 places de transcriptor/a corrector/a. Subgrup: C1-CD: 20-CE: CV16. Naturalesa: funcionari/ària de carrera. Titulació necessària: títol de batxiller, formació professional de segon grau o equivalent o tenir aprovades les proves d'accés a la universitat per a majors de 25 anys. Dos de les places han de correspondre al torn de promoció interna.

– 11 places d'oficial de gestió parlamentària. Subgrup: C1-CD: 19-CE: CV20. Naturalesa: funcionari/ària de carrera. Titulació necessària: títol de batxiller, formació professional de segon grau o equivalent o tenir aprovades les proves d'accés a la universitat per a majors de 25 anys. Sis de les places han de correspondre al torn de promoció interna.



– 3 places d'ajudant de manteniment. Subgrup: C2-CD: 13-CE: CV20. Naturalesa: funcionari/ària de carrera; titulació necessària: graduat en ESO o equivalent. Dos de les places han de correspondre al torn de promoció interna.

– 1 plaça de telefonista. Subgrup: C2-CD: 13-CE: CV20. Naturalesa: funcionari/ària de carrera. Titulació necessària: graduat en ESO o equivalent. Queda reservada per a la provisió entre persones amb diversitat funcional enteses com a tals les definides en l'article 1 de la Llei 51/2003, de 2 d'octubre, d'igualtat d'oportunitats, no-discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat.

– 1 plaça d'auxiliar de majordomia. Subgrup: C2-CD: 13-CE: CV 20. Naturalesa: personal laboral. Titulació necessària: graduat en ESO o equivalent. Queda reservada per a la provisió entre persones amb diversitat funcional intel·lectual, entesa la diversitat funcional segons la definició donada per l'article 1 de la Llei 51/2003, de 2 d'octubre, d'igualtat d'oportunitats, no-discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat.

Complementàriament, la Mesa de les Corts Valencianes va adoptar l'Acord número 2.786/IX, de 17 de juliol de 2018, sobre gestió de les convocatòries corresponents a l'oferta pública d'ocupació de les Corts Valencianes 2018 (DOGV 8347, 26.07.2018). I posteriorment, el Ple de les Corts Valencianes, el 25 d'octubre de 2018, va aprovar la modificació tècnica de l'Estatut del personal de les Corts Valencianes (EPCV) (text consolidat publicat en el BOCV número 320, de 15.11.2018), que resultava imprescindible per a realitzar la convocatòria dels processos selectius necessaris per a cobrir les places incloses en aquesta oferta pública d'ocupació.

A més de proposar aquesta modificació puntual de l'EPCV, la Secretaria General ha realitzat una infinitat d'actuacions en matèria de personal que han conduït a l'adopció dels següents acords per la Mesa de les Corts Valencianes:

– Acord número 2.672/IX, de 19 de juny de 2018 (BOCV número 287, de 22.06.2018), que aprova les bases del curs selectiu de per al procés de promoció directa per conversió de places.

– Acord de 4 de desembre de 2018, que aprova la relació de funcionàries i funcionaris de carrera de les Corts Valencianes que han superat el curs selectiu per a l'accés al grup A1 i A2 mitjançant conversió directa de les places afectades.

– Acord número 3.172/IX, de 12 de febrer de 2019, que va aprovar la reclassificació de les places i llocs de treball afectats pel procés de promoció interna, per conversió directa de places, realitzat i per a donar compliment al que s'havia resolt en l'acord número 2.298/IX, de 30 de gener de 2018, apartat tercer, adoptat per la Mesa de les Corts Valencianes (BOCV número 345, de 20.02.2019).

– Acord número 3.173, de 12 de febrer de 2019, de delegació de la competència de la Mesa de les Corts Valencianes en el lletrat major en determinades matèries de personal (BOCV número 344, de 15.02.2019).



– Acord número 3231 bis/IX, de 5 de març de 2019, d'aprovació de les bases per a cobrir per concurs oposició tres places de tècnic superior d'administració parlamentària (BOCV número 353, de 29.03.2019).



– Acord número 3.232 bis/IX, de 5 de març de 2019, d'aprovació de les bases per a cobrir per concurs oposició dues places de tècnic mitjà d'administració parlamentària (BOCV número 353, de 29.03.2019).



– Acord número 3.289/IX de 13 de maig de 2019, d'aprovació del pla d'igualtat de gènere de les Corts Valencianes (BOCV número 3, de 31.05.2019).

– Acord número 273/X, de 29 d'octubre de 2019, d'aprovació del pressupost de les Corts Valencianes de 2020, incloent-hi la consignació precisa per a la creació de places que s'estimen necessàries (BOCV número 40, de 20.11.2019).

– Acord número 275/X, de 29 d'octubre de 2019, d'aprovació de l'organigrama de la Secretaria General i dels Estatuts de govern i règim interior que contenen les normes reguladores de la Secretaria General (BOCV número 40, de 20.11.2019). Correcció d'errades aprovada mitjançant l'Acord número 429/X, de 27 de desembre de 2019.



– Acord número 313/X, de 29 d'octubre de 2019, de modificació de l'Acord regulador de la carrera professional dels funcionaris/àries de les Corts Valencianes (BOCV número 41, de 22.11.2019).

– Acord número 314/X, de 29 d'octubre de 2019, d'aplicació de la disposició addicional tercera de l'EPCV en matèria de permisos i llicències del personal de les Corts Valencianes (BOCV número 41, de 22.11.2019).

– Acord número 315/X, de 29 d'octubre de 2019, modificació puntual del Reglament de selecció de personal interí de les Corts Valencianes (BOCV número 39, de 18.11.2019).

– Acord número 352/X, de 26 de novembre de 2019, d'integració de les actuals àrees, serveis, departaments, unitats i llocs de treball en la nova estructura de la Secretaria General, que efectua l'adscripció dels llocs de treball a aquesta estructura d'òrgans. (BOCV número 46, de 12 de desembre 2019). Això comportarà la supressió de determinades unitats i la creació d'unes altres, així com, mitjançant la modificació de la relació de llocs de treball de les Corts Valencianes, la possible supressió de llocs que es troben vacants o la modificació de determinats llocs de treball de direcció o de cap i la creació dels corresponents a les noves unitats administratives de la Secretaria General.



– Acord número 429/X, de 27 de desembre de 2019, que aprova una aportació conjunta al pla de pensions de les Corts Valencianes, corresponent a l'exercici 2019.

– Acord número 431/X, de 27 de desembre de 2019, que inicia un expedient per a la modificació de la plantilla de personal i la relació de llocs de treball i efectua la supressió, creació i reclassificació de places i llocs de treball de la Secretaria General.

– Acord número 433/X, de 27 de desembre de 2019, que inicia un expedient per a una convocatòria d'ajudes socials del personal de les Corts Valencianes corresponent a l'exercici 2019.

– Circular de la Secretaria General, de 7 de febrer de 2020, per a informar el personal en relació amb els criteris d'aplicació de les normes per les quals es regula la concessió de gratificacions per serveis extraordinaris fora de la jornada laboral del personal de les Corts Valencianes, en relació amb l'abonament i la percepció del complement d'especial dedicació parlamentària.

– Instrucció de la Secretaria General, de 7 de febrer de 2020, per a la implantació provisional d'un sistema de control documental del compliment de l'horari i la jornada laboral del personal funcionari de carrera, interí i personal laboral de les Corts Valencianes, en virtut de l'acord adoptat per la Mesa de les Corts Valencianes en la reunió celebrada el dia 4 de febrer de 2020. S'adjunten a la instrucció els models de fulls de signatures utilitzables per a la implantació provisional d'aquest sistema.



– Acord número 755/X, de 16 de juny de 2020, que aprova per unanimitat el Protocol d'actuació per a la detecció i prevenció de l'assetjament en qualsevol de les seues manifestacions, que ha sigut elaborat en compliment del Pla d'igualtat de gènere de les Corts Valencianes. Aquest acord i el protocol aprovat estan pendents de publicació en el Butlletí Oficial de les Corts Valencianes.

– D'altra banda, estan en fase de debat en la Comissió Tècnica Paritària de les Corts Valencianes i el Consell de Personal les normes reguladores de la jornada de treball del personal de les Corts Valencianes.



Al costat de la convocatòria dels dos processos selectius que estan en curs, s'han iniciat les actuacions tendents a l'aprovació successiva per la Mesa de les Corts Valencianes de la convocatòria de processos de selecció corresponents a la resta de les places vacants incloses en l'oferta pública d'ocupació de les Corts Valencianes de 2018, que encara no s'han convocat. La cadència de convocatòries que s'estima adequada seria, per aquest ordre, la següent:

– 2 places de tècnic/a superior en informació i documentació: 1 en torn lliure i 1 en torn de promoció interna.

– 2 places d'assessor/a lingüístic/a: 1 en torn lliure i 1 en torn de promoció interna.

– 3 places de tècnic/a mitjà/ana d'aplicacions: 1 en torn lliure i 2 en torn de promoció interna.

– 1 plaça de tècnic/a mitjà/ana de sistemes: torn lliure.

– 11 places d'oficial de gestió parlamentària: 6 en torn lliure i 5 en torn de promoció interna.

– Resta de les places incloses en l'oferta pública d'ocupació de les Corts Valencianes de 2018.

Entre els acords adoptats per la Mesa de les Corts Valencianes, a proposta de la Secretaria General, mereix ser citat especialment l'acord número 431/X, de 27 de desembre de 2019:

«Primer. Iniciar un expedient de modificació de la plantilla del personal de les Corts Valencianes i de la relació de llocs de treball de les Corts Valencianes i autoritzar la despesa corresponent que s'ha detallat en el preàmbul de l'acord, en els termes següents:

– Supressió de la plaça i lloc de treball de director/a de l'Àrea Administrativa Parlamentària (grup A1-CD: 30-CE: CV2; CED: A1-30-2).

– Creació d'una plaça i el corresponent lloc de treball de tècnic/a superior especialitzat d'auditoria i comptabilitat (grup A1-CD: 22-CE: CV14; CED: A1-22-14), adscrits a la Intervenció de les Corts Valencianes.

– Creació d'una plaça i el corresponent lloc de treball de tècnic/a superior especialitzat de prevenció de riscos laborals (grup A1-CD: 22-CE: CV14; CED: A1-22-14), adscrits orgànicament al Servei de Contractació, Convenis i Infraestructures.

– Creació d'un lloc de treball de cap del Servei de Recursos Humans i Règim Interior (grup A1-CD: 26-CE: CV3; CED: A1-26-3).



– Reclassificació dels llocs de treball d'uixer/a números 3603 i 3608 (grup C2-CD: 13-CE: CV20; CED: C2-13-20), que es troben vacants, en dos llocs de treball de coordinador/a d'uixers/eres (grup C2-CD: 16-CE: CV20; CED: C2-16-20).

– Reclassificació de la plaça i el corresponent lloc de treball d'uixer/a número 3614, que es troben vacants, en una plaça i lloc de treball de telefonista amb la mateixa classificació, que haurà de reservar-se per a la seua provisió entre persones amb diversitat funcional.»

Amb caràcter previ a la present proposta d'aprovació de l'OPO de les Corts Valencianes 2020, s'ha tramitat l'expedient relatiu a la modificació de la plantilla del personal i la relació de llocs de treball de les Corts Valencianes amb la supressió, creació i reclassificació de les places i llocs de treball que es detallen en l'acord número 431/X, de 27 de desembre de 2019, anteriorment transcrit.



II. Normativa aplicable

Aquesta proposta ha d'atendre genèricament les normes següents:



– L'Estatut del personal de les Corts Valencianes aprovat, amb rang, valor i força de llei, pel Ple de les Corts Valencianes el dia 16 de juny de 2010 (DOGV 6312, 16.07.2010), modificat per un acord adoptat el 25 d'octubre de 2018 pel Ple de les Corts Valencianes (text consolidat publicat en el BOCV número 320, de 15.11.2018).



– Els Estatuts de govern i règim interior de les Corts Valencianes, que contenen les normes reguladores de la Secretaria General, aprovats per l'acord número 275/X, de 29 d'octubre de 2019, de la Mesa de les Corts Valencianes (BOCV número 40, de 20.11.2019), quant a l'adscripció orgànica dels llocs de treball i la definició de les funcions dels serveis i unitats de l'administració de les Corts Valencianes.



– La Llei 10/2010, de 9 de juliol, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, que és d'aplicació supletòria de l'Estatut del personal de les Corts Valencianes. Així ho estableix la disposició final primera de l'Estatut del personal de les Corts Valencianes, la qual assenyala que «al personal al servei de les Corts Valencianes els serà d'aplicació subsidiària el que hi ha disposat en la legislació en matèria de funció pública del personal al servei de la Generalitat Valenciana i el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic».

– El Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, que és d'aplicació supletòria en virtut de la disposició final primera de l'Estatut del personal de les Corts Valencianes, la qual assenyala que «al personal al servei de les Corts Valencianes els serà d'aplicació subsidiària el que hi ha disposat en la legislació en matèria de funció pública del personal al servei de la Generalitat Valenciana i el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic».

– Les normes reguladores de la fiscalització de les despeses que hagen de finançar-se amb càrrec al pressupost de les Corts Valencianes aprovades per la Mesa de les Corts Valencianes d'acord amb la Comissió de Govern Interior en la seua reunió celebrada el dia 9 de setembre de 2014 (DOGV 7401, 12.11.2014), específicament, la norma tercera, 2.A.1, relativa als expedients que comporten despeses en matèria de personal i afecten la classificació dels llocs de treball o modificació de les seues característiques. En l'actualitat està vigent el text refós de les normes reguladores de la fiscalització de les despeses que hagen de finançar-se amb càrrec al pressupost de les Corts Valencianes, aprovat per la Mesa de les Corts Valencianes, d'acord amb la Comissió de Govern Interior el 8 d'octubre de 2018 (DOGV 8561, 03.06.2019).

L'article 61 de l'Estatut del personal de les Corts Valencianes (EPCV) estableix que: «Les Corts Valencianes aprovaran anualment la seua oferta pública d'ocupació, en la qual es detallaran els llocs i places vacants, dotats pressupostàriament, la cobertura dels quals es considere necessària, amb la negociació prèvia amb les organitzacions sindicals. Les convocatòries de l'oferta pública d'ocupació es publicaran durant l'any en què l'oferta siga aprovada i es resoldran abans d'acabar l'any següent.»

En relació amb l'oferta pública d'ocupació de les Corts Valencianes ha de tenir-se en compte, en primer lloc, que l'article 59.1 de l'EPCV disposa el següent: «1. Els funcionaris de carrera podran accedir, mitjançant promoció interna, a qualsevol cos o escala de qualsevol grup o subgrup superior a què pertanguen, o a un altre de la mateixa classificació professional. A aquest fi, les ofertes d'ocupació pública reservaran un percentatge d'almenys un 50 % dels llocs vacants que es convoquen a oposició o concurs oposició. La promoció interna es farà efectiva mitjançant la participació en els procediments selectius que a aquest efecte es convoquen, amb respecte als principis de publicitat, igualtat, mèrit i capacitat, i dels que regeixen amb caràcter general l'accés a la funció pública. Aquestes proves poden portar-se a terme en convocatòries independents de les d'ingrés quan, per conveniència de la planificació general dels recursos humans, així ho acorde la Mesa de les Corts Valencianes.»

Així mateix, cal atendre l'article 64 de l'EPCV, que assenyala que: «En les ofertes d'ocupació pública es reservarà una quota no inferior al 7 per cent de les vacants per a ser cobertes entre persones amb discapacitat, i es consideraran com a tals les definides en l'apartat 2 de l'article 4 del text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seua inclusió social, aprovat pel Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, sempre que superen els processos selectius i acrediten la seua discapacitat i la compatibilitat amb l'exercici de les tasques, de manera que progressivament s'arribe al 2 per cent dels efectius totals en cada administració pública.»



D'altra banda, l'article 61.1 i 3 del TR-EBEP (Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic) disposa el següent:

«1. Els processos selectius han de tenir caràcter obert i han de garantir la lliure concurrència, sense perjudici del que s'estableix per a la promoció interna i de les mesures de discriminació positiva previstes en aquest estatut.

3. Els processos selectius que incloguen, a més de les preceptives proves de capacitat, la valoració de mèrits dels aspirants, només poden atorgar a aquesta valoració una puntuació proporcionada que no ha de determinar, en cap cas, per ella mateixa el resultat del procés selectiu.»





III. Proposta que es formula

La proposta d'oferta pública d'ocupació per a l'exercici 2020 que s'eleva a la consideració de la Secretaria General inclou les places següents:

1.r Places que es troben vacants i no van ser incloses en l'oferta pública d'ocupació de les Corts Valencianes de 2018 o que han quedat vacants amb posterioritat a aquesta:

– 1 plaça d'ATS (DUE amb l'especialitat de medicina del treball). (Grup A2-CD: 21-CE: CV19), adscrita al Servei Preventiu Assistencial de Medicina del Treball. Titulació necessària: ATS o DUE en infermeria del treball o equivalent.

– 1 plaça d'editor/a (grup A2-CD: 21-CE: CV19), adscrita al Departament de Disseny i Edició del Servei de Publicacions i Assessorament Lingüístic. Titulació: grau universitari o equivalent.

– 1 plaça d'uixer/a (subgrup: C2-CD: 13-CE: CV20), adscrita a la Secció de Règim Interior del Servei de Recursos Humans i Règim Interior. Titulació necessària: graduat en ESO o equivalent.

2.n Places que es creen o reclassifiquen en l'acord adoptat per la Mesa de les Corts Valencianes en la reunió celebrada el dia 4 d'agost de 2020 amb caràcter previ a l'aprovació de l'oferta pública d'ocupació de les Corts Valencianes de 2020, places que, per tant, es troben vacants:



– 1 plaça de tècnic/a superior d'auditoria i comptabilitat (grup A1-CD: 22-CE: CV14), adscrita a la Intervenció de les Corts Valencianes. Titulació necessària: llicenciatura, enginyeria o grau universitari o equivalent.

– 1 plaça de tècnic/a superior de prevenció de riscos laborals (grup A1-CD: 22-CE: CV14), adscrita al Servei de Contractació, Convenis i Infraestructures. Titulació necessària: llicenciatura, enginyeria o grau universitari o equivalent. Estar en possessió de les següents especialitats en matèria de prevenció de riscos laborals: seguretat, higiene industrial i ergonomia/psicosociologia.

– 1 plaça de telefonista (subgrup: C2-CD: 13-CE: CV20). Titulació necessària: graduat en ESO o equivalent. Queda reservada per a la seua provisió entre persones amb diversitat funcional enteses com a tals les definides en l'article 1 de la Llei 51/2003, de 2 d'octubre, d'igualtat d'oportunitats, no-discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat. Aquesta plaça s'ha d'unir a la plaça de telefonista inclosa en l'oferta pública d'ocupació de les Corts Valencianes de 2018. Ambdues s'han d'oferir en torn lliure.

3.r No s'inclouen les places de cap de servei o de cap de departament que en l'actualitat es troben vacants, en la mesura en què l'aprovació dels Estatuts de govern règim interior de les Corts Valencianes (Acord de la Mesa de les Corts Valencianes número 275/X, de 29 d'octubre, de 2019, BOCV número 40, de 20.11.2019) ha comportat un canvi de model d'organització quant a la provisió dels llocs de cap de servei, departament o secció de la Secretària General, en virtut del qual els llocs de cap de servei, prefectura de departament o cap de secció que estiguen vacants no han de correspondre a places singulars a la titularitat de les quals s'ha d'accedir per la superació d'un procés selectiu obert en torn lliure, sinó que s'han de proveir per concurs entre funcionaris/àries de les Corts Valencianes que reunisquen els requisits establits en cada cas per a l'accés al lloc.



S'ha inclòs un apartat seté en la proposta d'acord, que estableix el següent: «En virtut de les circumstàncies excepcionals provocades per la pandèmia de coronavirus (COVID-19), el termini per a l'aprovació de les convocatòries corresponents a l'oferta pública d'ocupació de les Corts Valencianes de 2018, s'amplia fins al 31 de desembre de 2021.» En relació amb això, cal tenir en compte que el Reial Decret llei 19/2020, de 26 de maig, pel qual s'adopten mesures complementàries en matèria agrària, científica, econòmica, d'ocupació i seguretat social i tributàries per a pal·liar els efectes de la COVID-19, conté un precepte, l'article 11, que estableix el següent:



«1. Amb caràcter excepcional, l'habilitació temporal per a l'execució de l'oferta d'ocupació pública, o instrument similar de les administracions públiques i dels processos d'estabilització d'ocupació temporal prevists en l'article 19, u, 6, de la Llei 3/2017, de 27 de juny, de pressupostos generals de l'Estat per a l'any 2017, i en l'article 19, u, 9, de la Llei 6/2018, de 3 de juliol, de pressupostos generals de l'estat per a l'any 2018, mitjançant la publicació de les convocatòries corresponents de processos selectius regulada en l'article 70.1, del text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, el venciment de les quals es produïsca en l'exercici 2020, s'ha d'entendre prorrogada durant l'exercici 2021.

2. Així mateix, s'amplia fins al 31 de desembre de 2021 el termini per a aprovar i publicar en els diaris oficials respectius les ofertes d'ocupació pública que articulen els processos d'estabilització d'ocupació temporal als quals es refereix l'apartat anterior. En els altres punts aquests processos s'han d'ajustar als requisits i condicions establits en cadascuna de les lleis de pressupostos esmentades, segons corresponga.»

El precepte transcrit dona cobertura al que es preveu en l'apartat seté de la proposta d'acord elaborada per la Secretaria General i elevada a la Mesa de les Corts Valencianes per la Taula Negociadora del Personal de les Corts Valencianes.



IV. Actuacions que s'han realitzat

S'ha oït el Consell de Personal de les Corts Valencianes, en compliment de l'article 50.1, de l'Estatut del personal de les Corts Valencianes. Així mateix, de conformitat amb l'article 51 de l'EPCV, s'ha complit amb l'obligació legal de sotmetre la proposta elaborada per la Secretaria General a la Taula Negociadora del Personal de les Corts Valencianes, la qual ha acordat per unanimitat, en la reunió celebrada el dia 23 de juliol, elevar a la Mesa de les Corts Valencianes aquesta proposta. Queda constància d'aquest compliment amb el document que s'adjunta, acreditatiu de la reunió esmentada celebrada per la Taula Negociadora del Personal de les Corts Valencianes, a la qual van assistir FSP-UGT, FSC-CCOO-PV, la Candidatura Alternativa Personal (CAP) i la presidenta del Consell de Personal de les Corts Valencianes.



Abans de ser elevada la proposta final a la Mesa de les Corts Valencianes els serveis jurídics han emès un informe en el qual es considera que la proposta d'acord que s'ha elevat a la Mesa de les Corts Valencianes és conforme a la normativa que és aplicable a aquesta i a la qual s'ha fet referència anteriorment.

Així mateix, la Intervenció de les Corts Valencianes ha emès un informe de fiscalització favorable, en virtut de les normes reguladores de la fiscalització de les despeses que hagen de finançar-se amb càrrec al pressupost de les Corts Valencianes aprovades per la Mesa de les Corts Valencianes d'acord amb la Comissió de Govern Interior en la reunió celebrada el dia 9 de setembre de 2014 (DOGV 7401, 12.11.2014), específicament la norma tercera, 2.A.1, relativa als expedients que comporten despeses en matèria de personal i afecten la classificació dels llocs de treball o modificació de les seues característiques. Cal significar que en l'actualitat està vigent el text refós de les normes reguladores de la fiscalització de les despeses que hagen de finançar-se amb càrrec al pressupost de les Corts Valencianes, aprovat per la Mesa de les Corts Valencianes, d'acord amb la Comissió de Govern Interior, el 8 d'octubre de 2018 (DOGV número 8.561, de 03.06.2019).



En virtut d'això, la Mesa de les Corts Valencianes, en la reunió celebrada el dia 4 d'agost de 2020, ha adoptat l'acord següent:





ACORD



Primer. Aprovació de l'oferta pública d'ocupació de les Corts Valencianes corresponent a l'exercici 2020

1.1. En compliment de l'article 61 de l'Estatut del personal de les Corts Valencianes, s'aprova l'oferta pública d'ocupació de les Corts Valencianes per a l'any 2020, en els termes que s'estableixen en aquest acord, en el qual es detallen les places vacants la cobertura de les quals es considera convenient. Totes les places que s'inclouen en aquesta oferta estan vacants, disposen de consignació pressupostària i es troben classificades amb especificació de la categoria, retribucions assignades i requisits de titulació exigits per a l'accés a aquestes.

1.2. Les convocatòries corresponents a aquesta oferta pública d'ocupació s'han de publicar durant l'any de la seua aprovació o el següent i s'han de resoldre abans de finalitzar l'any 2022.



Segon. Quantificació de les places que s'ofereixen

L'oferta pública d'ocupació de les Corts Valencianes per a 2020 conté les necessitats de recursos humans amb assignació pressupostària que han de proveir-se mitjançant la incorporació de personal de nou ingrés, que es farà segons s'establisca en l'Estatut del personal de les Corts Valencianes i aquest acord. L'oferta pública d'ocupació inclou les places següents que estan vacants en la plantilla de personal de les Corts Valencianes:

– 1 plaça de tècnic/a superior d'auditoria i comptabilitat (grup A1-CD: 22-CE: CV14), adscrita a la Intervenció de les Corts Valencianes. Titulació necessària: llicenciatura, enginyeria o grau universitari o equivalent. Torn lliure.

– 1 plaça de tècnic/a superior de prevenció de riscos laborals (grup A1-CD: 22-CE: CV14), adscrita al Servei de Contractació, Convenis i Infraestructures. Titulació necessària: llicenciatura, enginyeria o grau universitari o equivalent i estar en possessió de les especialitats següents en matèria de prevenció de riscos laborals: seguretat, higiene industrial i ergonomia/psicosociologia. Torn lliure.

– 1 plaça d'ATS (DUE amb l'especialitat de medicina del treball) (grup A2-CD: 21-CE: CV19), adscrita al Servei de Preventiu Assistencial de Medicina del Treball. Titulació necessària: ATS o DUE en infermeria del treball o equivalent. Torn lliure.

– 1 plaça d'editor/a (grup A2-CD: 21-CE: CV19) adscrita al Departament de Disseny i Edició del Servei de Publicacions i Assessorament Lingüístic Titulació: grau universitari o equivalent. Promoció interna.

– 1 plaça d'uixer/a (subgrup: C2-CD: 13-CE: CV20) adscrita a la Secció de Règim Interior del Servei de Recursos Humans i Règim Interior. Titulació necessària: graduat en ESO o equivalent. Torn lliure.



– 1 plaça de telefonista (subgrup: C2-CD: 13-CE: CV20) adscrita a la Secció de Règim Interior del Servei de Recursos Humans i Règim Interior. Titulació necessària: graduat en ESO o equivalent. Queda reservada per a la provisió entre persones amb diversitat funcional enteses com a tals les definides en l'article 1 de la Llei 51/2003, de 2 d'octubre, d'igualtat d'oportunitats, no-discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat. Aquesta plaça s'ha d'unir a la convocatòria que s'efectue de la plaça de Telefonista inclosa en l'oferta pública d'ocupació de les Corts Valencianes de 2018. Ambdues s'han d'oferir en torn lliure.



Tercer. Promoció interna

3.1. La promoció interna s'ha de fer efectiva mitjançant la participació en els procediments selectius que a aquest efecte es convoquen, amb respecte als principis de publicitat, igualtat, mèrit i capacitat, així com als que regeixen amb caràcter general l'accés a la funció pública.

3.2. Sempre que el nombre de places ho permeta, aquests processos selectius s'han de tramitar unitàriament amb les convocatòries de nou ingrés de les places corresponents.

3.3. Per a concórrer a les proves de promoció interna, s'han de reunir els requisits exigits per a l'accés a les places corresponents i haver prestat serveis efectius durant, almenys, dos anys com a funcionari de carrera en el cos o escala des del qual s'accedeix i superar les proves selectives corresponents.

3.4. Les places oferides pel torn de promoció interna que no es cobrisquen s'han d'afegir a les oferides en la mateixa convocatòria pel torn lliure.



Quart. Persones amb diversitat funcional

4.1. S'ha de reservar un mínim del 7 % de les vacants per a ser cobertes per persones amb diversitat funcional, enteses com a tals les definides en l'article 1 de la Llei 51/2003, de 2 d'octubre, d'igualtat d'oportunitats, no-discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat.

4.2. L'accés a la condició de funcionari/ària de les Corts Valencianes de persones amb diversitat funcional s'ha d'inspirar en els principis d'igualtat d'oportunitats i compensació de desavantatges, i cal adoptar, si és el cas, les mesures precises per a establir les adaptacions i ajustos raonables de temps i mitjans en el procés selectiu.



Cinqué. Mesures d'estabilització d'ocupació

5.1. Les mesures d'estabilització d'ocupació s'han de fer efectives mitjançant la participació en els procediments selectius de caràcter obert de les places que hagen sigut exercides per personal interí que a aquest efecte es convoquen o anàlogues a les anteriors, que es determinen en l'acord de gestió de les convocatòries d'aquesta oferta pública d'ocupació. Tot això amb respecte als principis de lliure concurrència, publicitat, igualtat, mèrit i capacitat, així com als que regeixen amb caràcter general l'accés a la funció pública.

5.2. Aquests processos selectius s'han de tramitar unitàriament amb les convocatòries de nou ingrés de les places corresponents.

5.3. Aquests processos selectius poden valorar, entre altres mèrits, el temps de serveis prestats en les administracions públiques i l'experiència en els llocs de treball objecte de la convocatòria.

5.4. En tot cas, aquestes mesures han de quedar arreplegades en l'acord de gestió de les convocatòries de l'oferta pública d'ocupació.

5.5. Respecte de les places afectades per un pla d'ocupació que haja previst una promoció interna i la supressió d'un determinat col·lectiu, els serveis prestats en aquest últim s'han de tenir, a l'efecte de valoració de mèrits, com a prestats en el superior en què s'haja integrat el personal afectat. A aquest efecte, se li ha de valorar el temps en el grup inferior com si fora en el superior al que ha sigut reconvertit el col·lectiu.





Sisé. Acumulació de vacants

Es poden incrementar les places incloses en aquesta oferta pública d'ocupació, amb les vacants que puguen produir-se per promoció, jubilació, defunció o excedència sense reserva de lloc del seu titular, o nova creació com a resultat de la reclassificació de places iguals a les actualment incloses.



Seté. Pròrroga del termini d'execució de l'oferta pública d'ocupació de 2018

En virtut de les circumstàncies excepcionals provocades per la pandèmia de coronavirus COVID-19, el termini per a l'aprovació de les convocatòries corresponents a l'oferta pública d'ocupació de les Corts Valencianes de 2018 s'amplia fins al 31 de desembre de 2021.



Vuité

Aquest acord s'ha de notificar al Consell de Personal de les Corts Valencianes, a la Taula Negociadora del Personal de les Corts Valencianes, s'ha d'inserir en la pàgina web de les Corts Valencianes i s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Corts Valencianes i el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Palau de les Corts Valencianes. València, 4 d'agost de 2020.– El president: Enric Morera i Català. La secretària primera: Cristina Cabedo Laborda.

Mapa web