Ficha docv

Ficha docv









Bases específiques que regiran la convocatòria per a formació de borses de treball per a la provisió temporal de llocs de Tècnic Mitjà de Gestió adscrits al servei de recursos humans d'aquesta administració. [2020/6156]

(DOGV núm. 8871 de 31.07.2020) Ref. Base de dades 006076/2020




Mitjançant el present edicte es fan públiques les bases específiques de la convocatòria que regiran les proves selectives per a la formació de dues borses de treball, per a la provisió temporal de llocs de Tècnic Mitjà de Gestió adscrits al servei de Recursos Humans de l'Ajuntament de Xirivella, aprovades mitjançant Resolució de la Regidoria Delegada de Recursos Humans, Projectes Europeus, Desenvolupament Local i Ocupació, núm. 1763/2020, de 7 de juliol de 2020.



Bases específiques que regiran la convocatòria per a formació de borses de treball per a la provisió temporal de llocs de Tècnic Mitjà de Gestió adscrits al servei de recursos humans d'aquesta administració.





Base primera. Objecte de la convocatòria.

És objecte de les presents bases la convocatòria per a la realització de proves selectives per a la constitució, mitjançant oposició, de dues borses de Treball per a la provisió temporal, en aquesta Corporació, de llocs de treball de Tècnic Mitjà de Gestió, personal funcionari, Escala d'Administració general, Subescala Tècnica, pertanyent al Grup A, Subgrup A2, per a suplir necessitats i possibles programes adscrits al servei de Recursos Humans d'aquest Ajuntament.

Una d'aquestes borses de treball estarà afecta a contingent de diversitat funcional i una altra bossa no estarà afecta al citat contingent de diversitat funcional.

Les persones integrants de totes dues bosses només podran resultar adscrites al servei de Recursos Humans, sense que puga destinar-se les presents borses de treball a suplir necessitats d'altres serveis.

La formació d'aquestes bosses anul·la les anteriors existents. No implica necessàriament l'existència de necessitats de nomenament.

Les borses de treball que es constituïsquen tindran una validesa de quatre anys, d'acord amb el que es disposa en l'art. 11 de les bases generals de la borsa de treball, així mateix en el supòsit que el número excedisca de 60 aspirants cadascuna d'elles, es creara una bossa de reserva que funcionarà d'acord amb el que s'estableix en l'art. 10 de les bases generals de la borsa de treball d'aquest ajuntament.



Base segona. Legislació Aplicable.

La realització de les proves selectives se subjectarà, en el no expressament previst en les presents bases, a la normativa de selecció de funció pública local aplicable en els termes de l'article 103 i concordants de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic, Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana i legislació concordant.



Així mateix, en el no previst en les presents Bases s'estarà al que es disposa en les Bases Generals d'aquesta Administració que regeixen els diversos processos selectius.



Base tercera. Requisits dels aspirants.

Per a poder participar en les proves, els aspirants hauran de reunir els següents:

1. Tindre la nacionalitat espanyola o ser estranger en els termes de l'article 57 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic.



2. Tindre setze anys, sense excedir de l'edat màxima de jubilació forçosa.

3. Estar en possessió del títol de Grau en Dret, Relacions Laborals, Graduat Social, Ciències del Treball, Grau en Administració Pública, o els seus equivalents en llicenciatura, en la data en què acabe el termini de presentació d'instàncies. En tot cas, l'equivalència haurà de ser aportada per l'aspirant mitjançant un certificat expedit a aquest efecte per l'administració educativa competent en cada cas. En el mateix sentit, hauran d'acreditar-se les corresponents homologacions de l'Administració espanyola competent respecte de les titulacions expedides a l'estranger.

4. Posseir la capacitat funcional per a l'exercici de les tasques.

5. No haver sigut separat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de l'Estat, de les Comunitats Autònomes o de les Entitats Locals, ni trobar-se inhabilitat per a l'exercici d'ocupacions públiques, en els termes de l'article 56.1.d del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic.

6. La titulació s'acreditarà mitjançant l'expedició dels títols corresponents per l'autoritat acadèmica competent. Aquesta mateixa autoritat podrà declarar també l'equivalència de títols i serà l'única competent per a fer aqueixa declaració d'equivalència. Els Títols hauran d'estar degudament convalidats en la data de finalització del termini de presentació d'instàncies.

7. Estar en disposició del títol oficial que acredite el coneixement de la llengua valenciana en el seu nivell C1.

Tots i cadascun dels requisits hauran de complir-se, com a màxim, en l'últim dia del termini de presentació d'instàncies i mantindre's durant tot el procés selectiu.



Base quarta. Sol·licituds.

En les instàncies sol·licitant prendre part en la present convocatòria, els aspirants manifestaran que reuneixen totes i cadascuna de les condicions i requisits exigits en la base tercera de la convocatòria, referides a la data de terminació del termini de presentació d'instàncies, i es dirigiran al senyor Alcalde-President de l'Ajuntament de Xirivella i es presentaran en el Registre General d'aquest Ajuntament, situat en la planta baixa de la Casa Consistorial en la Plaça de la Concòrdia, número 6, d'aquesta localitat, o a través de qualsevol mitjà previst en la normativa reguladora del procediment administratiu.

Les instàncies s'hauran d'ajustar al model que s'inclou com a annex ll d'aquestes Bases.

Al costat de la instància es presentarà justificant d'haver ingressat en la Caixa Municipal, mitjançant ingrés bancari, a nom de l'Ajuntament de Xirivella o resguard d'abonament, si escau, per gir postal o telegràfic, els drets d'examen, que es fixen en 30 euros, d'acord amb el que es disposa en la vigent Ordenança Fiscal Reguladora de la Taxa per Drets d'Examen aprovada per l'Ajuntament, havent-se d'especificar que el mateix s'efectua en concepte de «drets d'examen per a participar en Borsa de Treball de Tècnics Mitjans de Gestió (A2) adscrits al servei de Recursos Humans, convocada per l'Ajuntament de Xirivella», amb expressió del nom i cognoms de l'aspirant. Els citats drets d'examen només seran retornats als qui no siguen admesos al procediment selectiu per falta d'algun dels requisits exigits per a prendre part en aquest.



Els aspirants amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 % hauran de fer-ho constar en la sol·licitud, reflectint les necessitats específiques que tenen per a accedir al procés de selecció, amb la finalitat de fer les adaptacions de temps i de mitjans necessaris per a garantir la igualtat d'oportunitats amb la resta de participants. A aquest efecte, hauran de presentar certificació de la Conselleria competent de la Generalitat Valenciana, o òrgan competent d'altres comunitats autònomes o de l'Administració de l'Estat, que acredite la seua condició de discapacitat, així com també la compatibilitat amb l'exercici de les tasques i funcions de la mena de lloc a què es refereixen aquests bases.

El termini de presentació de sol·licituds serà de vint dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província de València, si bé les presents bases es publicaran, al seu torn, en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, i pàgina WEB Ajuntament.



Base cinquena. Admissió D'aspirants.

Una vegada finalitzat el termini de presentació d'instàncies, la regidoria delegada en matèria de recursos humans, o, en defecte d'això, l'Alcaldia, dictarà una resolució declarant aprovades les llistes provisionals d'aspirants admesos i exclosos, i composició del Tribunal qualificador.

En aquesta resolució, que es publicarà en la pàgina web de l'Ajuntament de Xirivella (www.xirivella.es) i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i, amb caràcter complementari i sense caràcter oficial, el tauler d'anuncis municipal, constarà el nom i cognoms dels aspirants admesos i exclosos i, si escau, el motiu d'exclusió, i designació dels membres del Tribunal i, en el seu cas, dels assessors i especialistes. De no presentar-se reclamacions s'entendrà aquesta llista elevada a definitiva.

Enfront d'aquesta resolució es podran presentar reclamacions, o esmenar els defectes que hagen motivat l'exclusió, en el termini de deu dies hàbils, en els termes de l'article 68 de la Llei de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. Si es presenten reclamacions seran acceptades o rebutjades, aprovant-se la llista definitiva, així com la data, lloc i hora de celebració del primer exercici, que es publicarà de la mateixa manera.

En cas que no hi haja al·legacions, s'entendrà definitivament aprovada la llista provisional sense necessitat de publicar una altra vegada el contingut de la mateixa en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, publicant-se aquest llistat en la pàgina web municipal.

Per a ser admesos en les proves selectives, serà suficient que els aspirants manifesten en les seues instàncies que compleixen totes i cadascuna de les condicions exigides referides a la data d'expiració del termini de presentació d'instàncies.



Base sisena. Tribunal qualificador.

El tribunal qualificador estarà format per un president, tres vocals i un secretari, amb veu i vot, així com els seus respectius suplents.

La designació dels membres del tribunal inclourà la dels seus respectius suplents i tendirà a la paritat entre dones i homes.

Per a un millor acompliment de la seua missió, el tribunal podrà disposar la incorporació als seus treballs d'assessors especialistes per a aquelles proves en què ho consideren necessari o convenient, quan les característiques o la dificultat de la prova el requerisquen, els quals es limitaran a l'exercici de les seues respectives especialitats tècniques i col·laboraran amb el tribunal amb veu però sense vot. Els assessors, que seran designats per la regidoria delegada en matèria de recursos humans, o, en defecte d'això, per l'Alcaldia, estaran sotmesos a les mateixes causes d'abstenció i recusació que la resta del tribunal.

Tots els vocals membres del Tribunal hauran d'estar en possessió d'una titulació igual o superior a l'exigida en la respectiva convocatòria, respectant-se els principis d'especialitat i professionalitat en la seua composició. En aqueix sentit, més de la meitat dels seus membres haurà de posseir una titulació corresponent a la mateixa àrea de coneixements que l'exigida en la convocatòria.

Quan concórreguen en els membres del Tribunal alguna de les circumstàncies previstes en l'article 23 de la Llei 40/2015, de 1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic, aquests s'abstindran d'intervindre i notificaran aquesta circumstància a l'Alcaldia– Presidència; així mateix, els aspirants podran recusar-los en la forma prevista en l'article 24 de la citada Llei.

Els Tribunals no podran constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus integrants, titulars o suplents indistintament. En cada sessió del tribunal podran participar els membres titulars presents en el moment de la constitució i, si estan absents, els suplents, sense que puguen substituir-se entre ells en la mateixa sessió. Així mateix, estan facultats per a resoldre les qüestions que puguen suscitar-se durant la realització de les proves, per a adoptar els acords necessaris que garantisquen el degut ordre en les mateixes en tot el no previst en aquests bases i per a l'adequada interpretació de les bases de la convocatòria. Les decisions s'adoptaran per majoria de vots.

Si constituït el tribunal, i iniciada la sessió, s'absentara el president i/o el secretari, designaran, entre els vocals concurrents, el seu substitut durant la seua absència.

La pertinença al tribunal de selecció per tots i cadascun dels membres serà sempre a títol individual, no podent ostentar-se aquesta en representació o per compte de ningú.

El personal d'elecció o de designació política, el personal funcionari interí, el personal laboral no fix, el personal directiu professional i el personal eventual no podran formar part dels òrgans de selecció.

No podrà formar part dels òrgans de selecció el personal que haguera fet tasques de preparació d'aspirants en els cinc anys anteriors a la publicació de la corresponent convocatòria.

De totes i cadascuna de les sessions del tribunal, tant de celebració d'exercicis, correcció i avaluació, i deliberació dels assumptes de competència seua, el secretari estendrà una acta, que serà signada per tots els membres del tribunal, en què es faran constar les qualificacions dels exercicis, la identitat dels membres del tribunal que, en el seu cas, hagueren proposat materialment les preguntes i exercicis, altres incidències i, si fora necessari, les votacions que es produïren. Les actes rubricades constituiran part de l'expedient que reflectirà el procés selectiu portat a efecte.

Els actes que posen fi als procediments selectius hauran de ser motivats. La motivació dels actes del tribunal dictats en virtut de discrecionalitat tècnica, científica o professional, en el desenvolupament de la seua comesa de valoració, serà suficient que estiga referida al compliment de les normes legals i reglamentàries, així com de les bases.

Els membres del Tribunal i també els possibles assessors especialistes, percebran les indemnitzacions que per raons del servei tinguen establides en el Reial decret 462/2002 de 24 de maig, o normativa vigent en el moment de la celebració de les proves selectives.



Base setena. Començament i desenvolupament del procés selectiu.

Els anuncis de lloc, dia i hora de celebració de la resta d'exercicis, resultats obtinguts, així com qualsevol decisió que adopte el tribunal de selecció i que haja de conéixer el personal aspirant fins a la finalització del procés selectiu, es publicaran en la pàgina web de l'Ajuntament de Xirivella (www.xirivella.es) i valdrà com a notificació amb caràcter general.

Els aspirants seran convocats en crida única i hauran de presentar el DNI, permís de circulació o un altre document que, segons el tribunal, verifique la seua identitat. La no presentació a qualsevol dels exercicis en el moment de ser anomenat, o presentar-se una vegada iniciades les proves, comporta automàticament que decau en els seus drets a participar en aquest exercici i en els successius i, en conseqüència, quedarà exclòs del procés selectiu. No obstant això, en els supòsits de casos fortuïts o força major que hagen impedit la presentació dels aspirants en el moment previst, sempre que estiga degudament justificat i així s'aprecie lliurement pel Tribunal, aquest podrà admetre l'examen dels aspirants que no van comparéixer quan van ser nomenats, sempre que no haja finalitzat la prova corresponent, i aqueixa admissió no dificulte el desenvolupament del procés ni perjudique l'interés general o de tercers ni menyscabe el principi d'igualtat amb la resta d'aspirants.



Totes les proves podran realitzar-se indistintament en valencià o castellà, a elecció de l'aspirant.

El tribunal, excepte raons que justifiquen el contrari, adoptarà les mesures oportunes per a garantir que els exercicis siguen corregits sense conéixer la identitat de l'aspirant.

La crida per a la sessió següent d'un mateix exercici haurà de realitzar-se amb un termini mínim d'antelació de vint-i-quatre hores des de l'inici de la sessió anterior, mentre que la convocatòria per a un exercici diferent haurà de respectar un termini mínim de dos dies.

L'ordre d'actuació de les persones aspirants s'iniciarà alfabèticament per la primera d'aquelles el primer cognom de les quals comence per la lletra F, segons Resolució de 21 de gener de 2019, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques per la qual es determina la lletra per a fixar l'ordre d'intervenció de les persones aspirants i, si escau, dirimir els empats en tots els processos selectius que es convoquen durant l'any 2019 en el conjunt de les administracions públiques valencianes (DOGV 8473, 28 de gener).

Aquells tribunals que no compten amb persones aspirants el primer cognom de les quals comence per aquesta lletra, iniciaran l'ordre d'actuació per la lletra o lletres següents en ordre alfabètic.

Els aspirants hauran d'observar, en tot moment, les instruccions dels membres del tribunal, o del personal assessor, durant la realització de les proves per al seu adequat desenvolupament. Qualsevol alteració en el desenvolupament normal de les proves, per part d'un aspirant, quedarà reflectit en l'acta corresponent, encara que aqueix aspirant podrà continuar realitzant l'exercici, amb caràcter condicional, fins que el tribunal resolga sobre l'incident.

Les proves de selecció que es convoquen, constaran de dos exercicis, al marge de la fase prèvia, que a continuació s'indiquen, de caràcter obligatori i eliminatori:

A) Fase d'oposició:

Primer exercici. Qüestionari tipus test: De caràcter obligatori i eliminatori, consistirà a contestar un qüestionari tipus test, de 50 preguntes sobre els temes relacionats en el temari recollit en l'Annex I d'aquestes bases, en relació a les matèries comunes, amb quatre respostes alternatives de les que només una serà vàlida, en un temps màxim de 1 hora. Per a la correcció d'aquesta prova es tindran en compte, en tot cas, les respostes errònies. Les respostes en blanc no comptabilitzen. Tampoc comptabilitzaran les respostes fetes amb llapis. Aplicant-se la següent fórmula:



A-(E/n-1) x 10

N



On «A» és encerts, «E» és errors, «n» és nombre de respostes alternatives per pregunta i «N» és nombre de preguntes.

Igualment, es formularan 5 preguntes de reserva que només seran corregides en cas de ser necessari per anul·lació d'alguna de les 50 preguntes anteriors.

La qualificació d'aquest exercici serà de 0 a 10 punts, havent d'obtindre's una qualificació de 5 punts per a superar el mateix.

Segon exercici. Suposat de caràcter pràctic: De caràcter obligatori i eliminatori, consistirà en la resolució de dos supòsits pràctics que plantejarà el Tribunal immediatament abans del començament de l'exercici, relatius a les tasques pròpies de les funcions relacionades amb la mena de lloc de treball al qual s'opta, en relació amb les funcions pròpies de l'àmbit de Recursos Humans, i, en tot cas, en relació amb les matèries específiques del present temari, prova a realitzar durant el període màxim de tres hores. En aquest exercici es valorarà fonamentalment l'anàlisi, la sistemàtica en el plantejament i la resolució pràctica.



Amb la finalitat de respectar els principis de publicitat, transparència, objectivitat i seguretat jurídica que han de regir l'accés a l'ocupació pública, el tribunal haurà d'informar, amb anterioritat a la realització de l'exercici, sobre els criteris de correcció, valoració i superació d'aquest, que no estiguen expressament establits en les bases d'aquesta convocatòria.

La qualificació d'aquest exercici serà de 0 a 20 punts, havent d'obtindre's una qualificació de 10 punts per a superar el mateix. Les qualificacions s'obtindran per la mitjana aritmètica de les puntuacions atorgades pels membres de l'òrgan de selecció, desestimant-se la més alta i la més baixa.

La puntuació final dels aspirants estarà determinada per la suma de les puntuacions obtingudes en cadascun dels exercicis.

Sobre la base d'aquesta es formarà la llista d'aprovats i la proposta de borses de treball. En cas d'empat en les puntuacions finals, es col·locarà per davant aquell que haguera obtingut major puntuació en el primer exercici. De persistir l'empat, es col·locarà per davant aquell que haguera obtingut major puntuació en el segon exercici. De persistir l'empat aquest es resoldrà per sorteig.



Base huitena. Proposta del tribunal.

Una vegada determinada la puntuació final, formada per la suma de les puntuacions obtingudes en els exercicis, es constituiran les Borses de treball, amb l'ordre resultant.

El tribunal qualificador elevarà la llista d'aprovats a la regidoria delegada, o, en defecte d'això, a l'Alcaldia de l'Ajuntament amb proposta de formació de les borses de treball.



Base novena. Crida i presentació de documents.

De sorgir necessitats a l'Ajuntament que siga necessari cobrir a través d'aquesta bossa, es requerirà a l'aspirant corresponent, d'acord amb el que es disposa en l'art. 9 de les bases generals de les borses de treball, Així mateix s'estableix un termini de cinc dies naturals, des de l'aprovació definitiva de les borses de treball i si escau de la bossa de reserva, per a presentar els documents que acrediten els requisits establits en les bases de la convocatòria i altres previstos en la normativa d'aplicació. Amb caràcter general haurà d'aportar-se:

1. De ser espanyol, fotocòpia del DNI acompanyada de l'original per a la seua compulsa. En cas d'estrangers, document públic acreditatiu expedit per autoritat competent de l'Estat de què es tracte. Aquest últim document haurà de comptar amb el corresponent certificat d'autenticitat de l'Ambaixada o Delegació Consular a Espanya corresponent a l'Estat de què es tracte o, si escau, amb la diligència d'autenticitat expedida per autoritat competent de l'Estat en qüestió en els termes dels tractats internacionals en vigor subscrits per Espanya.



2. Certificat de naixement expedit pel Registre Civil o, cas d'estrangers, document públic acreditatiu expedit per autoritat competent de l'Estat de què es tracte. Aquest últim document haurà de comptar amb el corresponent certificat d'autenticitat de l'ambaixada o delegació consular a Espanya corresponent de l'Estat de què es tracte o, si escau, amb la postil·la d'autenticitat expedida per autoritat competent de l'Estat de què es tracte en els termes dels tractats internacionals en vigor subscrits per Espanya.

3. Còpia autenticada o fotocòpia (acompanyada de l'original per a la seua compulsa) de la titulació exigida. Si aquest document estiguera expedit després de la data en què va expirar el termini de presentació d'instàncies, haurà de justificar el moment en què van concloure els seus estudis. En tot cas les equivalències hauran de ser acreditades mitjançant certificació aportada per l'aspirant expedida a aquest efecte per l'Administració Educativa competent. En el mateix sentit, hauran d'acreditar-se les corresponents homologacions de l'Administració espanyola competent respecte de les titulacions expedides a l'estranger.

4. Declaració jurada de no haver sigut separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les Administracions o Institucions Públiques, ni trobar-se inhabilitat per a l'exercici de funcions públiques. Cas d'estrangers haurà d'aportar-se declaració jurada no haver sigut objecte de sanció disciplinària o condemna penal que impedisca, en el seu Estat, l'accés a la funció pública.

5. «Certificat Mèdic Oficial» on conste que l'aspirant posseeix la capacitat física i psíquica necessària per a l'acompliment de les funcions del lloc de treball afectat.

6. Declaració jurada que no es troba incurs en cap causa d'incompatibilitat de les previstes en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques.



7. Titulació acreditativa del nivell de valencià C1, expedit per la JQCV, o un altre organisme d'acord amb el que s'estableix en les bases generals de selecció i provisió de llocs de treball d'aquest Ajuntament.



Els funcionaris empleats públics estan exempts de justificar les condicions i els requisits exigits i acreditats quan van obtindre el seu nomenament anterior, per tant, hauran de presentar únicament el certificat de l'Administració Pública en la qual conste la seua condició de funcionari empleat públic i que compleix les condicions i requisits assenyalats.

No obstant això, si en la convocatòria s'exigeixen condicions o requisits que no consten en el seu expedient personal, s'hauran d'acreditar mitjançant fotocòpia acompanyada del seu original per a la seua compulsa.

La falta de presentació de la documentació dins del termini establit, excepte en els casos de força major, o quan de la presentació dels documents es desprenga el no compliment dels requisits de la convocatòria o supòsits de falsedat en la declaració, donarà lloc a la invalidesa de les actuacions de l'aspirant. En aquest sentit, comportarà la nul·litat subsegüent dels actes del tribunal en relació amb l'aspirant i la impossibilitat d'efectuar el seu nomenament. Sense perjudici d'altres responsabilitats en què haja pogut incórrer.

En tot cas, el procediment per a dur a terme el nomenament de les persones aspirants s'efectuarà conforme al que es disposa en les Bases Generals d'aquesta Administració reguladores de les Borses de Treball.





Base dècima. Nomenament i presa de possessió.

Presentada la documentació per la persona aspirant, i sent aquesta conforme, l'òrgan municipal competent, segons les necessitats municipals, efectuarà el nomenament de la persona aspirant.

Fins que no es formalitzen els nomenaments, els aspirants no tindran dret a la percepció de cap retribució econòmica.



Base onzena. Incidències.

El Tribunal està facultat per a resoldre els dubtes que es presenten i prendre els acords necessaris per al bon ordre del procés selectiu en tot el que no estiga previst en aquests bases.

Després de la publicació de les qualificacions de cada exercici, els aspirants disposaran de tres dies hàbils per a sol·licitar la revisió d'aquest, denegant-se qualsevol sol·licitud de revisió que tinga lloc fora de termini. L'esmentat termini de tres dies no operarà quan els aspirants reduïsquen aqueix termini per a realització d'exercicis. La revisió consistirà en l'accés a la prova, efectuat davant el Tribunal, de qui rebran els exercicis que, després del procés selectiu, quedaran arxivats en l'expedient. Serà el tribunal el que decidirà sobre la revisió en la següent sessió, i ho consignarà en la corresponent acta. Tampoc s'obrirà cap procés contradictori sobre els exercicis i del resultat amb els aspirants, sense perjudici del dret d'aquests a la revisió, reclamació i recursos procedents contra la decisió del Tribunal.



Base dotzena. Vinculació de les bases.

Les presents bases vinculen a l'Administració, al tribunal i als qui participen en les proves selectives. Contra aquesta convocatòria i tots els actes administratius definitius que es deriven, els interessats podran interposar, d'acord amb el que estableix l'art. 114 de la Llei 39/2015, d'1d'octubre del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, podran interposar els següents recursos:



Recurs potestatiu de Reposició, davant l'òrgan que aprove les presents bases, en el termini d'un mes comptat des de l'endemà a la publicació de les presents Bases en el mitjà legalment establit i, d'altra banda, recurs Contenciós Administratiu, davant el Jutjat Contenciós Administratiu competent, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà a la publicació de les presents Bases en el mitjà legalment establit.



Xirivella, 22 de juliol de 2020.– El regidor de Recursos Humans, Projectes Europeus, Desenvolupament Local i Ocupació: Francisco Roque Navarrete Martínez.







ANNEX I

Temari



Part 1. Matèries comunes:

Tema 1. Les persones davant l'activitat de l'Administració: drets i obligacions. L'interessat: concepte, capacitat d'obrar i representació. La identificació dels interessats i els seus drets en el procediment.



Tema 2. L'acte administratiu. Concepte. Elements. Classes. La forma i la motivació.

Tema 3. La notificació: contingut, termini i pràctica en paper i a través de mitjans electrònics. La notificació infructuosa. La publicació.



Tema 4. L'eficàcia dels actes administratius: el principi d'autotutela declarativa. Condicions. L'aprovació per una altra Administració. La demora i retroactivitat de l'eficàcia.

Tema 5. L'executivitat dels actes administratius: el principi d'autotutela executiva. L'execució forçosa dels actes administratius: els seus mitjans i principis d'utilització. La coacció administrativa directa. La via de fet.

Tema 6. La invalidesa de l'acte administratiu. Suposats de nul·litat de ple dret i anul·labilitat. El principi de conservació de l'acte administratiu.

Tema 7. Disposicions generals sobre el procediment administratiu. Els mitjans electrònics aplicats al procediment administratiu comú.



Tema 8. La iniciació del procediment: classes, esmena i millora de sol·licituds. Presentació de sol·licituds, escrits i comunicacions. Els registres administratius.

Tema 9. L'adopció de mesures provisionals en el procediment administratiu. El temps en el procediment. Termes i terminis: còmput, ampliació i tramitació d'urgència.

Tema 10. La instrucció del procediment. Les seues fases. La intervenció dels interessats.

Tema 11. L'ordenació i tramitació del procediment. La tramitació simplificada del procediment administratiu comú.

Tema 12. Terminació del procediment. L'obligació de resoldre. Contingut de la resolució expressa: principis de congruència i de no agreujament de la situació inicial. La terminació convencional.

Tema 13. L'incompliment dels terminis per a resoldre i els seus efectes. La falta de resolució expressa: el règim del silenci administratiu. El desistiment i la renúncia. La caducitat.

Tema 14. La revisió d'actes i disposicions per la pròpia Administració: suposats. La revocació d'actes. La rectificació d'errors materials o de fet. L'acció de nul·litat, procediment, límits. La declaració de lesivitat.

Tema 15. Recursos administratius: principis generals. Actes susceptibles de recurs administratiu. Regles generals de tramitació dels recursos administratius. Classes de recursos. Procediments substitutius dels recursos administratius: conciliació, mediació i arbitratge.





Part 2. Matèries específiques.

Tema 16. Els empleats públics: classes i règim jurídic. Els instruments d'organització del personal: plantilles i relacions de llocs de treball. Els instruments reguladors dels recursos humans: l'oferta d'ocupació, els plans d'ocupació i altres sistemes de racionalització.



Tema 17. L'accés a les ocupacions públiques: principis reguladors. Requisits. Sistemes selectius. L'extinció de la condició d'empleat públic. El règim de provisió de llocs de treball: sistemes de provisió. El contracte de treball. Les situacions administratives dels funcionaris locals. Especial referència a l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.

Tema 18. La relació estatutària. Els drets dels funcionaris públics. Drets individuals. Especial referència a la carrera administrativa i a les retribucions. El règim de Seguretat Social. Drets d'exercici col·lectiu. Sindicació i representació. El dret de vaga. La negociació col·lectiva.



Tema 19. Els deures dels funcionaris públics. El règim disciplinari. Especial referència a l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana. El règim de responsabilitat civil, penal i patrimonial. El règim d'incompatibilitats.

Tema 20. Marc normatiu aplicable a la Policia Local en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana. Estructura i organització del Cos de Policia Local. La selecció de policies locals i provisió de llocs del Cos de la Policia Local en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.



Tema 21. La duració dels procediments en matèria de funció pública i efectes del silenci administratiu dels mateixos en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.

Tema 22. La carrera professional. Grau Personal i intervals de nivells. La carrera vertical i la carrera horitzontal. L'avaluació de l'acompliment.

Tema 23. Règim retributiu dels empleats públics en l'àmbit local. Conceptes retributius. Retribucions bàsiques. El complement de destinació. El complement específic. La productivitat. Les gratificacions.





Mapa web