Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 17 de juliol de 2020, de la Direcció General de Personal Docent, per la qual es convoca el procediment d'adjudicació de destinació provisional o definitiva per al curs 2020/2021 per al personal funcionari de carrera dels cossos docents de mestres, catedràtics i professors d'Ensenyament Secundari, de catedràtics i professors d'escoles oficials d'idiomes, de professors tècnics de Formació Professional, de catedràtics i professors de Música i Arts Escèniques, de catedràtics i professors d'Arts Plàstiques i Disseny i de mestres de taller d'Arts Plàstiques i Disseny, que tinga la condició de personal suprimit o desplaçat. [2020/5831]

(DOGV núm. 8863 de 22.07.2020) Ref. Base de dades 005666/2020


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Conselleria d'Educació, Cultura i Esport
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: concursos de trasllats, cossos docents no universitaris, Grup A, subgrup A1. Titulació universitària de grau





La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, modificada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa, estableix en la seua disposició addicional sisena la facultat de les comunitats autònomes per a ordenar la seua funció pública docent, en el marc de les seues respectives competències, respectant en tot cas, les normes bàsiques contingudes en aquesta.

El Decret 108/2012, de 29 de juny, del Consell, regula el procediment de recol·locació i redistribució del personal docent amb destinació definitiva en els centres docents públics no universitaris dependents de la conselleria competent en matèria d'educació.

En el marc d'aquest decret, aquesta convocatòria té la finalitat d'establir un procediment de provisió de llocs de caràcter provisional o definitiu per al personal suprimit o desplaçat que garantisca els drets del personal afectat i, alhora, l'estabilitat dels centres. Per a això, s'ha determinat un procés de sol·licitud telemàtica per a l'adjudicació d'àmbit de localitat, província i comunitat. Aquest procés possibilita una gestió eficient, compta amb les degudes garanties procedimentals per al personal participant i permet agilitzar la incorporació del personal als centres educatius amb el temps suficient per participar en les tasques d'inici del curs escolar.

En la tramitació d'aquesta resolució s'ha complit el que es preveu en l'article 37 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic, i article 153 i següents de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana.

Per tot això i en virtut de les atribucions conferides per l'art. 85 del Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual s'estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat (DOGV 8590, 12.07.2019), la Direcció General de Personal Docent, acorda convocar el procediment d'adjudicació de destinacions per al curs 2020/2021 per al personal funcionari de carrera dels cossos docents de mestres, de catedràtics i professors d'Ensenyament Secundari, de catedràtics i professors d'escoles oficials d'idiomes, de professors tècnics de Formació Professional, de catedràtics i professors de Música i Arts Escèniques, de catedràtics i professors d'Arts Plàstiques i Disseny i de mestres de taller d'Arts Plàstiques i Disseny, que tinga la condició de personal suprimit o desplaçat, d'acord amb les bases següents:





Primera. Objecte i àmbit d'aplicació

L'objecte d'aquesta resolució és establir el procediment d'adjudicació de destinació provisional o definitiva per al personal funcionari de carrera que ha adquirit la condició de suprimit o desplaçat.

Haurà de participar en aquest procediment d'acord amb el que s'estableix en el Decret 108/2012, de 29 de juny, del Consell, pel qual es regula la recol·locació i redistribució del personal docent amb destinació definitiva en els centres docents públics no universitaris dependents de la conselleria competent en matèria d'educació, el personal funcionari de carrera:

a) Que tinga la condició de suprimit.

b) Que haja perdut, de manera provisional, la seua destinació definitiva i haja adquirit la condició de desplaçat.



Segona. Criteris d'ordenació per a l'adjudicació provisional del personal suprimit o desplaçat

El personal participant en aquest procediment tindrà la prioritat següent:

1. Personal funcionari de carrera que tinga la condició de suprimit.



2. Personal funcionari de carrera que tinga la condició de desplaçat.



D'acord amb l'article 6 del Decret 108/2012, de 22 de juny, del Consell, el personal funcionari que haja adquirit la condició de suprimit podrà obtindre la recol·locació amb destinació definitiva si hi ha vacant en el centre on ha estat suprimit i està en possessió de l'especialitat del lloc o habilitat per a l'àmbit del lloc corresponent, siga o no de la mateixa especialitat o àmbit per la qual haja perdut, amb caràcter definitiu, la seua destinació. Aquest dret serà exercit en concurrència amb el personal suprimit del mateix centre d'anys anteriors.



Així mateix, el personal suprimit o desplaçat tindrà preferència per a ser destinat provisionalment a qualsevol dels llocs que hagen de ser provistos amb caràcter provisional, sempre que ho indique expressament en la sol·licitud telemàtica prevista en aquesta resolució.

El personal suprimit s'ordenarà atenent els criteris següents, que seran d'aplicació successiva:

a) Any més antic de supressió.

b) Pertinença al cos de catedràtics, si escau.

c) Major antiguitat en el cos.

d) Any més antic d'ingrés i dins d'aquest la major puntuació obtinguda en el procediment selectiu a través del qual es va ingressar en el cos.

El personal desplaçat s'ordenarà atenent els criteris següents, que seran d'aplicació successiva:

a) Pertinença al cos de catedràtics, si escau.

b) Major antiguitat en el cos.

c) Any més antic d'ingrés i dins d'aquest la major puntuació obtinguda en el procediment selectiu a través del qual es va ingressar en el cos.



Tercera. Criteris d'ordenació per a l'adjudicació definitiva

El personal funcionari que haja adquirit, segons el que preveu aquest decret, la condició de suprimit, podrà obtindre la recol·locació amb destinació definitiva si hi ha vacant en el centre on ha estat suprimit i està en possessió de l'especialitat del lloc o habilitat per a l'àmbit del lloc corresponent, siga o no de la mateixa especialitat o àmbit per la qual haja perdut amb caràcter definitiu la seua destinació. Aquest dret serà exercit en concurrència amb el personal suprimit del mateix centre d'anys anteriors. La preferència en la recol·locació estarà determinada per l'any més antic de supressió i, dins d'aquest, pels següents criteris que s'aplicaran successivament:

En el cas del cos de mestres:

a) Major antiguitat amb destinació definitiva ininterrompuda en el centre.

b) Major temps de serveis efectius com a personal funcionari de carrera en el cos de mestres.

c) L'any més antic d'ingrés i, dins d'aquest, la major puntuació obtinguda en el procediment selectiu a través del qual es va ingressar en el cos.

Per a la resta dels cossos docents:

a) Major nombre d'anys de serveis efectius com a personal funcionari de carrera en el cos corresponent.

b) Major antiguitat amb destinació definitiva ininterrompuda en la plaça.

c) Any més antic d'ingrés en el cos.

d) Pertinença al corresponent cos de catedràtics.



Quarta. Procediment telemàtic d'adjudicació

Participarà en el procediment telemàtic d'adjudicació de destinació definitiva o provisional anual, el personal funcionari de carrera que tinga la condició de suprimit o desplaçat.

La presentació de sol·licituds s'efectuarà mitjançant sistema telemàtic a través de la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, http://www.cece.gva.es. No s'admetrà la presentació de la sol·licitud en cap registre físic.

La presentació per mitjans telemàtics de la sol·licitud de participació s'efectuarà per mitjà del codi d'usuari i contrasenya que s'establisquen en l'aplicació.

El personal suprimit o desplaçat podrà seleccionar els llocs oferits per a impartir matèries de les especialitats de les quals siga titular o les habilitacions transitòries que tinga reconegudes, així com els llocs d'àmbit als quals la seua especialitat estiga vinculada. S'entén per àmbit el lloc per a impartir matèries de més d'una especialitat en el mateix centre.

Al personal suprimit i desplaçat, si no participa en aquest procediment d'adjudicació de destinació, l'Administració educativa li adjudicarà, d'ofici, una destinació provisional anual, en l'àmbit de la província on rau el centre des del qual va ser suprimit o desplaçat. Si això no és possible, se li adjudicarà, d'ofici, un lloc provisional anual en un centre docent públic de la Comunitat Valenciana. No obstant el que s'ha exposat anteriorment, l'adjudicació d'ofici no podrà realitzar-se respecte de les habilitacions transitòries que tinga reconegudes la persona interessada.

El termini de presentació de sol·licituds es publicarà en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.

Si es confirma dins del termini i en la forma escaient més d'una sol·licitud de peticions, només es tindrà en compte l'última confirmada. Únicament s'admetran a tràmit les sol·licituds confirmades telemàticament a l'Administració educativa fins a les 10 hores del dia publicat a la web com a data final de termini de presentació d'instàncies. Finalitzat aquest termini de presentació d'instàncies, no s'alteraran les peticions per cap concepte.



Cinquena. Publicitat de participants

Abans de l'inici de la petició telemàtica de destinacions, es publicarà en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport la relació provisional de persones participants amb l'ordre corresponent. A partir de l'endemà de la publicació de la relació provisional, s'obrirà un període de dos dies hàbils per a presentar reclamacions telemàtiques a través de l'URL https://ovidoc.edu.gva.es. Esmenades les deficiències observades i resoltes les reclamacions presentades, es publicarà en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, http.//www.cece.gva.es, la relació definitiva de persones participants amb l'ordre corresponent.



Sisena. Publicitat de vacants

Abans de l'inici de la petició telemàtica de destinacions, es publicarà en la pàgina web de la Conselleria la llista de llocs existents en els diferents centres de les localitats pertanyents a l'àmbit de gestió de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.



Setena. Resolució de l'adjudicació

L'adjudicació de les vacants es realitzarà d'acord amb el que s'estableix en el Decret 108/2012, de 29 de juny, del Consell, pel qual es regula la recol·locació i redistribució del personal docent amb destinació definitiva en els centres docents públics no universitaris dependents de la conselleria competent en matèria d'educació.

La Direcció General de Personal Docent publicarà en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, les relacions provisionals i definitives de participants que hagen obtingut destinació definitiva o destinació provisional per al curs 2020/2021. Mitjançant aquesta publicació, el personal participant es considerarà notificat amb caràcter general.

La presa de possessió de la nova destinació tindrà lloc, a efectes econòmics i administratius, l'1 de setembre de 2020 en els centres on els haja sigut adjudicada la destinació.

Les destinacions adjudicades en la resolució definitiva d'aquesta convocatòria seran irrenunciables. No obstant això, la situació de personal desplaçat es revisarà abans de l'inici de les activitats escolars. En cas que, com a conseqüència de la configuració de la plantilla definitiva del centre, sorgira una vacant en el centre de l'especialitat o de les especialitats de les quals siga titular, lloc d'àmbit al qual la seua especialitat estiga vinculada o de les habilitacions transitòries que tinga reconegudes, la persona afectada serà retornada al seu centre de destinació, sempre que així ho faça constar en l'acta de la reunió que se celebre en el centre educatiu a fi de determinar quin professorat pot resultar afectat per falta d'horari, i quedarà sense efecte la destinació provisional adjudicada.





Huitena. Requisits

Totes les condicions que s'exigeixen en aquesta convocatòria han de complir-se amb anterioritat a l'adjudicació de destinació.

Podrà ser anul·lada la destinació obtinguda per qualsevol persona participant que no s'haja ajustat a les normes de la convocatòria.



Novena. Tractament i protecció de dades

La Conselleria d'Educació, Cultura i Esport és responsable del tractament de les dades personals recollides en aquest procediment i les tractarà per a gestionar l'adjudicació de destinació provisional o definitiva per al curs 2020/2021 per al personal funcionari de carrera dels cossos docents de mestres, catedràtics i professors d'Ensenyament Secundari, de catedràtics i professors d'escoles oficials d'idiomes, de professors tècnics de Formació Professional, de catedràtics i professors de Música i Arts Escèniques, de catedràtics i professors d'Arts Plàstiques i Disseny i de mestres de taller d'Arts Plàstiques i Disseny, que tinga la condició de personal suprimit o desplaçat, segons aquesta resolució de la Direcció General de Personal Docent. La persona interessada podrà exercitar els drets d'accés, rectificació, supressió, oposició, limitació, portabilitat i no ser objecte d'una decisió basada únicament en el tractament automatitzat de les seues dades. La informació detallada sobre el tractament de dades estarà disponible en el registre de tractament de dades publicat en www.cece.gva.es.





DISPOSICIÓ FINAL



Aquesta resolució produirà efectes a partir del dia en què es publique en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



De conformitat amb el que estableixen els articles 112, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 8, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra aquest acte, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició, o bé caldrà plantejar directament un recurs contenciós administratiu, en els terminis i davant dels òrgans que s'indiquen a continuació:

a) El recurs de reposició haurà d'interposar-se davant de la directora general de Personal Docent d'aquesta conselleria en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació.

b) El recurs contenciós administratiu haurà de plantejar-se davant del Jutjat Contenciós Administratiu de València en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació.



València, 17 de juliol de 2020.– La directora general de Personal Docent: Maria Ángeles Herranz Ábalos.

Mapa web