Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 15 de maig de 2020, de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual s'acorda l'adopció de mesures relatives al personal al servei de les institucions sanitàries del Sistema Valencià de Salut de la Comunitat Valenciana, amb motiu de la pandèmia provocada per la Covid-19. [2020/3477]

(DOGV núm. 8813 de 18.05.2020) Ref. Base de dades 003690/2020


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública
    Grup temàtic: Ocupació pública, Legislació
    Matèries: Funció pública Sanitat Malaltia infecciosa Salut pública
    Descriptors:
      Temàtics: política sanitària, cura d'infermeria, salut pública, malaltia infecciosa, epidèmia, estat d'emergència , personal estatutari d'institucions sanitàries



El Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es va declarar l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel Covid-19, va arreplegar distintes mesures dirigides a reforçar el Sistema Nacional de Salut en tot el territori nacional.

En el seu desenvolupament i adoptant mesures en matèria de recursos humans i mitjans per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la Covid-19, s'han dictat distintes ordres ministerials en què s'estableixen i regulen mesures a desenvolupar per les comunitats autònomes, la finalitat de les quals és contenir la progressió de la malaltia i enfortir el sistema de salut pública, assegurar en tot moment i en tot el territori nacional, l'adequat funcionament dels serveis sanitaris, garantint l'existència de professionals suficients per a atendre totes les persones afectades mitjançant l'atenció sanitària integral a la població.



És totalment necessari i de justícia reconèixer la important labor que estan desenrotllat els professionals de les nostres Institucions, els quals han sigut i són els artífexs de la contenció dels efectes d'aquesta pandèmia, i que, lògicament, seran els artífexs de la recuperació de les activitats assistencials, en  busca de la normalitat en les nostres Institucions.



Així doncs, una vegada que la incidència de la pandèmia es va alentint, és el moment d'adoptar altres mesures, de reconeixement de l'activitat exercida pels nostres professionals, sanitaris i no sanitaris, de garantia del seu dret al descans, de reconeixement del seu esforç i labor exercida i de previsió de les necessitats futures de recursos humans davant els escenaris que es puguen produir, seguint així  les distintes recomanacions rebudes tant per part del Ministeri competent en matèria de sanitat, com de l'Organització Mundial de la Salut i la resta d'organismes.

El Decret 33/2020, de 13 de març, de 2020, del Consell, pel qual es disposen mesures extraordinàries de gestió sanitària en salvaguarda de la salut pública a causa del coronavirus SARS-CoV-2 (Covid-19), en l'article 5 establix la possibilitat de suspendre temporalment l'aplicació de la normativa ordinària en matèria de jornada de treball i descans, així com el règim ordinari de permisos, llicències i vacances. Així mateix, la disposició final primera habilita la  titular de la Conselleria amb competències en matèria de Sanitat a dictar totes les disposicions que siguen necessàries per al desplegament i aplicació del Decret.



D'altra banda, ara és el moment d'adoptar les decisions necessàries per a la recuperació de l'activitat assistencial que haja pogut quedar relegada per la urgència derivada de la crisi sanitària que s'està vivint, i per a assegurar l'estabilitat de l'organització dels departaments de salut davant d'un possible rebrot de la pandèmia, amb el manteniment i, si fora necessari, amb l'enfortiment, de nou, dels recursos humans ja contractats durant un període addicional de 6 mesos prorrogable per altres 6 mesos.

A més es tindrà en especial consideració el temps exercit durant el període que comprenga l'estat d'alarma declarat pel Reial decret 463/2020, de 14 de març, i les seues successives pròrrogues, als efectes de selecció i provisió. Així mateix, s'apliquen els criteris oportuns per a acomodar la incidència de l'emergència sanitària en els Acords de Gestió i en la seua conseqüent avaluació, que tindrà el reflex sobre el sistema de productivitat variable, i en el mateix sentit s'adopten mesures en l'avaluació de la carrera i desenvolupament professional.



Per tot allò que s'ha exposat, negociat amb les organitzacions sindicals presents en la Mesa Sectorial de Sanitat en sessió de 7 de maig de 2020, i fent ús de les competències atribuïdes per  el Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual s'estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, resolc:



Aprovar l'adopció de mesures relatives al personal al servei de les institucions sanitàries dependents de la conselleria amb competències en matèria de sanitat i directament gestionades per ella, amb motiu de la pandèmia provocada per la Covid-19, a les quals els seran aplicables.





Primer. Mesures en relació amb nomenaments de personal

1. Totes les places eventuals creades i els nomenaments de personal de caràcter eventual formalitzats o prorrogats des del 28 de febrer de 2020, a fi de cobrir les necessitats originades per la crisi sanitària derivada de la pandèmia de Covid-19, seran prorrogats fins al 30 de novembre de 2020, pròrroga que podrà estendre's si la situació ho aconsella.



2. Així mateix es prorrogaran, durant el mateix període, els nomenaments temporals a jornada completa formalitzats pel  personal amb nomenaments anteriors eventuals a jornada parcial, mantenint-se la reserva d'aquests últims nomenaments, llevat que haja desaparegut la causa que els va motivar.

3. En el moment de la finalització amb avaluació positiva dels programes formatius del personal de l'últim any de formació sanitària especialitzada per a les titulacions universitàries de grau/llicenciatura de Medicina, Infermeria, Farmàcia, i àmbit de la Psicologia, la Química, la Biologia i la Física, es podrà oferir a l'esmentat personal, bé un nomenament temporal eventual de 6 mesos, prorrogables si la situació ho aconsella, o bé l'ocupació temporal de les places vacants que, no podent-se cobrir per la bossa de treball, siguen necessàries per a la prestació assistencial.

Amb auqesta finalitat, des de la direcció general amb competència en matèria de recursos humans d'aquesta Conselleria, s'establiran els procediments extraordinaris que permeten la selecció temporal d'aquest personal mitjançant criteris objectius, garantint en tot moment el dret preferent del personal inscrit i disponible en les llistes d'ocupació temporal.

4. Respecte de les places creades i dels nomenaments temporals eventuals descrits en els punts anteriors, es podran adoptar les mesures de mobilitat geogràfica i funcional necessàries per a garantir l'adequada assistència, sempre degudament motivat, tenint en compte les necessitats del Departament de Salut o centre no departamental i informant la Junta de Personal corresponent.



Segon. Mesures en matèria de permisos i vacances

Una vegada que s'acorde la possibilitat de gaudir de dies de permís, i de vacances en el període vacacional ordinari (juliol, agost i setembre), el seu gaudi s'haurà d'organitzar pels Departaments de Salut de tal manera que es garantisca en tot moment la necessària assistència i la cobertura mínima entre un 65 i un 70 % del personal de cada servei o unitat, llevat que l'evolució de la situació aconselle un percentatge superior.



Tercer. Mesures en relació amb la declaració de difícil cobertura de les places de les Institucions Sanitàries del Sistema Valencià de Salut



1. Les places ocupades per personal que ha desenvolupat les seues funcions en les institucions sanitàries del Sistema Valencià de Salut, durant el temps de duració de l'estat d'alarma provocat per la pandèmia de Covid-19, seran qualificades com de difícil cobertura. A aquest efecte es dictaran, per la persona titular de la direcció general competent en matèria de recursos humans, les resolucions que corresponguen, de conformitat amb el que estableix l'article 22 de l'Ordre 4/2019, de 14 de novembre, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual es regula el procediment de selecció de personal temporal per a la cobertura de places estatutàries gestionades per la Conselleria amb competències en matèria de sanitat.

2. Una vegada qualificades com de difícil cobertura, la valoració dels serveis prestats durant l'esmentat període, per als procediments de selecció de personal temporal, es realitzarà de conformitat amb el que disposa l'Ordre 4/2019, de 14 de novembre, anteriorment esmentada.



3. Per a la valoració d'eixos períodes en les convocatòries  de processos de selecció definitiva o provisió, caldrà ajustar-se al que dispose la normativa vigent a la data de les respectives convocatòries, sempre que la mateixa preveja la valoració de places de difícil cobertura.



Quarta. Mesures en relació amb l'aplicació del sistema de productivitat variable previst en el Decret del Consell 38/2007, de 13 d'abril, pel qual es regula el complement de productivitat variable del personal al servei de les institucions sanitàries de la Conselleria de Sanitat



Els acords de gestió relatius a l'exercici 2020 experimentaran els ajustos que resulten necessaris, en el moment de realitzar la seua avaluació, per a reflectir la incidència del període d'emergència sanitària en els distints indicadors, metes i objectius establerts per a departaments i centres, de tal manera que es tindran en consideració les circumstàncies especials derivades de la incidència de la pandèmia de Covid-19 en l'activitat de les nostres institucions sanitàries, així com la càrrega de treball i l'esforç del personal, traslladant tot això al sistema de productivitat variable.



Cinquena. Mesures en relació amb les àrees d'avaluació dels sistemes de carrera i desenvolupament professionals regulats en el Decret 66/2006, de 12 de maig, del Consell, Decret 85/2007, de 22 de juny, del Consell i Decret 173/2007, de 5 d'octubre, del Consell

1. L'avaluació de l'àrea d'activitat assistencial o professional tindrà l'afectació que corresponga derivada de la puntuació assignada a aquest efecte en la productivitat variable o en l'avaluació dels Acords de Gestió.

2. Respecte a l'avaluació de les àrees d'adquisició de coneixements, activitat docent i investigadora, pel període en què les activitats d'aquestes àrees es troben suspeses s'assignaran els crèdits proporcionals a aquest prenent com a referència els aconseguits per la persona en eixes mateixes àrees durant la resta del període objecte d'avaluació.



3. En l'avaluació de l'àrea de compromís amb l'organització s'assignarà el màxim de crèdits possibles en relació al període de l'exercici 2020.

S'adverteix que la present resolució posa fi a la via administrativa podent interposar-se recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la seua notificació, davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, d'acord amb el que establiex els articles 10.1 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, o recurs potestatiu de reposició davant del mateix òrgan que va dictar l'acte, en el termini d'un mes, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Tot això sense perjuí que puga interposar-se qualsevol altre recurs dels previstos en la legislació vigent.



València, 15 de maig de 2020.– La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública: Ana Barceló Chico.

Mapa web