Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 6 de maig de 2020, del president de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), per la qual s'adopten determinades mesures com a conseqüència del brot de la Covid-19 en relació amb les rendes dels lloguers de les naus industrials propietat de l'IVACE, així com respecte dels cànons dels drets de superfície derivats de contractes en vigor en les seues parcel·les industrials. [2020/3277]

(DOGV núm. 8807 de 08.05.2020) Ref. Base de dades 003503/2020


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Institut Valencià de Competitivitat Empresarial
    Grup temàtic: Legislació
    Matèries: Indústria i energia
    Descriptors:
      Temàtics: edifici industrial, política industrial, finançament de la indústria, política sanitària, cura d'infermeria, salut pública, malaltia infecciosa, epidèmia, estat d'emergència





Antecedents

La crisi derivada de la pandèmia Covid-19 ha generat la necessitat d'adoptar una sèrie d'actuacions complementàries a les establides en el Reial decret llei 8/2020, de 17 de març, de mesures urgents extraordinàries per a fer front a l'impacte econòmic i social de la Covid-19. Entre aquestes, adquireix rellevància la de minimitzar la situació de vulnerabilitat econòmica en la qual puguen trobar-se les pimes i persones arrendatàries de les naus industrials promogudes per l'IVACE, així com les adjudicatàries de sòl industrial en règim de dret de superfície als parcs industrials propietat de l'IVACE.



Fonaments de dret

1. L'article 13.2.1.h) del Decret 104/2017, de 21 de juliol, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, determina l'assumpció per part de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) de competències de promoció i foment en matèria d'àrees industrials.

2. L'article 2.d del Reglament d'organització i funcionament de l'IVACE, aprovat pel Decret 4/2013, de 4 de gener, del Consell, recull entre les competències de l'Institut la de gestionar i comercialitzar naus i solars industrials o comercials i col·laborar amb les empreses per a l'assoliment d'aquesta finalitat.

3. El Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la Covid-19.

4. El Decret llei 8/2020, de 17 de març, estableix una sèrie de mesures urgents extraordinàries per a fer front a l'impacte econòmic i social de la Covid-19.

5. L'ajuda establida en la present resolució queda subjecta al que es determina en l'apartat 2.7.1 de la Decisió d'Ajuda Estatal SA.56851 (2020 / N) – Espanya – Esquema general – marc temporal nacional per a ajudes estatals en forma de subvencions directes, bestretes reembossables, avantatges fiscals o de pagament, garanties sobre préstecs i tipus d'interés subsidiats per a préstecs per a donar suport a l'economia en el brot actual de Covid-19, així com a les seues possibles modificacions (C(2020) 2154 final), d'ara en avant Marc Temporal Nacional.

6. La Llei 29/1994, de 24 de novembre, d'arrendaments urbans.



En virtut de les competències que m'atribueix el Decret 4/2013, de 4 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'organització i funcionament de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial.



En atenció als fets i fonaments de dret exposats i les altres disposicions aplicables en general, resolc:



Primer

La concessió d'una moratòria en el pagament de les rendes del lloguer a pimes i persones autònomes, corresponent a la segona quinzena del mes de març, així com a les mensualitats d'abril, maig i juny de 2020, de les naus industrials propietat d'IVACE en el polígon industrial Nuevo Tollo d'Utiel, els contractes d'arrendament del qual es troben en vigor a la data de la present resolució, així com dels cànons de dret de superfície de totes les pimes i persones autònomes adjudicatàries sota aquest règim en les parcel·les industrials propietat de l'IVACE. Aquestes rendes i cànons seran satisfets de manera prorratejada en els 6 mesos següents, des de juliol a desembre de 2020.



Segon

Amb caràcter excepcional i en relació als mateixos períodes descrits per a la moratòria en el pagament, podrà ser sol·licitada així mateix l'exempció de la renda del lloguer i dels cànons del dret de superfície d'alguna o de totes aquestes mensualitats, sempre que aquesta situació extraordinària haja suposat un cessament total de l'activitat per a la qual el local va ser arrendat o que es demostren caigudes en la seua facturació, computada mensualment o de manera global, d'un 50 % respecte de la mitjana mensual del semestre anterior.



Tercer

Podran ser beneficiàries les persones autònomes o pimes arrendatàries de naus en el polígon industrial Nuevo Tollo d'Utiel, i les persones adjudicatàries de drets de superfície en les parcel·les propietat de l'IVACE, actives en tots els sectors, amb les següents particularitats:



a) Les persones autònomes o pimes dedicades a la producció primària de productes agrícoles, sempre que l'ajuda no s'establisca en funció del preu o la quantitat dels productes comercialitzats;

b) Les persones autònomes o pimes actives en els sectors de la transformació i comercialització de productes agrícoles, sempre que l'ajuda no es transferisca parcialment o totalment als productors primaris i que no es fixe en funció del preu o la quantitat dels productes adquirits als productors primaris o comercialitzats per les empreses i els treballadors autònoms afectats.

c) Per a les persones autònomes o pimes que operen en els sectors de la pesca i l'aqüicultura, sempre que l'ajuda no afecte cap de les categories d'ajuda a les quals fa referència l'article 1, apartat 1, lletres a) a k), del Reglament (UE) número 717/2014 de la Comissió.



En cap cas podran ser beneficiàries les persones autònomes, pimes o empreses que es trobaren en crisi a 31 de desembre de 2019 (segons la definició establida en el Reglament general d'exempció per categories).



A l'efecte de la present resolució, es considerarà pime l'entitat les característiques de la qual s'ajusten al que es disposa en l'annex I del Reglament (UE) número 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat (DO L 187 de 26.06.2014), d'ara en avant Reglament general d'exempció per categories.



Quart

El valor nominal de la mesura d'ajuda (calculada com els imports no ingressats per l'IVACE com a conseqüència de la moratòria o exempció del pagament del lloguer o dret de superfície) no ha de superar el límit màxim global de 800.000 euros per empresa, o de 120.000 euros per empresa o treballador autònom actiu en el sector de la pesca i l'aqüicultura o 100.000 euros per empresa o treballador autònom actiu en la producció primària de productes agrícoles.

Totes les xifres utilitzades constitueixen imports bruts, és a dir, abans d'impostos i d'altres retencions.

El pressupost estimat de l'import global d'ajudes establides en la present resolució és de 31.472,15 euros (trenta-un mil quatre-cents setanta-dos euros amb quinze cèntims).



Cinqué

A la persona autònoma o pime que opere en diversos sectors als quals s'apliquen diferents imports màxims d'ajuda, se li exigirà la gestió d'una separació comptable, a fi de controlar que el límit màxim corresponent de cada ajuda es respecta per a cadascuna d'aquestes activitats.





Sisé

L'ajuda en virtut d'aquesta resolució podrà acumular-se amb unes altres ajudes compatibles, així com:

– Altres mesures concedides per aquesta o una altra administració pública subjectes a l'apartat 2.7.2 Ajudes en forma de garanties de préstecs i 2.7.3 Ajudes en forma de bonificació dels tipus d'interés de préstecs descrit en el Marc Temporal Nacional, sempre que es respecten els imports màxims i els límits d'intensitat màxima establits per a cada tipus d'ajuda en el mencionat Marc Temporal Nacional i en la Comunicació de la Comissió Marc Temporal relatiu a les mesures d'ajuda estatal destinades a donar suport a l'economia en el context de l'actual brot de Covid-19.

– Unes altres ajudes atorgades per aquesta o una altra administració pública sota la mateixa mesura (Secció 2.7.1 Marc Temporal Nacional) o sota una altra mesura autoritzada sota el Marc Temporal Nacional o el Segon Marc Nacional (Decisió 24.04.2020 C (2020) 2740 final, SA 57019), sempre que les mesures puguen acumular-se entre si i els imports màxims d'ajuda establits en aquests marcs normatius es respecten.

– Ajudes subjectes al Reglament (UE) No 1407/2013 de la Comissió de 18 de desembre de 2013 relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (Do L352 de 24.12.2013), concedides per una altra administració pública, sempre que es respecten les normes d'acumulació en virtut dels diferents reglaments de minimis. Concretament, les ajudes establides en la present resolució no podran acumular-se amb ajudes de minimis si es tracta de les mateixes despeses subvencionables i amb l'acumulació s'excedira la intensitat d'ajuda o de l'import màxim d'ajuda fixat en el marc temporal comunitari i en el marc nacional temporal. En cas que les ajudes de minimis concedides per altres administracions públiques no estiguen referides a costos subvencionables específics, resultarà possible la seua acumulació amb les ajudes establides en la present resolució.



– Ajudes exemptes en virtut del Reglament (UE) número 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat (Do L187 de 26.06.2014) sempre que les regles d'acumulació del RGEC siguen respectades. Concretament, les ajudes establides en la present resolució podran acumular-se amb altres ajudes subjectes al Reglament general d'exempció per categories sempre que es referisquen a costos subvencionables identificables diferents. En cas que aquestes ajudes es referisquen als mateixos costos subvencionables, podran acumular-se sempre que es respecten les intensitats o imports màxims d'ajuda indicats en el RGEC.



– Ajudes considerades compatibles per una decisió de la Comissió o amb qualsevol altra ajuda compatible en virtut de directrius comunitàries, sempre que es respecten les intensitats o imports màxims d'ajuda de les corresponents directrius.

– En cap cas l'ajuda podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos públics o privats supere el cost de l'activitat subvencionada.

Sobre aqueixa base, aquelles persones autònomes o pimes que vulguen sol·licitar la moratòria o exempció, si escau, del pagament del lloguer o cànon de superfície indicats en els punts resolutiu primer i segon de la present resolució, hauran d'aportar a l'IVACE una declaració responsable sobre altres ajudes rebudes d'aquesta o una altra administració de conformitat amb les regles d'acumulació enunciades.



Seté

Els documents justificatius de la moratòria o exempció en el pagament del lloguer de les naus situades en el polígon industrial Nuevo Tollo d'Utiel, o en el pagament del cànon dels drets de superfície propietat de l'IVACE, hauran de conservar-se durant deu anys a comptar des de la concessió de la moratòria o de l'exempció.



Huité

Publicar la present resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, així com en la pàgina web de l'IVACE.



València, 6 de maig de 2020.– El president de l'IVACE: Rafael Climent González.

Mapa web