Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 29 d'abril de 2020, de la Direcció General d'Indústria, Energia i Mines, per la qual s'acorda la continuació de determinats procediments i tràmits administratius, d'acord amb el que es preveu en l'apartat 4 de la disposició addicional tercera del Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la Covid-19. [2020/3212]

(DOGV núm. 8804 de 05.05.2020) Ref. Base de dades 003422/2020


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball
    Grup temàtic: Ajudes
    Matèries: Economia i Hisenda Pública Indústria i energia Salut pública Assistència sanitària Malaltia infecciosa
    Descriptors:
      Temàtics: indústria minera, política sanitària, cura d'infermeria, salut pública, malaltia infecciosa, epidèmia, estat d'emergència







El Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la Covid-19 (BOE 67, 14 de març), va establir una suspensió general dels terminis dels procediments administratius en la disposició addicional tercera.

El Reial decret 465/2020, de 17 de març (BOE 73, 18.03.2020), va modificar, entre d'altres, la disposició addicional tercera del Reial decret 463/2020, de 14 de març, que queda redactada en els següents termes (en el que ací interessa):

«1. Se suspenen termes i s'interrompen els terminis per a la tramitació dels procediments de les entitats del sector públic. El còmput dels terminis es reprendrà en el moment en què perda vigència el present reial decret o, en el seu cas, les pròrrogues d'aquest.

2. La suspensió de termes i la interrupció de terminis s'aplicarà a tot el sector públic definit en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

3. No obstant l'anterior, l'òrgan competent podrà acordar, mitjançant una resolució motivada, les mesures d'ordenació i instrucció estrictament necessàries per a evitar perjudicis greus en els drets i interessos de l'interessat en el procediment i sempre que aquest hi manifeste la conformitat, o quan l'interessat manifeste la conformitat que no se suspenga el termini.

4. Sense perjudici del que es disposa en els apartats anteriors, des de l'entrada en vigor del present reial decret, les entitats del sector públic podran acordar motivadament la continuació d'aquells procediments administratius referits a situacions estretament vinculades als fets justificatius de l'estat d'alarma, o que siguen indispensables per a la protecció de l'interés general o per al funcionament bàsic dels serveis (...).»



En aquesta situació excepcional, vistes les limitacions generals a la circulació de les persones i seguint les recomanacions de les autoritats sanitàries, la Generalitat ha anat adoptant tota una sèrie de mesures per a compatibilitzar la protecció de la salut del personal empleat públic i el seu dret a la conciliació familiar amb la garantia en la prestació dels serveis públics, de tal manera que tant l'un com l'altre es vegen adequadament complits; destaquen en aquest sentit totes les actuacions que estan permetent la prestació de manera telemàtica i no presencial del treball per part dels empleats públics.

La Direcció General d'Indústria, Energia i Mines és responsable de diverses línies de subvenció previstes en la Llei 10/2019, de 27 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2020 (DOGV 8708, 31.12.2019), la tramitació de la qual es veu afectada per les especials circumstàncies que la declaració de l'estat d'alarma provoca. La figura a través de la qual es canalitza la concessió d'aquestes subvencions és la de concurrència competitiva i convenis la tramitació dels quals, d'acord amb la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i el Decret 176/2014, de 10 d'octubre, del Consell, pel qual regula els convenis que subscriga la Generalitat i el seu registre, està integrada fonamentalment per tràmits de caràcter intern. Atés que en aquests moments la major part dels òrgans i unitats que prenen part en aquesta tramitació en l'àmbit de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball estan desenvolupant la seua funció de manera telemàtica o no presencial, no s'està posant en risc les mesures de protecció de la salut pública adoptades mitjançant la declaració de l'estat d'alarma que limitaven la circulació de les persones o coadjuven a aquestes finalitats, com és específicament la suspensió de terminis de la disposició addicional tercera del Reial decret 463/2020.



Per contra, el manteniment de la suspensió dels tràmits en aquests supòsits de procediments de caràcter eminentment intern, no sent necessària realment, podria generar perjudicis per al funcionament bàsic dels diferents serveis gestionats per la Direcció General una vegada que s'alce l'estat d'alarma, perquè és previsible que es produïsca una acumulació de tramitació difícilment assumible amb els mitjans personals i materials disponibles, raó per la qual es considera necessari alçar la suspensió d'aquests tràmits.



També amb base en l'habilitació de l'apartat 4 de la reproduïda disposició addicional tercera, aquest centre directiu entén necessari donar continuació durant l'estat d'alarma a altres procediments administratius, en aquest cas amb incidència externa, tots relacionats en l'annex a la present resolució, per considerar que es troben en situacions estretament vinculades als fets justificatius de l'estat d'alarma o són indispensables per a la protecció de l'interés general i el funcionament bàsic dels serveis.

En definitiva, es tracta de compatibilitzar l'eficàcia administrativa amb la finalitat de l'estat d'alarma (que no és una altra que la protecció de la salut i la seguretat dels ciutadans i la lluita contra la pandèmia) de tal manera que es puguen dur a terme aquest tipus de tràmits i disposar de mitjans per a escometre'ls sense posar en risc la finalitat de la declaració de l'estat d'alarma.

D'acord amb tot això i amb el que s'estableix en l'apartat 4 de la disposició addicional tercera del Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la Covid-19, i en l'exercici de les competències d'aquesta direcció general recollides en l'article 70 de la Llei 5/1983 i en els articles 12 i 13 del Decret 104/2017, de 21 de juliol, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, resolc:





Primer

Acordar la continuació de la tramitació dels procediments administratius i tràmits relatius a les línies de subvenció (nominatives i de concurrència competitiva) contemplades en la Llei 10/2019, de pressupostos de la Generalitat per a 2020 recollits en els programes pressupostaris 722.20 (política industrial) i 731.10 (energia i mines), el centre gestor dels quals és la Direcció General d'Indústria, Energia i Mines, així com els procediments administratius específics que es relacionen en l'annex per a garantir el funcionament bàsic dels serveis administratius al llarg de l'exercici 2020.



Segon

Aquesta resolució no afectarà el règim de recursos que puguen interposar-se contra la resolució o els actes de tràmit qualificats que es dicten, ja que l'estat d'alarma pot dificultar la mobilitat de les persones, així com el normal funcionament dels serveis postals, i incidir en els terminis establits per a interposar-los.



Tercer

La present resolució produirà efectes des del dia de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, i serà aplicable mentre estiga vigent l'estat d'alarma declarat pel Reial decret 463/2020, de 14 de març, i les pròrrogues posteriors.

D'aquesta resolució haurà de deixar-se constància en cadascun dels expedients afectats.





ANNEX



Procediments administratius i tràmits relatius a les línies de subvenció (nominatives i de concurrència competitiva) competència de la Direcció General d'Indústria, Energia i Mines per als quals s'acorda la continuació:

a) La gestió, avaluació i tramitació de la convocatòria, per a l'exercici 2020, d'ajudes per a plans d'industrialització desenvolupats per associacions empresarials dels sectors de la Comunitat Valenciana del calçat, ceràmic, metal·lomecànic, tèxtil, joguet, marbre, fusta-moble i il·luminació, químic, automoció, plàstic, envasos i embalatge, productes infantils, paper i arts gràfiques, valorització de residus, energia, biotecnologia, producció audiovisual i producció de videojocs, dins de la tercera fase d'implantació del Pla estratègic de la indústria valenciana 2018-2023, aprovada per la Resolució de 18 de febrer de 2020, del conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball.



b) La convocatòria, per a l'exercici 2020, del programa d'ajudes per a millorar la competitivitat i sostenibilitat industrial mitjançant accions desenvolupades per associacions empresarials d'àmbit multisectorial i comarcal, així com el programa d'ajudes per a donar suport a actuacions que milloren la competitivitat de les àrees industrials de la Comunitat Valenciana, desenvolupades per entitats gestores.

c) La proposta, avaluació, gestió i seguiment de convenis en matèries pròpies de les seues funcions.

d) L'exercici de les competències administratives en matèria d'instal·lació, ampliació, modificació i trasllat d'establiments i instal·lacions industrials.

e) L'exercici de les competències administratives en relació amb el registre industrial i els registres específics d'empreses habilitades i qualificacions professionals en l'àmbit de seguretat industrial i minera, inclosos els relatius a gasos fluorats.

f) La inspecció, el control i la vigilància del compliment de les reglamentacions tècniques i normes de seguretat sobre productes, equips, instal·lacions i activitats industrials.

g) L'emissió de certificats de conformitat d'unitats traslladades d'un altre país contractant de l'Acord sobre transports internacionals de mercaderies peribles (ATP) i la tramitació d'assignació de contrasenyes per al transport de mercaderies perilloses (ADR).

h) L'exercici de les competències administratives en relació amb la infraestructura per a la qualitat i la seguretat industrial, així com la metrologia legal.

i) L'exercici de les competències administratives en relació amb les instal·lacions radioactives de segona i tercera categoria i de raigs X amb finalitats de diagnòstic mèdic, així com amb les empreses de venda i assistència tècnica d'aquests equips.

j) L'exercici de les competències administratives en relació amb els trasllats intracomunitaris de substàncies radioactives.

k) L'exercici de les competències administratives en relació amb les activitats i instal·lacions destinades al subministrament d'energia o productes energètics, així com l'ús racional i eficient de l'energia.

l) L'exercici de les competències administratives en relació amb l'aprofitament dels jaciments minerals i altres recursos geològics previstos en la legislació minera, incloses les relatives a les aigües minerals naturals.

m) L'exercici de les funcions en matèria de seguretat minera incloses en el Reglament general de normes bàsiques de seguretat minera, referent als treballs en explotacions mineres i obres que exigisquen l'aplicació de tècnica minera.



València, 29 d'abril de 2020.– La directora general d'Indústria, Energia i Mines: Maria Empar Martínez Bonafé.

Mapa web