RESOLUCIÓ de 8 d'abril de 2020 del director general de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual es dicta la Instrucció núm. 1 sobre l'aplicació del Decret 44/2020, de 3 d'abril, del consell, d'aprovació de les bases reguladores de concessió directa d'ajudes urgents a persones treballadores en règim d'autònom afectades per la COVID-19. [2020/2850]
(DOGV núm. 8785 de 09.04.2020) Ref. Base de dades 003003/2020
-
Anàlisi documental
Origen de disposició: LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació Grup temàtic: Ajudes Matèries: Ocupació i formació professional Descriptors: Temàtics: epidèmia, estat d'emergència, estat d'emergència, estat d'emergència, estat d'emergència
L'article 5.1 del Decret 44/2020, de 3 d'abril, del Consell, d'aprovació de les bases reguladores de concessió directa d'ajudes urgents a persones treballadores en règim d'autònom afectades per la COVID-19, estableix que La sol·licitud es presentarà de manera telemàtica en la seu electrònica de la Generalitat Valenciana, a través del procediment habilitat a este efecte i denominat «EAUCOV 2020 Ajuda extraordinària a persones treballadores autònomes COVID-19». En la pàgina web de LABORA (http://www.labora.gva.es/ciutadania/busque-ajudes-subvencions/ajudes-foment-del-ocupacio) estarà disponible la informació i documentació de la convocatòria i s'habilitarà l'accés a la seu electrònica per a formular la sol·licitud. Qualsevol sol·licitud presentada seguint un procediment diferent al que ací es descriu serà inadmesa.
Per la seua part l'article 7.3 del Decret 44/2020, de 3 d'abril, estableix que El criteri per a la concessió de la subvenció, fins a esgotar el crèdit disponible, serà el del moment de la presentació de la sol·licitud. A este efecte, no es considerarà presentada una sol·licitud fins que s'aporte tota la documentació requerida. En cas que diferents sol·licituds es completen en el mateix moment, es prioritzaran les presentades per persones amb diversitat funcional i, si no n'hi ha, per dones
Atés l'ingent volum de sol·licituds que s'espera rebre i a fi d'evitar que es produïsca el col·lapse de la seu electrònica de la Generalitat, la qual cosa aniria en menyscapte dels drets de les persones interessades, es fa necessari seqüenciar l'aportació de la documentació requerida, garantint en tot cas que es respecte la previsió del Decret 44/2020, de 3 d'abril.
A la vista del que s'hi ha exposat i en aplicació de la disposició final primera del Decret 44/2020, de 3 d'abril, del Consell, d'aprovació de les bases reguladores de concessió directa d'ajudes urgents a persones treballadores en règim d'autònom afectades per la COVID-19, per la qual s'habilita la persona titular de la Direcció General de LABORA per a dictar les instruccions i adoptar les mesures que considere oportunes per a la seua aplicació i execució, resolc:
Prime. Instrucció núm. 1 sobre l'aplicació del Decret 44/2020, de 3 d'abril.
La presentació de les sol·licituds s'efectuarà realitzant dos tràmits:
Tràmit un: sol·licitud de data i franja horària per a presentar la sol·licitud (no requereix signatura electrònica).
Per a sol·licitar l'assignació de data i franja horària per a presentar la sol·licitud, s'accedirà al procediment telemàtic «EAUCOV 2020 Ajuda extraordinària a persones treballadores autònomes COVID19», on s'haurà de prémer l'enllaç cita prèvia per a la presentació de sol·licitud d'ajudes per a autònoms.
En este tràmit només haurà d'introduir-se la identitat de la persona treballadora autònoma que demana les ajudes (no del representant), un correu electrònic i un telèfon de contacte.
El sistema informarà del termini assignat per a presentar la sol·licitud.
Tràmit dos: Presentació de la sol·licitud (requereix signatura electrònica).
Dins de la franja assignada, s'accedirà de nou al procediment «EAUCOV 2020 Ajuda extraordinària a persones treballadores autònomes COVID19», a través del qual es presentarà la sol·licitud i la resta de documentació requerida pel Decret 44/2020.
Si el tràmit dos es realitza en la franja assignada, el sistema retrotraurà la data de presentació de la sol·licitud al moment en què es va completar el tràmit un. Si la sol·licitud no es presentara completa en el tràmit dos o es realitzara fora de la franja assignada, la data de presentació de la sol·licitud (data de criteri) serà aquella en què efectivament s'haja presentat completa la sol·licitud.
Segon
Sense perjudici de la seua publicació en la web de LABORA i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, esta resolució produirà efectes des del moment en què s'ha dictat.
Contra esta resolució, que esgota la via administrativa, podrà interposar-se recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà al de la seua publicació, davant el corresponent jutjat contenciós administratiu competent, d'acord amb el que s'estableix en els articles 8 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, o potestativament recurs de reposició davant este mateix òrgan en el termini d'un mes, computat en els mateixos termes, de conformitat amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Tot això sense perjudici que les persones interessades puguen presentar qualsevol altre recurs que consideren convenient.
València, 8 d'abril de 2020.- El director general de Labora Servei Valencià d'ocupació i Formació: Enric Nomdedéu i Biosca