Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ d'11 de març de 2020, del director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, per la qual es convoquen les ajudes a la participació per primera vegada de les persones agricultores i agrupacions de persones agricultores en programes relatius a la qualitat diferenciada inclosos en el Programa de Desenvolupament Rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020. [2020/2431]

(DOGV núm. 8772 de 26.03.2020) Ref. Base de dades 002739/2020






En el marc de les bases d'aquestes ajudes publicades en el DOGV núm. 8113, de 25 d'agost de 2017, mitjançant l'Ordre 21/2017, de 25 de juliol, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, per la qual es regulen les bases de les ajudes a la participació per primera vegada d'agricultors i agricultores i agrupacions d'agricultors i agricultores en règims de qualitat de productes agrícoles i alimentaris, i a les activitats d'informació i promoció portades a terme per grups de persones productores en el mercat interior, en el marc del Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020.

I en virtut de les facultats que em confereixen la lletra b) del punt 4 de l'article 160 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, i l'article 13.1.h del Decret 123/2006, de 8 de setembre, del Consell, mitjançant el qual s'aprova l'Estatut de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària (DOCV núm. 5344, de 12 de setembre), i el Decret 124/2006, de 8 de setembre, del Consell, pel qual es designa l'organisme pagador de les despeses corresponents a la política agrícola comuna a la Comunitat Valenciana i se n'estableix l'organització i el funcionament (DOCV núm. 5344, de 12 de setembre), tots dos en la seua redacció vigent,



RESOLC



Primer. Convocatòria

1. Convocar les ajudes a la participació per primera vegada de les persones agricultores i agrupacions de persones agricultores en programes relatius a la qualitat diferenciada inclosos en el Programa de Desenvolupament Rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020, gestionades per la Direcció General de Desenvolupament Rural i Política Agrària Comuna, les bases de les quals han sigut publicades mitjançant l'Ordre 21/2017, de 25 de juliol de 2017, abans esmentada, en concret per als règims de qualitat recollits en el punt 3.1 de la base segona, de l'annex I d'aquesta (DOGV núm. 8113, de 25 d'agost).

2. La resolució i instrucció de la convocatòria correspon a la persona titular de la Direcció General de Desenvolupament Rural, de conformitat amb el que es disposa en l'Acord de 2 d'abril de 2012 pel qual es deleguen les funcions d'autorització del pagament de fons FEADER entre l'organisme pagador i els distints òrgans administratius de la Conselleria d'Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, així com de la Conselleria d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient, i de la Conselleria de Governació, i la faculten per a dictar les resolucions i adoptar les mesures necessàries per al compliment del que s'hi disposa.



Segon. Finançament de les ajudes

1. Les ajudes regulades en la present convocatòria seran finançades pel FEADER, pel Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació i per la Generalitat Valenciana, d'acord amb el que estableix el Programa de Desenvolupament Rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020, del qual formen part, enquadrades en l'operació 3.1.1 «Ajuda a la participació per primera vegada d'agricultors i agrupacions en règims de qualitat», submesura 3.1; «Suport a la nova participació en règims de qualitat», de la mesura 3, «Règims de qualitat dels productes agrícoles i alimentaris».



2. La dotació pressupostària es farà a càrrec del capítol IV de la secció 12, entitat 91, del pressupost de despeses de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, línia SO832000, de l'exercici 2020, fins a un import màxim de 50.000 euros.



Tercer. Beneficiaris

1. Podran ser beneficiàries d'aquestes ajudes les persones agricultores i les agrupacions de persones agricultores que participen per primera vegada en algun dels règims de qualitat diferenciada dels productes agroalimentaris, definits en el punt 3.1 de la base segona de l'Annex I de l'Ordre 21/2017, de 25 de juliol, recollits en el PDR CV 2014-2020. No podran ser beneficiaris, per tant, les persones agricultores o els grups de persones agricultores ja inscrites o que hagen participat en els règims de qualitat elegibles, s'exceptua el que es disposa en el cas de Producció Ecològica Certificada (aquestes persones productores es consideraran inscrites en el moment que s'inicie el període de conversió).

2. Només podran ser beneficiàries de les ajudes les persones agricultores actives (en els termes definits en el Reglament (UE) núm. 1307/2013).



Quart. Despeses subvencionables i quantia de les ajudes

1. Seran subvencionables, exclosos els impostos recuperables, els costos fixos satisfets per part de les persones agricultores o organitzacions de persones agricultores als organismes de control autoritzats, ocasionats per la participació en els règims de qualitat de productes agroalimentaris. En concret els costos elegibles seran els següents:

a) Els costos ocasionats per la inscripció en un règim de qualitat de productes subvencionats.

b) La quota anual de participació en un règim de qualitat de productes subvencionats.

c) El cost dels controls necessaris per a comprovar el compliment del plec de condicions del règim: inspecció de camp, control documental, analítica, etc.

No es consideraran subvencionables els costos interns o d'autocontrol.



2. La quantia de l'ajuda serà del 70% de les despeses subvencionables realitzades, sense superar els 3.000 euros anuals per explotació i any, durant un període màxim de cinc anys.

3. No seran subvencionables les actuacions ja realitzades o aquelles ja iniciades abans de la data de presentació de la sol·licitud de subvenció.



Cinqué. Termini i lloc de presentació de les sol·licituds

1. El termini de presentació de sol·licituds serà de dos mesos i s'iniciarà l'endemà de ser publicat l'extracte de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. Les sol·licituds i la documentació que s'hi adjunta s'han de presentar, preferentment, en el registre de la conselleria competent en matèria d'agricultura, i es poden presentar també en qualsevol dels registres previstos en la legislació reguladora del procediment administratiu comú. La documentació que s'ha d'ajuntar a les sol·licituds d'ajuda està especificada en la Base Huitena de l'Annex I de l'ordre 21/2017.



3. Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, i també els sol·licitants que sense estar obligats a això opten per aquesta via han de presentar les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat en l'URL següent: http://www.gva.es/es/proc18735



En cas de presentació telemàtica, les sol·licituds han de signar-se amb el certificat digital de la persona física o jurídica que presenta la sol·licitud o, si escau, amb el certificat digital del seu representant. Així mateix, la resta de documents que s'hi adjunten, quan siga procedent, han d'anar signats electrònicament per les persones que siguen competents per a això.



D'acord amb el que es disposa en l'article 68.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, si algun dels subjectes obligats a relacionar-se per mitjans electrònics presenta la sol·licitud presencialment, l'Administració pública requerirà l'interessat perquè l'esmene a través de la presentació electrònica. Amb aquesta finalitat, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en la qual haja sigut realitzada l'esmena.

4. No seran admeses a tràmit les sol·licituds que es presenten fora del termini establit en la convocatòria, i es resoldrà la inadmissió d'aquestes que s'haurà de notificar als interessats en els termes e en els articles 40 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

5. Tant el model de sol·licitud d'ajuda com la resta de models dels documents que cal aportar juntament amb la sol·licitud d'ajuda, igual que la informació bàsica sobre aquestes ajudes, són els que apareixen en l'URL: http://www.gva.es/es/proc18735

6. Les esmenes o les aportacions documentals posteriors a la presentació de la sol·licitud hauran de realitzar-se a través de la següent URL: http://www.gva.es/portal/page/portal/inicio/procedimientos?id_proc=18536.

7. El termini màxim de resolució i de publicació de les resolucions serà de sis mesos, comptadors des de la data de publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Les resolucions es publicaran en el Diari Oficial de la Generalitat en els termes establits en el punt 2 de la base desena de l'annex I de l'Ordre 21/2017. Aquesta publicació substituirà la notificació i tindrà els mateixos efectes en tractar-se d'un procediment de concurrència competitiva. La data de la publicació serà la que es considere a l'efecte de notificació. Contra aquesta resolució es podran interposar els recursos establits en el punt 3r de la Base Desena de l'Annex I de l'Ordre 21/2017.



8. S'estableix com a últim dia de termini per a justificar aquestes ajudes el 15 de novembre de 2020, llevat que en la resolució de concessió d'aquestes s'establisca un altre termini diferent.



Sisé. Criteris de Selecció

Els criteris de selecció dels beneficiaris d'aquesta ajuda seran els establits en el punt 4 de la Base Sisena de l'Annex I de l'Ordre 21/2017.



Seté. Compatibilitat amb la política comunitària de competència

En aplicació de l'article 7.4 del Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, s'especifica que les ajudes regulades en aquesta convocatòria, realitzada en aplicació de l'Ordre 21/2017, són compatibles amb la política comunitària de competència d'acord amb l'article 81.2 del Reglament (UE) 1305/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, relatiu a l'ajuda al desenvolupament rural a través del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER), segons el qual, els articles 107, 108 i 109 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea (TFUE), no seran aplicables als pagaments efectuats pels estats membres en virtut i de conformitat amb aquest reglament, ni al finançament suplementari nacional establit en l'article 82, dins de l'àmbit d'aplicació de l'article 42 del TFUE.



Huité. Incompatibilitat de les ajudes

D'acord amb el que estableix l'article 59.8 del Reglament (UE) 1305/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, relatiu a l'ajuda al desenvolupament rural a través del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER), les ajudes convocades mitjançant aquesta resolució no podran ser cofinançades mitjançant contribucions dels Fons Estructurals, del Fons de Cohesió o de qualsevol altre instrument financer de la Unió.





Nové. Publicació sobre informació dels beneficiaris

S'informa els possibles beneficiaris que, de conformitat amb l'article 113 del Reglament (UE) 1306/2013, les seues dades seran publicades conformement a l'article 111 d'aquest Reglament i podran ser tractats per organismes d'auditoria i investigació de la Unió Europea i nacionals, per a salvaguardar els interessos financers de la Unió.





Deu. Procediment de comunicació d'irregularitats i sospites de frau

Qualsevol persona que conega fets que puguen ser constitutius de frau o irregularitat en relació amb projectes o operacions finançats totalment o parcialment a càrrec de fons procedents de la Unió Europea en el marc d'aquesta convocatòria podrà posar aquests fets en coneixement del Servei Nacional de Coordinació Antifrau de la Intervenció General de l'Administració de l'Estat, per mitjans electrònics a través del canal habilitat amb aquesta finalitat per aquest Servei en l'adreça web:

http://www.igae.pap.minhafp.gob.es/sitios/igae/es-es/snca/paginas/inicio.aspx



i en els termes establits en la Comunicació 1/2017, de 6 d'abril, del Servei esmentat que pot consultar-se en l'URL següent:



http://www.hisenda.gva.es/documents/90598251/165748060/comunicacionsnca+1-2017+06-04- 2017Canaldenuncias.pdf/0356c08d-0e02-4cf6-b820-19f28fcee69f



Onzé. Publicitat de les ajudes.

Les persones i entitats beneficiàries han de complir el que estableix l'article 3 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, respecte a l'obligatorietat de donar l'adquada publicitat al caràcter públic del finançament de les actuacions objecte de subvenció, d'acord amb el que estableixen els punts 2 i 3 de l'article 3 de la Llei 2/2015, així com l'article 18 de la Llei 38/2003, de 26 de novembre, General de Subvencions.



Dotzé. Protecció de datos de carácter personal.

1. La sol·licitud d'ajudes comporta el tractament de dades de caràcter personal en el marc del que disposa el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, i de la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

2. La informació relativa al tractament de les dades de caràcter personal es troba disponible al Registre d'Activitats de Tractament publicat a la pàgina web de la conselleria competent en matèria d'agricultura. En concret, la informació bàsica del tractament és la següent:

Nom del tractament: Ajudes en matèria agrícola, agroalimentària i desenvolupament rural de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària.

Identitat del responsable del tractament: Persona titular de la Direcció de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària.

Finalitat del tractament: Gestionar les ajudes en matèria agrària i agroalimentària incloses en la Política Agrícola Comuna, finançades pel Fons Europeu Agrícola de Garantia (FEAGA) i el Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER).

Exercici del dret: Pot exercitar el dret d'accés, rectificació, supressió, limitació, oposició i portabilitat de les seves dades de caràcter personal de manera presencial o telemàtica de conformitat amb el que preveu l'enllaç següent: http://www.gva.es/es/proc19970

Reclamacions: Sense prejudici de qualsevol altre recurs administratiu o acció judicial, qualsevol persona interessada té dret a presentar una reclamació a l'Agència Espanyola de Protecció de Dades si considera que el tractament de dades personals que el concerneixen infringeix la normativa en matèria de protecció de dades.

3. Quant al llarg del procediment administratiu s'aporten dades de caràcter personal de terceres persones, la persona sol·licitant haurà de complir amb l'obligació d'informar-los de la comunicació d'aquestes dades a la Conselleria, així com del tractament dels mateixos per part d'aquesta.



4. De conformitat amb l'article 113 del Reglament (UE) núm. 1306/2013, les dades de les persones beneficiàries seran publicades conformement a l'article 111 del Reglament esmentat i podran ser tractades per organismes d'auditoria i investigació de la Unió Europea i nacionals, per a salvaguardar els interessos financers de la Unió.



Décimo tercero. Recursos.

Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar potestativament un recurs de reposició davant el director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària en el termini un mes, comptador des de l'endemà de ser publicat, de conformitat amb el que disposen en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o impugnar-la directament davant els jutjats contenciosos administratius en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la seua publicació, d'acord amb el que s'estableix en els articles 8.3, 25.1 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Tot això sense perjudici que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.





València, 11 de març de 2020.– El director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària: Francisco Rodríguez Mulero.









Mapa web