Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 25 de febrer de 2020, de la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica, per la qual es convoquen, per a l'any 2020, subvencions destinades a les entitats ciutadanes de la Comunitat Valenciana, per a l'enfortiment de la participació ciutadana en l'àmbit de l'associacionisme. [2020/1898]

(DOGV núm. 8754 de 04.03.2020) Ref. Base de dades 002090/2020






L'Ordre 4/2016, de 3 de juny, de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, per la qual s'estableixen les bases reguladores conjuntes de les subvencions destinades a les entitats locals (ajuntaments, mancomunitats i altres fórmules associatives), entitats ciutadanes, centres valencians en l'exterior (CEVEX) i les seues federacions i confederacions, cases regionals d'altres comunitats en la Comunitat Valenciana, i les seues federacions i confederacions, per al foment de la participació ciutadana, la transparència i l'accés a la informació pública (DOGV 7798, 06.06.2016), regula en el títol II, capítol III, les bases per a la concessió de subvencions destinades a entitats ciutadanes de la Comunitat Valenciana.



De conformitat amb el que es preveu en l'article 159 del Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual s'estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat i l'article 160.4 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, resolc:





Un. Objecte

Convocar per a l'exercici 2020, les subvencions destinades a les entitats ciutadanes de la Comunitat Valenciana per a l'enfortiment de la participació ciutadana en l'àmbit de l'associacionisme.

A aquest efecte, s'entendrà per participació ciutadana l'exercici del dret de la ciutadania a participar en el procés de presa de decisions públiques i en l'elaboració, execució i avaluació de les polítiques públiques.



Dos. Bases reguladores de la convocatòria

Les bases per les quals es regeix aquesta convocatòria, són les contingudes en l'Ordre 4/2016, de 3 de juny, de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, per la qual s'estableixen les bases reguladores conjuntes de les subvencions destinades a les entitats locals (ajuntaments, mancomunitats i altres fórmules associatives), entitats ciutadanes, centres valencians en l'exterior (CEVEX) i les seues federacions i confederacions, cases regionals d'altres comunitats en la Comunitat Valenciana, i les seues federacions i confederacions, per al foment de la participació ciutadana, la transparència i l'accés a la informació pública (DOGV 7798, 06.06.2016), d'ara en avant, Ordre 4/2016.



Tres. Finançament

La present convocatòria de subvencions es finançarà amb càrrec a l'aplicació pressupostària 22.02.01.112.90.4, línia S7310000, de la Llei de Pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2020, amb un crèdit màxim de 625.000 euros (sis-cents vint-i-cinc mil euros).

Així mateix en aquesta convocatòria es fixa una quantia addicional màxima de 312.500 euros (tres-cents dotze mil cinc-cents euros), l'aplicació dels quals a la concessió de les subvencions regulades en la mateixa no requerirà d'una nova convocatòria. L'efectivitat de la quantia addicional màxima queda condicionada a la declaració de disponibilitat de crèdit i, en el seu cas, prèvia aprovació de la modificació pressupostària procedent en un moment anterior a la resolució de la concessió de la subvenció. Tot això, de conformitat amb el que preveu l'article 11 del Decret 77/2019, de 7 de juny, del Consell, de regulació del procediment de gestió del pressupost de la Generalitat i l'article 58, apartat 2, lletra a, punt quart, del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (d'ara en avant, RLGS).



Quatre. Persones beneficiàries

1. Podran beneficiar-se d'aquestes subvencions, les confederacions, federacions, associacions i fundacions de la Comunitat Valenciana i amb seu o delegació estable en aquesta, que complisquen els següents requisits:

a) Estar inscrites en el Registre Nacional d'Associacions o en el Registre autonòmic d'Associacions de la Comunitat Valenciana o en aquells registres especials, establits per la normativa vigent.

b) No estar incurses en les prohibicions que, per a obtindre la condició de persones beneficiàries de subvencions, estableix l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (d'ara en avant, LGS).

c) Estar adaptades, en el cas d'associacions i les seues federacions i confederacions, a l'àmbit d'aplicació de la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d'associació i, en el cas de fundacions a la Llei 8/1998, de 9 de desembre, de fundacions (per a fundacions de la Comunitat Valenciana) o a la Llei 50/2002, de 26 de desembre, de Fundacions (per a fundacions d'àmbit estatal).

2. No podran beneficiar-se d'aquestes subvencions:

a) Les associacions i federacions integrades en una federació o confederació, que hagueren sol·licitat subvenció en la present convocatòria per al mateix projecte presentat per la seua federació o confederació.



b) Les entitats en les quals concórrega alguna de les circumstàncies previstes en els apartats segon i tercer de l'article 13 de l'LGS. A aquest efecte, l'entitat sol·licitant ha d'estar al corrent del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social previstes en els articles 18 i 19 del RLGS, circumstància que serà comprovada d'ofici per l'òrgan instructor del procediment, segons el que es preveu en l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (d'ara en avant, LPACAP), llevat que conste expressament en el formulari de sol·licitud oposició expressa de l'interessat. En aquest últim cas, haurà d'acreditar presentant els corresponents certificats emesos per l'Agència Estatal d'Administració Tributària, l'Agència Tributària Valenciana i la Tresoreria General de la Seguretat Social, expressius d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.



La justificació de les entitats de no estar incurses en les prohibicions per a obtindre la condició de persona beneficiària, contingudes en els apartats segon i tercer de l'article 13 de l'LGS, es realitzarà mitjançant declaració responsable.



Cinc. Activitats subvencionables

1. Se subvencionaran les actuacions destinades a complir els objectius generals següents:

a) Accions de formació en matèria de participació ciutadana i foment de l'associacionisme.

b) Foment de la participació dels associats i associades en el dia a dia de l'entitat.

c) Foment de la cooperació interasociativa o el treball en xarxa amb altres entitats.

2. Els objectius específics, que hauran de definir-se i desenvolupar-se en el projecte, consistiran en:

a) Promoure iniciatives i propostes per a aprofundir en els drets polítics de participació col·lectiva.

b) Dissenyar espais/fòrums oberts de debat, a l'intercanvi d'idees i a l'elaboració de propostes, que puguen contribuir a la construcció de manera crítica de polítiques i presa de decisions públiques.

c) Promoure iniciatives de participació ciutadana que afavorisquen la realització de processos participatius que pretenguen obrir espais de diàleg i acció sobre assumptes d'interés públic.

d) Fomentar la innovació social i ciutadana que impulse la cultura i organització col·laborativa per a la participació ciutadana.

e) Fomentar l'associacionisme i l'adhesió de les persones en col·lectius organitzats per a dur a terme accions dirigides a millorar la qualitat de vida de les associades i associats.

f) Fomentar la cooperació interasociativa i potenciar el treball en xarxa i la col·laboració entre entitats associatives per a l'assoliment d'interessos comuns i d'optimització de recursos, mitjans i informació. S'entén per treball en xarxa la interacció intencional i selectiva entre dues o més actors sobre la base d'una relació subjecte-objecte amb la finalitat de millorar el benestar personal i la qualitat de vida, tant de l'individu com de la comunitat en la qual s'integra.

g) Incidir en la informació i formació de metodologies de participació dirigides als membres de l'entitat i/o a les persones beneficiàries de les actuacions de l'entitat.

3. Per a la consecució dels objectius abans citats, se subvencionaran les següents activitats i accions consistents en:

a) Jornades, debats i fòrums oberts a l'intercanvi d'idees que es dirigisquen a l'elaboració d'una proposta concreta d'accions o polítiques públiques.

b) Disseny i execució d'instruments o eines que afavorisquen la participació de la ciutadania en les finalitats que li són propis a l'entitat sol·licitant (xarxes ciutadanes, plataformes digitals, trobades associatives…).

c) Cursos de formació, seminaris, jornades, congressos o altres accions anàlogues en matèria de participació ciutadana i foment de l'associacionisme, així com la formació per a la millora del funcionament de les entitats existents.

d) Accions d'assessorament a la ciutadania relacionades amb la participació ciutadana i el foment de l'associacionisme.

e) Realització d'estudis, materials informatius, de difusió, divulgatius, etc, com a guies, butlletins, treballs o estudis d'investigació social en el seu àmbit territorial, relacionats amb la participació ciutadana i el foment de l'associacionisme.

4. No passaran a la fase de valoració aquells projectes que no s'adeqüen als objectius concrets i a les activitats definits en aquest apartat, o aquells projectes en els quals no existisca coherència entre aquests objectius i les activitats, desestimant-se la sol·licitud.

5. Les activitats que se subvencionen podran executar-se a partir de l'1 de gener de 2020 i fins hui límit de justificació de la subvenció, sense esperar que la concessió de les subvencions es produïsca i sense que això prejutge la decisió que finalment s'adopte. Les activitats subvencionades hauran d'executar-se en el territori de la Comunitat Valenciana.



Sis. Despeses subvencionables

1. Seran subvencionables les despeses corrents i de personal, que duga a terme l'entitat, necessaris per a la realització del projecte presentat. Entre aquestes despeses es poden incloure les següents:

a) Despeses indirectes: S'entén per tals les despeses que afecten a tota l'activitat del beneficiari amb caràcter general. Únicament es podran imputar a aquesta mena de despesa un màxim d'un 30 % de la subvenció concedida. S'inclouen en aquest tipus les despeses de funcionament estrictament necessaris per a la consecució de l'objecte de la subvenció (lloguer, llum, aigua, telèfon, neteja i anàlegs).

b) Despeses directes: Seran subvencionables les despeses que resulten necessaris per a la realització del projecte, sempre que estiguen directament relacionats amb l'activitat subvencionada i resulten indispensables per a l'adequada preparació o execució d'aquesta. S'inclouen en aquesta mena de despeses:

b.1) Costos de personal intern: Entre aquestes despeses es poden incloure les nòmines del personal de la mateixa entitat, imputables a la realització del projecte, fins a un 70 % de la quantitat subvencionada. Només en el cas de confederacions i federacions d'entitats ciutadanes d'àmbit autonòmic, podrà subvencionar-se del total concedit, fins a un màxim del 85 % per a despeses de personal propi de l'entitat, necessaris per a la realització del projecte.

b.2) Costos de funcionament: Es poden incloure les despeses de material fungible d'oficina, de difusió, de transport i altres despeses gestionades directament per l'entitat.

Respecte a les despeses de transport, seran subvencionables amb càrrec a aquest tipus les despeses de locomoció del personal adscrit al projecte que s'executa, sempre que el desplaçament siga necessari i tinga relació directa amb l'activitat subvencionada. Quan el desplaçament es realitze en vehicle particular, únicament se subvencionarà, en el seu cas, la quantitat que resulte de computar 0,19 euros per quilòmetre recorregut, sempre que es justifique la necessitat del desplaçament i la seua efectiva realització.

b.3) Costos de subcontractació: S'entén per subcontractació quan l'entitat beneficiària concerta amb tercers l'execució total o parcial de les activitats que constitueixen l'objecte de la subvenció. L'entitat beneficiària podrà subcontractar, totalment o parcialment, l'activitat objecte de la subvenció, fins a un percentatge màxim del 75 % de l'import de les activitats subvencionades, amb els requisits i prohibicions establits en l'article 29 de l'LGS.

El pressupost presentat haurà de tindre relació directa amb les activitats contemplades en el projecte, de la mateixa manera, haurà de ser coherent i equilibrat íntegrament.

A aquest efecte, s'entendrà com a coherència en la distribució de les despeses a la relació lògica i adequada entre les despeses que es pressuposten en el projecte i les activitats a realitzar per al compliment dels objectius previstos.

2. No seran subvencionables:

a) Les despeses per a l'adquisició de béns inventariables (equips informàtics, impressores, mobiliari i altres anàlegs…).

b) Els premis, donacions o ajudes de cap mena.

c) Les celebracions gastronòmiques, revetles, cavalcades, festes i competicions esportives.

d) Les despeses d'allotjament.

e) Les despeses de taxi, pàrquing, peatge d'autopistes i combustible.

f) Tota la cartelleria i la publicitat realitzada de l'activitat subvencionada que no porte l'esment o els logotips d'haver sigut finançats per la Generalitat Valenciana, Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica.

g) Els materials realitzats per encàrrec, que porten impreses llegendes o eslògans i no porten imprés el logotip d'haver sigut finançada per la Generalitat Valenciana, Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica.

h) Activitats que promoguen o justifiquen qualsevol forma de discriminació per raó de raça, sexe, religió, ideologia o qualsevol altra que atempte contra els drets fonamentals de la persona o la seua dignitat.



3. Les despeses corresponents a serveis de catering, restauració, comestibles o avituallament imputables a la subvenció, no podran superar en cap cas els 350 euros.

4. Les despeses de marxandatge no superaran en cap cas els 1.000 euros.



Set. Presentació de sol·licituds i termini

1. Les sol·licituds es presentaran en el termini de 20 dies hàbils a comptar des de l'endemà a la publicació de l'extracte de la present convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. L'incompliment de l'esmentat termini donarà lloc a l'exclusió de la convocatòria.



La presentació de la sol·licitud significa la plena acceptació del que es disposa en l'Ordre 4/2016, i en aquesta resolució de convocatòria.

Les entitats sol·licitants estan obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la LPACAP. Per tant, presentaran les sol·licituds exclusivament de manera telemàtica en la seu electrònica de la Generalitat, accedint al cercador de tràmits i serveis en la url http://www.gva.es/va/inicio/atencion_ciudadano/buscadores/tramites_servicios. També es podrà accedir en la pàgina web de la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica, en la http://www.transparencia.gva.es.



La presentació de la sol·licitud de manera diferent a la telemàtica prevista en aquest apartat determinarà l'exclusió de la convocatòria.

Els models de formularis i d'annexos es troben en la url de la sol·licitud citada, i en la web de la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica, en la url http://www.transparencia.gva.es.

Per a poder realitzar la presentació telemàtica, l'entitat sol·licitant haurà de disposar d'un sistema de signatura electrònica, dels admesos en la Seu de la Generalitat, dels següents tipus:

a) Certificat digital de persona jurídica o similar, que identifique convenientment a l'entitat sol·licitant.

b) Certificat digital de la persona física, que conste inscrita com a representant de l'entitat sol·licitant en el Registre de representants de la Generalitat Valenciana, per a tramitar aquest procediment.

c) Excepcionalment, i per al supòsit que no es poguera presentar la sol·licitud de la manera prevista en algun dels dos supòsits anteriors, s'admetrà la presentació de la sol·licitud amb un certificat digital de la persona física que ostente la representació de l'entitat sol·licitant per a realitzar la tramitació d'aquest procediment, si s'acreditara documentalment aquesta representació davant la Direcció General de Participació Ciutadana en el moment de la sol·licitud.

La presentació de la sol·licitud de subvenció comportarà la subjecció de la persona sol·licitant a les normes i condicions establides en la present convocatòria, i l'autorització perquè la Direcció General de Participació Ciutadana obtinga directament dels òrgans administratius corresponents l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, prevista en els articles 18 i 19 del RLGS, i en aquest cas les entitats no hauran d'aportar les corresponents certificacions, segons el que es preveu en l'article 28 de la LPACAP. No obstant això, es podrà denegar aquest consentiment, si així s'assenyala expressament en el formulari de sol·licitud. En aquest supòsit, hauran d'aportar-se els certificats corresponents emesos per l'Agència Estatal d'Administració Tributària, la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic i la Tresoreria General de la Seguretat Social, d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.



Quedaran exempts de presentar aquests certificats aquelles entitats que sol·liciten subvencions inferiors a 1.803,04 euros, segons el que es disposa en l'article tercer de l'Ordre de 30 de maig de 1996, de la Conselleria d'Economia i Hisenda, per la qual s'estableix la forma d'acreditació de les persones beneficiàries de subvencions, del fet de trobar-se al corrent de les seues obligacions tributàries i davant la Seguretat Social (DOGV 2775, 21.06.1996).

2. La sol·licitud (annex, document número 1) formalitzada en tots els seus apartats anirà acompanyada dels següents documents electrònics:

a) Projecte presentat segons el model normalitzat (annex, document número 2). Les dades no emplenades en aquest formulari no seran tinguts en compte a l'efecte de la seua valoració. Així mateix no seran tinguts en compte aquelles dades emplenades per l'entitat beneficiària que, previ examen de l'expedient per la comissió avaluadora, no siguen coherents amb els objectius i les activitats proposades en el projecte.



Perquè siguen valorats determinats mèrits al·legats en el projecte, haurà d'aportar-se la documentació que els acredite. Aquesta documentació s'especifica en l'annex, document número 2, per a cada mèrit.



En el cas que el projecte contemple més d'una activitat, s'emplenarà una fulla (pàgina 2 del formulari del projecte) per cadascuna de les activitats que es preveuen desenvolupar en el projecte, en la qual es descriga de forma detallada l'activitat i el cost econòmic previst per a la seua realització.

b) Només en els casos d'aquells projectes on estiga previst el treball en xarxa, s'haurà d'aportar declaració responsable subscrita per la persona representant de l'entitat sol·licitant, on es manifeste la col·laboració en el disseny i/o l'execució del projecte a través de la metodologia de treball en xarxa (annex, document número 3).

c) Si el compte bancari de l'entitat sol·licitant no estiguera donada d'alta en la Generalitat, o calguera modificar les seues dades, haurà d'aportar-se, d'acord amb el que s'estableix l'Ordre 18/2011, de 17 de juny, de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, per la qual es regula la comprovació i el procediment de registre de comptes bancaris de les persones físiques i jurídiques que es relacionen econòmicament amb l'administració de la Generalitat (DOGV 6548, 21.06.2011), la següent documentació:

1r. Model de domiciliació bancària (annex, document número 4), signat per la persona representant de l'entitat beneficiària juntament amb els documents vàlids en dret que deixen constància fidedigna de la seua representació.

2n. Acreditació de la titularitat del compte bancari, així com de l'IBAN, que s'assenyale en el model de domiciliació bancària.

d) En el cas de federacions i confederacions hauran de presentar un llistat actualitzat de les associacions federades i/o confederades.

e) Qualsevol altra documentació justificativa dels mèrits que s'hagen al·legat per a la valoració: Estudi o anàlisi prèvia de les necessitats del projecte, document que acredite que l'entitat sol·licitant pertany a alguna xarxa o plataforma específica en l'àmbit de la participació i el foment de l'associacionisme.

3. L'entitat sol·licitant haurà d'aportar, a més, la documentació següent:

a) Associacions, federacions, confederacions i unions d'associacions:

1r. Document públic acreditatiu de la inscripció en el Registre d'Associacions de la Comunitat Valenciana. En cas de no estar inscrita en aquest registre, còpia del document públic acreditatiu de la inscripció en el registre corresponent.

2n. Còpia de l'acta fundacional, en la qual conste l'acord adoptat en la data de constitució de l'entitat sol·licitant.

3r. Còpia dels estatuts de l'entitat, adaptats a la normativa vigent i on conste la inscripció en el registre competent.

4t. Certificació acreditativa de l'actual composició de la junta directiva, amb indicació del nom, cognoms, DNI dels integrants, i càrrec que ocupen.

b) Fundacions:

1r. Document públic acreditatiu de la inscripció en el Registre de Fundacions de la Comunitat Valenciana. En cas de no estar inscrita en aquest registre, còpia del document públic acreditatiu de la inscripció en el registre corresponent.

2n. Còpia de l'escriptura pública de constitució de la Fundació.

3r. Certificació acreditativa de l'actual composició del Patronat de la Fundació amb indicació del nom, cognoms, DNI de les persones integrants, i càrrec que ocupen.

Quedaran exemptes de presentar els documents relacionats en aquest apartat aquelles entitats la documentació de les quals ja es trobe en poder de la Direcció General de Participació Ciutadana, segons el que es preveu en l'article 28.2 de la LPACAP. No obstant això, segons el que s'estableix en l'apartat 3 del citat article, excepcionalment, si la Direcció General de Participació Ciutadana no poguera recaptar els citats documents, podrà sol·licitar novament a l'entitat sol·licitant la seua aportació.

4. Cada entitat ciutadana només podrà presentar una única sol·licitud a la present convocatòria de subvencions.



Huit. Criteris de valoració de les sol·licituds

1. Les entitats ciutadanes sol·licitants hauran d'obtindre en la valoració un mínim de 50 punts per a rebre una subvenció en la present convocatòria, tenint en compte els criteris objectius de valoració establits en l'article 20 de l'Ordre 4/2016, i la ponderació dels mateixos que a continuació s'estableix:

a) Projecte i activitats a desenvolupar (fins a 80 punts):

a.1) Enfocament tècnic. Es valorarà la qualitat i viabilitat del projecte, així com la coherència i adequació del mateix als objectius a aconseguir (fins a 25 punts).

a.1.1) Identificació de les necessitats que justifiquen el projecte. Es valorarà la realització d'estudis o anàlisis prèvies específica de les necessitats que motiven la realització del projecte. L'estudi, que haurà d'adjuntar-se a la sol·licitud, identificarà de manera clara i concisa les necessitats que motiven la realització del projecte perquè la comissió avaluadora puga valorar la seua qualitat i viabilitat (fins a 5 punts).

a.1.2) Adequada definició i desenvolupament dels objectius concrets, efectius i/o quantificables i de les activitats per a la seua consecució (fins a 10 punts).

a.1.3) Existència de coherència entre els objectius i les activitats a desenvolupar (fins a 10 punts).

a.2) Actuacions i mecanismes per al foment de la participació ciutadana i del teixit associatiu. Es valorarà la planificació i gestió dels processos específics de participació, dels programes de formació i de les accions per al foment del teixit associatiu, així com les estratègies de comunicació per a la difusió del projecte. Es valorarà la interacció dels projectes amb l'entorn social, educatiu o comunitari (fins a 30 punts).



a.2.1) Camp d'actuació del projecte (fins a 25 punts).

a.2.2) Estratègies de comunicació per a la difusió del projecte. Es tindrà en compte la qualitat dels mitjans de difusió utilitzats, valorant positivament l'ús de les xarxes socials, així com si en el projecte s'especifica de manera clara i detallada el procés de realització de les activitats de difusió i els materials previstos (fins a 5 punts).



a.3) Transversalitat. Es valorarà si l'execució del projecte contribueix a la millora del funcionament intern de l'entitat, la participació directa de les persones associades en la presa de decisions i a la captació de noves persones associades (fins a 5 punts).

a.4) Avaluació i seguiment. Es valorarà la previsió d'instruments d'avaluació i seguiment, així com la seua periodicitat (fins a 5 punts).



a.5) Persones beneficiàries del projecte. Es valorarà el tipus de persones o col·lectius al qual va dirigit el projecte, contemplant especialment les accions destinades a població immigrant, en situació de risc social, o qualsevol altra circumstància que puga ser motiu d'exclusió, l'impacte poblacional del projecte, així com el nivell d'incidència del projecte en l'àmbit de la igualtat de gènere (fins a 10 punts).



a.5.1) Descripció de la població beneficiària del projecte. Es valorarà que el projecte pare atenció a col·lectius amb dificultats per a la seua integració: persones immigrants, amb diversitat funcional, tercera edat, infància i joventut, dones (fins a 2,5 punts).

a.5.2) Nivell d'incidència, degudament acreditat, de l'actuació o actuacions a desenvolupar en l'àmbit de la població immigrant, en situació de risc social, tercera edat, joventut, dones...(fins a 2,5 punts).



a.5.3) Nivell d'incidència, degudament acreditat, de l'actuació o actuacions a desenvolupar en l'àmbit de la igualtat de gènere. El projecte desenvolupa polítiques de participació per al foment de la igualtat de gènere (fins a 5 punts).

Descripció de les accions concretes de suport per a corregir les desigualtats de gènere: 1,25 punts.

Descripció de les accions concretes de discriminació positiva en favor de les dones: 1,25 punts.

L'equip encarregat de l'execució del projecte té una composició equilibrada entre homes i dones: 1,25 punts.

La documentació, les comunicacions escrites i el material produït en el projecte s'ha elaborat amb criteris d'igualtat i utilitzant un llenguatge inclusiu: 1,25 punts.

a.6) Enfocament econòmic. Es valorarà l'existència de cofinançament en el projecte, el respecte al límit establit respecte a les despeses de personal intern, així com la coherència en la distribució de les despeses en el pressupost del projecte (fins a 5 punts).

a.6.1) Existència de cofinançament en el projecte (fins a 1 punt).

a.6.2) Existència de coherència i equilibri en la distribució de les despeses (fins a 4 punts)

b) Entitat ciutadana sol·licitant (fins a 20 punts):

b.1) Experiència. Es valoraran els projectes desenvolupats per l'entitat relacionats amb la participació ciutadana, el foment de l'associacionisme, en els últims dos anys, amb 2,5 punts per projecte (fins a 5 punts).

b.2) Creació i treball en xarxes ciutadanes. Es valorarà tant la creació i posada en marxa de xarxes ciutadanes o plataformes d'entitats en l'àmbit de la participació i el foment de l'associacionisme, com la col·laboració amb altres entitats ciutadanes en el disseny i/o execució del projecte, a través de la metodologia de treball en xarxa, i la pertinença de l'entitat a alguna xarxa o plataforma d'aquesta naturalesa (fins a 5 punts).

b.3) Foment de les TIC (tecnologies de la informació i el coneixement). Es valoraran les activitats de foment de les tecnologies de la informació, l'existència d'una web pròpia, i la presència en xarxes socials (fins a 5 punts).

b.4) Ús del valencià com a llengua vehicular durant el desenvolupament de l'activitat i en les diferents publicacions que, si escau, es generen amb motiu de la seua organització i per a la difusió dels seus resultats (fins a 5 punts).



Nou. Criteris per a la determinació de la subvenció

1. Per a determinar la quantia subvencionada, es tindrà en compte l'adequació dels projectes presentats per les entitats als criteris de valoració determinats en l'apartat anterior.

2. La subvenció màxima per projecte serà:

a) Per al cas de confederacions i federacions d'associacions, siga com siga el seu àmbit territorial i fundacions i associacions d'àmbit autonòmic: 25.000 €.

b) Per al cas de fundacions i associacions d'àmbit inferior a l'autonòmic: 6.000 €.

Els projectes que hagen superat la puntuació de 50 punts, se subvencionaran atenent el límit anterior, concedint-se les subvencions per ordre de puntuació de major a menor fins a l'esgotament dels fons previstos en la corresponent convocatòria.

3. En cas d'empat, es considerarà primer a l'entitat que tinga la major puntuació obtinguda, d'acord amb l'assenyalat a continuació, i per aquest ordre:

En primer lloc, l'entitat que haja obtingut major puntuació en l'apartat a.2) Actuacions i mecanismes per al foment de la participació ciutadana i del teixit associatiu en les entitats.

Si persisteix l'empat, qui haja obtingut major puntuació en l'apartat a.1) Enfocament tècnic.

Si persisteix l'empat, qui haja obtingut major puntuació en l'apartat a.5) Persones beneficiàries del projecte.

Si persisteix l'empat, qui haja obtingut major puntuació en l'apartat a.6) Enfocament econòmic.

Si persisteix l'empat, qui haja obtingut major puntuació en l'apartat b.2) Creació i treball en xarxes.

Si persisteix l'empat, qui haja obtingut major puntuació en l'apartat b.1) Experiència.

Si persisteix l'empat, qui haja obtingut major puntuació en l'apartat b.3) Foment de les TIC.

Si persisteix l'empat, qui haja obtingut major puntuació en l'apartat a.3) Transversalitat.

Si persisteix l'empat, qui haja obtingut major puntuació en l'apartat a.4) Avaluació i seguiment.

Si persisteix l'empat, qui haja obtingut major puntuació en l'apartat b.4) Ús del valencià.

Si persisteix l'empat, qui haja presentat la sol·licitud en primer lloc, tenint en compte l'entrada de registre.

4. Quan es produïsca la renúncia d'alguna de les persones beneficiàries a la subvenció, el crèdit pressupostari no aplicat podrà concedir-se sense necessitat de nova convocatòria a l'entitat sol·licitant següent per ordre de puntuació i que haja superat la puntuació mínima i no haja resultat beneficiària, sempre que aquesta renúncia es realitze en el termini d'un mes des de la publicació de la resolució de la concessió.



5. L'import global màxim establit en l'apartat tercer de la present resolució per a finançar aquestes subvencions, es distribuirà destinant un 80 % a les entitats descrites en la lletra a), de l'apartat 2 d'aquest article i el 20 % a les entitats descrites en la lletra b), d'aquest apartat. En el cas que la quantia econòmica destinada a cadascun dels dos grups d'entitats citats anteriorment no s'esgotara íntegrament, el sobrant podrà ser aplicat a les sol·licituds de l'altre grup.



Deu. Ordenació i instrucció

1. L'òrgan encarregat de l'ordenació i instrucció del procediment serà la Direcció General de Participació Ciutadana que, en qualsevol moment del procediment, podrà d'ofici acordar totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut dels quals ha de pronunciar-se la resolució.



2. La comprovació de l'existència de dades no ajustades a la realitat podrà comportar, en funció de la seua transcendència, la denegació de la subvenció sol·licitada, la pèrdua del dret al cobrament i, o el reintegrament d'aquesta, sense perjudici de les restants responsabilitats que pogueren derivar-se d'aquesta circumstància.

3. La concessió de la subvenció es realitzarà per mitjà del procediment de concessió en règim de concurrència competitiva recollit en l'article 164 de la LHPG.



Onze. Resolució i notificació

1. La resolució de concessió o denegació de les subvencions correspondrà dictar-la a la persona titular de la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica, prèvia proposta de la comissió avaluadora, prevista en l'article 9 de l'Ordre 4/2016, després de la valoració de les sol·licituds admeses.

La Direcció General de Participació Ciutadana, com a òrgan instructor, a la vista de l'expedient i de l'informe de l'òrgan col·legiat, emetrà una proposta de resolució provisional de concessió de les subvencions que es publicarà en la pàgina web de la Conselleria, sense que aquesta cree cap dret a favor de les entitats beneficiàries proposades, fins que siga dictada i publicada la resolució de concessió, conforme al que es preveu en l'article 25.4 de LGS.

2. El termini màxim per a resoldre les sol·licituds i conducta a la publicació de la resolució de concessió, serà el de sis mesos comptats des de la data de finalització del termini per a la presentació de les sol·licituds, transcorregut el qual sense que haja recaigut resolució expressa, hauran d'entendre's aquelles desestimades per silenci administratiu, de conformitat amb l'article 25 de la LPACAP.

La resolució per la qual es concedisquen o deneguen les subvencions es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb l'article 45.1.b de la LPACAP.

3. Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar potestativament recurs de reposició davant el mateix òrgan que ha dictat l'acte en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà a publicació, de conformitat amb el que es preveu en els articles 123 i 124 de la LPACAP, o bé recurs contenciós administratiu directament davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà a la seua publicació, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa (d'ara en avant, LJCA). Tot això sense perjudici que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.



Dotze. Règim de deslliurament de pagament i termini per a la justificació de la subvenció

1. El pagament de les subvencions, es realitzarà en pagament únic, després de la justificació de la despesa realitzada, mitjançant transferència bancària al compte designat per l'entitat beneficiària en la seua sol·licitud.

2. A petició expressa de l'entitat indicant-se degudament en la sol·licitud de la subvenció, podrà anticipar-se el 60 % de l'import de la subvenció concedida, segons el que es disposa en l'art. 44.11 de la Llei de 27 desembre de 2019, de Pressupostos de la Generalitat Valenciana per a 2020. La resta de la subvenció es lliurarà una vegada comprovada la documentació justificativa del total de la despesa realitzada.



3. Per a efectuar el pagament de la subvenció, tant l'anticipat com el derivat de la comprovació del compte justificatiu, les entitats beneficiàries hauran d'ajustar-se als requisits i formes d'acreditació establits en els articles 30 i 31 de l'LGS, així com en l'article 169 de la LHPG.



4. Procedirà el reintegrament de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interés de demora corresponent, des del moment del pagament de la subvenció fins hui en què s'acorde la procedència del reintegrament, en els casos previstos en l'article 37 de l'LGS i d'acord amb el que s'estableix en l'article 172 de la LHPG.

5. El termini màxim per a la presentació de la justificació de la subvenció finalitzarà el 31 d'octubre de 2020.



Tretze. Justificació de la subvenció

1. De conformitat amb l'article 75 del RLGS, la justificació de la subvenció s'efectuarà en la forma de compte justificatiu simplificat que contindrà la següent documentació:

a) Certificat de Justificació de Despeses (annex, document número 5).

b) Relació detallada de les despeses ocasionades pel projecte objecte de subvenció, amb identificació de la persona creditora i del concepte de despesa, import, data d'emissió de la factura, nòmina o una altra despesa del personal, data de pagament de les mateixes i relació amb les activitats i objectius del projecte. A més, haurà d'indicar-se l'import d'imputació de cada factura i de les despeses de personal intern a la subvenció concedida. En aquest sentit es considerarà despesa realitzada el que ha sigut efectivament pagat amb anterioritat a la finalització del període de justificació.

La precitada relació de despeses haurà de ser subscrita per la persona representant de l'entitat.

c) Memòria tècnica detallada de les activitats realitzades efectiva/materialment i que han sigut subvencionades, que haurà de ser desenvolupada segons els següents epígrafs:

1r. Dades de l'entitat sol·licitant: nom i NIF.

2n. Títol del projecte.

3r. Treball en xarxa: entitats participants, àrees de responsabilitat, pressupost assignat.

4t. Activitats realitzades, detallant: nom, dates de realització, lloc, horari, nombre d'hores, nombre de participants, materials utilitzats, persona responsable, descripció de com s'ha dut a terme.



5é. Difusió del projecte: descripció del pla de difusió detallant les dates de realització i les accions emprades.

6é. Avaluació del projecte:

1. Descripció dels resultats obtinguts.

2. Descripció de la relació entre els resultats obtinguts i les necessitats prèvies.

3. Anàlisi del grau de compliment dels objectius plantejats.

4. Descripció de la incidència dels resultats sobre el foment de la participació ciutadana.

5. Aplicació dels resultats per a la posada en marxa de futurs projectes o la millora en la gestió d'aquests.

7é. Aportació del material gràfic (fullets, cartells, tríptics), audiovisuals, fotografies de les activitats o material utilitzat en l'avaluació (qüestionaris, informes de resultats), llistat d'assistents i uns altres que es consideren oportuns.

d)) Certificat de compliment del pressupost aprovat. Per a la justificació de la subvenció concedida, haurà de respectar-se en tot moment el pressupost aprovat al costat de la sol·licitud. Per a això, s'adjuntarà amb la justificació final un certificat del compliment del pressupost aprovat amb la sol·licitud. Les despeses justificades hauran d'adaptar-se als conceptes de despesa autoritzats. Únicament s'admetrà una desviació en la imputació de quantitats als diferents conceptes de despeses en una quantia de fins a un trenta per cent (30 %), en més o menys, de l'import assignat a cadascun d'aquests conceptes, respectant en tot moment els límits màxims establits en l'article sis de la present resolució. La desviació no podrà aplicar-se a conceptes de despesa no autoritzats (annex, document número 6).

2. La documentació justificativa haurà de presentar-se per via telemàtica en el Portal de la Generalitat Valenciana (www.gva.es) accedint en la «Seu Electrònica», Serveis online, Ciutadania, Ajudes, Beques i Subvencions (http://www.gva.es/es/inicio/servicios_linea/sel_buscador), o a través de la pàgina web de la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica (http://www.transparencia.gva.es/va/). Per a poder realitzar aquesta presentació electrònica, la persona sol·licitant haurà de disposar d'algun dels sistemes de signatura electrònica admesos en la Seu de la Generalitat.

3. Es reduirà proporcionalment la subvenció en el cas que la justificació de les despeses realitzades no aconseguisca la quantia atorgada o el desviament de les quantitats que superen els imports màxims establits en els resolc sis i tretze apartat 1 d), així com quan havent-se subvencionat una part del cost total de l'activitat, no es justifique l'import total de la despesa que suposa el desenvolupament d'aqueixa activitat.

4, La presentació extemporània de la justificació donarà lloc a la incoació d'un procediment per a deixar sense efecte l'acte de concessió de la subvenció. En tot cas, es garantirà el dret de l'audiència de l'entitat beneficiària.



Catorze. Pla de Control

Es realitzarà la comprovació material de l'efectiva realització de l'activitat subvencionada, mitjançant un control administratiu, sobre una mostra aleatòria corresponent al 40 % dels projectes concedits.





Quinze. Clàusula de transparència

Les entitats beneficiàries de subvenció, en aplicació de l'article 3 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de Transparència, Accés a la Informació Pública i Bon Govern, de l'article 3 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de Transparència, Bon Govern i Participació Ciutadana de la Comunitat Valenciana i de l'article 3 del Decret 105/2017, de 28 de juliol, del Consell, pel qual es desenvolupa la Llei 2/2015, de 2 d'abril (DOGV 8118, 01.09.2017), hauran de complir, les següents obligacions en matèria de publicitat activa, sense perjudici de les obligacions establides en l'article 14 de l'LGS i altra legislació aplicable:



1. En el cas de percebre durant el període d'un any ajudes o subvencions públiques en una quantia superior a 100.000 euros o quan, almenys, el 40 % del total dels seus ingressos anuals tinguen caràcter d'ajuda o subvenció publica, sempre que aconseguisquen com a mínim la quantitat de 5.000 euros, haurà de complir les obligacions de transparència establides en la Llei 19/2013, de 9 de desembre.

2. Sense perjudici de l'anterior, en el cas de percebre, durant el període d'un any, ajudes o subvencions, de l'administració autonòmica o de qualsevol altra entitat enumerada en l'article 2 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, per import superior a 10.000 euros, haurà de donar l'adequada publicitat a aquesta, indicant almenys l'entitat pública concedent, l'import rebut i el programa, activitat, inversió o actuació subvencionada.





Setze. Clàusula de protecció de dades

De conformitat amb el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques quant al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (RGPD), la Llei orgànica 3/2018, de Protecció de Dades i Garantia dels Drets Digitals (BOE 294, 06.12.2018) i altres disposicions aplicables, les dades de caràcter personal proporcionades seran tractats per la Generalitat per a procedir a la tramitació de la sol·licitud a l'empara de la Llei General de Subvencions.

Les entitats podran exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació, oposició, supressió, portabilitat i limitació del tractament davant la Conselleria que gestione la seua ajuda, així com reclamar, en el seu cas, davant l'autoritat de control en matèria de protecció de dades, especialment quan no haja obtingut satisfacció en l'exercici dels seus drets.



Contra el que es disposa en la present resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar potestativament recurs de reposició davant el mateix òrgan que ha dictat l'acte en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà a la seua publicació, de conformitat amb el que es preveu en els articles 123 i 124 de la LPACAP, o bé recurs contenciós administratiu directament davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà a la seua publicació, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 10 i 46 de la LJCA. Tot això sense perjudici que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.



València, 25 de febrer de 2020.– La consellera de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica: Rosa Pérez Garijo.







ANNEX

Relació de documents



1. Sol·licitud de la subvenció.

2. Formulari de presentació del projecte.

3. Compromís de treball en xarxa.

4. Model de domiciliació bancària.

5. Certificat de justificació de despeses.

6. Certificat de compliment del pressupost aprovat.

Mapa web