Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 12 de febrer de 2020, del director general de l'Institut Valencià de Cultura, per la qual es convoquen borses d'ocupació de caràcter extraordinari per a diversos llocs de treball de reforç tècnic [2020/1441]

(DOGV núm. 8741 de 17.02.2020) Ref. Base de dades 001571/2020




L'Institut Valencià de Cultura, com a entitat de dret públic amb personalitat jurídica pròpia sotmesa a l'ordenament jurídic privat, està integrada en el sector públic instrumental de la Generalitat, de conformitat amb el que es disposa en l'article 155 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'Hisenda Pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i es crea amb l'entrada en vigor del Decret llei 7/2012, de 19 d'octubre, del Consell, de mesures de reestructuració i racionalització del sector públic empresarial i fundacional de la Generalitat (convalidat posteriorment per la Llei 1/2013, de 21 de maig, de la Generalitat, de reestructuració i racionalització del sector públic empresarial i fundacional de la Generalitat).

El règim del personal de l'entitat es regeix per les disposicions addicionals primera, segona i tercera, apartat tercer (modificada per l'article 131 de la Llei 7/2014, de 22 de desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera, i d'organització de la Generalitat), de la Llei 1/2013, de 21 de maig, de la Generalitat, de reestructuració i racionalització del sector públic empresarial i fundacional de la Generalitat.



Amb la finalitat de cobrir les necessitats de personal que puga tenir l'Institut Valencià de Cultura, és necessari dotar l'entitat de mitjans que permeten donar una resposta eficaç a aquestes necessitats. En aquest escenari, les borses d'ocupació es configuren com una eina imprescindible en matèria de gestió de recursos humans per a la contractació temporal.

De conformitat amb el que s'estableix en el punt b) de l'apartat tercer de la Resolució de 31 de juliol de 2018, del Conseller d'Hisenda i Model Econòmic, pel qual es dicten instruccions i es disposa la publicació del III Acord de la Comissió de Diàleg Social del Sector Públic Instrumental de la Generalitat relatiu a criteris generals d'aplicació a la constitució i el funcionament de les borses d'ocupació temporal en el sector públic instrumental de la Generalitat, “en absència de borses resultants de procés de selecció convocades en el desenvolupament de l'oferta d'ocupació pública es poden constituir borses resultants d'una convocatòria pública, específica i extraordinària, mitjançant la realització de proves selectives i de baremació de mèrits i d'experiència, en els mateixos termes previstos per als processos de selecció de personal laboral fix en els apartats seté a nové del II Acord de la Comissió, relatiu a criteris generals d'aplicació a les ofertes d'ocupació pública i les seues convocatòries en el sector públic instrumental de la Generalitat.” En vista de la inexistència de borses a l'IVC, i fins que es formen les borses resultants de l'oferta d'ocupació pública corresponent, és necessari convocar borses extraordinàries per a cobrir les necessitats temporals de personal tècnic de reforç que puga haver-hi.

El procés que ha portat a l'aprovació d'aquesta convocatòria s'ha realitzat amb negociació prèvia amb els sindicats representatius. Aquesta convocatòria, en què s'han inclòs les recomanacions efectuades per la Comissió de Seguiment del III Acord de la Comissió de Diàleg Social del Sector Públic Instrumental de la Generalitat, té l'informe favorable elaborat per la Secretaria Autonòmica de Model Econòmic i Finançament de data 6 de febrer de 2020. Per tot això, de conformitat amb la normativa vigent en matèria de cobertura temporal de llocs de treball, el director general de l'entitat resol:



Primer. Objecte

Aquesta convocatòria té per objecte constituir borses d'ocupació a fi de cobrir les necessitats existents a l'Institut Valencià de Cultura fins que es formen les borses resultants de l'oferta d'ocupació pública, per a l'exercici provisional de llocs de treball de reforç tècnic mitjançant la contractació laboral temporal.



Segon. Àmbit d'aplicació de les borses

Aquesta convocatòria estableix els criteris que han de servir per a la constitució i el funcionament de les borses d'ocupació temporal per a la selecció i contractació de personal laboral temporal al servei de l'entitat.



Tercer. Especialitats que es convoquen

– Tècnic/a de maquinària (C17 E035)

– Tècnic/a de d'il·luminació (C17 E035)

– Tècnic/a de so i audiovisuals (C17 E035)

– Tècnic/a de sastreria (C17 035)

– Projeccionista de cinema (C14 E019)

– Ajudant de manteniment (E12 E015)

– Administratiu/iva de gestió (C16 E022)

– Tècnic/a superior de gestió administrativa (A20 E038)



Atesa l'especificitat de les diverses convocatòries, l'avaluació de les proves va a càrrec d'Òrgans Tècnics constituïts a aquest efecte per a cada convocatòria.



Tècnic/a maquinista C17 E035 Títol de batxiller, tècnic superior o certificat professional de nivell 3 en la família professional d'Arts i Artesanies.

Tècnic/a d'il·luminació C17 E035 Títol de batxiller, tècnic superior o certificat professional de nivell 3 en la família professional d'Electricitat i Electrònica.

Tècnic/a de so i audiovisuals C17 E035 Títol de batxiller, tècnic superior o certificat professional de nivell 3 en la família professional d'Imatge i So.

Tècnic/a de sastreria C17 E035 Títol de batxiller o tècnic superior o certificat professional nivell 3 en la família professional de tèxtil, confecció i pell.

Projeccionista C14 E019 Batxiller o cicle formatiu de grau mitjà de Formació Professional.

Ajudant de manteniment E12 E015 Certificat d'escolaritat/Sense titulació.

Administratiu/iva de gestió C16 E022 Títol de batxiller, tècnic superior o certificat professional de nivell 3 en la família d'Administració i Gestió.

Tècnic/a de gestió A20 E038 Llicenciatura en Dret, en Economia, en Administració i Direcció d'Empreses, en Ciències del Treball o bé un grau equivalent que habilite per a exercir les funcions del lloc de treball més un màster oficial universitari.







Quart. Constitució de les borses

Les borses d'ocupació temporal es constitueixen d'acord amb el principi d'especialització, per grup o categoria professional. En tot cas, les persones aspirants a la borsa han de reunir els requisits generals de titulació i les altres condicions exigides per a participar en les proves selectives d'accés al grup professional corresponent del lloc per cobrir.



Cada nomenament comporta la firma d'un contracte laboral que s'efectua en relació amb un sol lloc de treball, d'acord amb les modalitats contractuals i amb les limitacions temporals establides en l'Estatut dels treballadors o, també, en la legislació de desplegament en el marc de la relació laboral que unisca cada persona treballadora amb l'IVC, sens perjudici del que es disposa en la clàusula 13.2.

Correspon a la Comissió de seguiment constituïda en l'entitat, de conformitat amb el punt onze del III Acord de la Comissió de Diàleg Social, la comprovació i l'avaluació dels mèrits del personal aspirant a aquesta convocatòria.

Les discrepàncies, les reclamacions i els dubtes que sorgisquen de l'aplicació i de la interpretació d'aquestes bases es tracten en la Comissió de seguiment, formada per la representació legal de la plantilla i de l'IVC, amb competències suficients per a dirimir els diversos casos.



Cinqué. Requisits de les candidatures

1. Per a ser admeses a participar en els procediments de selecció, les persones aspirants han de complir els requisits següents:

a) Nacionalitat: cal tenir nacionalitat espanyola, ser nacional d'un estat membre de la Unió Europea o ser nacional d'aquells estats als quals, en virtut dels tractats internacionals subscrits per la Comunitat Europea i ratificats per Espanya, siga aplicable la lliure circulació de treballadors, en els termes en què es defineix en el Tractat constitutiu de la Comunitat Europea. Així mateix, s'hi poden presentar aspirants amb nacionalitat diferent de l'esmentada i només cal que complisquen els requisits establits en la normativa vigent. Qui obtinga l'adjudicació del lloc de treball oferit ha d'acreditar almenys permís de treball i residència en el moment de la contractació, com també posseir coneixements adequats de llengua castellana.



b) Edat: cal tenir la majoria d'edat laboral i no superar l'edat màxima de jubilació forçosa. No obstant això, cal ajustar-se al que es disposa en les condicions específiques per a cadascuna de les convocatòries a l'efecte de regular les condicions de contractació, si s'escau, dels menors d'edat de 16 i 17 anys.

c) Estar en possessió del títol acadèmic específic que, si és el cas, es requerisca en la classificació del lloc o llocs de treball tal com s'especifica en cada categoria.

d) No patir malaltia ni tenir cap limitació física, psíquica o sensorial que siga incompatible amb l'exercici de les funcions o tasques pròpies del lloc de treball.

e) Habilitació: no estar inhabilitat, per sentència ferma o a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament de forma procedent, per a exercir funcions similars a les pròpies de la categoria professional a què es vol accedir. Si es tracta de persones nacionals d'altres estats, no estar inhabilitat o en situació equivalent ni haver sigut sotmés a sanció disciplinària o equivalent que impedisca en els mateixos termes al seu país l'accés a l'ocupació pública.

2. Les persones aspirants seleccionades per a un lloc de treball que implique contacte habitual amb menors han de presentar, si són seleccionades i amb caràcter previ a la contractació, un certificat negatiu del Registre Central de Delinqüents Sexuals, d'acord amb allò que es disposa en la normativa vigent. En cas que el certificat siga positiu o no s'aporte, la contractació no es du a terme.

3. Forma d'acreditació dels requisits. Al principi del procediment, la possessió de cadascun dels requisits exigibles per a l'accés a les diverses convocatòries és objecte de declaració responsable, declaració que s'ha d'emplenar en el moment de sol·licitar la inscripció a cada convocatòria, dins de la plataforma telemàtica de gestió de les borses, a la qual s'accedeix a través de: http://borses.ivc.gva.es.

Una vegada completats els procediments selectius, a les persones aspirants que siguen cridades des de la borsa constituïda per a la incorporació, els demanen que acrediten estar en possessió efectiva dels requisits que han comunicat al principi del procediment mitjançant declaració responsable, sens perjudici que aquesta acreditació puga ser sol·licitada en qualsevol moment del procés. Aquests requisits han de posseir-se des del moment de finalització del període d'inscripció a les proves fins al final del procediment.

Si en algun moment posterior a l'aprovació de la llista d'aspirants que han superat la fase de proves selectives, fins i tot una vegada finalitzat el procés selectiu, s'adverteix inexactitud o falsedat en les sol·licituds o en la documentació aportada per la persona interessada, es considera defecte irreparable i es resol excloent la persona afectada del procediment, sens prejudici de les mesures legals que corresponga adoptar en cada cas.



Sisé. Sol·licituds i termini de presentació

El termini de presentación de sol·licituds será del 27 d'abril a l'11 de maig de 2020, ambdós inclusivament. Les persones interessades presentaran les seues sol·licituds seguint el procés d'inscripció que es detalla a continuación.

1. Inscripció en la plataforma telemàtica. Per a inscriure's en cadascuna de les convocatòries de la borsa d'ocupació és necessari emplenar telemàticament el model de sol·licitud disponible en la pàgina web de l'Institut Valencià de Cultura, http://borses.ivc.gva.es.

La identificació de l'aspirant s'efectua a través d'una clau digital que la plataforma proporciona a cada aspirant.

Es pot optar per participar en diverses convocatòries sempre que es complisquen els requisits establits per a cadascuna.

El domicili, el correu electrònic i el telèfon o telèfons de contacte que figuren en les sol·licituds que s'hagen emplenat telemàticament es consideren com els únics vàlids a l'efecte de notificacions i per a la crida en la contractació. És responsabilitat exclusiva del sol·licitant tant els errors en la consignació d'aquestes dades com el fet de no comunicar qualsevol canvi de domicili o telèfon de contacte.

Aquestes comunicacions s'han de fer obligatòriament mitjançant l'actualització d'aquestes dades dins del perfil d'aspirant de la plataforma, i han d'anar acompanyades d'un correu electrònic de notificació del canvi dirigit a borses_ivc@gva.es.

Una vegada completada la introducció de dades de l'aspirant, la plataforma genera una comunicació d'inscripció completada per a cada inscripció. L'aspirant ha de conservar aquesta comunicació d'inscripció com a justificant.

2. Participació en diverses convocatòries. Una vegada introduïdes les dades personals en la inscripció a la primera borsa, la plataforma telemàtica permet inscriure's en altres borses sempre que es complisquen els requisits establits en les bases corresponents.

3. Declaració responsable. En el moment de proporcionar les dades personals a través de la plataforma telemàtica, l'aspirant procedeix igualment a emplenar la declaració responsable en l'apartat corresponent de la inscripció, a través de la qual dona fe de complir cadascun dels requisits exigibles per a l'accés.

A través de la mateixa declaració, cada aspirant es compromet, des del principi del procediment, a proporcionar informació veraç en totes les fases. Qualsevol desviació en la veracitat de la informació proporcionada per l'aspirant implica que queda exclòs permanentment del procediment, sense excloure l'adopció de les mesures legals corresponents.



4. Protecció de dades personals. Durant el transcurs del procés de selecció, les persones aspirants poden conéixer l'estat de les borses a les quals s'han inscrit a través del seu perfil de participant. En compliment del que s'estableix en el Reglament general de protecció de dades de la Unió Europea 2016/679, les persones aspirants tenen en tot moment accés a les seues dades personals i poden exercir sobre aquestes dades els drets d'accés, rectificació, cancel·lació, oposició, portabilitat –segons les possibilitats tècniques– i oblit en els termes legalment establits, a través de la mateixa plataforma telemàtica o sol·licitant-ho mitjançant un escrit dirigit a borses_ivc@gva.es.

La cancel·lació de les dades personals proporcionades, una vegada iniciat el procediment, es considera expressió de la voluntat de la persona aspirant de ser separada del procediment de forma permanent.

Totes les dades personals que l'Institut Valencià de Cultura haja d'obtenir per a poder portar a terme aquest procés s'integren en fitxers que són tractats per a aquestes finalitats i en l'àmbit de les competències legalment atribuïdes a l'IVC, i es conserven adoptant les mesures de seguretat i protecció adequades mentre siguen necessaris per a completar els procediments en el transcurs dels quals s'han sol·licitat.



La política de privacitat completa de l'Institut Valencià de Cultura es pot consultar a la pàgina web de l'IVC.

5. Aspirants amb diversitat funcional i mesures d'adaptació. Les persones amb diversitat funcional que sol·liciten mesures d'adaptació per a la realització de les proves han d'indicar en la sol·licitud d'inscripció el tipus de diversitat funcional que tenen: F (física), P (psíquica) o S (sensorial). Així mateix, poden sol·licitar les mesures d'adaptació que necessiten d'acord amb la classificació següent: 1. Eliminació de barreres arquitectòniques i taula adaptada a la cadira de rodes; 2. Ampliació del temps de duració de la prova; 3. Augment de la grandària dels caràcters del qüestionari per dificultat de visió; 4. Necessitat d'intèrpret a causa de sordesa; 5. Sistema braille d'escriptura o ajuda d'una persona per invidència; 6. Altres mesures (cal especificar-les).

La Comissió de seguiment pot sol·licitar, segons el seu criteri i en qualsevol moment del procediment, als qui així ho hagen comunicat, l'acreditació de la condició de diversitat funcional mitjançant un dictamen tècnic facultatiu expedit per l'òrgan competent.

En tot cas, i de manera independent, els qui siguen seleccionats han de presentar, al final del procés o en qualsevol altre moment del desenvolupament si així els ho demanen, el certificat d'estar en possessió de la capacitat funcional necessària, tant física com psíquica i sensorial, per a exercir les tasques corresponents al lloc objecte de la convocatòria corresponent.

6. Víctimes de violència de gènere o terrorisme. L'aspirant que tinga la condició de víctima de violència de gènere o víctima de terrorisme disposa d'un apartat específic, en l'apartat de dades personals, on pot consignar aquesta condició i sol·licitar les mesures especials reconegudes en aquest sentit.

7. Resolució de consultes. Qualsevol qüestió relacionada amb les diverses convocatòries regulades per aquesta resolució pot ser objecte de consulta en borses_ivc@gva.es.

La presentació de la sol·licitud implica l'acceptació de les bases de la convocatòria.



Seté. Període de vigència de les borses

Les borses constituïdes com a resultat de les diverses convocatòries previstes en aquesta resolució es mantindran vigents fins que es constituïsquen les borses d'ocupació resultants dels processos de selecció convocats en el desenvolupament de l'oferta d'ocupació pública.

Sempre que siga necessari, es pot obrir en la borsa corresponent un nou termini per a presentar sol·licituds de nova inscripció, com també documentació per a l'actualització de mèrits. La constitució d'aquestes noves borses anul·la les existents amb anterioritat del mateix grup o categoria professional.



Vuité. Comissió de seguiment

La Comissió de seguiment de les borses d'ocupació temporal ha d'estar formada de forma paritària per representants de l'IVC i del comité d'empresa.

La Comissió té caràcter d'òrgan de seguiment de la constitució i el funcionament de les borses, com també de fòrum tècnic de participació sindical en les qüestions relacionades, sens perjudici de les competències atribuïdes legalment als fòrums de negociació col·lectiva.



Les funcions que corresponen a la comissió de seguiment són les següents:

– Comprovar i avaluar els mèrits de les persones aspirants en els processos de constitució de les borses.

– Elevar una proposta de les llistes ordenades provisionals i definitives de les persones aspirants al director general de l'IVC.

– Conéixer periòdicament (s'estableix en principi el termini d'un mes) l'estat de les borses i els llocs adjudicats.

– Debatre des d'un punt de vista tècnic qüestions relatives a les borses i, també, preparar la redacció de possibles acords.

– Informar sobre la resolució de les reclamacions que es formulen en aquesta matèria, sobre els assumptes en què reglamentàriament ha de ser oïda i, també, sobre qualsevol qüestió relacionada amb la seua comesa, a proposta de l'IVC o de les organitzacions sindicals representades en la comissió.

– Mediar, amb caràcter obligatori i no vinculant, en un termini no superior a deu dies, entre l'IVC i les organitzacions sindicals representades en la comissió, abans de l'inici de qualsevol procediment judicial per qüestions relacionades amb la seua comesa.

– Proposar les mesures que estime oportunes per a la formació i gestió de les borses, criteris d'exclusió, fixació de l'àmbit, com també per a la creació de comissions de seguiment específiques per a borses determinades.

A fi de complir les funcions que té encomanades, la Comissió pot demanar i obtenir la informació pertinent de l'IVC. L'Institut Valencià de Cultura nomena directament les persones integrants de la Comissió que han d'actuar en representació de l'empresa i, a proposta del comité d'empresa, els representants que han d'actuar en nom seu, tant titulars com suplents, i entre les primeres designa les persones que han d'exercir les funcions de presidència i secretaria. A l'efecte de la constitució vàlida de la Comissió, així com de l'adopció d'acords en aquells assumptes que requereixen la majoria de vot, i qualsevol que siga el nombre de membres que actuen en representació de l'IVC, aquesta disposa d'un nombre de vots igual al comité d'empresa, i el president exerceix el vot diriment en cas d'empat. Correspon al president o presidenta de la Comissió la facultat de convocar reunions i fixar l'ordre del dia, per pròpia decisió o a proposta de qualsevol dels seus membres en el termini de set dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud.

L'IVC pot designar, per a cada categoria, la composició d'un Òrgan Tècnic de Selecció (OTS), a qui correspondria la formulació i correcció de les proves teòriques i teoricopràctiques, si així ho considera necessari.



Nové. Publicació d'aspirants admesos

Finalitzat el termini d'inscripció, es publica en la pàgina web de l'IVC (ivc.gva.es) i en borses.ivc.gva.es la llista provisional d'aspirants admesos en cada convocatòria, i es disposa un termini de deu dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació, perquè les persones interessades puguen fer-hi les al·legacions pertinents.



Una vegada la Comissió ha examinat les al·legacions i proves aportades, es publica en les pàgines web de l'IVC ivc.gva.es i borses.ivc.gva.es la llista definitiva de persones admeses i si n'hi ha, d'excloses, amb indicació del motiu.



Desé. Procediment de selección

El procediment de selecció consta d'una fase de proves, de caràcter obligatori i eliminatori, i d'una fase de baremació de mèrits, de caràcter obligatori.

1. Fase de proves selectives. La puntuació obtinguda en la fase de proves constitueix el 60% de la puntuació final. Aquesta fase té caràcter eliminatori i consisteix en la realització d'un o diversos exercicis depenent de la categoria professional de la borsa.

Les persones admeses que es presenten als llocs de realització una vegada començades les proves o que no s'hi presenten perden el dret a examinar-se, tot i que siga per causes justificades.



La data, l'hora i el lloc de realització de les proves selectives es publica almenys amb deu dies hàbils d'antelació mitjançant un anunci en les pàgines web de l'IVC ivc.gva.es i borses.ivc.gva.es.

Les persones aspirants han d'acreditar la seua identitat mitjançant la presentació del document nacional d'identitat.

Les persones aspirants han d'observar en tot moment les instruccions dels membres de l'OTS i del personal ajudant durant la realització de les proves, a fi que es desenvolupen de manera adequada.



Els diversos Òrgans Tècnics de Selecció constituïts per a les convocatòries han d'adoptar les mesures que siguen necessàries per tal de garantir l'anonimat en la valoració de les proves selectives. S'anul·len les proves que continguen alguna marca que puga identificar-ne l'autoria.

Sens perjudici que l'especificitat de qualsevol de les categories professionals convocades requerisca una prova de diferent format indicada en la convocatòria corresponent, per als grups professionals A i B, la fase de proves selectives consisteix en la realització de dues proves obligatòries, en què la primera és eliminatòria respecte de la segona, referides al contingut del programa.

– Primer exercici. Teòric sobre el temari íntegre amb el format de prova objectiva d'elecció d'ítems múltiples.

Puntuació màxima: 25 punts.

Duració màxima: 1 hora.

Per a poder superar-lo és necessari obtenir, almenys, 13 punts.

– Segon exercici. Teoricopràctic.

Puntuació màxima: 35 punts.

Consisteix en la resolució d'un supòsit teoricopràctic relacionat amb els continguts detallats en el temari de cadascuna de les categories professionals.

Duració màxima: 1 hora i 30 minuts.

Per a poder superar-lo és necessari obtenir, almenys, 18 punts.

La fase de proves selectives tene una valoració màxima de 60 punts. Per a poder superar aquesta fase, els aspirants han de superar el primer exercici amb una puntuació mínima de 13 punts, i el segon amb una puntuació mínima de 18 punts.

Per als grups professionals C, D i E, la fase de proves selectives consisteix en la realització d'una prova de coneixement, referida al contingut del programa.

Exercici teòric sobre el temari íntegre amb el format de prova objectiva d'elecció d'ítems múltiples.

Puntuació màxima: 60 punts.

Duració màxima: 1 hora.

Per a poder superar-lo és necessari obtenir, almenys, 31 punts

Contingut de les proves selectives

El director general de l'entitat publica al DOGV la resolució que conté el programa de matèries o el temari sobre el qual versaran els exercicis de caràcter teòric o pràctic i determina el tipus de proves concretes per a cada convocatòria.

2. Fase de baremació de mèrits. Només poden participar en la fase de baremació de mèrits les persones que hagen superat la fase de prova selectiva teòrica i/o teoricopràctica.

La puntuació de la fase de mèrits constitueix el 40% de la puntuació final i es distribueix de la manera següent:

2.1. Mèrits relacionats amb l'experiència professional

Un màxim de 20 punts corresponen a mèrits relacionats amb l'experiència professional.

– Per serveis prestats a l'IVC al lloc de treball sol·licitat: per cada mes complet, 0,07 punts.

– Per serveis prestats en administracions públiques en llocs de treball amb les mateixes funcions que les que corresponen al lloc sol·licitat: per cada mes complet de serveis efectius, 0,05 punts.

– Per serveis prestats en entitats privades en llocs de treball amb les mateixes funcions que les que corresponen al lloc sol·licitat: per cada mes complet de serveis efectius, 0,04 punts.

– Per serveis prestats a l'IVC en altres categories: per cada mes complet de serveis efectius, 0,03 punts.

L'acreditació de l'experiència professional s'acredita de la manera següent:

– En el cas de treballadors per compte d'altri: contracte de treball en el qual s'especifique la categoria professional del treballador i certificat de l'empresa sobre les funcions exercides, quan no puguen deduir-se dels termes del contracte, sense que s'admeta contradicció entre els dos documents. En tot cas, és obligatori presentar el certificat o la vida laboral que acredite haver cotitzat a la Seguretat Social durant tot el temps que s'al·legue en el grup de cotització de la categoria laboral corresponent.

– Per al cas de professionals i autònoms, llicència fiscal o IAE on s'acrediten l'epígraf o els epígrafs corresponents a la categoria convocada, com també el certificat o la vida laboral que acredite haver cotitzat a la Seguretat Social durant tot el temps al·legat. Si s'escau, i en substitució d'aquests documents, s'ha d'aportar un certificat oficial que acredite haver cotitzat en el règim especial o en la mutualitat corresponent.



2.2. Mèrits relacionats amb la formació

Un màxim de 20 punts corresponen als mèrits relacionats amb la formació, segons els apartats següents:

a) Titulació acadèmica

Per qualsevol títol acadèmic del mateix nivell o superior a l'exigit per a l'exercici del lloc de treball per proveir, llevat del que siga necessari per a l'accés al lloc: 3 punts per títol, fins a un màxim de 6 punts.



Només es puntua el títol o els títols de nivell més alt perquè es consideren compreses en aquest les altres titulacions necessàriament prèvies per a l'obtenció del títol de nivell superior.

b) Cursos de formació i perfeccionament. Es valoren els cursos de formació i perfeccionament en què el contingut estiga relacionat amb les funcions dels llocs convocats, de duració igual o superior a 15 hores, que haja cursat la persona aspirant i que hagen sigut convocats o homologats per qualsevol centre o organisme públic de formació, amb un màxim de 6 punts, segons l'escala següent:



De 100 hores o més: 2,5 punts

De 75 hores a menys de 100: 2 punts

De 50 hores a menys de 75: 1,5 punts

De 25 hores a menys de 50: 1 punt

De 15 hores a menys de 25: 0,30 punts

En aquest apartat no es puntuen cursos de valencià ni d'idiomes comunitaris. No es puntuen tampoc els cursos de carreres acadèmiques, de doctorats ni d'instituts universitaris quan formen part del pla d'estudis del centre per a aquestes titulacions. No puntuen tampoc els cursos de preparació o formació relacionats amb processos d'especialització i de selecció d'empleats públics, de promoció interna, de plans d'ocupació i d'adaptació del règim jurídic del personal a la naturalesa jurídica dels llocs de treball.

c) Valencià

El coneixement del valencià es valora fins a un màxim de 5 punts. Cal acreditar estar en possessió del certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, la Comissió Interuniversitària d'Estandardització de Coneixements de Valencià (CIEACOVA) o l'Escola Oficial d'Idiomes (EOI), segons l'escala següent:





Nivells Puntuació

A1 0,75

A2 (oral) 1

B1 (elemental) 1,80

B2 2,50

C1 (mitjà) 3,75

C2 (superior) 5





Es puntua únicament el nivell més alt de coneixements de valencià que es posseïsca, sempre que no constituïsca un requisit del lloc de treball per proveir. En aquest últim cas, es valora exclusivament estar en possessió del certificat de coneixements del valencià superior a l'exigit com a requisit, segons la puntuació de l'escala anterior.

d) Idiomes comunitaris

Es valora fins a 3 punts el coneixement de les llengües oficials i cooficials de la Unió Europea, diferents de la llengua espanyola segons els nivells especificats en la taula adjunta.

El coneixement de cada idioma comunitari es valora segons les puntuacions de nivells certificats segons el Marc europeu comú de referència (nivell bàsic, nivell intermedi i nivell avançat), segons l'escala que es detalla en la taula adjunta a aquest punt.

Si els coneixements que s'acrediten procedeixen de marcs legals de referència anteriors a la Llei orgànica 8/2013, les equivalències d'aquests títols amb els certificats de nivells contingudes en la llei 8/2013 es traslladen a puntuacions usant la taula d'equivalències adjunta.

La valoració del coneixement de cadascun dels idiomes comunitaris aportats es concreta en un sol valor, no acumulatiu, que correspon al nivell més alt de certificat obtingut. En cap cas no es valoren de forma acumulativa els altres nivells o cursos completats per a aquesta mateixa llengua.

Les equivalències entre els ensenyaments regulats pel Reial decret 967/1988, de 2 de setembre, i els regulats pels reials decrets 944/2003 i 1629/2006, de 29 de desembre (Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig) i per la disposició final primera del Decret 138/2014, de 29 d'agost (Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre), són les que es detallen en la taula següent:

2.3. Presentació de l'autobaremació

Una vegada publicada la llista definitiva amb les persones que han superat la prova o les proves selectives en ordre de puntuació, s'obri el termini de 10 dies hàbils comptadors des de l'endemà de publicar-se, per a presentar, a través de la plataforma telemàtica, el formulari d'autobaremació. En aquest procés cal seguir les instruccions que s'ofereixen en la plataforma i ajustar-se al barem que s'indica ací.

Com s'expressa en el punt 5.3 d'aquesta resolució, cada aspirant es compromet des del principi del procediment, i sota declaració responsable, a fer aquesta autobaremació consignant-hi exclusivament els mèrits que siguen aplicables en les instruccions de barem a aquest efecte.



Així mateix, aquests mèrits han de respondre als certificats originals que tinga en poder seu.

Sols es valoren els mèrits consignats en aquest barem. No es tenen en compte els mèrits que no han sigut autobaremats per les persones interessades. La puntuació de l'autobaremació només pot ser modificada a la baixa en el procés de valoració de les candidatures.



Els mèrits al·legats han de posseir-se el dia de la finalització del termini de presentació de sol·licituds d'inscripció i, així mateix, s'han de mantenir durant el període de permanència en les borses.

La consignació de dades falses o la falsedat documental aportada comporta l'exclusió de la borsa corresponent, sens perjudici de les mesures legals oportunes corresponents. En el cas del full d'autobaremació, comporta l'exclusió de la borsa en cas de comprovar-se que les dades consignades, sense que es puguen interpretar d'una altra manera, són manifestament falses.



Onzé. Baremació i publicació de les llistes

Acabat el termini de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació per a procedir a l'autobaremació, es publica a les webs ivc.gva.es i borses.ivc.gva.es la llista provisional d'aspirants ordenats per la puntuació obtinguda en les fases d'examen i autobaremació de mèrits. Les persones aspirants disposen d'un termini de 10 dies hàbils, comptadors des de l'endemà de publicar-se aquesta llista provisional, per a la presentació de les al·legacions que consideren pertinents.

En el cas que el nombre de sol·licituds presentades siga molt nombrós respecte als llocs que es preveja cobrir, la comissió de seguiment pot establir una nota de tall en la puntuació obtinguda en l'autobaremació prèvia al requisit d'acreditació de mèrits.

Les altres sol·licituds són examinades només si la comissió ho considera necessari per una possible extinció o ampliació de la borsa, cas en el qual es procedeix a publicar una nova nota de tall. Així mateix, de manera justificada, la comissió de seguiment, per raons d'urgència i necessitat, pot prioritzar l'examen de les sol·licituds segons la categoria professional.

Conclòs aquest termini i examinades les al·legacions, es publica a les webs ivc.gva.es i borses.ivc.gva.es la relació definitiva i ordenada d'aspirants que passen a formar part de les borses de cada categoria. Aquesta relació indica la puntuació total del procés de selecció, determinada per la suma de la puntuació obtinguda en la fase de prova o proves selectives i la puntuació assolida de conformitat amb l'autobaremació de mèrits.

Si hi ha casos d'empat, es dirimeixen per la puntuació més alta obtinguda en els diversos apartats del barem de mèrits, pel mateix ordre en el qual figuren relacionats. Si l'empat continua, se segueix l'ordre segons la data d'entrada i l'ordre del registre de la sol·licitud d'inscripció a la borsa.

El personal està subjecte al període de prova establit en el conveni col·lectiu d'aplicació vigent. La falta de superació del període de prova comporta l'exclusió de la borsa.

La inclusió en les borses de treball de les diverses categories no garanteix en cap cas la contractació per part de l'Institut Valencià de Cultura.



Dotzé. Crides i acreditació de mèrits

Una vegada publicada la relació definitiva i ordenada d'aspirants que passen a formar part de les borses de cada convocatòria, l'Institut Valencià de Cultura procedeix a convocar, en cadascuna de les borses i segons la previsió de cobertura de places necessària, les persones aspirants amb una puntuació que supere la nota de tall establida per la comissió de seguiment i publicada en la web borses ivc.gva.es.



Les persones aspirants convocades han de procedir, en el termini de deu dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació, a acreditar els mèrits que hagen indicat i, també, el compliment dels requisits específics corresponents a la convocatòria. La llista d'aspirants convocats es publica a la web borses.ivc.gva.es.

Les crides a l'acreditació de mèrits es publiquen en la web borses.ivc.gva.es i s'efectuen, així mateix, de manera individual a través dels mitjans adequats. En aquest sentit, es consideren vàlides les comunicacions per telèfon, carta, missatge SMS i correu electrònic facilitats, amb les garanties suficients, i es dirigeixen als respectius domicilis, telèfons i adreces electròniques que s'hagen designat amb aquesta finalitat. De manera preferent s'usa el telèfon mòbil; i el correu electrònic en el cas de no poder posar-se en contacte per telèfon amb la persona interessada.



La presentació d'aquests certificats s'ha de fer bé a través del registre electrònic de l'IVC, bé a través del registre de l'IVC, situat a la seu administrativa de l'IVC, plaça de Viriat s/n, València, o en qualsevol altra oficina a què fa referència l'article 16.4 de la Llei 30/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Qualsevol mèrit no acreditat de la manera establida en aquesta resolució no és valorat. Tant els mèrits com els requisits han de posseir-se el dia de la finalització del termini de presentació de sol·licituds d'inscripció i han de mantenir-se durant el període de permanència en les borses.

El fet de no acreditar els mèrits dins del termini i en la forma escaient comporta l'exclusió del procediment.

Els certificats dels mèrits s'han d'aportar mitjançant documents originals o còpies compulsades.

Les persones aspirants han de presentar en aquest registre els documents següents:

– Fotocòpia del DNI.

– Certificat del títol acadèmic exigible en la convocatòria o certificat acadèmic que acredite haver cursat tots els estudis per a l'obtenció del títol. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, fotocòpia compulsada de la credencial acreditadora de l'homologació corresponent.

– Certificats que acrediten tots els mèrits que s'han consignat en l'autobaremació.

Una vegada la Comissió de seguiment ha comprovat que els mèrits consignats en l'autobaremació s'han justificat degudament, i en vista de la proposta, el director general de l'IVC dicta una resolució que conté la relació provisional d'aspirants acreditats per a cada convocatòria.



Aquestes llistes estan ordenades de conformitat amb la puntuació total obtinguda, amb especificació per separat de la puntuació de cada fase, i s'obri un termini de deu dies hàbils, a partir de l'endemà de la publicació a la pàgina web de l'IVC, perquè les persones interessades puguen presentar-hi les al·legacions que consideren convenients al seu dret.

Si hi ha casos d'empat, es dirimeixen de la manera següent: es té compte, en primer lloc, la puntuació més alta obtinguda en la prova selectiva. Si l'empat continua, es dirimeix per la puntuació més alta obtinguda en els diversos apartats del barem de mèrits, pel mateix ordre en què figuren relacionats. Si encara persisteix l'empat, se segueix l'ordre segons la data de registre de la sol·licitud d'inscripció a la borsa.



Examinades les al·legacions, la Comissió de seguiment formula la proposta amb la relació definitiva d'aspirants al director general, que dicta resolució. Aquesta resolució es publica a la web de l'IVC i aprova amb caràcter definitiu la relació ordenada de persones que formen la primera crida de cadascuna de les convocatòries.

Les persones aspirants que no s'han convocat a l'acreditació perquè no han superat la nota de tall establida, poden ser objecte de crides successives a la justificació de mèrits, en l'ordre dictat per la puntuació obtinguda, a mesura que apareguen noves necessitats de cobertura de places en la bolsa de la qual formen part.

L'Institut Valencià de Cultura comunica a les persones aspirants la convocatòria per a acreditar els mèrits sempre amb almenys tres dies naturals d'antelació a l'obertura del termini de presentació de documents.



Tretzé. Gestió dels nomenaments de personal temporal

Cada nomenament comporta la subscripció d'un contracte laboral que s'efectua en relació amb un sol lloc de treball.

1. És condició prèvia de cada nomenament l'acreditació dels requisits generals d'accés al sector públic que s'han comunicat al principi del procediment mitjançant declaració responsable. Per a fer-ho, les persones a qui es notifique la incorporació han d'aportar, en el termini de 5 dies naturals des de la notificació, els certificats següents:



– Declaració jurada de no haver sigut separat/ada mitjançant expedient disciplinari del servei de cap administració pública, ni estar inhabilitat/ada per a l'exercici de les funcions públiques; no haver-li sigut imposada sanció disciplinària en cap administració pública o, en cas contrari, haver sigut cancel·lada del full de serveis o tenir dret a cancel·lar-la i no estar sotmés a expedient disciplinari ni a procés penal en curs. Si es tracta de persones nacionals d'altres estats, no estar inhabilitades o en situació equivalent ni haver sigut sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedisca en els mateixos termes al seu país l'accés a l'ocupació pública.



– Certificat mèdic acreditatiu de posseir la capacitat física i psíquica necessària per a l'exercici de les funcions dels llocs de treball oferits.



– Les persones aspirants estrangeres que procedeixen de països on l'espanyol no és llengua oficial, en aquest moment han de poder acreditar el coneixement de l'espanyol mitjançant la presentació d'un dels documents que s'indiquen a continuació.

– Certificat d'haver cursat l'Educació Primària, Secundària o el Batxillerat a Espanya.

– Diploma d'espanyol que estableix l'Reial decrret 1137/2002, de 31 d'octubre, o equivalent, o certificat acadèmic que acredite haver superat totes les proves dirigides a obtenir aquest diploma.

– Certificat d'aptitud en espanyol per a estrangers expedit per les escoles oficials d'idiomes.

En cas que no puguen efectuar aquesta acreditació, han de fer obligatòriament una prova de coneixement d'espanyol en què es comprova que tenen un nivell adequat de comprensió i expressió oral i escrita en aquesta llengua. El contingut d'aquesta prova s'ha d'ajustar al que es disposa en el Reial decret 1137/2002, de 31 d'octubre, pel qual es regulen diplomes d'espanyol com a llengua estrangera. La prova es considera “apta” o “no apta”. La manca de superació d'aquesta prova implica que l'aspirant no compleix el requisit exigit en la convocatòria.



Les persones cridades a la incorporació que, dins del termini indicat i excepte casos de força major, no presenten la documentació acreditativa o que es puga deduir de la documentació que no tenen algun dels requisits exigits, no poden ser contractades, sens perjudici de la responsabilitat en què puguen haver incorregut per falsedat en les sol·licituds de participació.

2. En cas de finalitzar la vigència del contracte sense completar el període d'un any de serveis, el personal pot obtenir un altre contracte o altres contractes successius fins a completar aquest període. Finalitzada la vigència del contracte i una vegada assolit o superat aquest període d'un any, no es pot subscriure un nou contracte fins que no s'haja esgotat la llista i, si escau, corresponga novament per torn.

Tot això amb les limitacions temporals establides en l'Estatut dels treballadors o en la legislació de desplegament en el marc de la relació laboral que uneix cada persona treballadora amb la seua entitat.

La condició d'indefinit no fix només pot aconseguir-se per sentència ferma, sense que en cap cas l'entitat ocupadora puga reconéixer-ho per si mateixa.



Catorzé. Situacions en les borses d'ocupació dels integrants i renúncies a la crida

1. Situacions en les borses d'ocupació. Les persones integrants de les borses que es constituïsquen poden estar en qualsevol de les situacions següents:

1. Actiu: quan l'aspirant ha pres possessió del lloc oferit a través d'aquesta borsa. Mentre estiga en aquesta situació no pot rebre cap oferta per a exercir un lloc de treball de la mateixa borsa.

2. Disponible: quan l'aspirant figura en la borsa en espera de rebre alguna oferta de nomenament temporal.

3. No disponible voluntari: el personal integrant de la borsa o les borses a què pertany pot desactivar-se de manera voluntària en qualsevol borsa per un període no inferior a tres mesos, i mentre es manté en aquesta situació no rep ofertes de treball d'aquesta borsa. L'activació es produeix el mes següent de l'entrada de la sol·licitud.

4. No disponible per causes justificades: estan en aquesta situació les persones candidates en cas de permís per maternitat, paternitat i adopció, per compliment d'un deure públic inexcusable, per causes de força major i lactància. També en cas de risc durant l'embaràs i altres casos inclosos en la Llei 39/1999, de 5 de novembre, de conciliació de la vida familiar i laboral. Així mateix, es consideren justificades les renúncies a contractes en cas d'incapacitat laboral per malaltia, en el cas que la renúncia de la persona derive de la condició de víctima de violència de gènere o víctima de terrorisme o, així mateix, quan tinga un grau de discapacitat reconegut incompatible amb el lloc oferit.

Quan ja no existeix la causa justificadora de la indisponibilitat, el candidat o la candidata ha de comunicar-ho a la Comissió de seguiment i passa a la situació de disponible als set dies d'aquesta comunicació.



5. Disponible amb penalització: és procedent penalitzar el personal integrant de la borsa en els supòsits següents:

a) Per renúncia al nomenament acceptat abans de prendre possessió del lloc.

b) Per falta d'acreditació de la renúncia justificada dins del termini de l'oferta.

c) Per incompliment del termini per a acreditar la desaparició de la causa justificada quan l'activació siga procedent a instància de la persona interessada.

d) Quan, tot i haver intentat localitzar la persona de forma fefaent que permeta comprovar que aquests intents s'han efectuat dins del termini i en la forma escaient, aquesta no s'haja localitzat o no responga a l'oferta en el termini sense causa justificada.

e) Per falta de presentació de la documentació requerida per al nomenament i la presa de possessió en el termini escaient.

f) Per sanció disciplinària de suspensió de funcions superior a sis mesos.

g) Per presentació de la sol·licitud d'activació en la borsa transcorreguts més de 10 dies del termini de presentació o del cessament.

La situació de disponible amb penalització comporta per a la persona penalitzada que no li puguen oferir un nomenament en aquesta borsa, llevat de situacions excepcionals en les quals s'esgote íntegrament la borsa, durant un període de temps que és de tres mesos la primera vegada que es produeix la situació, sis mesos la segona i un any a partir de la tercera vegada.

Quan es produeix una d'aquestes situacions i a partir de la publicació mensual de la situació en la web de l'entitat, la persona interessada disposa de deu dies hàbils per a presentar-hi al·legacions en defensa dels seus interessos.

2. Renúncies i baixa automàtica en les borses. Pel que fa a les renúncies a la crida i la baixa automàtica de la borsa d'ocupació, cal ajustar-se al que es disposa en la Resolució de 31 de juliol de 2018, del conseller d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es dicten instruccions i es disposa la publicació del III Acord de la Comissió de Diàleg Social del Sector Públic Instrumental de la Generalitat relatiu a criteris generals d'aplicació a la constitució i el funcionament de les borses d'ocupació temporal en el sector públic instrumental de la Generalitat.





Quinzé. Règim de funcionament

Pel que fa al règim de funcionament, aquesta borsa es regeix pel que es disposa en la Resolució de 31 de juliol de 2018, del conseller d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es dicten instruccions i es disposa la publicació del III Acord de la Comissió de Diàleg Social del Sector Públic Instrumental de la Generalitat, relatiu a criteris generals d'aplicació a la constitució i el funcionament de les borses d'ocupació temporal en el sector públic instrumental de la Generalitat, sens perjudici de les adaptacions que calga derivades de les especialitats de l'entitat.





Setzé. Recursos

Aquesta resolució posa fi a la via administrativa. D'acord amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, com també en els articles 8, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, les persones interessades poden presentar contra aquesta resolució un recurs de reposició, amb caràcter potestatiu, davant de l'òrgan que l'ha dictada, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de publicar-se. Alternativament, si no s'hi recorre en reposició, pot interposar-s'hi un recurs contenciós administratiu davant del jutjat contenciós administratiu de la ciutat de València, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de publicar-se aquesta resolució.



València, 12 de febrer de 2020.– El director general de l'Institut Valencià de Cultura: Abelardo Guarinos Viñoles.

Mapa web