Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 6 de febrer de 2020, del president de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), per la qual es convoquen ajudes dirigides a centres tecnològics de la Comunitat Valenciana per al desenvolupament de projectes d'R+D de caràcter no econòmic realitzats en cooperació amb empreses, amb càrrec al pressupost de l'exercici 2020, amb cofinançament de la Unió Europea a través del Fons Europeu de Desenvolupament Regional. [2020/1332]

(DOGV núm. 8740 de 14.02.2020) Ref. Base de dades 001543/2020




La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, estableix en l'article 23 que el procediment per a la concessió de subvencions s'iniciarà sempre d'ofici, mitjançant convocatòria aprovada per l'òrgan competent.

Aquestes ajudes, que pretenen contribuir a superar de manera reeixida els principals reptes econòmics, socials i territorials de la Comunitat Valenciana, avançant en la transformació del sistema productiu valencià cap a activitats de major valor afegit, al mateix temps que es milloren els mecanismes i canals per a la transferència del coneixement i tecnologia des dels centres tecnològics de la Comunitat Valenciana al teixit productiu, estan alineades amb els objectius del Programa operatiu FEDER de la Comunitat Valenciana per al període 2014-2020, en particular amb l'objectiu temàtic de l'eix 1, reforçar la investigació, el desenvolupament tecnològic i la innovació, i la seua prioritat d'inversió 1b que, entre altres objectius, persegueix el foment de la inversió empresarial en R+D+I a través d'una especialització intel·ligent i mitjançant el suport a la investigació tecnològica i aplicada.

Per això, les ajudes que són objecte d'aquesta convocatòria es consideren accions elegibles per al seu cofinançament pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional dins de l'objectiu Específic 1.2.2, «Transferència de coneixement i cooperació entre empreses i centres d'investigació», del Programa operatiu FEDER de la Comunitat Valenciana per al període 2014-2020.

Per això i en virtut del que es disposa en l'article 160.4 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i en l'article 3 de l'Ordre 26/2016, de 25 de novembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes dirigides als centres tecnològics de la Comunitat Valenciana en matèria d'R+D per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (d'ara endavant, IVACE), resolc:





Article 1. Objecte de la resolució

1. L'objecte d'aquesta resolució és convocar la concessió per l'IVACE de subvencions vinculades a projectes d'R+D de caràcter no econòmic desenvolupats per centres tecnològics de la Comunitat Valenciana en cooperació amb empreses de la Comunitat Valenciana, a càrrec del pressupost de l'exercici 2020.



2. Les bases reguladores d'aquesta convocatòria són les aprovades per l'Ordre 26/2016, de 25 de novembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes dirigides als centres tecnològics de la Comunitat Valenciana en matèria d'R+D per l'IVACE, publicades en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) núm. 7927, de 29 de novembre de 2016, modificada per l'Ordre 21/2017, de 24 de novembre, publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) núm. 8180, de 29 de noviembre de 2017; en aquestes bases s'estableixen les condicions de les ajudes en tot allò que no es preveu en aquesta convocatòria.



Article 2. Entitats beneficiàries

Podran acollir-se a aquestes ajudes els centres tecnològics de la Comunitat Valenciana que reunisquen els requisits establits en l'article 4 de l'Ordre 26/2016, de 25 de novembre.



Article 3. Actuacions susceptibles de suport. Requisits generals dels projectes

1. L'IVACE subvencionarà els projectes d'R+D, de caràcter no econòmic, desenvolupats per centres tecnològics de la Comunitat Valenciana de manera individual o en col·laboració entre ells que incloguen la cooperació amb empreses de la Comunitat Valenciana, amb la finalitat d'atendre les necessitats del sector empresarial valencià i augmentar la possibilitat d'aplicació dels resultats obtinguts de la investigació al conjunt d'empreses potencialment destinatàries d'aquests.



2. La cooperació amb les empreses haurà de tindre lloc des de l'inici del projecte. L'abast d'aquesta s'establirà en funció de la naturalesa del projecte i dels objectius i resultats que s'espera obtindre, i es recollirà en l'annex a la memòria de la sol·licitud.

Tot dret de propietat intel·lectual i industrial (DPI) resultant de la col·laboració entre centres tecnològics i empreses haurà de ser cedit als centres.

3. Els projectes podran ser d'investigació fonamental o industrial, o bé de desenvolupament experimental; així mateix, hauran d'incloure activitats de promoció dels resultats obtinguts amb l'objectiu específic de desenvolupar ponts efectius entre el teixit investigador i productiu per a la transferència del coneixement i la translació dels resultats a les empreses de la Comunitat Valenciana.

4. Els projectes hauran d'emmarcar-se necessàriament en els àmbits de desenvolupament regional identificats en l'Estratègia d'Especialització Intel·ligent per a la Investigació i Innovació en la Comunitat Valenciana (RIS3-CV).

5. Així mateix, els projectes no hauran de vulnerar en cap cas el principi de no discriminació per raó de sexe, raça, origen ètnic, religió, conviccions, diversitat funcional, edat o orientació sexual, facilitant, o almenys no impedint, l'accessibilitat per a les persones amb diversitat funcional. També hauran d'executar-se en el marc d'un desenvolupament sostenible i de foment de la conservació, protecció i millora del medi ambient i comptar amb un certificat que declare la no afecció del projecte a la denominada «Xarxa Natura», espai físic d'especial protecció mediambiental configurat així per la Unió Europea.



6. En tot cas el projecte que és objecte d'ajuda no haurà d'haver conclòs materialment ni haver-se executat íntegrament abans que es presente la sol·licitud.



Article 4. Costos subvencionables

1. Conforme al que s'estableix en l'article 20 de l'Ordre 26/2016, de 25 de novembre, es consideren subvencionables els costos següents amb les limitacions que a continuació s'estableixen:

a) Recursos humans (personal propi)

Despeses de personal propi de caràcter tècnic i científic. Aquestes despeses podran ser imputades íntegrament quan es dediquen íntegrament al projecte en tasques tècniques, o bé parcialment en funció de la dedicació horària efectiva a aquest projecte respecte al total d'hores treballades. S'estableix un cost/hora de 40 euros com a màxim imputable pel personal propi justificat.

Així mateix, les hores de dedicació a tasques de gestió i coordinació del projecte no superaran el 10 per cent del total d'hores de dedicació a aquest.

b) Despeses en serveis externs necessaris per al desenvolupament del projecte, imputats en exclusiva a aquest i que es vinculen al projecte inequívocament. Així mateix, s'inclou en aquest concepte el cost de la realització d'informes d'auditoria sobre els comptes justificatius de la despesa.

c) Despeses indirectes consistents en despeses generals de funcionament i de personal propi de gestió i administració que estiguen basades en costos mitjans reals imputables a la realització del projecte mitjançant un procediment d'imputació de despeses generals a tant alçat d'acord amb els principis i normes de comptabilitat generalment admeses. S'estableix un cost/hora de 40 euros com a màxim imputable per al personal que es considera per al càlcul dels costos indirectes.



El càlcul es documentarà adequadament sobre la base d'un informe tècnic motivat sobre el mètode d'imputació utilitzat. Aquest informe es presentarà en l'IVACE abans de la primera declaració de despeses en què s'incloguen despeses corrents. En qualsevol cas, la suma d'aquests no superarà el 25 per cent dels costos directament imputables al projecte.

d) Altres despeses directament relacionades amb el projecte, imputades en exclusiva a aquest i que s'hi vinculen inequívocament. S'hi exclouen les despeses de manutenció i serveis de restauració.

2. En cap cas es consideraran despeses subvencionables els impostos indirectes quan siguen susceptibles de recuperació o compensació ni els impostos sobre la renda.



Article 5. Característiques de l'ajuda

1. L'ajuda consistirà en una subvenció de fins al 100 per cent dels costos del projecte considerats com a subvencionables.

2. Queda exclosa de l'objecte de la subvenció l'activitat econòmica, entenent-se com a tal, a més de la investigació duta a terme sota contracte amb qualsevol agent, el lloguer de les infraestructures d'investigació i qualssevol altres activitats de naturalesa econòmica que impliquen l'oferta de béns o serveis en el mercat.

3. L'ajuda màxima que es podrà concedir a cada projecte no superarà els 250.000 euros en el cas de projectes en els quals participe un únic centre tecnològic, i no superarà els 200.000 euros per centre participant en el cas de projectes d'R+D en col·laboració entre centres.



Així mateix, l'ajuda en concepte d'altres despeses no excedirà del 15 per cent de l'ajuda total concedida.



Article 6. Termini i forma de presentació de les sol·licituds

1. La presentació de les sol·licituds s'ajustarà al que s'estableix en l'article 5 de l'Ordre 26/2016, de 25 de novembre, modificada per l'Ordre 21/2017, de 24 de novembre. El termini per a la presentació de les sol·licituds començarà el dia 2 de març de 2020 i finalitzarà el dia 31 de març de 2020 a les 23.59.59 hores.

2. La tramitació tant de la sol·licitud, com en general del procediment, serà electrònica i requerirà que l'entitat sol·licitant dispose durant totes les fases del procediment de certificat de representant d'entitat emés per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana, o per qualsevol entitat reconeguda en la llista de confiança de prestadors de serveis de certificació establits a Espanya, publicada en la seu electrònica del Ministeri d'Indústria, Comerç i Turisme.



Així mateix, l'entitat sol·licitant podrà autoritzar una altra persona perquè realitze qualsevol tràmit relacionat amb aquesta convocatòria sempre que aquesta autorització conste en el Registre de Representants de l'ACCV, https://www.accv.es/ciutadans/registre-de-representants/.

La tramitació de la sol·licitud, emplenada segons el model disponible en la web de l'IVACE, http://www.ivace.es, suposa la signatura d'aquesta i dels seus annexos, i es presentarà en el registre telemàtic de l'IVACE a través de la seua web.

3. A més de la documentació prevista en l'article 5.5 de l'Ordre 26/2016, de 25 de novembre, l'entitat haurà de presentar, juntament amb el formulari de sol·licitud, la memòria i els seus annexos, i l'acta de constitució i estatuts vigents. La presentació de la sol·licitud portarà implícita l'acceptació de les bases, inclòs el que es disposa en aquesta convocatòria.

4. L'entitat sol·licitant haurà de disposar de la corresponent llicència d'obertura o autorització per a l'inici d'activitat, tramitada de conformitat amb l'instrument d'intervenció administrativa ambiental al qual estiga sotmesa l'activitat en les instal·lacions on vaja a executar el projecte; aquesta obligació es farà extensiva a la de la seua seu social en cas que aquesta no coincidisca amb el domicili d'execució del projecte i aquesta seu estiga situada en la Comunitat Valenciana.



Per a l'acreditació del compliment de les obligacions mediambientals se seguiran les instruccions disponibles en la web de l'IVACE, http://www.ivace.es, apartat «Documentació annexa de la sol·licitud del programa».

5. Només serà necessari presentar la documentació acreditativa de trobar-se al corrent en el compliment de les seues obligacions fiscals i amb la Seguretat Social en cas que l'entitat no haja autoritzat l'IVACE per a la seua obtenció per mitjans telemàtics.



Article 7. Criteris d'avaluació

Perquè un projecte puga ser aprovat, haurà de tindre una puntuació mínima de 60 punts.

Els projectes es prioritzaran atenent els criteris especificats a continuació i a la ponderació que s'indica sobre un total de 112 punts:



a) Característiques del projecte. Excel·lència tècnica, qualitat i capacitat del projecte. Puntuació màxima 60 punts.

Primer. Qualitat del projecte. Puntuació màxima grup 35 punts.

La novetat i rellevància dels objectius del projecte en relació amb l'estat del coneixement propi del tema en el qual s'inscriu la sol·licitud. Màxim 15 punts.

Potencial de retorn de la inversió en R+D a la societat i foment de projectes que afavorisquen la cohesió del territori. Impacte, explotació de resultats i orientació al mercat per a les empreses valencianes. Màxim 5 punts.

Qualitat del pla de difusió i transferència del projecte i dels seus resultats. Màxim 10 punts.

Promoció i foment del desenvolupament sostenible i l'economia del bé comú. Màxim 5 punts.

Segon. Viabilitat del projecte. Puntuació màxima grup 25 punts.



Adequació de la grandària, composició i dedicació de l'equip d'investigació als objectius proposats en el projecte. Màxim 3 punts.



Adequació del pressupost. Màxim 5 punts.

Capacitat i experiència de l'equip d'investigació per a la realització de les activitats programades. Màxim 10 punts.

Col·laboració amb altres entitats que presten un valor afegit al projecte. Màxim 4 punts.

Participació de personal amb doctorat en el grup d'investigació. Màxim 3 punts.

b) Potencial de transferibilitat del coneixement generat a les empreses de la Comunitat Valenciana. Puntuació màxima 40 punts.

Primer. Grau d'implantació en la Comunitat Valenciana. Demanda tecnològica i d'R+D+I de valor afegit en la Comunitat Valenciana. Puntuació màxima grup 20 punts.

Segon. Col·laboració amb empreses de la Comunitat Valenciana. Implicació empresarial. Puntuació màxima grup 20 punts.

Efecte tractor d'R+D+I per a les empreses de la Comunitat Valenciana. Màxim 10 punts.

Nombre d'empreses de la Comunitat Valenciana que col·laboren amb el centre tecnològic. Màxim 10 punts.

c) Mesures relatives a perspectiva de gènere, sostenibilitat mediambiental i a favor de persones amb diversitat funcional o de col·lectius desfavorits. Puntuació màxima 12 punts.

Primer. Ocupació i qualitat de condicions de treball. Percentatge de personal amb contractes indefinits sobre el total de la plantilla. Implantació d'un pla de conciliació de la vida laboral i familiar. Puntuació màxima grup 5 punts.

Segon. Perspectiva de gènere. L'entitat beneficiària compta amb un pla d'igualtat d'oportunitats encara que no li siga exigible per la normativa vigent. Puntuació màxima grup 3 punts.

Tercer. Diversitat funcional i altres col·lectius desfavorits. Percentatge de persones amb diversitat funcional o discapacitat sobre el total en plantilla per damunt del mínim legal exigible. Puntuació màxima grup 2 punts.

Quart. Medi ambient. L'entitat beneficiària té implantat un sistema de gestió mediambiental. Puntuació màxima grup 2 punts.



Article 8. Resolució de la convocatòria

1. La presidència de l'IVACE serà l'òrgan competent per a dictar les resolucions d'aprovació o denegació de les ajudes corresponents a aquesta convocatòria.

2. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos a comptar des de l'endemà de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. Transcorregut el termini sense que s'haja notificat la resolució expressa, els sol·licitants entendran desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu, tot això sense perjudici de l'obligació de resoldre expressament que incumbeix a l'Administració.

3. La resolució motivada del procediment es notificarà als interessats via telemàtica i les ajudes concedides es publicaran en la web de l'IVACE i en la Base de dades Nacional de Subvencions, en compliment del que s'estableix en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, amb expressió de la convocatòria, del programa i crèdit pressupostari al qual s'imputen, beneficiari, quantitat concedida i objectiu o finalitat de la subvenció. Amb la recepció de la notificació de l'ajuda, l'entitat beneficiària accepta la seua inclusió en la llista d'operacions prevista en l'article 115, apartat 2, del Reglament (UE) núm. 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013.



4. La resolució de concessió o denegació posa fi a la via administrativa. Es delega en la persona titular de la Direcció General de l'IVACE la resolució dels recursos de reposició.



Article 9. Obligacions de les entitats beneficiàries

1. Les obligacions de les entitats beneficiàries estan especificades en l'article 10 de l'Ordre 26/2016, de 25 de novembre, sense perjudici de les previstes en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2. La justificació de l'ajuda es realitzarà mitjançant l'aportació de justificants de despesa i pagament, i en la forma definida en les instruccions de justificació d'ajudes.

a) En tot cas comprendrà la documentació següent:

Memòria que reculla de forma detallada les activitats realitzades.

Relació de despeses i pagaments generats mitjançant l'aplicació informàtica «justific@» disponible en la web de l'IVACE http://www.ivace.es.

Justificants de despesa i pagament.

Informe de persona auditora o empresa inscrita en el Registre Oficial d'Auditors de Comptes, d'acord amb l'Ordre EHA/1434/2007, de 17 de maig (BOE 125, 25.05.2007), per la qual s'aprova la norma d'actuació dels treballs de revisió de comptes justificatius de subvencions en l'àmbit del sector públic estatal.

b) Es consideren justificants de despesa les factures i documents de valor probatori equivalent. La justificació de les despeses de personal es durà a terme mitjançant les nòmines del personal dedicat al desenvolupament del projecte, els documents de cotització a la Seguretat Social a càrrec de l'entitat i els certificats de retencions on s'acredite l'ingrés de les retencions a favor de la hisenda pública.

A l'efecte de justificació, es considerarà que la despesa subvencionada s'ha realitzat sempre que haja sigut totalment pagada en la data límit de justificació.

c) Els pagaments només s'admetran si estan realitzats a través d'entitat financera, i la seua justificació es realitzarà mitjançant la presentació de còpia de l'extracte bancari que acredite l'eixida efectiva dels fons juntament amb còpia de la transferència o del xec nominatiu. Queden exclosos els pagaments realitzats en efectiu o per caixa.

En cas que l'ordre de transferència i/o l'anotació de l'extracte bancari siguen globals i per tant estiguen referits a diversos justificants de despesa, relacionats o no amb el projecte, serà necessari acompanyar relació detallada d'aquests en la qual apareguen la persona o entitat destinatària, la identificació del justificant de la despesa (el número de la factura o el seu concepte) i l'import pagat.

3. Terminis d'execució, de justificació i de validesa de justificants de despesa i pagament.

Només seran subvencionables:

Les despeses realitzades des de l'1 de gener de 2020 fins a la data de finalització del projecte indicada en la memòria adjunta a la sol·licitud, que no podrà ser posterior al 30 de juny de 2021.

Els pagaments realitzats des de l'1 de gener de 2020 fins a la data de presentació de la justificació del projecte.

La justificació del projecte haurà de presentar-se en el termini màxim de dos mesos a comptar des de la data de finalització d'aquell.

4. Llevat que la despesa s'haja realitzat amb anterioritat a la concessió de la subvenció, quan l'import d'una despesa subvencionable siga igual o supere, IVA exclòs, els 15.000 euros en el supòsit de subministraments o serveis, l'entitat beneficiària haurà d'aportar també justificació d'haver sol·licitat, abans de la contracció de la despesa, com a mínim tres ofertes de diferents empreses proveïdores, sense vinculació entre elles.

A més dels justificants de despesa i pagament del servei executat, s'haurà d'incloure en la documentació a aportar una còpia de cadascuna de les ofertes presentades amb anterioritat a la realització de cada despesa.

Les ofertes hauran de complir amb els requisits següents:

Requisits materials: les ofertes han d'estar prou detallades, especificant els treballs que han de realitzar-se i el seu preu.

Requisits formals: les ofertes han d'estar datades, i contindre les dades que permeten la correcta identificació del seu remitent, juntament amb el logo o el segell de l'empresa.

En cas de no optar per l'oferta més econòmica, l'entitat beneficiària haurà de presentar informe justificant per què no s'ha triat la més econòmica.

La selecció de les ofertes haurà de realitzar-se entre empreses en les quals almenys dues d'elles no siguen empreses associades a l'entitat beneficiària i integrants de la seua junta directiva o consell d'administració, ni tinga drets de vot superiors al 50 per cent.

En el cas excepcional que per les especials característiques del servei no existisca en el mercat suficient nombre d'entitats que el subministren o presten, se substituirà la presentació de les tres ofertes d'empreses proveïdores per:

– Un informe explicatiu sobre les especials característiques del servei que fan impossible la localització d'un mínim de tres empreses proveïdores d'aquest. No serà admés com a justificant de la no presentació de tres ofertes si el seu argument es basa en:

· Les característiques de l'empresa proveïdora (per exemple, «empresa proveïdora habitual», «empresa subministradora única» sense que en aquest últim cas s'aporten més dades que ho acrediten, etc.)

· Les característiques genèriques del servei (per exemple, «caràcter tecnològic del servei», etc.)

· Les característiques genèriques de l'entitat beneficiària (per exemple, «política de compres implantada i aprovada per la direcció», etc.).

Un annex a l'informe explicatiu amb documentació que acredite la cerca d'empreses proveïdores del bé o servei.

Com a continuació de l'anterior, les motivacions hauran de ser convincents, incloent-hi com a annexos a l'informe, per exemple, un certificat de l'empresa proveïdora en el qual s'aporte una llicència d'una patent o d'un model d'utilitat que tinga indubtable relació amb les despeses subvencionables del projecte, un certificat de contracte de distribució exclusiva d'un producte que manque de substitutiu o un contracte amb l'empresa proveïdora per al subministrament de matèries primeres l'ús de les quals és imprescindible i insubstituïble per altres per a certs equipaments d'altes prestacions i en el qual quede patent la pèrdua de garantia d'aquests si no són utilitzats.

S'entén per empreses o entitats vinculades, aquelles en les quals una persona que n'és sòcia o un grup d'elles puga exercir, directament o indirectament, una influència dominant, o aquelles que puguen exercir-la sobre ella o que estiguen sotmeses a la influència dominant d'una altra empresa o entitat per raó de propietat, participació financera o normes que la regulen. Es presumirà que existeix influència dominant quan una empresa, entitat, persona física o grup d'aquestes, directament o indirectament, en relació amb una altra, estiga en possessió d'almenys un 25 per cent del capital subscrit, d'un 25 per cent dels vots inherents a les participacions emeses per l'empresa o entitat, o puga designar almenys el 25 per cent de les persones integrants de l'òrgan d'administració, direcció o control de l'empresa, i en tot cas en els supòsits previstos en l'article 68.2 del Reglament de la Llei general de subvencions, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juny.

En cap cas s'acceptarà el fraccionament d'una mateixa despesa en diverses factures amb la finalitat d'eludir el que es preceptua més amunt.

En aquest sentit, per a una mateixa empresa proveïdora tampoc es podrà fraccionar la prestació d'un servei atenent, per exemple, a les fases d'aquest; en aquest cas serà considerat com un únic servei prestat havent de complir els requisits anteriorment indicats.



L'entitat beneficiària haurà d'utilitzar l'opció prevista en el supòsit excepcional amb les màximes cauteles, ja que l'IVACE, atés aquest caràcter, està obligat a verificar que la decisió respon a la realitat del mercat, per a la qual cosa podrà contrastar la veracitat de les dades amb les empreses proveïdores en el seu cas consultades.

Els informes seran signats per qui represente legalment a l'entitat beneficiària.

5. Altres obligacions

a) L'entitat beneficiària haurà de fer constar, en tota informació o publicitat que efectue del projecte o activitat objecte d'ajuda, el cofinançament per l'IVACE i per la Unió Europea a través del FEDER, i amb això assegurar que totes les parts intervinents en el projecte i el públic en general siguen coneixedors d'aquest cofinançament. En aquest sentit, haurà d'inserir en els diferents materials, suports, comunicacions, productes o productes de difusió, els elements següents, disponibles en la web http://www.ivace.es:

– El logotip de l'IVACE.

– L'emblema de la Unió Europea, segons les característiques tècniques establides en el capítol II i l'annex II del Reglament d'execució UE núm. 821/2014.

– L'esment «Projecte cofinançat pels fons FEDER, dins del Programa operatiu de la Comunitat Valenciana 2014-2020».

Per a acreditar el compliment d'aquesta obligació, haurà de presentar en el termini concedit per a la justificació:

– Acreditació de les accions d'informació i comunicació (informes, escrits, presentacions, esdeveniments, documentació de reunions, etc.) que en el seu cas haja mantingut.

– Captura de pantalla de la pàgina web o mitjà electrònic similar on conste una referència al projecte subvencionat i al nom del programa.



– Fotografia del cartell informatiu sobre el projecte, d'una grandària mínima A3, en un lloc ben visible per al públic.

b) Complir amb les seues obligacions fiscals i amb la Seguretat Social de manera que quede acreditada aquesta circumstància en el moment previ a l'atorgament de l'ajuda i al del reconeixement de l'obligació per IVACE en els termes establits en la normativa vigent en la matèria.

c) Els documents justificatius de les despeses corresponents al projecte subvencionat hauran de conservar-se durant el període mínim establit en el Reglament (UE) núm. 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013.

d) Acatar el Reglament d'execució (UE) 821/2014 de la Comissió, de 28 de juliol de 2014, pel qual s'estableixen disposicions d'aplicació del Reglament 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell en allò que fa referència a les modalitats concretes de transferència i gestió de les contribucions del programa, la presentació d'informació sobre instruments financers, les característiques tècniques de les mesures d'informació i comunicació de les actuacions i el sistema per al registre i emmagatzematge de dades.

e) Disposar de llibres comptables i registres diligenciats i altres documents degudament auditats en els termes exigits per la legislació mercantil, i també els estats comptables.

En l'execució dels projectes s'haurà de mantindre a més un sistema de comptabilitat separat o un codi comptable adequat en relació amb totes les transaccions relacionades amb el projecte, sense perjudici de les normes de comptabilitat nacional. En aquest sentit hauran de presentar en el compte justificatiu de la subvenció una llista en la qual consten totes les despeses, pagaments, ingressos o cobraments relacionats amb la subvenció concedida, i també el número d'anotació, el seu import i el seu assentament en el llibre diari de comptabilitat ajustat al Pla general comptable, el subcompte del Pla general comptable i l'import del subcompte que correspon a la subvenció concedida; queden exempts de compliment d'aquesta obligació els centres tecnològics beneficiaris que ja disposen d'un sistema de comptabilitat separada que permeta apreciar la traçabilitat ací referida.

f) Es comptarà amb un sistema de control que reculla les hores dedicades al projecte en funció del temps real del personal en plantilla investigador, incloent-hi qualsevol projecte o activitat desenvolupada, amb el contingut mínim indicat en les instruccions de justificació aprovades per la Direcció General de l'IVACE.

g) Comunicar a l'IVACE les ajudes, subvencions, ingressos o recursos públics o privats que hagueren obtingut o sol·licitat per als mateixos costos subvencionables. En cas de concurrència amb altres ajudes per als mateixos costos subvencionables, quedarà sense efecte la ja concedida per l'IVACE, excepte renúncia expressa a la ja concedida per l'altra Administració.

h) Comptar amb un pla de difusió que haurà de materialitzar-se necessàriament, i caldrà fer coneixedor i partícip l'IVACE de totes les accions de promoció i de comunicació previstes tant en la fase prèvia de sol·licitud com, amb la suficient antelació, al llarg del desenvolupament d'aquestes, inclosa la difusió dels resultats en suports físics o electrònics.

Dins del pla de difusió dels resultats del projecte s'haurà de crear un accés públic a través de la web del centre tecnològic beneficiari on es puga accedir als resultats de la investigació. Aquest accés ha de ser obert i lliure de barreres econòmiques, encara que serà possible establir una restricció raonable d'accés a la informació així, el registre de persones usuàries i propòsit d'aquestes sempre que es garantisca que el coneixement obtingut a partir d'activitats d'investigació finançades amb fons públics és considerat bé públic.





Article 10. Modificació del projecte i reintegrament de la subvenció concedida

1. L'entitat beneficiària haurà de realitzar el projecte que és objecte de subvenció en la forma descrita en la sol·licitud i en la corresponent memòria, de manera que es complisca la finalitat de l'ajuda, respectant els costos indicats en la notificació de concessió i pels imports que en ella s'especifiquen.

2. Les modificacions en el projecte hauran de sol·licitar-se per escrit per a la seua avaluació i aprovació o denegació per part de l'IVACE.

Les modificacions que requereixen la presentació d'una sol·licitud de modificació són les següents:

Modificació en l'import a justificar per concepte de despesa que signifique una variació que supere el 30 per cent de la quantitat a justificar d'aquest concepte indicat en la comunicació de concessió de l'ajuda.

Modificacions que impliquen una variació dels continguts del projecte.

Altes i baixes del personal propi de l'entitat beneficiària que participa en el projecte.

Modificacions en els serveis externs del projecte en els casos següents:

· Inclusió d'un nou servei no previst inicialment.

· Canvi de la naturalesa del servei previst inicialment.

Les modificacions sol·licitades hauran de ser presentades a l'IVACE en un termini màxim de tres mesos des que aquestes es produïsquen i sempre abans de finalitzar l'execució del projecte. Les modificacions sol·licitades hauran de ser justificades adequadament per l'entitat beneficiària.

3. Tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió i, en general, l'incompliment de les obligacions per part de l'entitat beneficiària, podrà donar lloc a la minoració de la subvenció concedida o al desistiment sense efectes, amb exigència, en el seu cas, del reintegrament de les quantitats indegudament percebudes i de l'interés de demora des del moment del pagament de la subvenció fins que s'acorde la procedència del reintegrament d'aquesta. En aquest sentit, la no presentació de les ofertes o els informes a què fa referència l'article 9.4, o la insuficiència d'aquests, podrà donar lloc a la consegüent minoració o revocació de la despesa.

4. La presentació per part de l'entitat beneficiària d'un percentatge de despeses pagades menor del 60 per cent de la quantitat total a justificar, donarà lloc a la revocació de l'ajuda, llevat que tècnicament puga considerar-se que encara així el projecte ha sigut efectivament desenvolupat i no es declare la revocació sinó la minoració.

5. Es delega en qui ostente la direcció d'àrea de l'IVACE o, si és el cas, departament o servei competent per a la gestió de les ajudes establides en aquesta convocatòria, la resolució de les incidències que es produïsquen amb posterioritat a la concessió sense que en cap cas això supose una modificació de la baremació que haguera impedit l'adjudicació de l'ajuda segons els criteris aprovats per la Comissió d'Avaluació especialment les referides a renúncies, canvi de l'empresa beneficiària, possibles pròrrogues per a l'execució i/o justificació d'aquest i canvi de projecte. La resolució relativa a les possibles minoracions o de desistiment sense efectes de les subvencions concedides es delega en la persona titular de la Direcció General de l'IVACE.





Article 11. Pagament de les ajudes

1. L'IVACE procedirà al pagament de l'ajuda una vegada s'haja executat el projecte al qual estava destinada, i sempre que haja verificat el compliment de les obligacions exigibles a l'entitat beneficiària.

2. La subvenció concedida es podrà anticipar fins al 100 per cent del seu import, en els termes previstos en l'article 171 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.



Article 12. Dotació pressupostària

1. L'import global màxim que es destinarà per a la concessió de les ajudes previstes en aquesta resolució ascendirà a 15.000.000,00 d'euros.



2. El pressupost indicat anirà a càrrec de la línia pressupostària S6724000, «Centres tecnològics de la Comunitat Valenciana. Projectes d'R+D» prevista en la Llei 10/2019, de 27 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2020. Aquest import estarà supeditat a la liquidació dels compromisos degudament adquirits procedents de convocatòries anteriors.

3. Les ajudes seran cofinançades en un 50 per cent a través del Programa operatiu FEDER de la Comunitat Valenciana 2014-2020: eix prioritari 1 (potenciar la investigació, el desenvolupament tecnològic i la innovació), prioritat d'inversió 1b (foment de la inversió empresarial en I+I, el desenvolupament de vincles i sinergies entre les empreses, els centres de recerca i desenvolupament i el sector de l'ensenyament superior, en particular mitjançant el foment de la inversió en el desenvolupament de productes i serveis, la transferència de tecnologia, la innovació social, la innovació ecològica, les aplicacions de servei públic, l'estímul de la demanda, la interconnexió en xarxa, les agrupacions i la innovació oberta a través d'una especialització intel·ligent i mitjançant el suport a la investigació tecnològica i aplicada, línies pilot, accions de validació precoç dels productes, capacitats de fabricació avançada i primera producció, en particular, en tecnologies facilitadores essencials i difusió de tecnologies polivalents) i objectiu específic 1.2.2 (transferència de coneixement i cooperació entre empreses i centres d'investigació).



4. En qualsevol cas, es podrà incrementar el finançament quan es produïsca un augment del crèdit disponible com a conseqüència d'altres convocatòries en les quals s'hagen resolt sol·licituds per import inferior a la despesa inicialment prevista o de les quals deriven obligacions liquidades o reconegudes per import inferior a l'ajuda que va ser concedida en el seu moment, o bé quan aquest augment siga conseqüència d'una generació, ampliació o incorporació de crèdit.

L'efectivitat de la quantia addicional queda condicionada a la declaració de disponibilitat del crèdit i a l'aprovació de la modificació pressupostària que siga procedent, i a la seua publicació en la Base Nacional de Dades de Subvencions i butlletins que corresponga amb caràcter previ a la resolució de concessió. En aquests supòsits s'aprovaran les corresponents modificacions de la convocatòria que seran publicades en la Base Nacional de Dades de Subvencions i butlletins que corresponga, sense necessitat d'obertura d'un termini addicional per a presentar noves sol·licituds.



Article 13. Transparència i detecció del frau

L'entitat beneficiària haurà de complir amb les mesures de transparència i prevenció del frau i aportar, en el seu cas, la documentació que així ho acredite:

a) Mesures de transparència: quan l'import de la subvenció siga superior a 100.000 euros, o quan almenys el 40 per cent del total dels ingressos anuals de l'entitat beneficiària tinguen caràcter d'ajuda o subvenció pública, haurà d'acreditar haver complit amb la legislació bàsica sobre transparència, aportant una captura de pantalla de la seua pàgina web o mitjà electrònic de finalitat similar en la qual aparega la informació següent:

Contractes subscrits amb una Administració pública, fent esment a les parts, l'objecte, termini de durada, import de licitació i d'adjudicació, el nombre d'empreses licitadores i el procediment utilitzat.



Convenis amb l'Administració pública subscrits, fent esment a les parts, l'objecte, termini de durada i obligacions econòmiques convingudes, i també les seues possibles modificacions.

Subvencions i ajudes públiques rebudes, amb indicació del seu import i finalitat.

b) Mesures de prevenció del frau:

Les entitats beneficiàries han de tindre un comportament antifrau i col·laborar amb qualsevol altra Administració per a evitar comportaments fraudulents en la societat. En cas que qualsevol persona tinguera coneixement de fets que pogueren ser constitutius de frau o irregularitat relacionats amb les ajudes previstes en aquesta convocatòria podrà posar-los en coneixement a través del canal habilitat a aquest efecte per l'Oficina Nacional de Coordinació Antifrau en la web: https://www.igae.pap.hacienda.gob.es/sitios/igae/es-es/snca/paginas/inicio.aspx i de la bústia control antifrau del portal de l'IVACE: http://www.ivace.es >.





DISPOSICIÓ FINAL



Primera. Habilitació normativa

Es delega en la persona titular de la Direcció General de l'IVACE per a dictar les resolucions necessàries per al desenvolupament, eficàcia i execució d'aquesta convocatòria.



Segona. Entrada en vigor

Aquesta resolució entrarà en vigor l'endemà de la publicació del seu extracte en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.





Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se, en el termini d'un mes, un recurs potestatiu de reposició davant del conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé, en el termini de dos mesos, un recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb el que es preveu en els articles 10 i concordants de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que puga interposar-se qualsevol altre recurs que s'estime oportú.



València, 6 de febrer de 2020. El president de l'IVACE: Rafael Climent González.

Mapa web