Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 2 de desembre de 2020, del director general de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual es convoquen per a l'exercici 2021 les subvencions destinades a finançar els projectes experimentals dels serveis d'ocupació de les universitats públiques valencianes, d'acord amb l'Ordre 4/2020, de 20 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball. [2020/10499]

(DOGV núm. 8973 de 11.12.2020) Ref. Base de dades 010166/2020




En el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de 22.07.2020, es va publicar l'Ordre 4/2020, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les ajudes destinades a finançar l'execució de projectes experimentals dels serveis d'ocupació de les universitats públiques valencianes o entitats que en depenen que exercisquen competències en matèria d'ocupació, per a la convocatòria de la qual hi ha crèdit disponible en la línia S7987000 del subprograma 322.59, del pressupost de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació (d'ara en avant LABORA) per a 2021.

L'article 8 de l'Ordre 4/2020 indicada, preveu que el procediment per a la concessió d'aquestes subvencions s'iniciarà d'ofici mitjançant convocatòria de la persona titular de la Direcció General de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, d'acord amb les consignacions previstes en la llei de pressupostos de la Generalitat per al present exercici.

El procediment previst i regulat en la present convocatòria, tant en la seua aplicació com en la gestió (instrucció, execució, justificació, terminis i altres elements constitutius), se subjectarà al que disposen les normes autonòmiques i estatals que s'aproven amb motiu de la crisi sanitària provocada per la Covid-19.

L'article 167 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, estableix que «En la tramitació anticipada d'atorgament de subvencions, de conformitat amb el que es preveu en l'article 41 de la present llei, podrà arribar-se al moment procedimental immediatament anterior al de la resolució de la concessió, i haurà de constar en tots els tràmits que tal atorgament estarà condicionat a l'existència, en els pressupostos de l'exercici econòmic següent, de crèdit adequat i suficient per a això».



En el projecte de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2021 figura en el capítol IV del subprograma 322.59, Administració i coordinació general, la línia de subvenció S7987000, amb una dotació adequada i suficient per al finançament d'aquestes ajudes.

En virtut del que s'ha exposat i de conformitat amb l'article 160.4.b de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, resolc:



Primer. Convocatòria

1. Convocar per a l'exercici 2021, subvencions destinades a finançar el Programa de projectes experimentals, regulats en l'Ordre 4/2020, de 20 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores d'ajudes destinades a finançar l'execució de projectes experimentals dels serveis d'ocupació de les universitats públiques valencianes o entitats que en depenen que exercisquen competències en matèria d'ocupació.

2. Aquesta convocatòria subvencionarà el programa de projectes experimentals recollit en l'article 4 de l'Ordre 4/2020 esmentada, i es finançarà a càrrec del capítol 4, línia de subvenció S7987000 del subprograma 322.59, Ajudes per a finançar l'execució de projectes experimentals dels serveis d'ocupació de les universitats públiques valencianes, per un import global màxim de 100.000 euros, de fons propis de LABORA, si bé, serà susceptible de ser finançat pel Fons Social Europeu.



Segon. Objecte i àmbit

1. Aquesta convocatòria té per objecte la concessió de subvencions destinades a fomentar projectes de caràcter innovador o experimental que afavorisquen l'ocupabilitat i la inserció laboral, desenvolupats pels serveis d'ocupació de les universitats públiques valencianes.

2. Els projectes hauran de donar resposta a les necessitats específiques dels àmbits d'actuació de les entitats beneficiàries, mitjançant actuacions que afavorisquen la innovació en l'àmbit de l'emprenedoria, l'economia social, la inserció laboral i les condicions d'ocupabilitat.





Tercer. Beneficiaris i condicions per a la concessió de la subvenció

1. Podran ser beneficiàries d'aquestes subvencions les universitats públiques valencianes o entitats amb personalitat jurídica que en depenen, que exercisquen competències en matèria d'ocupació, sempre que formen part del sistema universitari valencià, d'acord amb l'article 2 de la Llei 4/2007, de 9 de febrer, de la Generalitat, de coordinació del sistema universitari valencià.

En cap cas podran obtindre la condició de beneficiàries aquelles universitats i entitats dependents en les quals concórrega alguna de les prohibicions establides en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei general de subvencions. A aquest efecte, les entitats presentaran la corresponent declaració responsable.

2. La concessió de la subvenció requerirà:

a) Haver-se iniciat el projecte en l'exercici en què es concedisca la subvenció.

b) Tindre els projectes un caràcter innovador, el que necessitarà l'informe de qualsevol de les entitats, públiques o privades, incloses en el Mapa d'Entitats de l'Ecosistema Emprenedor de la Comunitat Valenciana.



Quart. Projectes subvencionables

Els projectes experimentals han d'estar basats, necessàriament, en alguna d'aquestes propostes:

– Projectes experimentals d'inserció, acompanyament i reciclatge professional en els àmbits de:

· Digitalització i noves tecnologies

· Economia circular.

· Economia de les cures.

– Projectes experimentals d'innovació en els àmbits de:

· Teletreball en matèria de formació.

· Metodologia d'acolliment i orientació per a la inserció.

· Model innovador de fòrum d'ocupació.

· Projecte general o singular per a vertebrar el territori mitjançant els agents locals



Cinqué. Període subvencionable i quantia de la subvenció

1. El període subvencionable màxim s'estendrà des de l'1 de gener al 31 d'octubre de 2021.

2. L'import de la subvenció no podrà superar els 25.000 euros per entitat beneficiària.



Sisé. Forma i termini de presentació de sol·licituds

1. La sol·licitud (comprensiva així mateix de la documentació exigida en l'apartat seté) es presentarà de manera telemàtica a través de l'enllaç «Sol·licitud telemàtica» que hi ha associat a la convocatòria en l'apartat de subvencions de la web de LABORA (http://www.labora.gva.es/va/entitats/busque-ajudes-subvencions/ajudes_planificacio). Per a això, s'haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat o certificat de representant d'entitat.

2. El termini per a la presentació de les sol·licituds serà d'1 mes, a comptar des de l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

3. Només podrà presentar-se una sol·licitud per universitat.



Seté. Documentació que ha d'acompanyar a la sol·licitud

1. Les sol·licituds hauran d'acompanyar-se en tot cas de la documentació següent:

a) Projecte presentat i certificació de l'acord de l'òrgan competent de l'entitat sol·licitant de l'aprovació del projecte per al qual se sol·licita la subvenció.

b) Informe sobre el caràcter innovador del projecte evacuat per alguna de les entitats incloses en el Mapa d'Entitats de l'Ecosistema Emprenedor de la Comunitat Valenciana.

c) Declaració responsable sobre altres ajudes de minimis (subjectes a aquest o altres reglaments de minimis) concedides durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l'exercici fiscal en curs.

d) Declaració responsable sobre ajudes rebudes per als mateixos costos subvencionables o ajuda estatal per a la mateixa mesura de finançament de risc, a fi de comprovar que no se superen els límits de l'apartat 2 de l'article 5 del Reglament (UE) Núm. 1407/2013, de la Comissió.



e) Dades de domiciliació bancària, segons model normalitzat. En el cas que no haguera variat respecte de l'última sol·licitud presentada davant LABORA per l'entitat sol·licitant, s'haurà d'identificar la corresponent versió.

f) Declaració responsable de la persona que exercisca la representació legal de l'entitat beneficiària que aquesta no incorre en les prohibicions per a obtindre la condició d'entitat beneficiària, recollides en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, segons model normalitzat.

2. La presentació de la sol·licitud de subvenció comportarà l'autorització de l'entitat sol·licitant perquè LABORA obtinga directament l'acreditació de les dades d'identitat de la persona que exercisca la representació legal, així com del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. No obstant això, l'entitat sol·licitant podrà denegar o revocar aquest consentiment i haurà d'efectuar comunicació escrita a LABORA en aquest sentit. En aquest supòsit, haurà de presentar-se la documentació identificativa de la persona que exercisca la representació, així com els certificats originals positius de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, de la conselleria competent en matèria d'hisenda i de la Tresoreria General de la Seguretat Social, expressius d'estar al corrent en el compliment de les obligacions fiscals i amb la Seguretat Social.

3. La sol·licitud i els models normalitzats per a la tramitació d'aquestes subvencions es localitzen en l'adreça d'internet http://www.labora.gva.es/va/entitats/busque-ajudes-subvencions/ajudes_planificacio.

4. Respecte d'aquesta documentació que s'haurà d'aportar juntament amb la sol·licitud, i d'acord amb el que s'estableix en l'article 28.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, no es requereix a les entitats interessades l'aportació de dades i documents que hagen sigut aportats anteriorment a qualsevol Administració pública. A aquest efecte, l'entitat interessada haurà d'indicar, si escau, en quin moment i davant quin òrgan administratiu va presentar els documents, esmentats perquè LABORA puga obtindre-la electrònicament a través de la consulta que corresponga, i en aquest cas resultarà necessari el consentiment exprés de l'entitat interessada per a sol·licitar aquesta documentació.



Huité. Instrucció i procediment de concessió

1. La concessió d'aquestes subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva. Els projectes presentats es valoraran com a màxim amb 25 punts, aplicant els criteris següents:

A) Fins a 15 punts es valorarà la incidència del projecte en les matèries d'ocupació, formació, intermediació i inserció laboral, competència de LABORA.

Condicionants per a la puntuació del projecte:

1. En els projectes experimentals d'inserció, acompanyament i reciclatge professional:

a) Per a l'àmbit de digitalització i noves tecnologies es valoraran accions dirigides a posicionament en xarxes professionals, simulació d'entrevista digital i accions de mentoria.

b) Per a l'àmbit d'economia circular es valoraran les accions d'intermediació laboral a desenvolupar en territoris de baixa densitat demogràfica de la Comunitat Valenciana.

c) Per a l'àmbit d'economia de les cures es valoraran les accions dirigides a col·lectius d'estudiants i persones diplomades amb discapacitat per a enfortir la seua inclusió sociolaboral

2. En els projectes experimentals d'innovació:

a) Per a l'àmbit de teletreball en matèria de formació es valoraran accions per a formar en capacitació tecnològica i aules virtuals de formació.

b) Per a l'àmbit de metodologia d'acolliment i orientació per a la inserció es valoraran les accions dirigides prioritàriament a col·lectius vulnerables per a formació en competències per a l'ocupabilitat i experiències similars.

c) Per a l'àmbit de model innovador de fòrum d'ocupació es valoraran les accions/projectes en forma d'esdeveniments en línia de cerca d'ocupació dirigida a universitaris.

d) Per a l'àmbit del projecte per a vertebrar el territori mitjançant els agents locals, es valoraran les accions a desenvolupar en municipis menys densament poblats per a millorar l'ocupabilitat, la capacitat d'emprenedoria i l'autoocupació.

B) Fins a 5 punts es valorarà l'experiència, trajectòria i especialització dels serveis d'ocupació de les entitats beneficiàries, especialment, si disposen d'oficina o agència de col·locació, percentatge d'alumnes que utilitzen els seus serveis i percentatge d'exalumnes que hagen inserit.



C) La incidència del projecte en la societat es valorarà fins a 5 punts, tenint en compte la repercussió territorial de les activitats programades en l'ocupació i desenvolupament local, l'interés social del projecte, i l'abast de les seues mesures de difusió i divulgació. Dins d'aquest apartat es valorarà especialment, si en l'actual situació de crisi sanitària, el projecte incideix en aquells col·lectius més colpejats per la Covid-19.

2. Els projectes presentats que obtinguen un mínim de 15 punts tindran dret a la subvenció que els corresponga en proporció a l'import del projecte.

3. La instrucció correspondrà a la Subdirecció General de Planificació i Coordinació.

4. L'òrgan instructor podrà demanar a les entitats interessades l'aportació addicional dels documents i dades aclaridores que estime necessaris per a resoldre sobre la sol·licitud presentada.

5. Examinades les sol·licituds, l'òrgan instructor emetrà informe on farà constar que les entitats beneficiàries compleixen tots els requisits necessaris per a la concessió de les ajudes.

6. En la subdirecció general competent en matèria de planificació es constituirà un òrgan col·legiat integrat per la persona titular d'aquesta subdirecció o persona que designe per a la seua substitució, que el presidirà; dos vocals; i una persona que actue com a secretària, amb veu però sense vot. Els vocals i la persona que actue com a secretària seran designats per la persona titular de la Direcció General de Planificació i Serveis.

7. A la vista de l'informe de l'òrgan col·legiat, l'òrgan instructor formularà les propostes de concessió a l'òrgan concedent.



Nové. Publicitat dels projectes subvencionats

Es publicitarà amb caràcter general que el projecte es finança per LABORA, i per a això, en tot el material que s'utilitze per a la difusió dels projectes subvencionats juntament amb el logotip de les universitats haurà d'aparéixer el logotip de LABORA.



Deu. Resolució i recursos

1. La competència per a resoldre sobre les sol·licituds presentades correspon a la persona titular de la Direcció General de LABORA o òrgan en què aquesta delegue.

2. La resolució de concessió determinarà la quantia concedida i incorporarà les condicions, obligacions i determinacions accessòries a què haja de subjectar-se l'entitat beneficiaria.

3. El termini per a resoldre i notificar les resolucions procedents serà de sis mesos comptats a partir de l'endemà de finalització del termini de presentació de sol·licituds. Transcorregut aquest termini sense que s'haja dictat resolució expressa, la sol·licitud podrà entendre's desestimada per silenci administratiu.

4. La resolució posarà fi a la via administrativa i contra aquesta podrà interposar-se recurs potestatiu de reposició davant la Direcció General de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la seua notificació, o recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos davant el jutjat contenciós administratiu competent.



Onze. Mitjà de notificació

La notificació de les resolucions i actes de tràmit es practicarà a través de la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es). Per a això es remetrà un avís a l'adreça de correu electrònic que figure en l'expedient, on s'informarà de la posada a la disposició d'una notificació en la seu electrònica esmentada. La falta de pràctica de l'avís no impedirà que la notificació siga considerada plenament vàlida.



Dotze. Pagament anticipat

Una vegada concedida l'ajuda podrà anticipar-se el pagament de fins a un màxim del 30 % de la subvenció concedida, amb la justificació prèvia de l'inici del projecte. A aquest efecte s'entendrà iniciat el projecte a partir del moment en el qual l'entitat beneficiària haja contractat o assignat, almenys, el 50 % del personal previst per al desenvolupament i execució del projecte experimental.



Tretze. Requisits per als pagaments

1. El pagament de la subvenció, tant l'anticipat com el derivat de la comprovació del compte justificatiu, requerirà que l'entitat beneficiaria complisca els requisits següents:

a) Es trobe al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social i no siga deutor per resolució de procedència de reintegrament.

b) Es trobe al corrent en el compliment de l'obligació de rendició dels seus comptes anuals a la Sindicatura de Comptes.

2. A l'efecte del que es disposa en l'apartat anterior, l'entitat beneficiària haurà d'aportar una declaració responsable relativa a l'article 34.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el certificat de la Sindicatura de Comptes del compliment de l'obligació de rendició de comptes anuals.



Catorze. Justificació d'inici del projecte

1. La documentació d'inici del projecte es justificarà en el termini d'un mes a partir de la data de començament de la seua execució.

2. L'inici es justificarà davant la Subdirecció General de Planificació i Coordinació de LABORA mitjançant la presentació de la documentació següent:

a) Certificat d'inici i la identificació del codi comptable corresponent a la subvenció sol·licitada.

b) En cas de sol·licitar bestreta de pagament, sol·licitud en la qual es farà constar el percentatge de bestreta que se sol·licita, fins a un màxim del 30 % de la subvenció concedida.

c) Documentació requerida per al pagament a la qual fa referència l'apartat anterior, en el cas que se sol·licite bestreta.



Quinze. Justificació de la subvenció

1. Amb data límit de 12 de novembre de 2021, l'entitat beneficiària haurà de justificar la subvenció concedida davant la Subdirecció General de Planificació i Coordinació. Per a això presentarà la documentació següent:

a) Memòria sobre l'activitat desenvolupada, incloent-hi una avaluació de resultats desagregat per sexes. En cas de tractar-se d'un projecte d'inserció especificaran, si escau, el nombre d'insercions, el tipus de contractació, sector i gènere.

b) Una memòria econòmica per cada projecte experimental.

c) Certificat de despesa final i pagament, en el qual la persona que exercisca la secretaria o intervenció de l'òrgan corresponent farà constar expressament que s'ha produït el pagament efectiu de totes les despeses justificades.

D'acord amb el que s'estableix en l'article 31.2 de la Llei 38/2003, general de subvencions, es considerarà despesa realitzada la que ha sigut efectivament pagada amb anterioritat a la finalització del termini de justificació.

d) Nòmines del personal al qual s'imputa la subvenció.

e) Relació nominal de les persones treballadores (RNT), i rebut de liquidació de les cotitzacions.

f) Factures, contractes, o documents de valor probatori equivalent en el tràfic mercantil o amb eficàcia administrativa dels costos no salarials amb vinculació al projecte subvencionat.

g) Justificació de la publicitat del finançament de la subvenció: cartells, fullets, premsa, publicació, etc., si escau.

h) Titulació acadèmica o justificació d'experiència prèvia, d'almenys 2 anys, del personal tècnic que haja participat en el programa.

i) Relació d'altres ingressos, recursos, fons propis o subvencions que hagen finançat l'activitat subvencionada, amb indicació del concepte, import i procedència i acreditació de l'aplicació d'aquests fons a l'activitat subvencionada.

2. Així mateix, haurà de presentar-se el corresponent informe d'auditoria en els termes que indica l'article 15 de l'Ordre 4/2020, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les ajudes destinades a finançar l'execució de projectes experimentals dels serveis d'ocupació de les universitats públiques valencianes o entitats que en depenen que exercisquen competències en matèria d'ocupació.





Setze. Liquidació de la subvenció

La liquidació final de la subvenció es produirà una vegada comprovada la justificació de la subvenció concedida.



Dèsset. Resolució de pagament i incidències

La persona titular de la Direcció General de LABORA o òrgan en què aquesta delegue tindrà la competència per a efectuar el reconeixement de les obligacions i la proposta del pagament de la subvenció concedida, així com per a resoldre les incidències de qualsevol naturalesa que es produïsquen després de la concessió de les ajudes.



Díhuit. Minoració i reintegrament de l'ajuda concedida

Si es produeix algun incompliment dels requisits o condicions establides en la present convocatòria, es procedirà a la minoració o resolució de la subvenció concedida en els termes previstos en l'article 18 de l'Ordre 4/2020, per la qual s'estableixen les bases reguladores d'aquestes ajudes.



Dènou. Dret de la competència

Aquestes ajudes se sotmeten al règim de minimis, establit en el Reglament (UE) núm. 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis, publicat en el DOUE L352, de 24 de desembre de 2013, conforme al que s'estableix en la disposició addicional única de l'Ordre 4/2020, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les ajudes destinades a finançar l'execució de projectes experimentals dels serveis d'ocupació de les universitats públiques valencianes o entitats que en depenen que exercisquen competències en matèria d'ocupació.



Contra aquesta resolució, que esgota la via administrativa, podrà interposar-se recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la publicació, davant del corresponent jutjat contenciós administratiu competent, d'acord amb el que s'estableix en els articles 8 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, o potestativament recurs de reposició davant d'aquest mateix òrgan en el termini d'un mes, computat en els mateixos termes, de conformitat amb el que es disposa en la normativa de procediment administratiu comú. Tot això sense perjudici que els interessats puguen presentar qualsevol altre recurs que estimen pertinent.



València, 2 de desembre de 2020.– El director general de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació: Enric Nomdedéu i Biosca.

Mapa web