Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 5 de setembre de 2019, de la Secretaria Autonòmica d'Educació i Formació Professional, per la qual s'aprova el Pla plurianual de la Inspecció d'Educació de la Comunitat Valenciana per al període 2019-2023. [2019/8838]

(DOGV núm. 8642 de 25.09.2019) Ref. Base de dades 008506/2019


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Conselleria d'Educació, Cultura i Esport
    Grup temàtic: Legislació
    Matèries: Educació
    Descriptors:
      Temàtics: inspecció escolar, política educativa, centre d'ensenyament, formació en el lloc de treball, personal docent , monografies



La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, dedica el títol VII a la inspecció del sistema educatiu. En aquest marc s'estableix que correspon a l'administració competent ordenar, regular i exercir la inspecció d'educació dins del respectiu àmbit territorial. Així mateix, assenyala que la inspecció d'educació es realitzarà sobre tots els elements i aspectes del sistema educatiu, a fi d'assegurar el compliment de les lleis, la garantia dels drets i l'observança dels deures de tots els que participen en els processos d'ensenyament i aprenentatge, la millora del sistema educatiu i la qualitat i equitat de l'ensenyament.



Dins d'aquest mateix marc, s'encomana a la Inspecció d'Educació les funcions i atribucions recollides en els articles 151 i 153, respectivament, i se cedeix a les administracions educatives la regulació de l'estructura i el funcionament dels òrgans que establisquen per a l'acompliment de la inspecció educativa en els seus respectius àmbits territorials.



El Decret 80/2017, de 23 de juny, del Consell, regula l'actuació, el funcionament i l'organització de la Inspecció d'Educació de la Comunitat Valenciana. En el preàmbul es destaca que el treball de la Inspecció d'Educació ha d'avançar cap a un model d'intervenció basat en la supervisió, l'assessorament, el control i l'avaluació del sistema educatiu valencià des d'una perspectiva global i integradora tot afavorint la participació de la comunitat educativa.

Mitjançant la intervenció en els centres, com a eix fonamental de la seua actuació, la Inspecció d'Educació ha de respondre a la condició de factor de millora i d'equitat de l'ensenyament que li atribueix la legislació educativa. Per això, la seua intervenció no ha de reduir-se únicament al control del compliment de la normativa, sinó que també comprén, a partir del coneixement de les característiques i del funcionament de cada centre en la seua globalitat i mitjançant l'anàlisi de les variables organitzatives i curriculars que més incideixen en la resposta educativa a l'alumnat, l'acompanyament i suport als centres en el desenvolupament dels seus projectes educatius, l'impuls de processos d'autoavaluació, la participació en els processos d'avaluació externa, l'assessorament a la comunitat educativa i especialment als equips directius, i la formulació de propostes que contribuïsquen a la millora de cadascun dels centres.



L'Ordre 17/2019, de 16 d'abril, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, desenvolupa l'actuació, el funcionament i l'organització de la Inspecció d'Educació de la Comunitat Valenciana. En l'article 19 preveu que els inspectors i inspectores d'educació, en l'exercici de les seues competències, actuaran d'acord amb el que s'estableix en els diferents plans d'actuació, per a la qual cosa aplicaran les línies d'actuació d'acord amb les seues funcions i atribucions i amb els principis de jerarquia, coordinació, autonomia en l'emissió dels informes i propostes, participació, planificació, especialització, professionalitat, treball en equip, avaluació de resultats i millora contínua.



En relació amb l'objecte de regulació de la present resolució convé destacar que el principi de planificació es farà efectiu a partir de l'elaboració de plans de treball que es concretaran en el pla d'actuació plurianual, en el pla general d'actuació anual, en els plans territorials d'actuació anual, en els plans específics d'actuació en zona i en les tasques planificades per iniciativa dels responsables de les direccions territorials d'educació. L'aplicació d'aquest principi és un requisit de professionalitat que evita la improvisació, respon a objectius previstos i permet una utilització eficaç del temps i dels recursos.



El sistema de gestió de la Inspecció d'Educació s'ha d'estructurar mitjançant tres eixos fonamentals: en primer lloc, desenvolupar la política i l'estratègia de l'organització, la qual cosa es realitza per mitjà de plans d'actuació; en segon lloc, donar resposta eficient als destinataris dels serveis de la Inspecció d'Educació, i en tercer lloc, efectuar la revisió i l'avaluació del sistema a través dels processos de mesurament i anàlisis establides a aquest efecte.

A fi de refermar els objectius estratègics establits en el present pla plurianual i desenvolupar totes les actuacions associades a aquest, és necessari impulsar la participació activa de les inspectores i inspectors d'educació en els centres, serveis i programes autoritzats o promoguts per la conselleria amb competències en matèria d'educació. Per a això, es va aprovar la Resolució de 29 de juliol, de la Secretaria Autonòmica d'Educació i Formació Professional, per la qual es regula la visita de la Inspecció d'Educació de la Comunitat Valenciana.



De conformitat amb el que s'estableix en l'article 19 del Decret 80/2017, el pla d'actuació plurianual serà elaborat per la Inspecció General d'Educació d'acord amb les directrius de la secretaria autonòmica amb competències en matèria d'educació durant el primer trimestre del seu període de vigència. Aquest pla contindrà les finalitats i objectius d'actuació de la Inspecció d'Educació de la Comunitat Valenciana.

Així mateix, d'acord amb l'article 29 del Decret 80/2017, la Inspecció General d'Educació establirà un sistema de seguiment i avaluació per a determinar el grau de consecució dels objectius proposats i la valoració dels resultats de les diferents activitats.

Per tot això, a proposta de la Inspecció General d'Educació i d'acord amb el que es preveu en l'article 18 del Decret 80/2017, i de conformitat amb el Decret 5/2019, de 16 de juny, del president de la Generalitat, pel qual es determinen el número i la denominació de les conselleries i les seues atribucions (DOGV 8572, 17.06.2019), i amb el Decret 7/2019, de 20 de juny, del president de la Generalitat, pel qual es determinen les secretaries autonòmiques de l'Administració del Consell (DOGV 8576, 21.06.2019), resolc:



Primer

Aprovar el Pla d'actuacions plurianual de la Inspecció d'Educació de la Comunitat Valenciana per al període 2019-2023 que s'inclou com a annex únic a la present resolució.



Segon

La Secretaria Autonòmica amb competències en matèria d'educació, a proposta de la Inspecció General d'Educació, adequarà el pla general d'actuació anual corresponent a cadascun dels cursos del període 2019-2023 al que s'estableix en el present Pla d'actuació plurianual.





Tercer

El Pla d'actuació plurianual podrà ser objecte de revisió i modificació amb la finalitat d'atendre noves necessitats o demandes que afecten el sistema educatiu i l'actuació de la Inspecció d'Educació.





Quart

Aquesta resolució es publicarà en el Portal de Transparència de la Generalitat i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 5 de setembre de 2019.– El secretari autonòmic d'Educació i Formació Professional: Miguel Soler Gracia.





ANNEX

Pla d'actuació plurianual de la Inspecció d'Educació

de la Comunitat Valenciana per al període 2019-2023



Índex

1. Finalitats

2. Objectius estratègics de la Inspecció d'Educació de la Comunitat Valenciana

3. Prioritat de les diferents actuacions

4. Actuacions per al desenvolupament dels objectius estratègics

5. Metodologia de la intervenció en els centres educatius

6. Seguiment i avaluació del Pla d'actuació plurianual per al període 2019-2023

7. Temporalització en la implementació de les actuacions i la relació amb els objectius estratègics



1. Finalitats

1.1. Definir les directrius per a l'elaboració del pla general d'actuació anual (PGAA) que s'elabore durant el període 2019-2023, així com els corresponents plans territorials d'actuació anual.

1.2. Coordinar l'actuació de les diferents inspeccions territorials en els centres, serveis i programes promoguts o autoritzats per la conselleria amb competències en educació.

1.3. Servir de marc de referència per a l'avaluació de les actuacions realitzades per la Inspecció d'Educació per a la millora dels centres, serveis i programes del sistema educatiu de la Comunitat Valenciana.



1.4. Planificar intervencions en els centres des d'una perspectiva global i mitjançant processos de supervisió i assessorament orientats a la millora de la seua organització i funcionament.

1.5. Assessorar els centres en els seus plans d'actuació per a la millora de la qualitat de l'educació.



2. Objectius estratègics de la Inspecció d'Educació de la Comunitat Valenciana

La Inspecció d'Educació ha de liderar la millora i garantir l'equitat, tal com li encomana la legislació educativa. Sense perjudici de la supervisió del correcte compliment de la normativa vigent, la seua intervenció en el sistema educatiu ha de fonamentar-se, de forma prioritària, en el conjunt de factors que afavoreixen la qualitat de l'ensenyament. Entre aquests factors convé destacar l'impuls de processos d'autoavaluació i la participació en els processos d'avaluació externa; l'assessorament a la comunitat educativa i especialment als equips directius; la formulació de propostes que contribuïsquen a la millora de cadascun dels centres i l'acompanyament i suport als centres en el desenvolupament dels seus projectes educatius. Des d'aquesta perspectiva, els objectius estratègics que s'estableixen per als cursos 2019/2020, 2020/2021, 2021/2022 i 2022/2023 són els següents:

a) Augmentar la repercussió i la incidència de les actuacions de la Inspecció d'Educació en la millora contínua del sistema educatiu de la Comunitat Valenciana, els seus centres, serveis i programes.

b) Fomentar la cultura de l'avaluació per a la millora del sistema educatiu de la Comunitat Valenciana: avaluació de centres, avaluació docent, avaluació directiva i avaluació de la Inspecció d'Educació.



c) Informar l'Administració i la comunitat educativa mitjançant valoracions tècniques de caràcter propositiu a partir de la supervisió realitzada en els centres, de la participació en les avaluacions del sistema i de la col·laboració amb altres organismes i entitats.

d) Potenciar el treball en equip: establir i temporalitzar les actuacions inspectores i impulsar la seua homologació i eficiència, de manera que cadascuna d'elles consumisca el temps necessari per al seu correcte desenvolupament i s'assegure l'homogeneïtat de la praxi inspectora en les tres inspeccions territorials.

e) Dissenyar i desenvolupar el pla institucional de formació i actualització professional de la Inspecció d'Educació de la Comunitat Valenciana per al període 2019-2023 i integrar en aquest pla la participació institucional en sistemes de col·laboració amb inspeccions d'altres comunitats autònomes i en programes europeus.

f) Coordinar la col·laboració amb la Inspecció General de Serveis i amb les inspeccions sectorials de la Comunitat Valenciana.

Es preveu que els objectius prioritaris enunciats en aquest apartat es desenvolupen al llarg dels quatre cursos per als quals està dissenyat el pla. No obstant això, la implementació d'aquells s'anirà modulant segons l'assoliment de les actuacions ja executades. La temporalització respecte a la implementació de les actuacions inspectores i la seua relació amb els objectius prioritaris per als quatre cursos escolars es defineixen en l'apartat set del present annex.



3. Prioritat de les diferents actuacions

Per a l'assoliment dels objectius estratègics plantejats en el present pla plurianual, les actuacions que es desenvolupen en l'apartat següent són, en tots els casos, necessàries per a la contribució de la Inspecció d'Educació al bon funcionament i millora del sistema educatiu de la Comunitat Valenciana. No obstant això, algunes d'aquestes línies d'actuació requereixen una major dedicació de l'activitat de la Inspecció d'Educació. En el present pla s'han considerat quatre nivells de prioritat, que són els que es descriuen a continuació:

a) Actuació prioritària: tenen per objecte fixar l'atenció en aspectes bàsics de l'ensenyament i es defineixen en relació amb els objectius prioritaris que, per a aquest període, establisca l'òrgan superior amb competències en matèria d'educació que exercisca la superior direcció de la Inspecció d'Educació de la Comunitat Valenciana.

b) Actuació específica: aquestes actuacions tenen per objecte la millora dels processos que desenvolupa la Inspecció d'Educació en l'acompliment de les seues funcions. La seua planificació, coordinació i posada en marxa correspon a la Inspecció General d'Educació en coordinació amb les inspeccions territorials.

c) Actuacions habituals: són les que responen al desenvolupament de les comeses competencials usuals de la Inspecció d'Educació, amb referència als centres, serveis, programes autoritzats o promoguts per l'Administració educativa. La concreció s'establirà en el marc de les instruccions de la Inspecció General d'Educació per les quals es desenvolupa el general d'actuació anual.

d) Actuació incidental: sense perjudici del principi de planificació sobre el qual es funda l'organització de la Inspecció d'Educació, hem de destacar que les inspectores i inspectors intervenen en multitud de situacions i tasques, de caràcter incidental i de difícil previsió que es caracteritzen per la seua urgència i immediatesa, i que poden requerir l'emissió d'informes o actuacions puntuals de supervisió de determinats aspectes del funcionament dels centres docents, així com col·laboracions o suports a les gestions de les direccions territorials competents en matèria d'educació i d'altres òrgans de l'Administració.



4. Actuacions per al desenvolupament dels objectius estratègics

Per a la consecució dels objectius estratègics, les inspectores i inspectors d'Educació desenvoluparan, a l'empara del Decret 80/2017, de l'Ordre 17/2019 i de la Resolució de 29 de juliol de 2019 per la qual es regula la visita d'inspecció, les següents actuacions:



Objectiu estratègic a. Augmentar la repercussió i la incidència de les actuacions de la Inspecció d'Educació en la millora contínua del sistema educatiu de la Comunitat Valenciana, els seus centres, serveis i programes. Actuacions associades a l'objectiu:

– Supervisar i avaluar el pla d'actuació per a la millora (PAM) i impulsar la implementació progressiva del model d'educació inclusiva que es deriva del que s'estableix en el Decret 104/2018, de 27 de juliol, del Consell, pel qual es desenvolupen els principis d'equitat i d'inclusió en el sistema educatiu valencià.

– Supervisar l'atribució docent i l'horari del personal docent en centres privats concertats.

– Supervisar el projecte de gestió dels centres de titularitat de la Generalitat Valenciana.



Objectiu estratègic b. Fomentar la cultura de l'avaluació per a la millora del sistema educatiu de la Comunitat Valenciana: avaluació de centres, avaluació docent, avaluació directiva i avaluació de la Inspecció d'Educació mateix.

– Participar en l'actualització normativa i la normalització d'instruments per a l'avaluació dels elements que integren el sistema educatiu.



– Participar en l'avaluació de la pràctica docent de les persones aspirants en procediments d'ingrés o accés als diferents cossos docents.



– Participar en l'avaluació de la funció directiva.

– Participar en l'avaluació de centres docents.

– Implementar instruments per a l'avaluació de la Inspecció d'Educació.



Objectiu estratègic c. Informar l'Administració i la comunitat educativa, mitjançant valoracions tècniques de caràcter propositiu a partir de la supervisió realitzada en els centres, de la participació en les avaluacions del sistema i de la col·laboració amb altres organismes i entitats.



– Participar en l'avaluació dels diferents programes promoguts o autoritzats per la conselleria amb competències en matèria d'educació amb la finalitat d'aportar-li conclusions sobre el grau d'assoliment dels objectius plantejats en aquests programes i aportant informació rellevant per a la presa de decisions.

– Elaborar estudis d'especial interés i que, per tant, seran objecte d'atenció preferent per part de la Inspecció General d'Educació i les inspeccions territorials.



Objectiu estratègic d. Potenciar el treball en equip: establir i temporalitzar les actuacions inspectores i impulsar la seua homologació i eficiència, de manera que cadascuna d'elles consumisca el temps necessari per al seu correcte desenvolupament i s'assegure l'homogeneïtat de la praxi inspectora en les tres inspeccions territorials.

– Impulsar la coordinació de les àrees específiques de treball de la Inspecció d'Educació desenvolupant procediments i models d'informe normalitzats en l'àmbit de les tres inspeccions territorials.

– Desenvolupar el repositori documental de la Inspecció d'Educació de la Comunitat Valenciana a través de l'aplicació informàtica habilitada a aquest efecte.

– Planificar i desenvolupar el procediment d'adscripció de les inspectores i inspectors d'Educació a les diferents zones d'intervenció per al període 2020-2024.



Objectiu estratègic e. Dissenyar i desenvolupar el pla institucional de formació i actualització professional de la Inspecció d'Educació de la Comunitat Valenciana per al període 2019-2023 integrant en aquest pla la participació institucional en sistemes de col·laboració amb inspeccions d'altres comunitats autònomes i en programes europeus.

– Participar en intercanvis de formació amb les comunitats autònomes amb les quals s'establisquen convenis bilaterals per a la millora d'actuacions prioritàries i de millora de l'organització i funcionament de la Inspecció d'Educació mateix.

– Establir aliances de col·laboració en el marc dels projectes ERASMUS +.



Objectiu estratègic f. Coordinar la col·laboració amb la Inspecció General de Serveis i amb les inspeccions sectorials de la Comunitat Valenciana.



5. Metodologia de la intervenció en els centres educatius

Mitjançant la intervenció en els centres, com a eix fonamental de la seua actuació, la Inspecció d'Educació ha de garantir l'equitat i assessorar els centres en la planificació i desenvolupament dels plans d'actuació per a la millora de l'educació. Aquesta intervenció no ha de reduir-se únicament al control del compliment de la normativa, sinó que també comprén, a partir del coneixement de les característiques i del funcionament de cada centre en la seua globalitat, i mitjançant l'anàlisi de les variables organitzatives i curriculars que més incideixen en la resposta educativa a l'alumnat, l'acompanyament i suport en els centres en el desenvolupament dels seus projectes educatius, l'impuls de processos d'autoavaluació, la participació en els processos d'avaluació externa, l'assessorament a la comunitat educativa, especialment als equips directius i òrgans de coordinació docent, i la formulació de propostes que contribuïsquen a la millora de cadascun dels centres.

El coneixement de les característiques i de l'activitat dels centres educatius i l'anàlisi i valoració d'això seran claus tant en el desenvolupament d'actuacions eficaces i ajustades a la realitat de cada centre com en l'elaboració de propostes que contribuïsquen a la millora del seu funcionament i de la qualitat del servei educatiu que ofereixen a la seua comunitat escolar i a la societat en general.

Tot això requereix un model d'intervenció que mobilitze l'exercici dels principis de coordinació, autonomia en l'emissió dels seus informes i propostes, participació, planificació, professionalitat, treball en equip, avaluació de resultats i millora contínua. Així mateix, s'hauran de tindre en compte les conclusions derivades de l'actuació inspectora en els cursos anteriors, les demandes i necessitats detectades i les propostes recollides en el marc de les memòries finals de curs.





6. Seguiment i avaluació del Pla d'actuació plurianual per al període 2019-2023

El Pla d'actuació plurianual es concretarà en el pla general anual d'actuacions (PGAA) que es desenvolupe durant el període 2019-2023. De conformitat amb el que s'estableix en l'article 30 del Decret 80/2017, l'avaluació d'aquest Pla plurianual d'actuacions es durà a terme per les inspeccions territorials i per la Inspecció General d'Educació.

Al final del curs i abans del 31 de juliol de cada any escolar, les inspectores i inspectors caps territorials presentaran al consell territorial corresponent, perquè en prenga coneixement i la trasllade a la Inspecció General d'Educació, la memòria a la qual es fa referència en l'article 39 de l'Ordre 17/2019, en l'estructura i contingut de la qual haurà d'integrar el grau d'implementació o desenvolupament de les actuacions previstes. A través d'aquest procés de reflexió i avaluació interna es durà a terme un reajustament dels plans generals d'actuació amb la finalitat d'introduir un reordenament de millora d'aquests plans que evite les disfuncions detectades i permeta l'assoliment dels objectius estratègics definits en el present pla.

Per la seua part, la Inspecció General d'Educació, durant cada curs escolar, realitzarà el seguiment de l'aplicació del Pla plurianual d'actuacions en cada província i en el seu conjunt i, finalitzat cada curs, valorarà el grau de compliment durant aquest període i el nivell de desenvolupament d'acord amb la temporització d'actuacions prevista en el punt seté d'aquest annex. Les conclusions més rellevants seran recollides en una memòria anual que s'elevarà a la secretaria autonòmica amb competències en educació perquè en prenga coneixement, i que servirà per a realitzar els ajustos procedents en el mateix pla plurianual.



En finalitzar el quart curs del pla, tenint en compte les aportacions de la Inspecció General d'Educació i les inspeccions territorials, les conclusions de les memòries seran el punt de partida per a, d'acord amb les directrius de la secretaria autonòmica amb competències en educació, elaborar el següent pla plurianual d'actuacions.

7. Temporització de les actuacions de la inspecció d'educació



Objectius estratègics Actuacions associades Prioritat* Curs 19-20 Curs 20-21 Curs 21-22 Curs 22-23

a) Augmentar la repercussió i la incidència de les actuacions de la Inspecció d'Educació en la millora dels centres, serveis i programes. Supervisar i avaluar el Pla d'actuació per a la millora (PAM) i impulsar la implementació progressiva del model d'educació inclusiva que es deriva del que s'estableix en el Decret 104/2018, de 27 de juliol, del Consell, pel que es desenvolupen els principis d'equitat i d'inclusió en el sistema educatiu valencià. Iniciar l'actualització i normalització d'instruments per a la supervisió. 1 Avaluació d'actuacions, programes i

supervisió de la gestió dels recursos humans Avaluació d'actuacions i programes Avaluació d'actuacions, programes i

supervisió de la gestió dels recursos humans Avaluació d'actuacions i programes

Supervisar l'atribució docent i l'horari del personal docent de centres privats concertats. 1 Implementació Implementació Implementació Implementació

Supervisar el projecte de gestió dels centres de titularitat de la Generalitat Valenciana. 1 Actualització i normalització d'instruments per a la supervisió del programa de gestió Pilotatge Implementació Implementació / avaluació

b) Fomentar la cultura de l'avaluació per a la millora del sistema educatiu de la Comunitat Valenciana: avaluació de centres, avaluació docent, avaluació directiva i avaluació de la mateixa Inspecció d'Educació. Participar en l'actualització normativa i la normalització d'instruments per a l'avaluació dels elements que integren el sistema educatiu. 2 Col·laboració amb l'òrgan directiu competent en matèria d'avaluació per a l'actualització

normativa i la normalització d'instruments per a l'avaluació del sistema educatiu

Participar en l'avaluació de la pràctica docent de les persones aspirants en procediments d'ingrés o accés als diferents cossos docents. 2 Implementació Implementació Implementació Implementació

Participar en l'avaluació de la funció directiva. 2 ... Pilotatge Implementació Implementació

Participar en l'avaluació de centres docents. 2 ... ... Pilotatge Implementació

Implementar instruments per a l'avaluació de la Inspecció d'Educació. 2 ... ... Pilotatge Implementació

c) Informar a l'Administració i a la comunitat educativa mitjançant valoracions tècniques de caràcter propositiu a partir de la supervisió realitzada en els centres, de la participació en les avaluacions del sistema i de la col·laboració amb altres organismes i entitats. Participar en l'avaluació dels diferents programes autoritzats per la Conselleria amb competències en matèria d'educació amb la finalitat d'aportar conclusions sobre el grau d'aconseguiment dels objectius plantejats en els esmentats programes i aportant informació rellevant per a la presa de decisions. 2 Determinació de l'objecte d'estudi i anàlisi d'acord amb les línies prioritàries establides per l'Administració. Implementació Implementació Implementació

Elaborar estudis d'especial interés i que, per tant, seran objecte d'atenció preferent per part de la Inspecció General d'Educació i les inspecciones territorials. 2 Implementació Implementació Implementació

d) Potenciar i consolidar el treball en equip: establir i temporalitzar les actuacions inspectores i impulsar la seua homologació i eficiència, de forma que cadascuna d'elles consumisca el temps necessari per al seu correcte desenvolupament i s'assegure l'homogeneïtat de la praxi inspectora en les tres inspeccions territorials. Impulsar la coordinació de les àrees específiques de treball de la Inspecció d'Educació desenvolupant procediments i models d'informe normalitzats en l'àmbit de les tres inspeccions territorials. 2 Pilotatge Implementació Implementació Implementació

Desenvolupar el repositori documental de la inspecció d'educació de la Comunitat Valenciana a través de l'aplicació informàtica habilitada a l'efecte. 2 Pilotatge Implementació Implementació Implementació

Planificar i desenvolupar el procediment d'adscripció de les inspectores i inspectors d'educació a les diferents zones d'intervenció per al període 2020-2024. 2 Implementació ... ... ...

e) Dissenyar i desenvolupar el pla institucional de formació i actualització professional de la Inspecció d'Educació de la Comunitat Valenciana per al període 2019-2023 integrant en l'esmentat pla la participació institucional en sistemes de col·laboració amb inspeccions d'altres Comunitats Autònomes i en programes europeus. Participar en intercanvis de formació amb les CCAA amb les que s'establisquen convenis bilaterals per a la millora d'actuacions prioritàries i de millora de l'organització i funcionament de la mateixa Inspecció d'Educació. 2 Organització de la jornada de coordinació d'Inspeccions Generals d'Educació. Implementació Implementació Implementació

Establir aliances de col·laboració en el marc dels projectes ERASMUS+



2 Implementació Implementació Implementació Implementació









* * * * *



7. Temporalización de las actuaciones de la inspección de educación



Objetivos estratégicos Actuaciones asociadas Prioridad* Curso 19-20 Curso 20-21 Curso 21-22 Curso 22-23

a) Aumentar la repercusión y la incidencia de las actuaciones de la Inspección de Educación en la mejora de los centros, servicios y programas. Supervisar y evaluar el Plan de actuación para la mejora (PAM) e impulsar la implementación progresiva del modelo de educación inclusiva que se deriva de lo establecido en el Decreto 104/2018, de 27 de julio, del Consell, por el que se desarrollan los principios de equidad y de inclusión en el sistema educativo valenciano. Iniciar la actualización y normalización de instrumentos para la supervisión. 1 Evaluación de las actuaciones, programas y

supervisión de la gestión de los recursos humanos Evaluación de actuaciones y programas Evaluación de las actuaciones, programas y

supervisión de la gestión de los recursos humanos Evaluación de actuaciones y programas

Supervisar la atribución docente y el horario del personal docente de centros privados concertados. 1 Implementación Implementación Implementación Implementación

Supervisar el proyecto de gestión de los centros de titularidad de la Generalitat Valenciana. 1 Actualización y normalización de instrumentos para la supervisión del programa de gestión Pilotaje Implementación Implementación

b) Fomentar la cultura de la evaluación para la mejora del sistema educativo de la Comunitat Valenciana: evaluación de centros, evaluación docente, evaluación directiva y evaluación de la propia Inspección de Educación. Participar en la actualización normativa y la normalización de instrumentos para la evaluación de los elementos que integran el sistema educativo. 2 Colaboración con el órgano directivo competente en materia de evaluación para la actualización normativa y la normalización de instrumentos para la evaluación del sistema educativo

Participar en la evaluación de la práctica docente de las personas aspirantes en procedimientos de ingreso o acceso a los diferentes cuerpos docentes. 2 Implementación Implementación Implementación Implementación

Participar en la evaluación de la función directiva. 2 ... Pilotaje Implementación Implementación

Participar en la evaluación de centros docentes. 2 ... ... Pilotaje Implementación

Implementar instrumentos para la evaluación de la Inspección de Educación. 2 ... ... Pilotaje Implementación

c) Informar a la Administración y comunidad educativa mediante valoraciones técnicas de carácter propositivo a partir de la supervisión realizada en los centros, de la participación en las evaluaciones del sistema y de la colaboración con otros organismos y entidades. Participar en la evaluación de los diferentes programas autorizados por la Conselleria con competencias en materia de educación con la finalidad de aportarle conclusiones sobre el grado de logro de los objetivos planteados en dichos programas y aportando información relevante para la toma de decisiones. 2 Determinación del objeto de estudio y análisis de acuerdo con las líneas prioritarias establecidas por la Administración. Implementación Implementación Implementación

Elaborar estudios de especial interés y que, por tanto, serán objeto de atención preferente por parte de la Inspección General de Educación y las inspecciones territoriales. 2 Implementación Implementación Implementación

d) Potenciar y consolidar el trabajo en equipo: establecer y temporalizar las actuaciones inspectoras e impulsar su homologación y eficiencia, de modo que cada una de ellas consuma el tiempo necesario para su correcto desarrollo y se asegure la homogeneidad de la praxis inspectora en las tres inspecciones territoriales. Impulsar la coordinación de las áreas específicas de trabajo de la Inspección de Educación desarrollando procedimientos y modelos de informe normalizados en el ámbito de las tres inspecciones territoriales. 2 Pilotaje Implementación Implementación Implementación

Desarrollar el repositorio documental de la inspección de educación de la Comunitat Valenciana a través de la aplicación informática habilitada al efecto. 2 Pilotaje Implementación Implementación Implementación

Planificar y desarrollar el procedimiento de adscripción de las inspectoras e inspectores de educación a las diferentes zonas de intervención para el periodo 2020-2024. 2 Implementación ... ... ...

e) Diseñar y desarrollar el plan institucional de formación y actualización profesional de la Inspección de Educación de la Comunitat Valenciana para el período 2019-2023 integrando en dicho plan la participación institucional en sistemas de colaboración con inspecciones de otras Comunidades Autónomas y en programas europeos. Participar en intercambios de formación con las CCAA con las que se establezcan convenios bilaterales para la mejora de actuaciones prioritarias y de mejora de la organización y funcionamiento de la propia Inspección de Educación. 2 Organización de la jornada de coordinación de Inspecciones Generales de Educación Implementación Implementación Implementación

Establecer alianzas de colaboración en el marco de los proyectos ERASMUS +

2 Implementación Implementación Implementación Implementación







f) Coordinar la col·laboració amb la Inspecció General de Serveis i amb les inspeccions sectorials de la Comunitat Valenciana.



Prioritat*

Prioritària 1 Específica 2









Mapa web