Ficha docv

Ficha docv









ORDRE 2/2019, de 2 d'abril, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual s'aproven les bases reguladores de les subvencions destinades a finançar actuacions del Pla GenT, Generació Talent. [2019/3364]

(DOGV núm. 8523 de 05.04.2019) Ref. Base de dades 003153/2019




Preàmbul

Títol I. Disposicions i bases generals de les subvencions

Article 1. Objecte i àmbit d'aplicació

Article 2. Finançament

Article 3. Definicions

Article 4. Finalitat de les subvencions

Article 5. Entitats beneficiàries

Article 6. Obligacions de les entitats beneficiàries

Article 7. Principis que han de respectar les entitats beneficiàries, el personal investigador i els grups d'investigació

Article 8. Cessió de dades

Article 9. Activitat finançable

Article 10. Conceptes susceptibles de subvenció

Article 11. Quantia de la subvenció i criteris per a determinar-la



Article 12. Procediment de concessió

Article 13. Òrgans competents

Article 14. Presentació de sol·licituds

Article 15. Requisits i mèrits dels candidats i candidates proposats per a ser contractats per les entitats beneficiàries

Article 16. Instrucció del procediment

Article 17. Avaluació i selecció

Article 18. Criteris de valoració de les sol·licituds

Article 19. Proposta de resolució

Article 20. Resolució

Article 21. Modificació de la resolució

Article 22. Justificació de les subvencions

Article 23. Pagament de les subvencions

Article 24. Seguiment i control de les actuacions

Títol II. Disposicions específiques segons el tipus d'actuacions recollides en el marc del Pla GenT

Capítol I. Actuació per a la contractació de personal investigador doctor amb experiència internacional per a incorporar-lo a centres d'investigació en l'àmbit de la salut i a centres del Sistema Nacional de Salut a la Comunitat Valenciana

Article 25. Objecte i característiques d'aquesta actuació

Article 26. Requisits del personal investigador

Article 27. Incompatibilitats

Article 28. Criteris de valoració del personal investigador

Article 29. Seguiment científic

Article 30. Pagament de les subvencions

Capítol II. Actuació per a la contractació de doctors i doctores per al desenvolupament d'un projecte de transferència tecnològica en l'àmbit de la salut en empreses valencianes

Article 31. Objecte i característiques d'aquesta actuació

Article 32. Requisits del personal investigador principal i de la resta de personal investigador

Article 33. Incompatibilitats

Article 34. Criteris de valoració de les propostes

Article 35. Seguiment científic

Article 36. Pagament de les subvencions

Capítol III. Subvencions per a la contractació de personal agent o gestor d'innovació o d'investigació en salut

Article 37. Objecte i característiques d'aquesta actuació

Article 38. Requisits del personal agent o gestor d'innovació o d'investigació en salut

Article 39. Incompatibilitats

Article 40. Criteris de valoració de les candidates i candidats

Article 41. Seguiment científic

Article 42. Pagament de les subvencions

Disposicions addicionals

Primera. Règim de gestió de subvencions cofinançades amb fons europeus

Segona. Abast pluriennal de les subvencions

Tercera. Caràcter econòmic de les activitats d'investigació

Quarta. No-incidència econòmica

Cinquena. Delegació i concessió.

Sisena. Facultat d'exercici, desplegament i interpretació

Disposició derogatòria única. Derogació normativa

Disposició final única. Entrada en vigor





PREÀMBUL



La crisi econòmica que ha patit Espanya en aquests últims anys ha suposat per al nostre país una gran pèrdua de capital humà, i alhora ha reduït en gran manera les oportunitats laborals d'aquelles persones joves que estaven iniciant la seua carrera investigadora, moltes de les quals van haver d'emigrar per a disposar d'una eixida professional.



Aconseguir el retorn, la retenció i l'atracció del talent d'aquests investigadors i investigadores per a incorporar-les a les universitats públiques, als centres d'investigació i al teixit productiu a la Comunitat Valenciana, és l'objectiu del Pla GenT, Generació Talent, aprovat pel Consell el 9 de juny de 2017.

Amb aquesta finalitat, el Pla GenT preveu, entre altres mesures, la gestió per part de la conselleria amb competències en matèria de sanitat d'algunes de les seues actuacions en matèria d'investigació i innovació en salut.

Entre aquestes actuacions es troben les subvencions objecte d'aquesta ordre, que estan alineades amb l'eix 2, «Suport a investigadors i investigadores amb talent», i l'eix 3, «Suport al talent de joves amb titulació i a l'emprenedoria científica i innovadora» del Pla GenT.

A la Comunitat Valenciana, la investigació en salut es desenvolupa majoritàriament en els centres del Sistema Nacional de Salut dependents de la Generalitat i en les fundacions d'investigació biomèdica del sector públic associades a aquests que, en alguns casos i en col·laboració amb universitats públiques i altres organismes públics d'investigació, adopten la configuració d'instituts d'investigació sanitària.



La direcció general amb competències en matèria d'investigació i innovació en salut de la conselleria competent en matèria de sanitat, de conformitat amb el Decret 103/2015, de 7 de juliol, del Consell, pel qual s'estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, exerceix les competències en matèria de gestió i coordinació del marc global per al desenvolupament de la investigació i la innovació en matèria de salut a fi d'impulsar un model de ciència excel·lent i aplicada a les necessitats de la ciutadania.



L'elaboració de la present ordre s'ajusta al que es preveu en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; en el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament d'aquesta llei, i en el títol X de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i també compleix el que es disposa en l'article 165 d'aquesta Llei 1/2015.



Les subvencions a concedir conforme a les bases reguladores d'aquesta ordre s'inclouen en el Pla estratègic de subvencions de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública per al període 2017-2019, aprovat per la Resolució de 13 de gener de 2017, de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, el qual ha sigut actualitzat per la Resolució de 16 d'abril de 2018, de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, publicada en el DOGV núm. 8279, de 23 d'abril de 2018.



Aquestes subvencions no estan subjectes a la política de competència de la Unió Europea en matèria de subvencions públiques i, per tant, no requereixen notificació a la Comissió Europea perquè no reuneixen els requisits de l'article 107.1 del Tractat de funcionament de la Unió Europea, ja que, atesa la qualitat de les entitats beneficiàries i l'objecte de les subvencions, aquestes accions subvencionables, pel fet de ser activitats de caràcter no econòmic, no afecten la competència ni els intercanvis comercials entre els estats membres, i tampoc afavoreixen determinades empreses o produccions.

Així mateix, la present ordre s'adequa als principis de bona regulació previstos en l'article 129 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. L'oportunitat d'aquesta disposició es fonamenta en la necessitat de fer efectives les actuacions del Pla GenT, Generació Talent, aprovat pel Consell el 9 de juny de 2017. La seua eficàcia queda justificada per la pretensió de recuperar el talent del personal investigador amb una trajectòria internacional contrastada i possibilitar la incorporació de capital humà qualificat al teixit productiu apostant per l'emprenedoria com a via de captació de talent. Així mateix, s'ha tingut en compte el principi de proporcionalitat i seguretat jurídica, ja que aquesta ordre és coherent amb el marc jurídic vigent i es dicta en el marc de les competències que té la Generalitat en matèria d'investigació i innovació en salut. I, finalment, respecte als principis de transparència i eficiència, la seua justificació està clarament definida en aquest preàmbul, i el seu objecte afecta continguts que incrementen el nivell d'excel·lència de la investigació sanitària, biomèdica i de salut de la Comunitat Valenciana.



En el procés d'elaboració d'aquesta ordre, i d'acord amb l'esmentat article 165 de la Llei 1/2015 de la Generalitat, l'Advocacia de la Generalitat i la Intervenció Delegada de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública han emés els informes preceptius, i s'ha complit l'article 43 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, del Consell.



Totes les actuacions que es despleguen a l'empara de la present ordre, d'acord amb la disposició addicional tretze de la Llei de la Ciència 14/2011, promouran la incorporació de la perspectiva de gènere.



Per això, i en virtut de les facultats que em confereix l'article 28.e de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, del Consell, i de conformitat amb el Decret 93/2018, de 13 de juliol, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, conforme amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana,





ORDENE



TÍTOL I

Disposicions i bases generals de les subvencions



Article 1. Objecte i àmbit d'aplicació

1. L'objecte d'aquesta ordre és aprovar les bases reguladores de la concessió de subvencions de la conselleria amb competències en matèria de sanitat destinades a finançar actuacions que es realitzen a l'àmbit de la Comunitat Valenciana previstes en l'eix 2, «Suport a investigadors i investigadores amb talent», i l'eix 3, «Suport al talent de joves amb titulació i a l'emprenedoria científica i innovadora» del Pla GenT, Generació de Talent, aprovat pel Consell el 9 de juny de 2017.



2. Les bases reguladores que s'aproven en aquesta ordre, i les seues possibles modificacions posteriors, seran aplicables a les successives convocatòries que es realitzen per a finançar les subvencions d'acord amb l'estructura i els eixos del Pla GenT, i que s'enquadren en les actuacions següents:

a) Actuació 2.1. Contractació de personal investigador doctor amb experiència internacional per a incorporar-lo a centres d'investigació en l'àmbit de la salut i a centres del Sistema Nacional de Salut a la Comunitat Valenciana.

b) Actuació 2.2. Contractació de doctors i doctores per al desenvolupament de projectes de transferència tecnològica en l'àmbit de la salut en empreses valencianes.

c) Actuació 3.1. Contractació del personal agent o gestor d'innovació o d'investigació en salut.



Article 2. Finançament

1. Les subvencions del Pla GenT de la conselleria amb competències en matèria de sanitat es convocaran periòdicament i es finançaran amb càrrec a les corresponents línies pressupostàries incloses en la llei de pressupostos que s'aprove per a cada exercici.

2. Amb caràcter previ a l'aprovació de cada convocatòria s'haurà de documentar l'existència de crèdit adequat i suficient en l'anualitat corresponent.



Article 3. Definicions

A l'efecte d'aquesta ordre s'estableixen les definicions següents:

1) Eixos prioritaris de desenvolupament i objectius específics de l'Estratègia d'especialització intel·ligent per a la investigació i innovació a la Comunitat Valenciana (RIS3-CV): són els que figuren definits en el document aprovat el 27 de desembre de 2016 per la Comissió Delegada del Consell per a la Ciència, la Tecnologia i la Innovació, així com els que puguen derivar-se de la seua actualització.

2) Subvencions ERC: subvencions del Consell Europeu d'Investigació per a donar suport a la investigació en les fronteres del coneixement.

3) Subvencions MSCA-IF: subvencions de la Comissió Europea per a donar suport a la mobilitat de les investigadores i investigadors d'excel·lència dins del programa H2020 d'accions Marie Sklodowska-Curie.

4) Experiència des de la lectura de la tesi doctoral: temps transcorregut des de l'obtenció del títol de doctor.

5) Composició equilibrada de dones i homes: de conformitat amb el que es disposa en la disposició addicional primera de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, es considerarà que hi ha una composició equilibrada de dones i homes quan, en el conjunt a què es referisca, les persones de cada sexe no superen el seixanta per cent ni siguen menys del quaranta per cent.

6) Retorn: a l'efecte d'avaluació, es considerarà complit el criteri de retorn quan durant almenys dos anys dels tres anys anteriors a la data de la publicació de la convocatòria la investigadora o l'investigador que acredite arrelament previ a la Comunitat haja tingut vinculació amb una institució o organisme d'R+D de prestigi internacional situat fora de la Comunitat Valenciana.

7) Empresa valenciana: persona jurídica amb ànim de lucre, independentment del seu règim jurídic, que estiga vàlidament i totalment constituïda en el moment de presentació de la sol·licitud, i l'activitat principal de la qual consistisca en la producció de béns i serveis destinats al mercat i que dispose de seu social o establiment de producció a la Comunitat Valenciana en el moment de la presentació de la sol·licitud. A l'efecte d'aquesta ordre i per al que es disposa en les subvencions dels capítols segon i tercer del títol II, tenen consideració d'empresa els instituts tecnològics de la Comunitat Valenciana.

8) Petita empresa: empresa que ocupa menys de cinquanta persones i amb un volum de negoci anual o un balanç general anual que no supera els 10 milions d'euros.

9) Empresa spin off: empresa que té una antiguitat inferior a tres anys i que compleix algun dels criteris següents: a) que estiga fundada per personal d'una institució d'R+D pública o privada sense ànim de lucre o per un o una estudiant per a desenvolupar i comercialitzar una invenció; b) que llicencie tecnologia propietat d'una universitat, centre d'investigació o centre tecnològic; c) que comence en un parc científic o incubadora d'empreses pertanyent a una universitat pública; d) que tinga participacions en el seu capital una universitat o un centre d'investigació o un fons d'inversió de qualsevol de les entitats que són considerades en aquestes bases reguladores com a entitats beneficiàries.



10) Jove empresa innovadora: empresa amb una antiguitat inferior a sis anys que complisca la condició de petita empresa i que haja realitzat unes despeses en recerca, desenvolupament i innovació tecnològica que representen el 15 % de les despeses totals de l'empresa durant els dos exercicis fiscals anteriors o en l'exercici anterior quan es tracte d'empreses de menys de dos anys d'antiguitat.



Article 4. Finalitat de les subvencions

1. Amb aquestes subvencions es pretén atraure, captar i retindre talent en les entitats beneficiàries mitjançant la contractació per aquestes de personal investigador, afavorint la inserció laboral de joves qualificats.

2. Segons l'àmbit d'aplicació establit en l'article 1.2, per a cada tipus d'actuació els objectius específics seran els següents:

a) Incrementar la presència internacional de l'activitat investigadora valenciana en l'àmbit de la salut i afavorir l'obtenció de fons europeus destinats a l'R+D+I a la Comunitat.

b) Afavorir la incorporació de joves investigadors i investigadores de l'àmbit de la salut al sistema valencià d'R+D+I a través del desenvolupament de projectes d'investigació i de transferència tecnològica.

c) Fomentar l'elaboració de projectes conjunts en els àmbits industrial i empresarial, i en els àmbits científic, tecnològic i universitari.

Article 5. Entitats beneficiàries

1. A l'efecte d'aquesta ordre, podran ser beneficiàries d'aquestes subvencions:

a) Les fundacions del sector públic de la Generalitat que gestionen l'activitat investigadora dels departaments de salut i dels centres i serveis extradepartamentals adscrits a la conselleria amb competències en matèria de sanitat de la Generalitat.

b) Les fundacions d'investigació associades als consorcis sanitaris integrats per la Generalitat i les diputacions provincials que gestionen l'activitat investigadora de departaments de salut o centres assistencials.



c) Les fundacions d'investigació en salut amb un patronat o un òrgan de govern que tinga una participació majoritària de membres proposats per la Generalitat.

2. Les entitats beneficiàries han de ser organismes d'investigació tal com es defineix en l'apartat 1.3.ee del Marc sobre subvencions estatals de recerca i desenvolupament i innovació aprovat per la Comissió Europea en la seua comunicació publicada en el Diario Oficial de la Unión Europea, sèrie C, de 27 de juny de 2014 (2014/C 198/01).





Article 6. Obligacions de les entitats beneficiàries

1. Les entitats beneficiàries estan subjectes a les obligacions generals derivades de la normativa vigent sobre subvencions públiques, i en particular, a aquelles a què fa referència l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2. Les entitats beneficiàries estan obligades a realitzar les activitats subvencionades en els termes de la resolució de concessió i a justificar-ne la realització en els terminis establits.

3. En particular, les entitats beneficiàries estan obligades a:

a) Realitzar l'activitat que fonamente la concessió de la subvenció en les dates compreses entre l'1 de gener i el 31 de desembre de l'any de concessió. Qualsevol canvi que es vulga introduir en les condicions de realització de l'activitat haurà de ser comunicat a l'òrgan concedent, a fi que l'autoritze o el denegue, si escau.

b) Acreditar, davant l'òrgan instructor, la realització de l'activitat o l'adopció del comportament, i també el compliment dels requisits i les condicions que determinen la concessió o el gaudi de la subvenció.



c) Facilitar les actuacions de control financer que corresponen a la Intervenció General de la Generalitat i a altres òrgans de control de les institucions autonòmiques en relació amb les subvencions concedides.



d) Comunicar a l'òrgan instructor l'obtenció de subvencions per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o ens públic o privat de qualsevol nacionalitat, així com la utilització de fons propis, a l'efecte del que es disposa en l'article 30.4 de la Llei general de subvencions.

e) Reintegrar, quan corresponga segons el que es preveu en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en el termini legalment establit, els imports corresponents a les subvencions concedides, i remetre una còpia del document acreditatiu del reintegrament a l'òrgan instructor. En aquest últim cas, el reintegrament identificarà necessàriament, amb claredat, l'entitat beneficiària i la denominació de la infraestructura o projecte per al qual es va atorgar la subvenció. De conformitat amb el que es disposa en l'article 13.2.g de la Llei 38/2003, general de subvencions, no podran obtindre la condició d'entitats beneficiàries d'aquestes subvencions les entitats que no es troben al corrent en el pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions.

f) Quan les entitats beneficiàries hagen d'aportar garanties, d'acord amb el que estableix l'article 171 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, per a l'avançament de subvencions, la garantia consistirà en un aval bancari per un import igual a la quantitat anticipada, incrementat en un 1 % d'aquesta.

g) Fer constar en les memòries que es redacten, així com en els treballs i activitats realitzats, el patrocini de la conselleria concedent de la subvenció, d'acord amb el que es disposa en l'apartat h de l'article 14 de la Llei General de Subvencions i en l'article 3 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana. Així mateix, quan siga el cas, s'haurà de consignar-hi que l'activitat ha sigut cofinançada pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) o pel Fons Social Europeu (FSE).

h) Destinar els béns obtinguts al fi concret per al qual es va concedir la subvenció durant un període no inferior a cinc anys en el cas de béns inscriptibles en un registre públic, o de dos anys per a la resta de béns inventariables.

i) Les entitats beneficiàries hauran de realitzar les operacions necessàries per a distingir els costos i el finançament de les activitats no econòmiques que es financen a través de cada convocatòria d'aquelles que sí que tenen un caràcter econòmic.

j) Difondre els resultats de les recerques objecte de subvenció. A aquest efecte, el personal d'investigació que desplegue una activitat investigadora finançada majoritàriament amb fons públics, farà pública una versió digital de la versió final dels continguts del projecte en repositoris d'accés obert reconeguts en el camp de coneixement en el qual s'ha desenvolupat la investigació, o en repositoris institucionals d'accés obert, sense perjudici dels acords en virtut dels quals s'hagen pogut atribuir o transferir a tercers els drets sobre les publicacions. Aquest apartat no serà aplicable quan els drets sobre els resultats de l'activitat de recerca, desenvolupament i innovació siguen susceptibles de protecció.



k) Acceptar ser incloses en la llista pública d'operacions que es recull en l'article 115.2 del Reglament (UE) núm. 1303/2013, del 17 de desembre de 2013.

l) Acreditar el compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat o, si escau, l'exempció d'aquesta obligació, segons el que es preveu en l'article 7 de la Llei 11/2003, de 10 d'abril, sobre l'estatut de les persones amb discapacitat.

m) Acreditar, si escau, estar al corrent en el compliment de la Llei 9/2003, de 21 d'abril, de la Generalitat, per a la igualtat entre dones i homes, així com de les mesures previstes en els articles 45 i següents de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.

n) Qualsevol altra obligació que dimane de la normativa estatal i comunitària que siga directament aplicable.



Article 7. Principis que han de respectar les entitats beneficiàries, el personal investigador i els grups d'investigació

1. Els projectes d'investigació hauran de respectar els principis fonamentals establits en la Declaració de Hèlsinki (Assemblea Mèdica Mundial), en el Conveni del Consell d'Europa relatiu als drets humans i la biomedicina, i en la Declaració Universal de la UNESCO sobre el Genoma Humà i els Drets Humans, així com els requisits establits en la legislació espanyola en l'àmbit de la investigació biomèdica, la protecció de dades i la bioètica.

2. Atindre's al que es disposa en la Llei 14/2007, de 3 de juliol, d'investigació biomèdica, quan hi haja investigació en humans o utilització de mostres d'origen humà.

3. Complir el que es preveu en el Reial decret 1090/2015, de 4 de desembre, pel qual es regulen els assajos clínics amb medicaments, quan s'haja de desenvolupar una activitat investigadora que comporte assajos clínics.

4. Atindre's al que es disposa en la normativa vigent, i en particular en el Reial decret 1201/2005, de 10 d'octubre, sobre protecció dels animals utilitzats per a experimentació i altres finalitats científiques, quan s'haja de desenvolupar una activitat investigadora que implique experimentació amb animals.

5. Atindre's al que es disposa en la Llei 9/2003, de 25 d'abril, sobre la utilització confinada, l'alliberament voluntari i la comercialització d'organismes modificats genèticament, i en el Reial decret 178/2004, de 31 de gener, pel qual s'aprova el reglament general que la desplega, quan s'haja de realitzar una activitat investigadora que implique la utilització d'organismes modificats genèticament.

6. Ajustar-se al que s'estableix en la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals, així com en la normativa que la desplega, quant als riscos relacionats amb l'exposició a agents biològics, quan s'haja de realitzar una activitat investigadora que implique la utilització d'aquest tipus d'agents.

7. Promoure la incorporació de la perspectiva de gènere com una categoria transversal en la investigació, de conformitat amb la disposició addicional tretze de la Llei 14/2011, d'1 de juny, de la ciència, la tecnologia i la innovació.



Article 8. Cessió de dades

La participació en qualsevol de les convocatòries de la present ordre implicarà l'acceptació de la cessió, a favor de la Generalitat, de les dades contingudes tant en la sol·licitud presentada com, si s'escau, en la resolució de concessió, a efectes estadístics, d'avaluació i seguiment, sense perjudici del que s'estableix en la legislació sobre propietat intel·lectual i sobre protecció de dades de caràcter personal.



Article 9. Activitat finançable

1. Per a la consecució de la finalitat de les subvencions previstes en aquesta ordre, les respectives convocatòries podran finançar, totalment o parcialment, les activitats següents:

a) Contractació de personal investigador doctor amb experiència internacional per a incorporar-lo a centres d'investigació en l'àmbit de la salut i a centres del Sistema Nacional de Salut a la Comunitat Valenciana.

b) Contractació de doctors i doctores per al desenvolupament de projectes de transferència tecnològica en l'àmbit de la salut en empreses valencianes.

c) Contractació del personal agent o gestor d'innovació o d'investigació en salut.

2. Les subvencions objecte de regulació en aquesta ordre no establiran cap vinculació, laboral o administrativa, entre les persones contractades per les entitats beneficiàries i la Generalitat.



Article 10. Conceptes susceptibles de subvenció

1. Les ajudes previstes en aquesta ordre tindran caràcter de subvenció i compliran el que es disposa en l'article 31 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Es consideren despeses subvencionables les que, de manera indubtable, responguen a la naturalesa de l'activitat subvencionada, siguen estrictament necessàries i es realitzen en el termini establit per les diferents bases reguladores de les subvencions. En cap cas seran subvencionables les despeses excloses en aquest article:

a) els interessos deutors dels comptes bancaris,

b) els interessos, recàrrecs i sancions administratives i penals,

c) les despeses de procediments judicials.

En aquest sentit, els tributs són despeses subvencionables quan l'entitat beneficiària de la subvenció els abona efectivament. Tampoc es consideren despeses subvencionables els impostos indirectes quan siguen susceptibles de recuperació o de compensació, ni els impostos personals sobre la renda.

2. Les despeses de subcontractació no podran ser superiors al 30 % de la quantia total de la subvenció concedida, percentatge que podrà incrementar-se en casos degudament justificats i sense que puga excedir-se el 50 % d'aquest import, de conformitat amb el que disposa l'article 29.2 de la Llei general de subvencions.

3. Les subvencions es destinaran a cobrir les despeses relacionades amb el desenvolupament i l'execució de les activitats per a les quals hagen sigut concedides. El finançament podrà aplicar-se, entre d'altres, als següents conceptes:

a) Les despeses derivades de la contractació de personal implicat en activitats d'R+D+I d'acord amb la normativa laboral vigent.

b) Altres despeses associades a la contractació o a la incorporació de personal.

c) Despeses d'incentivació de la contractació i de la incorporació.

d) Despeses de formació.

e) Despeses ocasionades per la mobilitat del personal investigador (despeses de viatge, allotjament i manutenció; assegurances, etc.). En aquest sentit, les despeses de viatge, allotjament i manutenció que s'imputen a la realització de les activitats es correspondran amb les establides en la normativa aplicable per a la Generalitat sobre indemnitzacions per raó del servei.

f) Despeses derivades del desenvolupament i l'execució de les activitats d'R+D+I per a les quals es concedeix la subvenció i en les quals està implicat el personal investigador.

g) Costos indirectes, entesos com a despeses generals assignades a l'actuació, però que per la seua naturalesa no puguen imputar-s'hi de manera directa. Els costos indirectes han de respondre a despeses reals d'execució de l'actuació, assignats a aquesta a prorrata seguint un mètode just i equitatiu, i degudament justificat.

Els costos indirectes podran calcular-se, sense necessitat d'aportar justificants de despesa, mitjançant l'aplicació d'un percentatge fix que s'especificarà en la convocatòria, sense que puga superar el 25 % sobre les despeses totals de l'actuació vàlidament justificada.

En el cas de subvencions cofinançades amb fons europeus serà aplicable el que es disposa en l'Ordre ESS/1924/2016, de 13 de desembre, per la qual es determinen les despeses subvencionables pel Fons Social Europeu durant el període de programació 2014-2020.

h) Despeses derivades de l'assessorament; realització d'estudis; difusió; publicitat; preparació de material docent o formatiu; organització de conferències, congressos, seminaris, o altres accions destinades al desenvolupament i l'execució de les activitats per a les quals hagen sigut concedides.

i) La despesa derivada de l'informe realitzat per una auditoria externa, sempre que aquest cost s'haja inclòs en el pressupost presentat en la sol·licitud de subvenció.

4. Podran ser objecte de finançament, amb càrrec a la subvenció atorgada, les despeses compreses en l'article 31.7 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. En cap cas seran despeses subvencionables els interessos deutors dels comptes bancaris; els interessos, recàrrecs i sancions administratives i penals, ni les despeses de procediments judicials.

5. Les convocatòries podran especificar, dels conceptes susceptibles de subvenció relacionats en aquest article, quins seran aplicables; i, si escau, caldrà desenvolupar-los i limitar la quantitat de subvenció per a cada concepte.

6. El percentatge d'ajuda finançat per la Generalitat en cadascuna de les anualitats serà el següent: el 100 % en el primer any, el 85 % en el segon any, el 75 % en el tercer any i el 60 % en el quart any.

En la justificació de la subvenció se n'haurà d'acreditar l'import, la procedència i l'aplicació.



Article 11. Quantia de la subvenció i criteris per a determinar-la

1. La quantia de la subvenció s'establirà d'acord amb el resultat del procés d'avaluació previst en l'article 17.

2. Les convocatòries podran establir un límit màxim de subvencions per a cada tipus d'actuació i entitat beneficiària.

3. L'import de les subvencions no podrà ser, en cap cas, d'una quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ingressos o recursos, supere el cost real de l'activitat subvencionada, de conformitat amb l'article 19.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

4. En cap cas, l'import de la subvenció serà superior a l'import de la despesa sol·licitada per a executar-la.



Article 12. Procediment de concessió

El procediment de concessió de les subvencions regulades en aquesta ordre serà el de concurrència competitiva, previst en la secció primera del capítol II de Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i en la corresponent llei de pressupostos de la Generalitat, d'acord amb els principis de publicitat i concurrència, i s'iniciarà d'ofici per la conselleria de la Generalitat competent en matèria de sanitat, mitjançant un o diversos procediments de convocatòria pública.



Article 13. Òrgans competents

1. Qui siga titular de la Conselleria competent en matèria de sanitat, a qui correspon l'aprovació d'aquestes bases reguladores, és competent per a l'aprovació de la despesa, la convocatòria de les subvencions i les resolucions de concessió d'aquestes, sense perjudici de les delegacions de competència que puguen fer-se.

2. L'òrgan instructor, al qual correspondrà la tramitació del procediment, serà la unitat administrativa superior dependent de la direcció general competent en matèria d'investigació i innovació en salut, així com el servei dependent d'aquella que exercisca les funcions a aquest efecte.



Article 14. Presentació de sol·licituds

1. Els models d'impresos normalitzats (sol·licituds i la resta de documentació) estaran disponibles en la guia PROP de la Generalitat (www.prop.gva.es).

2. Les sol·licituds s'adequaran als models normalitzats i s'emplenaran utilitzant els mitjans telemàtics facilitats pels servidors d'informació de la conselleria competent en matèria de sanitat.

3. Les entitats beneficiàries que no utilitzen la signatura electrònica avançada remetran telemàticament la sol·licitud i tota la documentació requerida. La sol·licitud s'imprimirà, i amb signatures originals, es presentarà al lloc i en el termini que establisca la convocatòria.

4. Cada entitat sol·licitant presentarà una única sol·licitud signada per qui represente legalment l'entitat beneficiària. A aquesta sol·licitud s'acompanyarà la relació de les propostes de candidats i candidates que calga contractar, així com la documentació que acredite el compliment per part d'aquests dels requisits recollits en els articles 26, 32 o 38 d'aquesta ordre per a cadascun dels diferents tipus d'actuació establits en el títol II d'aquesta ordre.

En tot cas, s'hi adjuntarà una declaració responsable que acredite no estar incurs en les prohibicions previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions.

5. La documentació de les sol·licituds desestimades o denegades podrà ser retirada per les entitats sol·licitants en el termini de tres mesos a partir de la publicació de la resolució de concessió de subvencions en la pàgina web de la conselleria competent en matèria de sanitat. Una vegada passat aquest termini, les sol·licituds que no hagen sigut recollides podran ser destruïdes d'acord amb la regulació de conservació i eliminació de patrimoni documental.



Article 15. Requisits i mèrits dels candidats i candidates proposats per a ser contractats per les entitats beneficiàries

1. Els candidats i candidates hauran de reunir els requisits abans de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

2. Només seran acceptats i avaluats els mèrits aportats en el termini de presentació de sol·licituds.

3. Els mèrits i requisits es podran acreditar de la següent manera:

a) Autoritzant l'òrgan instructor a comprovar les dades d'identitat, domicili i residència, segons el Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'estableixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic.

b) Lliurant a l'òrgan instructor els certificats degudament autenticats i expedits per l'òrgan corresponent.

4. En les subvencions que contemplen com a requisit que el candidat o la candidata haja obtingut una determinada titulació en un període màxim d'anys abans de la convocatòria, aquest període s'ampliarà en un any per cada permís gaudit de maternitat o de paternitat –d'acord amb les situacions protegides que es recullen en el Règim General de la Seguretat Social–, per l'atenció a persones en situació de dependència –d'acord amb el que es disposa en la Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència–, o per situació d'incapacitat temporal derivada d'una malaltia greu o una situació física o psicològica derivada de violència de gènere, durant aquest període.



Article 16. Instrucció del procediment

1. L'òrgan instructor del procediment, d'ofici, impulsarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut dels quals ha de pronunciar-se la resolució, així com per a realitzar les propostes de cada fase comptable que siguen procedents per a executar aquesta.

2. Si la documentació aportada no està completa, es requerirà les entitats sol·licitants, per qualsevol mitjà que permeta tindre constància de la recepció d'aquest requeriment, perquè, en el termini de deu dies naturals, esmenen la falta o acompanyen els documents preceptius, amb advertiment que si no ho fan, se'ls tindrà per desistides de la sol·licitud, d'acord amb el que s'estableix en l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPAC) i amb els efectes previstos en l'article 21.1 de l'esmentada llei. Addicionalment, també podrà comunicar-se aquesta incidència per correu electrònic.

3. Durant el període d'esmena no es podran modificar ni l'objecte ni la condició de la sol·licitud presentada.

4. Les notificacions es realitzaran mitjançant la publicació en la pàgina web de la conselleria amb competències en matèria de sanitat, i tindran tots els efectes de notificació practicada.



Article 17. Avaluació i selecció

1. Es constituirà una comissió d'avaluació per a l'examen i la valoració de les sol·licituds presentades, que estarà composta per:

a) Presidència: la persona que exercisca la subdirecció general competent en matèria d'investigació i innovació en salut de la Generalitat.



b) Vicepresidència: la persona que exercisca la direcció del servei competent en matèria d'investigació i innovació en salut de la Generalitat.

c) Vocalies: tres funcionaris o funcionàries del grup A1 de la direcció general competent en matèria d'investigació i innovació en salut, designats per la persona que n'exercisca la direcció general, un dels quals n'assumirà la secretaria, amb veu i vot.

2. Les comissions que es constituïsquen a l'empara d'aquesta ordre s'ajustaran als principis de composició i presència equilibrada entre homes i dones, establits per la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, així com als principis que estableix la disposició addicional tretze, apartat 4, de la Llei 14/2011, de la ciència.

3. El funcionament de la comissió d'avaluació s'atendrà amb els mitjans humans i els recursos pressupostaris de la direcció general competent en matèria d'investigació i innovació en salut, per la qual cosa no suposarà un increment de despesa en l'exercici pressupostari present ni futur.

4. Per a allò no previst en aquesta ordre, hi valdrà el que es disposa en la secció tercera, «Òrgans col·legiats de les diferents administracions públiques», del capítol II del títol preliminar de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

5. La comissió avaluadora podrà demanar l'assessorament de persones expertes designades per qui exercisca la titularitat de la direcció general en matèria d'investigació i innovació en salut.

6. Per a l'avaluació de les sol·licituds previstes en el capítol II del títol segon d'aquestes bases es podrà comptar amb la col·laboració de l'Agència Valenciana d'Innovació.



Article 18. Criteris de valoració de les sol·licituds

1. Els criteris de valoració i la ponderació d'aquests estan determinats en el títol II d'aquesta ordre.

2. En el supòsit de produir-se un empat en la puntuació total obtinguda per dues o més sol·licituds durant el procés d'avaluació, aquest es resoldrà per mitjà d'una decisió motivada de la comissió avaluadora tenint en compte mesures d'acció positiva per a la igualtat de dones i homes, tal com es disposa en la Llei 9/2003, de 2 abril, i en l'article 11 de la Llei orgànica 3/2007.



Article 19. Proposta de resolució

1. La comissió avaluadora estendrà una acta i formularà una proposta de resolució provisional, resultat de l'avaluació de les sol·licituds, amb indicació del resultat de l'avaluació efectuada mitjançant una relació prioritzada de les entitats beneficiàries i dels candidats i candidates per la puntuació obtinguda, amb indicació de la quantia de la subvenció i, si escau, la llista de reserva per a cobrir les renúncies que es produïsquen. No serà necessari establir un ordre de prelació quan el crèdit consignat siga suficient per a atendre totes les sol·licituds presentades que complisquen els requisits exigits.

2. Aquesta proposta de resolució provisional serà notificada perquè, en el termini de deu dies naturals des de la publicació, les entitats beneficiàries i els candidats i candidates manifesten que l'accepten.

3. Els desistiments i les renúncies que es produïsquen en aquest termini podran ser coberts pels candidats i candidates que figuren en la llista de reserva, en l'ordre establit en la resolució provisional, els quals hauran d'aportar la documentació establida en l'anterior apartat en el termini de deu dies naturals des de la notificació.

4. La comissió avaluadora, vistos els possibles desistiments i les noves incorporacions de la llista de reserva, formularà una proposta de resolució definitiva.

5. Les resolucions provisional i definitiva es notificaran mitjançant la publicació en la pàgina web de la conselleria competent en matèria de sanitat

6. Les propostes de resolució provisional i definitiva no generen cap dret a favor de l'entitat beneficiària i del candidat o candidata seleccionat, davant de l'Administració, mentre no s'haja notificat la resolució de concessió.



Article 20. Resolució

1. Una vegada aprovada la proposta de resolució definitiva, l'òrgan competent dictarà la corresponent resolució definitiva del procediment, acte que posarà fi a la via administrativa i que serà notificada a les entitats beneficiàries i als candidats i candidates.

2. La resolució de concessió serà motivada i contindrà els següents aspectes:

a) La relació de les institucions sol·licitants a les quals es concedeix la subvenció, amb indicació de la puntuació obtinguda per cadascuna dels candidats i candidates en el procés d'avaluació; si escau, una llista de reserva amb la puntuació obtinguda, per a cobrir les renúncies que es produïsquen, i, finalment, la relació dels candidats i candidates que no complisquen els requisits. En el cas que la resolució de concessió contemple la incorporació de candidats i candidates de la llista de reserva per a la substitució de possibles renúncies, el període de gaudi serà el que reste fins a completar el període concedit inicialment.



b) Les actuacions que cal finançar amb les subvencions.

c) L'import de la subvenció d'acord amb el que s'estableix en aquesta ordre i en la convocatòria respectiva, així com en funció del crèdit disponible i del resultat de l'avaluació. Com que es tracta de subvencions pluriennals, es determinarà l'import per a cadascuna de les anualitats de vigència de la subvenció, condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient en el pressupost de la Generalitat.

d) La forma de pagament.

e) Les condicions generals i les condicions particulars establides per a cada subvenció.

f) El règim de recursos, sobre la base de la legislació de l'ordre jurisdiccional administratiu contenciós.

g) Quan siga procedent, es farà esment al finançament amb fons estructurals.

h) El termini de presentació de la documentació justificativa de la subvenció.

3. La resolució del procediment es notificarà a les entitats sol·licitants en el termini de deu dies naturals a partir de la data de la resolució i d'acord amb el que es preveu en els articles 40 i següents de l'LPAC i amb la Llei 3/2010, de 5 de maig, de la Generalitat, d'administració electrònica de la Comunitat Valenciana, mitjançant la publicació en la pàgina web de la conselleria competent en matèria de sanitat. Aquesta publicació substituirà la notificació de conformitat amb el que es preveu en l'article 43 de l'LPAC. Als efectes del que disposa l'article 18 de la Llei general de subvencions, la resolució es remetrà a la Base de dades nacional de subvencions perquè hi siga publicada.



4. El termini màxim per a resoldre les sol·licituds presentades i per a la concessió de les subvencions que s'estableixen en aquesta ordre és de sis mesos a partir de la data de finalització del termini de presentació. El còmput d'aquest termini s'interromprà si es dicta una resolució expressa de suspensió per a l'esmena per l'entitat sol·licitant. Una vegada transcorregut aquest termini sense que hi haja recaigut resolució, podrà entendre's desestimada la sol·licitud de concessió de subvenció, en els termes previstos en l'article 25 de l'LPAC.

5. Si escau, les entitats beneficiàries seran incloses en una relació de beneficiaris de fons estructurals en compliment de la normativa europea, amb indicació de l'operació i dels fons públics assignats.





Article 21. Modificació de la resolució

1. Les actuacions hauran d'executar-se en el temps i forma que es determine en les resolucions de concessió. No obstant això, quan sorgisquen les circumstàncies concretes contemplades en els apartats 2 i 3 d'aquest article, que alteren les condicions tècniques o econòmiques essencials tingudes en compte per a la concessió de la subvenció, l'entitat beneficiària podrà sol·licitar la modificació de la resolució de concessió.

Qualsevol canvi en el contingut de la resolució requerirà simultàniament:

a) Que el canvi siga sol·licitat abans que finalitze el termini d'execució del projecte i siga autoritzat expressament per l'òrgan concedent.



b) Que el canvi no afecte els objectius perseguits amb la subvenció ni als seus aspectes fonamentals, ni danye drets de tercers.

c) Que les modificacions obeïsquen a causes sobrevingudes que no van poder preveure's en el moment de la sol·licitud.

2. Caldrà sol·licitar l'autorització a l'òrgan concedent quan es tracte de canvis que afecten despeses de contractació de personal. En tot cas, no s'autoritzaran canvis de conceptes que suposen una reducció de les despeses de contractació de personal superior al 20 % respecte a l'inicialment previst en el pressupost de despeses.

3. Tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió o, si escau, l'obtenció després de la presentació de la sol·licitud d'altres subvencions públiques o privades que en conjunt superen el cost de l'activitat, podran donar lloc a la modificació de la resolució de concessió o de minoració de la subvenció concedida, previ el corresponent expedient amb audiència a l'entitat beneficiària i a la persona interessada.

4. La sol·licitud de modificació s'acompanyarà d'una memòria en la qual s'exposaran els motius dels canvis i es justificarà la impossibilitat de complir les condicions imposades en la resolució de concessió i el compliment dels requisits establits en la corresponent subvenció.



5. No serà necessària l'autorització per a canvis entre els diferents conceptes de despeses d'execució i funcionament que suposen variacions inferiors al 20 % respecte al pressupost inicial previst, i sempre que no s'altere l'import total de la subvenció.

6. Les situacions d'incapacitat temporal, risc durant l'embaràs, maternitat, adopció o acolliment, o risc durant la lactància i paternitat, suspendran el còmput de la duració del contracte laboral objecte de la subvenció.



Article 22. Justificació de les subvencions

1. Les entitats beneficiàries d'aquestes subvencions, de conformitat amb el que es disposa en l'article 14.b de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, hauran d'acreditar la realització de l'activitat d'investigació i el compliment de la finalitat que determine la concessió i gaudi de la subvenció, mitjançant la presentació de la següent documentació:

a) Una relació classificada de les despeses i inversions de l'activitat, amb identificació del creditor i del document, l'import, la data d'emissió i, si escau, la data de pagament.

b) Un detall d'altres ingressos o subvencions que hagen finançat l'activitat subvencionada, amb indicació de l'import i la procedència.

c) Justificants de despesa i pagament degudament autenticats.

d) Un certificat que acredite que la subvenció concedida ha sigut degudament registrada en la comptabilitat de l'entitat i que la documentació original acreditativa de la despesa realitzada es troba en les dependències d'aquesta, a la disposició de l'òrgan instructor, de la Intervenció General de la Generalitat i de la Sindicatura de Comptes.

e) Un certificat que acredite que no hi ha concurrència de despesa amb altres subvencions.

2. Totes les entitats hauran d'aportar una declaració responsable acreditativa del compliment de les obligacions establides en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. A més, si hi concorre el supòsit previst en l'apartat 3 de l'article 31 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, hauran de presentar els tres pressupostos que han d'haver sol·licitat.

3. Les entitats que estiguen exemptes d'IVA hauran de remetre un certificat acreditatiu d'aquest aspecte.

4. Si la llei de pressupostos de la Generalitat o una altra norma estableix el pagament anticipat, el termini per a la presentació de la documentació justificativa del pagament de la subvenció serà:

a) Per a les entitats amb pagament anticipat, el mes de gener de l'anualitat següent a la d'execució de la subvenció.

b) Per a la resta d'entitats, el mes de novembre de l'anualitat d'execució de la subvenció.

Si, per contra, la llei de pressupostos de la Generalitat o una altra norma no estableix el pagament anticipat, totes les entitats hauran de presentar la documentació justificativa, com a màxim, el mes de novembre de l'anualitat d'execució de la subvenció.

La resolució de concessió de la subvenció establirà les dates concretes per a presentar-la.

5. En cas que les subvencions reben cofinançament europeu i es done el supòsit recollit en l'article 14 del Reglament (UE) núm. 1304/2013, les actuacions subvencionables a l'empara d'aquesta ordre es justificaran a través de les modalitats de costos simplificats previstes en l'article 67, apartats.1.b i 1.d, del Reglament (UE) núm. 1303/2013.





Article 23. Pagament de les subvencions

1. Les subvencions s'abonaran a les entitats beneficiàries en els termes que s'establisquen en la resolució de concessió.

2. El pagament anticipat de l'import d'aquestes subvencions es realitzarà si la llei de pressupostos de la Generalitat o una altra norma ho estableix així.

3. Quan les entitats beneficiàries hagen d'aportar garanties, d'acord amb el que estableix l'article 171 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, per a la bestreta de subvencions, la garantia consistirà en un aval bancari per un import igual a la quantitat anticipada, incrementada en l'1 % d'aquesta.



Article 24. Seguiment i control de les actuacions

1. L'òrgan instructor comprovarà l'adequada justificació de la subvenció, la realització de l'activitat o el compliment de la finalitat que determina la concessió de la subvenció. La comprovació administrativa de la justificació documental s'efectuarà mitjançant la revisió de la documentació presentada, d'acord amb el que s'estableix en aquesta ordre.

2. Qui exercisca la titularitat de la direcció general competent en matèria d'investigació i innovació en salut, aprovarà un pla de control per a garantir la realització material de l'activitat subvencionada, que serà executat pel servei competent en matèria d'investigació i innovació en salut. Addicionalment, l'òrgan concedent podrà designar, si escau, els òrgans, comissions o persones expertes que estime necessaris per a realitzar les oportunes actuacions de seguiment i comprovació de l'aplicació de la subvenció.

3. L'entitat beneficiària estarà sotmesa a les actuacions de comprovació que haja d'efectuar l'òrgan concedent, així com a les de control per la Intervenció General de la Generalitat i per la Sindicatura de Comptes.

4. L'incompliment total o parcial dels requisits i obligacions establits en aquesta ordre i en altres normes aplicables, així com de les condicions que, si escau, s'establisquen en la corresponent resolució de concessió, comportarà, després de l'audiència a l'entitat beneficiària:



a) Deixar sense efecte la subvenció concedida o minorar-la, en cas d'incompliment parcial de l'actuació o de justificació per quanties inferiors.

b) En el cas que s'haja produït el cobrament anticipat, reintegrament total o parcial de la subvenció concedida, juntament amb els interessos de demora corresponents, d'acord amb el que es disposa en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

En particular, seran causes d'incompliment:

– No justificar la subvenció en els termes establits o presentar-ne una justificació insuficient.

– Destinar la subvenció a una finalitat diferent per a la qual va ser concedida.

– No adequar la despesa efectivament realitzada al proposat i adjudicat.

– No difondre els resultats de les investigacions objecte de subvenció.

– Ometre que l'activitat rep finançament de la Generalitat i, si escau, de fons europeus.

– No presentar en el termini establit les memòries finals i de seguiment científic.

– No obtindre l'avaluació positiva de les memòries finals presentades.





TÍTOL II

Disposicions específiques segons el tipus

d'actuacions recollides en el marc del Pla GenT



CAPÍTOL PRIMER

Actuació per a la contractació de personal investigador doctor amb experiència internacional per a incorporar-lo a centres d'investigació en l'àmbit de la salut i a centres del Sistema Nacional de Salut en la Comunitat Valenciana



Article 25. Objecte i característiques d'aquesta actuació

1. L'objecte d'aquesta actuació és la incorporació i retenció de personal d'investigació amb experiència contrastada en centres de prestigi internacional per a la realització d'un projecte d'investigació en salut, a través de les entitats beneficiàries, en els centres d'investigació i els centres del Sistema Nacional de Salut a la Comunitat Valenciana.



2. La duració de l'actuació quedarà determinada en les respectives convocatòries, i no podrà superar els quatre anys. Prèvia sol·licitud motivada, aquest període podrà prorrogar-se dos anys més. En cas que la persona investigadora contractada acredite el gaudi d'un permís derivat de maternitat o paternitat conformement a les situacions protegides que es recullen en el règim general de la Seguretat Social o en cas d'atenció a persones en situació de dependència, conformement al que es disposa en la Llei 39/2006, de 14 de desembre, es podrà ampliar la duració de la subvenció fins a un màxim d'un any, circumstància que haurà de sol·licitar-se a l'òrgan concedent per a la seua autorització i que no podrà suposar un increment en la subvenció concedida.

3. L'import anual de la subvenció per a cadascun dels contractes a temps complet serà com a màxim de 55.000 euros. El percentatge d'ajuda finançat per la Generalitat en cadascuna de les anualitats serà el següent: 100 % per al primer any; 85 % per al segon any; 75 % per al tercer any i 60 % per al quart any.

Aquesta subvenció es destinarà necessàriament a finançar el salari i la quota empresarial de la Seguretat Social del personal investigador contractat durant cadascuna de les anualitats, considerades independentment.

La retribució mínima serà de 41.635 € bruts anuals.

4. A més, l'entitat beneficiària disposarà d'una subvenció per a l'execució del projecte, que tindrà un límit anual de 25.000 euros i es determinarà en funció del seu pressupost i del resultat del procés de l'avaluació.

Podran ser conceptes susceptibles de la subvenció:

a) Despeses de contractació de personal associat al projecte: personal tècnic de suport i personal investigador de caràcter predoctoral.

b) Despeses d'execució i funcionament:

– Material fungible.

– Viatges, manutenció i allotjament de les persones que formen part del projecte d'investigació.

– Viatges, manutenció i allotjament del personal investigador doctor convidat per a participar en el projecte, sempre que es justifique la participació realitzada.

– Difusió de les activitats del projecte.

– Realització de jornades científiques directament relacionades amb el projecte.

– Despeses d'adquisició d'equipament cientificotècnic, incloent-hi programari de caràcter especialitzat i destinat exclusivament a la investigació i que possibilite la utilització adequada de l'equipament adquirit.



– Altres despeses estrictament necessàries per a l'execució del projecte.

c) Despeses de funcionament de les entitats beneficiàries necessàries per al desenvolupament del projecte. Aquesta quantitat ascendirà a un import que es determinarà per l'aplicació d'un percentatge del 15 % sobre la quantitat de despesa executada i justificada per contractació de personal per al projecte, excloent-ne el cost de la Seguretat Social, per la qual cosa la seua concreció final es realitzarà amb la justificació de despeses de cada anualitat.

Article 26. Requisits del personal investigador

El personal investigador haurà de reunir els següents requisits:

a) Disposar, durant el termini de presentació de sol·licituds que determine la convocatòria, d'una experiència des de la lectura de la tesi doctoral de tres anys, com a mínim.

b) Haver realitzat una o diverses estades postdoctorals en centres d'investigació de prestigi internacional diferents de l'entitat beneficiària que acumulen, com a mínim, un període total de dos anys.

c) Tindre l'aval de la persona responsable del programa o àrea d'investigació en el qual es vaja a integrar i el vistiplau del representant de l'entitat beneficiària. Els responsables de programes o àrees d'investigació no podran avalar més d'una persona en una mateixa actuació en cada convocatòria.



Article 27. Incompatibilitats

Les persones contractades amb càrrec a aquestes subvencions no podran tindre simultàniament contractes finançats amb altres subvencions del Pla GenT.



Article 28. Criteris de valoració del personal investigador

1. El personal investigador serà avaluat sobre un total de 100 punts, segons els següents criteris i barem:

a) Excel·lència científica de la persona sol·licitant (50 %).

Fins a 10 punts: participació en projectes o grups d'investigació d'àmbit nacional o internacional.

Fins a 20 punts: publicacions científiques i participació en activitats de difusió.

Fins a 10 punts: contractes i patents o mèrits equivalents en les seues respectives àrees de coneixement.

Fins a 10 punts: estades a l'estranger, premis i altres accions rellevants.

b) Trajectòria de la persona investigadora (25 %). Es valorarà amb caràcter prioritari l'obtenció d'una subvenció ERC o la superació d'alguna fase del seu procés d'avaluació; l'obtenció del segell d'excel·lència en les subvencions MSCA-IF, i l'obtenció de subvenció, o la situació en estat de reserva o llista d'espera en convocatòries nacionals o internacionals d'incorporació de personal investigador doctor d'excel·lència, com són les convocatòries Miguel Servet, Sara Borrell, Ramón y Cajal o Juan de la Cierva.

c) Qualitat i interés de l'historial científic del programa o àrea d'investigació on s'integrarà la persona candidata (25 %).

2. Es concediran 10 punts addicionals en l'avaluació d'aquelles persones candidates que al·leguen i acrediten condició de retorn.



Article 29. Seguiment científic

1. Juntament amb la justificació econòmica corresponent a cada anualitat, es presentarà un informe de seguiment de la subvenció. En l'última anualitat es presentarà un informe final.

Aquests hauran d'incloure els aspectes següents: desenvolupament de les activitats; compliment d'objectius proposats en l'actuació, així com l'impacte dels resultats obtinguts mitjançant la difusió d'aquests en publicacions científiques, presentacions en congressos, accions de transferència, patents, internacionalització de les activitats, col·laboracions amb grups nacionals i internacionals, formació de personal investigador i activitats de divulgació.

2. L'informe corresponent a la primera, segona i tercera anualitat podrà ser objecte d'una avaluació que, en el cas de no obtindre una qualificació suficient, podria comportar la finalització anticipada, així com el reintegrament total o parcial de la subvenció concedida en cas que s'haja produït el cobrament anticipat.

3. Addicionalment, un any després de la finalització del projecte, s'haurà de presentar una memòria amb les accions dutes a terme i els seus resultats durant tot el període d'execució del projecte.

4. Les entitats beneficiàries presentaran còpies de les nòmines i dels contractes del personal contractat amb càrrec a aquesta subvenció en els quals haurà de constar expressament la vinculació amb el projecte.



Article 30. Pagament de les subvencions

El pagament de la subvenció corresponent a la segona, tercera i quarta anualitat estarà condicionat al fet que s'haja presentat prèviament la justificació econòmica de l'anualitat anterior, així com l'informe al qual es refereix l'article anterior.





CAPÍTOL SEGON

Actuació per a la contractació de doctors i doctores per al desenvolupament de projectes de transferència tecnològica en l'àmbit de la salut en empreses valencianes



Article 31. Objecte i característiques de la subvenció

1. L'objecte d'aquestes subvencions és impulsar la carrera de joves doctors i doctores afavorint la seua contractació per part de les entitats beneficiàries per a la realització d'un projecte d'investigació alineat amb un dels eixos prioritaris de desenvolupament de la RIS3– CV i vinculat a la vigència d'un conveni o contracte entre l'entitat beneficiària, d'una part, i una empresa de la Comunitat Valenciana, d'una altra, que fomente la transferència dels resultats que s'obtinguen.

2. El personal investigador contractat comptarà amb la tutorització de la persona investigadora principal del projecte esmentat abans.

3. La duració de les subvencions quedarà determinada en les respectives convocatòries, i no podrà superar els dos anys. La data d'inici del còmput de la subvenció s'establirà en la resolució de concessió i la seua finalització estarà vinculada a la vigència del projecte esmentat en l'apartat anterior.

En cas que la persona investigadora contractada acredite el gaudi d'un permís derivat de maternitat o paternitat conformement a les situacions protegides que es recullen en el règim general de la Seguretat Social o en cas d'atenció a persones en situació de dependència, conformement al que disposa la Llei 39/2006, de 14 de desembre, es podrà ampliar la duració de la subvenció fins a un màxim d'un any, circumstància que haurà de sol·licitar-se a l'òrgan concedent per a la seua autorització i que no podrà suposar un increment en la subvenció concedida.



4. L'import anual de la subvenció per a cadascun dels contractes a temps complet serà com a màxim de 40.000 €. El percentatge d'ajuda finançat per la Generalitat en cadascuna de les anualitats serà el següent: 100 % per al primer any i 85 % per al segon any.

Aquesta subvenció es destinarà necessàriament a finançar el salari i la quota empresarial de la Seguretat Social del personal investigador contractat durant cadascuna de les anualitats, considerades independentment. La retribució mínima que haurà de rebre el personal investigador contractat, que s'haurà d'indicar en cada contracte, serà de 30.280 € bruts anuals.



Article 32. Requisits del personal investigador principal i de la resta de personal investigador

1. La persona investigadora principal del projecte esmentat en l'article anterior haurà de comptar amb el títol de doctor o doctora i tindre vinculació funcionarial, estatutària o contractual amb el centre d'investigació en el moment de la sol·licitud, vinculació que haurà de mantindre durant el període d'execució de la subvenció.

No es podrà tutoritzar més d'una persona candidata en una mateixa convocatòria.

2. Els requisits per a la contractació de doctors o doctores seran els següents:

a) Ser menor de 40 anys

b) Disposar, durant el termini de presentació de sol·licituds que determine la convocatòria, d'una experiència des de la lectura de la tesi doctoral d'entre un i tres anys.

c) Haver realitzat una o diverses estades postdoctorals en centres d'investigació de prestigi internacional diferent de la persona beneficiària que acumulen, com a mínim, un període total de sis mesos.

d) Tindre l'aval de l'investigador/a principal del projecte d'investigació i el vistiplau de la persona representant de l'entitat beneficiària. Les persones responsables de projectes d'investigació no podran avalar més d'una persona en una mateixa actuació en cada convocatòria.



Article 33. Incompatibilitats

1. Les persones contractades amb càrrec a aquestes subvencions no podran tindre simultàniament contractes finançats amb altres subvencions del Pla GenT.

2. Les persones contractades no podran tindre cap participació en el capital social de l'empresa, ni vinculació laboral prèvia. Això també és aplicable al personal investigador responsable del projecte de transferència tecnològica.



Article 34. Criteris de valoració de les propostes

1. Les sol·licituds seran avaluades sobre un total de 100 punts, segons els següents criteris i barem:

a) Qualitat i impacte del projecte de transferència tecnològica proposat (40 %).

Fins a 25 punts: qualitat cientificotècnica, rellevància i viabilitat de la proposta.

Fins a 15 punts: impacte dels resultats en la cadena ciència, coneixement i empresa.

b) Mèrits de la persona investigadora responsable del projecte (20 %).

Fins a 5 punts: projectes d'investigació finançats com a investigador/a principal; contractes d'investigació d'especial rellevància; patents o mèrits equivalents en les seues respectives àrees de coneixement.



Fins a 5 punts: publicacions científiques i participació en activitats de difusió.

Fins a 10 punts: accions rellevants en àmbit de la transferència tecnològica.

c) Impacte del projecte de transferència tecnològica (20 %).

Fins a 10 punts: contribució del projecte a la millora de l'ocupabilitat del personal a contractar.

Fins a 10 punts: impacte del projecte en la transformació del model econòmic i social de la Comunitat Valenciana.

d) Percentatge de cofinançament dels contractes que entre l'empresa i l'entitat beneficiària s'assumisca en cas de rebre la subvenció (20 %).



2. Es concediran 5 punts addicionals en l'avaluació de les sol·licituds en les quals la investigació es desenvolupe en una empresa spin-off, en una jove empresa innovadora o en un institut tecnològic de la Comunitat.



Article 35. Seguiment científic de les subvencions

L'òrgan instructor realitzarà anualment el seguiment científic del treball desenvolupat per l'investigador/a que s'haja contractat, per a això el tutor/a del projecte haurà de presentar, el mes de novembre de cada anualitat, un informe del treball realitzat pel personal contractat, que continga els resultats obtinguts i on es faça constar la conformitat de la persona responsable de l'empresa.



Article 36. Pagament de les subvencions

El pagament de la subvenció corresponent a la primera anualitat pressupostària de finançament es tramitarà després de la presentació del contracte formalitzat. Els pagaments de les següents anualitats del finançament dels contractes estaran condicionats al fet que s'hagen presentat prèviament els informes de seguiment científic a què es refereix l'article anterior i s'hagen valorat positivament.

2. El fet de no obtindre una qualificació suficient podria comportar la finalització anticipada, així com el reintegrament total o parcial de la subvenció concedida en cas que s'haja produït el cobrament anticipat.





CAPÍTOL TERCER

Actuació per a la contractació de personal agent

o gestor d'innovació o d'investigació en salut



Article 37. Objecte i característiques de la subvenció

1. L'objecte d'aquestes subvencions és la incorporació d'agents d'innovació o d'investigació en salut i afavorir la seua contractació per part de les entitats beneficiàries com un element d'intermediació, amb la funció de fomentar i coordinar l'elaboració de projectes conjunts d'investigació en salut en els àmbits industrial/empresarial i científic/tecnològic així com detectar les necessitats del món empresarial i oferir solucions tecnològiques i innovadores, adaptades a aquestes necessitats.

2. Les entitats beneficiàries hauran de presentar una proposta on es detallen les tasques a realitzar pel personal agent o gestor. Aquesta proposta s'adequarà al pla estratègic d'investigació d'aquesta entitat.



3. La duració de les subvencions quedarà determinada en les respectives convocatòries, i no podrà superar els tres anys. En cas que la persona contractada acredite el gaudi d'un permís derivat de maternitat o paternitat conformement a les situacions protegides que es recullen en el règim general de la Seguretat Social o en cas d'atenció a persones en situació de dependència, conformement al que es disposa en la Llei 39/2006, de 14 de desembre, es podrà ampliar la duració de la subvenció fins a un màxim d'un any, circumstància que haurà de sol·licitar-se a l'òrgan concedent per a la seua autorització i que no podrà suposar un increment en la subvenció concedida.

4. L'import anual de la subvenció per a cadascun dels contractes a temps complet serà com a màxim de 35.000 euros. El percentatge d'ajuda finançat per la Generalitat en cadascuna de les anualitats serà el següent: 100 % per al primer any; 85 % per al segon any i 75 % per al tercer any.

Aquesta subvenció es destinarà necessàriament a finançar el salari i la quota empresarial de la Seguretat Social del personal contractat durant cadascuna de les anualitats, considerades independentment. La retribució mínima que hauran de rebre els agents d'innovació o d'investigació en salut, que s'haurà d'indicar en cada contracte, serà de 26.495 euros bruts anuals.



Article 38. Requisits del personal agent o gestor d'innovació o d'investigació en salut

Podran ser contractades com a agents o gestors d'innovació o d'investigació en salut aquelles persones que reunisquen els requisits següents:

a) Estar en possessió del títol de llicenciatura, enginyeria o grau.

b) Tindre l'aval del representant de l'entitat beneficiària.



Article 39. Incompatibilitats

Les persones contractades amb càrrec a aquestes subvencions no podran tindre simultàniament contractes finançats amb altres subvencions del Pla GenT.



Article 40. Criteris de valoració de les persones candidates

Les persones candidates s'avaluaran sobre un total de 100 punts, segons els següents criteris i barem:

a) Formació de pregrau o postgrau relacionada amb les ciències de la salut (15 %).

b) Formació relacionada amb l'activitat a desenvolupar: titulacions acadèmiques complementàries, cursos de més de 30 hores de duració (25 %).

c) Experiència laboral relacionada amb l'activitat a desenvolupar: beques, contractes de gestió (35 %).

d) Altres mèrits relacionats amb l'activitat a desenvolupar: docència, publicacions (15 %).

e) Adequació del perfil de la persona sol·licitant al pla estratègic de l'entitat beneficiària (10 %).



Article 41. Seguiment de les subvencions

L'òrgan instructor realitzarà anualment el seguiment del treball desenvolupat per l'agent o gestor d'innovació o d'investigació en salut, per a això l'entitat beneficiària haurà de presentar, el mes de novembre de cada anualitat, un informe del treball realitzat pel personal contractat que continga els resultats obtinguts i on es faça constar la conformitat del responsable de l'entitat.



Article 42. Pagament de les subvencions

El pagament de la subvenció corresponent a la primera anualitat pressupostària de finançament es tramitarà després de la presentació del contracte formalitzat. Els pagaments de les següents anualitats del finançament dels contractes estaran condicionats al fet que s'hagen presentat prèviament els informes de seguiment a què es refereix l'article anterior i s'hagen valorat positivament.

2. El fet de no obtindre una qualificació suficient, podria comportar la finalització anticipada, així com el reintegrament total o parcial de la subvenció concedida en cas que s'haja produït el cobrament anticipat.





DISPOSICIONS ADDICIONALS



Primera. Règim de gestió de subvencions cofinançades amb fons europeus

Quan algunes de les subvencions regulades en aquesta ordre siguen cofinançades pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) o pel Fons Social Europeu (FSE), el règim de gestió de les subvencions s'haurà d'adaptar als procediments i criteris d'elegibilitat que establisquen els reglaments que desenvolupen el FEDER i el FSE i, en particular, els recollits en la normativa sobre despeses subvencionables i sobre publicitat, d'acord amb el que s'estableix en el Reglament (UE) 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013.



Segona. Abast pluriennal de les subvencions

D'acord amb el que s'estableix en l'article 16 de la Llei 2/2009, de 14 d'abril, de la Generalitat, de coordinació del sistema valencià d'investigació científica i desenvolupament tecnològic, les subvencions regulades en la present ordre hauran d'estar vinculades amb el Pla estratègic de ciència i tecnologia de la Comunitat Valenciana (PGECYT) i tindran abast pluriennal. La resolució d'aquestes establirà l'import per a cadascuna de les anualitats de vigència de la subvenció respectiva, que estarà condicionat als crèdits que amb tal fi es consignen en cadascuna d'aquestes anualitats en el pressupost de la Generalitat.





Tercera. Caràcter econòmic de les activitats d'investigació

1. D'acord amb el marc sobre subvencions estatals de recerca i desenvolupament i innovació (2014/C 198/01), les activitats de transferència de coneixements desenvolupades pels centres d'investigació no tindran naturalesa econòmica quan tots els beneficis generats per aquestes torne a invertir-se en activitats primàries d'aquest centre.



2. En cas que una entitat beneficiària exercisca activitats, tant de caràcter econòmic com no econòmic, a fi d'evitar la subvenció indirecta de l'activitat econòmica, s'haurà de distingir amb claredat entre els dos tipus d'activitats i entre els seus respectius costos i finançament; per a això els estats financers anuals reflectiran la correcta imputació d'aquests a cadascuna de les activitats.





Quarta. No-incidència econòmica

L'aprovació de les presents bases no comporta, en si mateixa, obligacions econòmiques en els pressupostos de la Generalitat, sense perjudici de les possibles convocatòries que puguen resoldre's conformement a la consignació pressupostària que s'establisca en el corresponent exercici.



Cinquena. Delegació i concessió

Es delega en la persona titular de la direcció general competent en matèria d'investigació i innovació en salut, la competència per a dictar la resolució de concessió de la subvenció, així com per a resoldre les eventuals incidències sobre renúncia, revocació, quantia, pròrroga, modificacions, minoracions i reajustaments, de conformitat amb l'article 160.5 de l'LHPSPIS.



Sisena. Facultat d'exercici, desplegament i interpretació

Així mateix, s'autoritza la persona titular de la direcció general competent en matèria d'investigació i innovació en salut, a dictar totes les instruccions que siguen necessàries per a l'aplicació d'aquesta ordre i de les corresponents convocatòries. Queda, així mateix, facultada per a interpretar el contingut de la present ordre a l'efecte del procés d'adjudicació de la subvenció que es convoque, i per a resoldre, vist l'expedient contradictori i amb plena subjecció al que es disposa en la Llei general de subvencions, en el reglament que la desplega i en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, els dubtes i conflictes que puguen plantejar les entitats beneficiàries de les subvencions en l'exercici de les seues funcions.





DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Única. Derogació normativa

Queden derogades totes les normes d'igual o inferior rang que s'oposen al que es preveu en la present ordre.





DISPOSICIÓ FINAL



Única. Entrada en vigor

La present ordre entrarà en vigor l'endemà de ser publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 2 d'abril de 2019



La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública

ANA BARCELÓ CHICO

Mapa web