Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 28 de desembre de 2018, del director general del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual es convoquen les subvencions públiques destinades a la integració sociolaboral de persones treballadores en situació o risc d'exclusió social en empreses d'inserció, amb el finançament d'ajudes a les promotores de les empreses d'inserció, i en empreses ordinàries de treball per a 2019. [2019/263]

(DOGV núm. 8464 de 15.01.2019) Ref. Base de dades 000393/2019




Per mitjà de l'Ordre 20/2018, de 14 de novembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, s'estableixen les bases reguladores de les subvencions destinades a la integració sociolaboral de persones treballadores en situació o risc d'exclusió social en empreses d'inserció i en empreses ordinàries de treball (DOGV 8425, 16 de novembre).

En aquesta resolució es recullen les ajudes destinades a la inserció sociolaboral de persones treballadores en situació o risc d'exclusió social en empreses d'inserció, com a pas previ a la inserció definitiva en el mercat ordinari de treball, per mitjà d'ajudes a les entitats promotores de les empreses d'inserció, així com les ajudes a empreses ordinàries que les contracten una vegada hagen fet l'itinerari en les empreses d'inserció esmentades.

L'article 167 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, estableix que «En la tramitació anticipada l'atorgament de subvencions, de conformitat amb el que es preveu en l'article 41 d'aquesta llei, es pot arribar al moment procedimental immediatament anterior al de la resolució de la concessió, i ha de constar en tots els tràmits que aquest atorgament estarà condicionat a l'existència, en els pressupostos de l'exercici econòmic següent, de crèdit adequat i suficient per a fer-ho».



En virtut de tot el que s'ha exposat, i de conformitat amb el que s'estableix en els articles 160.4.b i 166 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions (DOGV 7464, 12 de febrer), resolc:



Article 1. Objecte i àmbit d'aplicació

1. Per mitjà d'aquesta resolució es convoquen per a l'exercici de 2019 les ajudes regulades en l'Ordre 20/2018, de 14 de novembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions destinades a la integració sociolaboral de persones treballadores en situació o risc d'exclusió social en empreses d'inserció i en empreses ordinàries de treball (DOGV 8425, 16 de novembre).

2. Aquesta resolució té per objecte convocar, per a l'exercici 2019, les ajudes per a promoure i facilitar la integració sociolaboral de persones en situació o risc d'exclusió social dins de les empreses d'inserció, per mitjà de les ajudes a les entitats promotores d'empreses d'inserció, i en les empreses ordinàries que contracten personal procedent d'una empresa d'inserció, l'activitat de la qual en els dos casos es desenvolupe a la Comunitat Valenciana.

3. Les entitats beneficiàries de les ajudes, sempre que complisquen els requisits establits en l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores i en la normativa d'aplicació, són les següents:

– Per a les ajudes regulades en el títol III de l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores, les entitats promotores de les empreses d'inserció que presten serveis al personal en situació o risc d'exclusió social contractat en les empreses d'inserció.

– Per a les ajudes regulades en el títol IV de l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores, les empreses ordinàries que desenvolupen l'activitat a la Comunitat Valenciana i contracten persones que hagen fet l'itinerari en les empreses d'inserció a què fa referència l'apartat anterior.

En cap cas poden resultar beneficiàries les agrupacions de persones físiques o jurídiques, públiques o privades, les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat que, encara que no tinga personalitat jurídica, puguen dur a terme les actuacions que donarien dret a les ajudes.

Article 2. Finançament de la convocatòria per a 2019

1. Per a l'exercici 2019, les ajudes convocades es finançaran a càrrec del subprograma 322.51, Foment d'ocupació, del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per un import global màxim de 200.000,00 euros finançats amb fons del SEPE, a càrrec del capítol 4, línia S2240, segons el detall d'imports que s'especifica a continuació:



a) Les ajudes per al programa regulat en el títol III de les bases reguladores, destinades a les entitats promotores de les empreses d'inserció, per a finançar els costos salarials i de la Seguretat Social derivades de la contractació de personal tècnic de suport sociolaboral que preste serveis en empreses d'inserció, es finançaran per un import global de 100.000 €.

b) Les ajudes per al programa regulat en el títol IV de les bases reguladores, destinades a les empreses ordinàries que contracten personal en exclusió social o en risc de patir-la, es finançaran per un import global de 100.000 euros.

2. La distribució de crèdits entre els programes té caràcter estimatiu. Si una vegada finalitzats els terminis de presentació de sol·licituds hi ha crèdit sobrant en algun dels programes, aquest es podria destinar a finançar les sol·licituds d'un altre programa que no es puguen atendre per falta de fons, per mitjà de la resolució de la persona titular de la Direcció General del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, que fixarà la distribució definitiva i que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, sense necessitat de l'establiment d'un nou termini de presentació de sol·licituds.

3. En el cas que la dotació publicada en aquesta convocatòria no resulte suficient per a atendre la totalitat dels imports sol·licitats, i que hi haja crèdit disponible que permeta incrementar aquest finançament, per mitjà de resolució de la persona titular de la Direcció General del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, es pot ampliar aquest crèdit, sense necessitat d'establir un nou termini de presentació de sol·licituds.



4. No obstant això, la concessió de les ajudes previstes en aquest decret estarà condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient per a fer-ho en els pressupostos del Servei Valencià d'Ocupació i Formació per a l'any 2019.



Article 3. Requisits i obligacions de les entitats beneficiàries

Les entitats beneficiàries han de reunir els requisits generals establits en l'article 5 de l'ordre de bases reguladores, i els requisits específics de cada programa dels articles 44 i 48, així com complir les obligacions generals de l'article 6 de l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores.



Article 4. Forma de presentació de sol·licituds

Les sol·licituds es presentaran via telemàtica, bé a través de la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), o bé a través de la web del Servei Valencià d'Ocupació i Formació (www.labora.gva.es/entitats), en l'enllaç de sol·licitud telemàtica, que haja associat a cada ajuda publicada. Per això, cal disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut de representant d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), en el supòsit de persones autoritzades en el Registre de representants.



Article 5. Termini de presentació de les sol·licituds d'ajudes

Els terminis de presentació de sol·licituds per a l'exercici 2019 són els següents:

1. Per a les ajudes a les empreses promotores de les empreses d'inserció, regulades en el títol III de les bases reguladores, que presten serveis per mitjà del desenvolupament d'itineraris individualitzats d'inserció al personal en situació o risc d'exclusió social contractat en empreses d'inserció: les sol·licituds s'han de presentar durant el termini de l'1 al 15 d'abril de 2019, per contractes, pròrrogues o ampliacions de jornada efectuats amb anterioritat al termini de presentació de sol·licituds.

Les sol·licituds d'ajudes per noves contractacions, pròrrogues o ampliacions de jornada del personal tècnic de suport sociolaboral, produïdes des del dia 1 d'abril de 2019 fins al 31 d'octubre de 2019, es presentaran de l'1 al 15 de novembre de 2019.

Les sol·licituds d'ajudes per previsió de noves contractacions, pròrrogues o inici de nou període subvencionable, del personal tècnic de suport sociolaboral, es presentaran entre l'1 i el 15 d'octubre de 2019, i han d'adjuntar la documentació relativa a la contractació i a l'exclusió social, si escau, en el segon termini de justificació de l'ajuda, de l'1 al 15 de febrer de 2020.

2. Per a les ajudes a les empreses ordinàries regulades en el títol IV de les bases reguladores, destinades a la inserció sociolaboral de persones procedents d'una empresa d'inserció, una vegada finalitzat l'itinerari d'inserció en aquesta:

a) Les sol·licituds d'ajudes per contractacions o transformació de contractes temporals en indefinits produïdes durant l'exercici 2019, així com les corresponents a manteniments de llocs creats o transformats al novembre i desembre de 2018, s'han de presentar en el termini màxim d'un mes a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



b) Les sol·licituds d'ajudes per noves contractacions o transformació de contractes temporals en indefinits, produïdes amb posterioritat al termini establit en l'apartat anterior, s'han de presentar en el termini d'un mes des de la subscripció, amb data límit el 31 d'octubre de 2019.



c) Les sol·licituds d'ajudes per noves contractacions o transformació de contractes temporals en indefinits, produïdes durant els mesos de novembre i desembre de 2019, es poden presentar en els terminis establits en la convocatòria d'ajudes per a l'exercici 2020.



Article 6. Documentació general que cal adjuntar a la sol·licitud de totes les ajudes

1. Les sol·licituds s'han d'acompanyar de la següent documentació general, signada electrònicament i presentada per mitjans telemàtics, sense perjudici de la documentació específica que s'establisca per a cada programa:

a) Acreditació de la representació legal de la persona que presenta la sol·licitud d'ajuda, llevat que aquesta representació, ja estiga implícita en la sol·licitud o conste presentada anteriorment.

b) Dos exemplars de les dades de domiciliació bancària, segons el model facilitat amb aquesta finalitat, amb anterioritat davant del Servei Valencià d'Ocupació i Formació i no ha experimentat variació. En aquest cas s'indicarà el compte en què s'ha de practicar l'ingrés, i especificar en tot cas a quina ajuda correspon.

c) Declaració responsable, subscrita per la persona representant legal, que l'entitat beneficiària no ha incorregut en cap de les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiària de subvencions i, en concret, de no trobar-se en el supòsit de l'article 13.2 apartat g de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

d) Declaració responsable del compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat o l'exempció d'aquesta obligació.

e) Declaració responsable acreditativa del fet que l'empresa beneficiària no ha incorregut en cap de les causes d'exclusió incloses en la disposició addicional tercera de l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores i, concretament, les referides al Reglament 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre.

f) Declaració responsable referida a les ajudes a càrrec del règim de minimis rebudes per l'entitat durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l'exercici fiscal en curs, segons model normalitzat, a fi de comprovar que no se superen els límits de l'apartat 2 de l'article 5 del Reglament (UE) 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre.



g) Declaració responsable sobre altres ajudes rebudes o sol·licitades per als mateixos costos subvencionables o el mateix fet subvencionable.



h) Pla d'igualtat, degudament visat per la Direcció General de l'Institut Valencià de les Dones i per la Igualtat de Gènere o òrgan competent per a l'avaluació i la validació d'aquest, o si no n'hi ha, declaració responsable, en model normalitzat, de no estar subjecte a l'obligació que, per a fer-ho, estableix l'article 45 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat de dones i homes. En cas que el Pla d'igualtat, degudament visat, ja s'haja presentat en l'exercici 2018, han d'aportar un certificat emés per l'òrgan competent acreditatiu del fet que aquest visat segueix en vigor.

2. La presentació de la sol·licitud comportarà l'autorització de l'entitat sol·licitant perquè el Servei Valencià d'Ocupació i Formació obtinga directament l'acreditació de les dades d'identitat de la persona sol·licitant, en cas de persona física, així com del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, previstes en els articles 18 i 19 del Reial decret 887/2066, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei general de subvencions (BOE 176, 25 de juliol), i no caldrà aportar les certificacions corresponents ni la documentació identificativa.

No obstant això, la persona sol·licitant o la persona representant legal pot denegar o revocar aquest consentiment i comunicar-ho per escrit al Servei Valencià d'Ocupació i Formació en aquest sentit. En aquest supòsit, s'ha de presentar la documentació identificativa de la persona sol·licitant, així com els certificats originals positius de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, de l'Institut Valencià d'Administració Tributària i de la Tresoreria General de la Seguretat Social, expressius d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i la Seguretat Social.

3. La formulació de la sol·licitud per part de la persona interessada per a accedir als beneficis d'aquesta convocatòria suposa l'acceptació de la subvenció per part de l'entitat sol·licitant d'aquesta, així com de les obligacions que se'n deriven, sense perjudici dels drets al desistiment i a la renúncia que les entitats interessades puguen exercitar.





Article 7. Documentació específica per al programa d'ajudes a les entitats promotores de les empreses d'inserció

1. Còpia del contracte o contractes de treball celebrats amb el personal tècnic de suport sociolaboral, i de les pròrrogues, si escau.

2. Informes d'alta en la Seguretat Social del personal tècnic de suport sociolaboral en l'empresa promotora de l'empresa d'inserció.

3. Documentació acreditativa de la titulació exigida en l'article 23 de l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores, i curriculum vitae acreditatiu de l'experiència.

4. Memòria projecte d'actuacions que cal desenvolupar, amb la indicació del nombre de participants previstos i el percentatge de jornada imputat.

5. Relació nominal del personal tècnic de suport sociolaboral amb indicació de les persones en situació o risc d'exclusió social que atenen durant el període subvencionable.

6. Relació del personal tècnic de suport sociolaboral amb indicació del cost salarial de cada una de les persones, en model normalitzat.





Article 8. Documentació específica per al programa d'ajudes a les empreses ordinàries

1. Còpia del contracte o contractes de treball celebrats amb persones en situació o risc d'exclusió social que, havent-se contractat en una empresa d'inserció durant un període mínim de sis mesos, hagen fet l'itinerari d'inserció sociolaboral.

2. Informe d'alta en la Seguretat Social del personal contractat.

3. Certificació acreditativa que la contractació s'ha fet amb la intermediació de l'empresa d'inserció, subscrita per la persona representant legal de l'empresa d'inserció, per la persona representant legal de l'empresa contractant i per la persona treballadora.

4. En el cas que la persona treballadora procedisca d'una empresa d'inserció qualificada en una altra comunitat autònoma ha d'aportar, així mateix, la resolució de qualificació administrativa com a empresa d'inserció subscrita per l'òrgan competent i certificació subscrita per la persona representant legal de l'empresa d'inserció acreditativa que la persona treballadora ha finalitzat favorablement l'itinerari d'inserció.



5. «Declaració sobre publicitat i transparència», en model normalitzat, acreditativa del compliment de les obligacions de transparència establides en la legislació bàsica, de conformitat amb el que es disposa en l'article 3 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana (DOGV 7500, 8 d'abril), segons el que es disposa en l'apartat 8 de l'article 6 de l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores.



Article 9. Instrucció i procediment de concessió

1. El procediment s'iniciarà d'ofici, per mitjà de convocatòria de la persona titular de la Direcció General del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, que es publicarà íntegrament en la Base de Dades Nacional de Subvencions, així com en l'extracte en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb el procediment establit en l'article 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

2. La concessió d'aquestes subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva i, per això, es té en compte com a únic criteri, la data i l'hora de presentació de les sol·licituds i la resta de documentació exigida en la convocatòria corresponent.

3. La instrucció del procediment de concessió de subvencions correspon a la Subdirecció General d'Ocupació, que pot recaptar de la persona sol·licitant l'aportació addicional d'altres documents o dades aclaridores que considere necessaris per a resoldre la sol·licitud presentada.



4. Examinades les sol·licituds, l'òrgan instructor emet un informe en què farà constar que les entitats beneficiàries compleixen tots els requisits necessaris per a la concessió de les ajudes.

5. Una vegada instruïts els expedients, s'han de remetre a la Comissió de Valoració, que procedirà a avaluar les sol·licituds, i ha d'emetre un informe en què es concretarà el resultat d'aquesta avaluació.

La composició de la Comissió de Valoració és la següent:

– Presidència: la persona titular de la Subdirecció General d'Ocupació o persona funcionària que designe per a substituir-la, amb rang mínim de prefectura de servei.

– Secretaria: la persona titular del servei amb competències en ocupació protegida o persona funcionària que designe per a substituir-la, amb un rang mínim de prefectura de secció.

– Vocalia: una persona funcionària del servei amb competències en ocupació protegida, amb la categoria professional mínima de prefectura de secció, que es designarà per la persona titular d'aquest.

6. L'òrgan instructor, tenint en compte l'expedient i l'informe de l'òrgan col·legiat, ha de formular una proposta de resolució.



Article 10. Resolució i recursos

1. La competència per a resoldre sobre les sol·licituds formulades correspon a la persona titular de la Direcció General del Servei Valencià d'Ocupació i Formació o òrgan en què aquesta delegue.

2. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució procedent serà de tres mesos, a comptar des de l'endemà de l'entrada de la sol·licitud en el registre telemàtic de la Generalitat, en aplicació de tràmit d'urgència, tret que, com que es tracta de fons la distribució dels quals es fa a través d'una conferència sectorial, la concessió de les subvencions estiga condicionada a l'emissió del corresponent certificat de distribució de crèdits per part del Servei Públic d'Ocupació Estatal, en aquest cas el termini de tres mesos es compta a partir de l'obtenció d'aquest certificat.

Transcorregut el termini anterior sense que s'haja dictat i notificat una resolució expressa, s'entendrà desestimada la pretensió per silenci administratiu, de conformitat amb el que es preveu en la legislació vigent del procediment administratiu comú.

3. La resolució de concessió de les ajudes, degudament motivada, fixarà expressament la quantia concedida i incorporarà, si escau, les condicions, obligacions i determinacions accessòries al fet que haja de subjectar-se l'entitat beneficiària d'aquesta, amb notificació a les persones interessades en els termes previstos en la legislació del procediment administratiu comú.



Article 11. Mitjà de notificació

1. La notificació de les resolucions i actes de tràmit es practicarà a través de la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es).

2. Amb aquesta finalitat es remetrà un avís a l'adreça de correu electrònic que conste en l'expedient, on s'informarà de la posada a la disposició d'una notificació a la seu electrònica esmentada. La falta de pràctica de l'avís no impedirà que la notificació es considere plenament vàlida.



Article 12. Quantia de la subvenció

Per a l'exercici 2019, les quanties d'ajudes corresponents a les accions subvencionables que consten en les bases reguladores són:

1. Per al programa d'ajudes a les entitats promotores de les empreses d'inserció que contracten personal de suport sociolaboral que presenten els serveis en les empreses d'inserció: fins a 3.500 euros per cada persona treballadora en situació o risc d'exclusió social, contractada durant el període entre l'1 de gener i el 31 de desembre de 2019, sempre que es complisquen els requisits de l'article 23 i les ràtios mínimes establides en l'apartat 3 de l'article 24 de l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores.

En cap cas l'ajuda pot superar el 100 % del cost salarial real del personal tècnic de suport sociolaboral contractat per l'entitat promotora per a prestar serveis en l'empresa d'inserció.

2. Per a les empreses ordinàries que contracten personal en situació o risc d'exclusió social que hagen fet l'itinerari d'inserció sociolaboral en una empresa d'inserció qualificada definitivament d'acord amb la legislació vigent, les ajudes consistiran en una quantia equivalent al 100 % del salari mínim interprofessional (d'ara endavant, SMI), inclosa la part proporcional de pagues extra, vigent en l'exercici d'inici del període subvencionable, proporcional als períodes contractats i a la jornada de les persones en situació o risc d'exclusió social, procedent d'una empresa d'inserció, a jornada completa. En cas de contractacions a temps parcial, es reduirà proporcionalment la quantia de l'ajuda.



En cas de contractacions de caràcter temporal, la quantia serà l'equivalent al 100 % del SMI inclosa la part proporcional de pagues extra, corresponent a un any o sis mesos, segons la durada del contracte.



En cas de contractacions de caràcter indefinit, la quantia serà l'equivalent al 100 % del SMI inclosa la part proporcional de pagues extra, corresponent al període obligatori de manteniment de la contractació, és a dir, dos anys. En el cas de transformacions, la quantia serà equivalent al període no subvencionat restant fins a assolir el període obligatori de manteniment de la contractació.



Article 13. Justificació i pagament de les ajudes a les entitats promotores de les empreses d'inserció que contracten personal de suport sociolaboral que presten els serveis en l'empresa d'inserció

1. L'ajuda regulada en el títol III de l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores es justificarà amb la presentació prèvia de la documentació següent:

a) Rebuts de salaris i justificant del càrrec en compte d'aquests, del personal tècnic de suport sociolaboral.

b) Rebuts de liquidació de cotitzacions (RLC) i relació nominal de treballadors (RNT), els dos de caràcter mensual, acompanyats dels justificants acreditatius del càrrec en compte, corresponents al compte de cotització en què conste d'alta el personal tècnic de suport sociolaboral.



c) Documentació acreditativa de les retencions practicades al personal per a l'impost IRPF (models 111 i 190), i càrrecs en compte, segellats per l'entitat bancària.

d) Declaració responsable sobre l'autenticitat de la documentació justificativa presentada.

e) Avaluacions dels itineraris personalitzats d'inserció sociolaboral del personal en situació o risc d'exclusió social, corresponent al període justificat, en format normalitzat, desenvolupat al llarg del període subvencionable, signat pel personal tècnic de suport sociolaboral i per la persona representant legal de l'empresa d'inserció.



f) Informe sobre la realització de les tasques de prospecció de mercat de treball, corresponent al període justificat, segons el model normalitzat, i identificar si les porta a terme el personal tècnic de suport sociolaboral o un altre personal de l'empresa d'inserció, empreses entrevistades, amb la inclusió del temps dedicat a aquesta tasca, l'avaluació de resultats i les dades de contacte (nom, cognoms i telèfon).

2. En l'últim termini de justificació, cal aportar, a més:

a) «Declaració final de finançament», en model normalitzat, acreditatiu de la no-concurrència de subvencions i del finançament de les accions amb altres possibles fons.

b) «Declaració sobre publicitat i transparència», en model normalitzat, acreditativa del compliment de les obligacions de transparència establides en la legislació bàsica, de conformitat amb el que es disposa en l'article 3 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana (DOGV 7500, 8 d'abril), en relació amb el que es disposa en l'apartat 8 de l'article 6 de l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores.



3. El pagament de les ajudes es pot lliurar, una vegada dictada la resolució de concessió, pel règim de bestretes, segons els percentatges màxims previstos en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, o els que es puguen establir específicament per a aquest tipus de subvencions en la Llei de pressupostos de 2019 o per acord del Consell, sense que siga necessària la constitució de garantia, perquè les entitats sense ànim de lucre estan exemptes d'acord amb el que s'estableix en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, en l'article 171.

4. Amb caràcter previ a cada pagament, l'entitat sol·licitant ha d'acreditar que es troba al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social, així com no ser deutora per resolució de procedència de reintegrament.



Article 14. Justificació i pagament de les ajudes a les empreses ordinàries que contracten treballadors procedents d'una empresa d'inserció

Una vegada dictada la resolució de concessió, s'ha de lliurar l'import de l'ajuda una vegada justificada amb la documentació presentada juntament amb la sol·licitud, d'acord amb el que s'estableix en l'article 8 d'aquesta resolució.



Article 15. Termini de presentació del compte justificatiu de la despesa

1. La justificació de l'ajuda regulada en el títol III de l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores, es presentarà:

a) De l'1 al 15 de juliol de 2019: la documentació establida en l'article 13 d'aquesta resolució, referent als mesos de gener a juny i paga extra, excepte els rebuts de liquidació de cotitzacions (RLC) i la relació nominal de treballadors (RNT), que es presentaran de gener a maig.

b) De l'1 al 15 de febrer de 2019: la documentació establida en l'article 7 d'aquesta resolució, referent als mesos de juliol a desembre i paga extra, així com els rebuts de liquidació de cotitzacions (RLC) i la relació nominal de treballadors (RNT) de juny de 2019.

2. La documentació justificativa de les ajudes regulades en el títol IV de l'ordre reguladora de bases es presentarà juntament amb la sol·licitud d'ajudes.



Article 16. Compatibilitat amb el mercat comú

Les ajudes a les entitats promotores de les empreses d'inserció que contracten personal tècnic de suport sociolaboral i a les empreses ordinàries que contracten persones treballadores en situació o risc d'exclusió social, procedents d'una empresa d'inserció, i que prèviament hagen participat en un itinerari d'inserció, regulades en els títols III i IV de l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores, són compatibles amb el mercat comú ja que es regeixen pel Reglament (UE) núm. 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, publicat en el DOUE L 352 de 24.12.2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, a les ajudes de minimis.



Article 17. Entrada en vigor

Aquesta resolució entrarà en vigor l'endemà de la publicació de l'extracte en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Contra aquesta resolució, que esgota la via administrativa, es pot interposar un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la publicació, davant del corresponent jutjat contenciós administratiu competent, d'acord amb el que s'estableix en els articles 8 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, o potestativament, recurs de reposició davant d'aquest mateix òrgan en el termini d'un mes, computat en els mateixos termes, de conformitat amb el que disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, del dia 1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Tot això sense perjudici que els interessats puguen presentar qualsevol altre recurs que consideren pertinent.



València, 28 de desembre de 2018.– El director general del Servei Valencià d'Ocupació i Formació: Enric Nomdedéu i Biosca.

Mapa web