Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 18 de febrer de 2019, de la Presidència de la Generalitat, per la qual es convoquen per a l'any 2019 subvencions destinades al sosteniment de despeses corrents en mancomunitats de municipis de la Comunitat Valenciana. [2019/1712]

(DOGV núm. 8492 de 22.02.2019) Ref. Base de dades 001770/2019




Mitjançant el Decret 3/2016, de 10 de juny, del president de la Generalitat, s'estableixen les bases reguladores de subvencions destinades al sosteniment de despeses corrents en mancomunitats de municipis de la Comunitat Valenciana (DOGV 7805, 14.06.2016).

En virtut del que s'ha exposat i de conformitat amb l'article 160.4.b de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i la Resolució de 12 de febrer de 2016, del president de la Generalitat, per la qual es deleguen determinades atribucions en diferents òrgans de l'Administració de la Generalitat, resolc:



Primer. Objecte

Convocar per a l'exercici 2019 les subvencions per al sosteniment de despeses corrents en mancomunitats de municipis de la Comunitat Valenciana, les bases reguladores de les quals han sigut aprovades pel Decret 3/2016, de 10 de juny, del president de la Generalitat (DOGV 7805, 14.06.2016).

Seran subvencionables, a través del programa de subvencions convocades per la present resolució, les despeses corrents i de funcionament derivades de la realització d'algunes de les actuacions següents, incloses en el capítol II del pressupost de despeses de l'exercici pressupostari 2019, i realitzades durant el període comprés entre l'1 de gener de l'exercici corrent i l'últim dia del mes en què es porte a efecte la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de la resolució de concessió de les presents ajudes:

a) Arrendaments de terrenys, edificis, maquinària, material de transport, mobiliari, equips d'informació i un altre immobilitzat material.



b) Reparacions, manteniment i conservació d'infraestructures, edificis i locals, maquinària, material de transport i un altre immobilitzat material excloses aquelles actuacions susceptible d'inclusió en el capítol VI de despeses d'inversió.

c) Material no inventariable: material d'oficina, premsa, revistes, llibres i altres publicacions i material informàtic.

d) Subministraments: electricitat, aigua, gas, combustibles, vestuari, productes alimentaris, farmacèutics i sanitaris, neteja i condícia, recanvis de maquinària, utillatge i elements de transports, material electrònic i de telecomunicacions.

e) Comunicacions: telefòniques, postals, telegràfiques, informàtiques i altres despeses en comunicacions.

f) Serveis externalitzats: contractació de serveis municipals mancomunats, amb empreses externes.

g) Redacció i estudis de treballs tècnics portats a efecte per empreses externes.



Segon. Condicions de concessió de les ajudes

1. La concessió de les subvencions s'efectuarà en règim de concurrència competitiva.

2. Els beneficiaris d'aquestes subvencions estaran subjectes a les obligacions derivades del contingut de les bases reguladores de la present subvenció, de la resolució de concessió de les subvencions i, en general de la normativa vigent que li siga aplicable. En tot cas són obligacions de les mancomunitats beneficiades les establides en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.





Tercer. Finançament de les ajudes

La quantia de l'import global màxim destinat a finançar aquestes subvencions ascendeix a 600.000 € (sis-cents mil euros) a càrrec del capítol IV, línia de subvenció S1814000 del programa 05.02.02.125.10, Administració local i organització territorial del Consell, del pressupost de la Generalitat per a 2019.

Quart. Termini i lloc de presentació de les sol·licituds de subvenció

1. El termini per a la presentació de sol·licituds serà d'un mes des de l'endemà de la publicació de la present convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. L'incompliment d'aquest termini determinarà la inadmissió de la sol·licitud.

2. Únicament es presentaran sol·licituds de subvenció de forma telemàtica i es formalitzaran segons els models que figuren en l'adreça d'internet que s'indica a continuació: www.gva.es, accedint als apartats «Administració/Ajudes i subvencions/Administracions locals», signades pel representant de l'entitat local.

Per a poder tramitar electrònicament la sol·licitud, haurà de disposar de certificat digital, ja siga de l'entitat, del president de l'entitat o del representant davant la Generalitat Valenciana. Tot això de conformitat amb les instruccions previstes en la pàgina web de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV) www.accv.es.

3. Aquestes sol·licituds es presentaran signades pel president/presidenta, segons model de sol·licitud d'ajudes per a mancomunitats de municipis de la Comunitat Valenciana de la present convocatòria, i aniran acompanyades de la següent documentació:

a) Resum del pressupost de l'exercici 2019 (classificació econòmica a nivell de capítol) si ha sigut aprovat, i en cas contrari, del pressupost prorrogat de l'exercici anterior.

b) La domiciliació bancària que figura com a model adjunt, sempre que el compte bancari no estiga donat d'alta en la Generalitat, o calga modificar les seues dades.

4. En la sol·licitud de subvencions necessàriament haurà de constar:

a) Que la despesa es realitza a càrrec del pressupost de l'exercici vigent.

b) Compromís de la mancomunitat d'aportar aquella part de l'import total de la despesa que no cobrisca la subvenció concedida i no haja sigut finançada d'una altra manera.

c) Declaració d'ajudes sol·licitades o rebudes per al finançament de la despesa.

d) Declaració de no estar incurs en les prohibicions previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



Cinqué. Criteris de valoració de les sol·licituds

Per a determinar la quantia de les subvencions, es tindran en compte com a criteris els recursos pressupostaris (capítol II, despeses corrents en béns i serveis) i la població mancomunada, i es valoraran sobre un màxim de 6 punts, dels quals 3 punts corresponen als recursos pressupostaris (capítol II, despeses corrents en béns i serveis) de conformitat amb l'escala següent:

Fins a 100.000 €: 1 punt.

De 100.001 € a 300.000 €: 2 punts.

De 300.001 € endavant: 3 punts.



Els 3 punts restants correspondran a les xifres oficials de població conforme al reial decret regulador de la matèria, de conformitat amb l'escala següent:

Fins a 10.000 habitants: 1 punt.

De 10.001 a 50.000 habitants: 2 punts.

De 50.001 habitants endavant: 3 punts.



Per a l'obtenció de la quantia individualitzada de la subvenció corresponent a cada beneficiari, es dividirà la quantitat pressupostada per a l'ajuda establida en la convocatòria corresponent, entre el total dels punts obtinguts per les mancomunitats, atesos els anteriors criteris, resultant un valor per cada punt. L'import de les subvencions, individualment considerades, serà el resultat de multiplicar el valor punt pel total de punts que obtinguen les mancomunitats.





Sisé. Termini de resolució i notificació

1. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució procedent serà de nou mesos comptats des de l'endemà de finalització del termini de presentació de sol·licituds, transcorregut el qual sense que s'haja notificat resolució expressa podran entendre's desestimades les corresponents sol·licituds per silenci administratiu, d'acord amb el que estableix l'article 25.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 55 de la Llei 9/2001, de 27 de desembre, de la Generalitat, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera, i d'organització de la Generalitat.



2. L'òrgan competent per a la resolució dels procediments és, per delegació del president de la Generalitat, la persona titular de la Direcció General d'Administració Local.

3. La resolució expressa o la terminació presumpta posaran fi a la via administrativa. Contra aquesta podrà interposar-se recurs contenciós administratiu o potestativament recurs de reposició, conforme a l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Seté. Notificació de tràmits

Els tràmits a emplenar en el present procediment seran notificats individualment a cada mancomunitat interessada i, si escau, publicats en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb el que disposa la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, les persones interessades podran interposar potestativament recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictat en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que es preveu en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé directament recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa de Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 10.1.a i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



València, 18 de febrer de 2019.– El president de la Generalitat, p. d. (R 12.02.2016, DOGV 17.02.2016), el secretari autonòmic de Presidència: Andreu Ferrer Bautista.





ANNEX I



Documents relacionats amb la present convocatòria:

1. Sol·licitud d'ajudes per a mancomunitats de la Comunitat Valenciana per al sosteniment de despeses corrents.

2. Resum del pressupost aprovat.

3. Certificació de despeses.

4. Model de domiciliació bancària.

Mapa web