Ficha docv

Ficha docv









Informació pública de la modificació del projecte d'obres de urbanització PAI L'Alter 9. [2019/12535]

(DOGV núm. 8716 de 14.01.2020) Ref. Base de dades 000466/2020


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Ajuntament
    Grup temàtic: Plans d'Urbanisme
    Descriptors:
      Temàtics: pla d'urbanisme, administració local
      Descriptors toponímics: Silla



La Junta de Govern Local de l'Ajuntament de Silla, en la sessió del 22 de novembre de 2019, va aprovar l'acord que es transcriu a continuació:



«2.8 Modificació projecte obres d'urbanització PAI L'Alter 9: informació pública i audiència als interessats

Es dona compte del contingut i de la motivació de la proposta.



Antecedents

1. Per Registre d'entrada número 2314/2018, de 27 de març, l'AIU l'Alter presentà escrit en el que sol·licitava la tramitació i aprovació de la retaxació de càrregues del PAI l'Alter Sector 9.

2. Per acord de Junta de govern local de data 8 de juny de 2018 l'Ajuntament de Silla va requerir a l'AIU perquè esmenara la documentació presentada i aportara un modificat del projecte d'urbanització.



3. Per Registre d'entrada número 2882/2019, de data 3 d'abril, l'AIU l'Alter 9 presenta projecte modificat en contestació al requeriment municipal.

4. De la revisió de la documentació presentada es detecten unes deficiències que són comunicades a la Direcció facultativa de les obres per a la seua correcció.

5. Corregides les deficiències al projecte modificat de les obres d'urbanització per la Direcció facultativa s'han emès els corresponents informes tècnics per part de l'arquitecte municipal en data 21 d'agost de 2019 i per la TAG d'Urbanisme en data 8 de novembre de 2019, amb la conformitat de la Secretaria de l'Ajuntament en virtut de l'article 3.3.d 7º, en relació amb l'article 3.4 del RD 128/2018, de 16 de març.



Fonaments

1. Resulta aplicable la normativa següent:

– Llei 7/1985, de bases del règim local (LBRL).

– Llei 8/2010, de la Generalitat, de règim local de la CV (LRLCV).



– Llei 39/2015, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPACAP).

– Llei 5/2014, de 25 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació del territori, urbanisme i paisatge, de la Comunitat Valenciana (LOTUP).

– Llei 9/2017, de 8 de novembre, Llei de contractes del sector públic.

– Real Decret 1098/2019, de 12 d'octubre, pel que s'aprova el Reglament general de la Llei de contractes de les administracions públiques.

2. Resulten d'especial rellevància, pel que fa a l'objecte d'aquest assumpte, els preceptes següents:

– L'article 242.4 de la Llei de Contractes del Sector Públic.

– L'article 160 del Reglament de la Llei de Contractes.

– L'article 173.2 de la LOTUP.

3. S'ha emès informe per part de l'arquitecte municipal en data 21 d'agost de 2019 el qual es reprodueix literalment:

«INFORME

Atès la documentació tècnica presentada (RG núm. 2882, 03.04.2019) i les reunions mantingudes fins ara amb els tècnics redactors i l'AIU L'Alter -Sector 9, en relació a la retaxació de càrregues d'urbanització del sector SUZI-9 L'Alter del Pla General, informe:



1. El modificat del projecte d'urbanització del sector es considera formalment complit i conté les obres/instal·lacions que motiven la retaxació de càrregues, amb el següent detall en quadre comparatiu:





    Projecte aprovat Modificat projecte

CAP. 1 ACTUACIONS PRÈVIES 162.851,39 162.851,39

SubCap 1.1 Actuacions prèvies 29.336,19 29.336,19

SubCap 1.2 Desviament séquies 133.515,20 133.515,20

CAP. 2 DEMOLICIONS I MOVIMENT DE TERRES 274.032,03 274.032,01

CAP. 3 PAVIMENTACIÓ 565.621,19 565.621,20

CAP. 4 XARXA D'AIGÜES RESIDUALS 142.696,44 142.696,45

CAP. 5 XARXA D'AIGÜES PLUVIALS 555.161,77 555.161,76

SubCap 5.1 Xarxa de pluvials col·lectors interiors 235.278,32 235278,31

SubCap 5.2 Xarxa de pluvials col·lectors

pla director (inclòs en l'avantprojecte) 319.883,45 319883,45

CAP. 6 XARXA D'AIGUA POTABLE 127.431,84 127.431,84

CAP. 7 XARXA D'ENLLUMENAMENT 156.629,91 156.629,91

CAP. 8 XARXA ELÈCTRICA 333.723,65 333.723,64

SubCap 8.1 Xarxa de Mitjà Tensió 36.390,64 36.390,64

SubCap 8.2 Xarxa de Baixa Tensió 151.652,92 151.652,92

SubCap 8.3 Centres de Transformació 145.680,09 145.680,08

CAP. 9 XARXA DE COMUNICACIONS 53.440,47 53.440,47

CAP. 10 XARXA DE GAS 8.990,52 8.990,52

CAP. 11 JARDINERIA I REG 67.186,01 67.186,01

SubCap 11.1 Moviment de terres i

preparació 21.489,52 21.489,52

SubCap 11.2 Reg 12.075,83 12.075,83

SubCap 11.3 Plantacions 26.401,45 26.401,45

SubCap 11.4 Enllumenat 7.219,21 7.219,21

CAP. 12 SENYALITZACIÓ 20.071,05 20.071,05

CAP. 13 CONTROL DE QUALITAT 27.639,74 27.639,74

CAP. 14 SEGURETAT I SALUT 28.963,47 28.963,47

CAP. 15 OBRES EXTRES 567.897,70 567.897,69

SubCap 15.1 Xarxa estructural de pluvials 238.358,27 238.358,26

SubCap 15.2 Xarxa estructural d'aigua potable 83.767,42 83.767,42

SubCap 15.3 Xarxa elèctrica mitjà tensió segons informe Iberdrola 222.808,10 222.808,10

Connexió a subestació de Silla 50 % pressupost 130.408,45 130.408,45

Connexió a centre de transformació existents

en la zona 35.486,50 35.486,50

Canvi de potencia 100w/m² a 125w/m² 56.913,15 56.913,15

SubCap 15.4 Xarxa de comunicacions 22.963,91 22.963,91

 

CAP. 16 OBRES NOVES NO CONTEMPLADES EN PROJECTE APROVAT 626.076,14

16.1. RESIDUALS 55.137,91

16.1.1. DESVIAMENT COL·LECTOR ALTERO 12.183,26 12.183,26

16.1.2. DESVIAMENT COL·LECTOR DEL CONSELL EXISTENT (residuals) 28.867,17 28.867,17

16.1.3. DUPLICACIÓ CANONADA DE SANEJAMENT JUNT A VARIANT (residuals) 14.087,48 14.087,48

16.2. AIGUA POTABLE 2.806,28

16.2.1. DUPLICACIÓ CANONADA AVINGUDA ALBUFERA 2.806,28 2.806,28

16.3. XARXA DE PLUVIALS 530.069,67

3.1. CANVI A CLAVAMENT DE 2 TUBS DE 1800 117.601,66 117.601,66

3.2. MARCO DE FORMIGÓ IN SITU 90.967,80 90.967,80

3.3. INCREMENT I ARMAT FORMIGÓ CANONADA 2400 259.156,54 259.156,54

3.4. INCREMENT COL·LECTOR 2400 PER CANVI PUNT 47.147,65 47.147,65

3.5. APUNTALAMENT EN CANONADA DE RIB-LOC 2400 MM 15.196,02 15.196,02

4. CUNETA PARAL·LELA VIES RENFE 38.062,28

4. CUNETA PARAL·LELA VIES RENFE 38.062,28 38.062,28

 

PRESSUPOST EXECUCIÓ MATERIAL 3.092.337,18 € 3.718.413,27

Despeses generals 13 % 402.003,83 € 483.393,73

Benefici industrial 6 % 185.540,23 € 223.104,80

 

PRESSUPOST CONTRACTA 3.679.881,24 4.424.911,79

Despeses generals PAI (proposta jurídic–

econòmica) 242.986,85 € 242.986,85

TOTAL CUT (càrrega urbanística total): 3.922.868,09 € 4.667.898,64





Per la qual cosa, l'import total de la retaxació serà de 745.030,61 € (sense IVA), amb el detall següent:



PRESSUPOST EXECUCIÓ MATERIAL 626.076,14 €

Despeses generals 13 % 81.389,90 €

Benefici industrial 6 % 37.564,57 €

PRESSUPOST CONTRACTA 745.030,61 €





– El percentatge de la retaxació respecte a la CUT resulta ser del 18,9920 %, inferior al 20 % que determina la llei.

2. El modificat de projecte es tramitarà conforme a la legislació de contractes del sector públic, i amb caràcter previ a la seua aprovació, s'haurà de publicar al DOGV i notificar-ho als interessats.

3. Cal tenir en compte que seria convenient la redacció d'un projecte d'obres/instal·lacions complementàries que resulten necessàries per a la conclusió del Programa, com són:

– La neteja de brutícia i matolls existents en el sistema viari i de dotacions públiques (equipament i zones verdes)

– La reposició de la senyalització viària existent tant l'horitzontal com la vertical.

– La delimitació topogràfica de les propietats conforme a la reparcel·lació aprovada.

– La neteja de brutícia i matolls existents i fumigació en les parcel·les.

– La reposició/reparació d'instal·lacions afectades pel temps en que han estat paralitzades les obres d'urbanització.

Aquest projecte s'hauria de tramitar abans de la finalització de les obres d'urbanització del sector.

4. Una volta aprovat el modificat del projecte d'urbanització del sector, caldrà rectificar/completar la documentació de la retaxació l'import aprovat, adjuntant el quadre de quotes individualitzat, indicant les quotes girades i liquidades així com les noves quotes i el calendari de pagament. La retaxació de càrregues contindrà a més a més, la documentació necessària per a que, una volta aprovada, es formalitze al registre de la propietat.

5. S'haurà de reajustar la garantia definitiva del programa al import que s'aprove de la retaxació de càrregues.»



4. S'ha emès informe per part de la TAG d'urbanisme en data 8 de novembre de 2019 el qual es reprodueix literalment:

«Assumpte: Projecte modificat obres d'urbanització l'Alter Sector 9.



Antecedents de fet:

1. Per Registre d'entrada número 2314/2018, de 27 de març, l'AIU l'Alter presentà escrit en el que sol·licitava la tramitació i aprovació de la retaxació de càrregues del PAI l'Alter Sector 9.

2. Per acord de Junta de govern local de data 8 de juny de 2018 l'Ajuntament de Silla va requerir a l'AIU perquè esmenara la documentació presentada i aportara un modificat del projecte d'urbanització.



3. Per Registre d'entrada número 2882/2019, de data 3 d'abril, l'AIU l'Alter 9 presenta projecte modificat en contestació al requeriment municipal.

4. De la revisió de la documentació presentada es detecten unes deficiències que són comunicades a la Direcció facultativa de les obres per a la seua correcció.

5. Corregides les deficiències al projecte modificat de les obres d'urbanització per la Direcció facultativa s'ha emès informe per l'arquitecte municipal en data 21 d'agost de 2019.

Legislació aplicable:

– Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

– Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local.



– Llei 5/2014, de 25 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació del territori, urbanisme i paisatge, de la Comunitat Valenciana (LOTUP).

– Llei 9/2017, de 8 de novembre, Llei de contractes del sector públic.

– Real Decret 1098/2019, de 12 d'octubre, pel que s'aprova el Reglament general de la Llei de contractes de les administracions públiques.



Fonaments de dret:

En relació amb la legislació aplicable:

Segons la disposició transitòria primera de la LOTUP els instruments de planejament, programació, gestió urbanística, reparcel·lació i expropiació per taxació conjunta, així com les declaracions d'interès comunitari i les actuacions territorials estratègiques que hagueren iniciat la seua informació pública amb anterioritat a l'entrada en vigor de la present llei, es seguiran tramitant conforme a la legislació anterior. No obstant això, el seu promotor podrà optar per reiniciar la seua tramitació acollint-se a les disposicions de la present llei, o continuar-la conforme a aquesta quan els tràmits ja realitzats siguen compatibles amb aquesta.



L'AIU l'Alter al presentar la retaxació manifestà la seua voluntat que s'aplique la legislació actual, la LOTUP, la Llei 5/2014, de 25 de juliol, d'ordenació del territori, urbanisme i paisatge, de la Comunitat Valenciana.

En relació amb la documentació presentada per l'AIU l'Alter 9:

Al projecte modificat presentat per l'AIU l'Alter 9 s'estableix que els motius pels quals ve motivada la presentació del projecte modificat són: noves exigències de les empreses concessionàries i altres motivades per administracions sectorials.

– Decisions de caràcter tècnic motivades per les noves exigències de les empreses concessionàries dels serveis d'energia elèctrica i subministrament d'aigua potable. Partida de xarxa elèctrica i partida de xarxa d'aigua potable.

– Decisions de caràcter tècnic de diferents administracions sectorials. Durant l'execució de les obres d'urbanització s'han produit decisions de caràcter tècnic d'ADIF i Entitat Metropolitana de Serveis Hidràulics, que han suposat modificacions del Projecte d'urbanització aprovat. Aquestes modificacions han afectat a les següents partides: partida pluvials, partida residuals i obres extres.

Les obres noves no contemplades al projecte aprovat afecten les partides de residuals, aigua potable, xarxa de pluvials, cuneta paral·lea vies Renfe, amb un PEM de 626.076,14 € (IVA exclòs). El percentatge de la retaxació respecte a la quota urbanística total resulta ser del 18,9920 %, inferior al 20 % que determina la Llei.

En relació amb l'informe emès per l'arquitecte municipal:

De l'informe de l'arquitecte municipal de data 21 d'agost de 2019 cal destacar les següents conclusions:

– El modificat del projecte d'urbanització del sector es considera formalment complet i conté les obres/instal·lacions que motiven la retaxació de càrregues.

– L'import de la retaxació serà de 745.030,61 € (sense IVA).

– El percentatge de la retaxació resulta ser del 18,9920 %, inferior al 20 % que determina la llei.

– El modificat de projecte es tramitarà conforme a la legislació de contractes del sector públic, i amb caràcter previ a la seua aprovació, s'haurà de publicar al DOGV i notificar-ho als interessats.

– Seria convenient la redacció d'un projecte d'obres/instal·lacions complementàries que resulten necessàries per a la conclusió del Programa.

– Una volta aprovat el modificat del projecte d'urbanització del sector, caldrà rectificar/completar la documentació de la retaxació a l'import aprovat, adjuntant el quadre de quotes individualitzat, indicant les quotes girades i liquidades així com les noves quotes i el calendari de pagament. La retaxació de càrregues contindrà a més a més la documentació necessària per a que, una volta aprovada, es formalitze al registre de la propietat.

– S'haurà de reajustar la garantia definitiva del programa a l'import que s'aprove de la retaxació de càrregues.

En relació amb el procediment a seguir:

L'article 242.4 de la Llei de contractes del sector públic preveu que quan el director facultatiu de l'obra considere necessària una modificació del projecte i es complisquen els requisits que a tal efecte regula aquesta llei, recaptarà de l'òrgan de contractació autorització per iniciar el corresponent expedient, que es substanciarà amb les següents actuacions:

– Redacció de la modificació del projecte i aprovació tècnica de la mateixa.

– Audiència del contractista i del redactor del projecte, pel termini mínim de tres dies.

– Aprovació de l'expedient per l'òrgan de contractació, així com de les despeses complementàries precises.

No tindran la consideració de modificacions:

– L'excés de medicions, entenent per tal, la variació que durant la correcta execució de l'obra es produïsca exclusivament en el nombre d'unitats realment executades sobre les previstes en les medicions del projecte, sempre que en global no representen un increment de la despesa superior al 10 % del preu del contracte inicial. L'esmentat excés de medicions serà arreplegat en la certificació final de l'obra.



– La inclusió de preus nous, fixats contradictòriament pels procediments, establits en aquesta Llei i en les seues normes de desenvolupament, sempre que no suposen increment del preu global del contracte ni afecten a unitats d'obra que en els seu conjunt excedisca del 3 per cent del pressupost primitiu d'aquest.

L'article 102 del Reial decret 1098/2019, de 12 d'octubre, pel que s'aprova el Reglament general de la Llei de contractes de les administracions públiques estableix que quan siga necessari introduir alguna modificació en el contracte, es redactarà l'oportuna proposta integrada pels documents que justifiquen, descriuen i valoren aquella. L'aprovació per l'òrgan de contractació requerirà la prèvia audiència del contractista i la fiscalització de la despesa corresponent.

L'article 160 del Reglament de la Llei de contractes preveu que sols podran introduir-se variacions sense prèvia aprovació quan consistisca en l'alteració en el nombre d'unitats realment executades sobre les previstes en les medicions del projecte, sempre que no representen un increment de la despesa superior al 10 % del preu primitiu del contracte, IVA exclòs. 2. Les variacions mencionades en l'apartat anterior, respectant en tot cas el límit previst en el mateix, s'aniran incorporant a les relacions valorades mensuals i hauran de ser recollides i abonades en les certificacions mensuals, de conformitat amb allò que preveu l'article 145 de la Llei, o amb càrrec al crèdit addicional del 10 % a que al·ludeix la disposició addicional 14a de la Llei, en la certificació final a que es refereix l'article 147.1 de la Llei, una vegada complits els tràmits assenyalats en l'article 166 d'aquest Reglament. No obstant això, quan amb posterioritat a aquestes haguera necessitat d'introduir en el projecte modificacions de les previstes en l'article 146 de la Llei, hauran de ser arreplegades aquestes variacions en la proposta a elaborar, sense necessitat d'esperar per fer-ho a la certificació final.



L'article 173.2 de la LOTUP preveu que les obres d'urbanització s'ajustaran a un projecte d'urbanització prèviament aprovat. Aquest projecte, a excepció que es tramite junt amb el programa d'actuació, requereix informació pública, per vint dies com a mínim, amb adequada difusió per que puga ser consultat per les persones i organismes afectats. L'acord d'aprovació es publicarà al Butlletí Oficial de la Província. L'article 173.3 de la LOTUP estableix que les meres obres de reposició i manteniment i les accessòries d'una actuació aïllada, limitades a completar o esmenar la urbanització, s'autoritzaran directament, subjectes a llicència, si compleixen la normativa municipal que les regule.



En relació amb l'òrgan competent:

D'acord amb el decret 1030/2019, de 18 de juny, de l'Alcaldia de Silla, correspon a la Junta de govern local aprovar els projectes de reparcel·lació i urbanització i consegüentment la modificació d'un projecte d'obres d'urbanització.

Per tot l'exposat, es formula la següent proposta d'acord:

Primer. Sotmetre a informació pública i audiència als interessats i organismes afectats el projecte modificat de les obres d'urbanització del PAI l'Alter Sector 9, pel termini de 20 dies, a comptar des de l'endemà de la recepció de la notificació del present acord, als efectes de presentar les al·legacions, suggeriments i/o observacions que es consideren oportunes.

Segon. Publicar el present acord al tauler d'anuncis, web de l'Ajuntament de Silla i al Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, per tal de garantir l'adequada difusió al procediment incoat i puga ser consultat l'expedient per les persones i organismes afectats.»



5. S'estima convenient sotmetre a informació pública i audiència als interessats afectats el projecte modificat de les obres d'urbanització del PAI l'ALTER 9 d'acord amb allò previst als informes tècnics municipals.

6. Correspon resoldre a la Junta de Govern Local.



Per tot això, la Junta de Govern Local per unanimitat de tots els membres assistents, acorda:



Primer

Sotmetre a informació pública i audiència als interessats i organismes afectats el projecte modificat de les obres d'urbanització del PAI l'Alter Sector 9, pel termini de 20 dies, a comptar des de l'endemà de la recepció de la notificació del present acord, als efectes de presentar les al·legacions, suggeriments i/o observacions que es consideren oportunes.



Segon

Publicar el present acord al tauler d'anuncis, web de l'Ajuntament de Silla i al Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, per tal de garantir l'adequada difusió al procediment incoat i puga ser consultat l'expedient per les persones i organismes afectats.»



Silla, 27 de desembre de 2019.– L'alcalde: Vicente Zaragozá Alberola.

Mapa web