Ficha docv

Ficha docv









ORDRE 10/2019, de 31 d'octubre, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual s'estableixen les bases reguladores que regiran el procediment de concessió d'ajudes econòmiques destinades a entitats locals per al desenvolupament de programes que fomenten la igualtat entre dones i homes i/o la inserció laboral de les dones, i la convocatòria d'aquestes ajudes per a l'exercici 2019. [2019/10534]

(DOGV núm. 8673 de 08.11.2019) Ref. Base de dades 009577/2019








PREÀMBUL



Per a regular i fer efectiu el principi d'igualtat entre dones i homes a la Comunitat Valenciana, les Corts van aprovar la Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la igualtat entre dones i homes.



La Direcció General de l'Institut Valencià de les Dones, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, és l'òrgan directiu al qual, segons el Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual s'estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, correspon, entre altres funcions, les relatives a la promoció i l'execució de mesures per a fer efectiu el dret a la igualtat de tracte i d'oportunitats entre dones i homes.



L'Estatut preveu el principi d'igualtat entre dones i homes en els articles 10.3 i 4 i en l'article 11, i en l'article 49.1.26 atribueix la competència exclusiva a la Generalitat en matèria de promoció de la dona.



La realitat social ens mostra que la igualtat real entre dones i homes encara no s'ha aconseguit, per això, en el marc de les polítiques d'igualtat que duu a terme l'Administració de la Generalitat, cal adoptar mesures que ajuden a promoure les condicions perquè aquesta igualtat entre dones i homes siga realment assolible, com és la col·laboració amb les entitats locals d'àmbit inferior a la província, atés que actuen sobre territoris amb menor població, i és en aquests territoris on aquestes dones tenen una major dificultat d'accés a serveis, a treballs, a la informació necessària per a millorar la seua situació, etc.



En el medi rural hi ha una marcada feminització de l'assalarització i una masculinització de l'empresariat rural. Les desigualtats observades entre dones i homes en el mercat laboral s'accentuen pel fet d'incrementar el grau de ruralitat, és a dir en municipis amb menor població. El mercat laboral del medi rural està caracteritzat també per la segregació, tant vertical com horitzontal. Així mateix, les dones tendeixen a ocupar-se en treballs tradicionalment femenins i els homes en treballs tradicionalment masculins.

D'altra banda, el temps que inverteixen dones i homes a realitzar les diferents activitats quotidianes es distribueix de diferent forma. Les dones dediquen més temps a activitats que tenen a veure amb el treball domèstic i de cura, mentre que els homes dediquen més temps a les activitats extradomèstiques. Aquesta distribució desigual dels temps d'homes i dones origina absentisme domèstic en el cas dels homes i major dificultat per a incorporar-se al mercat laboral en el cas de les dones.



Finalment, la presència d'estereotips i rols de gènere i la seua influència en les desigualtats de gènere mostren que el sistema patriarcal continua molt present en la població rural. En línies generals, s'accepta que les dones exercisquen el rol productiu, sempre que no abandonen el rol domesticofamiliar.

Tot això justifica la necessitat de la norma, i queda el principi de seguretat jurídica garantit perquè aquesta ordre és coherent amb la resta de l'ordenament jurídic. Així mateix, durant la tramitació de la norma ha quedat garantit el principi de transparència, mitjançant el tràmit de consulta i informació pública a la ciutadania i a les entitats potencialment afectades per la norma.

Per tot això, atesa l'excepcionalitat de la situació exposada, així com l'especificitat de les ajudes que cal atorgar, la necessària urgència a adoptar en el procediment de tramitació de la convocatòria que establisca el marc de concessió d'aquestes i les bases reguladores que despleguen i articulen el seu règim d'atorgament, i atenent el que es preveu en els articles 164.e i 166.a de la Llei 1/2015, de 6 de febrer de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, es considera procedent la tramitació d'una ordre de convocatòria per a millorar la igualtat entre dones i homes en les entitats locals d'àmbit inferior a la província i millorar la situació laboral de les dones en aquestes zones de forma conjunta amb les corresponents bases reguladores.

Les ajudes regulades mitjançant aquesta ordre no necessiten ser notificades a la Comissió Europea, per no ajustar-se a allò que s'exigeix en l'article 107.1 del Tractat de funcionament de la Unió Europea, ja que l'activitat que se subvenciona té un impacte estrictament local i, per tant, no afecta els intercanvis comercials entre estats membres.



En virtut de les competències conferides pel Decret 14/2018, de 23 de febrer, del Consell, pel qual aprova el Reglament orgànic i funcional de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, i l'article 28 de la Llei de la Generalitat 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, a proposta de la Direcció General de l'Institut Valencià de les Dones,





ORDENE



Article 1. Objecte

1. L'objecte de la present ordre és establir les bases reguladores que regiran la concessió de subvencions a entitats locals perquè desenvolupen programes la finalitat dels quals siga la promoció i el foment de la igualtat entre dones i homes i/o la inserció laboral de les dones.



2. Els programes objecte de subvenció podran consistir en:

a) Programes de promoció i foment de la igualtat entre dones i homes que consistiran en la realització d'activitats que estiguen incloses en les àrees següents:

1r. Activitats dirigides a la implementació, avaluació i millora del Pla d'igualtat municipal vigent.

2n. Activitats dirigides al foment de la igualtat de dones i homes, i per a l'eliminació de tota mena de discriminacions sobre la base del gènere.

3r. Activitats dirigides a la visibilització i participació de les dones.



b) Programes formatius o de millora per a la inserció laboral de les dones, prioritàriament dones beneficiàries de la renda valenciana d'inclusió, així com aquells programes encaminats a posar fi a la precarietat laboral en l'ocupació.



Article 2. Procediment de concessió

El procediment de concessió d'aquestes ajudes es tramitarà en règim de concurrència competitiva i s'iniciarà d'ofici mitjançant la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de la corresponent convocatòria aprovada per resolució de la persona titular de la conselleria competent en dones i igualtat de gènere.



Article 3. Entitats beneficiàries

1. Podran accedir a la condició de beneficiàries de les subvencions regulades en aquesta ordre les entitats locals d'àmbit inferior a la província de la Comunitat Valenciana.

2. Per a participar en les corresponents convocatòries, les entitats locals hauran d'acreditar disposar d'un pla d'igualtat d'acord amb el que s'estableix en la disposició addicional setena, apartat 2n del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.

3. No podran obtindre la condició de beneficiàries les entitats locals incurses en alguna de les circumstàncies previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



Article 4. Despeses subvencionables

1. Es podran subvencionar:

a) Despeses de personal: inclou les retribucions i els pagaments a la Seguretat Social del personal que intervé en els diferents programes.

b) Despeses corrents necessàries per al desenvolupament del programa: inclou despeses de subministraments, adquisició de material, correu i uns altres similars.

2. No seran subvencionables en cap cas l'adquisició de material inventariable, les despeses derivades de viatges d'esbargiment o màrqueting, quilometratge, menjades i similars, ni els impostos indirectes quan siguen susceptibles de recuperació o compensació.



Article 5. Subcontractació

No podrà subcontractar-se cap percentatge de l'activitat subvencionada.



Article 6. Sol·licituds

1. La sol·licitud d'ajuda es formalitzarà utilitzant els models continguts en les convocatòries degudament emplenats, on s'expresse l'acceptació d'aquestes bases.

2. Juntament amb la sol·licitud, les entitats sol·licitants hauran de presentar:

a) Declaració responsable que l'entitat no està incursa en cap de les circumstàncies previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, que impedeixen obtindre la condició de beneficiària de subvencions públiques, i que es troba al corrent del compliment de les obligacions de reintegrament de subvencions que, si escau, se li hagueren exigit, segons el model que s'establisca en la convocatòria.

b) Certificats de trobar-se al corrent de les seues obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social, llevat que s'autoritze l'òrgan instructor a la comprovació d'aquests punts a través de les plataformes habilitades a aquest efecte.

c) Justificació d'estar al corrent en l'obligació de rendiment dels seus comptes anuals davant la Sindicatura de Comptes, que s'haurà d'acreditar mitjançant un certificat emés a aquest efecte per l'entitat esmentada, segons el que es disposa en l'Acord de 21 de maig de 2015, del Consell de la Sindicatura de Comptes.

d) Document que acredite que l'entitat disposa de pla d'igualtat de l'entitat local.

e) Programa on s'especifiquen les actuacions.

f) Model de domiciliació bancària.

g) Qualsevol altra documentació que resulte necessària per a acreditar els requisits exigits.

2. Les sol·licituds, juntament amb la documentació requerida, es presentaran telemàticament en la seu electrònica de la Generalitat «https://sede.gva.es», dins del termini que s'indique en la convocatòria corresponent.

3. Si la sol·licitud no reunira els requisits exigits o no s'acompanyara de tots els documents que s'assenyalen en aquestes bases i en la corresponent convocatòria, es requerirà a l'entitat que, en el termini de 10 dies, esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb indicació que, si no ho fa, es considerarà que ha desistit de la seua petició, d'acord amb el que s'estableix en l'article 68.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Article 7. Òrgans competents per a la tramitació i resolució del procediment

1. L'ordenació i instrucció del procediment correspondrà a les direccions territorials de la conselleria amb competència en dones i igualtat de gènere, les quals acordaran totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals ha de dictar-se resolució.

2. Una vegada examinades les sol·licituds, per a la valoració i proposta de concessió de les ajudes, es constituirà una comissió tècnica de valoració que estarà integrada pels membres següents:

a) La persona titular de la subdirecció general competent en dones i igualtat de gènere, o persona que designe per a substituir-la, que actuarà com a presidenta.

b) La persona titular de la direcció del servei al qual corresponguen les funcions de promoció de la igualtat de la direcció general competent en dones i igualtat de gènere, o persona que designe per a substituir-la.



c) La persona representant de cada servei al qual corresponguen les funcions referents a dones de les direccions territorials de la conselleria competent en dona i igualtat de gènere d'Alacant, Castelló de la Plana i València.

d) Un tècnic o una tècnica de la direcció general competent en dones i igualtat de gènere, amb veu i sense vot, tindrà la secretaria. Serà designat per la presidència tenint en compte el sexe infrarepresentat en el conjunt de la comissió.

3. Aquesta comissió elaborarà una relació ordenada d'entitats sol·licitants de les ajudes convocades, d'acord amb els criteris establits en aquestes bases, i proposarà a l'òrgan competent per a la concessió de les ajudes la relació prioritzada d'entitats beneficiàries d'acord amb el límit del crèdit existent per a cada convocatòria. Així mateix, elaborarà una prelació de les sol·licituds que es propose per a denegació.



4. En nom de l'eficiència, les direccions territorials podran prestar la seua col·laboració en la valoració tècnica dels projectes presentats en el seu àmbit per les entitats, que en cap cas serà vinculant.

5. La competència per a resoldre les convocatòries correspondrà a la persona titular de la direcció general competent en dones i igualtat de gènere, per delegació de la persona titular de la conselleria competent en dones i igualtat de gènere.



Article 8. Criteris d'atorgament

1. La valoració de la totalitat de les sol·licituds presentades i admeses que complisquen els requisits establits es realitzarà sobre 100 punts, d'acord amb els criteris establits en els apartats 2 i 3 d'aquest article.



2. Criteris de valoració respecte a l'entitat sol·licitant: es valorarà la població amb un màxim de 35 punts.

a) Municipis de fins a 2.500 habitants o mancomunitats de fins a 5.000 habitants: 35 punts.

b) Municipis de 2.501-5.000 habitants o mancomunitats de 5.001 a 7.500 habitants: 25 punts.

c) Municipis de 5.001-10.000 o mancomunitats de 7.501 a 10.000 habitants: 15 punts.

d) Municipis de 10.001-15.000 o mancomunitats de 10.001 a 15.000 habitants: 5 punts.

e) Municipis de 15.001-20.000 o mancomunitats de 15.001 a 20.000 habitants: 3 punts.

f) Municipis o mancomunitats de més de 20.000 habitants: 1 punt.



g) Les entitats locals menors es puntuaran igual que els municipis.



3. Criteris de valoració respecte al projecte o activitat a realitzar: màxim 65 punts.

a) Els projectes de l'article 1.2.a de la present ordre es valoraran:



1r. Qualitat: es valorarà l'adequació dels objectius i activitats fins a 10 punts.

2n. Objectius generals encaminats a l'eradicació de les desigualtats existents fins a 10 punts.

3r. Concreció dels resultats previstos amb el desenvolupament del programa fins a 10 punts.

4t. Establiment d'indicadors per a l'avaluació de l'impacte de gènere del programa fins a 10 punts.

5é. Recursos humans: es valorarà la idoneïtat del personal assignat a l'execució del projecte fins a 5 punts.

6é. Originalitat del projecte: es valoraran els projectes nous i innovadors fins a 10 punts.

7é. Viabilitat del projecte: es valorarà fins a 10 punts.

– Proporcionalitat entre el pressupost i l'objecte del projecte fins a 5 punts.

– Cofinançament del projecte fins a 5 punts, atorgant 1 punt per cada 5 % de pressupost cofinançat.

b) Els projectes de l'article 1.2.b de la present ordre es valoraran:

1r. Qualitat: es valorarà l'adequació dels objectius i activitats en relació amb el col·lectiu al qual es dirigeix la formació fins a 10 punts.



2n. Formació dirigida a dones de difícil inserció laboral fins a 10 punts.

3r. Concreció dels resultats previstos amb el desenvolupament del programa fins a 10 punts.

4t. Establiment d'indicadors per a l'avaluació de l'impacte de gènere del programa fins a 10 punts.

5é. Recursos humans: es valorarà la idoneïtat del personal assignat a l'execució del projecte fins a 5 punts.

6é. Programa formatiu detallat de les activitats i el seu cronograma fins a 10 punts.

7é. Viabilitat del projecte: es valorarà fins a 10 punts.

– Proporcionalitat entre el pressupost i l'objecte del projecte fins a 5 punts.

– Cofinançament del projecte fins a 5 punts, atorgant 1 punt per cada 5 % de pressupost cofinançat.

4. Només podran obtindre ajuda, aquelles sol·licituds que obtinguen un mínim de 55 punts.



Article 9. Import de les ajudes i compatibilitat

1. La dotació pressupostària que es fixe en cada convocatòria, d'acord amb les disponibilitats pressupostàries de l'anualitat corresponent, es distribuirà proporcionalment, ateses les sol·licituds presentades, entre els programes de l'apartat a i b) de l'article 1.2.

2. La quantia assignada a cada tipus de programa es distribuirà proporcionalment entre les entitats sol·licitants tenint en compte la puntuació obtinguda d'acord amb els criteris de valoració, sempre que reunisquen els requisits fixats en la convocatòria i que aconseguisquen la puntuació mínima establida en l'article anterior.

3. L'import màxim de l'ajuda serà de 20.000,00 euros.

4. Les ajudes regulades en aquesta ordre són compatibles amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració o entitat, pública o privada, nacional o internacional. No obstant això, l'import de l'ajuda per a un programa en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres aportacions, supere el cost del programa a desenvolupar per l'entitat beneficiària.



Article 10. Resolució

1. La resolució de concessió de les ajudes indicarà expressament el programa subvencionat, l'import de l'ajuda concedida, l'import de la quantia a justificar per l'entitat sol·licitant i altres condicions a què estiga subjecta la subvenció. Aquesta resolució serà objecte de publicació segons el que es disposa en l'article 45.1 b) de la 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

2. En compliment de l'article 18 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, es publicaran en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana les subvencions concedides, amb indicació de la convocatòria, el programa i el crèdit pressupostari al qual s'imputen, l'entitat beneficiària, la quantitat concedida i la finalitat de la subvenció.



3. La resolució de cada convocatòria posarà fi a la via administrativa i contra aquestes es podrà recórrer potestativament en reposició o bé caldrà interposar-hi directament un recurs contenciós administratiu.



Article 11. Modificacions de la resolució de concessió

Tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la cessió de la subvenció i, en tot cas, l'obtenció concurrent d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, podrà donar lloc a la modificació de la resolució de concessió, d'acord amb el que es preveu en l'article 19.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.





Article 12. Obligacions de les entitats beneficiàries

A més de les obligacions que amb caràcter general estableix l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, les entitats beneficiàries estaran obligades a:

1. Realitzar l'activitat que fonamente la concessió de la subvenció, en la forma, les condicions i el termini establit en aquest, i en tot cas abans del 31 de desembre de l'exercici al qual s'aplica la subvenció.

2. Presentar la justificació de les despeses efectuades amb càrrec a la subvenció concedida.

3. Sotmetre's a les actuacions de comprovació, que efectuarà l'òrgan concedent, així com a qualsevol altra actuació que siga de comprovació i control financer que puguen realitzar els òrgans competents.



4. Comunicar a l'òrgan concedent l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financen les activitats subvencionades, amb anterioritat a la justificació de la subvenció.

5. Deixar constància expressa que el programa està subvencionat per la conselleria competent en dones i igualtat de gènere en qualsevol relació amb terceres persones, incorporant-hi, en tot cas i de manera visible, el logotip de l'esmentada conselleria, amb l'autorització prèvia d'aquesta, en les activitats subvencionades.

6. Si l'entitat beneficiària rebera una ajuda per import superior a 10.000 euros, haurà de fer-hi l'adequada publicitat, indicant-hi almenys l'entitat concedent, l'import rebut i el programa subvencionat, de conformitat amb l'article 3.2 Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana. La difusió d'aquesta informació es realitzarà preferentment a través de la pàgina web de l'entitat. En cas que no disposen de pàgina web on realitzar aquesta publicitat, podran complir amb aquesta obligació a través del portal que pose a la seua disposició la Generalitat.





Article 13. Règim de pagaments i garanties

1. Per al règim de lliuraments de transferències corrents per al pagament de les subvencions previstes en aquesta ordre, llevat que la legislació de la Generalitat en permeta un altre, s'aplicarà el règim general previst en l'article 171 de la Llei 1/2015, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions:

a) El 30 % d'aquesta es lliurarà immediatament una vegada concedida.

b) La resta es lliurarà després de la justificació per l'entitat de la realització de la totalitat del programa subvencionat.



Article 14. Termini i forma de justificació

1. La justificació de la realització de la totalitat del programa objecte de subvenció s'efectuarà com a màxim el 31 de gener de l'any que es determine en la convocatòria, i haurà de contindre almenys la informació següent:

a) Una memòria final d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció.

b) Una memòria econòmica justificativa del cost de les actuacions realitzades que contindrà:

1r. Certificat emés per la Intervenció de l'entitat local on s'incloga una relació classificada de les despeses realitzades amb identificació del creditor, concepte, import i data de pagament.



Article 15. Pla de control

Es durà a terme un pla de control de la realització de l'activitat subvencionada mitjançant la comprovació i el control de la documentació de caràcter econòmic, justificativa de l'import concedit, i de la memòria tècnica final relativa a l'actuació subvencionada, que a aquest efecte s'ha establit en les presents bases com d'aportació preceptiva per les entitats beneficiàries, per al pagament de l'ajuda, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 169 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.



El tipus de control serà administratiu, a posteriori, i es realitzarà de manera aleatòria un mostreig sobre la totalitat de les ajudes concedides amb la finalitat de comprovar la veracitat de les dades consignades en la documentació presentada, que es correspondrà amb el 10 % de la totalitat dels expedients subvencionats.



Article 16. Minoració i reintegrament

1. La concurrència d'alguna de les causes previstes en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, donarà lloc a la minoració total o parcial de l'ajuda concedida.

2. En qualsevol d'aquests casos l'òrgan competent per a la tramitació de les ajudes incoarà el corresponent procediment, que podrà finalitzar amb la pèrdua total o parcial de l'ajuda i, si escau, l'obligació de reintegrar les quantitats indegudament percebudes i l'interés de demora, des del moment del pagament de la subvenció.

3. En la tramitació del procediment es garantirà, en tot cas, el dret de l'entitat interessada a l'audiència.

4. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució procedent serà de dotze mesos des de la data de l'acord d'iniciació de l'expedient. Transcorregut el termini indicat sense que es notifique la resolució expressa, suposarà la caducitat del procediment però no la prescripció d'accions.

5. Les quantitats que s'hagen de reintegrar tindran la consideració d'ingressos de dret públic, a l'efecte del procediment aplicable per a la cobrança.



Article 17. Règim sancionador

El règim sancionador l'aplicarà la comissió d'infraccions administratives previstes en la normativa bàsica estatal a aquelles persones que en siguen responsables i es regirà pel que es disposa en el capítol IV del títol X de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.







DISPOSICIÓ ADDICIONAL



Única. No-incidència pressupostària

La present ordre no té incidència pressupostària.





DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Única. Derogació normativa

Queden derogades totes les disposicions del mateix rang o d'un rang menor que s'oposen al que s'estableix en aquesta ordre.





DISPOSICIONS FINALS



Primera. Autorització

S'autoritza la direcció general amb competències en dones i igualtat de gènere perquè, en l'àmbit de les seues competències, adopte les mesures necessàries per al desenvolupament i l'aplicació d'aquesta ordre.



Segona. Vigència

La present ordre entrarà en vigor l'endemà de ser publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 31 d'octubre de 2019



La vicepresidenta del Consell

i consellera d'Igualtat i Polítiques Inclusives,

MÓNICA OLTRA JARQUE.







ANNEX I

Convocatòria de subvencions a entitats locals per al desenvolupament de programes que fomenten la igualtat entre dones i homes, i/o la inserció laboral de les dones l'any 2019.



Ateses les bases reguladores i de conformitat amb l'article 160.4.b de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, resolc:



Primer. Convocatòria

Es convoquen subvencions a entitats locals, en l'exercici 2019, per al desenvolupament de programes que fomenten la igualtat entre dones i homes, i/o la inserció laboral de les dones, que es regiran pel que es disposa en les bases establides en aquesta ordre.



Segon. Finançament i règim de lliurament

1. Les ajudes convocades es finançaran amb càrrec al capítol IV del pressupost de despeses de la Generalitat per a l'exercici 2019, aprovat per la Llei 28/2018, de 28 de desembre, de pressupostos de la Generalitat Valenciana per a l'exercici 2019:

Aplicació pressupostària 16.02.01.0000.323.10.4.

Denominació: Programa de foment de la igualtat i inserció laboral.



Línia de subvenció: S5241000.

Consignació pressupostària: 615.000,00 €.

Procedència i quantia dels fons:

– Fons propis: 410.000,00 €.

– Fons del Ministeri de Treball, Migracions i Serveis Socials: 205.000,00 €.

2. Els crèdits publicats tenen el caràcter de màxims, i no es podran concedir subvencions una vegada esgotats, circumstància que haurà de publicar-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. D'altra banda, si com a conseqüència de transferències pressupostàries resultaren modificats aquests crèdits, la seua modificació haurà de ser publicada mitjançant una resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

3. De conformitat amb la normativa vigent per a l'exercici 2019, el règim de pagaments de les ajudes regulades en la resolució esmentada s'assimilarà al d'aquelles que van dirigides al finançament de programes d'actuació i activitats de serveis socials especialitzats recollides en l'article 44.1.d 2n de la Llei 28/2018, de 28 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2019 (DOGV 8454, 31.12.2018), que estableix els supòsits d'excepció al règim general de lliuraments. A aquest efecte, una vegada concedida l'ajuda, podrà lliurar-se immediatament fins al 65 per cent del seu import, i el 35 per cent restant es lliurarà, després de l'aportació i comprovació de la documentació justificativa de l'efectiva i correcta aplicació de l'import inicialment anticipat.





Tercer. Objecte de la subvenció

Els programes objecte de subvenció podran consistir:

1. Programes de promoció i foment de la igualtat entre dones i homes que consistiran en la realització d'activitats que estiguen incloses en les àrees següents:

a) Activitats dirigides a l'execució de les mesures, avaluació o millora del Pla d'igualtat municipal.

b) Activitats dirigides a fomentar la igualtat entre dones i homes.



c) Activitats dirigides a millorar la visibilització i participació de les dones.

2. Programes formatius o de millora per a la inserció laboral de les dones, prioritàriament dones beneficiàries de la renda valenciana d'inclusió, així com aquells programes encaminats a posar fi a la precarietat laboral en l'ocupació.



Quart. Termini i lloc de presentació de les sol·licituds

1. El termini de presentació de les sol·licituds serà de deu dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta ordre en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Quan l'últim dia del termini siga inhàbil, s'entendrà prorrogat al primer dia hàbil següent.



2. De conformitat amb el que s'estableix en l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la sol·licitud i la documentació que les acompanya es presentaran exclusivament per via electrònica, mitjançant la signatura electrònica de l'entitat sol·licitant o de la persona que la represente. A l'efecte de participació en la present convocatòria, es considera que la mateixa subscripció de la sol·licitud de presentació telemàtica per les entitats sol·licitants o per les persones que les representen implica la capacitat d'obrar necessària per a: sol·licitar l'ajuda, permetre l'accés a la Plataforma Autonòmica d'Interoperabilitat, designar el compte bancari on es transferirà, si escau, la subvenció i assumir les declaracions responsables de no-concurrència de causa legal per a obtindre la condició de persona beneficiària (art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions).

3. La sol·licitud de presentació telemàtica i la documentació annexa estaran accessibles en la seu electrònica de la Generalitat, https://sede.gva.es (procediments administratius), i en l'enllaç de la GUIA PROP següent: http://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=20466&version=amp.



Cinqué. Sol·licitud i documentació que cal aportar

1. La sol·licitud d'ajuda es formularà segons el model de sol·licitud de subvenció general que estarà accessible en la seu electrònica de la Generalitat i haurà d'anar acompanyada de la documentació següent:

a) Programa sol·licitat per a l'exercici 2019, segons model que s'adjunta com a annex II.

b) Memòria, segons model que s'adjunta com a annex III.

c) Model de domiciliació bancària, que s'adjunta com a annex IV, degudament emplenat, en el qual la persona titular del compte haurà de coincidir amb l'entitat sol·licitant de la subvenció.

d) Autorització a l'òrgan convocant, que es farà constar en la sol·licitud general de subvenció, perquè aquest, de forma directa i per mitjans telemàtics:

1r. Comprove les dades fiscals identificatives de l'entitat sol·licitant que hi ha en l'Agència Estatal d'Administració Tributària i les dades d'identitat de la persona representant legal, mitjançant el sistema de verificació de dades d'identitat, segons estableix el Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'estableixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic. No obstant això, si de les comprovacions efectuades resultara alguna discordança amb les dades facilitades en la sol·licitud, la persona que instruïsca el procediment queda facultada per a realitzar les actuacions procedents per a aclarir-la.

2n. Obtinga l'acreditació que l'entitat sol·licitant està al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària i amb la Hisenda de la Generalitat, i de les seues obligacions amb la Seguretat Social, previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en els articles 18, 19 i 22 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament d'aquesta llei.

Si l'entitat sol·licitant no autoritza, haurà d'aportar: còpia compulsada o autenticada del NIF de l'entitat sol·licitant; còpia compulsada o autenticada del document nacional d'identitat, passaport o targeta d'identificació d'estranger de la persona representant legal, segons siga procedent, i els certificats que acrediten el compliment de les esmentades obligacions o, si no està obligat a presentar les declaracions o documents a què aquelles fan referència, n'haurà d'acreditar el compliment mitjançant declaració responsable.

d) Declaració responsable que l'entitat no està incursa en cap de les circumstàncies previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, que impedeixen obtindre la condició de beneficiària de subvencions públiques, i que es troba al corrent del compliment de les obligacions de reintegrament de subvencions que, si escau, se li hagueren exigit, inclosa en l'annex II.

e) Declaració responsable que l'entitat té pla d'igualtat vigent.



f) Aquella altra documentació addicional que la persona sol·licitant considere necessària per a l'oportuna valoració de la seua sol·licitud d'acord amb els criteris de valoració establits en la present convocatòria.



Seté. Termini de resolució i notificació

1. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos, a comptar des de l'endemà de la publicació de la present ordre en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. Transcorregut el termini assenyalat sense que s'haja notificat una resolució expressa, les persones interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu, als efectes previstos en l'article 25.1a de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

3. Correspon a la directora general de l'Institut Valencià de les Dones la competència per a resoldre per delegació de la vicepresidenta i consellera d'Igualtat i Polítiques Inclusives, després de l'informe i la proposta previs de la Comissió d'Avaluació.



Huité. Mitjans de notificació

1. De conformitat amb el que s'estableix en l'article 45.1.b de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, l'òrgan instructor publicarà els requeriments d'esmena en la web de la Direcció General de l'Institut Valencià de les Dones:

http://www.inclusio.gva.es/va/web/mujer/promocio-de-la-igualtat.

2. La resolució del procediment es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en la pàgina web de la Direcció General de l'Institut Valencià de les Dones, de conformitat amb l'article 45.1.b de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Nové. Recursos

Les resolucions que es dicten d'acord amb el que es disposa en l'article anterior posaran fi a la via administrativa i contra aquestes es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes, a comptar des de l'endemà de la seua notificació, o bé directament un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la seua notificació, de conformitat amb el que es disposa en l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



Desé. Forma i termini de justificació de les subvencions

1. El compte justificatiu de la despesa total efectuada per l'entitat en el programa subvencionat haurà de contindre la informació següent:

a) Una memòria explicativa de la realització de les actuacions que conformen el programa subvencionat.

b) Una memòria econòmica justificativa del cost de les actuacions realitzades que contindrà:

1r. Certificat emés per la Intervenció de l'entitat local on s'incloga una relació classificada de les despeses realitzades amb identificació del creditor, el concepte, l'import i la data de pagament, segons annex V.



2. El compte justificatiu de la despesa total haurà de presentar-se, com a data màxima, el 31 de gener de 2020. Transcorregut el termini assenyalat per a la presentació de la documentació sense que aquesta s'haja realitzat, es deixarà sense efecte el dret a l'ajuda concedida, després de la resolució prèvia degudament notificada a l'entitat basada en aquest incompliment.



Onzé. Recursos

La present convocatòria posa fi a la via administrativa, i contra aquesta es podrà recórrer potestativament en reposició, o bé caldrà plantejar directament un recurs contenciós administratiu de conformitat amb el que estableixen els articles 112, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 10, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Mapa web