Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ d'11 d'octubre de 2018, del director general del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual es convoquen per a l'exercici 2018 les subvencions destinades al programa d'ocupació amb suport en empreses del mercat ordinari de treball, regulades en l'Ordre 21/2016, de 20 d'octubre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball. [2018/9488]

(DOGV núm. 8406 de 19.10.2018) Ref. Base de dades 009477/2018






En el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de 25 d'octubre de 2016, es va publicar l'Ordre 21/2016, de 20 d'octubre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions destinades al programa d'ocupació amb suport en empreses del mercat ordinari de treball (modificada per l'Ordre 14/2018, 20.09.2018). Per a la seua convocatòria hi ha crèdit disponible en la línia S2240000 del subprograma 322.51, Foment d'ocupació, del pressupost del Servei Valencià d'Ocupació i Formació (d'ara endavant SERVEF) per a 2018.

En virtut del que s'ha exposat i de conformitat amb l'article 160.4.b de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, resolc:



Primer. Convocatòria

1. Convocar per a l'exercici 2018 les subvencions destinades a finançar el Programa d'ocupació amb suport en empreses del mercat ordinari de treball, regulades en l'Ordre 21/2016, de 20 d'octubre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions destinades al programa d'ocupació amb suport en empreses del mercat ordinari de treball.

2. Aquesta convocatòria es finançarà a càrrec del capítol 4, codi de línia S2240000, del subprograma 322.51, Foment d'ocupació, per un import global màxim de 500.000 euros, fons procedents del Servei Públic d'Ocupació Estatal.



Segon. Objecte i àmbit

Aquesta convocatòria té per objecte la concessió de subvencions destinades a fomentar els projectes d'ocupació amb suport en empreses del mercat ordinari de treball en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.



Tercer. Beneficiaris i condicions

1. Podran ser beneficiàries d'aquestes subvencions:

a) Les corporacions locals de la Comunitat Valenciana o les entitats subjectes a dret públic dependents o vinculades a aquestes que estiguen exercint competències en matèria d'ocupació.

b) Les entitats sense ànim de lucre amb àmbit d'actuació a la Comunitat Valenciana, en els estatuts de les quals figure expressament el desenvolupament de programes d'ocupació amb suport dirigits a la inserció laboral de les persones amb diversitat funcional.

2. En tot cas, les entitats a què fa referència el punt 1 hauran d'acreditar una experiència d'almenys dos anys en el desenvolupament de projectes d'ocupació amb suport dirigits a persones amb diversitat funcional en empreses del mercat ordinari de treball.

3. No podran obtindre la condició de beneficiari:

a) Les persones o entitats en les quals concórrega alguna de les prohibicions establides en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; a aquest efecte, les entitats presentaran la corresponent declaració responsable.

b) Les agrupacions de persones físiques o jurídiques, públiques o privades, les societats civils, les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat que, inclús mancant de personalitat jurídica, puga realitzar les actuacions subvencionables.



Quart. Quantia màxima de la subvenció

1. De conformitat amb el que es disposa en l'article 6.1 de l'Ordre 21/2016, de 20 d'octubre, l'import de la subvenció no podrà superar els 90.000 euros.

2. L'import de la subvenció es calcularà en funció del període en què s'efectue el suport, a comptar des de l'inici de l'acompliment del lloc de treball per la persona atesa:

a) Durant els 6 primers mesos: 500 euros mensuals per persona atesa.

b) Entre els mesos 7 a 12: 400 euros mensuals per persona atesa.

c) Entre els mesos 13 a 18: 200 euros mensuals per persona atesa.

d) Entre els mesos 19 a 24: 75 euros mensuals per persona atesa.



Cinqué. Període subvencionable

En aplicació de l'article 11 de la Llei 3/2000, de 17 d'abril, de creació del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, pel qual es permet que tant l'activitat subvencionada com la despesa que li siga inherent podran estendre's durant l'exercici següent a aquell en què s'atorgue l'ajuda, sempre que l'activitat s'haja iniciat l'any de concessió, resultaran subvencionables les actuacions efectuades entre la data de presentació de la sol·licitud i el 30 de juny de 2019.



Sisé. Forma i termini de presentació de sol·licituds

1. La sol·licitud (comprensiva així mateix de la documentació exigida en l'apartat seté) efectuada per les persones jurídiques o els seus representants (que hauran d'estar prèviament autoritzats a través del registre de representants, https://www.accv.es/ciudadanos/registro-de-representantes/) es presentarà de forma telemàtica a través de l'enllaç «Tramitar amb certificat» que hi ha associat a la convocatòria en l'apartat de subvencions de la web del SERVEF (http://www.servef.gva.es/fomentoocupacion). Per a això s'haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat o certificat de representant d'entitat.

2. El termini per a la presentació de les sol·licituds serà de 10 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

3. Cada entitat només podrà presentar una sol·licitud per província.



Seté. Documentació que ha d'acompanyar a la sol·licitud

1. Les sol·licituds hauran d'acompanyar-se de la documentació següent:

a) Estatuts de l'entitat sol·licitant, si escau.

b) Contractes, convenis, resolucions de concessió de subvencions i qualsevol altra documentació acreditativa de l'experiència de l'entitat en l'execució de programes d'ocupació amb suport a persones amb diversitat funcional en empreses del mercat ordinari de treball.

c) Dades de domiciliació bancària, en model normalitzat.

d) Memòria del projecte i annex, en models normalitzats.

e) Titulació acadèmica i contractes de treball acreditatius de l'experiència en projectes d'ocupació amb suport dels preparadors laborals.



f) Relació de mèrits aportats.

2. Llevat que conste l'oposició expressa per l'entitat sol·licitant (en aquest cas haurà d'aportar la documentació acreditativa corresponent), el SERVEF demanarà a través de la Plataforma Autonòmica d'Intermediació (PAI) i altres sistemes habilitats a aquest efecte la informació relativa a la certificació positiva de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, de la conselleria competent en matèria d'hisenda i de la Tresoreria General de la Seguretat Social, de trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.





Huité. Instrucció i procediment de concessió

1. La concessió d'aquestes subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva; per a això es tindran en compte els criteris de valoració establits en l'apartat nové.

2. L'import proposat per l'òrgan col·legiat no podrà ser superior a l'import sol·licitat ni a l'indicat en l'apartat quart.

3. La instrucció correspondrà als serveis territorials del SERVEF competents en matèria d'ocupació.

4. L'òrgan instructor podrà demanar als interessats l'aportació addicional dels documents i dades aclaridores que estime necessaris per a resoldre sobre la sol·licitud presentada.

5. Examinades les sol·licituds, l'òrgan instructor emetrà informe on farà constar que compleixen tots els requisits necessaris per a la concessió de les ajudes.

6. En la subdirecció general competent en matèria d'ocupació es constituirà un òrgan col·legiat integrat per la persona titular d'aquesta subdirecció o persona que designe per a la seua substitució, que el presidirà; dues vocals; i una persona que exercirà la secretaria, amb veu però sense vot. La designació de les persones que ocupen les vocalies i la secretaria l'efectuarà la persona titular de la direcció general competent en matèria d'ocupació. L'òrgan col·legiat emetrà informe on es concrete el resultat de l'avaluació efectuada.

7. A la vista de l'informe de l'òrgan col·legiat, l'òrgan instructor formularà les propostes de concessió a l'òrgan concedent.



Nové. Criteris de valoració

L'òrgan col·legiat establit en l'apartat anterior aplicarà els criteris següents de valoració de les sol·licituds:

a) Projecte de l'entitat sol·licitant: fins a 30 punts. Podrà assignar fins a 10 punts per l'anàlisi de l'adequació del lloc de treball; fins a 5 punts per la justificació de la intensitat del suport en funció del tipus i grau de discapacitat; fins a 10 punts pel contingut (metodologia, fases, actuacions, etc.); i fins a 5 punts per la seua adequació a la convocatòria.



b) Experiència acreditada de l'entitat en l'execució de programes d'ocupació amb suport a persones amb diversitat funcional: fins a 25 punts, a raó de 5 punts per cada projecte desenvolupat amb almenys 10 persones amb diversitat funcional; 1 punt per cada projecte desenvolupat amb menys de 10 persones amb diversitat funcional.

c) Dotació dels recursos materials que garantisquen el desenvolupament idoni dels projectes d'ocupació amb suport: fins a 10 punts.

d) Currículum professional del personal preparador laboral: fins a 30 punts, a raó d'1 punt per any d'experiència; 2 punts per cada 100 hores com a formador en matèria d'ocupació amb suport; 1 punt per cada 100 hores de formació rebuda en matèria d'ocupació amb suport.

e) Atenció a algun dels col·lectius següents: persones amb malaltia mental, dones i majors de 45 anys: fins a 20 punts, en proporció al nombre de destinataris finals del projecte.

f) Participació de l'entitat com a ponent en fòrums, seminaris o esdeveniments similars relacionats amb l'ocupació amb suport: fins a 10 punts, a raó d'1 punt per ponència.



Deu. Resolució i recursos

1. La competència per a resoldre sobre les sol·licituds presentades correspon per delegació a la persona titular de la direcció general competent en matèria d'ocupació.

2. La resolució de concessió determinarà la quantia concedida i incorporarà les condicions, obligacions i determinacions accessòries a què haja de subjectar-se el beneficiari.

3. El termini per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos comptats a partir de l'endemà de l'entrada de la sol·licitud en qualsevol dels registres del SERVEF. Transcorregut aquest termini sense que s'haja dictat resolució expressa, la sol·licitud podrà entendre's desestimada per silenci administratiu.

4. La resolució contindrà informació de l'import previst de l'ajuda en equivalent de subvenció bruta, així com de la seua subjecció al Reglament (UE) 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat, fent referència expressa al títol, a la publicació del Reglament en el DOUE i al registre de la comunicació a la Comissió Europea del règim d'ajudes.



5. La resolució posarà fi a la via administrativa i contra aquesta podrà interposar-se recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la notificació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos davant el corresponent jutjat contenciós administratiu de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



Onze. Mitjà de notificació

La notificació de les resolucions i actes de tràmit es practicarà a través de la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), per a això el sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física). Per a això es remetrà un avís a l'adreça de correu electrònic que figure en l'expedient, on s'informarà de la posada a la disposició d'una notificació en la seu electrònica esmentada. La falta de pràctica de l'avís no impedirà que la notificació siga considerada plenament vàlida.



Dotze. Pagament anticipat

1. Una vegada concedida l'ajuda, podrà anticipar-se el pagament de fins al 30 % de la subvenció concedida, amb la justificació prèvia de l'inici del projecte.

2. Per concórrer els supòsits establits en les lletres a i f de l'article 171.5 de la Llei 1/2015, el pagament anticipat no requerirà la constitució de garanties.

3. D'acord amb el que es preveu en l'article 19.5 de la Llei general de subvencions, els rendiments financers que es generen pels fons lliurats als beneficiaris no incrementaran l'import de la subvenció concedida, en raó a la seua escassa quantia i la dificultat de la seua aplicació a les activitats subvencionades i del seu seguiment i control.





Tretze. Requisits per als pagaments

1. El pagament de la subvenció, tant l'anticipat com el derivat de la comprovació del compte justificatiu, requerirà que el beneficiari es trobe al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social i no siga deutor per resolució de procedència de reintegrament. En el cas de corporacions locals, així mateix haurà de trobar-se al corrent en el compliment de l'obligació de rendició dels seus comptes anuals a la Sindicatura de Comptes.

2. A l'efecte del que es disposa en el punt anterior, el beneficiari haurà d'aportar una declaració responsable relativa a l'article 34.5 de la Llei general de subvencions i acreditar el compliment de les obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social, actualitzat a la data de les propostes de pagament, en els termes establits en l'apartat seté; i l'òrgan gestor obtindrà de la Sindicatura de Comptes el certificat sobre el compliment de l'obligació de rendició de comptes anuals en el cas de les corporacions locals.

3. El pagament anticipat requerirà la presentació amb caràcter addicional de la documentació següent en relació amb les persones destinatàries finals:

a) Contractes de treball i la seua comunicació al centre SERVEF d'ocupació.

b) Autorització per a la consulta de la seua vida laboral.

c) Resolució d'incapacitat permanent total o absoluta, certificat del tipus i grau de discapacitat o diagnòstic del centre públic de salut mental.

d) Autorització de l'entitat ocupadora per a permetre l'accés al personal del SERVEF que realitze les funcions de comprovació i control de la subvenció concedida.



Catorze. Justificació d'inici del projecte

1. La documentació d'inici del projecte es justificarà en el termini d'un mes a partir de la data d'inici de la seua execució. En tot cas els projectes hauran d'iniciar-se en 2018.

2. L'inici es justificarà davant de la Direcció Territorial del SERVEF mitjançant la presentació de la documentació següent:

a) Certificat d'inici en model normalitzat i la identificació del codi comptable corresponent a la subvenció sol·licitada.

b) Sol·licitud de bestreta, si escau, segons model normalitzat.

c) Documentació requerida per al pagament a què fa referència l'apartat anterior, en cas que se sol·licite bestreta.



Quinze. Justificació de la subvenció

1. En el termini de dos mesos des de la finalització del projecte subvencionat, els beneficiaris hauran de presentar a la Direcció Territorial del SERVEF el compte justificatiu de la subvenció concedida, que contindrà els documents següents:

a) Memòria d'actuacions realitzades, segons model normalitzat.

b) Certificat de despesa final, on s'inclourà la relació del personal que ha executat el projecte, amb el detall dels costos salarials i de Seguretat Social.

c) Si escau, justificant del reintegrament dels fons no utilitzats, on haurà de constar la identificació de l'entitat beneficiària i el número d'expedient.

d) Relació d'altres ingressos, recursos, fons propis o subvencions que hagen finançat l'activitat subvencionada, amb indicació del concepte, import i procedència i acreditació de l'aplicació d'aquests fons a l'activitat subvencionada.

e) Nòmines del personal que ha executat el projecte.

f) TC2 i rebut de liquidació de cotitzacions.

g) Declaració de retencions i ingressos a compte de l'IRPF (model 111) corresponent al període subvencionat.

h) En el cas de contractació de personal específic per a l'execució del projecte: contractes de treball i la seua comunicació al centre SERVEF d'ocupació; alta en la Seguretat Social i Informe de dades per a la cotització (Idc).

i) En el cas d'entitats privades, declaració en model normalitzat sobre el compliment de les obligacions de transparència.

j) La documentació requerida per al pagament establida en l'apartat tretze, amb l'excepció de la relacionada en el punt 3 si s'haguera aportat amb anterioritat.

k) Informes i registre de visites i accions en relació amb cada persona treballadora a qui s'ha donat suport, en model normalitzat.

l) Titulació acadèmica i justificació d'experiència prèvia d'almenys un any en activitats específiques d'ocupació amb suport de persones amb diversitat funcional en empreses del mercat ordinari de treball del personal tècnic que haja realitzat el programa.

m) La documentació establida en el punt 3 de l'apartat tretze, llevat que s'haguera presentat amb anterioritat.

n) Declaració sobre la destinació de l'ajuda, en model normalitzat.

2. Només s'admetran les despeses realitzades a partir de la data en què s'haja materialitzat la contractació dels treballadors amb diversitat funcional als quals es dirigisca el suport, amb els límits establits en els apartats quart i cinqué.

3. A l'efecte de control, l'entitat beneficiària haurà de conservar el resum anual de retencions i ingressos a compte sobre rendiments del treball (model 190) i la declaració de retencions i ingressos a compte de l'IRPF (model 111) la presentació del qual tinga lloc una vegada vençut el termini de justificació.



Setze. Liquidació de la subvenció

1. La liquidació final de la subvenció es produirà una vegada comprovat el compte justificatiu de la subvenció concedida.

2. Per a liquidar la subvenció es considerarà el període en què les persones treballadores amb diversitat funcional han romàs contractades rebent suport durant el desenvolupament del projecte.



Dèsset. Resolució de pagament i incidències

La competència per a efectuar el reconeixement de les obligacions i la proposta de pagament de la subvenció concedida, així com per a resoldre les incidències de qualsevol naturalesa que es produïsquen després de la concessió de les ajudes correspon per delegació a la persona titular de la direcció territorial del SERVEF.



Díhuit. Dret de la competència

1. Aquestes ajudes se subjecten al que s'ha disposat en l'article 34 i en els capítols I i II del Reglament (UE) 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat, publicat en el DOUE L187 de 26 de juny de 2014. Aquest règim s'aplicarà fins al 31 de desembre de 2020.

2. De conformitat amb l'article 1 del Reglament (UE) 651/2014, queden excloses com a beneficiàries:

a) Les empreses que estiguen subjectes a una ordre de recuperació pendent després d'una decisió prèvia de la Comissió que haja declarat una ajuda il·legal i incompatible amb el mercat interior.

b) Les empreses en crisis, segons la definició que efectua l'article 2 del Reglament (UE) 651/2014.

3. De conformitat amb la lletra q de l'article 4.1 del Reglament (UE) 651/2014, les ajudes no podran superar el llindar de 10 milions d'euros per empresa i per any.

4. De conformitat amb l'article 8 del Reglament (UE) 651/2014, aquestes ajudes podran acumular-se amb qualsevol altra ajuda estatal que subvencione costos identificables diferents. Així mateix podran acumular-se amb qualsevol altra ajuda estatal que subvencione totalment o parcialment els mateixos costos, si aquesta acumulació no supera el 100 % del cost pertinent o el llindar de 10 milions d'euros per empresa i any. No obstant això, aquest llindar podrà superar-se si l'acumulació es produeix amb altres ajudes exemptes en virtut del Reglament (UE) 651/2014, sempre que l'acumulació no determine una intensitat d'ajuda superior al 100 % del cost subvencionable durant qualsevol període en el qual s'ocupe als treballadors amb discapacitat.

Aquestes ajudes no podran acumular-se amb ajudes de minimis per als mateixos costos subvencionables, si l'acumulació determina una intensitat d'ajuda superior al 100 % del cost subvencionable.

5. Aquest règim d'ajudes ha sigut comunicat a la Comissió Europea, amb el registre número SA.52120.



Contra aquesta resolució, que esgota la via administrativa, podrà interposar-se recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la publicació, davant el corresponent jutjat contenciós administratiu competent, d'acord amb el que s'estableix en els articles 8 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, o potestativament recurs de reposició davant aquest mateix òrgan en el termini d'un mes, computat en els mateixos termes, de conformitat amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Tot això sense perjudici que les persones interessades puguen presentar qualsevol altre recurs que estimen pertinent.



València, 11 d'octubre de 2018.– El director general del SERVEF: Enric Nomdedéu i Biosca.

Mapa web