Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ d'1 d'octubre de 2018, del conseller de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, per la qual es determina la composició de la Comissió Assessora de Dret Civil Valencià. [2018/9123]

(DOGV núm. 8397 de 04.10.2018) Ref. Base de dades 009015/2018




La Comissió Assessora de Dret Civil Valencià va ser creada mitjançant el Decret 71/2018, d'1 de juny, del Consell, com un òrgan col·legiat consultiu de caràcter tècnic, al qual correspon realitzar les funcions de recuperació, conservació i revitalització del Dret Civil Foral Valencià, afavorint l'adopció d'iniciatives normatives que regulen nous assumptes o plantegen el desenvolupament reglamentari de lleis vigents.



Quant a la composició del Ple de la Comissió Assessora de Dret Civil l'article 5.1 de l'annex de l'al·ludit Decret 71/2018, d'1 de juny, del Consell, indica el següent:

«1. El Ple de la Comissió Assessora de Dret Civil Valencià, al qual correspon l'exercici de les funcions previstes en l'article 2 d'aquest reglament, estarà compost per:

a) Un president o una presidenta, que serà la persona titular de la conselleria amb competències en matèria de desenvolupament estatutari.

b) Un vicepresident o una vicepresidenta primer/a, que serà la persona titular de la secretaria autonòmica a la qual corresponguen les funcions en matèria de desenvolupament de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, dins de la conselleria que ostente aquestes competències.

c) Un vicepresident o una vicepresidenta segon/a, que serà la persona titular de la direcció general a la qual corresponguen les funcions en matèria d'impuls del desenvolupament de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, i direcció i gestió de les polítiques de la Generalitat destinades a la recuperació del Dret Civil Foral Valencià, dins de la conselleria que ostente aquestes competències.

d) Un vicepresident o una vicepresidenta tercer/a, que serà la persona titular de la Direcció General de l'Advocacia General de la Generalitat.

e) Un secretari o una secretària, que serà personal funcionari del subgrup A1, adscrit a la conselleria que tinga atribuïdes les competències en matèria de desenvolupament estatutari.

f) I fins a un màxim de 10 vocals per nomenament de la persona titular de la Presidència de la Comissió, de juristes de reconegut prestigi, un o una dels quals exercirà les funcions de coordinació. En aquests nomenaments s'haurà d'observar l'aplicació del principi de paritat entre dones i homes».

Pel que fa al mandat de les persones membres de la Comissió Assessora de Dret Civil Valencià, l'article 5.4 del referit annex del Decret 71/2018, d'1 de juny, del Consell, estableix que «serà de quatre anys, renovable per períodes d'igual durada mitjançant nomenament exprés».



La disposició final primera de l'esmentat Decret 71/2018, d'1 de juny, del Consell, faculta la persona titular de la conselleria competent en matèria de desenvolupament estatutari, per a dictar les disposicions que siguen necessàries per a l'aplicació i el desenvolupament del que s'estableix en aquest decret.

En exercici d'aqueixa facultat i en virtut del que es disposa per l'article 11 del Decret 7/2015, de 29 de juny, del president de la Generalitat, pel qual es determinen les conselleries en què s'organitza l'Administració de la Generalitat, en relació amb l'article 1 del Decret 160/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, resolc:



Primer

La Comissió Assessora de Dret Civil Valencià queda integrada per les següents persones membres:

a) President: Manuel Alcaraz Ramos, titular de la conselleria amb competències en matèria de desenvolupament estatutari.

b) Vicepresidenta primera: María Belén Cardona Rubert, titular de la secretaria autonòmica a la qual corresponen les funcions en matèria de desenvolupament de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, dins de la conselleria que ostenta aquestes competències.

c) Vicepresident segon: Josep Ochoa Monzó, titular de la direcció general a la qual li corresponen les funcions en matèria d'impuls del desenvolupament de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, i direcció i gestió de les polítiques de la Generalitat destinades a la recuperació del Dret Civil Foral Valencià, dins de la conselleria que ostenta aquestes competències.

d) Vicepresidenta tercera: M.ª José Rodríguez Blasco, titular de la Direcció General de l'Advocacia General de la Generalitat.

e) Secretària: Teresa Benedito Ibáñez, funcionària del subgrup A1, adscrita a la conselleria que té atribuïdes les competències en matèria de desenvolupament estatutari.

f) I les següents persones vocals, com a juristes de reconegut prestigi:

1. Javier Barceló Doménech

2. Iciar Cordero Cutillas

3. Vicente Domínguez Calatayud

4. Luis Miguel Higuera Luján

5. Cristina López Sánchez

6. M.ª Dolores Mas Badía

7. Rosa Moliner Navarro

8. Vicente Pascual Pascual

9. Francisco de Paula Blasco Gascó

10. Laia Santamaria Borrás



Segon

El vocal Francisco de Paula Blasco Gascó serà el coordinador de la Comissió Assessora de Dret Civil Valencià.



Tercer

D'acord amb el que es disposa en l'article 5.4 de l'annex del Decret 71/2018, d'1 de juny, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'organització i funcionament de la Comissió Assessora de Dret Civil Valencià, el mandat de les persones membres de la Comissió Assessora de Dret Civil Valencià, excepte renúncia, cessament o revocació, tindrà una vigència de quatre anys, renovables per períodes d'igual durada mitjançant nomenament exprés.



Quart

La present resolució es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i tindrà efecte des del dia de la publicació.



València, 1 d'octubre de 2018.– El conseller de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació: Manuel Alcaraz Ramos.

Mapa web