Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 20 de setembre de 2018, del director general del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual es convoquen les subvencions públiques destinades a la creació o manteniment de les unitats de suport a l'activitat professional, com a mesura de foment de l'ocupació per a la inserció de persones amb diversitat funcional o discapacitat en centres especials d'ocupació per a l'exercici 2018. [2018/8872]

(DOGV núm. 8394 de 01.10.2018) Ref. Base de dades 008878/2018






Mitjançant l'Ordre 13/2018, de 31 d'agost, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions públiques destinades a la creació o manteniment de les unitats de suport a l'activitat professional, com a mesura de foment de l'ocupació per a la inserció de persones amb diversitat funcional o discapacitat en centres especials d'ocupació (DOGV 8377).

En la present resolució es convoquen per a l'exercici 2018 les ajudes destinades a promoure i facilitar la inserció laboral de persones amb diversitat funcional o discapacitat en centres especials d'ocupació (d'ara endavant, CEE), en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, mitjançant la concessió d'ajudes per a la creació o manteniment de les unitats de suport a l'activitat professional.

En virtut del que s'ha exposat, i de conformitat amb el que s'estableix en els articles 160.4.b i 166 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, resolc:



Article 1. Objecte i àmbit d'aplicació

1. Mitjançant la present resolució es convoquen per a l'exercici 2018, les ajudes regulades en l'Ordre 13/2018, de 31 d'agost, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions públiques destinades a la creació o manteniment de les unitats de suport a l'activitat professional, com a mesura de foment de l'ocupació per a la inserció de persones amb diversitat funcional o discapacitat en centres especials d'ocupació (publicada en el DOGV núm. 8377, de 06.09.2018).

2. Aquesta convocatòria té per objecte promoure i facilitar la inserció laboral de persones amb diversitat funcional o discapacitat en centres especials d'ocupació (CEE), en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, mitjançant la creació o manteniment de les unitats de suport a l'activitat professional, d'acord amb el que s'estableix en la normativa aplicable segons el que es disposa en la disposició addicional primera de l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores; en l'any 2018 resulten subvencionables les contractacions, pròrrogues, transformacions de contractes temporals en indefinits i/o ampliacions de jornada del personal amb diversitat funcional severa, produïdes abans de l'1 de gener de 2018.

3. Podran ser entitats beneficiàries de les ajudes convocades mitjançant la present resolució, els centres especials d'ocupació inscrits en el registre de CEE de la Comunitat Valenciana, que desenvolupen la seua activitat a la Comunitat Valenciana i complisquen els requisits establits en l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores i en la normativa d'aplicació.



Article 2. Finançament de la convocatòria per a 2018

1. Les ajudes regulades en la present resolució es finançaran per un import global màxim estimat d'1.200.000,00 €, a càrrec del capítol 4 del subprograma pressupostari 322.51, codi línia de subvenció S2240000, corresponents a fons procedents del SEPE.

2. En el cas que la dotació publicada en la present convocatòria no resulte suficient per a atendre la totalitat dels imports sol·licitats, i hi haja crèdit disponible que permeta incrementar aquest finançament en el pressupost de 2018, mitjançant resolució del director general del SERVEF, podrà ampliar-se aquest crèdit, sense necessitat d'establir un nou termini de presentació de sol·licituds.



Article 3. Forma de presentació de sol·licituds

Les sol·licituds es presentaran de forma telemàtica, bé a través de la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), o bé a través de la web del SERVEF (www.servef.gva.es), en l'enllaç «Sol·licitud telemàtica», que hi ha associat a la present ajuda. Per a això, s'haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut de representant d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), en el supòsit de persones autoritzades en el Registre de representants.



Article 4. Termini de presentació de les sol·licituds d'ajudes

Les sol·licituds d'ajudes hauran de presentar-se en el termini de 15 dies naturals comptat des de l'endemà de la publicació de l'extracte de la present resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Article 5. Documentació que ha d'acompanyar-se a la sol·licitud

Documentació general

1. Les sol·licituds hauran d'acompanyar-se, a més de la documentació específica, de la documentació general següent signada electrònicament, que haurà d'annexar-se per mitjans telemàtics:

a) Acreditació de la representació legal de la persona que presenta la sol·licitud d'ajuda, llevat que aquesta representació ja estiga implícita en la sol·licitud o conste presentada anteriorment.

b) Dades de domiciliació bancària, segons el model facilitat a aquest efecte, excepte si s'ha presentat abans al SERVEF i no ha experimentat variació, en aquest cas s'indicarà el compte en què s'haurà de practicar l'ingrés.

c) Declaració responsable acreditativa que l'entitat beneficiària no està incursa en cap de les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiària de subvencions, i en concret de no trobar-se en el supòsit de l'article 13.2.g de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Aquesta declaració està inclosa en l'imprés normalitzat de sol·licitud general de subvencions.

d) Declaració responsable, en model normalitzat, acreditativa que l'entitat beneficiària reuneix els requisits establits en el Reglament 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat (DOUE L187, de 26.06.2014), i per tant, no es troba incursa en cap de les causes d'exclusió incloses en aquest reglament.

e) Declaració responsable, en model normalitzat, que l'import de les subvencions sol·licitades en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos d'altres administracions públiques, o d'altres ens públics o privats, nacionals o internacionals, supere els límits establits en la disposició addicional tercera de l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores.

f) Pla d'igualtat, degudament visat per la Direcció General de l'Institut Valencià de les Dones i per la Igualtat de Gènere o òrgan competent per a l'avaluació i validació d'aquest, o en absència d'això, declaració responsable, en model normalitzat, de no estar subjecte a l'obligació que per a això estableix l'article 45 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.



2. La presentació de la sol·licitud comportarà l'autorització de l'entitat beneficiària perquè el SERVEF obtinga directament l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, previstes en els articles 18 i 19 del Reglament de la Llei general de subvencions, i no caldrà aportar les certificacions corresponents ni la documentació identificativa.

No obstant això, l'entitat beneficiària podrà denegar o revocar aquest consentiment efectuant comunicació escrita al SERVEF en aquest sentit. En aquest supòsit, hauran de presentar-se els certificats originals positius de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, de l'Institut Valencià d'Administració Tributària i de la Tresoreria General de la Seguretat Social, expressius d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.



Documentació específica

1. La documentació específica per a les sol·licituds d'ajuda a les unitats de suport és:

a) Relació del personal amb diversitat funcional o discapacitat severa del CEE que complisca els requisits de l'article 1.2 de la present resolució, segons model normalitzat.

b) Relació de les persones integrants de la unitat de suport, d'acord amb la composició establida en l'article 12 de l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores, per les quals se sol·licita la subvenció convocada mitjançant la present resolució, llocs de treball que hagen d'ocupar i jornada laboral, segons model normalitzat.

c) Escrit de renúncia a la subvenció d'ajuda salarial, si escau, segons model normalitzat.

d) Còpia dels contractes indefinits, o transformació de contractes temporals en indefinits, del personal integrant de les unitats de suport, juntament amb els comunicats d'alta en Seguretat Social, llevat que aquest personal ja haja resultat subvencionat pel present programa en exercicis anteriors.

e) Documentació acreditativa de la titulació de tècnic de grau mitjà o superior del personal tècnic integrant de les unitats de suport, així com documentació acreditativa dels coneixements i/o experiència equiparables (curriculum vitae i contractes o certificats acreditatius d'accions de voluntariat), d'acord amb el que s'estableix en l'apartat 2 de l'article 12 de l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores, llevat que aquest personal ja haja resultat subvencionat pel present programa en exercicis anteriors.

f) Acreditació de la contractació del personal integrant de les unitats de suport com a personal tècnic o personal encarregat d'aquestes, mitjançant l'aportació dels contractes, clàusules addicionals o annexos als contractes o escrits registrats en els centres SERVEF d'ocupació, de modificació dels contractes subscrits amb anterioritat i en les noves contractacions.

2. En el cas que la documentació que es troba en poder del SERVEF, relativa tant al personal integrant de les unitats de suport com al personal amb diversitat funcional o discapacitat destinataris finals de la present ajuda, resulte insuficient, el SERVEF podrà requerir a les entitats beneficiàries, en qualsevol moment, l'aportació de la documentació que estime necessària per a la concessió de l'ajuda.





Article 6. Instrucció i procediment de concessió

1. El procediment de concessió de subvencions regulades en la present ordre serà, d'acord amb el que s'estableix en l'article 22 de la Llei 38/2003, general de subvencions, el de concurrència competitiva mitjançant el sistema de prorrateig entre les entitats beneficiàries d'aquest, de l'import global màxim destinat al programa.

Per a efectuar la concessió de les ajudes mitjançant el sistema de prorrateig, i una vegada comprovada la constitució de la unitat de suport d'acord als mòduls establits en l'article 12 de l'ordre en relació amb la disposició transitòria primera, es tindrà en compte el nombre de persones treballadores amb diversitat funcional o discapacitat severa, destinatàries finals de l'ajuda, la durada dels seus contractes i la jornada d'aquests.

Per a això, s'avaluaran les ajudes corresponents per cada persona treballadora amb diversitat funcional o discapacitat, i s'aplicarà la reducció proporcional a totes les entitats beneficiàries, segons el pressupost existent.

2. El procediment s'iniciarà d'ofici, mitjançant convocatòria de la persona titular de la Direcció General del SERVEF que es publicarà íntegrament en la Base de Dades Nacional de Subvencions, així com en l'extracte en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb el procediment establit en l'article 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

3. La instrucció del procediment de concessió de subvencions correspondrà a la Subdirecció General del SERVEF amb competències en matèria d'ocupació.

4. Examinades les sol·licituds, l'òrgan instructor emetrà un informe on farà constar que les entitats beneficiàries compleixen tots els requisits necessaris per a la concessió de les ajudes.

5. Una vegada instruïts els expedients, es remetran a la comissió de valoració, que procedirà a avaluar les sol·licituds i emetrà un informe en el qual es concretarà el resultat d'aquesta avaluació.

La composició de la comissió de valoració serà la següent:

– President o presidenta: la persona titular de la Subdirecció General d'Ocupació o una persona funcionària que designe per a la seua substitució, amb rang mínim de cap de servei.

– Vocals: la persona titular del servei amb competències en matèria d'ocupació protegida, o una persona funcionària que designe per a la seua substitució, que actuarà com a secretària o secretari, i una persona funcionària d'aquest servei, que serà designada per la persona titular del servei.

6. L'òrgan instructor, a la vista de l'expedient i de l'informe de l'òrgan col·legiat, formularà proposta de resolució.



Article 7. Resolució i recursos

1. La competència per a resoldre sobre les sol·licituds formulades correspon a la persona titular de la Direcció General del SERVEF, o òrgan en què aquesta delegue.

2. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució procedent serà de quatre mesos, comptats des de l'endemà de l'entrada de la sol·licitud en el registre telemàtic de la Generalitat.

Transcorregut el termini anterior sense que s'haja dictat i notificat resolució expressa, s'entendrà desestimada la pretensió per silenci administratiu, de conformitat amb el que es preveu en la legislació del procediment administratiu comú.

3. La resolució de concessió de les ajudes, degudament motivada, fixarà expressament la quantia concedida i incorporarà, si escau, les condicions, obligacions i determinacions accessòries a què haja de subjectar-se l'entitat beneficiària d'aquesta, amb notificació a la interessada en els termes previstos en la legislació del procediment administratiu comú.

4. La resolució posarà fi a la via administrativa, i contra aquesta podrà interposar-se recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que va dictar l'acte, en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la notificació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos davant el corresponent jutjat contenciós administratiu de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.





Article 8. Mitjà de notificació

1. La notificació de les resolucions i actes de tràmit es practicarà a través de la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es).

2. Per a això es remetrà un avís a l'adreça de correu electrònic que figure en l'expedient, on s'informarà de la posada a la disposició d'una notificació en la seu electrònica esmentada. La falta de pràctica de l'avís no impedirà que la notificació siga considerada plenament vàlida.





Article 9. Justificació i pagament de les ajudes

1. La justificació de la despesa i el pagament de les ajudes es realitzarà d'acord amb el que s'estableix en els articles 14 i 15 de l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores.

2. Els terminis per a l'aportació de la documentació establida en l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores, acompanyada, si escau, de la comunicació de les baixes o modificacions de jornada en el CEE que hagen pogut causar les persones integrants de les unitats de suport, són:

Primer termini: de l'1 al 15 d'octubre, rebuts de salaris o resums comptables de nòmines de gener a setembre, tots dos inclusivament, i extra, si escau, i justificants del càrrec en compte.

Rebuts de liquidació de cotitzacions (RLC) i justificants del càrrec en compte. Relació nominal de treballadors (RNT) de gener a agost, tots dos inclusivament.

Segon termini: de l'1 al 15 de gener de l'any següent a la convocatòria, rebuts de salaris o resums comptables de nòmines d'octubre a desembre, tots dos inclusivament, i extra, si escau, i justificants del càrrec en compte.

Rebuts de liquidació de cotitzacions (RLC) i justificants del càrrec en compte. Relació nominal de treballadors (RNT) de setembre a novembre, tots dos inclusivament.

Tercer termini: de l'1 al 15 de febrer de l'any següent:

– Rebuts de liquidació de cotitzacions (RLC) i justificants del càrrec en compte de desembre.

– Relació nominal de treballadors (RNT) de desembre.

– Declaració final de finançament, en model normalitzat, acreditatiu de la no-concurrència de subvencions o del finançament de les accions amb altres possibles fons.

– Declaració sobre publicitat i transparència, en model normalitzat, acreditatiu del compliment de l'obligació establida en l'article 4, apartat 1, juntament amb una captura de pantalla de la pàgina web del CEE, si escau.

– Informe acreditatiu dels serveis d'ajust personal i social prestats a totes les persones treballadores amb diversitat funcional o discapacitat severa, ateses i per les quals s'ha rebut l'ajuda regulada en la present ordre, en model normalitzat.

No obstant això, l'òrgan instructor del procediment regulat en l'ordre podrà sol·licitar l'aportació de documentació justificativa de les activitats realitzades d'ajust personal i social, per a la prestació de les quals han rebut l'ajuda.

3. En el present exercici, les ajudes es podran lliurar de forma anticipada, segons el procediment i els percentatges establits en l'article 44.3.a de la Llei 22/2017, de 29 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2018, en relació amb el que es preveu en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

4. Les subvencions de naturalesa corrent en matèria de foment d'ocupació destinades a finançar els costos salarials dels membres de les unitats de suport en l'exercici 2018, estan exemptes de prestar garanties per bestreta de subvencions, d'acord amb el que s'estableix en l'article 44.12.e de la Llei 22/2017, de 29 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2018.

5. Cada pagament relatiu a les ajudes requereix prèviament l'acreditació que l'entitat beneficiària es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, així com l'acreditació en l'expedient d'estar al corrent del pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions.



Article 10. Compatibilitat amb el mercat comú: requisits i exclusions



Les ajudes regulades en l'ordre per la qual s'estableixen les bases, són compatibles amb el mercat comú, ja que es regeixen pel Reglament (UE) núm. 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea, i concretament per l'article 34, com a ajudes per a compensar els costos addicionals de l'ocupació de treballadors/es amb diversitat funcional, sempre que la intensitat de l'ajuda no supere el 100 % dels costos subvencionables, entenent-se per tals els regulats en l'article 34 del reglament esmentat, i han sigut comunicades a la Comissió Europea, que ha registrat aquesta comunicació amb el número d'assumpte SA.52011



Article 11. Control de les ajudes

A l'efecte del que es disposa en l'article 10.2 de l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores, en relació amb el que s'estableix en la lletra j de l'article 165.2 de la Llei 1/2015, s'estableix per a 2018 un pla de visites del 10 % de les entitats beneficiàries del programa.



Article 12. Entrada en vigor

Aquesta resolució entrarà en vigor l'endemà de la publicació de l'extracte en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Contra aquesta resolució, que esgota la via administrativa, podrà interposar-se recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la publicació, davant el corresponent jutjat contenciós administratiu competent, d'acord amb el que s'estableix en els articles 8 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, o potestativament recurs de reposició davant aquest mateix òrgan en el termini d'un mes, computat en els mateixos termes, de conformitat amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Tot això sense perjudici que les persones interessades puguen presentar qualsevol altre recurs que estimen pertinent.



València, 20 de setembre de 2018.– El director general del Servei Valencià d'Ocupació i Formació: Enric Nomdedéu i Biosca.

Mapa web