Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 17 de setembre de 2018, de la Direcció General del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual s'aproven, per a l'exercici 2019, dues convocatòries de proves dirigides a l'avaluació de les competències clau necessàries per a cursar amb aprofitament la formació corresponent a certificats de professionalitat de nivells 2 i 3 en l'àmbit de la formació professional per a l'ocupació en la Comunitat Valenciana. [2018/8615]

(DOGV núm. 8390 de 25.09.2018) Ref. Base de dades 008739/2018


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Servei Valencià d'Ocupació i Formació
    Grup temàtic: Autoritzacions administratives
    Descriptors:
      Temàtics: examen



Amb data 24 de juliol de 2017, es va publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana l'Ordre 16/2017, de 20 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual es regulen les proves d'avaluació de les competències clau necessàries per a cursar amb aprofitament la formació corresponent a certificats de professionalitat de nivells 2 i 3 de qualificació, així com la certificació d'aquestes a la Comunitat Valenciana.



En virtut del que estableix l'article 5 d'aquesta, és procedent dictar resolució per la qual s'aproven, per a l'exercici 2019, dues convocatòries de proves d'avaluació de les competències clau necessàries per a cursar amb aprofitament la formació corresponent a certificats de professionalitat de nivells 2 i 3 de qualificació. Conforme el Consell Valencià de Formació Professional, resolc:



Primer. Objecte i àmbit d'aplicació

L'objecte de la present resolució és aprovar, per a l'exercici 2019, dues convocatòries de proves d'avaluació de les competències clau necessàries per a cursar amb aprofitament la formació corresponent a certificats de professionalitat de nivells 2 i 3 a l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

Les proves de competències clau que es convoquen són les següents:

– Comunicació en valencià, nivell 2.

– Comunicació en llengua castellana, nivell 2.

– Comunicació en llengua estrangera: anglés, nivell 2.

– Matemàtiques, nivell 2.

– Comunicació en valencià, nivell 3.

– Comunicació en llengua castellana, nivell 3.

– Comunicació en llengua estrangera: anglés, nivell 3.

– Matemàtiques, nivell 3.



Les persones interessades podran inscriure's en totes o en alguna de les proves de competències clau convocades.



Segon. Persones destinatàries i requisits de participació

Podran participar en aquestes proves les persones que, en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds d'aquesta convocatòria, tinguen complits 16 anys i no tinguen cap dels requisits establits en l'article 20.2 del Reial decret 34/2008, esmentats a continuació:



Per a la prova d'avaluació de competències clau de nivell 2:

a) Estar en possessió del títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria.

b) Estar en possessió d'un certificat de professionalitat de nivell 2.

c) Complir el requisit acadèmic d'accés als cicles formatius de grau mitjà, o bé haver superat les proves d'accés corresponents convocades per les administracions educatives.

d) Haver superat la prova d'accés a la universitat per a majors de 25 anys o 45 anys.

Per a la prova d'avaluació de competències clau de nivell 3:

a) Estar en possessió del títol de Batxiller.

b) Estar en possessió d'un certificat de professionalitat de nivell 3

c) Complir el requisit acadèmic d'accés als cicles formatius de grau superior, o bé haver superat les proves d'accés corresponents convocades per les administracions educatives.

d) Haver superat la prova d'accés a la universitat per a majors de 25 anys o 45 anys.





Tercer. Termini i forma de presentació de sol·licituds

El termini de presentació de sol·licituds serà:

– Convocatòria de febrer de 2019: del dia 15 d'octubre al dia 14 de novembre de 2018, tots dos inclusivament.

– Convocatòria de juny de 2019: del dia 11 de març al 10 d'abril de 2019, ambdós inclusivament.

Les persones interessades hauran de presentar una única sol·licitud per a cada convocatòria, en la qual assenyalaran les proves de competències clau en les quals desitgen participar.

Les sol·licituds es presentaran:

a) Presencialment: en imprés normalitzat en el registre de qualsevol centre del SERVEF, sense perjudici de poder presentar-la en els altres llocs previstos en la normativa vigent en matèria de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

b) Telemàticament: a través de l'accés situat en la pàgina web del SERVEF, http://www.servef.gva.es/competencias-clave. Per a això, el sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada (certificat reconegut per a ciutadans), o bé disposar de codi AutoServef.

En tots dos supòsits, la persona sol·licitant es responsabilitza que les dades contingudes en la sol·licitud són certs i que és conscient que la seua falsedat pot comportar la pèrdua del dret de realització de la prova o l'anul·lació de les qualificacions obtingudes.



Quart. Llista provisional i definitiva de persones admeses i excloses

Finalitzat el termini d'inscripció, es publicaran en la pàgina web del SERVEF, http://www.servef.gva.es/competencias-clave, les llistes provisionals de persones admeses i excloses.

Aquestes llistes provisionals estaran organitzades per província i amb indicació de la seu assignada on cada participant ha de realitzar la prova. Per a l'assignació de la seu on realitzar la prova es tindrà en compte el criteri de proximitat del domicili indicat en la sol·licitud d'inscripció i estarà en funció del nombre de sol·licituds presentades i les seus disponibles.

En el cas de les persones excloses, les llistes provisionals explicitaran el motiu d'exclusió, perquè puguen esmenar els defectes en què hagen incorregut en la seua sol·licitud o realitzar les al·legacions que tinguen per convenient en el termini de cinc dies hàbils a partir de l'endemà de la seua publicació. Aquestes al·legacions hauran de presentar-se en qualsevol centre del SERVEF i es dirigiran a la Direcció General d'Ocupació i Formació.

Amb una antelació d'un mínim de 5 dies hàbils a la realització de les proves, es faran públics pel mateix mitjà les llistes definitives.



La data prevista de realització de les proves és:

– Convocatòria de febrer de 2019: el divendres dia 1 de febrer de 2019.

– Convocatòria de juny de 2019: el divendres dia 7 de juny de 2019.

No obstant això, amb la publicació de les llistes definitives s'indicarà la data definitiva, així com els mitjans i materials auxiliars la utilització dels quals s'autoritze, si escau. En cap cas es permetrà l'ús de dispositius mòbils durant la realització de les proves.



Cinqué. Atenció a les persones amb diversitat funcional

S'adoptaran les mesures necessàries perquè les persones amb diversitat funcional que hagen de realitzar les proves puguen fer-ho amb les adaptacions que calguen. Les persones amb diversitat funcional hauran de fer-ho constar en la sol·licitud de participació en les proves, a la qual hauran d'adjuntar el certificat emés pel personal tècnic competent que especifique les adaptacions necessàries que cal dur a terme per a la realització de la prova.



Sisé. Identificació de les persones participants

El personal responsable de controlar la realització de la prova podrà requerir, en qualsevol moment, la identificació de les persones participants, les quals hauran d'acreditar per mitjà de l'exhibició del document oficial d'identitat, passaport o permís de conducció, en vigor, sense que siga vàlida la còpia dels citats documents.



Seté. Nomenament de personal de suport a la comissió d'avaluació



D'acord amb el que s'estableix en l'article 8 de l'Ordre 16/2017, de 20 de juliol, abans esmentada, per a garantir un desenvolupament correcte de les proves, podrà incorporar-se a la comissió d'avaluació, tot el personal de suport que es considere necessari.

a) En cada seu on es realitzen les proves es constituirà una subcomissió presidida per personal del SERVEF i integrada a més per un mínim de 4 membres, designats per la Direcció General de Centres i Personal Docent de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, a seleccionar entre el professorat de centres públics de formació de persones adultes que impartisca docència de mòduls formatius dels camps de coneixement o àmbits d'experiència directament relacionats amb les competències clau a avaluar. Tot el personal que integre aquestes subcomissions serà nomenat per la Direcció General d'Ocupació i Formació del SERVEF.

Per a la constitució de les subcomissions haurà de prevaldre el criteri de proximitat al centre on es realitze la prova, de manera que, preferentment, es triarà professorat que preste serveis en la mateixa localitat o, si no fora possible, en localitats pròximes a la seu de la subcomissió.



b) La Direcció General Ocupació i Formació del SERVEF, a proposta de la Direcció General de Centres i Personal Docent de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, nomenarà el personal de suport encarregat d'elaborar les proves d'avaluació de les competències clau necessàries per a cursar amb aprofitament la formació corresponent a certificats de professionalitat de nivells 2 i 3 en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

S'haurà d'elaborar una prova per a cadascuna de les competències clau que es convoquen en el resolc 1 d'aquesta resolució. Elaborades aquestes proves, es remetran a la comissió d'avaluació, amb una antelació mínima de dos mesos a la data de realització d'aquestes.

Les indemnitzacions i gratificacions a percebre per les persones integrants de la comissió, així com pel personal de suport que s'hi incorpore seran les establides en el decret del Govern Valencià sobre indemnitzacions per raó del servei i gratificacions per serveis extraordinaris vigent.



Huité. Estructura i funcionament de les proves

Les proves seran de caràcter presencial.

D'acord amb el que preveuen l'article 5.1 i 9 de l'Ordre 16/2017, de 20 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual es regulen les proves d'avaluació de les competències clau necessàries per a cursar amb aprofitament la formació corresponent a certificats de professionalitat de nivells 2 i 3 de qualificació, així com la certificació d'aquestes a la Comunitat Valenciana, les proves s'estructuraran en dues sessions per a cadascun dels nivells que es convoquen:

– Proves de nivell 2.

Les proves d'avaluació de competències clau de nivell 2 es realitzaran al matí en dues sessions. La primera sessió s'iniciarà a les 09.00 hores i finalitzarà a les 11.00 hores i estarà dedicada a la realització de la prova per a l'acreditació de la competència clau «Comunicació en llengua castellana» nivell 2 i de la prova per a l'acreditació de la competència clau «Matemàtiques» nivell 2. Finalitzada aquesta primera sessió, està previst un descans de 30 minuts.

La segona sessió s'iniciarà a les 11.30 hores i finalitzarà a les 13.30 hores i estarà dedicada a la realització de la prova per a l'acreditació de la competència clau «Comunicació en valencià» nivell 2 i de la prova per a l'acreditació de la competència clau «Comunicació en llengua estrangera: anglés» nivell 2.

– Proves de nivell 3.

Les proves d'avaluació de competències clau de nivell 3 es realitzaran a la vesprada en dues sessions. La primera sessió s'iniciarà a les 16.00 hores i finalitzarà a les 18.00 hores i estarà dedicada a la realització de la prova per a l'acreditació de la competència clau «Comunicació en llengua castellana» nivell 3 i de la prova per a l'acreditació de la competència clau «Matemàtiques» nivell 3. Finalitzada aquesta primera sessió, està previst un descans de 30 minuts.

La segona sessió s'iniciarà a les 18.30 hores i finalitzarà a les 20.30 hores i estarà dedicada a la realització de la prova per a l'acreditació de la competència clau «Comunicació en valencià» nivell 3 i de la prova per a l'acreditació de la competència clau «Comunicació en llengua estrangera: anglés» nivell 3.

L'alumnat que no estiga matriculat en totes les proves haurà de presentar-se en tot cas en l'hora d'inici de la sessió corresponent a la prova en la qual estiga matriculat.

Per a cada competència clau, la puntuació màxima en la prova serà de 10 punts i la mínima de 0 punts, i és necessari aconseguir una puntuació mínima de 5 punts per a considerar-la superada, la qual cosa suposarà el resultat d'apte/apta i, per tant, la seua inclusió en el registre de competències clau.

Quan alguna persona responsable de la supervisió de les proves observe un acte o conducta indeguda, prendrà les mesures oportunes que garantisquen la realització correcta de les proves i ho farà constar en una diligència acreditativa de l'incident, a l'efecte que la comissió d'avaluació resolga el procedent.

L'ús per part de les persones participants de mitjans i materials auxiliars no autoritzats en el transcurs de la prova o la suplantació d'identitat seran sancionats amb la qualificació de no apte/no apta, sense perjudici de l'exigència de la responsabilitat que corresponga.



Nové. Criteris d'avaluació

El nivell d'exigència per a cada competència i nivell de qualificació es concreta en l'annex I de l'Ordre 16/2017, de 20 de juliol, anteriorment citada.



Deu. Publicació de resultats

Una vegada realitzades les proves, es farà públic o en la pàgina web del SERVEF la llista provisional, per a cada província, del resultat obtingut per les persones participants en cadascuna de les competències clau avaluades per a cada nivell de qualificació. Aquest resultat s'expressarà en termes d'apte/apta o no apte/no apta.

En el cas que la qualificació siga d'apte/apta, s'afegirà el resultat numèric obtingut en les proves. També s'afegirà la puntuació mitjana dels dits resultats (arredonida a la centèssima més pròxima) sempre que es tinguen acreditades les quatre competències (encara que l'acreditació d'alguna d'aquestes s'haja obtingut amb anterioritat a aquesta convocatòria). Tot això als efectes de reserva de les places de l'alumnat en els centres SERVEF de Formació a la qual fa referència el resolc 14 d'aquesta resolució.

Les llistes provisionals s'ordenaran alfabèticament, segons els cognoms i el nom de les persones participants.

Les persones participants podran interposar, davant la comissió d'avaluació, les al·legacions que consideren oportunes, en el termini de 5 dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació de la llista provisional. Aquestes al·legacions hauran de presentar-se en qualsevol centre del SERVEF.

Les al·legacions seran resoltes en el termini d'un mes des de la finalització del període de presentació, transcorregut el qual es publicaran les llistes definitives.

Les llistes definitives es presentaran en ordre decreixent de la puntuació mitjana a la qual s'al·ludeix en el segon paràgraf d'aquest resolc i indicaran a quines persones correspon la reserva de places en els cursos dels centres de formació del SERVEF.

Contra les llistes definitives es podrà interposar recurs d'alçada davant de la Direcció General del SERVEF, en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà de la publicació de la llista definitiva corresponent, d'acord amb el que disposen els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Tot això, sense perjudici que puga interposar-se qualsevol altre recurs dels previstos en la legislació vigent.

La publicació de les llistes provisionals i definitives tindrà els efectes de notificació a les persones interessades.



Onze. Custòdia i destrucció de la documentació

Tota la documentació relativa a les proves haurà de conservar-se, almenys, fins a sis mesos després de la realització de la prova. En els supòsits de revisió, les proves es conservaran fins que es resolga el procediment contenciós administratiu, si escau.



Dotze. Tractament de la informació

Les dades personals que conté el formulari de sol·licitud podran ser incloses en un fitxer per al tractament pel SERVEF, en l'ús de les funcions pròpies que té atribuïdes en l'àmbit de les seues competències, i es podrà dirigir a qualsevol òrgan seu per a exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició, segons disposa la Llei orgànica 15/1999, de protecció de dades de caràcter personal (BOE 298, 14.12.1999).



Tretze. Expedició dels certificats

Després de la publicació de les llistes definitives, el SERVEF expedirà d'ofici, per a les persones que hagen superat les proves d'avaluació de competències clau, un certificat de caràcter oficial, en la competència corresponent. En tot cas, les persones interessades podran consultar, des de la pàgina del web del SERVEF, http://www.servef.gva.es/competencias-clave, les competències clau que tenen anotades en el Registre, i podran obtindre, en format pdf, un certificat per cadascuna d'aquestes.





Catorze. Reserva de places en els centres SERVEF de Formació

D'acord amb el que s'estableix en l'article 9 de l'Ordre 16/2017, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, que regula les proves d'avaluació de les competències clau, per a aquesta convocatòria, es reserva el 20 % de les places de l'alumnat corresponents als cursos de certificats de professionalitat de nivell 2 de qualificació i el 20 % de les corresponents als cursos de certificats de professionalitat de nivell 3 que estiga previst que comencen en els centres de formació del SERVEF en el mateix exercici en el qual es realitzen les proves.

La llista definitiva de resultats obtinguts en les proves indicarà quines persones corresponen al 20 % esmentat, que seran aquelles que, havent obtingut un resultat d'«apte/apta» en totes les proves de competències clau en les quals haja participat en la present convocatòria, per al mateix nivell de qualificació, hagen aconseguit la major puntuació mitjana, sempre que tinguen acreditades les quatre competències.



Les persones amb dret a reserva de plaça que estiguen en desocupació disposaran de 20 dies hàbils des de l'endemà de la publicació de la llista definitiva per a sol·licitar cita prèvia amb les persones que exerceixen les funcions d'orientació en el seu centre SERVEF d'ocupació, per a decidir quin curs dels programats és més concorde al seu itinerari d'inserció laboral.

L'orientador o orientadora emplenarà la sol·licitud de la persona amb dret a reserva de plaça, indicant quines són les accions formatives de la seua elecció, per ordre de preferència, així com el centre de formació que les haja programades, a fi de formalitzar la seua reserva.

Les persones amb dret a reserva de plaça que estiguen treballant contactaran, en el termini de 20 dies hàbils des de l'endemà de la publicació de la llista definitiva, amb el Servei de Centres de Formació Professional per a l'Ocupació per a decidir quin curs dels programats és compatible amb el seu horari laboral a l'efecte de formalitzar la seua reserva.

Contra el present acte, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, davant dels jutjats de l'ordre contenciós administratiu, d'acord amb el que estableixen els articles 8 i 46.1 de la Llei 28/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, o, potestativament recurs de reposició davant aquest mateix òrgan, en el termini d'un mes computat en els termes exposats, d'acord amb el que indiquen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Tot això sense perjudici que puga interposar-se qualsevol altre recurs dels previstos en la legislació vigent.



La present resolució produirà els seus efectes des de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 17 de setembre de 2018.– El director general del SERVEF: Enric Nomdedéu i Biosca.

Mapa web