Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 29 de gener de 2018, del director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, per la qual es convoquen les ajudes al sector vitivinícola de la Comunitat Valenciana per a la promoció en mercats de tercers països arreplegades en el Programa de suport 2019-2023 al sector vitivinícola espanyol. [2018/835]

(DOGV núm. 8224 de 31.01.2018) Ref. Base de dades 001051/2018




Vist el Reial decret 5/2018, de 12 de gener, per a l'aplicació de les mesures del Programa de suport 2019-2023 al sector vitivinícola espanyol, publicat en el Boletín Oficial del Estado número 12, de 13 de gener de 2018, norma dictada a l'empara del que disposa l'article 149.1.10 de la Constitució, que atribueix a l'Estat la competència exclusiva en matèria de comerç exterior i l'objecte de la qual és establir la normativa bàsica aplicable, entre altres mesures, a la promoció en mercats de tercers països.

Vist que el reial decret esmentat atribueix a les distintes comunitats autònomes, com a autoritats competents, la competència per a la gestió i concessió de les ajudes de promoció de mercats en tercers països, respecte als beneficiaris que tinguen el domicili fiscal en el seu territori.



En virtut de les facultats que em confereixen els articles 160 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions i l'article 13.1.h del Decret 123/2006, de 8 de setembre, del Consell, pel que aprova l'Estatut de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària (DOGV 5344, 12.09.2006) i el Decret 124/2006, de 8 de setembre, del Consell, pel qual es designa l'organisme pagador de les despeses corresponents a la Política Agrícola Comuna a la Comunitat Valenciana i s'estableix la seua organització i funcionament (DOGV 5344, 12.09.2006) ambdós en la seua redacció vigent, resolc:



Primer. Convocatòria

Convocar les ajudes al sector vitivinícola de la Comunitat Valenciana per a la promoció en mercats de tercers països, en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, gestionades per la Direcció General de Desenvolupament Rural i Política Agrària Comuna, i que es regiran per les bases contingudes en el Reial decret 5/2018, de 12 de gener.



Segon. Objecte i condicions per a la concessió de les ajudes

1. L'objecte, els tipus d'accions i la duració dels programes, els tipus de beneficiaris, productes i països admissibles, així com les característiques de les accions i programes auxiliables, seran els establits en els articles 3 a 7 del Reial decret 5/2018, de 12 de gener.

2. Podran sol·licitar les ajudes les empreses i entitats indicades en l'article 3 del Reial decret 5/2018, de 12 de gener, que tinguen el seu domicili fiscal a la Comunitat Valenciana.

3. Les persones beneficiàries d'aquestes ajudes hauran de complir el que estableix l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



Tercer. Finançament de les ajudes

1. Les ajudes regulades en aquesta convocatòria estaran finançades pel FEAGA al 100 %, de conformitat amb el que disposa el Reial decret 5/2018, de 12 de gener, per a l'aplicació de les mesures del Programa de suport 2019-2023 al sector vitivinícola espanyol.

2. La dotació pressupostària es farà a càrrec del FEAGA, de conformitat amb l'article 4 del Reglament (CE) número 1306/2013, del Parlament Europeu i el Consell, de 17 de desembre de 2013, sobre el finançament, la gestió i el seguiment de la Política Agrícola Comuna. La quantia global màxima definitiva de la convocatòria s'aprovarà i publicarà una vegada conegut el repartiment de fons que s'efectue en la corresponent conferència sectorial d'Agricultura i Desenvolupament Rural.



Quart. Termini i lloc de presentació de les sol·licituds

1. El termini de presentació de sol·licituds s'iniciarà l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i conclourà el 14 de febrer de 2018.

2. Les sol·licituds i la documentació que les acompanya es presentaran preferentment en el registre de la conselleria competent en matèria d'agricultura i es podran presentar també en qualsevol dels registres previstos en la legislació reguladora del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

3. Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, així com els sol·licitants, que no estant obligats a això, opten per aquesta via, presentaran les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat en el següent URL: http://www.gva.es/portal/page/portal/inicio/procedimientos?id_proc=14484.



D'acord amb el que disposa l'article 68.4 de la dita norma, si algun dels subjectes obligats a relacionar-se per mitjans electrònics presenta la seua sol·licitud presencialment, l'administració requerirà l'interessat perquè l'esmene a través de la seua presentació electrònica. A aquest efecte, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què haja sigut realitzada l'esmena.

4. No seran admeses a tràmit les sol·licituds que es presenten fora del termini establit en la convocatòria, i es resoldrà la seua inadmissió, que haurà de ser notificada a les persones interessades en els termes que preveu els articles 40 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



5. Tant el model de sol·licitud d'ajuda com la resta de models dels documents a aportar junt amb la sol·licitud d'ajuda, igual que la informació bàsica sobre aquests ajudes, són els que apareixen en l'URL http://www.gva.es/portal/page/portal/inicio/procedimientos?id_proc=14484.



Cinqué. Documents i informacions que han d'acompanyar a la sol·licitud

1. La sol·licitud d'ajuda haurà d'anar acompanyada de la documentació següent:

a) Documentació relativa a l'activitat o projecte per al qual se sol·licita la subvenció: formularis del beneficiari i del programa que hauran de contindre almenys la informació prevista en l'annex IV del Reial decret 5/2018, de 12 de gener, degudament omplits, el quadre sobre diferències nou mercat, si és el cas, declaracions obligatòries i pressupost recapitulatiu, tot això d'acord amb els models establits en l'esmentat annex IV. A més hauran de reflectir amb suficient grau de detall tots els requisits necessaris perquè puga avaluar-se la seua conformitat amb la normativa aplicable i la seua relació qualitat/preu, amb especificació dels mitjans propis o externs amb què comptaran per a realitzar les accions previstes, respectant en tot cas la normativa de la Unió Europea relativa els productes considerats i a la seua comercialització.



b) Declaració de la persona beneficiària relativa a la sol·licitud i/o obtenció d'altres ajudes per a la mateixa finalitat per altres administracions o ens públics. En el cas que la sol·licitud o concessió d'altres ajudes s'efectue durant la tramitació de l'expedient, aquesta comunicació haurà d'efectuar-se tan prompte com es conega i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts.



c) Escriptura de constitució de l'entitat i estatuts de l'entitat així com modificacions ulteriors degudament inscrites en el registre corresponent.

d) Acreditació de la personalitat jurídica del sol·licitant, de l'entitat i capacitació del seu representant.

e) Fotocòpia de la targeta d'identificació fiscal (CIF) del sol·licitant.



f) Declaració responsable sobre el percentatge de producte amb certificació ecològica objecte de promoció sobre el total de producte promocionat a través del programa.

2. El formulari de sol·licitud incorporarà les següents declaracions responsables, que hauran de ser subscrites, en tot cas, pels sol·licitants:



a) Complir el que disposen els articles 4 (tipus d'accions i duració dels programes), 6 (productes i països admissibles) i 7 (característiques de les accions i programes) del Reial decret 5/2018, de 12 de gener, i en la resta del que disposa la secció primera del capítol II de l'esmentat Reial decret.

b) Respectar la normativa de la Unió Europea relativa als productes considerats i a la seua comercialització.

c) Comprometre's l'organització o empresa proponent a garantir el finançament per a tota la duració del programa.

d) No estar incurs en alguna de les circumstàncies arreplegades en l'apartat segon de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i que impossibiliten la consideració com a persona beneficiària.

e) Complir la normativa d'integració laboral de persones amb discapacitat o, si és el cas, l'exempció de la dita obligació, segons estableix el Decret 279/2004, de 17 de desembre, del Consell, pel qual es regulen els procediments de contractació administrativa i de concessió de subvencions per al foment de l'ocupació de les persones amb discapacitat (DOGV 4907, 21.12.2004).

f) Conéixer la normativa que regeix el règim d'ajudes contingut en el Reial decret 5/2018, de 12 de gener, per a l'aplicació de les mesures del programa de suport al sector vitivinícola espanyol i la resta de normativa aplicable.

g) No haver rebut cap altra ajuda econòmica de la Unió Europea per al programa sol·licitat.

h) Garantir la disponibilitat, en quantitat i qualitat, de productes per a assegurar la resposta a llarg termini enfront de les demandes que es puguen generar com a efecte de la promoció realitzada una vegada conclosa.

i) Que el material d'informació i promoció elaborat en el marc dels programes complisca la normativa comunitària i la legislació del tercer país en què es desenvolupe el programa corresponent.



3. En cas de sol·licitar la pròrroga d'un programa, d'acord amb l'apartat 4 de l'article 8 del Reial decret 5/2018, de 12 de gener, els interessats hauran de presentar un informe de resultats dels dos primers anys d'execució per a la seua avaluació. El dit informe contindrà, almenys, informació relativa als efectes en el mercat de destinació del programa desenvolupat, a més de detallar les raons per a sol·licitar la pròrroga.



Sisé. Criteris de priorització

1. Les sol·licituds els programes de les quals superen la fase de verificació establida en la lletra a de l'apartat 1 de l'article 9 del Reial decret 5/2018, de 12 de gener, seran prioritzades d'acord amb els criteris establits en l'annex V.

2. La puntuació corresponent al criteri de priorització d'interés per a la comunitat autònoma dels programes verificats a què es refereix l'apartat tercer de l'annex V del Reial decret 5/2018, de 12 de gener, serà determinada per mitjà del barem següent:

a) 10 punts, quan més del 25 % dels productes del programa de promoció siguen ecològics.

b) 8 punts, quan entre el 5 % i el 25 % dels productes del programa de promoció siguen ecològics.

c) 5 punts, quan els productes del programa de promoció continguen productes ecològics en quantia inferior al 5 %.

Només es podrà obtindre puntuació per un dels apartats anteriors.



3. Seran exclosos els programes la puntuació total dels quals no arribe als 25 punts.



Seté. Resolució

1. Una vegada aprovada, per la Conferència Sectorial d'Agricultura i Desenvolupament Rural, la llista definitiva de les accions i programes seleccionats i les condicions establides per a aquests, la Direcció General de Desenvolupament Rural i Política Agrària Comuna, per delegació (A 13.09.2011, pel qual es deleguen les funcions d'autorització del pagament de fons FEAGA entre l'organisme pagador i els distints òrgans administratius de la conselleria competent en matèria d'agricultura) resoldrà les sol·licituds corresponents a la Comunitat Valenciana. Es notificaran a les persones beneficiàries, en el termini de deu dies, comptats a partir de la data de la resolució, la concessió o la denegació de l'ajuda i, si és el cas, la seua quantia, juntament amb les condicions particulars previstes en la normativa d'aplicació que ha de complir la persona beneficiària.

2. El termini màxim per a la resolució i notificació del procediment serà de sis mesos, comptats a partir de l'endemà de la finalització del termini de presentació de les sol·licituds. La falta de resolució dins del termini tindrà efectes desestimatoris en els termes que preveu l'article 25 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

3. Contra la resolució que, si és el cas, es dicte, es podrà interposar un recurs de reposició davant de la persona titular de la Direcció de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, de conformitat amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.





Huité. Recursos.

Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, pot interposar-se potestativament un recurs de reposició davant del director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària en el termini un mes, comptat des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o impugnar-se directament davant dels jutjats del contenciós administratiu en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la publicació, d'acord amb el que preveuen els articles 8.3, 25.1 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa; tot això sense perjudici que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.



València, 29 de gener de 2018.– El director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària: Francisco Rodríguez Mulero.

Mapa web