Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 29 de juny de 2018, del director general de Relacions amb les Corts, per la qual es publica el Conveni marc entre la Generalitat, les diputacions provincials de València, Alacant i Castelló i la Federació Valenciana de Municipis i Províncies, en matèria d'administració electrònica en l'àmbit de la Comunitat Valenciana. [2018/6489]

(DOGV núm. 8335 de 10.07.2018) Ref. Base de dades 006761/2018


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Presidència de la Generalitat
    Grup temàtic: Convenis Generalitat
    Matèries: Administració electrònica
    Descriptors:
      Temàtics: Diputació Provincial, Federació Valenciana de Municipis i Províncies
      Descriptors toponímics: València (província), Alacant (província), Castelló (província)



La Generalitat, a través de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, les diputacions provincials de València, Alacant i Castelló i la Federació Valenciana de Municipis i províncies han subscrit, prèvia tramitació reglamentària, el dia 15 de juny de 2018, un conveni marc en matèria d'administració electrònica en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, i conforme amb allò que preveu l'article 20 del Decret 176/2014, de 10 d'octubre, del Consell, pel qual es regulen els convenis que subscriga la Generalitat i el seu registre, una vegada inscrit en el Registre de Convenis de la Generalitat amb data 29 de juny de 2018 i número 371/2018, és procedent la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana del conveni esmentat, que figura com a annex d'aquesta resolució.



València, 29 de juny de 2018.– El director general de Relacions amb les Corts: Antonio Torres Salvador.





Conveni marc de col·laboració entre la Generalitat, les diputacions provincials i la Federació Valenciana de Municipis i Províncies, en matèria d'Administració Electrònica en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.



València, 15 de juny de 2018



Reunits

D'una part, Vicent Soler i Marco, conseller d'Hisenda i Model Econòmic, actuant en nom i representació de la Generalitat, de conformitat amb l'article 28, lletres c), g) i ll) de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i de conformitat amb el que disposa el Decret 176/2014, de 10 d'octubre, del Consell, pel qual regula els convenis que subscriga la Generalitat i el seu registre, i facultat per a la subscripció del present conveni, per acord del Consell de data 26 de gener de 2018.



D'una altra part, Jorge Rodríguez Gramage, president de la Diputació Provincial de València, en nom i representació d'aquella, en virtut del que disposa l'article 34.1.b de la Llei 7/1985, reguladora de les Bases de Règim Local, en compliment d'allò que s'ha acordat per Acord Plenari de data 19 de desembre de 2017, assistit per Vicente Boquera Matarredona, secretari general de la Diputació, en l'exercici de les funcions de fedatari públic que li atribueix l'article 92 bis 1.a) de l'esmentada Llei reguladora de les Bases del Règim Local.

D'una altra part, César Sánchez Pérez, president de la Diputació d'Alacant, en representació d'aquesta Administració Local, assistit per la secretària general de la Diputació, Amparo Koninckx Frasquet, i facultat expressament per a la firma del present conveni per acord del Ple de la Diputació, de data 13 de desembre de 2017.

D'una altra part, Javier Moliner Gargallo, president de la Diputació de Castelló, en representació d'aquesta Administració Local, assistit pel secretari general de la Diputació, Sr. Manuel Pesudo Esteve, i facultat expressament per a la firma del present conveni per acord del Ple de la Diputació, de data 19 de setembre de 2017.

I d'una altra part, Rubén Alfaro Bernabé, com a representant legal de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (d'ara endavant, la Federació), com a president de l'entitat esmentada, d'acord amb les facultats que té atribuïdes per l'article 35 dels Estatuts de la Federació, nomenat en data 5 d'octubre de 2015 i aprovat pel Consell en data 13 de desembre de 2017, i segons allò que s'ha indicat en el seu article 14.



Tots els intervinents, en les representacions amb què actuen, afirmen i reconeixen recíprocament la seua capacitat, legitimació, suficiència i vigència de les seues respectives facultats per a celebrar el present conveni i a l'efecte,



Exposen

Els mitjans electrònics ja han arribat profundament a tots els sectors, i també al sector públic, que no ha d'estar a la cua sinó liderant els processos de modernització, reforma i innovació, en la mesura que siga possible. La legitimitat de les administracions es reforça amb els mitjans digitals, bé per l'eficàcia i eficiència administrativa, bé perquè els mitjans tecnològics faciliten el govern obert, açò és, la transparència, participació, obertura, rendició de comptes i col·laboració de la ciutadania.



Més enllà de l'administració electrònica, la societat digital exigeix la transformació digital del sector públic. Les administracions s'han informatitzat, presten bona part dels serveis públics a través de mitjans electrònics i es comuniquen entre elles i amb la ciutadania per aquestes vies, usen així mateix mitjans socials i xarxes per a facilitar tal comunicació, així com per a la transparència i la participació. No obstant això, les innovacions i les TIC imposen reinventar les organitzacions públiques per assolir els nous objectius que demanda la societat. Això s'aconsegueix a partir d'una estratègia digital de l'organització que exigeix el redisseny de processos, de gestió de la informació i documentació, l'orientació a la ciutadania o a l'usuari, la retroalimentació constant al punt de variar la pròpia cultura administrativa i la seua regulació.

Assolir l'Administració Electrònica és un repte per a cada administració de la Comunitat Valenciana. Però no pot afrontar-se aïlladament. Sense perjuí de l'autonomia de les respectives organitzacions i les seues competències i atribucions, és necessari col·laborar en una comunitat i xarxa d'administracions electròniques. Això pot permetre maximitzar els recursos disponibles i aconseguir els objectius que la legislació imposa i que la ciutadania requereix en un context social, econòmic i tecnològic tan complex i canviant.

El mateix web social ens ha ensenyat els avantatges de la cooperació i col·laboració entre administracions que la nostra Constitució i Estatut exigeixen. L'aportació d'activitats, coneixements i energies dels nodes permet teixir una xarxa, una comunitat d'administracions electròniques que potencien i aprofiten al màxim els esforços. Es persegueix especialment la posada en comú de sistemes, serveis, processos, conèixer-ne les millors pràctiques, i l'alliberament i reutilització a través de directoris, xarxes o plataformes.

Les parts actualitzen amb aquest conveni la seua voluntat de cooperar per al millor compliment de les exigències legals i normatives de prestació de serveis d'administració electrònica, i per a l'efectiu impuls i desenvolupament de la innovació, digitalització i modernització de totes les administracions a la Comunitat Valenciana. I l'interès comú de les parts se centra a aconseguir la màxima implantació de serveis electrònics a la ciutadania a la Comunitat Valenciana.

L'experiència i trajectòria de les parts inicialment firmants d'aquest conveni és molt àmplia des de meitat dels anys noranta, i sempre és possible millorar la posada en comú del que aprèn.

Totes les administracions locals compten amb àmplies competències i responsabilitats en l'impuls, desenvolupament i implantació de serveis electrònics per a la ciutadania i les empreses, i totes estan convençudes de la necessitat de promoure la cooperació en els seus projectes i implantacions per a la màxima eficàcia i eficiència.

Les diputacions de la Comunitat han sigut, són i seran peces fonamentals en aquest camí, i cal posar en valor i centrar el focus en la seua capacitat provada de donar servei als municipis, amb la seua contínua dedicació de recursos i energies a través dels seus plans i projectes.

La Federació Valenciana de Municipis i Províncies està constituïda pels municipis, províncies i la resta d'entitats locals de la Comunitat Valenciana que s'uneixen per a la defensa i promoció de l'autonomia local i dels interessos locals, de conformitat amb el que disposa la Constitució, l'Estatut d'Autonomia i la normativa reguladora del règim local. L'Estatut d'Autonomia en l'article 64.4 i l'article 151 de la Llei 8/2010, de la Llei de Règim Local de la Comunitat Valenciana, reconeixen la FVMP com a interlocutora en l'àmbit local amb la Generalitat. L'entitat esmentada desenvolupa les funcions encaminades a la consecució de la gestió òptima del servei públic local, en compliment dels fins que determinen els seus Estatuts, promovent la cooperació i assistència tècnica als seus socis titulars, entitats locals de la Comunitat valenciana. Per a això, està totalment compromesa amb el desenvolupament i modernització de l'Administració local a través de la incorporació de l'administració electrònica en tots els municipis de la Comunitat Valenciana.



És objectiu de les entitats participants en aquest Conveni marc d'administració electrònica contribuir a reduir la bretxa digital, i aconseguir que tots els municipis puguen oferir una cobertura digital plena, sense distinció de la grandària, territorialitat o capacitat econòmica, i disposar de les eines necessàries perquè tots els ciutadans de la Comunitat Valenciana tinguen els mateixos serveis i oportunitats.

L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana en l'article 19.2 reconeix el dret d'accés dels valencians a les noves tecnologies i que la Generalitat desenvolupe polítiques actives que impulsen la formació, les infraestructures i la seua utilització, així com la Generalitat té competència exclusiva sobre el «règim de les noves tecnologies relacionades amb la societat de la informació i del coneixement». (article 49.3.16a), o en Règim local (article 49.1.8a), comptant amb capacitat de cooperació amb tots els ens locals, d'acord amb el seu article 63.3. Així mateix, el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'Administració Electrònica de la Comunitat Valenciana, en l'article 90 arreplega aquesta capacitat d'actuació autonòmica.



Així mateix, les diputacions provincials de la Comunitat han sigut, són i seran peces fonamentals en aquest camí i cal posar en valor i centrar el focus en la seua capacitat provada de donar servei als municipis, amb la seua contínua dedicació de recursos i energies a través dels seus plans i projectes, tot això, en relació a l'article 92 del Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'Administració Electrònica de la Comunitat Valenciana, que assenyala: «La Generalitat, conjuntament amb les diputacions provincials i la Federació Valenciana de Municipis i Províncies, proporcionarà les infraestructures i xarxes comunes interadministratives de telecomunicacions a les entitats locals de la Comunitat Valenciana, per a la prestació conjunta de serveis electrònics».

La prestació de serveis d'administració electrònica als ens locals és una responsabilitat essencial de les diputacions en els municipis amb població inferior a 20.000 habitants (article 36.2, apartat g Llei de bases de règim local). Afortunadament per als municipis, les tres diputacions de la Comunitat amb tota responsabilitat i des de la seua autonomia constitucional desenvolupen amb tots els seus mitjans i energies aquesta labor amb el màxim compromís i òptims resultats.

El present conveni de col·laboració persegueix establir un marc ampli i flexible que acull a totes les administracions valencianes per a sumar i, si és el cas, integrar la prestació de serveis d'administració electrònica als ens locals per les diputacions als seus municipis, la Generalitat o per l'Estat. Cal recordar que l'accés per diversos ens locals a les eines de transformació digital que disposa el Ministeri està articulat per l'adhesió dels mateixos al conveni de col·laboració entre l'Administració General de l'Estat (MINHAP) i la Generalitat de la Comunitat Valenciana per a la prestació mútua de solucions bàsiques d'administració electrònica subscrit el 6 de juny de 2016.



La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic impulsen la digitalització de les administracions públiques. aquestes lleis imposen una Administració electrònica per defecte i atès que es reconeix el dret a la relació electrònica, exigeixen a les administracions que disposen de les eines i recursos necessaris per a garantir la relació electrònica. Des d'octubre de 2016 ja regeix el nou règim d'identificació i firma electrònica; l'articulació de mitjans de pagament electrònic o el règim de les notificacions, actes, documents o expedient electrònic. L'expansió de l'obligació d'ús de mitjans electrònics a les persones jurídiques i cada vegada a més persones físiques, implica una major demanda de serveis d'e-administració. Internament les administracions han de ser i comunicar-se electrònicament de mode interoperable. La implantació efectiva de diversos instruments de la llei es produirà a l'octubre de 2018, com el Registre electrònic; Registre electrònic d'apoderaments; Registre d'empleats públics habilitats; Punt d'accés electrònic general i Arxiu únic electrònic. I per a tots aquests reptes de les administracions valencianes per a satisfer els interessos de la ciutadania, la col·laboració pot ser molt important.

La Generalitat, les tres diputacions provincials i la Federació Valenciana de Municipis i Províncies van subscriure un conveni marc que va establir el marc general de col·laboració per a l'impuls de l'administració electrònica, el 24 de juliol de 2008, i les seues posteriors modificacions. Aquell ha arribat al seu fi i les parts volen actualitzar el marc de col·laboració entre elles. Per tot això, es formalitza el present conveni marc de col·laboració, que no implica obligacions econòmiques per a la Generalitat derivades de l'execució del seu pressupost anual, ni per a les administracions i institucions conveniants, d'acord amb les següents





CLÀUSULES



Primera. Objecte del conveni

El present conveni procura el marc general de col·laboració de les parts per al millor compliment de les exigències legals i normatives de prestació de serveis d'administració electrònica, i per a l'efectiu impuls i desenvolupament de la innovació, digitalització i modernització de totes les administracions a la Comunitat Valenciana.

Les parts focalitzen especialment l'interès comú en la màxima implantació de l'Administració i serveis electrònics a la ciutadania, per part de les administracions municipals. S'ambiciona la generació gradual d'una xarxa i comunitat d'administracions electròniques de la Comunitat Valenciana.

Per a això, es pretén aconseguir un flux eficaç de coneixement i informació, el benchmarking de sistemes, serveis o processos que evidencien les millors pràctiques, la posada en comú i oferiment de serveis d'assistència i assessoria TIC, l'alliberament, reutilització i disposició de xarxes, plataformes, serveis per les parts segons s'estipula en les següents clàusules.



Segona. Contingut del conveni

1. L'avanç de les administracions electròniques a la Comunitat Valenciana aconsellen la col·laboració i actuació multinivell i en xarxa segons l'anterior clàusula. En el marc de la legislació aplicable i en especial respecte de la reutilització de sistemes i aplicacions de propietat de l'Administració i la transferència de tecnologia entre administracions, regulats en els articles 157 i 158 de la Llei 40/2015, i sempre que siga possible les parts conveniants es comprometen a:

a) Compartir informació i coneixements que puguen servir per a dissenyar estratègies d'interès mutu i generar una xarxa i comunitat d'administracions electròniques de la Comunitat Valenciana, per a la millor prestació de serveis a la ciutadania.

b) Impulsar l'ús compartit, la transferència de plataformes, sistemes, aplicacions, utilitats o programari de les parts amb altres administracions, institucions i entitats públiques, impulsant per a això els directoris, xarxes i plataformes propis o compartits de sistemes i aplicacions, i la seua integració amb els existents en altres nivells superiors com l'estatal o europeu, sempre seguint les exigències d'interoperabilitat.



c) Posar a disposició de les parts les aplicacions desenvolupades o de les quals es tinguen drets de propietat intel·lectual. Cada part podrà declarar tals aplicacions de font oberta. Tot això, en els termes de l'article 157 de la Llei 40/2015.

d) Facilitar a les altres parts el procés i coneixement necessaris per a la reutilització d'aplicacions pròpies, o també aquelles provinents de plataformes o directoris que hagen adaptat per al seu ús.

e) Promoure la integració en els avantatges dels convenis amb l'Administració General de l'Estat subscrits per alguna de les parts, especialment per a la reutilització d'aplicacions i el compliment de les exigències d'interoperabilitat i seguretat.

f) Per al millor compliment de les lletres anteriors i el millor exercici dels drets de la ciutadania, es tindrà en compte, es disposarà i utilitzarà en allò que es considere oportú per les parts la plataforma autonòmica d'interoperabilitat, sense perjuí d'altres plataformes o directoris d'intermediació així com a les aplicacions, serveis, serveis comuns i d'intermediació de dades i documents que, en tals directoris o plataformes, queden a disposició de les parts.

2. De la mateixa manera, les parts col·laboraran en:

a) Promoure la interoperabilitat i la compatibilitat tècnica i funcional amb altres plataformes o sistemes d'Administració electrònica, prestació de serveis o atenció ciutadans.

b) Estimular les fórmules per al compliment efectiu de les polítiques i normes de seguretat de la informació a la Comunitat Valenciana, al temps d'unir i maximitzar els esforços exigits per la implantació i exigència de la normativa de protecció de dades en general, i en particular el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades).

c) Generar nous espais de trobada, diàleg i treball i fomentar els ja existents, incloent-hi la constitució d'estructures organitzatives de caràcter permanent i de composició interadministrativa o a través d'acords de col·laboració per a la co-creació d'iniciatives i coproducció de nous serveis públics electrònics.

d) Promoure la capacitat de les parts de treballar i compartir recursos de forma consistent, per mitjà de processos coordinats i automatitzats, a fi d'aconseguir intercanvis eficients, simples i segurs de dades, informació i coneixement.

e) Consolidar, generar i desplegar xarxes interadministratives de comunicacions electròniques entre les administracions de la Comunitat Valenciana, fomentant l'ús dels mitjans electrònics entre les parts i especialment pels ens locals.

f) Prestar especial atenció i promoure i col·laborar per al desenvolupament del govern obert. Per a això es compartiran especialment recursos, aplicacions, sistemes i coneixements per a procurar una major transparència, participació ciutadana, rendició de comptes, col·laboració i innovació.

g) Estendre l'ús de mitjans electrònics per a la identificació i firma electròniques per les parts i per la ciutadania.



Tercera. Accions i instruments per a aconseguir la realització de l'objecte

1. A fi d'assolir els objectius continguts en el present conveni, així com per a construir una xarxa i comunitat d'administracions electròniques de la Comunitat Valenciana, les parts conveniants podran recórrer a qualsevol de les fórmules de col·laboració previstes en l'ordenament jurídic administratiu, i, en aquest sentit, podran:

a) Constituir, preferentment amb la resta d'administracions locals de la Comunitat Valenciana, persones jurídiques, que podran tindre naturalesa consorciada, associativa, societària, fundacional, institucional o corporativa, i trobar-se subjectes tant al dret públic com privat, per al desenvolupament de l'administració electrònica, en els termes que habilite la legislació de règim local i la resta de la normativa aplicable.

b) Crear o fomentar la creació d'òrgans de cooperació de composició bilateral o multilateral, d'àmbit general o sectorial, així com figures associatives entre les diverses administracions en els termes de l'article 63 de l''Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana.

c) Possibilitat de creació de grups de treball per a desenvolupar una estratègia d'implantació de l'Administració Electrònica a nivell Autonòmic. Sent que el resultat dels grups esmentats podria materialitzar-se en guies d'àmbit autonòmic i provincial, per a facilitar el compliment de les noves obligacions als ajuntaments, i que servira tant per a la Generalitat com les diputacions provincials per a realitzar la transformació digital de les entitats locals.

d) Subscriure convenis de col·laboració amb entitats sense ànim de lucre o amb institucions universitàries, col·legials, corporatives, etc., per al millor compliment de l'objecte del present conveni, o realitzar les contractacions que siguen necessàries a l'efecte.

2. L'èxit de l'objecte i obligacions del present Conveni podrà dur-se a terme, entre altres mesures:

a) A través de l'accés i implementació a plataformes, serveis, sistemes, aplicacions, utilitats o programari d'Administració electrònica que posen les parts a disposició de les altres per a l'ús compartit.



b) Per mitjà de la prestació per les parts d'activitats de caràcter material, tècnic o de serveis d'administració electrònica a les altres parts.

c) Facilitant i implementant l'accés a serveis electrònics de l''Administració General de l''Estat, en el marc dels convenis existents de l'Administració esmentada, a alguna de les parts.

3. Entre altres mitjans, les referides accions per a l'èxit de l'objecte del present conveni, podran instrumentar-se:

a) A través dels convenis singulars, particulars o específics o addendes a aquests que la part o parts d'aquest conveni consideren oportuns. En especial s'acudirà a aquests instruments quan vagen a establir-se obligacions de finançament o per a la creació i posada en marxa dels instruments organitzatius i funcionals de cooperació.

b) En el cas que siga necessari, a través de l'institut, de l'encàrrec de gestió de les administracions públiques locals que ho requerisquen.



c) Per mitjà de sol·licitud de prestació de serveis, accés a sistemes o aplicacions disposades per alguna de les parts en directoris o plataformes.

4. La utilització dels instruments referits en l'apartat anterior, podrà ser una via d'adhesió de les entitats locals al present conveni, tal com es disposa en la clàusula novena. Així mateix, les accions referides en les lletres anteriors mencionaran que es realitzen en el marc del present conveni, segons el que disposa clàusula sisena.



Quarta. Mecanismes de seguiment. Comissió multilateral de les administracions electròniques de la Comunitat Valenciana

1. Per al degut seguiment del conveni, inclosa la seua possible revisió, modificació, adequació o actualització, es preveu l'existència d'una Comissió multilateral, en virtut d'allò que s'ha previst en l'article 49.f de la Llei 40/2015, integrada pels membres següents:

a) Els qui siguen titulars respectius de la Secretaria Autonòmica i de la Direcció General, dins de la Conselleria amb competències horitzontals de la Generalitat en matèria d'administració electrònica, que les tinguen assignades en els nivells superior i directiu esmentats, o persones que deleguen. Assumiran, respectivament, la presidència i la secretaria de la Comissió, procurant-se la presència equilibrada de dones i homes, en aplicació del que preveu el II Pla d'Igualtat de Dones i Homes de l'Administració de la Generalitat, aprovat per Acord de 10 de març de 2017, del Consell.

b) Els diputats o diputades que tinguen atribuïdes les competències de modernització o administració electrònica dins de les respectives diputacions provincials.

c) El president o la presidenta de la Federació, o persona que delegue.

d) Fins a un màxim de 3 representants de les entitats locals que s'adherisquen al conveni, en els termes i condicions que es prevegen per part dels anteriors membres de la Comissió.

e) Fins a un representant d'altres entitats que se sumen al present conveni.

f) La Vicepresidència de la Comissió, si és el cas, recaurà en algun dels restants membres assenyalats en les lletres b), c), d) i e).

2. La secretaria de la Comissió portarà un registre i posada al dia de les entitats que s'adherisquen al present conveni i en donarà la pertinent difusió. Per a això, rebrà la informació i documentació relativa a les adhesions a aquell. En l'àmbit de la Generalitat, l'òrgan que exercisca les competències en matèria d'administració electrònica, serà el receptor de la còpies de les actes, acords i informes, si és el cas, que s'emeten en el si de la Comissió de seguiment.

3. La Comissió multilateral podrà decidir la creació d'una estructura o òrgan de seguiment i implantació del present conveni, si ho estima oportú.

4. El desplegament del règim d'organització i funcionament de la Comissió multilateral serà el determinat pels seus membres components, sense perjuí de l'aplicació de la normativa sobre òrgans col·legiats regulat en l'article 15 i següents de la llei 40/2015, d'1 d'octubre, del Règim Jurídic del Sector Públic.



Cinquena. Finançament

L'aplicació i execució del present conveni, incloent-se a l'efecte tots els actes jurídics que pogueren dictar-se en el seu desplegament i execució, no suposarà obligacions econòmiques per a totes les parts intervinents.



Sisena. Difusió, disponibilitat d'aquest conveni i referència i comunicació dels seus resultats

El contingut d'aquest conveni podrà ser utilitzat per les parts per a altres iniciatives, projectes, convenis, congressos i totes aquelles iniciatives o esdeveniments que en suposen un bon ús.

En totes les activitats i resultats objecte d'aquest conveni serà obligatori incloure i esmentar clarament el mateix conveni. De manera especial haurà de fer-se la referència esmentada en l'ús de qualsevol dels instruments o fórmules previstes en la clàusula tercera d'aquest conveni.



Aquest conveni marc, una vegada subscrit, es publicarà en el portal de transparència de la Generalitat GVAOberta i en les pàgines web de les diputacions provincials i de la FVMP, així com també en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Setena. Dret aplicable, Resolució de conflictes i incompliment



1r. El present conveni de col·laboració queda subjecte en particular als articles 47 a 53 de la Llei 40/2015; així com al Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, pel qual s'aprova el text refós de les disposicions legals vigents en matèria de Règim Local (articles 61 a 71); a l'article 111 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de règim local de la Comunitat Valenciana; i al Decret 176/2014, de 10 d'octubre, del Consell, pel qual regula els convenis que subscriga la Generalitat i el seu registre i a la resta de la normativa que resulte aplicable.

2n. El present conveni de col·laboració té naturalesa administrativa, quedant exclòs de l'àmbit d'aplicació del text refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, aprovat per Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, de conformitat amb allò que s'ha disposat en l'article 4.1.c, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de Contractes del Sector Públic.

3r. La resolució de les controvèrsies que pogueren plantejar-se sobre la interpretació i execució del present conveni, hauran de resoldre's de mutu acord entre les parts, en el si de la Comissió multilateral prevista en la seua clàusula quarta, que si és el cas decidirà les conseqüències d'un eventual incompliment.



Huitena. Efectivitat, durada, modificació, publicitat i resolució del conveni

1r. El present conveni serà efectiu l'endemà de la seua formalització per les parts, i tindrà una durada de 4 anys. Les parts firmants podran acordar-ne la pròrroga fins a quatre anys addicionals de manera expressa, amb antelació mínima d'un mes.

2n. El conveni serà inscrit i depositat adientment per l'entitat que estiguera obligada a això, i publicat en el diari oficial corresponent en el termini d'un mes, als efectes de publicitat.

3r. Les parts inicialment firmants podran acordar per unanimitat la modificació del conveni, de la qual es donarà publicitat oportuna.

4t. Les parts podran desistir del conveni en qualsevol moment, sempre amb un preavís d'un mes com a mínim d'antelació a l'efectivitat del desistiment esmentat.

5é. El conveni s'extingirà per les altres causes legalment previstes i, en especial, per la ineficàcia sobrevinguda, l'incompliment del conveni o de qualsevol de les obligacions que conté, o per altres causes d'invalidesa.



Novena. Adhesions

1. Les entitats locals, municipis i mancomunitats de municipis de la Comunitat Valenciana podran adherir-se al present conveni per a la construcció de la xarxa i comunitat d'Administració Electrònica.



2. Per a aconseguir la simplificació, les entitats locals adherides al conveni marc de col·laboració entre la Generalitat, les diputacions provincials i la Federació Valenciana de Municipis i Províncies, en matèria d'administració electrònica en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, subscrit el 3 de juliol de 2008, s'entenen incloses com a parts adherides en l'àmbit d'aplicació del present conveni de col·laboració, excepte manifestació expressa en contra d'aquelles. Les entitats adherides a l'anterior conveni podran continuar disposant dels serveis i infraestructures que utilitzen en virtut de l'anterior conveni, així com dels que s'actualitzen o substituïsquen.

3. Als efectes del present conveni, serà favorit com a consentiment i acord d'adhesió a aquell, l'acord o manifestació de voluntat de l'entitat local relatiu a convenis, encàrrecs de gestió o sol·licituds de prestació de serveis referides en les lletres a), b) i c) de la clàusula tercera, apartat tercer. La part o les parts del present conveni que utilitzen tals instruments amb una entitat local, informaran i advertiran aquesta, perquè incloguen en el seu acord o decisió la referència al consentiment i adhesió al present conveni. De la mateixa manera, els formularis o instruments que s'empren, preferentment faran referència a la inclusió de l'entitat local corresponent en l'àmbit d'aplicació del present conveni.



4. L'acord o manifestació de voluntat de l'entitat local relatiu a convenis, encàrrecs de gestió o sol·licituds de prestació de serveis referides en les lletres a), b) i c) de la clàusula tercera, apartat tercer, suposarà el consentiment i acord d'adhesió al present conveni i l'automàtica adhesió a aquell. La part o les parts del present conveni que utilitzen tals instruments amb una entitat local, informaran i advertiran aquesta, perquè incloga en el seu acord o decisió la referència al consentiment i adhesió al present conveni. De la mateixa manera, els formularis o instruments que s'empren, preferentment faran referència a la inclusió de l'entitat local corresponent en l'àmbit d'aplicació del present conveni.



Les noves adhesions que es produïsquen per aquesta via es comunicaran convenientment a la Comissió multilateral als efectes de coneixement, publicitat i registre, i es remetrà una còpia de l'acord o decisió de l'entitat local adherida.

5. Sempre que els efectes de l'adhesió al present conveni no es produïsquen per les altres vies assenyalades en aquesta clàusula, la nova adhesió al conveni requerirà la simple sol·licitud de l'entitat local corresponent seguint el format de l'annex I (protocol d'adhesió) i còpia de l'acord, que expresse suficientment la seua voluntat. El procediment d'adhesió esmentat es realitzarà a través de mitjans electrònics.

Les parts donen conformitat a l'adhesió al present conveni, a partir de la sol·licitud omplida per qualsevol entitat local de la Comunitat Valenciana. L'adhesió serà registrada i difosa a través dels mitjans oportuns, que s'actualitzaran periòdicament.

6. L'adhesió al conveni per les entitats, una entitat no local, previstes en l'apartat 2 de l'article 2 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, requerirà la conformitat de la Comissió Multilateral, segons l'annex II.

7. Les adhesions de les entitats locals produïdes per qualsevol de les vies de la present clàusula s'entendran produïdes el dia de la comunicació de la seua voluntat i acord. En el cas de les entitats no locals, quan es produïsca la conformitat referida en l'apartat anterior.



8. La Comissió Multilateral o qui aquesta delegue, podrà fer extensius els efectes del present conveni provisionalment en els supòsits que s'estiga tramitant l'adhesió al present conveni per qualsevol de les vies previstes.



I en prova de conformitat, es firma el present conveni en sis exemplars i a un sol efecte, al lloc i en la data assenyalats en l'encapçalament.





El conseller d'Hisenda

i Model Econòmic,

Vicent Soler i Marco El president de la Diputació de València,

Jorge Rodríguez Gramage

El president de la Diputació d'Alacant,

César Sánchez Pérez El president de la Diputació de Castelló,

Javier Moliner Gargallo

El president de la Federació Valenciana de Municipis

i Províncies,

Rubén Alfaro Bernabé

El secretari general de la

Diputació Provincial de València,

Vicente Rafael Boquera Matarredona La secretària general de la Diputació Provincial d'Alacant,

Amparo Koninckx Frasquet

El secretari general de la Diputació Provincial de Castelló,

Manuel Pesudo Esteve





ANNEX I

Protocol d'adhesió



... (nom, cognoms i càrrec), en representació d... (entitat local),





DECLARA:

Que ... (òrgan competent) de... (entitat local) ha acordat, amb data... (data de l'acord), sol·licitar l'adhesió al Conveni marc de col·laboració en matèria d'administració electrònica en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, subscrit amb data... (data de firma del conveni) entre la Generalitat, les diputacions de València, Alacant i Castelló, i la Federació Valenciana de Municipis i Províncies, i, en conseqüència,





MANIFESTA:

La voluntat de... (entitat local) d'adherir-se formalment i expressament a totes i cada una de les clàusules del conveni marc mencionat, assumint les obligacions i compromisos que se'n deriven, i amb subjecció plena a totes elles.



Lloc, data i firma...







ANNEX II

Model de conformitat de la Comissió Multilateral a l'adhesió d'entitats contemplades en l'article 2.2 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.



... (nom, cognoms i càrrec), en la seua condició de secretari/ària de la Comissió Multilateral de les Administracions Electròniques de la Comunitat Valenciana de Seguiment del Conveni marc de col·laboració en matèria d'administració electrònica en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, subscrit en data... (data de firma del conveni) entre la Generalitat, les diputacions de València, Alacant i Castelló, i la Federació Valenciana de Municipis i Províncies,



CERTIFICA:

Que en la reunió de data... (data de la reunió), de l'esmentada Comissió Multilateral, es va acordar donar la conformitat a la sol·licitud d'adhesió formulada per ... (l'entitat).



Cosa que certifique. ... (lloc i data i firma).

Mapa web