Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 29 de desembre de 2017, de la Direcció General del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual s'aprova la convocatòria per a la concessió de subvencions als projectes T'Avalem, en desplegament del programa mixt d'Ocupació-Formació Garantia Juvenil, mitjançant la realització de projectes de formació en alternança amb l'ocupació, amb càrrec a l'exercici pressupostari 2018, en aplicació de l'Ordre 24/2016, de 2 de novembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores d'aquestes. [2018/559]

(DOGV núm. 8218 de 23.01.2018) Ref. Base de dades 000733/2018






A fi de concretar o desenvolupar, dins de l'àmbit competencial de la Comunitat Valenciana, el que preveu la normativa estatal aplicable de manera general, es publica en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (d'ara en avant, DOGV), en data 8 de novembre de 2016, l'Ordre de 24/2016, de 2 de novembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball per la qual s'aproven les bases reguladores dels projectes T'Avalem en desplegament del programa mixt d'Ocupació-Formació Garantia Juvenil.

Atés que està prevista en el Projecte de llei de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2018, dins del programa 322.52, Formació i Qualificació Professional, la línia pressupostària S7973000 del capítol IV del subprograma 322.52, del pressupost del SERVEF per a l'exercici 2018, dirigida a subvencionar el programa mixt d'ocupació-formació esmentat en el paràgraf anterior, es considera oportuna la tramitació anticipada d'una resolució de convocatòria d'ajudes destinades a aquest programa per a l'exercici 2018.

Segons el que preveu l'article 167 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, s'estableix que es podrà arribar al moment procedimental immediatament anterior al de la resolució de la concessió, i ha de constar en tots els tràmits que aquest atorgament estarà condicionat a l'existència, en els pressupostos de l'exercici econòmic següent, de crèdit adequat i suficient per a això.

En virtut del que s'ha exposat i d'acord amb el que preveu l'article 160.4 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, aquesta Direcció General del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, dicta una resolució d'aprovació amb càrrec a l'exercici pressupostari 2018 de la convocatòria de subvencions, en aplicació de l'Ordre 24/2016, de 2 de novembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores dels projectes T'Avalem en desplegament del programa mixt d'Ocupació-Formació Garantia Juvenil. Conforme el Consell Valencià de Formació Professional, resolc:



Primer. Aprovació de la convocatòria i indicació de les bases reguladores de les subvencions

Es convoquen, per a l'exercici 2018, subvencions per a la realització d'accions de formació en alternança amb l'ocupació regulades en l'Ordre 24/2016, de 2 de novembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores dels projectes T'Avalem en desplegament del programa mixt d'Ocupació-Formació Garantia Juvenil publicada en el DOGV de 8 de novembre de 2016.



Segon. Finançament i import de la convocatòria

La concessió de les subvencions queda condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el moment de la resolució de concessió, en el pressupost del Servei Valencià d'Ocupació i Formació (d'ara en avant, SERVEF) per a l'exercici 2018, per la qual cosa la quantia total màxima que figura en el paràgraf següent té caràcter estimat, als efectes del que preveu l'article 56 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (d'ara en avant, RLGS i LGS, respectivament).



Es destina per a atendre les subvencions una quantia total màxima de 9.289.800 €, amb càrrec a la línia pressupostària S7973000 del capítol IV del subprograma 322.52, del pressupost del SERVEF per a l'exercici 2018, amb la següent distribució territorial de caràcter estimatiu:



Alacant 3.359.873 €

Castelló 1.976.498 €

València 3.953.429 €



Aquestes ajudes es desenvolupen a través del Programa operatiu d'ocupació juvenil, i són susceptibles de cofinançament fins a un 50 % per l'FSE, i fins a un 50 % per la GV, amb càrrec a la Iniciativa d'Ocupació Juvenil i el Fons Social Europeu a través de l'esmentat Programa operatiu d'ocupació juvenil (CCI 2014ES05M9P001).

Les ajudes a la formació regulades en aquesta resolució són compatibles amb el mercat comú, d'acord amb l'article 107, apartat 1, del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, i queden dispensades de l'obligació de notificació establida en l'article 108, apartat 3, del Tractat, i de comunicar, d'acord amb el que preveu l'article 3.4 del Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, ja que no compleixen tots els requisits de l'esmentat article 107.1, perquè no suposen avantatge econòmic per a una empresa ni falsegen la competència, i no afecta els intercanvis comercials entre els estats membres.



Tercer. Objecte i condicions de la concessió de les subvencions

Aquesta resolució té per objecte aprovar la convocatòria de subvencions per a l'exercici 2018, en règim de concurrència competitiva, destinades a millorar la qualificació i la inserció professional dels joves que complisquen els requisits arreplegats en la Llei 18/2014, de 15 d'octubre, d'aprovació de mesures urgents per al creixement, la competitivitat i l'eficiència, per a beneficiar-se d'una acció derivada del Sistema Nacional de Garantia Juvenil mitjançant la realització de projectes de formació en alternança amb l'ocupació, a fi de facilitar una oportunitat laboral simultània a la formació necessària per a adquirir les competències que augmenten la qualificació-inserció dels treballadors formats. Els projectes aniran dirigits exclusivament a la participació en obres o serveis d'utilitat pública o interés social la realització de la qual preveja especialitats que disposen dels corresponents certificats de professionalitat.

D'acord amb el que preveuen les bases reguladores, els projectes T'Avalem tindran una duració de 12 mesos equivalents a 1.920 hores de formació en alternança amb el treball o la pràctica professional, que també estarà dirigida a l'aprenentatge, la qualificació i l'adquisició d'experiència professional, als efectes de la qual es dedicarà a formació teòrica un mínim del 25 % de la duració del projecte. Els projectes hauran de desenvolupar exclusivament especialitats dirigides a l'obtenció dels certificats de professionalitat complets per als quals hauran de complir tots els requisits establits en el Reial decret 34/2008, de 18 de gener, pel qual es regulen els certificats de professionalitat i l'Ordre ESS/1897/2013, de 10 d'octubre, que ho desplega.



Els projectes constaran d'un itinerari formatiu amb la impartició consecutiva d'un certificat de professionalitat de nivell 1 i un altre de nivell 2, o bé un de nivell 2 i un altre de nivell 3, de la mateixa família i àrea professional. En aquest cas, constituirà causa justa de finalització del contracte sense indemnització, el fet que l'alumnat no supere el certificat de professionalitat de menor nivell, i en aquest cas podrà ser substituït per un nou alumnat que complisca els requisits d'accés al certificat de nivell superior, durant els primers cinc dies lectius d'impartició d'aquest.

Així mateix, es podran presentar projectes que incloguen un sol certificat de professionalitat de nivell 2 o de nivell 3.



Quart. Lloc i termini de presentació de sol·licituds

1. D'acord amb el que preveu l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, als efectes de presentació de sol·licituds, documentació que ha d'acompanyar a la sol·licitud, sol·licitud de bestreta, presentació de la documentació justificativa, o qualsevol altra documentació relacionada amb la present convocatòria, en tot cas, els interessats estaran obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les Administracions Públiques per a la realització de qualsevol tràmit d'un procediment administratiu.»

2. Així mateix, es podrà realitzar la presentació telemàtica de les sol·licituds i, per a això, s'accedirà a la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), des d'on podrà accedir al tràmit presentació de sol·licituds a ajudes del SERVEF, o de la web del SERVEF (www.SERVEF.es) a través de l'enllaç «sol·licitud telemàtica». Per a això, el sol·licitant haurà de disposar de firma electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), ambdós admesos per la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es). En el cas de presentar un certificat digital de persona física i que s'actue en representació d'una persona jurídica, s'haurà d'inscriure prèviament al registre de representacions de caràcter voluntari davant de la Generalitat per a la realització de tràmits per via telemàtica.

3. El termini de presentació de sol·licituds serà de 15 dies hàbils comptador des de l'endemà que es publique la convocatòria.



Cinqué. Documentació que ha d'acompanyar a la sol·licitud

1. Documentació a presentar per l'entitat sol·licitant. En el cas de mancomunitats i altres agrupacions d'entitats amb personalitat jurídica pròpia que compten explícitament entre els seus principals fins constitutius amb el foment de l'ocupació, la documentació relacionada en l'apartat següent s'aportarà per cada un dels membres que es comprometa a efectuar la totalitat o part de les activitats en nom i per compte del primer.

2. Les sol·licituds, que les haurà d'efectuar la persona representant legal de l'entitat, han d'anar acompanyades de la documentació següent, i cal utilitzar, si escau, els models normalitzats disponibles en la pàgina web del SERVEF:

a) Autorització expressa al SERVEF perquè comprove les dades d'identitat del sol·licitant o, si es tracta d'una persona jurídica, del seu representant, de conformitat amb el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'administració electrònica de la Comunitat Valenciana. No obstant això, si de la comprovació efectuada resultara alguna discordança amb les dades facilitades per la persona interessada, l'òrgan instructor està facultat per a realitzar les actuacions que pertoquen per a aclarir-la. Si el sol·licitant no en presta el consentiment, haurà d'aportar fotocòpia del document nacional d'identitat.

Quan, d'acord amb la forma de constitució, l'entitat beneficiària estiga subjecta al règim de dret privat, a més, documentació acreditativa i identificativa d'aquesta que consisteix en una fotocòpia de l'escriptura de constitució/estatuts actualitzada i l'acreditació de la inscripció en el Registre Mercantil o registre corresponent, així com, si escau, els poders de representació. En el cas que aquesta s'hi haja aportat anteriorment i no hi haja patit cap variació, n'hi haurà prou amb el certificat del representant legal de l'entitat que acredite que no s'ha produït cap canvi en la documentació identificativa de l'entitat i de la vigència del nomenament del president o de qui tinga la representació en la data de la presentació de la sol·licitud.



Quan es tracte de mancomunitats i altres agrupacions d'entitats amb personalitat jurídica pròpia que compten explícitament entre les seues principals finalitats constitutives amb el foment de l'ocupació, cada un dels membres que es comprometen a efectuar la totalitat o part de les activitats en nom i per compte del primer, han de presentar un certificat, emés pel secretari respectiu, de l'acord adoptat per l'òrgan competent, amb detall dels compromisos assumits i autoritzant la concessió i pagament de la subvenció a l'entitat sol·licitant.

b) Declaració responsable de no trobar-se en cap dels supòsits de l'article 13.2 i 3, de l'LGS, segons el model normalitzat, així com de no ser deutor per resolució de procedència de reintegrament, tant en el moment de la concessió com en el del cobrament de la subvenció.



c) Documentació d'identificació fiscal de l'entitat sol·licitant.

d) Autorització al SERVEF perquè obtinga de forma directa, a través de certificats telemàtics, l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social, en els termes que preveuen els articles 18 i 19 de l'RLGS.

No obstant això, el sol·licitant podrà denegar expressament aquesta autorització, i ha d'aportar llavors els certificats que a continuació s'indiquen, i que tindran un període de validesa de sis mesos comptador des de la data que s'expedisquen, d'acord amb el que estableix l'article 23.3 de l'RLGS:

. De l'Agència Estatal d'Administració Tributària, el certificat que acredite que el sol·licitant es troba al corrent de les seues obligacions tributàries.

. De la Tresoreria General de la Seguretat Social, el certificat que acredite que el sol·licitant es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions.

. De les direccions territorials competents en matèria d'hisenda, el certificat que acredite que el sol·licitant no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat.

e) Document acreditatiu de l'últim abonament de l'Impost d'Activitats Econòmiques (IAE), o declaració responsable de la seua exempció o no subjecció.

f) Declaració responsable de l'entitat sol·licitant sobre el compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat o, si escau, l'exempció de l'esmentada obligació, segons el que estableix el Decret 279/2004, de 17 de desembre, del Consell.

3. Informació que ha d'acompanyar a la sol·licitud.

a) Certificat acreditatiu del finançament d'aquella part del cost del projecte no subvencionada, i cal entendre que resta a compte de l'entitat beneficiària la diferència de finançament necessari per a la total execució de l'activitat subvencionada. El seu incompliment serà tingut en compte com a causa de minoració.

b) Documentació acreditativa de la titularitat jurídica de l'objecte d'actuació i de la disponibilitat per a l'execució de l'obra o servei previstos. En el cas de titularitat privada, escriptura pública de cessió per a ús públic per a un termini no inferior a vint-i-cinc anys. L'òrgan instructor podrà eximir d'aquest requisit substituint-lo per l'autorització de les persones titulars a determinades entitats pel caràcter social de l'obra o servei que s'haja de realitzar; les circumstàncies han de restar acreditades degudament en l'expedient.

c) Fitxa de domiciliació bancària del compte específic a què el SERVEF transferirà els fons en el cas de ser aprovat el projecte, així com un certificat de l'obertura d'aquesta fitxa.

d) Projecte relatiu a l'obra o servei a realitzar, el contingut mínim del qual consistirà en una memòria en què s'han d'arreplegar els aspectes següents:

. Denominació i dades d'identificació del projecte i de l'entitat sol·licitant.

. Descripció detallada de l'obra o servei que haja de realitzar. Depenent de l'obra a realitzar, cal acompanyar un projecte bàsic o projecte tècnic complet firmat pel personal tècnic competent. En tot cas, si es tracta d'un projecte bàsic, ha de contindre, almenys, una memòria descriptiva, unitats d'obra, plans generals i pressupost amb una estimació global per capítols. Compromís formal d'aportar amb la documentació d'inici tots els permisos necessaris per a l'exercici de l'activitat.



e) Projecte de pla formatiu per especialitats i en relació amb el projecte d'obra o servei que haja de desenvolupar, de manera que s'establisca la coherència entre les especialitats formatives sol·licitades, el pla formatiu per especialitats i les unitats d'obra o serveis. Cada itinerari formatiu ha d'incloure la denominació dels mòduls que l'integren i la duració.

Així mateix, en el projecte de pla formatiu s'han d'especificar també els aspectes següents:

. Descripció que l'equip didàctic i el material fungible són els idonis per a la formació de les persones participants i per a la realització del pla formatiu. Entre els mitjans previstos per a la formació de les persones participants, s'ha de disposar d'accés a internet a través d'una connexió de banda ampla, així com l'equipament informàtic i de projecció audiovisual necessari per a la utilització d'aquest recurs a les aules. Si l'entitat sol·licitant no disposa d'una connexió de banda ampla, l'alta podrà ser imputada a la subvenció en l'apartat de despeses de formació i funcionament.

. Pressupost de despeses segons el detall següent:

a) Costos derivats de la contractació del personal docent.

b) Cost de la contractació de l'alumnat.

c) Costos derivats del funcionament i gestió del projecte:

. Els costos de personal directiu i auxiliar administratiu i tots els necessaris per a la gestió i execució de l'activitat.

. Les despeses financeres directament relacionades amb l'activitat subvencionada i que resulten indispensables per a l'adequada preparació o execució.

. Altres costos; llum, aigua, calefacció, missatgeria, correu, neteja i vigilància associats a l'execució de l'activitat formativa.

. Pressupost d'ingressos que ha de comprendre la subvenció que se sol·licita, la part finançada per aportacions de l'entitat promotora o d'altres institucions o organismes i, si escau, els ingressos previstos com a conseqüència de l'alienació de béns produïts o serveis prestats pel desenvolupament o execució del projecte. Es faran constar expressament, si escau, les aportacions o els ingressos que disminuïsquen l'import de la subvenció que s'haja de sol·licitar.

d) En relació amb el que preveu l'article 5.12 de l'ordre de bases, les entitats hauran d'aportar el pla d'orientació de les persones participants en què s'ha de detallar l'assessorament i la informació laboral i professional, així com els recursos de què disposa l'entitat per a la implementació.



4. Amb caràcter voluntari, es podrà aportar, així mateix, documentació acreditativa dels extrems arreplegats en l'article 6.5 de l'ordre de bases en què s'arrepleguen els criteris objectius de valoració per a l'atorgament de la subvenció i en els termes que preveu aquest, en relació amb:

a) La implantació d'un sistema de gestió de la qualitat ISO, EFQM o altres, tots aquests en vigor.

b) Acreditació documental que en l'escriptura de constitució o en els estatuts de l'entitat, degudament inscrits en el registre corresponent, figura com a objectiu d'aquesta treballar a favor de la igualtat d'homes i dones. En el cas que l'entitat no dispose d'escriptura de constitució o estatuts ha de presentar una declaració responsable a aquests efectes. Les entitats subjectes al règim de funció pública en matèria de personal, compleixen aquest requisit per prescripció legal i no serà necessària la presentació de la declaració responsable.



c) Declaració responsable del nombre de persones que en data de la sol·licitud estiguen incloses a la plantilla de l'entitat en l'exercici pressupostari anterior al que finança aquesta convocatòria (en cap cas es prendran en consideració els contractes subvencionats a través dels programes mixtos d'ocupació-formació) i acreditació documental de les persones incloses a la plantilla, durant el mateix període, que complisquen alguna de les condicions següents:

Persones amb diversitat funcional reconeguda amb un grau igual o superior al 33 % (discapacitat física, psíquica o sensorial), persones afectades amb trastorn mental greu o molt greu. Aquests extrems s'acreditaran amb la presentació de l'informe de treballadors en alta (ITA) de la Seguretat Social que inclou el període comprés entre l'1 de gener de 2017 i el 31 de desembre de 2017.

Persones en situació o risc d'exclusió social, s'ha d'acreditar mitjançant un certificat emés pels serveis socials competents, la data d'emissió del qual estiga dins dels sis mesos anteriors a la data de finalització del termini de presentació de la sol·licitud.

Dones víctimes de violència de gènere, situació que s'ha d'acreditar a través de qualsevol dels mitjans previstos en l'article 9 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

d) Acreditació documental de disposar l'entitat sol·licitant d'un pla d'igualtat.



Sisé. Criteris objectius de valoració per a l'atorgament de la subvenció

Els criteris objectius de valoració per a l'atorgament de la subvenció són els arreplegats en l'article 6.5 de lrdreO 24/2016, de 2 de novembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores dels projectes T'Avalem en desplegament del Programa mixt d'ocupació-formació garantia juvenil, publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de 8 de novembre de 2016.







Seté. Termini de resolució, notificació i recursos

1. Vista la proposta de l'òrgan instructor, la persona titular de la direcció general competent en matèria de formació professional per a l'ocupació dictarà la resolució procedent per delegació de la persona titular de la Direcció General del SERVEF.

2. El termini per a resoldre i notificar les sol·licituds no podrà excedir sis mesos comptats des que es publique aquesta resolució.

3. Transcorregut el termini anterior sense que s'haja dictat i notificat una resolució expressa, s'entendrà desestimada la sol·licitud per silenci administratiu, sense perjudici que subsistisca l'obligació legal de resoldre.

4. Les resolucions de concessió seran motivades i determinaran, a més de l'objecte, les condicions i la finalitat de la subvenció concedida, la duració i la quantia concedida.

5. A la resolució de concessió, la Direcció del Servei Territorial de Formació per a l'Ocupació acompanyarà la designació del personal tècnic de formació que actuarà d'enllaç entre l'entitat i el SERVEF.



6. Les resolucions adoptades sobre les sol·licituds d'aquestes ajudes posen fi a la via administrativa i, en contra, s'hi pot interposar un recurs contenciós administratiu dins del termini de dos mesos, comptador des de l'endemà que es notifique, davant del jutjat contenciós administratiu de la corresponent província, d'acord amb el que estableixen els articles 8 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, o, potestativament, un recurs de reposició davant d'aquest mateix òrgan dins del termini d'un mes, computat en els termes ja esmentats, d'acord amb el que preveu la legislació vigent en matèria de procediment administratiu comú. Tot això, sense perjudici que s'hi puga interposar qualsevol altre recurs dels previstos en la legislació vigent.



Huité. Mitjà de notificació o publicació dels tràmits que cal omplir en el procediment

1. Les notificacions es practicaran preferentment per mitjans electrònics i, en tot cas, quan la persona interessada resulte obligada a rebre-les per aquesta via.

Amb independència del mitjà utilitzat, les notificacions seran vàlides sempre que en permeten tindre constància de l'enviament o posada a disposició, de la recepció o accés per la persona interessada o el seu representant, de les dates i hores, del contingut íntegre, i de la identitat fidedigna del remitent i destinatari d'aquestes. L'acreditació de la notificació efectuada s'incorporarà a l'expedient.

Amb independència que la notificació es realitze en paper o per mitjans electrònics, les administracions públiques enviaran un avís al dispositiu electrònic i/o a l'adreça de correu electrònic de la persona interessada que aquesta haja comunicat, i se li comunicarà la posada a disposició d'una notificació a la seu electrònica de l'Administració o organisme corresponent o a l'adreça electrònica habilitada única. La falta de pràctica d'aquest avís no impedirà que la notificació siga considerada plenament vàlida.

2. En el cas que la sol·licitud presentada no complisca els requisits exigits o la documentació aportada continga errors o fóra insuficient, l'òrgan instructor requerirà l'entitat sol·licitant perquè, dins del termini de 10 dies hàbils, n'esmene la falta o aportació dels documents preceptius, amb la indicació que, en cas de no fer-ho, se la considerarà desistida en la petició, amb una resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que preveu la legislació vigent en matèria de procediment administratiu comú.

3. D'acord amb el que preveu la legislació vigent en matèria de procediment administratiu comú, quan en qualsevol moment es considere que algun dels actes de les persones interessades no compleix els requisits necessaris, l'Administració ho posarà en coneixement seu, i se li concedirà un termini de 10 dies per a omplir-lo.

A les persones interessades que no atenguen el requeriment se'ls podrà declarar decaigudes en el seu dret al tràmit corresponent; no obstant això, s'admetrà l'actuació de la persona interessada i produirà els seus efectes legals, si es produïra abans o dins del dia que es notifique la resolució en què es considere transcorregut el termini.



Nové. Renúncies

En cas de renúncies a subvencions concedides, es proposarà la concessió per ordre de la puntuació obtinguda en la fase de valoració de la corresponent província, si escau, d'aquelles sol·licituds que van obtindre una suficient puntuació per a ser concedides i no ho van ser pel fet de no existir crèdit per a la concessió.

Desé. Sol·licitud de bestreta i ingrés de romanents

1. Segons el que preveu l'article 30.4 del Reial decret 694/2017, de 3 de juliol, pel qual es desplega la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el sistema de Formació Professional per a l'ocupació en l'àmbit laboral, d'acord amb el que disposa la disposició addicional desena de l'esmentada Llei 30/2015, de 9 de setembre, en el cas d'ajudes dirigides a l'Administració general de l'Estat, les comunitats autònomes o les entitats locals, així com a les entitats la titularitat de les quals corresponga íntegrament a les anteriors, en el marc dels programes públics d'ocupació i formació, l'Administració pública competent podrà anticipar fins al 100 % de la subvenció concedida, amb la sol·licitud prèvia que s'ha de presentar una vegada acreditat l'inici de l'activitat formativa.

2. Les entitats no incloses en el paràgraf anterior, d'acord amb el que preveu el segon paràgraf de l'article 6.8 de la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el sistema de Formació Professional per a l'ocupació en l'àmbit laboral, es podrà avançar a l'entitat beneficiària, amb caràcter previ a l'inici de l'activitat formativa, fins a un 25 % de l'import concedit i fins a un 35 % addicional una vegada acreditat l'inici de l'activitat formativa, a aquests efectes es podran formalitzar les sol·licituds en els models normalitzats que es facilitaran a aquest efecte, que comprenen les opcions següents:



a) Sol·licitar amb caràcter previ a l'inici de l'activitat formativa la bestreta de fins al 25 % de la subvenció concedida, i en la mateixa sol·licitud, la bestreta de fins al 35 % addicional, amb caràcter condicionat a l'acreditació de l'inici de l'activitat formativa.

b) Sol·licitar amb caràcter previ a l'inici de l'activitat formativa la bestreta de fins al 25 % de la subvenció concedida i, si escau, amb caràcter addicional a l'anterior sol·licitud, presentar una nova sol·licitud en el termini d'un mes a partir de l'inici de l'activitat formativa de fins al 35 % de la subvenció concedida.

3. En qualsevol dels casos previstos en els dos apartats anteriors, excepte en els supòsits d'exempció de l'esmentada obligació legalment establits, s'ha de presentar prèviament el corresponent aval bancari a favor del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per l'import de la bestreta. Per a això, haurà de disposar d'un compte bancari específic al qual es transferirà l'import de la bestreta. El compte aportat en el document de domiciliació bancària presentat amb la sol·licitud servirà a l'esmentat objecte.

El beneficiari ha de dipositar la garantia en el corresponent Servei Territorial de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública. Una vegada obtinguda la carta de pagament acreditativa del dipòsit, haurà de ser presentada pel beneficiari en el corresponent Servei Territorial de Formació per a l'Ocupació com a requisit previ i indispensable per al pagament anticipat.

Les garanties es cancel·laran per un acord de l'òrgan concedent en els casos següents:

. Una vegada comprovada de conformitat l'adequada justificació de la bestreta.

. Quan s'hagen reintegrat les quantitats anticipades.

4. Quan l'entitat beneficiària de la subvenció siga una entitat local, com a requisit previ al cobrament, ha de presentar l'acreditació d'estar al corrent en el compliment de l'obligació de rendició de comptes anuals davant de la Sindicatura de Comptes, de conformitat amb allò que disposa l'article 199.4 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de règim local de la Comunitat Valenciana.

5. Dins del termini de justificació previst en la convocatòria, l'entitat ha d'ingressar els romanents no aplicats en el compte número ES50-0049-1827-81-2410382871, del BSCH (Banco Santander Central Hispano) a favor del SERVEF, i acreditar-ho davant del mateix òrgan identificant el número d'expedient.



Onzé. Termini d'inici i finalització de les accions formatives



D'acord amb el que preveu lrdreo de bases, els cursos s'han d'iniciar dins del termini d'un mes des que es notifique la resolució de concessió i, en tot cas, abans del 30 de juny de 2018, i finalitzar d'acord amb la durada del projecte establida en el resolc tercer.

Dotzé. Actualització de mòduls econòmics

D'acord amb el que preveu l'article 8 de l'ordre de bases, per a l'exercici 2018 s'estableixen els següents mòduls econòmics:

Mòdul A. Costos salarials del personal directiu, docent i auxiliar administratiu: 3,73 € per cada participant i hora.

Mòdul B. Costos de formació i manteniment: 1,04 € per cada participant i hora.

Mòdul C. Salaris de l'alumnat: el salari mínim interprofessional establit l'any en què es concedeixen les ajudes, en concepte de salaris de l'alumnat/persona treballadora.



Tretzé. Organització de programes específics

D'acord amb el que preveu l'article 5 apartat 8 de l'ordre de bases, es podran organitzar programes específics a fi de completar els objectius de l'Educació Secundària Obligatòria i preparar l'alumnat per a la prova d'obtenció del títol de graduat en ESO convocat per la conselleria competent en matèria d'educació, així com per a presentar-se a les proves que siguen autoritzades pel SERVEF i que els capaciten per a accedir en el futur a certificats de professionalitat de nivell 2.



Així mateix, i d'acord amb el que preveu l'apartat 9 del mateix article, es podran organitzar programes específics per a l'alumnat que no haja aconseguit els estudis de cicle de Formació Professional de grau mitjà, Batxiller o equivalent i estiga en possessió del títol de Graduat en ESO o equivalent, amb l'objecte de preparar l'alumnat per a la prova d'accés per a l'obtenció del títol de cicle de Formació Professional de grau mitjà convocat per la conselleria competent en matèria d'educació.





Disposició final. Entrada en vigor.

Aquesta resolució entrarà en vigor a partir de l'endemà que es publique en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Contra aquesta resolució que esgota la via administrativa, s'hi podrà interposar un recurs potestatiu de reposició davant d'aquest mateix òrgan dins del termini d'un mes a partir de l'endemà que es publique aquesta resolució, d'acord amb el que preveuen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé dins del termini de dos mesos un recurs contenciós administratiu davant del jutjat del contenciós administratiu, de conformitat amb el que estableix l'article 8, apartat 3, així com en l'article 46, apartat 1, ambdós de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que s'hi puga interposar qualsevol altre recurs que s'estime pertinent.





València, 29 de desembre de 2017.– El director general del Servei Valencià d'Ocupació i Formació: Enric Nomdedéu i Biosca.

Mapa web